Biosolar Forum  =>  Fűtés - Padlófűtés  =>  Padlófűtés problémáklapozz: « előző   1, 2, 3
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2009-11-08
19:12:00
#3250
farago!!! Azt hiszem megoldottad a problémát,csak megbújt a sorok között,robert tanácsát követve elzártad a tűszelepet(a termosztátszeleped nem tudjuk,hogy milyen állásban volt)mert a rajzod alapján a kapilláris érzékelő a kazán előremenő hőmérséklet növekedésével csökkenti a visszatérő ág keresztmetszetét,hát-ez a padlófűtésed keringésének nem tesz jót(segítsetek ha nem így van).A lényeg :a kazánt állítsad 40-45C ra,termosztátszelepet bekell csapnod,hogy minnél nagyobb keresztmetszeted legyen(ezt úgy érheted el,hogy a kapilláris érzékelőt kiszereled és lehűtöd,mondjuk beleteszed egy pohár hidegvízbe)aztán ahogy már csináltad csak a padlófűtésre engedd a vizet, a rad. köröket zárd el.Persze a tűszelep most is legyen zárva.Ez csak akkor működik, ha a termosztát nincs megszorulva mondjuk egy kis szerelési forgács v. más miatt.A kísérlet nem működik akkor szereld ki és próbáld áthidalni a helyét.Remélem meleg lesz a padló!!! A szivattyú szerintem elég,nálam a kombi kazán szivattyúja elbírja a 900m-csövet,pedig az emeleten van a kazán.Azért jobb a TM200-as termosztát mert ,keresztmetszetváltozás nélkül keveri a beállított hőmérsékletet.
2009-11-08
17:02:27
#3245
farago

ne aggodj, szerintem valami trivialis hiba van a rendszerben.


folytassuk tovabb a hibakeresest.

a visszacsapo szelep biztosan jol van beallitva ? lehet, hogy beakadt vagy nem tudom, de valami total elzarja a padlofutesed, ha a kazan felmegy 58 fokra es nem melegszik semmi.

a szivattyuk elott es utan van egy golyoscsap, aminek a csapjait egy kis csavarral csavarhuzo segitsegevel tudod allitani. ezeknek a csavaroknak a csovel egyiranyba kell allnia, igy van teljesen nyitva
ezeket is ellenorizd!

a padloban is csak 100 metert kell megtennie a viznek (gondolj arra, amikor 1 agat engedelyeztel csak)

a padlofutes nyitott rendszerrel nem tudom, mennyire mukodhet jol - ebben majd a szakik -. A zart rendszerhez vegyes kazant celszeruen hocserelokkel szoktak rakotni, vagy egyeb biztonsagi megoldasokat alkalmaznak: biztonsagi hutokor, stb

nekem ugyanekkora szivattyuk dolgoznak a rendszerben, azok biztosan nem kicsik.


2009-11-08
16:59:58
#3244
farago,

A padlókör szivattyún van egy nagy fényes csavar. Óvatosan tekerd ki, de vigyázz, mert lehet, hogy forró víz spriccel a kezedre. A csavar alatt látszik a szivattyú forgórész tengelye, amin van egy horony. A horony és egy csavarhúzó segítségével forgasd meg a tengelyt. Lehet, hogy szorul, és ez a művelet segít rajta. Ezután rakd vissza a csavart (tömítés van alatta!), és próbáld ki.




Biztosan nyitva van a thermosztatikus szelep?

A keringést ellenőrizni lehetne, ha az osztó és gyűjtő végeket összekötnéd egy darab csővel, elzárnád A,B,C,D,E,a,b,c,d,e és kinyitnád H,M szelepeket. Beindítod a szivattyút. Ha a csőben áramlik a nedű, akkor a fűtéscsövön is át kell jutnia.




Az ábrán az én szerkezetem látszik, értelemszerűen a alkalmazd a tiedre.
2009-11-08
15:30:44
#3241
Sziasztok!

Köszönöm a tanácsokat!
Valaki kérdezte: az előremenő kör az osztón a felső! Mindegyikre tettem légtelenítől is.

Ma reggel óta a padlófűtés légtelenítésével foglalkoztam: Baumaxban vettem műanyag gyorscsatlakozókat, amikkel gond nélkül rá tudtam kötni a hálózati vizet az osztóra: a hálózati vizet az előremenőre tettem, míg a visszatérőre egy átlátszó csövet, amit átvezettem a wc-be. A köröket egyenként átnyomtam. Jöttek buborékok, de nem volt számottevő. Aztán újra kipróbáltam úgy, hogy keverés nélkül a 45 fokos kazán víz direktbe megy az előremenőbe. Egyszerre csak 1 ágat néztem, de kb 20 perc után sem lehetett érezni, hogy meleg lenne a visszatérő. :(

Annyi most már biztos, hogy nem a levegősödés okozza a problémát.

Kicsit közelebbről megnéztem a szivattyúkat, és most erre gyanakszom. Járattam külön-külön a radiátoros és a padló szivattyút is. Úgy tűnt a működés közbeni hangról és a tapintás után, mintha a radiátoros szivattyú sokkal erősebben forgatná a vizet. Próbálgattam egy ideig és további tapasztalat, hogy a radiátoros szivattyú pillanatok alatt elviszi a melegvizet, míg a padlónak ez kb 10x ennyi ideig tart. Pontosabban: a kazán felnyomja a hőmérsékletet 45 fokra, amit a radiátoros szivattyú egyből elvisz és már kezd is visszaesni a hőmérséklet a kazán visszajelzőjén. A padló esetén felmegy 45-re a hőfok, a kazán kikapcsol, de a padló szivattyú annyira lassan viszi el a meleget, hogy a kazán kijelző azt mutatja, hogy a hőfok felmegy egészen 58fokig. Ezután kezd el nagyon-nagyon lassan csökkenni.

Lehetséges, hogy kicsi a szivattyú a padlókörökre?
Mindkét szivattyú Grundfos, jelzésük a következő:
Radiátor kör: UPS 25-60 180 (II fokozatra van állítva)
Padló kör: UPS 25-50 180 (III fokozatra van állítva)

Emlékeztetőül 9 radiátor kör átlag 20 méter hosszal és 6 padló kör átlag 90m hosszal. Nekem ebből úgy tűnik, hogy a radiátor körökben 180m-t kell megtennie a víznek, míg padlófűtés esetén 540m-t. És bár nem tudom mit jelentenek a szivattíún lévő típusszámok, de logikusnak tűnik, hogy a 25-60 nagyobb teljesítményű, mint a 25-50. Javítsatok ki ha rosszul gondolom...

Valaki mondta, hogy a 3cm szigetelés kevés alulról. Én is kevésnek tartottam, de az építész állította, hogy ez elég. Ennek ellenére - egyelőre - nem az a gond, hogy nem fűti a házat a padlófűtés, hanem az, hogy órák múlva is hideg a visszatérő. :(

Még valami amire gondoltam: nem gond az, hogy nyitott a rendszer? Tehát a padlófűtés körökben sincs nyomás, épp csak annyi, amennyi a padláson lévő tágulási tartály magasságából adódik. A szerelők azt mondták, hogy jobb lenne, ha zárt rendszer lenne, de mivel vegyes-tüzelésű kazánt is szeretnénk, ezért nyitottra kell csinálni.

Egyelőre ismét visszakapcsoltam a radiátoros fűtésre, az legalább jól működik.
2009-11-08
11:36:26
#3235
"Csak az lesz kellemetlen, hogy cirka (0,015*0,015*3,14*90)*1000 azaz kb 65 liter vizet kell kinyomni egy gardrób helyiségben :)"

Ha jól látom a képen, a felső osztóra rá lehet csatlakozni. Ha nem, meg kell oldani.

Az alsóra szintúgy egy slagot kell tenni. Az osztón körönként nyitni a szelepeket és megkezdeni a légtelenítést. Amelyik kilégtelenedett, zárni. Nagyon sokáig tart!!!!

Amennyiben ez jó, újból megnézni a felfűtést. Amennyiben most sem sikerül, meg kell nézni, hogy a pince rész melegszik-e? Amennyiben igen, ez a gond. A 3 cm
kevés.

Ha egyik köröd sem megy, valószínüleg légtelenítési gondod van. Nem lett a kapilláris érzékelő rossz csőbe építve? A kevert részbe kell, hiszen annak a hőmérsékletét kell szabályozza. Nálam a meleg ágba kötötték be :(!!!!

Érdemes mindkét osztóra egy-egy légtelenítőt tenned, később is válik ki még levegő a rendszerből.
2009-11-07
22:03:27
#3229
farago!!Ha jól érzékelem ,akkor a 6-körből egyik sem működik.Mi az ami mindegyikre hatással van??? 1-szivattyú,2-tűszelep,3-kapilláris kütyü.Ugye ha mind a 6-köröd levegős ,akkor kérdezd meg a szerelőt,hogy próbálta ki.Egy ötlet ,ha már megpróbáltad a zsezse és robert által ajánlottakat,(egyébként nálam is így légtelenítette ki a szerelő ,hálózati vízzel de azért ne a teljes nyomással próbálkozz).Az osztón zárd el a kazánról és a kazánra menő főcsapokat és a köröket is-majd ha végeztél egyenként a légtelenítéssel,a főcsapot csak a szivattyú szívó oldalára menőt nyitsd meg!!!Ezután vedd ki a szivattyú közepéből a légtelenítőt(vigyázz a kezedre)-indítsd el a szivattyút járatsd addig míg a levegő ki nem jött a szivattyúházból.Ha ezek után is gond lesz és a robert által is nagyon jól említett tűszelepes-kapilláris-termosztát lesz a hunyó,akkor ajánlom ezek helyett a Honneywell gyártmányu-TM200-as termosztátszelep beépítését.Nem is értem ,hogy miért nem ilyen v. ehhez hasonlót építettek be.Azt hiszem 30-55C között lehet beállítani a keverést. üdv.
2009-11-07
21:52:20
#3228
farago,

Nálam a fűtött négyzetméter 160 nm.

Ezt kizárólag 12 körös padlófűtés fűti immáron 13 éve, körönként 100 m-nyi csőhosszal.
Alatta 10cm lépésálló nikecell, mindez földszintes épületnél, nincs alatta mélygarázs vagy pince.

Nem lehet, hogy kissé alul van méretezve a padlófűtés ?

Nálam automata légtelenítő van mind az előremenő mind a visszatérő áron.
A tágulási tartály és a kazán pedig alacsonyabban mint ezek a légtelenítők, a légtelenítők az egész rendszer legtetején vannak.

Az előremenő és visszatérő osztó-gyűjtősor is határozott lejtést kell hogy mutasson, mégpedig az automata légtelenítő legyen felül, ez igy van, mert a fotón ez nem egyértelmű.

Melyik az előremenő ág a felső vagy az alsó, légtelenítő nélküli ?
2009-11-07
19:15:05
#3222
farago,

A mi osztó-gyűjtőnkön nincsen automata légtelenítő, csak kézi.
Így néz ki:




2009-11-07
19:13:59
#3221
Szia zsezse!

Megpróbálom! Átteszem a radiátoros kör légtelenítőjét a padló visszatérőjére. A nyomásmérőknek úgysincs semmi szerepe, mert nyitott a rendszer.

Amúgy a szerelők nálunk is nyomás alá helyezték még a betonozás előtt, mondván hogy ha bármi baj történik a betonozáskor a csövekkel, akkor elmegy a nyomás és látjuk, hogy gond van.

Ha ez a légtelenítős dolog sem jön be, akkor holnap megpróbálom az általad javasolt hálózati vízzel feltöltést. Elvileg akkor biztosan kijönnek a légbuborékok. Csak az lesz kellemetlen, hogy cirka (0,015*0,015*3,14*90)*1000 azaz kb 65 liter vizet kell kinyomni egy gardrób helyiségben :)

Egyébként köszönöm szépen a segítőkész hozzáállást a problémámhoz! ;)

farago
2009-11-07
18:47:11
#3220
farago
szia!

normal esetben nem hul ki a vized annyira, hogy nem is erzed langyosnak, tehat biztos, hogy nem fordul meg a viz a padloban kello intenzitassal.
azert erzed 1 nap utan a melegedest, mert valoszinuleg valamennyi atjut a padlon, de kozel sem elegendo.

legfeljebb 1-2 oran belul mar erezhetoen melegnek kell lenni a padlonak meg hideg padlo eseten is 45 fokos eloremenonel.
a visszateronek meg par perc utan mar langyosnak kell lennie.

kerdes:
az oszto-gyujtokon a visszaterokon nem latok automata legtelenitoket.

lehetseges, hogy ott esetleg megszorul levego?

amikor nalunk csinaltak a padlofutest meg a betonozas elott koronkent toltottek fel es legtelenitettek halozati nyomasu csapvizrol - sot felnyomtak nehany barra, hogy a betonozaskor a csovek a maximalis terfogatukat adjak es a taposast/talicskat is jobban birjak. nekem is rehau csovek vannak.
addig engedtek bele a vizet, amig abszolut buborekmentes viz jott visszafele.
lehet, hogy neked is meg kellene ezt probalnod.

en amit meg csinalnek:

padlofutes osszes szelep elzar (oszto gyujto is) es a kis csoszakaszbol elengednem a nyomast, majd mindket csapot kinyitva bekapcsolnam a szivattyut.

ha nyomja valamelyik csapon a vizet, akkor a szivattyud jol mukodik.
csapok elzar, kis csoszakasz vizzel feltolt, legtelenit.

de elobb a visszaterore tennek egy legtelenitot!!


2009-11-07
17:37:15
#3217
A szivattyú biztosan megy. Grundfos szivattyúk vannak, a 3 áramlás közül a legerősebbre van állítva. Lehet is érezni, hogy megy, és a meleg is eljut az osztókig, ami kb 6-7 méter. Amúgy kb 1 nap után a padló egyes részein lehet érezni, hogy megy alatta a meleg, csak az a furcsa, hogy a visszatérő nem (vagyis inkább csak nagyon-nagyon lassan melegszik). A fűtés egyáltalán nem lett kipróbálva, mert a gázt később kötötték be, mint ahogy elkészült a rendszer. Nyomáspróba volt. A fűtés indítása előtt a Saunier Douvaltól jött egy emberke, aki összekötögette a kazán elektronikát, szivattyúkat...stb.

A visszacsapó szelepre már én is gyanakodtam, de ha az fordítva lenne berakva, akkor egyáltalán nem is menne a meleg, nem?

Én továbbra is a levegőre gyanakszom...van ötletetek hogyan tudnék megbizonyosodni a levegőmentességről? Esetleg alternatív módszer a légtelenítésre?


----farago,

Biztos, hogy működik a padlófűtés kör szivattyúja? Nincs a tengely megszorulva? Nincsenek a szivattyú melletti szelepek, visszacsapószelep elzárva, vagy rossz irányba kötve?
A fűtésszerelés átadásakor ki lett próbálva a padlófűtés?----
2009-11-07
16:47:45
#3216
farago,

Biztos, hogy működik a padlófűtés kör szivattyúja? Nincs a tengely megszorulva? Nincsenek a szivattyú melletti szelepek, visszacsapószelep elzárva, vagy rossz irányba kötve?
A fűtésszerelés átadásakor ki lett próbálva a padlófűtés?
2009-11-07
15:49:27
#3215
robert!

Köszönöm a tanácsot. Már én is próbálkoztam ezzel a módszerrel. Most ismét megpróbáltam. A kazán előremenő hőmérsékletét beállítottam 45 fokra és a tűszelepet teljesen elzártam, hogy a visszatérőt ne keverje bele az előremenőbe. A radiátoros körök szivattyúját leállítottam és -ahogy mondtad- elzártam a radiátoros osztó szelepjeit is. Most kb 25-30 perce (most már lassan 1 órája) nyomja a padlószivattyú az előremenőbe a kb 45 fokos vizet. A padló osztó-gyűjtő előremenője "forró", de a visszatérő kb ugyanolyan hőmérsékletű, mint a kezdésnél (kézzel nem lehet észrevenni semmit). Természetesen csak 1 kört hagytam nyitva. Az automata légtelenítőről lecsavartam a piros kupakot, de így sem sziszeg.

A padlófűtés csövekről annyit, hogy nem Henco ötrétegű, hanem ha jól tudom Rehau típusú vastag falú műanyag csövek (mellékelek képet az osztókról, a fekete védőcsöves a radiátor, a védőcső nélküli a padló). A betonozásnál biztosan nem volt gond, végig itt voltam és figyeltem a folyamatot: nem engedtem hogy talicskázzanak rajta...stb

Esetleg egyéb ötlet? Miért nem fordul körbe a melegvíz? Amúgy szerintetek elképzelhető, hogy annyira lehűl a végére, hogy a visszatérő nem melegszik fel?

farago

Padlófűtés kör osztó:



Radiátor kör osztó:



Kazánház:





2009-11-07
14:47:38
#3214
farago,

Mielőtt bármi mással továbbhaladnál, keringésre kell bírni a padlófűtés köröket.
A fokozatosság elve alapján egyszerre csak egyet. Tehát a radiátoros fűtés osztó-gyűjtőjét zárd le. Aztán egy kör kivtelével zárd el a padlófűtés köröket. A szelepek néha trükkösek és félfordulatonként változik az állapotuk, erre figyelj oda, lehet hogy most nincs nyitva szelep, azért nem működik.
Indítsd be a kazánt. Az előremenő gyűjtőnek egyből fel kellene melegednie, a visszetérőnek pár perc után (nem órák múlva).

Egy társasházban vakoláskor az összes Henco csövetösszetaposták a kőművesek, hiba montam a tulajnak, hogy figyeljen rájuk. Persze a horpadások miatt nem működött a padlófűtés. Ez javíthatatlan hiba. A kemény műanyag csövek, pl Rehau nem ilyen érzékenyek.

Szóval menj végig a körökön, és az automata légtelenítő sapkáját is nézd meg, egyáltalán ki tudja-e ereszteni a levegőt.

Én még a tűszelepre és a thermosztatikus szelepre gyanakodnék. Lezárt állapotban, illetve max hőmérsékletre állítva (a kazán fűtővízhőmérséklett leszabályozva) ellenőrizheted a működésüket.

Az esztrich alatt nagyon vékony a hőszigetelés, hacsak nem akarsz a pincében mennyezetfűtést.
Szerintem először a padlófűtést kell bekapcsolni, a radiátookat csak akkor, ha az a padlófűtés nem elég.
2009-11-07
11:41:54
#3211
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Már előre elnézést kérek a sok szövegelésért, de szeretném, ha pontosan látnátok a helyzetet.

Új vagyok a fórumon és új vagyok a családi házamban is, ami idén nyáron készült el. Szeptemberben költöztünk be a házba és az első örömök után csalódást hozott a fűtési szezon kezdete. A ház építésénél végig jelen voltunk, amit tudtunk, saját magunk készítettünk el. Természetesen a fontosabb dolgokat, így a fűtést is szakemberekre bíztuk. Mindkettőnk (párom és én) szülői házában csak radiátoros fűtés volt, de mivel új házat építettünk, ezért nem akartuk kispórolni a padlófűtést. Hallottunk róla jót és rosszat is, ezért a fűtés úgy lett kialakítva, hogy a padlófűtés mellett radiátoros fűtés is van. Padlófűtés a hálószobák kivételével mindenhol van, radiátoros fűtés pedig a teljes házban. A radiátoros fűtés úgy lett méretezve, hogy padlófűtés nélkül is teljes értékű fűtési rendszert biztosít.

Néhány szó a házról: újonnan épült, Porotherm HS38-as téglából + 5cm homlokzati hőszigetelés. A padláson 15cm vastag URSA üveggyapot van leterítve. Az ablakok nemesgázzal töltött K=1,1 üveggel felszerelt fa nyílászárók. A ház egy földszintből áll és az egész alatt alagsor van (utóbbit nem fűtjük). A földszint kb 140m2, amiből egyelőre csak 110m2-t fűtünk. A hálószobákban laminált parketta van, mindenütt máshol kerámia burkolat.

A padlófűtés: 6 kör ogszigéndiffúz mentes csőből, körönként 90m hosszal, 15cm távolsággal. Figyeltek arra, hogy a körök hossza azonos legyen. A padlófűtéses helyeken mindenütt kerámia burkolat van. A padlófűtés csövek alá 3cm lépésálló hőszigetelés került. A beton vastagsága 4-6 cm.

A radiátoros fűtés: 9 kör, minden radiátor külön körön. Henco 5rétegű csövekkel. Minden radiátoron van thermoszelep.

A kazánház: az alagsorban van. Egy 120 literes tároló és egy Saunier Douval álló gázkazán végzi a fűtést és a melegvíz előállítást. A kazánházban minden rézzel van szerelve egészen az osztókig. Nemsokára egy vegyestüzelésű öntöttvas kazán is be lesz építve a rendszerbe.

Vezérlés: egyelőre 1db vezetékes szoba-termosztát van a nappali-konyha-étkező egy légterű helyiségben. Be van tervezve még egy vezeték nélküli rádiós szobatermosztát, de az még nincs meg. A meglévő termosztát indítja a kazánt, ami a padlófűtés és a radiátoros szivattyút egyszerre indítja. Fel van szerelve egy-egy kapcsoló a szivattyúk elé, hogy külön-külön is lehessen működtetni őket.

Mellékelek egy rajzot (ne tessék nevetni, elég kezdetleges).

A sok rizsa után a probléma:
a hűvösebb idők kezdetén úgy gondoltuk kipróbáljuk a fűtést. Mindenki azt javsolta, hogy egyelőre csak radiátoros fűtést használjunk, mert a padlónak akkor van értelme, ha már állandó hideg van. Így is tettünk, a thermoszeleppel lezártuk azokat a radiátorokat ahol nem akartunk fűteni, és a szivattyúk előtti kapcsolót úgy állítottuk, hogy csak a radiátoros körök menjenek. Igazából nem is volt semmi gond. A kazán előremenője 60fokra volt állítva, és némi légtelenítés után minden radiátor megfelelően működött. A radiátorok kb 10 perc után forrók, és a visszatérő csövek hőmérséklete is gyorsan felmelegedett. Napi 5-6m3 gáz fogyott. (19fokra volt állítva a termosztát)
Aztán jött az ötlet, hogy mégis ki kellene próbálni a padlófűtést, mert mi lesz, ha a nagy hidegben nem tudjuk megfelelően kezelni...hát itt jött a csalódás:
lekapcsoltuk a radiátoros körök szivattyúját és csak a padlófűtés ment. A gépészek által megmutatott módszerrel a tűszelep kerekének segítségével beállítottam, hogy a megfelelő hőmérsékletű kb 40fokos kevert víz menjen az előremenőben. És vártunk. A kazán folyamatosan ment.Az osztó előremenő ágán lehetett is érezni a meleget. Mindenki azt mondta, hogy sokkal több időbe telik a padlófűtés beindulása. Folyamatosan néztem óránként a visszatérő ág hőmérsékletét, de nem változott. Vártunk 1 napot, mialatt folyamatosan ment a kazán (a termosztátot szándékosan magasra állítottuk), de nem igazán melegedett a padló. Épphogy egy kicsit langyos volt és voltak olyan helyek, ahol egyáltalán nem melegedett át, sőt hideg volt. A visszatérő víz hőmérséklete is épphogy csak langyos volt az osztó-gyűjtőben. A termosztát továbbra is 19fokra volt állítva. Eközben elfogyott 30m3!!!!! gáz. Nem értem mi lehet a gond... jól működik ez így? Mennyire kell melegnek lenni a padlónak, egyáltalán mivel méritek a padló hőmérsékletét? Mi lehet a probléma? Arra gondoltam, hogy esetleg levegős a padlós rendszer...de hát ott van az osztón az automata légtelenítő, meg a kazánházban is van egy (ld ábra). Próbáltam azt is, hogy egy kivételével az összes kört elzártam és vártam, hogy mikor melegszik a visszatérő....5-6 óra elteltével sem melegedett. Én arra gondoltam, hogy 90 métertnyi csövön ennyi idő alatt meg kellene fordulnia a víznek, nem? Vagy ennyire lehül a 90 méter alatt?

A másik dolog, amit megfigyeltem, a padlófűtés körbe jutó víz hőmérsékletével kapcsolatos. A mikor a kazán felmelegíti a vizet, akkor a tűszeleppel beállítom, hogy a megfelelő hőmérsékletű kevert víz menjen. Viszont azt figyeltem meg, hogy amikor a kazán a tárolót fűti (természetesen ilyenkor csak a tároló felé menő szivattyú megy), akkor nem a fűtéshez használt 60fokos előremenővel megy, hanem egészen 80 fokig felmegy a hőmérséklete (gondolom ezel hatékonyabb a tároló felfűtése). De én azt érzem problémának, hogy amikor a tároló felfűtése megtörtént, akkor a kazán egyből lekapcsolja a tároló felé menő szivattyút és folytatja a ház fűtését a padló szivattyú bekapcsolásával. De ugye most sokkal melegebb víz van a kazánban (80fok) és így a padlóba menő kevert víz hőmérséklete is sokkal melegebb (kb 65fok). Jól van ez így? Igaz, hogy csak néhány percig megy ilyen meleg víz a padlóba, de nem gond ez? Nincs valami jobb megoldás ennél a manuális, kézzel tekerhető tűszelepnél? (Ha jól sejtem, akkor a kapilláris thermosztatikus szelep azért van ott, hogy a nagyon meleg előremenő esetén lezárja az áramlást...de én úgy látom, hogy nem teszi. Apropó, azt meg tudjátok mondani, hogy ez a kapillárisos thermoszelep milyen gyorsan reagál? Honeywell típusú). Bele sem merek gondolni mi lesz akkor, ha beépítésre kerül a vegyes-tüzelésű kazán. Lehet hogy maradunk a radiátoros fűtésnél? Pedig már annyira beleéltük magunkat, hogy nem kell papucsot használni és talán még kevesebb is lesz a gázszámla...pedig most 5m3/nap a radiátorral és 30m3/nap a padlófűtéssel... :(

Első nekifutásra ennyi! Nagy érdeklődéssel várom a segítő szándékú válaszokat, amiket előre is nagyon köszönök! Hú de hosszú lett a bejegyzés...remélem senki nem veszi zokon...



Biosolar Forum  =>  Fűtés - Padlófűtés  =>  Padlófűtés problémáklapozz: « előző   1, 2, 3
Copyright © 2005-2019 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva