Biosolar Forum  =>  Napkollektoros rendszerek problémái  =>  Napkolektor problémáklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
villam64Válasz erre
2020-01-04
08:51:17
Előzmény: zsbalazs #54097#54098
Ha valami megég, akkor csúnya. A második vákuumcsőről hamarabb leolvadt a zúzmara, tehát magasabb volt a hőfoka. Amikor meghibásodott a heat pipe, onnantól kezdve, minden napsütéskor 200 °C égette a réz heat pipe-ot. Ez egy idő után meglátszik még a rézen is. Az alumínium lemezeket még nem néztem. A hp-k cseréje kb.:70 ezerbe fog kerülni nekem. A westech napkollektor ezért nem alkalmas DB, vagy stagnációs üzemre. Védeni kell komolyan a meghibásodás lehetőségétől. Hosszú távon megtérül. Már kapható redőnyös kivitel is.




zsbalazsVálasz erre
2020-01-04
08:23:49
Előzmény: villam64 #54096#54097
De nálad a 2.sokkal csúnyább mint az 1.sz.
villam64Válasz erre
2020-01-04
07:15:17
Előzmény: zsbalazs #54093#54096
A színe nem a hp-nak nem változik, hanem a vákuumcsőnek. Ezért kívülről nem látszik a száraz vákuumcsövön, ha nem működik belül a hp.
2020-01-04
03:10:17
Előzmény: zsbalazs #54086#54095
A mellékelt kép szerint kell leolvadni a dérnek reggel, pár perccel azután, hogy a felkelő nap eléri a kollektorokat. A felső sort éri először, ezért ott már alig van dér a csöveken.

A kép minősége nem a legjobb, 14 évvel ezelőtt készült. Minden csövön ott a dér, de nem egyforma vastagságban, Ahol vékonyabb, kevésbé látszik, azokban a csövekben a vákuum gyengébb.
Nincs két egyforma vákuumú cső, ezért hasznos a reggeli dér leolvadást végig fotózni. A leolvadás változásból láthatod, hogy hogyan indulnak a hp csövek.
Mivel a hp csövek sem egyformák, ezért a kettő hibája összeadódik.

-Ha a hp cső jó és a dér gyorsan leolvad, akkor az üvegcső vákuum hibás.

-Ha a hp cső rossz, akkor a dér megmarad az üvegcsövön.

-Ha mindkettő rossz, a dér csak akkor olvad le, amikor a levegő kellően felmelegszik.

-Ha jó mindkettő, akkor olyan sorrendben olvadnak le a csövek, ahogyan éri őket a reggeli napsütés.

Nincs jelentősége, hogy oldalról kapják a napot, hiszen jó tájolásnál reggel soha nem fog szemből felkelni a nap.
Nyáron órákig a csövek hátulját éri a legrosszabb szögben a nap és egészen addig, amíg oldalról nem süti a kollektort (ez kb. 9:00 óra), addig nem is indul be a termelés.

A leolvadás magyarázatát itt is megtalálod, ha kicsit lejjebb lapozol #50786.




Utóirat:
A hp cső bunkója azért nem jön ki, mert amikor jól működött és hagyták hosszan stagnálni, a nagy nyomástól és a magas hőmérséklettől úgy kitágult, hogy a bunkó beszorult a befogó pofák közé.
Mivel többé úgy sem lehet visszatenni, ezért semmi értelme kiszedővel kísérletezni. Az agyon stagnált hp csövet egyszerűen csőfogóval deformálva ki kell tekerni a helyéről. Kevés rozsdaoldót nem árt előtte mellé fújni és hagyni egy fél órát hatni.
Ha szerencséd van, akkor a befogó pofák nem sérülnek és az új hp cső ismét bedugható.
Egy-két cső hiányát alig lehet észre venni.

A látható példa mutatja, hogy miért nem szabad stagnálni hagyni a rendszert.
Sokkal olcsóbb egy egyszerű, megbízható nyitott db tartályos rendszert használni, mint spéci nyomás alattival szenvedni.
Egy 1500W-os szünetmentesről működtetve, a legforróbb időszakot ki lehet védeni. Kora délelőtt és késő délután stagnálás még bekövetkezhet, de a hőmérséklet nem fog 200 fok fölé emelkedni. Ha mégis stagnál, akkor is csak a hp csövek melegszenek túl, de mivel nincs folyadék a rendszerben, a fagyálló nem fog felforrva elsavasodni, a víz elpárologni. Amint lehűlt a rendszer, újra indítható. Egyetlen kérdés, hogy a hp csövek károsodtak-e? Ha igen, akkor csere.

zsbalazsVálasz erre
2020-01-03
21:29:13
Előzmény: villam64 #54092#54093
Na itt meg azt írják alig változik a színe.
Sajnos nem nagyon lehet megúszni a szétszedést,ahhoz meg jó lenne célszerszám
villam64Válasz erre
2020-01-03
20:37:11
Előzmény: zsbalazs #54091#54092
Valami kihúzót ki kellene találni. Talán csapágy lehúzó.
napkollektor.cser.eu/napkollektor-javitasa/#heat-pipe-hiba
www.napkollektorszervizkft.hu/vakuumcsoves-napkollektor
zsbalazsVálasz erre
2020-01-03
20:30:09
Előzmény: villam64 #54090#54091
Akkor teljesen nulla lehet?
Valami fagyasztós sprayvel befújva nem csökken annyit a mérete hogy kijöjjön?
villam64Válasz erre
2020-01-03
20:16:03
Előzmény: zsbalazs #54089#54090
A második képen gyanús az alja. Gyenge forrasztás lehet. A veszteség 1/30. Ahogy néztem a színe elárulja. De mint látod, segít a zúzmara leolvadási kép is. A reggeli induláskori kézrátétel is segít. Ja. Kiszedni nem sikerült.
zsbalazsVálasz erre
2020-01-03
19:36:55
Előzmény: villam64 #54087#54089
Akkor a hp színéből kiderül?
És ugyan a hibásak hány%-ot hozhatnak?vagy gyengítenek?
Ha kiveszed a hibásat valahogy meg lehetne találni a sérülést rajta?
Az 1-es nagyon szép,azt hittem új.

villam64Válasz erre
2020-01-03
18:15:24
Előzmény: zsbalazs #54086#54087
Sándor, a hp-k hibásak. Ezek kézzel is kitapinthatóan melegebbek voltak. Gyorsabban olvadt, ezért húztam le a vákuumcsövet. Ez a bal 1, 2 cső. Láthatóan a 2-es leolvadt, az 1-es nem. Lehet venni, de én nem vettem. Az 1-es, a jó hp nem égett meg. A 2-es nem vezette el a hőt, így megégett a folyamatos 200 °C-tól.
Nagyon emelkednek az árak. Keresni kell a forgalmazóknál.

zsbalazsVálasz erre
2020-01-03
17:48:10
Előzmény: sándor #54082#54086
Nem értem.
Hogyan kellene leolvasni róla a dérnek?az Sosem fog egyszerre,ha reggelről oldalról süt a nap.
Ami még zavaros nekem:a hp-ben vagy az üvegben lehet olyan hogy csökken a vákum?
Nem úgy van hogy vagy van vagy nincs?
Azt hogy lehetne tudni,hogy hol a hiba
2020-01-03
15:07:17
Előzmény: villam64 #54069#54082
Meglehetősen sok vákuum hibás, gyenge vákuumú csöved van!
zsbalazsVálasz erre
2020-01-02
20:35:19
#54074
Nekem meg az átfoyásmérőnek tört le a korong része.Az nem lehet hogy szűkülést okozott a rendszerben?
villam64Válasz erre
2020-01-02
09:38:20
#54069
Tavaly nyáron nálam is volt 2-3 nap megforrás. Meg is lett az eredménye. Majd tavasszal méricskézek. A vákuumcsövek nem jeleznek törést. De szökik a hő.



2019-10-19
17:45:41
Előzmény: zsbalazs #53402#53403
zsbalazs,

Szerintem ez teljesen ok.
Nálam is hasonló értékek fordulnak elő mostanában, mert a puffer le van merülve, viszont erősen süt a nap. Például 2019.10.31-én 13.24-kor folyamatos keringetésnél 32/47C (delta=15).
zsbalazsVálasz erre
2019-10-19
16:33:14
Előzmény: robert #53401#53402
Kb.7-15fok attól függően hogy folyamatosan megy vagy ki-be kapcsol a szivattyú.
Régen mintha 5-től nem lett volna több,de már nem tudom jól emlékszem e.
2019-10-19
10:04:26
Előzmény: zsbalazs #53400#53401
zsbalázs,

Mennyire túl nagy?
zsbalazsVálasz erre
2019-10-19
08:39:22
Előzmény: robert #53399#53400
Igazán sok hasznot nem hajt,de ha esetleg szűkíti az rontja az áramlást.
Nem tetszik hogy túl nagy a különbség a tető és a pince között
2019-10-19
07:51:17
Előzmény: zsbalazs #53374#53399
zsbalázs,

Szerintem a hőállóság az alapvető különbség (lehet, hogy a fagyállót is jobban bírja).



Pl

A Naplopónál: Szolár golyóscsap 3/4", Megengedett maximális hőmérséklet: 160 oC

Egyszerű golyós szelep fűtési rendszerbe: Arco gömbcsap vízhez, fűtéshez
- Vízhez, fűtéshez
- Hőmérséklet: -20 C-tól 100 C-ig
zsbalazsVálasz erre
2019-10-16
20:45:38
#53374
Valaki meg tudná mondani hogy a szolár központon lévő csap valami különleges lehet?
A külseje hőmérő de pontatlan.
Múltkor teljesen nyitott állapotban teljesen(?) lezárt amikor nem ment fél napig a rendszer
A képet a netről szedtem,de ilyen vannekem is




zsbalazsVálasz erre
2017-03-14
07:59:28
Előzmény: digium #50787#50789
Én csináltam,mert szét kellett szedni.
Szétszedéskor deformálódik a rézcső vége és utána még nehezebb lesz tömíteni és összerakni.A rosszabb érintkezés miatt teljesítmény csökkenés lehet.
2017-03-14
07:53:08
Előzmény: bigmafa #50786#50788
bigmafa,

Szerintem marhaságot beszél a vállalkozó (valószínűleg nem véletlenül süllyesztette el az előző cégét, aminek kötelessége lenne a garanciában kijavítani a hibát).



Ha fagyállóval töltöd fel a csövet, akkor a folyadék fel fog forrni és nagy valószínűséggel szétrobban a cső, a mérgező fagyálló pedig szétspriccel a tetőn.



Cső/heat-pipe hiba egyszerű megállapítása:
Most még vannak fagyok hajnalban, meg tudod figyelni, hogy melyik csövekről olvad le gyorsan a dér. Azok vákumhibásak.
Ha jobban kisüt a nap, akkor kézzel megérintve megtalálhatod a többinél jóval melegebb csöveket, amelyek azért nem hűlnek, mert rossz a heat-pipe.
Az ilyen, vagy olyan hibával bíró csöveket elég egyszerűen eltávolítani.


Persze a vákum-csöveken kívül minden más alkatrész is hibás lehet, a szivattyútól kezdve a vezérlőn keresztül a hőcserélőig.

2017-03-14
00:12:22
Előzmény: bigmafa #50786#50787
Nekem nincs napkolim, csak kotnyeleskednék:
Nem lehet, hogy csak a cső felső részén kellene újra bekenni hővezető pasztával?
www.eco-nomical.co.uk/eco-58-1800-30.htm




2017-03-13
21:37:09
#50786
Sziasztok,

jó ideje nem fordultam meg a fórumon - jórészt időhiány miatt. Most viszont némi tanácsra lenne szükségem :(

Adott egy kókler telepítésű vákuumcsöves, DB rendszer. Erről már olvashattatok korábban különféle apropóból.
5 éve lett telepítve, és igazából végülis működik. Működött. Az történt, hogy már tavaly is sejtettem, de most tavasszal a napnál is világosabb lett - bizony, brutál hatásfok-esés van a rendszerben. Míg telepítés utáni tavasszal február végén is, egy napos napon felfűtött 60 fokra, ez mostanság, hasonlóan napos napokon is csak 30-35 fokot tud csak. Míg korábban probléma volt a stagnáció, tavaly nyáron ilyen gond nem volt - 60-65 fokos vizet csinált jellemzően. Régről vannak méréseim, sajnos az 1-wire rendszerem tavaly bedöglött.

A rendszer 300literes tartály, 60 kínai cső, és jó hosszú vezetékből áll mellesleg.

Mivel a történet még garanciás, felhívtam a kivitelezőt, hogy ez mi lehet. Olyan stílusban pattintott le, hogy csak lestem ("ez ilyen, másnak is volt ilyen baja, de ilyen távlatban már nem garis, stb"). A jogi oldalát hagyjuk most, inkább technológiai kérdésem lenne.
Ugyanis elmondta, hogy az szokott a baj lenni, hogy a heat pipe "kilyukad" alul. Erre megoldásként azt az ötletet mondta, hogy vágjuk le a rézcsövek alját, ne zárjuk le, és töltsük fel az üvegcső alját fagyállóval. Így (mint egy pohárba) belelóg majd a rézcső, nem veszti el a folyadékot, és ugyanúgy működik tovább. Állítólag tesztelt, működő megoldás.

Nekem ez elég vadnak hangzik, felmerül bennem hogy mi a fenétől is indulna "körbe" a heat pipe-ban így a folyadék (gőz), mi van ha stagnál - és ez csak az, ami hirtelen eszembe jutott.

Szerintetek van ennek a megoldásnak bármi létjogosultsága?
Ti találkoztatok már ilyen problémával?

A baj az, és azért merül fel ez a dolog egyáltalán, mert bár jogilag igazam van, a cég kvázi megszűnt, és egy másik cég nevében viszi most az ipart a jóember - tehát garanciális javításra nem igazán számíthatok :( Ami leginkább bosszant, hogy azért csináltattam ezzel a céggel a rendszeremet, mert helyiek, gondoltam a problémás dolgokat így könnyebb lesz intézni. Olcsónak nem volt olcsó :(

Nem igazán szeretném lecserélni a rendszeremet (kollektorokat). A tetőre sajnos felmenni nem tudok, így kicsit vaktában megy a tapogatózás...

Bármi ötletet szívesen fogadok!
Köszönöm
zsbalazsVálasz erre
2017-03-13
15:19:15
Előzmény: forrest #50784#50785
A hőcserélő ki van kapcsolva.
A fagyvédelem viszont lehet magasra van állítva,de azon kívül is lehet bekapcsol éjjelente a resol.
Ilyenkor sok a veszteség nyáron majd gondolom kevesebb lesz
Biosolar Forum  =>  Napkollektoros rendszerek problémái  =>  Napkolektor problémáklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva