Biosolar Forum  =>  SZELLŐZÉS  =>  Páraszabályozáslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2014-10-29
16:36:49
Előzmény: robert #47590#47591
Hú de jó hogy szólsz. Nem jártam a szellőző közelében mióta hidegre fordultak az éjszakák! Lehet, hogy már úszik a pince...
Ha hazamentem, lökök alá egy vödröt.
Nem szoktam párásítani nagy hidegben sem, de még eddig nem is éreztük, hogy túl száraz lenne a levegő. Majd azt is megnézem, hogy állunk párával.

szerk:

Volt valamennyi víznyom a rekuperátor alatt, de szerencsére nem úszott a pince. :-)
Most aláraktam egy kanisztert, majd egy két nap múlva megnézem.
A lakásban jelenleg 40-45% a páratartalom.

T.
2014-10-29
15:23:37
Előzmény: takyka #41044#47590
takyka,

Télen fagypont közelében mennyi víz kondenzálódik ki naponta?
Olyankor is párásítasz? Ha igen, akkor mennyi vizet párologtatsz el egy nap?


2014-10-28
17:48:04
#47585
Közelítő számítás szerint:

Egy 4 KW teljesítménnyel üzemelő kandalló óránként 1,6 kg/h közepes minőségű fát igényel.
A fa elégetésének az égéslevegő szükséglete 6.3 m3/h.
A kandalló légfelesleg igénye 1.7-2 .
Tehát az égéshez kell ~12 m3/h levegő mennyiség.
Ahhoz, hogy ez a füstgáz mennyiség el is tudja hagyni a lakást, ennél valamivel több füst-levegő keveréknek kell a kéményen távozni (ez sok tényezőtől függ).
Tehát így óránként kb 15m3 levegő hagyja el a lakást, és ugyanennyi levegő pótlódik a szabadból.

Ezek szerint a nappaliban üzemelő kandalló önmagában nem pótolja egy lakásban a szellőztetést.

Az üzemen kívüli kandalló a természetes huzat által is kivezet kb 5 m3/h levegő mennyiséget.


2014-10-15
20:25:33
Előzmény: robert #47487#47492
Abban a szobában ahol magas a pára, ott nyit a szellőző. A venti alapfordulaton folyamatosan üzemel, a légcsere azonnal elkezdődik.
2014-10-15
07:28:00
Előzmény: motyoo #47486#47487
motyoo,

Szerintem nem egyforma a páratartalom a lakás különböző pontjain, és a szellőzők, valamint a ventilátor még akkor sem fog úgy együtt működni, mintha egy jelvezetékkel lennének összekötve.

2014-10-14
20:44:30
Előzmény: robert #47484#47486
A resszellozoket es ventiket az hangolja ossze az en ertelmezesem szerint, hogy mind paraszabalyozott.
2014-10-14
19:09:57
Előzmény: motyoo #47483#47484
motyoo,

Nem tudom, hogy a rés-szellőzők és a ventilátorok működését hogy hangolnád össze.

Biztosan jó okod van rá, hogy szellőztetőt tervezel, és járatni is fogod, ha megépíted. Úgy gondolom, ha mindenképpen költenél rá, akkor érdemes lenne utánanézni, hogy nem érné-e meg egy hővisszanyerős szellőztető.


2014-10-14
17:15:11
Előzmény: robert #47478#47483
Itt-ott olvastam rossz tapasztalatokat róla, ezért nem gondolkodtam rajta eddig. Mégis kellene? :)
2014-10-14
13:03:55
Előzmény: motyoo #47473#47478
motyoo,

Hamár... akkor... nem gondoltál egy levegő-levegő hőcserélő beépítésre?

2014-10-13
22:43:44
#47473
Sziasztok,

a házunk szellőzését szeretném megoldani, Aereco higrós légbevezetőkkel és ventis elszívással, természetesen utóbbit is páraszabályozottan. Légbevezetésre az Aereco EAR 201 tűnik a legjobb választásnak, de a ventik között még nem találtam meg az igazit.

Akinek van tapasztalata ventilátorokról, esetleg tud javasolni, hogy milyen típust lenne érdemes beépíteni, kérem segítsen!
Eddig három félét javasoltak különféle szakemberek:
- Unity okosventilátor (kb. 75e darabja)
- Limodor 100/40 + Qfa páraérzékelő (összesen kb. 74e darabja)
- CATA E 100 GTH (kb. 24e darabja)

Két kb. 60nm-es lakószintünk van, egy-egy ventit tervezek szintenként, a fürdőszobákba. Légbevezetőből szinteként 3-3 a terv. Nincs nyílt égésterű tüzelőberendezés és nem főzünk gázzal.

Köszi a segítséget,
Péter
villam64Válasz erre
2014-08-24
10:33:41
Előzmény: takyka #47114#47117
Igazából hűtőnek nevezném, mert előbb volt a hűtő, utána a hőszivattyú, kis átalakítással, és a párátlanító, kis átalakítással. Természetesen kompresszoros ez is, csak kicsinyítve. 11 kg. Nyáron szellőztetek inkább, a fal is melegebb, olyankor nem számít a pára. Tehát csak télen kell. Olyankor meg kell a fűtés. Nyári klíma energia kiadás nem érdekel. A fürdőszobában van, a mosógépen, és a kád lefolyójába vezettem a csövet, nem a tartályt ürítgetem. Most az indexen elkezdtem a penészt olvasgatni. Folyamatosan szüntetem meg. Hőhidak, falfűtés, pára szabályozás. Klímában is az lett volna jó, amin a kültéri is bent van. A talajból érkező párát is el kell vezetni. Ez csak egy eleme az egész munkának. Ha csak ez lenne, akkor nem oldanék meg semmit. Sajnos a ház dózerolását én sem engedhetem meg, marad a lassú építgetés.
2014-08-24
08:35:55
Előzmény: villam64 #47113#47114
Ha jól gondolom, ez hőszivattyús.
Nyáron nem lesz kellemetlen, hogy még ez is fűti a lakást?
Miért nem klímában gondolkodtál?
T.
villam64Válasz erre
2014-08-23
09:09:18
#47113
Vettem egy párátlanítót 《és fűtő készüléket》, melynek az adatlapja.


A reklám és használati útmutató szerint 12 l/nap. A valóság a hátulján lévő címkén található. Mely szerint 0.230 l/h, vagyis 5.52 l/nap szobai körülmények között.
Sajnos megengedi nekik a félrevezetést a kormány. A maximum 35ºC, 80%rH levegő értékekre vonatkozik.
A betáplált energia természetesen fűti a helyiséget, a 340W erre vonatkozhat, ugyanis a fogyasztása 220W, melyet a ventilátor fordulatszáma csak 2W-ot változtat. 1W/ml.

Régebbi hsz.
Új teszt bontott hűtőből. 137 W kompresszor fogyasztás. A méréseket különböző üzemidő és pihenő idő megválasztásával végeztem. A mennyezeti ventilátor szárító hatása nem javít a hatásfokon. Az eredmény 2 W/ml. 1-1.4 liter/nap. A 2 órás ciklusból negyed óra üzemszünet a leolvadásra.


A fogyasztás fűtésként érvényesül a fűtési idényben.

villam64Válasz erre
2014-08-02
13:31:26
#46947

4-5 %rH-val többet mutat.
A műszer tetejénél található a régi kátrány papír. Azon a szinten volt a hajópadló. A lakásban 25 °C, és 75 %rH van.
Padló-falfűtés lesz. A rétegrend: föld-tégla-levegő a fűtéscsővel-hajópadló olajjal lekenve. Oldalsó rétegrend: tégla-levegő a fűtéscsővel 1 méter magasságban-0.9 cm-es gipszkarton. A hajópadló és a gipszkarton között 5 cm szellőző légrés. Köpenyes 15 cm lábazat szigetelés tervben.

2014-08-01
10:38:09
#46941
Az elmúlt napok nagyon párásak voltak. Hűteni nem kell, de szárítani igen. Tegnap pl. 24 óra alatt 11L vizet kondenzáltam ki a bejövő levegőből!
www.youtube.com/watch?v=R7zkeT3X4fg

Lassan telítődik a kert vízzel. Asszem átadom a szomszédnak a slag végét. :-)
T.
2014-06-02
12:06:35
Előzmény: robert #46542#46543
Róbert!

Köszönöm a válaszokat!
Kereszthuzat van (vagyis lenne, ha lenne légmozgás, de ez gyakran nincs).
Igen, a födémet a víz ellen is szigetelni kellene, mert az sincs. (egy darabon feltörtem a födémet, és a döngölt földre jött a beton és kész) Viszont a betonon "szép" padlólap van mindenhol. Azon nem jön föl a pára, legfeljebb a fugákon - bár ott jöhet erősen is, de nem tűnik úgy, hogy a fuga nedves lenne. A ház a problémás részen cirka 60 centivel van a talajszint felett, és a hőszigetelést levittük a talajszintig (a talajszint alá nem tudtunk menni).

2014-06-02
11:40:02
Előzmény: lindy #46541#46542
lindy ,

A padló hőszigetelése nem csak a padló bontásával, hanem a lábazati hőszigetelés talajszint alá vezetésével is javítható.

Nem ismerem a konkrét körülményeket, de lehet, hogy a doh-szagot a talaj-pára, vagyis a nem a hőszigetelés, hanem a vízszigetelés hiánya okozza.

A szellőztetés intenzitása kereszthuzattal lényegesen növelhető, és amennyiben erre van lehetőség, akkor valószínűleg nincs szükség külön ventilátorra.

A légszárítás és/vagy gépi szellőztetés kiépítése az esetedben tüneti kezelés, növeli a páradiffúziót, de nem szünteti meg a kiváltó okot.

2014-06-02
11:28:56
Előzmény: robert #46540#46541
A ventillátoron már én is gondolkodtam... Van is egy pár régi tápegység ventillátorom, azokat szántam oda, csak még nem jutottam el a megvalósításig...
A szellőztetés fokozása azért is nehézkes, mert amikor jó meleg van kint, gyakran alig fújdogál a szél, a légcsere viszonylag kicsi. Ahhoz is ventillátor kellene.
Az alsó hőszigetelés pedig várat még magára, mert ahhoz ugye fel kell szedni a födémet, kiszedni valamennyi földet, és utána megcsinálni normálisan. Ez viszont nem kevés pénz. De remélem idővel meglesz!
Másnak nincs hasonló problémája? Erre nincs valami nagyon hiper-szuper modern ajánlás? Pl: használjak páramentesítős gépi szellőztetést az ablaknyitás helyett? megjegyzem nem igazán szeretnék ilyet, mert a friss levegőt sokkal jobban szeretjük egy ilyen megoldásnál, de hátha van erre valami ajánlás...
2014-06-02
10:03:35
Előzmény: lindy #46539#46540
lindy,

Valószínűleg vannak, akik irigyelnek azért, mert a kánikulában a harmatpont alatt van a padlód :)


1. Az alsó hőszigetelés megépítése után véglegesen megszűnik a probléma, addig is

2. ha fokozod a szellőztetést, az segít átmelegíteni és a légmozgásnak köszönhetően szárítani a szerkezetet, vagy

3. elég lehet a problémás padlófelületre irányított kis-teljesítményű ventilátor.

2014-06-02
09:39:24
#46539
Sziasztok!

A házunk egy része sóskúti mészkőből épült, a többi része B30-as tégla, 16cm EPS-sel szigetelve az egész. A párával semmi gondunk télen, de tavasszal, és néha nyáron is a sóskútis részen igen: A ház ugye eléggé hűvös (talaj felől nincs szigetelve - egyelőre), szeretünk sokat szellőztetni, és ha kint felmelegszik a levegő, a kinti melegben ha 70%-os páratartalom, akkor az bent simán eléri a harmatpontot a falaknál/padlónál. A falaknál még nem is lenne olyan nagy gond, mert a vakolat + mészkő egy ideig fel tudja venni a párát, de a padló már más tészta. Penészesedést nem tapasztalok sehol, de néha dohos szag alakul ki a zugokban.
Szerintetek mit tehet ilyenkor az egyszeri ember? (Mert ugye a további szellőztetés csak ront a dolgon amíg fel nem melegszik a ház, de ez csak július környékére szokott bekövetkezni...)

A segítséget előre is köszi!
daráltfaVálasz erre
2014-06-02
00:30:31
Előzmény: robert #46537#46538
Köszi, ezeket már végigböngésztem de nem lettem meggyőzve teljesen, ezért kérdeztem még hátha valakinek vannak frissebb tapasztalatai...

Amúgy már előkészítettem a rendszert (betettem három darab 110-es csövet a ventillátoroknak/páraelszívónak) de valószínű megvárom, hogy mit hoz az élet, kell-e egyáltalán. (kelleni fog valami, az biztos) Már kértem ajánlatot a hivatalos Aereco képviselettől, de egy kicsit sokallom. Vagy inkább nagyon!
2014-06-01
20:17:52
Előzmény: daráltfa #46536#46537
daráltfa,

https://biosolar.hu/search?q=Aereco&u=&t=anyword
daráltfaVálasz erre
2014-06-01
15:19:10
Előzmény: szocsmarci #46491#46536
Szia szocsmarci, Sziasztok!


Van valakinek bármilyen gyakorlati tapasztalata az Aereco higroszabályozott szellőztető rendszeréről? Arra az esetre gondolok, amikor az ablakokon keresztül történik a légbeeresztés a szobakban, stb és a fürdő/WC-ből az elszívás ventillátorral. A gyakorlatban felmerülő problémákra, tapasztalatokra lennék kíváncsi, mert erősen gondolkodok egy ilyen megvalósításán a közeljövőben.
villam64Válasz erre
2014-06-01
12:41:42
#46534
Páraszabályozás iverteres klímával.
1. Téli üzem. Hűtés üzemmód. A keletkező hőt a padlóba vagy pufferbe vezetjük.
2. Nyári üzem. Hűtés üzemmód. A keletkező hőt a hmv tartályba és a medencébe vezetjük.
A hűtő berendezések az elektromos teljesítményt is hővé alakítják. Így hűtő üzemmódban, ha a helyiségből nem vezetjük el a megtermelt hőt, fűtő berendezésként működik. Tehát a fogyasztását a helyiség fűtéséhez hozzá kell adni.

Ui.: Inverteres hűtő és fagyasztókat kell gyártani.
2014-05-23
08:03:41
#46499
Köszönöm a segítő válaszaitokat.

A jelenlegi helyzetben a legegyszerűbben megvalósíthatónak az tűnik, hogy a fürdőszoba mennyezetén két nyílást alakítunk ki.
Az egyiken keresztül kiépítjük az elszívó rendszert, a fürdőtől egészen a tetőkivezetésig; a másikon pedig megoldjuk, hogy a padlástérből pótlódjon a fürdőből elszívott levegő.

Kérdés, hogy:
- mekkora keresztmetszetű legyen ez utóbbi légbeveztő nyílás?
Akkora mint az elszívó ág keresztmetszete vagy lehet valamivel kissebb is?
- Hogyan lehet megoldani, hgy a beáramlási oldalon csak akkor legyen nyitva a szellőző nyílás, amikor az elszívó oldalon működik a ventilátor?
Gondolom létezik olyan finomérzékenységű csatornába építhető pillangószelep, ami szabaddá tesz a beömlő keresztmetszetet, ha megindul az elszívás.
S ha nem is zár teljesen tömören, legalább nem lesz mellette elviselhetetlen huzat, illetve nem távozik rajta keresztül a meleg levegő.

A kandalló meg a konyhai páraelszívó is adott.
A gázkazán meg egy a lakótértől független külső helyiségben van elhelyezve.

A kandalló cseréjében jelenleg nem gondolkodhatunk, illetve az esetleges friss levegő utánpótlását a későbbiekben is csak a padlásról lehet majd megoldani, mert a külső falakhoz (homokzatokhoz) nem lehet hozzányúlni.

A fürdő-zuhanyzóba meg mindenképp kell valamilyen páraelszívást tenni, mert se ablaka, se egyéb szellőző megoldása nincs. Mindemellett minden oldalról körbe van véve egyéb lakóhelyiségekkel. Két szomszéd lakással meg egyebekkel.
Biosolar Forum  =>  SZELLŐZÉS  =>  Páraszabályozáslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16   következő »
Copyright © 2005-2021 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva