Biosolar Forum  =>  SZELLŐZÉS  =>  Utólagosan beépített szellőztetéslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
szocsmarciVálasz erre
2016-04-21
07:51:03
Előzmény: k2para #49888#49891
Szia
Spiko csőre számítva az ellenállást NA160 méret - 300m3/h -> 1 Pa/m
Sonoflex - > 2,8 Pa/m

2,80 szoros az ellenállása, ami jelentősnek tűnik. A te általad említett csőhosszakat nézve: 20+8 méteren ez összesen (20+8 m)x(2,8-1 Pa/m) 50Pa nyomás többlet, a hajlítások és idomok miatt + 30%.
Vezeték ellenállás: 28 x 2,8 x 1,3 = 102 Pa ( a 28 x 1 x 1,3 = 36 Pa helyett)

Ehhez még hozzájön a befúvó/elszívó fejek ellenállása, ami elég változó lehet 20-100Pa.
2016-04-20
08:50:15
#49888
Sziasztok!


Tavaly rengeteg tanácsot kaptam tőletek, azóta lement a tél és nekiálltam az építésnek!
Első lépésként a beszerzésnek. A csövek vásárlása során kaptam egy visszakérdést, hogy a gépet úgy méreteztem-e, hogy a Sonoflex/Dec és társai ellenállása jóval nagyobb lehet a spirónál és ezzel kalkuláltam-e?!

Ezt a témát súroltuk már korábban, de konkrét számítások nélkül.

Nálam egy oldalon, mondjuk a befújásnál a gerinc 8m 160-as, az ágak összesen 20m 125-ös sonoflex lenne, durva kerekítéssel, plusz közben persze idomok, kis kanyar, stb.

Azt hallottam, itt simán összejöhet Sonoflex esetén 100Pa nyomásesés is.

Ez azt jelenti szerintetek, hogy a kinézett gépnek 200-250Pa-n kellene vígan (azaz nem 90-100%-on) tudnia a nálam tervezett normál 120-130m3/h-t és az emelet 180m3/h-t is jó lenne, ha nem fullra járatva?!


köszönöm,
Krisztián

2015-12-14
22:59:18
Előzmény: Berlioz #49596#49603
Én a páraelszívóban kicserélem a motort kisebbre, és azzal segítek rá csak azon az egy helyen.
De ezt csak jövőre tudom kipróbálni.
2015-12-13
13:20:58
Előzmény: Berlioz #49596#49601
valaszd kulon a szellozetetest a konyhai szagelszivastol - fejben.

a szellozobe nem szerencses bevezetni a konyhai fozesi hulladek levegot szerintem, itt foleg a zsirokra gondolok. Nalunk a konyhaban a fozolaptol legtavolabbi sarokban van a szellozteto elszivasi pontja.


arra a celra nekunk van egy kulon szagelszivonk a fozolap felett.

egyebkent igen: olyankor mindenhol magasabb az elszivas. de ez miert gond?:) gondolom nem kifozdet uzemeltettek:)


2015-12-11
14:44:02
Előzmény: zsezse #49563#49596
Meg egy kerdes, amin most agyalok: az ok, hogy a legkeringetesnek tobb fokozata lesz, intenzivebb vagy kevesbe - ezt manualisan is lehet majd kapcsolni es talan szenzor is kapcsolja majd, automatan. De mi tortenik ha pl. fozunk a konyhaban? Par oraig, mig megfo a gulyasleves, az egesz hazban (ertsd:a furdoben is) teljes erovel megy az elszivas? Egy konyhai elszivo tobbszaz m3/h kapacitassal bir, es csak a konyhara koncentralva. Hogyan tudom ezt elerni? Ilyenkor pl. furdo elszivast le lehetne csokkenteni, es a konyhara fokuszalni - vagy nem?

Mi errol a tapasztalatotok?
Vagy csak en szeretem a huslevest?;)
2015-11-27
07:54:33
Előzmény: zsezse #49563#49565
Aaa, mar ertem, koszi.

Beszamolok majd a fejlemenyekrol.

Tenyleg tuti az erdo..:)
2015-11-27
06:59:09
Előzmény: Berlioz #49560#49563
nem kell hozza ket rekuperator, miert?
egy rekupec kell a haztartasi helyisegbe, onnan rogton el is szivhatod a meleg levegot, kintrol hozod be a hideget es osszeereszted oket a rekuperatorban.
(plusz a haz osszes tobbi elszivasi pontjat is ide hozod)

erdo mellett.. irigyellek:)
2015-11-26
16:53:58
Előzmény: zsezse #49558#49560
Szia,
Koszi.
Jol ertem, hogy kiepitenek ket rekuperatort, egyet az elomelegitesre, ami a haztart helyiseg levegojetvel futene a beszivott levegot, majd a beszivott egy resze a hazt. Helyisegben maradna, a tobbi pedig menne a kovetkeze rekuperatorba? Mivel Lengyelorszagban es erdo szelen epitkezunk, a nyari meleg nem fenyeget sajnos.. Meg 30 fokban is jol arnyekolnak a fak, cserebe telen minusz 10 siman lehet..:)
Udv.
2015-11-26
13:35:07
Előzmény: Berlioz #49557#49558
szia

a terv jo, ha uszodat szeretnel csinalni a haztartasi helyisegbol:)
Ugyanis a mennyezeti alucsovon szepen le fog csapodni a helyisegbeli pára .)

teljesen felesleges ennyire megbonyolitani:
a leheto legrovidebb uton be kell hozni a hazba a kinti hideg levegot paramentes hoszigetelessel, hogy a hideg cso ne erintkezhessen a benti paras meleg levegovel, a tobbit a hocserelore kell bizni.
a haztartasi helyiseg levegojet fel tudod hasznalni, ha teszel oda is egy elszivasi pontot, irod, hogy van ott zuhanyzo, akkor ez egyebkent is ajanlott.

a logikadat kovetve: oke, hoyg telen ez "előfűt", de nyaron mi lesz? akkor 30 fokos csovekkel futod majd ezt a helyiseget vagy oda beraksz kulon egy klimat?:)

szoval szerintem ne bonyolitsd, valassz egy jo hatasfoku hocserelot es az majd megoldja ezt a problemat helyetted.
szvsz 200-as bejovo cso elegendo ekkora meretben és G4 + F5 szűrőben gondolkodj, ne csak G4.
2015-11-25
21:57:11
#49557
Udvozlet!

Uj vagyok a forumon ami a regisztraciot illeti, de mar eleg sokat olvastam a hozzaszolasokt. Most tervezzuk a hazunkat es hocserelo szellozest is tervezek bele, sajat kivitelezesben. Szeretnem itt kozzetenni a szellozes tervet, hozzaerto kommentekben bizva. :)

Tehat az alaphelyzet: van egy meglevo haz (az is a csalade), annak az oldalahoz epitunk egy ujabbat. A meglevo haz haztartasi helyisege a legmelegebb ter az egesz hazban, es kozos falon van leendo hazzal. Itt van a zart egeteru cirko, annak az alukemenye, mosogep, zuhanykabin. A terv szerint ebben a helyisegben tortenne a bejovo levego elomelegitese oly modon, hogy a mennyezet alatt spiro csovekben kanyarogna – ket meter egyenes, majd 180 fok fordulo fel meteren, mindez haromszor ismetelve, a kondenzvizet persze elvezetjuk. Ezutan dupla keresztaramu hocserelobe megy, amit mar az uj hazbol kiszivott levego melegit. Mindezek utan menne az uj hazba.

A technikai adatok:
· Az uj haz 275 m3 lesz, 80-100m3 legcseret tervezek optimalisan (most ketten vagyunk, kesobb remelem tobben).
· A kinti levego egy 250 mm-es muanyag csovon jonne be a haztartasi helyisegbe, amit a falban es a beerkezes utani fel meteren is nikecellel szigetelnek (20 cm vastag falu dobozba zarnam, hogy a kondenzviz ne a falat erje). Ezutan a 250-es muanyag csovet ketteosztom, ket 200-as spiro csobe – a nagyobb felulet es jobb hofelvetel miatt. Ez a ket cso harmonica-szeruen tekeregne a plafon alatt, 9 meter hosszan – a levego 20 mp alatt er at – ha jol szamoltam, a spiro csovek holeado felulete kb. 11 m2. A helyisegben a mennyezet alatt min. 25 fok van, ami foleg a cirko kemenye miatt van – ahogy hul az ido, a cirko is tobbet megy. A helyiseg terfogata 22m3, az ajtaja mindig nyitva, a futott eloszoba fele.
· A ket spiro cso ezek utan ket kulon, keresztaramu hocserelobe menne, mindegyikben ket lexan betet lenne sorba kotve, mindegyik csoagon a hocserelo 15 m2-t tudna (azaz 7.5m2/ hocserelo betet). Osszefoglalva, 50m3/h levego menne at 15m2 hocserelon, az elomelegites utan. 22fok lehet a majd a kiszivott levego. A hocserelokbe 200mm-es nyilason menne a kintrol hozott levego es az elszivott meleg levego is. A hocserelok a mennyezetre lesznek fuggesztve, a kondenzvizet szifonnal elvezetjuk.
· A spiro csovekbe rugos pillango szelepeket opitek, kettot minden csobe
· Az elszivo motorok min. 300m3/h kapacitasuak lesznek, hogy biztosan birjak a nagy ellenallast amit foleg a kigyozo spirocsovek jelentenek.

Amik miatt aggodom, es remelem a kommentekbol okosabb leszek:
· A haztartasi helyiseget mennyire hutheti le a spirocso-kigyo, pl. -15 fok kinti homersegletnel? Most nincs ott kulon futes, de ha kell, egy radiator be tudunk epiteni.
· Ennyi elofutes eleg lehet a fagypont folotti bejovo levego homerseklet eleresehez, akar -20 fokban is (ja, mert mindezt Varsoban epitjuk)? Vagy tegyek be kiegeszito futest a hocserelok ele?
· Egyaltalan, ez a meretezes jo lehet (bejovo cso keresztmetszet, spitro cso keresztmetszet, legcserelo bemenet keresztmetszet?

Egyebek, amiket meg tervezek:

A spiro cso es a legcserelo kozze rugalmas kozdarabot teszek, a rezonancia kikuszobolesere.
A hocserelo motorokat szinten gumi agyon helyezem el, a rezonancia miatt
A hocserelo bemenet elot a friss levego oldalon g4 szuroket rakok be

Egyelore ennyi, minden hozzaszolast megkoszonok.

Udv.
Tibor
2015-11-22
20:51:31
Előzmény: k2para #49536#49548
Szerencsére szigetelt a ház, másképp nem gondolkodnék fűtetlen helyben.
A kondenzvíz elvezetés a legrövidebb úton a mosókonyhába a légtechnikai be - ki cső mellett vezethető a legkönnyebben.
Szerencsére a gép tudja a jegesedés megelőzését, van rajta bypass.
2015-11-22
19:41:02
Előzmény: k2para #49542#49545
Ha 2m-es a cső akkor elég egy 2m-es fűtőszál. A kifolyási ponton már nem fagy meg a víz az ereszben meg már nem gond.
2015-11-22
18:44:19
Előzmény: nadtom #49540#49542
Pont ilyet néztem én is, van rajta egy termosztát, és készre szerelve van különböző hosszúságokban. Ilyet tervezek én is, jobb a békesség. Ettől függetlenül nyáron ki lehet kapcsolni az egészet, hogy egyáltalán ne legyen áram alatt.

A gondom inkább amiatt van, hogy ok, a cső be lesz huzalozva.
De valahol kilép a tető alól az eresz fölé, és ott fog majd szépen jéggé fagyni az egész. Szóval valahogy úgy kellene, hogy legyen megfelelő távolság a cső vége és az eresz alja között? Hogy ha le is fagy, legyen hová folynia. Lehet, hogy kicsit tovább kellene vezetnk a fűtőszálat?!
2015-11-22
16:13:42
#49540
A kondenz víz elvezető csőre lehet kapni egy fűtőszálat amit az elektronika 0C fok körül kapcsol, így csak akkor megy, ha higed van.
Ha külső térben van a gép és elfagy a kondezvíz-kivezetőcső akkor befolyik a víz a szellőző csöveken (így járt az egyik ismerősöm a Wolf 400-as géppel, pedig abban van automatikus fagyvédelem, persze az alapvetően a gépet védi).
2015-11-22
10:29:10
Előzmény: tutibor #49533#49536
Ja, ne értsd féle, gondoltam, hogy nem direkt írtad, csak annyira jól hangzott a visszamerés ebben a szövegkörnyezetben, hogy nem lehetett kihagyni... :)

Én mondjuk a kondenzcső végét az ereszcsatornába gondoltam lógatni, mert az tűnt egyszerű megoldásnak, nem tudom mennyire jó ötlet a fagyásveszély miatt. Igaz, így nem a csatornába megy a víz, bár ez nem tudom mennyi plusz terheléstől menti meg a vízműveket, valószínűleg elhanyagolható.

Padlás kapcsán a többiektől azt a tanácsot kaptam, hogy elsősorban a gépet a fagyveszélytől kell óvni, hogy a hőcserélőt nehogy szétnyomja a jég. Emellett az sem optimális, ha a gép a visszanyert hő egy részével a környezetét melegíti. Nyilván nem oda tenném, ha lenne más lehetőségem, de nálam ez az optimális megoldás.
Szóval nem tudom. Annyira nem lehet kritikus a dolgok, mert pl. a Nilan gépei, amiket északon előszeretettel használnak, helyezhetők fűtetlen térbe, a doboza hőszigetelt.
2015-11-21
23:59:27
Előzmény: k2para #49531#49533
Nem húzta alá a gép, én meg nem olvastam vissza.
Padlásra gondoltam én is a gépet. A kondenz csövet máshol is jól szigetelik, de szerintem mivel fűtött térben van a vége, csak tud annyi meleg feláramolni ami fagymentesen tartja.
2015-11-21
14:11:41
Előzmény: tutibor #49529#49531
Én tervezem (padlástér)! Igaz, ez nem fogja "visszamerni" a hőt, csak egy részét visszanyeri :DDD

Az a tervem, hogy XPS lapokból csinálok egy dobozt köré, plusz a kondenzcsőre csőhéj és a cső valamint a héj közé fagymentesítő fűtőszál. Lehet, hogy bedobok egy hőérzékelőt az XPS dobozba, hogy kemény télen lássam, hány fokos a hőmérséklet a gép közvetlen környezetében.

Hogy ez miként lesz légtömör, azt még nem tudom.

És akkor emiatt érdekes kérdés az is, hogy a gyári szűrőket használjam-e, mert így egy fokkal macerásabb lesz cserélni. És akkor jön be az aktívszenes a belépő levegőnek, nem tudom az mennyire fojtja vissza/terheli le a gépet.
2015-11-21
11:56:03
#49529
Valaki fűtetlen térbe tett már hővisszamerő szellőztetőt?
2015-11-19
20:15:56
Előzmény: tutibor #49523#49525
Nem érezni semmit. Trágyázni meg nem fogok a közelében. :-)
T.
2015-11-19
09:52:20
Előzmény: takyka #49519#49523
Ott nem lehet érezni egy kis talajszagot?
2015-11-18
09:34:56
Előzmény: k2para #49516#49519
És ilyenkor közvetlenül a föld felett a legkisebb a koncentráció.
Pontosan ezért raktam a beszívást talajszintre.

T.
2015-11-17
19:00:08
Előzmény: tutibor #49510#49516
Nekem nem az uralkodó széliránnyal van gondom, legalábbis eddig azt tapasztaltam, hogy ködös, hűvős őszi estén valahogy lenyomódik, kevredik a köddel a füst, és nem tudom megállapítani, hogy honnan jön, lakott területen egyszerűen érződik.
2015-11-16
20:03:49
#49510
Ha jól értelmezem akkor mindenki még a próbálkozás rögös útját járja.
Nálunk D-DNy a füstölők fő iránya, a gond az, hogy a ködös párás kis légmozgású időjárási helyzetben az jellemző szélirány D-DNy. Az É-i szélirány élénkebb.
2015-11-16
08:48:49
Előzmény: k2para #49507#49508
>A jól megválasztott beszívási pont alatt mit értesz? Mik itt a szempontok?

leginkabb azt, hogy az ido minel kevesebb hanyadaban jusson oda fust es por:)
Takyka pl a pince magassagaban a kert fele hozta ki a csovet. O azt mondja, neki ott a legkevesebb a por.
en kenyszerbol a tuzfalon hoztam ki, ide kb az ido 5%-ban ver nemi fustot a szel, mert az uralkodo szelirany nalunk eszaki es a szomszedom aki erosen tuzel tolunk delre lakik.
egyik elonyet latom a talajkollektornak, hogy azzal pl a haztol tavolabb lehet az elszivasi pontot kialakitani (en pl biztos, hogy fak/bokrok koze tennem, ne adj isten viragok koze, hogy a friss szegfu vagy fenyo illat jojjon a lakasba:) )
2015-11-15
22:05:55
Előzmény: zsezse #49503#49507
A jól megválasztott beszívási pont alatt mit értesz? Mik itt a szempontok?

Az említett probléma kapcsán mire kell gondolni? Gondolom nem a CO/CO2-ről beszélünk, hanem
1. szállópor (PM10),
2. egyéb korom, stb. valamint
3. mindenféle illékony vegyületek.

Korom és társai, ha jól gondolom könnyen ülepednek, nem jutnak olyan messzire?!
A különböző szerves vegyületek ellen jó az aktívszén.
A PM10 meg úgyis körülvesz bennünket, itt talán a magasság segít?! Azt olvastam egyszer, hogy a PM10 mérők sok helyen 2-3 méter magasan vannak és ott sokkal alacsonyabb értéket mérnek, mint 1-1.5méteren.

Valamit kihagytam vagy rosszul gondolok?
Biosolar Forum  =>  SZELLŐZÉS  =>  Utólagosan beépített szellőztetéslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva