Biosolar Forum  =>  Napkollektoros rendszerek problémái  =>  Napkolektor problémáklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
zsbalazsVálasz erre
2020-01-11
10:43:43
#54190
Sikerült reggelről fényképeznem.
Igy nem néz ki vészesnek.
jobb oldalról indult a nap, ott kisebb az olvadás








Bal alsó egységet vizsgálva 27-ből 17 lyukas.
Elég kiábrándító a helyzet
villam64Válasz erre
2020-01-10
17:22:01
#54183
Nem lett összehasonlítási adatom. A tegnap előtti, és a mai grafikon. Tegnap előtt, csak a kollektor ment. Ma fátyolos volt az idő 12:30-ig, majd beborult, így mivel 13 órára nem érte el a 40 °C-ot a tartály, így bekapcsolt a hőszivattyú, és az fűtötte tovább. A napelem termelése, 07. nap 9,4 kWh, 08. nap 8,6 kWh, 09. nap 3,2 kWh, 10. nap 7,6 kWh. A hp-król nem csináltam meg a képet. Majd akkor nyilatkozom.


08 és 10 napenergia grafikon.



2020-01-09
23:28:38
Előzmény: villam64 #54162#54176
Ilyet még nem láttam, de a nyomokból ítélve egyszerűen megették egymást. Igazság szerint a réznek kellene korrodálni az alut, de az érintkezési pontjaikon a kialakuló savasság meg kell egye a rezet is.
Nézted már, hogy ott, ahol lyuk van a hp csövön, ott milyen állapotban van a hővezető alu lemez?

Az üvegcső belseje, ahol a hp cső és a hőt hozzávezető lemez van, az nincs légmentesen lezárva külső tértől. Amikor meleg, akkor a benne lévő levegő kitágul, majd amikor éjjel lehűl a cső belseje, akkor páradús levegőt szív be. Ez a levegő nem tiszta, különböző savakat tartalmaz. Amikor kicsapódik, akkor a savak elmarhatják mindkettőt.

Nálam a szereléskor tiszta géptörlő ronggyal áttörölték valamennyi hp csövet és csak tiszta kesztyűben fogták meg. Az mondták azért, mert ahol megfogják, ott a kéz savassága maradandó nyomot hagy és soha nem közömbösődik, nem tűnik el. Mindig marni fogja a hp csövet.
A rézkilincset hozták fel példának, de olyan nálunk nincs, amit láttam, az sárgarézből volt.

Viszont a háztetők (különösen a templomok) borítására használt vörösréz lemezek már nagyon rövid idő alatt megmaródnak, patinásodnak. Viszont utána a patina védőréteget képezve védi a rezet a további korróziótól.

Az én vákuum csöveimben a hővezető lemez nagyon vékony horganyzott lemez. A horgany a hp csövek vonalában ép, viszont a cső alján, kétoldalt a sarkai rozsdásodnak. Nem veszélyes, még messze van a rozsda folt a hp cső aljától. Ez viszont azt jelenti, hogy az oda lefolyó párától rozsdásodik a hővezető lemez alsó sarka. Ott, ahol méretre vágták a horganyzott lemezt, a vágási felületen nincs korrózió védő horgany bevonat.




2020-01-09
21:06:21
Előzmény: villam64 #54162#54170
villam64,

"Az egyik 2009-es, pár vákuumcső cserével, melyek 2008-asak, köztük a nyolcadik is. A másik kollektor 2012-es."

Nem gondoltam, hogy ilyen ramaty állapotba kerülhet a kollektor.

Kezdek örülni, hogy sík-kollektoraim vannak. Ha történik velük valami ilyen csúnya, akkor biztosan nem fogom cserélni.

villam64Válasz erre
2020-01-09
13:25:32
Előzmény: villam64 #54119#54162
Legalább 1 órámba telt a 2-es hp-t kiütni. Többször eltört a 10-es cső. Az újat gépzsírral tettem be. 5-ösön és 28-ason lyuk van. 10csövet kicseréltem, a 30-ast még nem sikerült kitépnem. Volt amelyiket csavargatással sikerült, valamit utána sikerült kitépni.


















Visszahajlítottam a csövet. Beletettem az ívbe egy csőkulcsot, és lefelé ütöttem, tehát húztam.
Kiszedés előtt lyukas volt.
Nincsenek üres helyek, nem szakadt bele, csak még félkész állapotban volt.
A gépzsír bírja, de betenni sem volt egyszerű, befelé is ütni kellett. Ráhúztam egy 18-as rézcsövet, azt ütve tettem be a hp-t. Az én hp-m bunkója 24-es átmérőjű, és 7 cm hosszú. Valószínűleg hibás anyag választás.
Majd átgondolom egy tesztelő terveit. A bunkót hűteni kell, akkor ad valós értéket. Alu lemezem viszont nincs pluszba, azt nem vettem.


2020-01-09
00:34:45
Előzmény: zsbalazs #54116#54158
Régen fotóztam, de a mai délelőtt ideális volt.
Délelőtt ~10:30, a hőmérséklet -6 fok, ragyogó napsütés.
Látható, hogy a bal felső mezőben két üveg cső vákuum hibás. Nem teljesen vákuum vesztett, csak jóval gyengébb a vákuum bennük, mint a többiben. A bal oldalukon, ahol nem éri a nap, ott van vékonyan a dér réteg.

A hp csöveik dolgoznak rendesen, ezért tudták ennyire leolvasztani a ráfagyott párát. Ennyi hibával a rendszer elmegy télen is, nyáron nem észrevehető a vákuum hiány.

Az egész rendszer 1,5-1,8 KW-os teljesítménnyel üzemelt, 40 fokos vizet szállított a pufferbe. Nagyjából 15 fokot emelt a puffer aljából a hőcserélőjén átkeringtetett fűtő víz hőmérsékletén.

Összességében az egész napi hozama nem érte el a két keringtető szivattyú által elfogyasztott energia mennyiségét. Csak rövid ideig sütött a nap, de a kollektor keringtetett magában órákon keresztül.
Ha ilyenkor leállítanám, a felső mező legjobban termelő csövei még így a dér alatt is túlmelegednének, tönkre mennének.

Ezért mondjuk azt, hogy a négy téli hónap (november - február) alatt nem lehet a kollektorokra számítani.
Egy ilyen túlméretezett rendszer mint ez, októberben, márciusban már rásegít egy kicsit a fűtésre.
Szerencsés esetben (egy - két év) már február végén megtermeli a használati melegvizet.
Olyan év (2007 kivételével) még nem volt, hogy nyáron ne kellett volna legalább pár napot éjszakai árammal is vizet melegíteni. 40-45 fokos vizet akkor is tudott, de az a családnak kevés volt.

A dér vastagság saccolással 2-3mm volt, a hideg és a felhős időszak miatt estig nem olvadt le teljesen. Délután 15:00 körül állt le a vezérlő, akkor már nem forrhattak fel a csövek.



zsbalazsVálasz erre
2020-01-04
17:24:46
Előzmény: sándor #54113#54116
Köszönöm!
Jó sokat írtál,ha profivá akarnám tenni ezt a rendszert az egy vagyonba kerülne.Attól még az is gazdaságosabb ha hagyom veszni az egészet.
Miután 3éve szétfagyott az egyik,én már nem merem februárig feltölteni.Elég gyakoriak az áramszünetek,ezért nagyon profi szünetmentes kellene hozzá,az megint beruházás.
A takarás sem egyszerű,profin lemezzel lehetne.
Másik problémám:már régóta nehezen légtelenik a rendszer,és ha levegős az a hatásfokot is rontja meg stagnálhat is.
Most leszedtük a szivattyút (kiiktatjuk a hibás átfolyásmérőt)próbáltam vezeték behúzó kábelt felnyomni az előremenő ágon,de 5 méternél elakadt (a feje 6-7mm)pedig ott semmi alkatrésznek,még Tidomnak sem kellene lennie.Nem férek hozzá azon a szakaszon.
2020-01-04
15:53:36
Előzmény: zsbalazs #54099#54113
Ez akkor már egy két éves rendszer volt.

Azért soroltam fel, hogy a két fő alkatrész hibája hogyan jelentkezik, mert alapvető tévedés, hogy a hibás hp cső felmelegedhet 200 fokra. Mitől melegedne fel?

Az üvegcső belső falán van a hőelnyelő festék. Ha ez nem lenne, az üveg alig lenne melegebb, mint a környezeti hőmérséklet. A festékkel felmelegedhet 80 fok körülire. Ezt onnan is láthatjátok, hogy az üvegcső faláról a hőt a hp csőre vezető lemez (ez nálam egyszerű, vékony horganyzott lemez) színe elváltozna. Egy alu lemezt sem lehet 200 fokra melegíteni úgy, hogy ne égjen meg.
Nézd meg egy alumínium lábas fenekét. Amíg van folyadék a lábasban, addig nem melegedhet 200 fokra, különben kirobbanna a leves a lábasból.
Ez a hibás hp cső = túlmelegedés logika téves, vakvágány.

Minden dér leolvadás foltosan megy végbe, csak normál esetben a foltok nem különülnek el durván egymástól.
Ahol ilyen látható, ott valószínűleg buherálták a belső hővezető lemezt, mellé csúsztatták a hp csövet a lemeznek...

A hp cső bunkóját sokféle módon csatlakoztatják a gyűjtőcsőhöz. Van ahol felhasított réz cső darab van a gyűjtőcsőre hegesztve, van ahol két vastag félbilincs. Lényeg, hogy a túlmelegített hp cső vékonyfalú bunkója kitágul és megváltoztatja az alakját. Beszorul oda ahol felfekszik és kitüremkedik ahol a bilincs fel van scliccelve. Ezért nem lehet megmozdítani.
Ha tényleg épen akarod kiszedni, akkor először nem lefelé kell erőltetni, mert a kitüremkedett néhány tized mm-es bunkórészbe belevág a bilincs és ahogy húzod lefelé, annál vastagabb lesz a maga előtt tolt, leforgácsolt réz anyag. Magyarul minél jobban húzod, annál jobban szorul.

Először mindig (hideg állapotban!) meg kell próbálni megforgatni, hogy amennyire tud, lapuljon vissza a kitüremkedés, majd felfelé tolva kell megmozdítani. Ha ez sikerült legalább néhány mm-t, akkor lehet megkezdeni forgatva lefelé húzni. De ha eleve rossz a hp cső, akkor felesleges ennyit vergődni vele.

Nem tudom láttál-e már lakatost, hogy hogyan szedi ki a beszorult csavart? Ha nem mozdul mielőtt elmarná a kulcs a csavar fejét, akkor finoman ráüt néhányat a csavar fejére és újból próbálkozik. Ha még akkor sem mozdul, akkor pár órára vízbe meríti a csavarkötést és utána könnyebb megmozdítani.

Ha nálad, (mint már korábban is többször írtad), le van engedve a rendszer, akkor olyan alapvető hibát követtél el, hogy az a csoda, hogy még van egyáltalán működő csöved. Te direkt és szándékosan stagnáltatod a rendszert.
Amelyik cső ezt idáig kibírta, az valamikor a leg gyengébb teljesítményű volt.
A jó hp csövek szálltak el először a stagnálás (a hőelvonás hiánya) miatt. Túlmelegedtek és a nyomás vagy felrepesztette őket, vagy megkereste a keményforrasztás gyenge pontját és ott ürült ki a hp cső. Onnantól kezdve csak annyira tud felmelegedni, mint az üvegcső belseje, tehát nem éghet meg.
Ha lefeketedett bárhol is, az azt jelenti, hogy nem volt hőelvonás a hp csőtől és az a stagnáció következtében túlmelegedett.

Mint mindent, a napkollektort is tönkre lehet tenni okoskodással (lásd a korábbi mesteredet). Mivel a rendszer a csövek cseréjével javítható, ha tényleg használni akarod, akkor alakíttasd át biztonságosan működőre.
-Először is szüntesd meg a zárt rendszert, mert a fagyálló felforralva tönkre teszi a csővezetékeket, a szelepeket, a szivattyút, magyarul mindent.
-Egy nyitott rendszerben csak a szivattyú van, mint tönkre tehető alkatrész. Nincsenek légtelenítők, elzáró-felpumpáló szerelvények, stb.
-Működtesd egy szünetmentesről, hogy áramszünet esetére is biztosítva legyen a hp csövektől a hőelvezetés.
-Ha már ennyi zűrös cső van, akkor én az összeset kicserélném komplett új garnitúra csőre. Semmi értelme néhány csőre rákölteni súlyos tízezreket, ha továbbra is hetekre stagnációs állapotba kerülhet majd a rendszer.
-A hp javítása szerencse játék. Dolgozol egy csomót, pénzbe kerül, visszarakod és ha egy is nem sikerült, akkor kezdheted újból a munkát.
-Villám véleményét, hogy a rossz hp túlmelegedhet, felejtsd el. Tévedés. Nem a réz vezeti a hőt, a réz csak felmelegszik, átadja a hőjét a csőben lévő folyadéknak, és a folyadék vezeti el a megtermelt hőmennyiséget.
A levezető rézcső, ami helyenként saválló acélcső, nem hozza le a hőt a kollektortól a vezérlőhöz. Az 50-60 fok az üres forró csőből kiáramló levegő hőmérséklete lehet.

Mivel a régi képeimet nekem is át kell alakítani, ha megtalálom, akkor teszek fel későbbi téli képet is. A csövek teljesítménye az idővel értelemszerűen csökken, egy-egy tönkre is mehet, de alapvetően működőképesnek kell maradjon.
A hp csőbe olyan folyadékot kell tenni, ami már 25-30 fokon forr. Minden egyéb játék olyan, mintha 100 méter KPE csővel melegítenél vizet.
A napkollektor teljesítménye két dologtól függ a tájoláson kívül.
Az egyik az alacsony forráspontú hp folyadék, a másik a hp csőben hideg állapotban uralkodó vákuum erőssége.

A kezdetekben nem voltak a mi éghajlatunkra méretezett napkollektorok, Általában a Német klímára méretezetteket hozták be. Ezek nálunk túlmelegedtek, de ha jól volt kiépítve a rendszer, akkor még ősszel és tavasszal rá tudtak segíteni kicsit a fűtésre is. Nekem ilyen van, ezért vigyázok rá nagyon.
Később, mert rengeteg volt az olyan hiba, mint nálad is, a forgalmazóknak rá ment a gatyája a garanciális javításokra. Onnantól kezdve (szerintem 2008-tól) már a mi klímánkon gyengébben teljesítő, az Ausztrál klímára méretezett kollektorokat forgalmaztak. Ma is csak ilyenekből lehet cserét beszerezni.
Olcsóbbak, de gyengébb hatásfokúak. A nyári termelésükkel nincsen baj, de fűtésrásegítésre már nem használhatók.

Nálam a felső sorban "Német" csövek vannak, az alsó sorban a forgalmazó, a nagyobb reklamációt megelőzendő (mert volt két cserélendő vákuum hibás cső), grátisz kicserélte a teljes sort "Ausztrál" csövekre.
Azóta egy sólyom támadástól összetört csövet kellett cserélnem, egyéb probléma nincs. A teljesítmény mérésem működik és nincs számottevő csökkenés az induláshoz viszonyítva.

Egy jó tanács. Ha most is üres a rendszered, akkor még most sem késő, takard le, mert egy verőfényes -10 fokban is tönkre mehetnek a még megmaradt hp csöveid!




villam64Válasz erre
2020-01-04
10:27:33
Előzmény: zsbalazs #54101#54102
Amelyik fekete, azok olvadtak le hamarabb. A 7-8 cm jó lehet. Hogy jön ide az 1 méter? Azokkal kell kezdeni, amelyik végig fekete, az 0 hatásfokú.
Tehát elég 20 cm-t lehúzni. Ezt károkozás nélkül meg lehet csinálni.
A napokban 10 °C-ot melegített a 300 literes tartályon. Tehát jó állapotban 15 °C is lehetett volna.





A baloldali vastagabb hp-ú kollektor 30 vákuumcsövét lehúzgáltam 20 cm-t. Van amelyik hp-nek a felső 7-8 cm réz, az alja égett. Ezek még működnek. 11 db viszont a felső 7-8 cm-en is feketedett, tehát csere. A második, régebbi, vékony hp-út még nem néztem. Tehát 70-100 ezer a csere.

Szerintem a feketedés sehol sem természetes. Viszont ahol még a tetején megmaradt a réz, az még a működését jelzi. Az, hogy az 1/3-át elvesztettem, az a nyár kivételével, nagyon zavaró. Az egyiket megkérdeztem, érdi, már nem forgalmazza. Hétfőn megkérdem a codefon solar napkollektoros részlegét, budapesti. Nem tudok neki állni hajszálrepedéseket keresni. Ezek javításához szakműhely kell. Sajnos rézárban kell kidobni. Vagy keress olyat, akik ezek felújításával foglalkozik. Valaki írt lejjebb neked ilyet. Igazából etil alkohollal kellene feltölteni, nem vízzel. Majd lehegeszteni. Ehhez forrasztás nem jó. Legalább 300 °C hőállóság kell. Minden csőbe kellene 20 cm-re 300 °C-os hőmérő egy buszon. Ezzel automatikusan jelezhető lenne a hiba.
Illetve a DB mehet, de a stagnáció nem, vagyis a 100 °C feletti hőmérséklet nem.


zsbalazsVálasz erre
2020-01-04
09:02:57
Előzmény: sándor #54095#54099
Ez a kép akkor egy új koli?
A kettő hibája összeadódik,akko gondolom nem erre a képre vonatkozik.
Villamnak a 2.sz totál leolvadt mégis a hp lehet hibás.
Ha a hp rossz akkor nem vezeti a gyűjtőbe és melegebb az üveg belseje azért nem előbb kellene olvadnia?
Ha mindkettő jó akkor "foltosan"olvad le?villámnález látható többségben.
A bunkó szerintem érthető hogy tizen év alatt beszorul,nekünk sikerült 3éve kiszedni 30-ból 27-et,vissza is tudtam tenni,persze nem könnyen.ehhez lenne jó szerszám vagy ügyesség.
Mi a befogó pofa?én hüvelyt láttam.

Nem véletlenül rugózok a csöveken,mert így is működik de kicsivel több kellene,de kicsi befektetéssel.
Nálam le van engedve,az befolyásolja a leolvadást?
Ha szét lehet szedni,esetleg javítható a hp az lenne a jó.
Ha rossz a hp akkor a gyűjtő nem vesz róla annyit le hogy ne legyen 200fokos?hiszen a réznek vezetnie kell a hőt.
Ha most bekapcsolom a vezérlőt akkor is mérne 50-60 fokot,amit a hp -ből szed össze
villam64Válasz erre
2020-01-04
08:51:17
Előzmény: zsbalazs #54097#54098
Ha valami megég, akkor csúnya. A második vákuumcsőről hamarabb leolvadt a zúzmara, tehát magasabb volt a hőfoka. Amikor meghibásodott a heat pipe, onnantól kezdve, minden napsütéskor 200 °C égette a réz heat pipe-ot. Ez egy idő után meglátszik még a rézen is. Az alumínium lemezeket még nem néztem. A hp-k cseréje kb.:70 ezerbe fog kerülni nekem. A westech napkollektor ezért nem alkalmas DB, vagy stagnációs üzemre. Védeni kell komolyan a meghibásodás lehetőségétől. Hosszú távon megtérül. Már kapható redőnyös kivitel is.




zsbalazsVálasz erre
2020-01-04
08:23:49
Előzmény: villam64 #54096#54097
De nálad a 2.sokkal csúnyább mint az 1.sz.
villam64Válasz erre
2020-01-04
07:15:17
Előzmény: zsbalazs #54093#54096
A színe nem a hp-nak nem változik, hanem a vákuumcsőnek. Ezért kívülről nem látszik a száraz vákuumcsövön, ha nem működik belül a hp.
2020-01-04
03:10:17
Előzmény: zsbalazs #54086#54095
A mellékelt kép szerint kell leolvadni a dérnek reggel, pár perccel azután, hogy a felkelő nap eléri a kollektorokat. A felső sort éri először, ezért ott már alig van dér a csöveken.

A kép minősége nem a legjobb, 14 évvel ezelőtt készült. Minden csövön ott a dér, de nem egyforma vastagságban, Ahol vékonyabb, kevésbé látszik, azokban a csövekben a vákuum gyengébb.
Nincs két egyforma vákuumú cső, ezért hasznos a reggeli dér leolvadást végig fotózni. A leolvadás változásból láthatod, hogy hogyan indulnak a hp csövek.
Mivel a hp csövek sem egyformák, ezért a kettő hibája összeadódik.

-Ha a hp cső jó és a dér gyorsan leolvad, akkor az üvegcső vákuum hibás.

-Ha a hp cső rossz, akkor a dér megmarad az üvegcsövön.

-Ha mindkettő rossz, a dér csak akkor olvad le, amikor a levegő kellően felmelegszik.

-Ha jó mindkettő, akkor olyan sorrendben olvadnak le a csövek, ahogyan éri őket a reggeli napsütés.

Nincs jelentősége, hogy oldalról kapják a napot, hiszen jó tájolásnál reggel soha nem fog szemből felkelni a nap.
Nyáron órákig a csövek hátulját éri a legrosszabb szögben a nap és egészen addig, amíg oldalról nem süti a kollektort (ez kb. 9:00 óra), addig nem is indul be a termelés.

A leolvadás magyarázatát itt is megtalálod, ha kicsit lejjebb lapozol #50786.




Utóirat:
A hp cső bunkója azért nem jön ki, mert amikor jól működött és hagyták hosszan stagnálni, a nagy nyomástól és a magas hőmérséklettől úgy kitágult, hogy a bunkó beszorult a befogó pofák közé.
Mivel többé úgy sem lehet visszatenni, ezért semmi értelme kiszedővel kísérletezni. Az agyon stagnált hp csövet egyszerűen csőfogóval deformálva ki kell tekerni a helyéről. Kevés rozsdaoldót nem árt előtte mellé fújni és hagyni egy fél órát hatni.
Ha szerencséd van, akkor a befogó pofák nem sérülnek és az új hp cső ismét bedugható.
Egy-két cső hiányát alig lehet észre venni.

A látható példa mutatja, hogy miért nem szabad stagnálni hagyni a rendszert.
Sokkal olcsóbb egy egyszerű, megbízható nyitott db tartályos rendszert használni, mint spéci nyomás alattival szenvedni.
Egy 1500W-os szünetmentesről működtetve, a legforróbb időszakot ki lehet védeni. Kora délelőtt és késő délután stagnálás még bekövetkezhet, de a hőmérséklet nem fog 200 fok fölé emelkedni. Ha mégis stagnál, akkor is csak a hp csövek melegszenek túl, de mivel nincs folyadék a rendszerben, a fagyálló nem fog felforrva elsavasodni, a víz elpárologni. Amint lehűlt a rendszer, újra indítható. Egyetlen kérdés, hogy a hp csövek károsodtak-e? Ha igen, akkor csere.

zsbalazsVálasz erre
2020-01-03
21:29:13
Előzmény: villam64 #54092#54093
Na itt meg azt írják alig változik a színe.
Sajnos nem nagyon lehet megúszni a szétszedést,ahhoz meg jó lenne célszerszám
villam64Válasz erre
2020-01-03
20:37:11
Előzmény: zsbalazs #54091#54092
Valami kihúzót ki kellene találni. Talán csapágy lehúzó.
napkollektor.cser.eu/napkollektor-javitasa/#heat-pipe-hiba
www.napkollektorszervizkft.hu/vakuumcsoves-napkollektor
zsbalazsVálasz erre
2020-01-03
20:30:09
Előzmény: villam64 #54090#54091
Akkor teljesen nulla lehet?
Valami fagyasztós sprayvel befújva nem csökken annyit a mérete hogy kijöjjön?
villam64Válasz erre
2020-01-03
20:16:03
Előzmény: zsbalazs #54089#54090
A második képen gyanús az alja. Gyenge forrasztás lehet. A veszteség 1/30. Ahogy néztem a színe elárulja. De mint látod, segít a zúzmara leolvadási kép is. A reggeli induláskori kézrátétel is segít. Ja. Kiszedni nem sikerült.
zsbalazsVálasz erre
2020-01-03
19:36:55
Előzmény: villam64 #54087#54089
Akkor a hp színéből kiderül?
És ugyan a hibásak hány%-ot hozhatnak?vagy gyengítenek?
Ha kiveszed a hibásat valahogy meg lehetne találni a sérülést rajta?
Az 1-es nagyon szép,azt hittem új.

villam64Válasz erre
2020-01-03
18:15:24
Előzmény: zsbalazs #54086#54087
Sándor, a hp-k hibásak. Ezek kézzel is kitapinthatóan melegebbek voltak. Gyorsabban olvadt, ezért húztam le a vákuumcsövet. Ez a bal 1, 2 cső. Láthatóan a 2-es leolvadt, az 1-es nem. Lehet venni, de én nem vettem. Az 1-es, a jó hp nem égett meg. A 2-es nem vezette el a hőt, így megégett a folyamatos 200 °C-tól.
Nagyon emelkednek az árak. Keresni kell a forgalmazóknál.
https://www.nemsemmi.hu/napkollektor_tartozek?infinite_page=2
http://www.solarexpert.hu/kapcsolat.php
zsbalazsVálasz erre
2020-01-03
17:48:10
Előzmény: sándor #54082#54086
Nem értem.
Hogyan kellene leolvasni róla a dérnek?az Sosem fog egyszerre,ha reggelről oldalról süt a nap.
Ami még zavaros nekem:a hp-ben vagy az üvegben lehet olyan hogy csökken a vákum?
Nem úgy van hogy vagy van vagy nincs?
Azt hogy lehetne tudni,hogy hol a hiba
zsbalazsVálasz erre
2020-01-03
17:33:56
Előzmény: villam64 #54079#54085
Jól látom vettél is?
Tehát lehet kapni könnyen?
2020-01-03
15:07:17
Előzmény: villam64 #54069#54082
Meglehetősen sok vákuum hibás, gyenge vákuumú csöved van!
villam64Válasz erre
2020-01-02
22:07:01
Előzmény: zsbalazs #54078#54079
2700 körül van a hp.





zsbalazsVálasz erre
2020-01-02
21:48:15
Előzmény: villam64 #54076#54078
Nálam rejtély van,majd ha összerakják a szolár központot meglátjuk jobb lesz e.tudnék használható csöveket szerezni,azzal javíthatnám.inkább a hp lehet rossz,nem a külső rész.
Biosolar Forum  =>  Napkollektoros rendszerek problémái  =>  Napkolektor problémáklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva