Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Segítségkéréslapozz: « előző   1, 2, 3
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2010-02-13
11:41:48
#4432
fugo:

kis adalek a tobbi futeshez:
a padlofutes hatranyai: ha nem kelloen hoszigetelt a haz, vagy nincs mas hoforras a helyisegben, akkor esetleg magasabb homersekleten kell jaratni a padlot, hogy eleg meleg legyen a szobaban, ez okozhat egeszsegugyi problemakat: fajo labak, por intenziv lebegtetese (gyerekek kulonosen erzekenyek!).
nagy tehetetlensegu rendszer, lassan fut fel, de tovabb is tartja. erre a szabalyzasna oda kell figyelni
amennyiben azonban ez a helyzet nem all fenn - mert pl a haz kelloen hoszigetelt, vagy van mas futes is (radiator, fal/mennyezetfutes, esetleg szegelyradiator), akkor a padlohomerseklete csokkentheto a helyiseg homersekletetol alig melegebbre, ezzel megakadalyozando a fenti problemak kialakulasat. (figyelem: a meleg padlo+ radiator a legrosszabb kombinacio! ilyenkor ugyanis a radiator megkeveri a lebego port!)
nagy elonye, hogy sugarzo futes, igy a ho nagy reszet sugarzas formajaban adja le, es egyenletesebbe teszi a fuggoleges hoeloszlast a helyisegben.
tehat ha temperalasra hasznalja az ember, szerintem minimalis az egeszsegugyi kockazat. csak ezzel futeni valoban nem szerencses.
ettol fuggetlenul en nem vetnem el a lehetoseget.

a falfutes egyertelmu elonye ugyanez: sugarzo futes, sot, megszunteti a kulso falak hidegsugarzasat, igy a helyisegben ismetelten elegendo alacsonyabb homerseklet azonos komfort mellett.
hatranya azonban, hogy csak megfeleloen hoszigetelt kulso falra erdemes tenni, mert a fal homersekletet megemeli, ezzel noveli a kifele aramlo hoveszteseget. a szakirodalom 0.5os W/m2 erteket ir minimum.
ha azonban megfelelo a kulso hoszigeteles, akkor az elvesztett ho kevesebb, mint amennyit nyerunk a technologian.
nem keveri a port a radiatoros futessel szemben es szinten egyenletes homersekletelosztast ad.
a padlohoz kepest gyorsabb reagalasu rendszer, hiszen csak vekony vakolatreteget kell atmelegitenie.
tovabbi hatranya, hogy a butorozas lefogja a hosugarzast, tehat ezekre a falakra nem lehet butorokat tenni, illetve kesobbi falmunkak (pl kep felakasztas) kisse nehezebbek, tudni kell hol futnak a csovek. erre is van mar megoldas.
a mennyezetfutes kicsit mas, ott ezek a problemak nem allnak fenn, arrol sokat nem tudok sajnos.
egy elnyt meg kihagytam: lehetoseg van kesobb ezeket a feluleteket hasznalva hutesre is pl furt kutrol. huzatmentes es komfortos, olcso(bb mint a klima)

velemenyem szerint a falfutes koltsege ujepitesnel nem haladja meg (jelentosen) mas hagyomanyos futesi modok koltseget (pl radiator).
mindket futesi modra igaz, hogy alacsony homersekleten dolgoznak, ami a kondenzacios kazanhoz illik. illetve mivel sugarzo futesek, takarekosabbak is, mint a hagyomanyos futesek.

Nem vagyok szerelo, csak egy lelkes amator, cak az a mondat fogott meg, hogy a szerelo lebeszelte.. ugyanis engem is lebeszelt, es borzasztoan banom, hogy hallgattam ra. mindenkeppen javaslom, hogy jard korbe a temat, esetleg beszelj olyanokkal (menj el hozzajuk, nezd meg, probald ki) akiknek mar van ilyen futesuk, es ne hagyd, hogy regi esetleg elavult (tev)informaciok alapjan lebeszeljenek egy amugy jo dologrol.
remelem tudtam segiteni.

>>Ön szerint hosszú távon megbízhatóbb e a szegélyfűtés a padló-és falfűtésnél?
>?Gondolok pl. arra, hogy az egyik kiépítése látható, és könnyen hozzáférhető, >bővíthető. A padlófűtésnél jó pár év múlva történik vmi gikszer, komoly >bontást igényel és lehet, hogy kiegészítő fűtést is kell.
a beepitett futeseket valoban csak bontassal lehet javitani, de ezekre mar letezeik megfelelo technologia. a padloban futo csovek ritkan serulnek meg, ha korrektul van lerakva (pl dilettacio a helyisegek kozott), maximum, ha az ember befur a padloba.
a falfutesnel mar mas a helyzet, ott gyakrabban fur az ember, de mivel nincs melyen a vakolatban a cso, ott is gyorsan ki lehet javitani az elfurt vezeteket.
en ezt nem tekintenem hatranynak


>A szegélyfűtésnél milyen meleg lehet az előremenő víz hőmérséklete, (max 40. ?>C)? A cégek által közölt 15-25 %-os energiamegtakarítás csak akkor valósul >meg, ha max 30-40 C fokos az előremenő víz hőmérséklete? Egyébként lehet ez >magasabb is (tudom, hogy rossz hatással van a kondenzációs gázkazánra)? Oda >>akarok kijukadni, hogy előfordulhat e az, hogy befagy a hátsónk, pedig egy >12, 5 négyzetméteres szobába 1300 W-os energiát leadó fűtésünk van?
a kondenzacios kazan kepes magasabb homersekleten is mukodni, szerintem nem lesz semmi baja, csak a kondenzacio nem valosul meg, igy effektive kisebb hatasfokkal fog dolgozni, de tonkre nem fog menni tole!

2010-02-13
11:31:07
#4431
fugo,

Először a szegélyfűtésről:
Padlócsatornába építettük a hőleadókat egy nagy üvegfelület (9m2) mellett. Párakicsapódás egyetlen szezonban sem volt.
Mivel nem ez az elsődleges fűtés, ezért többet nem tudok mondani róla (esetleg azt, hogy nem volt olcsó).

A vályogfalak hőszigetelésénél nagyon észnél kell lenni, csak olyan kivitelezőre szabad ilyet bízni, aki évek óta panaszmentesen működő, megtekinthető garanciákkal rendelkezik. Ez a tervezőre is igaz.

A vályog-falazat hőtechnikai tulajdonságait szokták túlértékelni. Az 50 cm falvastagság U=0.8W/m2K hőátbocsátási tényezővel bír, ezért egy sarokszoba 25 négyzetméteres külső falfelületén télen 500W teljesítménnyel szivárog a hő.
A padlón és plafonon is elszökik ennyi, az ablakon elillan 200W, a szellőző levegő felmelegítésére kb 150W szükséges. Ezért szigeteletlenül 1350w a fűtési hőszükséglet (-5 fok külső hőmérséklet esetén).
Ekkora teljesítmény 40 fokos előremenő vízhőmérséklet mellett nem tudom mekkora szegélyfűtéssel oldható meg. Talán, ha ki van tapétázva vele a szoba.

A padlófűtés sem lenne elég önmagában, nem is olcsó, de ha egyébként is be van tervezve burkolatcsere, akkor hosszabb távon megtérülhet.

Falfűtéssel nincsenek tapasztalataim, és vályog falak esetén nem tudom ajánlott-e.

2010-02-12
21:41:55
#4428
Köszönöm a gyors válaszát.
Ismét le kell ülnünk az épületgépésszel és át kell beszélni a tervünket.
Vályog min. 50 cm falvastagsággal, a bővítés 30 cm tégla, lesz lábazatszigetelés (még nem tudom, hogy hány cm-es) a falra pedig min. 6 cm-es kőzetgyapot kerül (min. 6 cm, max. 10 cm-ben gondolkodok).
Még egy kicsit faggathatom arról, hogy milyen tapasztalatokat szerzett a szegélyfűtésről? A 6-10 cm-es szigetelés kevés?
A következő számokat a falfűtéshez számolta ki a gépészünk, a szobára 21 C foknál 793 W-ot számolt, a Qf=1391 W, akkor ha szegélyfűtésre váltunk, 3x450 W-os elemekben kell gondolkodnunk?

Ön szerint hosszú távon megbízhatóbb e a szegélyfűtés a padló-és falfűtésnél?
Gondolok pl. arra, hogy az egyik kiépítése látható, és könnyen hozzáférhető, bővíthető. A padlófűtésnél jó pár év múlva történik vmi gikszer, komoly bontást igényel és lehet, hogy kiegészítő fűtést is kell.

Ha napokig -15-20 C fokos hideg van kinn, a szobába ahhoz, hogy 21 C fokos meleg legyen, az előre menő víz hőmérsékletének melegebbnek kell lennie, vagy gyakrabban keringeti és melegíti újra a vizet? Nem tudom, hogy működik ez a rendszer.

A szegélyfűtésnél milyen meleg lehet az előremenő víz hőmérséklete, (max 40. C)? A cégek által közölt 15-25 %-os energiamegtakarítás csak akkor valósul meg, ha max 30-40 C fokos az előremenő víz hőmérséklete? Egyébként lehet ez magasabb is (tudom, hogy rossz hatással van a kondenzációs gázkazánra)? Oda akarok kijukadni, hogy előfordulhat e az, hogy befagy a hátsónk, pedig egy 12, 5 négyzetméteres szobába 1300 W-os energiát leadó fűtésünk van?

Megkérhetném arra, hogy írjon a szegélyfűtéssel kapcsolatos tapasztalatairól?

Előre is köszönöm válaszát. Bocsánat, ha hülyeségeket írok.
2010-02-12
18:33:41
#4424
fugo,

Nálunk üzemel szegélyfűtés, padlófűtéssel és radiátoros fűtéssel kombinálva.

A kondenzációs kazánok 45-50 fokos hőmérsékletig működnek jó hatásfokkal, erre kell méretezni a hőleadó felületeket is. Ahhoz, hogy a szegélyfűtés elég legyen, a háznak nagyon jól szigeteltnek kell lennie.

Meg kell nézni, hogy a gépészeti tervben mekkora a ház maximális fűtési hőszükséglete, utána azt, hogy ekkora teljesítmény leadásához 50 fokos előremenő vízhőmérséklettel mennyi szegélyradiátorra van szükség. Ha az így kapott mennyiségű radiátorhoz van elegendő szabad felület, akkor működhet a dolog.

2010-02-12
18:21:33
#4423
Üdvözlöm
Szeretném megkérdezni Öntől, hogy okos döntést hozunk e akkor, ha a családi házunk fűtését így készítenénk el: kondenzációs gázkazán, szegélyradiátorral. -az első elképzelésünk kondenzációs gázkazán fal-és padlófűtéssel, a hátrányok bizonytalanítottak el-
Energiatakarékos megoldást keresünk, de az anyagiakat nem hagyhatjuk figyelmen kívül. A falfűtésről a szerelő beszél le, a padlófűtésről a szülők ill. olvastam vhol, hogy szükség van kiegészítő fűtésre(?), a szegélyfűtésről pedig az épületgépész. Elolvastam a szegélyradiátoros fűtésről azokat a tájékoztatókat, amelyekkel a cégek ajánlják a rendszert.
Engem az érdekel, hogy gyakorlatban jól működik e egy ilyen rendszer? Kellően felmelegíti a helyiségeket, ahol 24 C fokot szeretnénk ott ez a fűtésrendszer ezt meg tudja e oldani? Azt mondta a gépészünk, hogy egy régi, elavult rendszer kapott egy új köntöst, a tisztítása nehézkes. Teljes a bizonytalanság. Kérem segítsen.
2010-02-02
23:12:28
#4297
Bobi
Robertnet teljesen igaza van a hotarolot illetoen. Valoban ez a megnyugtato megoldas. Ha erre nincs modod, akkor azt javaslom valassz ki egy kis teljesitmenyu szilardtuzalasu kazant (16-17 kw), mely el van latva biztonsagi hocserelovel, valamint javaslom, hogy a radiator kor szivattyujanak mukkodeset a szilard kazan mukodese biralja folul. Magyarul hoigenytol fuggetlenul jarnia kell amennyiben a szilard tuzelesu kazan uzemel. Mindenkeppen gondoskodni kell a szilard tuzelesu kazan hoelvitelerol. Midez azonban eleg komlex vezerlest igenyel, ezert alaposan meg kell tervezni. Tarolo beepitese mindenkeppen javasolt, akar mint hasznalati melegviztarolo. A beruhazasi koltseg biztos hogy nagyon magas lesz, szerintem erdemes inkabb egy kandallo beepitesen gondolkozni.
2009-11-05
20:33:04
#3156
Üdvözlet Mindenkinek !
Segítséget kérek, az Ocean Luna 20i kéményes kombi cirkó vezérlő elektronikájának kapcsolási rajzát keresem.
Nem mai darab 15 éves, de fűtéstechnikailag kiváló állapotú. A cirkó melegvizes oldala tökéletes, a fűtési oldalnál van a probléma. A thermostat beindítja a főlángot, de nem kapcsolja ki. Lekapcsolni csak úgy lehet a főlángot ha egyszer a fűtés elindult, hogy thermostat ki, melegvíz be (!), 3 mp után melegvíz ki és ekkor a főláng leáll (!).
A fűtés reléje nem húz be, de a relé maga üzemképes.

Kérem, ha valaki tud segítsen.

Köszönöm.

2009-07-02
07:18:40
#2168
bobi,

Gondolom most van egy gázkazánod/cirkód. Ez egy nagyon rugalmas fűtési mód. Gyorsan tud reagálni a hőigényre, és a teljesítménye is jól illeszthető a nálad is beépített radiátoros, padlófűtéses körökhöz. A helyigénye is kicsi.

Általában a házak hővesztesége jóval alatta marad a vegyes kazánok teljesítményének, a plusz hőt el kell tárolni valahol. Ilyenkor a vegyes tüzelésű kazán egy nagyobb (1m3 fölött) hőtároló tartály nélkül nehezen szabályozható és illeszthető a meglévő rendszeredhez. A padlófűtésbe a megengedettnél semmiképpen nem szabad magasabb hőmérsékletű vizet vezetni.

A hőtároló megteremti a napkollektorokkal történő bővítés lehetőségét is.

Amíg egy régi vegyes tüzelésű kazánnal működő fűtési rendszerbe könnyen és olcsón lehet gázkazánt bekötni, fordítva ez nem igaz. A kazánon kívül még minimum fél millát kellene költeni a bővítéshez, a járulékos költségekkel együtt elérheti az 1 millát is. Sokat csökkent az üzemelési költségeken ha a fűtőanyag a ház körül megterem. Ha a tűzifát megveszed, akkor a beruházás sokára térül meg.

Bónusz:
1. A tartály segítségével a melegvíz készítés is megoldható.
2. Megnyugtató érzés lehet, ha nem kell minden télen izgulni, hogy mikor zárják el a gázcsapokat.



2009-04-27
07:55:09
#2046
Üdvözlet

A kérdésem a következő meglévő fűtésemre/padló+radiátor/milyen vegyes kazánt
köthetek?A zárt rendszernél mire kell figyelni?

Üdv.:Bobi
klajos112Válasz erre
2009-02-16
16:01:32
#1492
Sziasztok.
Segítséget szerétnék kérni, mivel szeretnék a 90 nm-es lakásomba egy vegyes tüzelésű kazán mellé felszerelni egy puffertartályt, melyből kiszeretném nyerni a fűtő vizet, a HMV-t, valamint egy 1500-2000 literes medence vizét is erről szeretném melegen tartani. Kérdésem megvalósítható-e ezen ötletem, illetve ha igen mekkora puffertartály kellene ehez építenem.
Válaszokat előrre is köszönöm.
2008-11-19
19:08:27
#1139
Mert attól tartok hogy túl meleg lesz, a padlófűtésnek nagy a tehetetlensége és az energetika miatt.

Nem ajánlják élettanilag, mivel összeszedi a káros sugárzásokat. Ha nem muszáj nem járatom a padlót. A tavaszi és átmeneti fűtéseknél is jól jön a radiátor.
szepygabVálasz erre
2008-11-19
17:37:12
#1138
Monolit!

Nem akármilyen vállalkozásba fogtál ezzel a házzal, gratulálok hozzá.
Így már rögtön érthető, hogy nem egyszerű rendszer kell bele, bocs, hogy ezek ismerete nélkül kapásból túlbonyolítottnak tartottam.

Miért ragaszkodsz a radiátorokhoz a hálószobákban?
Én 25 éve építettem színtisztán padlófütéses házat és semmilyen hátrányát nem éreztem a vegyes rendszerrel való bonyolítás elhagyásának.
A padlófűtésnek a sok urban legendtől eltekintve egyetlen hátránya van, a lassú szabályozhatóság. Azért egy mai vezérlés ezen sokat tompít.

üdv

szepygab
2008-11-19
17:17:48
#1137
A fűtés padló mindenhol, kivéve a hálószobákat. Ott radiátor is van.Ha nem szükséges a padlófűtés, nem használom. Két termosztátot terveztem a két külön fűtési kör miatt.

A fal Mátratherm 38 NF 5 cm hőszigeteléssel, fa nyílászárók.

A kazán DC 32S.

A gond, hogy nem tudtam mekkora kazánt tervezzünk be. Számoló program szerint 5,5 Kw jött ki. Szerencse(?) hogy rossz méretű a kémény 160-as belső átmérőjű ( a karborobot gyártója szerint ekkora elég lett volna, előzőleg azt akartunk venni) mert akkor megveszem a nagyobb kazánt.

Az alapterülete 179,58 m2 nagy, átlag 3,5 m-es belmagassággal + garázs és kiszolgálórész, hatan lakjuk a későbbiekben. Ez egy zöldtetős bioház, sok ívvel. Emiatt nem lett jó a számoló progi sem, az hagyományos házra lett tervezve.

Nem igazán tudom milyen lesz a fűtés mert a nap (a déli oldalon a benapozás segít + a kör alak miatt mindenhol) ha süt sokat besegít, esetenként 22-24 fokra is felfűti a ház egy részét(az ajtókat a használaton kívüli szobákon zárom). Jelenleg 14 kw-os kandalló fűti a teret+ sparhelt amikor főzünk és most 27,5 fokot mutat a hőmérő. A nappali magassága pedig eléri a 7 métert is.

Szóval nem igazán tudom milyen is lesz, eddig bíztató, ezért szeretnék teljesen a későbbiekben a napkollektoros fűtésre számítani, ezért a sok puffer.Az elmúlt télen mindennemű fűtés nélkül + 6 fokot mértünk pedig még a padló hőszigetelés és az ajtók egy része hiányzott, ideiglenesen OSB táblával volt betámasztva.


2008-11-19
14:34:12
#1136
Természetes hogy kell a puffer (én is használom), csak kérdés megéri-e ennyire túl bonyolítani az egészet. Én az egyik 1000 literes tartályt kihagytam volna. Nem sok értelmét látom.
Mekkora teljesítményű a kazánod? Milyen fűtésed lesz (fal-padló), ház hőszigetelése?




2008-11-19
13:14:19
#1135
Köszönöm a reagálást, az alap rajzokat én is megkaptam. Sajnos mindegyik szaki rajzot követel rajtam.

Mondtam nekik, hogy logikailag gondolják át hogy mi a sorrend és úgy kössék össze a tartályokat.

A letekerést és az eddigi kiépítést én csináltam, sajnos a rajzokat nem tudom értelmezni mivel nem ismerem a jelöléseket. Az építészetben vagyok otthon nem a gépészetben.

Zoli79: a tartályok tényleg sokba kerültek, de így lehet hasznosan üzemeltetni a kazánt és lépni a napkollektoros rendszerre. A másik kettő tartály nem mind hőcserélős.

A logikám:

először fűtse fel a kazán a HMV két hőcserélős tartályt, azután az 1000/140-es kombi tartályt és végül a hőcserélő nélküli 1000-es tartályt.

A tartály a tartályban sorba lenne kötve a HMV tartállyal. A későbbiekben a 1000/140 és a HMV tartályt fűthetném a napkollektorral is.

Ezért úgy kellene bekötni hogy ha kevés a napkollektorban az energia csak a HMV tartályt fűtse. Ha több, akkor az 100/140-est később az 1000-est. Gondolván kiváltani a fakazánt kollektorokra a későbbiekben lakásfűtésre.

Hogy mindkét rendszer egyenlő eséllyel üzemeljen arra gondoltam a csövezést megduplázom és váltószeleppel fordíthatom meg a táplálást.



2008-11-19
11:26:11
#1134
Szia!

"A tárolókat általában párhuzamosan kötik.
A különböző körökhöz szükséges hőmérsékletek oda választott hőfokú ESBE keverő szelepekkel megoldhatók.
Az Atmos is feltölthető ESBE-vel, mint láthatod.
Ez a kazán és az ötlet is szintén a szakszertől származik."



A szakszeres sózták rád ezt a sok tartályt, gondolom egy vagyon volt. Én ezek tudom javasolni, szimpla tartállyal. Mi az elképzelés egyébként? Gondolom
a tartály a tartályban (kis tartály ) HMV-re, de a másik két hőcserélős is HMV-re van?



2008-11-18
20:21:31
#1131
Szevasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, mivel az eddigi vízszerelőim nem remekeltek ez irányban.

A szakszer kft.-től vásároltam faelgázosító kazánt és három darab puffertárolót(Atmos,NAD,NADO,OKCE).

Ezek bekötéséhez (bekötési rajz)kérném a segítségeteket.

A pufferek:
1 db 1000 l normál tartály
1 db 1000/140 l kombi tartály (tartály a tartályban) 1 db alsó hőcserélővel bővítendő napkollektoros rendszerre.
1 db 200 l-es HMV. tartály két hőcserélős

A fűtés kiépítése hagyományos radiátoros + padlófűtés a hálószobákban (4 db), a többi helyiségben kizárólag padlófűtés van letekerve.

A hideg miatt sürgős lenne.

Aki tevékenyen akarna részt venni benne, szívesen várom az árajánlata után. A munka Délegyházán lenne. A vezérléshez szükséges elemek egy része és 2 db keringtető megvan.

Köszönettel


Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Segítségkéréslapozz: « előző   1, 2, 3
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva