Biosolar Forum  =>  SZELLŐZÉS  =>  Utólagosan beépített szellőztetéslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2015-08-30
21:30:18
Előzmény: zsezse #49243#49252
Köszi! Az már tiszta 1-2 hete, hogy nem szabad elsietni, mert nem két forint...

Az említett megoldás folyamatos üzemű, a ventillátor mindig megy. Ha mondjuk a WC mozgásérzékelő vagy a fürdő páraérzékelő jobban nyitja az elszívóhelyeken a zsalut, akkor csökken a rendszerben a nyomás, és ezt ellensúlyozandó megemeli a ventillátor a fordulatot.
Teljesen bezárt állapotban is van légmozgás, az ablak légbeejtők, ha alacsony a pára, akkor sem zárnak le légmentesen.
Ez az elmélet, de hogy gyakorlatban ez milyen, nem tudom. De valószínűleg a tipped szerint kell megoldani valami párakivezetést - max alá vödör...

A másik dolog, hogy 100-as meg 125-ös csövekkel dolgoznak, ez nekem fura volt, máshol azt olvastam, hogy jóval nagyobb átmérő kell, mert az halkabb, de ezzel meg nagyobb a légáram, talán jobban szárít?! Gondolom zajcsillapító betéttel orvosolható az elszívási helyen keletkező zaj probléma.

(Én mondjuk azt gondoltam mindezzel együtt, hogy a június-augusztusi hónapokban napközben, ha kánikula van, leállítanám (időzítő pl.) és csak éjszaka menne olyankor.)


A konyhai légbeejtő a gáztűzhely miatt gondolom fix, nem elzárható, ráadásul nagyobb léghozamű, emiatt valószínűleg máshogy bolondítja a hőérzetet, mint a szabályozott.


A gépészetet én is a padlásra tervezem, azért gondolom le lehet azt szigetelni annyira, hogy elfogadható legyen. Amúgy teljesen egy cipőben járunk, én is a friss levegő előnyeit kívánom élvezni, a megtérülésről lemondtam, úgy látom, nem erről szól. A komfortszint egy kérdés, valószínűleg a rekuperátorral élvezhetőbb a komfort télen. A határ meg a csillagos ég, mert lehetne gépi páraszabályozással kombinált, stb.
De én egy egyszerű, minimális karbantartást igénylő, csendes, megbízható (és lehetőség szerint olcsóbb) megoldás után kutatok.

Plusz rekuperátor megoldásnál gondolom nem csupán a gép drágább (Midea-t néztem pl. a kisebbek is 300ezer körül, de nyilván ezt meg kell terveztetni), de a kivitezés is macerásabb, jóval több cső, több meló.


Hát hogy téli üzemben, alacsony páránál mik a pontos számok, nem tudom. Ennyire nem ástam bele magam és gondolom itt rengeteg paraméter van.A légbeejtők zárt állapotban 5m3/h-t engednek át, ez megy fel 35-ig, 60% és feletti rel.páratartalomnál.
A légelvezetők minimum 12m3/h (max 130), 30% felett kezd el nyitni és 70-75% körül van a teljes keresztmetszet.
De gondolom ez egy dolog, a másik a lakás alaprajza, miként tudja átöblíteni a helységeket, stb.
Így gözöm sincs. Lehet játszani a rendszernyomással, be lehet állítani 80 és 120Pa között, hogy mire optimalizáljon a gépészet.

Nem lesz egyszerű :)
szocsmarciVálasz erre
2015-08-30
08:46:21
Előzmény: k2para #49241#49244
Én csak "elméleti" ember vagyok, gyakorlati tapasztalatom nincs, de megpróbálok válaszolni.

1. kondenzáció nem lesz a fa keret szétfúrásánál. Az ablakok tetejét javasolt megfúrni, és ott a hideg levegő megpróbál befelé esni, de a radiátor meg nyomja felfelé a meleg levegőt. Így az áramlás megmarad kör-körösnek.



2. igen. Erre azért van szükség, hogy ne legyen nagy hőmérséklet különbség a szobában. Ezért teszik az ablak alá a radiátort, nem a belső falra.
Ha az ablak aljában lenne a beeresztés, akkor lehet, hogy páralecsapódás lenne az ablaküveg alján abban az esetben, ha nem megy a radiátor.

3. 13°C - 90% az nagyon magas érték. Ha hűlne 1,5°C-ot a külső hőmérséklet, akkor már köd lenne kinn - de azért nézzük ezt az esetet, ha felhoztad.
Ha a bejövő levegő felmelegszik 22°C-ra (feltételezzük, hogy van fűtés), akkor a páratartalma 50%-ra esik vissza kapásból. Ez vizesedik majd, és így alakul majd ki egy állapot, ami magasabb lesz mint 50%, de az év nagy részében elfogadható.

Pl. egy kis számítással: 2 fő ülő ember egy 15m2-es szobában, 1x légcserevel számolva
(50gr/h/fő páraleadás kis intenzitásnál); 40m3 szoba; 1x [1/h] légcsere -> 2,5 gr/m3/h ~ 2,5 gr/kg páratartalom növekedés
9gr/kg + 2,5gr/kg = 11,5 gr/kg -> 65%

4. elvileg előfordul, ezért az ventillátorok kialakításának olyannak kell lennie, hogy a kondenzvíz ne okozzon gondot (zárlatot). Ezt szinte mindegyik ventillátor tudja minden beépítési helyzetben. A cső alját nem kell bekötni a szennyvíz rendszerbe.

5. rekuperátornál felesleges a légbeeresztő. Olyat kell venni, amelyik elzárható, és meghagyni tartaléknak, ha esetleg a rekuperátor elromlik. De szerintem ha eddig a kéményes gázkészülékkel nem voltak páragondok, akkor a légbeeresztővel sem lesznek.

6. Párásítani mindig kell. Rekuperátornál lehet beépítve, de ha nincs ilyen, akkor a szokásos módon radiátorokkra szerelt párásítóval pl - ami elég csúnya, ha vízköves.

2015-08-30
08:29:56
Előzmény: k2para #49241#49243
k2para

amit en elso korben problemasnak latok:
egy lakas altalaban sosem 100%-ig zart. telen, amikor nem mukodik a ventillator a fuggoleges kimeno csoben akkor is lassan aramolni fog a paras meleg levego felfele, ami folyamatos kondenzaciohoz vezet. tehat ugyanazt a problemat kell megoldanod, mint a gazkazannal: alul el kell vezetni a lecsapodott es a falon vegigfolyo kondenzvizet.

nekunk 1 darab legbeejto van a konyhaban a gaztuzhely miatt, nagyon kellemetlen a kornyezeteben, mert a beeso hideg "vad" levego igencsak erezheto.
ez a problema akkor is fel fog lepni, ha elosztod oket a lakasban, bar valoszinuleg kevesbe lesz fajdalmas a hideg.

mivel ez egy nem olcso es nem kis munkaval jaro beruhazas, javaslom jard korbe alaposan a lehetosegeket, ne kelljen "visszauton" gondolkodnod.

en is egy kozel 30 eves hazban valositottam meg utolagosan, kompromisszumokkal a szelloztetest, minden megoldhato kis kreativitassal es sok tervezessel:)
sajnos en csak a padlasra tudtam feltenni a gepeszetet es a csovezest, ez erosen ront a hatasfokan, mert nem tudtam leszigetelni a csoveket rendesen, viszont nekunk elso korben a friss levego okozta elonyok voltak a fontosak, a beruhazas "energetikai megterulesetol" eltekintettunk.
en paravisszanyeros rekuperatort epitettem, telen szepen tartja a 45-50%os paratartalmat, nyaron sajnos kint is nagy a paratartalom, ezen a szelloztetes sem segit.

ja es meg egy: azt irod, a normal rekuperatorok kiszaritjak a lakas levegojet telen. itt ugye az a kerdes, ogy az altalad felvazolt paratartalom minimum szintjere szabalyzo rendszer szallit-e eleg levegot a csaladnak, illetve forditva: a normal rekuperatorokat is le lehet allitani alacsony paratartalomnal.
jo tervezgetest:)
2015-08-29
21:47:56
#49241
Üdvözletem a kedves Fórumtársaknak, köszönöm a felvételt a fórumba!
Egyből szeretnék is kérdezni...

Rákerestem az Aereco-ra, de a komplett szellőzési megoldásaik kapcsán nem találtam sok hozzászólást. Elnézést, ha mégis már ezerszer kitárgyalt témát feszegetnék (1-2 ponton biztosan...).

Laikusként olvasgattam kicsit szellőzés témában, megértésem szerint több megoldás közül:

1.központosított bejövő és kimenő ág, rekuperátorral,
2. egyedi légbeejtők és központosított kimenő ág,
3. egyedi légbeejtők és decentralizált elszívó ventillátorok,
4. passzív, gravitációs,

én a 2. változatot lőttem be.

Viszonylag "olcsóbb" és mivel meglévő, lakott házról van szó, kivitelezése is egyszerűbb. Plusz csendesebb, mint az egyedi ventillátorok. A ház egy szintes, a tetőtérre mehetne a ventillátor megfelelő szigeteléssel, és a tetőn keresztül ki a szabadba a kifújt levegő. Megfelelően hangszigetelt csövekkel és a ventillátor jól megválasztott elhelyezésével talán minimális zajt keltene csak elszívó oldalon illetve magában a lakótérben.

Háttérként annyit, hogy 14-15 éves házban lakunk, nem a legmodernebb szigetelés (nem dryvit), csak 2 rétegű ablakok, stb. viszont kb. 2 évvel ezelőttig az ég világon semmi gondunk nem volt. A lakásban jó levegő volt (légminőségre és páratartalomra is), nem volt penészedés soha, sehol. Jól aludtunk, jó volt a levegő télen/nyáron. Egészen addig, amíg zárt égésterű kombi cirkót nem raktunk fel 2 éve, azóta elromlott minden. (Előtte ugye volt egy elég jó magas kémény is a nyílt égésterű gázkazánnak). Azóta állott a levegő (ha nem vagyunk otthon napközben, este már akkor is érezhetően), ősszel és tavasszal folyamatos küzdelem a párával, de sokszor nyáron is, csak akkor legalább nincs penészedés.

Az Aereco páravezérelt megoldása laikusként meggyőzőtt (jó lenne persze élőben megnézni valahol, de hát...).
Jól hangzik, hogy a ventillátor elméletileg próbálja állandó értéken tartani a nyomást és ennek érdekében fokozatmentesen szabályozza a fordulatot, a páravezérelt ablak légbeejtők és a pára illetve mozgás (vagy CO) vezérelt légelvezetők együtt egy komlett rendszer a nyomásérzékelős gépészettel egyetemben. Legalábbis a marketing leírás szerint :)))

Viszont elgondolkodtat pár dolog, vélhetően a tudatlanságom miatt lehet sületlenség is közötte, emiatt szeretnék tanácsot kérni.

1.
félek szétfúrni az ablakokat (fa ablakok), ha jól gondolom télen felléphet kondenzáció, ha nincs gépi elszívás (emiatt gondolom az ablakba akkor érdemes légbeejtőt tenni, ha van elszívó ventillátor is), de gépi elszívás mellett sem tudom, hogy nem fog-e körülötte lecsapódni a pára (főleg, ha télen lezár a páraszabályozó és minimális lesz csak a légmozgás, de gondolom azért áthül rendesen),
illetve emiatt akkor kell is a folyamatos elszívás ezeknek, ellenkező esetben télen kifelé áramlik a párás levegő és ott a komplett baj a fa tokozásnak, vagyis ablakfúrás csak gépészettel?

2.
ha folyamatosan megy a gépi elszívás, akkor az jó elképzelés, hogy a légbeejtőt a radiátor feletti ablak tetejére kell szerelni, hogy jobban/előbb felmelegedjen a beáramlő levegő? főleg, hogy hálószobát, nappalit kell légbeejtővel ellátni.

3.
páraszabályozást ez a megoldás sem nagyon fog ősszel és tavasszal hozni, gondolom.
Azt láttam, hogy komoly számítások voltak itt a fórumon is páratartalom kapcsán, én egyszerű ökölszabály alapján azt néztem, hogy mondjuk kint 13fok, 90% az 10.3g/m3,
bent 22fok, 75% az 14.6 g/m3. Gondolom ez keveredik, nem tudom mi a helyes számolás ilyenkor, én simán átlagoltam, így durván 64% relatív pára jött ki, de lehet, hogy 70% alá nem is bír menni ezze (mondjuk mégsem 75%), szóval így 50-55%-ra nem lesz soha...
Bár lehet, hogy a gondolatmenet sántít, ősszel hidegebb van, stb.
Mindenesetre az a megérzésem, hogy lesz egy évben 2-3 hónap (október/november, március/április), amikor a párával kell kezdeni valamit. mondjuk még mindig jobb, ha amúgy a légminőség meg tökéletes.

4.
kondenzáció gondolom előfordul majd a kimenő légtechnikai csőben, gyanítom erre van bevált megoldás (mint pl. a nyílt égésterű kazán kéményén is volt valami emlékeim szerint) és ezen nem kell görcsölni

5.
az még a félelmem, ha elmegyek ebbe az irányba, innen már csak nagyon drágán van visszaút, bár azt értettem meg, hogy a rekuperátor nem térül meg gyak. soha, ellenben a komfortszintet növeli még jelentősen, mindenesetre az ablakok szétfúrása determinálja a későbbi rendszert (hacsak nem "falazom" vissza az ablakokat). ettől függetlenül visszaútra akkor lehet szükség, ha nem válik be a megoldás, ami amúgy is nagy probléma lenne hatalmas pénz beleölését követően.

6.
ahogy olvastam a nem páraáteresztős rekuperátorokkal meg télen átesik az ember a ló túloldalára, párásítani kell,
ezzel a páraszabályzott megoldással azt várom, hogy csak nagyon extrém helyzetben fordul elő ilyen, mert a legelvezetők lezárnak 30% alatt, itt minimális a légszállítás ilyenkor, nem tudom ezzel van-e valakinek tapasztalata?


köszönöm előre is a tanácsokat, helyesbítést, pontosítást,
Krisztián

2014-12-29
01:10:53
Előzmény: hamiki #48070#48072
1. Páraérzékelős ventilátort nagyon megzavarja a WC csésze vize? Állandóan működne és/vagy kiszárítja?

ezt felek nem ertem, de ha ertem, akkor nem zavarja meg. kicsi a felulet a parolgashoz.

2. Egy kb. 180 - 200 köbméteres légtérhez milyen légszállító kapacitású elszívó ventilátor kell?

okolszabaly, hogy minimum ket orankent csereld ki a teljes levego mennyiseget. tehat 100m3 / orat kell tudni minimum.

3. Mivel érdemes szigetelni 110-es műanyag csövet fűtött térben és padlástérben? Ebből van több méter maradék, fehér esőcsatorna és szürke szennyvíz. Kár lenne veszni hagyni. Kicsit drága megoldás rá ez: 127 mm-e hőszigetelt flexibilis cső (www.paranelkul.hu/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=50&Itemid=2), plusz még rá valami, pl. kőzetgyapott és valamilyen csőhéj? Vagy?

alukasirozott uveggyapot jo lehet, minimum 10cm futetlen terben. futott terben 5cm is eleg, inkabb a hangszigeteles miatt.

4. Ventilátor, ezután vízszintes elszívó cső kb. 2,2 m fűtött térben, faláttörés, majd kb. 2,5 m szigetelten padlástérben, ez bele egy függőleges kémény csőbe. Kell-e ebbe a szakaszba visszacsapószelep és hol?

ahova szeretned, de amire figyelj, hogy a fuggoleges kemenyben a kondenzacio mukodni fog es a falon belul folyni fog a kondenzviz.
normal kemeny ezt nem fogja szeretni.

7. Betonkoszorúra tett kb. 150x150-es fagerendát felülről le lehet-e takarni kőzetgyapottal, ha a betonkoszorút mindkét oldalról 5 cm-es hálózott nikecel takarja? A betonkoszorú felső takarása miatt!

igen, sot, ajanlott.
2014-12-28
21:49:16
#48070
Róbert és bárki aki válaszolni tud!

Üdv mindenkinek!

Korábban már írtam, párátlanítanom kell, egyenlőre ez a megoldás vitelezhető ki a legegyszerűbben Ehhez lenne néhány kérdésem.

1. Páraérzékelős ventilátort nagyon megzavarja a WC csésze vize? Állandóan működne és/vagy kiszárítja?

2. Egy kb. 180 - 200 köbméteres légtérhez milyen légszállító kapacitású elszívó ventilátor kell?

3. Mivel érdemes szigetelni 110-es műanyag csövet fűtött térben és padlástérben? Ebből van több méter maradék, fehér esőcsatorna és szürke szennyvíz. Kár lenne veszni hagyni. Kicsit drága megoldás rá ez: 127 mm-e hőszigetelt flexibilis cső (www.paranelkul.hu/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=50&Itemid=2), plusz még rá valami, pl. kőzetgyapott és valamilyen csőhéj? Vagy?

4. Ventilátor, ezután vízszintes elszívó cső kb. 2,2 m fűtött térben, faláttörés, majd kb. 2,5 m szigetelten padlástérben, ez bele egy függőleges kémény csőbe. Kell-e ebbe a szakaszba visszacsapószelep és hol?

5. Mi a véleményetek a CATA E-100 GSTH (www.ventilatorok.hu/Haztartasi-ventilatorok/E-100GSTH) ventilátorról? Adatai ugyanolyan jók de olcsóbb mint hasonszőrű társai, de tényleg hozza ezt? Használ valaki ilyet?

6. Ismeritek, illetve kinek van tapasztalata az Aereco V4A központi elszívóról (www.gepeszbolt.hu/ventilator-rendszerek/18897-aereco-v4a-hangcsillaptott-fordulatszm-szablyozott-ventiltor.html) és az ehhez szükségesen kapcsolódó, pl. BXC214 légelvezetőről (www.gepeszbolt.hu/hibrid/18426-aereco-higroszablyozs-mozgsrzkels-lgelvezet-mkds-ksleltetvel.html)? Használ valaki ilyet?

7. Betonkoszorúra tett kb. 150x150-es fagerendát felülről le lehet-e takarni kőzetgyapottal, ha a betonkoszorút mindkét oldalról 5 cm-es hálózott nikecel takarja? A betonkoszorú felső takarása miatt!
2013-12-04
13:41:30
Előzmény: Ferke #43962#43965
Ferke,

"... szobákban 245cm..."
Miért csinálsz odút a szobádból? Fényképen láttam egy japán kapszula-szállodát... :)


A friss levegő utánpótlás mennyiségéről és csőátmérőkről itt írt szepygab: https://biosolar.hu/forum/show/970#970

És itt egy jó segédlet: https://biosolar.hu/forum/show/10338#10338

2013-12-04
12:45:10
Előzmény: robert #43961#43962
Robert

A szobákban 245cm a közlekedő-lépcsőház 280 cm lesz. Ez már alacsony. Így elfér a szigetelés és a csövezés is. Páratartalom kapcsolóra kötném a vetilátort. A padláson keresztül vinném ki a csövet, ott nem kell homlokzatot bontani mert van szellőzőnyílás. Ott vinném ki a csövet. A legnagyobb távolság 6-7 m. Ez más sok a 110-es csőnek? 3 helyiséget kellene szellőztetni, olyan 130m3-t. Milyen teljesítményű ventilátor kellene?
2013-12-04
12:09:28
Előzmény: Ferke #43959#43961
Ferke,

- 100-as csőátmérő csak rövid szakaszokra ok, egyébként zajos.
- A padlástérbe semmiképp ne fújj be a lakásból levegőt, vezesd ki a szabadba!
- Szerintem a ventilátorok légszállítása a szükséges sokszorosa.

Az alacsony belmagasság a rossz levegő egyik oka. Lehet, hogy a megfelelő hőszigetelést csak a meglévő belmagasság csökkentésével lehet elérni, de én csak a lehetséges minimálissal csökkenteném. Mi az új házunkat is 3 méteres belmagassággal, a tetőteret pedig a gerincig felvitt falsíkokkal tettük tágassá. Főleg a ferde síkokkal határolt, a fogópárok alatt lezárt tetőtérben gyorsan elfogy a levegő.
Szóval én azt javaslom, hogy jól gondold meg az légtér/élettér leszűkítését.



2013-12-04
10:32:57
Előzmény: robert #43951#43959
Írtam egy kisebb novellát és menet köben kiléptem így elveszett. huhhh

Nos

Robert

A páraelszívó a konyhában egy 800m3/ óra max teljesítményű. A wc-ben egy 300m3/ órás van 2 perc kikapcsolás késleltetéssel. A fürdőt ablakon keresztül szellőztetjük. Az emeleten a két szobában 40-70cm-rel a közlekedőben-lépcsőházban 80-120cm-rel akarom lehozni a mennyezetet. Gipszkarton, párazáró, üveggyapot. Efölött akarom elvinni a szellőzés csövezését a szobákkal szemben lévő padlástér felé. 110-es pvccső helyiségenként, a padlás felé lejtetve. Az összegyűlt pára kivezethető. Valami hasonlót gondolok. Nagy baromság? Felejtsem el? Vagy van benne valami?
2013-12-03
16:57:21
Előzmény: Ferke #43941#43951
Ferke,

A WC-be, fürdőbe és konyhába erősen ajánlott kiépíteni a szellőzőcsöveket, az elszívó-nyílásokhoz pedig az elektromos vezetékeknek csatornát/csöveket... stb.
Előre gondold végig mire lehet még szükség a jövőben, hogy ne kelljen lakottan, bontással és kosszal járó födém és faláttöréseket csinálni.

Ha úgy építkeztél, hogy jó lett az épület légzárása, akkor lehet, hogy egyszer még központi szellőztetést is szeretnél. Ezért a leendő csövek nyomvonalát érdemes szabadon hagyni, nem beépíteni.

Ha nincsenek ilyen vérmes terveid a jövőre vonatkozóan, a fennt említett helységekben akkor is alakítsd ki egy-egy egyedi szellőztető helyét .


szakilaciVálasz erre
2012-11-26
07:06:17
Előzmény: tthom #35444#36022
tthom,

Nagyon szépen köszönöm a linket ! Valóban nagyon kedvező ez az ár, azt hittem ennek többszöröse. Rendelek is pár négyzetmétert... jó lesz ez akár még az autómba is :) Nameg ki tudja, milyen gyakran kell majd cserélgetni.
2012-11-16
17:11:08
Előzmény: plaszlo #35445#35451
plaszlo,

örülnék, ha már ott tartanék, de sajnos még nincs használatban.. Anno ejtettem egy kisebb próbát, amikor megvettem.. Kinnt tavaszi füst, ventivel átszívtam ezen, nem lehetett érezni semmit. De ez nem jelent sokat, mert csak egy próba volt, simán elképzelhető, hogy üzemszerű használatban, tehát télen, sokkal nagyobb lesz a koncentráció... De ehhez még össze kellene rakni az egész rendszert, de mindig közbejön valami, ami fontosabb. Azóta vettem még Tescoban leárazott páraelszívó aktív szenet, kör alakú betétet, majd beépítem azt is, meg ezt is, meg sima porszűrőt is, aztán meglátjuk. Az biztos, hogy az igény meg van a jelenlegi szezonban is..
2012-11-16
16:20:59
Előzmény: tthom #35444#35445
tthom,
bevált az aktívszénszűrő? Neked is hasonló problémád volt/van fűtési szezonban.
2012-11-16
16:17:39
Előzmény: SzakiLaci #35440#35444
SzakiLaci,

Én innen rendeltem:

www.fikesz.hu/shop/aktivszen-granulatum-por-es-paplan/82-aktivszen-paplan-leveg-szresere-carbotex-220-v-10.html

jó minőségű, olcsóbban nem találtam, négyzetméterben van, amennyit kérsz.. Érdemes többet, mert a szállítási költség fix.
2012-11-16
11:05:16
Előzmény: SzakiLaci #35440#35441
Konyhai elszívókba való betét?
Tényleg nem érdemes a szomszéddal nagyon összegyűrni a levet, de azért beszélni kellene vele, különben természetesnek veszi, hogy azt tehet amit akar. Én az egyik szomszédommal úgy kerítésen át jól összekaptam a hülye kutyája miatt, azóta beszélünk egymással. Addig köszönés sem volt. Van ilyen néha....;)
SzakiLaciVálasz erre
2012-11-16
10:35:54
#35440
Igen, a tűzoltóság valóban egyfajta megoldás lenne, de NEM szeretnénk összeszűrni (mégjobban) a szomszéddal a levet.
Ez nem túl jó hír, hogy nincs rá egyszerű megoldás :(

Az aktív szénszűrő végülis jó ötlet, mert a szűrőtokban a sima porfilter helyett bőven elférne... persze kérdés, mennyire fogná vissza a szívóteljesítményt?

Tud valaki méretre vágható ilyen szűrőbetétet olcsón? kb. 40x40-es tábla kellene.
villam64Válasz erre
2012-11-15
22:43:47
Előzmény: grano #35417#35431
Pöce szag? Az sem kellemes a lakásban elterjeszteni.
2012-11-15
17:33:47
Előzmény: SzakiLaci #35412#35417
SzakiLaci
ha nagyon dúrva a szitu és felmerül, hogy a kémény nem legális akkor először szomszéd utána tűzoltóság.
Ez utóbbi viszont már nem a jószomszédság kategória.
2012-11-15
16:49:11
#35416
Ez elég összetett dolog. Figyelni kellenen a különböző ártalmas vagy ártalmatlan, de büdös égéstermékek, gázok jelenlétét, koncentrációját. Ehhez egy műorr kellene, ami az emberhez hasonlóan érzékel és dönt. Lehet a károsanyag tartalom még egyáltalán nem veszélyes, de már kellemetlenül büdös, nem érdemes szellőztetni.
Esetleg egy méretes, aktívszenes szűrő?
2012-11-15
16:12:06
Előzmény: SzakiLaci #35412#35415
CO mérő?
2012-11-15
16:06:05
Előzmény: SzakiLaci #35412#35414
SzakiLaci,

Úgy gondolom, hogy kommersz, elérhető áron kapható szenzorok nem elég érzékenyek a feladathoz, vagyis annak ellenére nem jeleznek, hogy a füst-koncentrációja meghaladja a ti tűrőképességeteket.

Valószínűleg nem a drága és még drágább készülékek jelenthetnek megoldást, hanem például
a. az érzékelőt kellene a kémény-nyílás közelébe vinni.
b. Ha van valami rendszeresség a szomszéd füstölési szokásaiban, akkor egy időzítő-órára kapcsolt szellőztetővel a kritikus időszakokban le lehetne állítani a ventilátort.

SzakiLaciVálasz erre
2012-11-15
15:22:28
#35412
FÜSTÉRZÉKELÉS KÜLTÉREN ?

Sziasztok !

Hiába építettem magamnak hiperszuper szűrős-fűtőkaloriferes légbefúvó/szellőztető rendszert, ha a szomszéd bácsi kiadta a hátsó sufniját külhonból érkezetteknek és azok minden nap többször begyújtanak a kiskályhába mindenfélét égetve >> amelynek kéménye 10 méterre van az én légbeömlő nyílásomtól. :(

Tehát a kérdés az, tud-e valaki valami olcsó érzékelő relét, ami lehetőleg 5-9-12V -tal működik? Azaz ha odakint büdös füstszag van, akkor ne tolja be a lakásba...
Az elektronikai vezérlést már megoldom (házközpont), csak a kütyü kellene.
bachgyorgyVálasz erre
2012-11-14
21:02:44
Előzmény: szocsmarci #35401#35402
Helló,

sajnos a kürtőt nem tudom kivitelezni, ezért marad akkor a ventilátor. Ezt néztem ki: VENTS 100STH.
Kipróbálom, hogy hogyan alakul a helyzet egyelőre légbevezető nélkül és megírom.

Köszi a segítséget mindenkinek.
szocsmarciVálasz erre
2012-11-14
20:18:35
Előzmény: bachgyorgy #35400#35401
Jó az elgondolásod. A fürdőben és a konyhában szoktuk a levegőt elszívni, a szobákban pedig bevezetni a friss levegőt. Az Aerecco jó (vagy Helios, de az kicsit drágább). A páratartalom alapján vezérelt ventillátor is jó (vagy a villanykapcsolóról üzemeltetett, késleltetett kapcsolású, hygrosztátos pl Vents elszívó ventillátor).
Megoldás lehet egy gravitációs kürtő + Aerecco is. Ha hideg van, beindul a kürtőn a kéményhatás, emiatt nem kell ablakot nyitogatni. Ha nincs kinn nagyon hideg, akkor résszellőzőre is lehet állítani az ablakokat.
Biosolar Forum  =>  SZELLŐZÉS  =>  Utólagosan beépített szellőztetéslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   következő »
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva