Biosolar Forum  =>  SZELLŐZÉS  =>  Páraszabályozáslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
villam64Válasz erre
2010-12-16
21:14:33
#9797
Peterch
A fürdőszoba már gombás. A festést le kell kaparni, amint sikerül helyreállítani a párát, és a kicsapódási pontokat.
Majd beszámolok. Szerintem nem lesz hidegebb, mint a nyitott ablak. Ahogy a mondás tartja: a pára mindenek előtt, vagy felett. A hőcserélődet inkább a légkollektorral kombinálom majd.
2010-12-16
20:17:37
#9796
villam64,

En ugy ertelmeztem, hogy a kad folott lesz elhelyezve. Igy viszont a belso oldalan folydogalni fog a viz, mig a masik oldalan es a falon fog kicsapodni es felo, hogy gombasodni fog. En azt irtam, hogy ha paravan moge tenned es fujnad ra a levegot. Tehat ket lap koze beteve es oda befujva a paras levego. Akkor kicsapodna nagyobb mennyisegben a para,de viszont nagyon hutene a levegot. Igy sem lesz kellemes mellette allni. Jo,Te edzett ember vagy es birod a nyirkos hideget.:)
De a mi esetunkben ,akik puhanyok vagyunk es szeretjuk a meleg furdoszobat, biztosan kiabrandito elmeny lenne.:(

Udv , Peter.
villam64Válasz erre
2010-12-16
19:22:30
#9795
Sziasztok
Na, felkerült a napkollektor a fürdőszoba belső falára. Viszont én, nem vagyok annyira bizakodó, mint peterch. Majd zuhanyozáskor kiderül. Ezen csak a meleg víz fogyasztás megy át. Nem kaptam olyan hőmérőt, mint amilyet akartam. A vízóra bekötése is bonyolította volna, kihagytam. Peterch javaslatára, egy zuhanyzóban a földtől felfelé, majd 1.8-2 métertől ~45 fokos szögben a fej fölé. A rá fröcsögő víz is hőt adna át a bejövő víznek. Még fokozás céljából a napkollektor meleg ágát levinni egy hőcserélőbe, mely a tartályba lefolyt fürdő víz hőjét hasznosítaná tovább.
A szellőztetés hatásossága is függ, hogy fúj-e a szél. Az a jobb, minél erősebb szél van. Gyorsabban kicserélődik a lakás levegője.


Róbert
A hűtőgépes kísérlet. A ventilátort én csak a meleg oldalra tenném. Kipróbáltam, hogy nedves szimpla fürdő ablakra rányomtam levegőt a szobai ventilátorral. Sikerült megszárítani, és a fürdőbe visszanyomni a párát. Lehet, hogy egy minimális légcseréig javít a pára kicsapatásában, utána viszont a szárítás lesz erősebb.
2010-12-15
15:03:22
#9782
takyka,
Teljesen igazad van.
A PC táp ventilátora elé fogom állítani és elforgatom 90 fokkal.
2010-12-15
13:51:41
#9781
Robert,,
nem lenne hatásosabb egy számítógépházhoz való 12 cm-es lassú fordulatú ventilátorral meggyorsítania légáramlást a hűtőborda előtt? Ez mind a hideg, mind a meleg oldalnak jót tenne, és ha a bordákat függőlegesre állítanád, szépen le tudna folyni a tárolóba a kicsapódott víz.
2010-12-15
10:46:06
#9773
takyka, kösz, továbbítva...
2010-12-15
10:43:55
#9772
Robert,

Varga István: harmincas,kettő,9,dupla8,187.
Hivatkozzon a nickemre.


T.
2010-12-15
09:27:04
#9771
Régi hűtőszekrényből készült nem túl esztétikus, de működőképes darab.



Kísérlet:
Pertier két hűtőborda között:




2010-12-14
21:59:43
#9762
villam64,

Akkor Te edzett ember vagy.:)
Remelem a harfarol lehullo jeghideg vizcseppek sem fognak zavarni.:)
2010-12-14
21:58:09
#9761
robert,

Igen, arra biztosan jo.
villam64Válasz erre
2010-12-14
21:51:04
#9760
peterc
A célom régebben a pára kicsapatása volt ezzel, nem a víz felmelegítése. Most is nyitott ablaknál zuhanyzok, és közben szellőztetek. A pára változását akarom majd tesztelni csukott ablaknál, ezzel a módszerrel. A kád fölé tettem, de még nincs bekötve. Vízórát is kap, hogy mennyi meleg víz kell zuhanyozáshoz.
2010-12-14
21:36:03
#9759
peterch,

Kísérletnezni jó, nem folyamatos üzemre gondoltam.
2010-12-14
21:01:17
#9758
robert,

Igen, elmeletileg igaz, de a szabadon allo harfara mi fogja a levegot odahajtani? Mert csak ugy szabadon allva alacsony mennyisegu lesz a para kicsapatasa es keves meleg fog jutni a vizbe. A hutobol vigyel egy uveg sort a furdobe amikor furdesz es az uveget allitsd egy melytanyerba es meglatod a vegeredmenyt. Ugyanezt probald ki egy csendes lassufordulatu PC ventivel. Szerintem a masodik esetben tobb viz gyulik ossze. De viszont plusz energiat igenyel.

Udv , Peter.
2010-12-14
20:51:58
#9757
peterch,

Azért gondoltam a hideg vizes páramentesítőre, mert ennél a módszernél nulla az energiaveszteség. Amennyit hűl a helység, annyit melegszik a víz.

2010-12-14
20:50:51
#9756
payagyerek,

Abszolutt pontos a leiras. Nalam is igy mukodott a klima annak idejen, csak en nem paratlanitas uzemmodban hasznaltam, hanem a hutes uzemmodban, igy sokkal komfortosabb es gyorsabb. Mivel nalam a belso homerseklet minimum 22°C, igy beallitottam 20°C-ra a hutest. A klima sohasem szivja be a lehutott levegot es a kifujott pedig joval magasabb homersekletut fuj, igy a huvos oldali levego sem volt kellemetlen, mert mindig ugy allitottam be a levego iranyat, hogy embert ne erjen.

Udv , Peter.
2010-12-14
20:44:09
#9755
Villam64,

Sajnos csalodas fog erni.:(
Valoban kifog csapodni a para es fog folyni a harfarol a viz, de a csoben a viz homerseklete elenyeszoen fog csak emelkedni, amit vizelvetelnel eszre sem veszel.Akkor volna valami erezheto hoemelkedes, ha paravan moge rejtened es ventivel fujnad at rajta a furdo levegojet. Igy valoban szamottevo vizpara csapodna ki es a viz homersekleten is volna nemi valtozas, de a legfobb valtozast a furdo levegojenek homerseklete fogja hozni. Nagyon gyorsan lehul.
Szerintem.

Udv , Peter.
2010-12-14
17:13:01
#9752
villam64,
Jó kísérlet! Csinálj képet is (amikor nem zuhanyzol :)
villam64Válasz erre
2010-12-14
16:56:15
#9751
Róbert
Ha már felvetetted. Megjött a réz abszorber. Hárfa, 25-ös gyűjtőkkel, 12-es összekötővel. Nem szép. 29 000 Ft volt szállítással. Azt hitte a szállító, hogy tetőre való. Nálam teszt jelleggel a fürdőben lesz. Kérdés, hogy kicsapódik-e nálam annyi víz rajta, hogy lefollyon. Zuhanyozáskor 80-90 %-ra megy fel a pára. Teszek a kimenetre, és bemenetre hőmérőt. A ki, és a bemenet átlóban lesz. A gyűjtők alul és felül.
2010-12-14
16:17:53
#9750
A HMV készítéshez a bejövő hideg vizet így-is úgy-is fel kell melegíteni. Mi van akkor, ha a bojler előtt a hideg víz átfolyok egy kis réz-radiátoron, ami persze hűti a fürdőt, de egyben melegíti is a bejövő vizet. A dolog lényege az lenne, hogy amíg hideg a felület (télen 5-10 fok) kicsapódik a pára.
payagyerekVálasz erre
2010-12-14
15:57:32
#9749
A kis lakáspárátlanítókban, sima dugattyús, cca. 150-200W-os kompresszor van. Pont mint a hűtőszekrényekben.
A mobilklímákban rotációs, kb. 800-1100W-os kompót fexik. Ezek, ilyen üzemi munkaponton, 5-600W körül esznek, ami teljes mértékben megjelenik a kifújt levegő hőtartalmaként.
Gondolok itt arra, hogy ha épp 2kW-al hűti a szobát (miközben párátlanít), akkor 2,5kW-al fűti is egyúttal.
Kb. ilyen hőfokú munkaponton, kb. 500W-ot fogyaszt és 500W hozzáadott hővel fűt. Erre értettem a COP1-et.

Igaz nem hajszálpontosan, mert az elpároldali, nedves levegő víztartalmának lekondenzáltatására is elmegy energia. De ahhoz már, komoly képlet kéne.

Minden mobilklíma alkalmas erre. Az ablakklímák is. (Persze nem az ablakba installálva.) Csak nekik, pisálóedényt kell fabrikálni, vízszintérzékelővel.
2010-12-14
15:34:20
#9747
villam64,
Jogos, ~2.5MJ/kg, 10 liter víz esetén ~7kWh.

takyka,
Küld el az elérhetőségét lécci, én meg átadom a szomszéd srácnak.
villam64Válasz erre
2010-12-14
15:18:26
#9743
Elméletileg a kicsapódó víz energiáját hozzá kell adni. Lejön a kompresszor hatásfoka. Légáramlat, kilépő és belépő levő hőmérséklete. Elfogyasztott energia. Ki kell méretni laborral.
Bírja a több éves folyamatos üzemet.
2010-12-14
14:39:51
#9739
A mobilklímák ára nagyjából 60-110000 Ft körül mozog, függ a típustól, teljesítménytől, eladótól. A csak párátlanító - ámbár ugyanezt a technológiát használó - szerkezeteket 40-60000 Ft körül láttam.
2010-12-14
11:10:00
#9730
Ha mobil klíma, akkor melyik?
payagyerekVálasz erre
2010-12-14
10:24:32
#9729
Peterch bátyánk hsz.-e megfogadandó.
A mobilklíma, remek párátlanító! Ekkor persze a kifújt meleg levegőt, nem szabad kivezetni az utcára, hanem bent kell hagyni a lakásban.
Mindeközben a fűtési hatásfoka, cekászként tekinthető, vagyis 1-es COP-val fűt.
Merthogy:
Az elpáron átszívott, nedves lakáslevegő hője, megjelenik a kifújó kondioldalban. Csak a kompresszor-motor veszteségi hője adódik hozzá. Ezért 1COP.
Ha mondjuk, 1000W villanyevésű mobilklíma ketyeg a lakásban, akkor az kb. 500-600W-ot fog fogyasztani, ebben az üzemi munkapontban. Mindeközben, hevesen párátlanít.

A gyári párátlanítóknak készült szerkezetek is ilyenek. Ott az elszívott levegő útja: Szűrő-elpár-kondi. Vagyis -legvégül- mindig 1 csipettel magasabb levegőt fúj ki, mint amit beszívott. Ahhoz adódik a kompresszor és a ventillátor veszteségi hője.
Annyi a differencia, hogy a gyári párátlanítók nem hőfokra működnek, hanem páratartalom mérő kapcsolgatja őket. Igaz elég gagyik. (Meg a párátlanítókban, gyengébb hatásfokú, dugattyús kompresszorok vannak.)

Az elhelyezése, szinte lényegtelen. A lakás "páranyomása", mindenütt páranyomás. Nyilván ne a hálóba tegyük. (Meg ne csukott ajtó mögé.)
Biosolar Forum  =>  SZELLŐZÉS  =>  Páraszabályozáslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16   következő »
Copyright © 2005-2021 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva