Biosolar Forum  =>  Fűtés - Rendszer rajzok  =>  Villam64 rendszerlapozz: « előző   1, 2
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2014-04-06
13:18:42
Előzmény: villam64 #46190#46191
villam64,

A programokkal kapcsolatban: van olyan veszteség-tényező is, ami a csatlakozásokon, és alátámasztásokon jelentkezik. A program ezt figyelembe veszi, szerintem emiatt nem kapod azt az eredményt, amit vársz.

Azt akarod kiszámolni, hogy mi a különbség két azonos átlag-hőmérsékletű (azonos hőkapacitású) tartály hővesztesége között, ha az egyikben a meleg víz a tetején az alacsonyabb hőmérsékletű víz az aljában van (rétegződés), a másikban a teljes térfogatban egyenletes hőmérséklet?
Elméletileg egyforma a hőveszteség.***
Gyakorlatban az egyenletes hőmérséklet-eloszlású tartályban nagyobb a veszteség, mert a tartály alján rosszabb szokott lenni a hőszigetelés. Emiatt a tény miatt sem indokot a tartályban a folyadék összekeverése.


*** A szemléletesség miatt a legegyszerűbb azt az esetet megvizsgálni, amikor a tartály két egymásra helyezett kocka alakú hasáb.
A kockáknak V térfogata és A hűlő-felülete van a T hőmérsékletű környezet felé.
Az egyik esetben mindkét kocka hőmérséklete 3T, a második esetben a felső kocka 4T az alsó 2T hőmérsékletű (átlag 3T).
Könnyen belátható, hogy a hőveszteség mindkét esetben megegyezik, akárcsak a tárolt hő mennyisége.

villam64Válasz erre
2014-04-06
12:49:06
Előzmény: robert #46189#46190
Próbálgatom a tartály 2 programod, de nem jutok dűlőre vele. Lineárisan csökken szerinte a veszteség, amikor a tartály hőfokot változtatom. Nem jelenik meg az 1/delta T. így félrevezető az eredmény. Az 1/ delta T nem lineáris görbe.
2014-04-06
10:36:23
Előzmény: villam64 #46188#46189
villam64,

"Szerintem alacsony fűtési hőmérsékletű rendszerben nem szükséges nagy veszteségű, magas hőmérsékletű vizet tárolni a tartályban."
Igaz, senki sem állította az ellenkezőjét.

"A tapasztalatom, hogy a magas hőmérsékletű felső réteg gyorsabban keveredik és hűl, mint az egyenletesebb alacsonyabb hőmérsékletű réteg."
Ezt nem értem. Írnál egy példát rá?

"Töbszörös a tartály hővesztesége 50 és 70 fok között. 20 fok delta T, minimális 6 százalékkal is 120 százalékkal nagyobb a veszteség."
Ezt sem értem. Írnál egy példát rá?



villam64Válasz erre
2014-04-06
10:22:20
Előzmény: grano #46187#46188
Grano
Az üres puffer nem szokványos állapot a fűtési idényben, szerintem. Csak egyszer fordul elő. Az is igaz, hogy 2 köbmétes tartályhoz 40 kW-os kazán kell, és akkor 2 óra elég a felfűtéshez 1 napra. Maximum 3 óra, vagyis 6-szor 10 perc.
Róbert
Szerintem alacsony fűtési hőmérsékletű rendszerben nem szükséges nagy veszteségű, magas hőmérsékletű vizet tárolni a tartályban. A tapasztalatom, hogy a magas hőmérsékletű felső réteg gyorsabban keveredik és hűl, mint az egyenletesebb alacsonyabb hőmérsékletű réteg. Töbszörös a tartály hővesztesége 50 és 70 fok között. 20 fok delta T, minimális 6 százalékkal is 120 százalékkal nagyobb a veszteség. A szivattyú gravitációs ellenállást nem tartom számottevőnek.
2014-04-06
08:29:34
Előzmény: villam64 #46185#46187
villam:
ezzel a kapcsolással ha üres a puffer és begyújtasz akkor fél élet mire langyos vized lesz a radiátorok felé.
2014-04-06
08:17:43
Előzmény: villam64 #46185#46186
villam64,

A kazán működési idején kívül (napi 4 óra a 24-ből) természetesen ennél a bekötésnél is van rétegződés, azt mutatja a mérésed is:




kék - puffer teteje
piros - puffer alja

Amikor a kazán szivattyúja nem működik (nem ég a tűz a kazánban) és a fűtési keringető is áll (fűtés nélkül), vagyis amikor nyugalomban van a rendszer, akkor a tartály tetején gyűlik össze a legmelegebb víz, az alján a legalacsonyabb hőmérsékletű. Ez a rétegződés.
Amikor elindul a fűtés a radiátorokban lehűlt visszatérő víz a tartály aljába van bevezetve. Ez a rétegződést segíti.
Az unortodox bekötésnél a kazán szivattyúja keveri a tartály vizét, abban a hőmérséklet jobban ingadozik, mint a normál bekötésnél szokott. A változó hőmérséklet miatt a keverő szelepeknek több dolga lesz, a szivattyú a gravitáció ellen valamivel nagyobb teljesítményt vesz fel.

A kapcsolás működik, de mi az előnye a hagyományos bekötéssel szemben, akkor, ha nem így is csak a kazán működési idejére szüntetheted meg a rétegződést?

A keverőszelep elhagyásának kérdése független a puffer-töltés módjától.
Keverőszelep nélkül a fűtési körbe melegebb víz jut, mint a szeleppel, emiatt a lakás hőmérséklete jobban ingadozik, a lakásban erősebb lesz a levegő rétegződése, ami többletfűtést okoz, és kisebb lesz a komfort-érzet. A megbízhatóság nő, a beruházási és karbantartási költség csökken, mert kihagysz egy alkatrészt.


villam64Válasz erre
2014-04-05
21:31:48
Előzmény: szocsmarci #46182#46185
Igen, jól látod, nincs rétegződés. Rétegződés nélkül használtam a télen. Az alacsony hőmérsékletű fűtéshez nincs szükség rétegződésre. Nekem az elmúlt télen az 50 fokos 2 köbméter víz elég volt 1 napra. Tehát, feltétlen szükség van rétegződésre? Inkább azon gondolkodom, hogy kell-e a keverőszelep a fűtés körbe ebben az esetben? Nézd meg a pufferem 0001 és 0004 érzékelőimet a fűtési idényben. Ez a kapcsolás egyszerűbb a jelenlegi bekötésemnél, bár a jelenlegi bekötésemnél a lakás előnyt élvez.
szocsmarciVálasz erre
2014-04-05
19:10:24
Előzmény: villam64 #46180#46182
Próbálgatod, hogy ki figyeli a fórumot?
Ennél a kapcsolásnál a pufferben a víz nem fog rétegződni, hanem kb egyenletes hőmérsékletű lesz. A meleg víz ahogyan bele ér, már megy is felfele a puffer teteje felé.
Kicsit sok a visszacsapó szelep is, habár ilyen elgondolás esetén mindegyik kell.
Szerintem nem jó elgondolás.
villam64Válasz erre
2014-04-05
16:56:34
#46180




villam64Válasz erre
2013-09-19
11:22:44
#42424
A régi kollektor hőfokkülönbség (HKK) kapcsolóját átkötöttem. Nyári-téli üzemmódra. Jelenleg egy kapcsolóval váltom át a hőmérséklet szenzort, a tartály és a szoba között. De a régi kollektor később indul, mint az új, ezért átkötöttem az új kollektor HKK-jára. Még nem tökéletes. Mert a radiátor thermofejek lezárnak, a kollektor víz melegebb, és folyamatosan megy a szivattyú, amíg vissza nem hűl a kollektor a szoba közeli hőmérsékletre.
Ezért automatizálva lesz, még egy hőfokkapcsolóval (HK). Mivel a thermofejek 23 °C környékén szabályoznak, ezért a HK ezt fogja figyelni a szobában. 23 °C alatt átváltja a HKK érzékelőjét tartályról szobára.

Megépítettem a rendszert. A módosított hőfokkülönbség kapcsoló is rendben működik.
Eltekintve a fűtés rendszertől. Könnyedén elérem a kazánban a 100 °C-ot. Gond lehet a 2. kazánvédő szeleppel. Vagy a mikrobuborék leválasztó ad nagy fojtást (vagy nagyon száraz a fa). Egy-két helyen csöpög. Az egyik egy biztonsági szelep, a másik egy radiátor, a harmadik egy ötrétegű csatlakozó. Nem nyúlok hozzá amíg le nem csökken a nyomás, és nem lesz megfelelő idő az átalakításhoz. Körül-belül 50 liter víz feleslegem van. Majd letesztelem a KV2-őt. De új bekötést terveztem a szervizelésre.
Újratervezés után. A gázkazán nincs berajzolva, de rajta marad még párhuzamosan.


villam64Válasz erre
2013-08-26
14:21:09
#42011
Most úgy döntöttem, hogy nem a V2 rendszert építem meg, hanem a V1 rendszert. A V1 esetén alacsonyabb hőmérsékletű és egyenletes a puffer, nincs rétegződés. A használatkor minimális a keveredés. A V2 esetén a puffer teteje magas hőmérsékletű, az alja alacsony, rétegződik, és használatkor keveredik. V1 esetén a CS1 kinyitásával beküldhetem a lakásba a kazán magasabb hőmérsékletét, de a puffer egyenletesen melegszik, rétegződés nélkül. KV1=KV2=60 °C.





villam64Válasz erre
2013-06-16
11:43:02
#41042
A pufferem bekerül a kazánházba. Így újra kötöm a rendszert. Meghagyom a két kazánvédős kapcsolást, mert működött. Viszont kétféle bekötési módot találtam. Nem látok különbséget a kettő között, de inkább az 1.-t kötöm be. A jelenlegi biztonsági szerelvényeket nem rajzoltam be, ez csak bekötés. A HMV hőcserélőjén is rajta van a visszacsapó.



villam64Válasz erre
2013-03-30
12:48:15
#39975
Újabb bekötés jutott eszembe.



villam64Válasz erre
2012-11-10
21:08:50
Előzmény: grano #35302#35304
Nekem R462L2 van de az új kötés miatt leszereltem. Ez merülő hüvelyes. Egy csapot kell még venni a fejhez pluszba, amilyet a radiátor thermo fejhez adnak, ugyan az.
Bocs ez az új rendszer egy kis módosítással.


1. Bocs, az már megszűnt. A kollektor azonos csövön volt a fűtés rendszeren. Ez a keverőszelep egy bizonyos hőfoknál kezdte a hmv-t hozzákeverni, megakadályozva a ki-be kapcsolgatását a szolár szivattyúnak.
2. Hidegen kv1-kv2 meleg ága nyitva van, ez a kazánvédő. Melegszik a kazán, megindul a fűtés a lakás felé, a kv1 szabályoz a lakás visszatérővel. Melegszik a lakás felől a visszatérő. Egyre kevésbé tudja kv1 a hőfokot tartani, melegebbet továbbít. A kv2 is bekapcsolódik a szabályzásba a második fokozatként a puffert adagolva hozzá. Nálam mindenhol thermo fej van, csak a hmv hőcserélője van, de az nem tudja lezárt radiátoroknál elvezetni a hőt.
3. Nincs letiltás. Ezért tanultam meg a káromon az - alap bekötés - hibáját, régebben más régebbi bekötést alkalmazva. R2 rá tudja jelenleg indítani a gázkazánt vegyessel fűtés közben. Majd javítom a kapcsolást, hogy ne forduljon elő. A szigetelés is sokat segít ebben. Most a kazán után a lakás is hamar felmelegszik, ezért ktöredéke most már az ütközés veszélye. Ami csak a fűtés kezdeti stádiumában szólhat bele. Ezért mondtam, hogy a lakás hőigénye is sokat számít.
4. ksz2 a kollektort védi, meg a hmv-t. 60 °C hmv-től visszatérőnél hozzákeveri a puffert másod tárolónak, védve a magas kollektor körtől. 60-70 °C között nekem elég a hmv. Ezt állítja be.
2012-11-10
20:07:09
Előzmény: villam64 #35267#35302
villam
ez a kapilláros termofejes csap micsoda? ami nálad nyitja a hmv tartályban a felső hőcserélő körét?
Mert ha egyszerűbb/olcsóbb mint egy motoros szelep akkor vivát.
Kíváncsi lennék sándor mit szol ehhez a kialakításhoz.

----rajzodhoz
1. Miért az a kialakítás a HMV-dnél? A felső kört tegyük fel, hogy értem. De az alsó az "önmagába visszatérő ferde egyenes" a termokeverőszeleppel az feladta a leckét, nem lelek rá érdemi magyarázatot.
2.a kv1-kv2 továbbra sem tiszta, mindössze annyit sejtek, hogy a pufferkört akarja valami logika mentén kizárni addíg, amíg a visszatérő hőmérséklete alacsony.
3. sz3 nekem lóg a levegőben. Azt látom, hogy R2 választ gázkazán és SZ3 között, de csak akkor ha SZ2 nemmegy? Vagy a T5 jeladó az alap?
4. nekem úgy tűnik, mint a visszatérő a szolárkör előremenőjében végződne KSZ2 által. Nem követtem bevallom a kollektorost annyira, hogy ezt megértsem.




villam64Válasz erre
2012-11-09
21:43:34
Előzmény: grano #35258#35267
Így is meg lehet oldani szerintem.
És vigyük tovább. A mágneses szelep helyére egy kapilláris thermofejes csapot tenni. Az érzékelő a kazántól eljövő csövön lenne. A beállított értékig nyitva, afölött zárt a csap.
2012-11-09
15:56:04
Előzmény: villam64 #35237#35258
villam:
sokat segítettél, nagyon jók a felvetett kérdések.
A relék miatt kicsit nehézkes most áttekinteni számomra, de sok minden már kezd tisztulni számomra. (Csak a nejem dolgozik ezerrel a közös gépünkön így keveset férek hozzá).
Viszont egy picit újra rajzoltam a szakszeres rajzot, illetve egy részletét a Te kérdéseid,felvetéseid, illetve sándor néhány gondolata alapján.
A szakszeres rajzon csak a puffer bemenetét szabnám át egy visszacsapó szeleppel, ami meggátolná h az előremenőből vissza lehessen szedni. Befelé igen ki nem.
De lenne egy másik bemenője is a puffernek amin egy elektromos szelep csücsül és zárva van ha a kazán kilépőn lévő csőtermosztát kinyit.
Kinyit ha nincs kazán fűtés ergo mehet a pufferről vissza az előremenőbe.



villam64Válasz erre
2012-11-08
23:33:08
Előzmény: grano #35214#35237
Próbálom alkoholos befolyásoltság után újra elmondani a működést.
1. Változó a fűtés folyamán a kazánvédő szelep nyitottsági állapota, ezzel együtt változó a kazán felől a tömegáram.
2. Ezzel nem tudod arányosan változtatni a fűtés köri szivattyú tömegáramát.
3. Változó a felhasználó kazán teljesítménye.
4. Változó a felhasználó puffere.
5. Változó a felhasználó lakásának hőigénye.
6. A beépített keverőszelep a lakás felé, már fojtásként működik, mert csak egy részét engedi a kazán felől érkező hőt át, a többit a pufferre nyomja.
- Ezek alapján kellene rendszert tervezned.
- Egyetlen változót sem hagyhatsz ki, hogy a felhasználó majd állítgat ide-oda. Ez tervezési hiba.
Itt a saját rendszer rajzom, amit most használok. Egy kis elmélkedésre. Fűtésre csak a kazán szivattyút használom. A kazánvédő keverőszelepek 60 °C visszatérőig nem engednek a pufferhez nyúlni.


Az új bekötés.


Ez nem az első verzió. Az a szakszerhez állt közel. Ez a tapasztalt igény nem megfelelősség miatt fejlődött. Hogy minél automatikusabban működjön. Én csak begyújtok és tüzelek. De a most tanult termikus elfolyó, és automata feltöltő, még tovább bonyolítja jövőre.
A kérdésekben és panaszokban a szakszeres alap kapcsolás miatt benne van a változtatás igénye. Én ezt próbálom logikailag értelmezni.
Nem minden esetben rossz az alapkapcsolás. De csak alap! Az építkezéshez!

A két kazánvédő más Sándornál, és más nálam, de bekerült a rendszerünkbe. Nézd át, kérdésed van megbeszéljük.

Írod Gyurinál a fojtást. A házon a szigetelés is fojtás a lakás hőigénye szempontjából. A szivattyú csappal történő fojtását ellenzem, inkább a szivattyút teljesítményét kell csökkenteni. De leírtam, hogy miért nehéz. Könnyebb szétválasztani a fűtést és a puffer feltöltést.

A 30 vagy 50 fok mellékes, mindenféleképp keverés történik valamennyi százalékban. Meghatározhatatlan, Mert percenként más.
2012-11-08
10:27:04
#35214
nos akkor újra meg újra
Villám: nem, harminc fokos vizet semmi esetre sem. De 50 fokosat igen.
A keveréshez mondtam, amikor Gyurinak megfordult a puffere, hogy hidraulikai beszabályozás. Amit aztán végül is megcsinált, hiszen elkezdte fojtani a rendszert. Ezzel nem lehet megoldani mindent az stimt, de sándor is azt írja, hogy a nagykazán esetén is kapcsolgat a rendszere induláskor mivel nincs elegendő teljesítmény. Ezzel nem lehet érdemben fűteni.
Én inkább megemeltem a rendszer indulási hőmérsékletét úgy, hogy a rendszer indító termosztát egy picit messzebb került a kazántól. 45-fokra van beállítva, de a kazánban akkor már jóval 60 fok feletti a hőmérséklet mire az előremenő annyira átmelegszik azon a részen.
Marad indulásra tartalék a rendszerben, nincs ki-be kapcsolgatás, a tűz is jobban kiteljesedett mint egyébként. Látszólag tovább tart az indulás, mégis stabilabb és eredményesebb.

A két kazánvédő nem rémlik az írásaidban (lehet h csak átsiklottam felette).
Ennek mi lenne a szerepe?

villam64Válasz erre
2012-11-06
22:09:35
Előzmény: grano #35173#35176
Grano
Azt mondd meg, hogy a 30 fokos tartály vizét hozzákevered a 65 fokos kazán vizéhez, akkor hol segítesz be a fűtésbe? És összekevered a puffer 30 fokos vizét a lakás 20 fokos visszatérőjével. És a sima párhuzamos kapcsolás megteszi. Egészen addig hozzákeveri a puffert, amíg a kazán felől nem kap annyi vizet, amennyit a lakás szivattyú igényel. Ezzel mindent elrontasz. Ha a teteje melegebb, azt is tovább kevered. És aki vegyest használ, az a begyújtás után szeretne minél hamarabb melegedni, vagy a családja. A kazánvédő keverőszelep fokozatosan adagol. Amíg hideg a visszatérő, alig enged a belső körből . A 60 fokos keverő a 65 fokos előremenőből, 30 fokos visszatérő esetén 14 %-ot enged a puffer felé. 5 m3/h-ból marad előremenőbe 0.7 m3/h. Ha efölött dolgozik a lakás szivattyú, máris a pufferből szív. Azt írja katalógus, hogy 70 foknál van teljesen nyitva a keverőszelep. Ez már csak 70 fokos visszatérőnél következik be. Addig nem lehet nyitott szelepről beszélni. Továbbra is azt mondom, előbb zárt puffernél fűtsem a lakást, majd amikor készen vagyok, akkor a puffert. Egy egynaposra tervezett puffert, nagyon nehéz túlfűteni. Barbot 500 literese is jócskán késleltet. A számított 1500 literessel már kizárható a túlfűtés.
Meg írod Sándor pufferét. Ne felejtsd el, hogy addig nem gyújt be, amíg vissza nem hűl. Tehát milyen tartalék van benne? 30 fokos víz?
A kérdéseket beszéljük meg. Nekem 2 kazánvédő van sorba kötve. És vonom le a következtetést. Sándor is beépített kettőt. Pontosítsunk, hogy mely kérdésben gondolkodunk másképp. Tanuljunk egymástól. Én a fórum miatt építettem be a kazánvédőt. Sok mindent nem ismertem előtte. A túlfolyót és feltöltőt is most tanultam meg. Fejlesztek én is.
2012-11-06
21:08:40
Előzmény: villam64 #35171#35173
ugyanannyi költség, vagy ugyanaz a működés?


"És tiltakozom a terjesztése ellen, a gondolkodás helyett."
neharagudj, de ezt nem értem???
Nem kritizálom amit leírtál, de kérdések merülnek fel bennem a működésével kapcsolatban.
Tapasztalati tényezőkkel nem akarok vitázni, mert azok tények.
De:
Ha a sándor által ajánlott nagy puffert veszem alapul abban másnap este begyújtáskor még lehet bőven tartalék arra, hogy a lakásfűtésbe az éppen éledező kazánnak besegítsen. (Hiszen ez az egyik célja)
Ha kizárom a 3 szivattyús, vagy a szakaszoló szelepes megoldással akkor pont ezen rész alapkérdésével a "mi fontosabb" részt rúgom fel?
https://biosolar.hu/forum/show/35092#35092
Ha meg már van a kazánban elég kraft akkor hova megy a teljesítmény?
Leszabályozom a kazánt?


villam64Válasz erre
2012-11-06
20:43:39
Előzmény: grano #35169#35171
Félek, ugyan annyi mint a váltószelep. Többféle megoldás létezik. Kivéve az alap párhuzamos bekötést. Én csak ezt indokoltam meg. És tiltakozom a terjesztése ellen, a gondolkodás helyett.
villam64Válasz erre
2012-07-29
08:51:44
#32009
Új kötést csináltam nyelves visszacsapóval. 99 %-ban 16-os al-pex csővel. Rezeket kidobtam. Napkollektoros fűtés rásegítés, hmv készítés, kazánnal hmv készítés, napkollektor feleslegének levezetése puffer felé, 4 az 1-ben.



villam64Válasz erre
2012-05-15
09:20:12
#29503
Bekötöttem a vezérlést.

1. van 2 hőfokkülönbség kapcsoló a kollektorra, az egyik tartalék
2. van 2 hőfokkapcsoló a kollektor fagyvédelmére, a felmenő és a lejövő csöveket figyelik
3. ezekhez kellet egy autós relé biztonságos kapcsolásra, mert a kínai relé többször nem működött rendesen
4. a kazán szivattyút működteti, csak a kazánban mért hőfok alapján, nincs füstgáz hőmérséklet érzékelő
5. a puffer tartály hőmérsékletét figyeli, ha megfelelő a puffer felső harmadában a hőmérséklet, akkor bontja R2 áramkörét és az SZ3 szivattyú kap táplálást, ha kevés a puffer hőmérséklete, akkor R2 működik és bekapcsolja (feszültség alá helyezi) a gázkazánt, A fűtési igényt a Q7 szobatermosztát adja, a plusz autós relé, hogy ne menjen a házon keresztül 25 méteren 2 A áram
6. a másik szobatermosztát a gázkazánhoz kellett, önállóan vezérli a gázkazánt a beállított hőfok alapján
7. minden radiátoron thermo szelep van




villam64Válasz erre
2012-05-06
15:03:44
#29169
Elkészítettem a rajzom. Működő rendszer.
A kollektor külön álló épületen van. Az a kazán ház féleség. Olyan 16 méterre van a tartálytól. A fűtés cső bemenő vas 1", majd vas 1/2", majd réz 1/2". Most olyan 50 °C. Nyáron 60 °C. Április 28-ig a fűtésre ment a kollektor. A 300-as tartály csak a vegyesről melegedett, de ekkor már nem gyújtottam be, mert a kollektor elég volt temperálásra. A cső szigetelés változó. A változtatás miatt néhol hiányos. Néhol nincs helyem. A 1" vas cső egymás mellet, csak 4,5 cm helyem van. A 15 mm -es szigetelést langyosnak érzem az 50 °C víz keringetésekor. Van ahol felfért a 30 mm szigetelés. Most arra jutottam, hogy kap vékony bútorlapot, melyet felrögzítem a falra, és lassan kifújom pur habbal. Egy téglalap doboz fog a falon látszani a csövek helyett. A tartályt is át akarom helyezni, és köréje kötni a vizes blokkot. Így kimarad a cirkulációs kör. Bár most a mosógép kerül akkor távolra. Át kell gondolnom az elhelyezését. Az éjszakai áram ~30 kWh/hó. Ez tartalmazza: villany bojlert, akku töltést, mosást, számítógépezést. A fűtési cső nagy részt a lakásban megy. Van 70 cm a két épület között, ott a régi üveg hurka szigetelés kátrány papír borítással jó. Az legalább 20 éves szigetelés. Nálam a veszteségek nagyok. 1 kollektor jelentős része erre megy. Ezért is nem vagyok híve a kevés kollektornak. A tartályaim 120 csöves kollektort elbírnak. Azzal, már jelentős fűtést is megvalósíthatnám. Bő 1 hónap, a meleg víz növekmény mellett. Csak nem tudom hogy helyezhetném el a 4 kollektort. Kettőnek látok helyet.





Biosolar Forum  =>  Fűtés - Rendszer rajzok  =>  Villam64 rendszerlapozz: « előző   1, 2
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva