English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos robogó (escooter)lapozz: 1, 2   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2018-06-25
18:48:44
Előzmény: zsbalazs #51760#51763
Nehéz ennyiből megmondani, hogy az ólom akksi ennyit tud, vagy valami probléma van.
Ha a 470Wh-t töltés közben 230V-on méred, akkor a fogyasztásod ennek kb. 50%-a lehet.

T.
2018-06-25
18:35:17
Előzmény: robert #51758#51762
Köszönöm. Még csak félkész.


három éve. :-)

T.
zsbalazsVálasz erre
2018-06-24
14:01:37
Előzmény: takyka #51756#51760
Továbbra is 17km-t tud.
Viszont teszteltem komolyabb emelkedőn is,elég jól bírta.20 alatti sebességnél 200 méteres szintkülönbséget legyűrt.
Városban viszont fürge és dinamikus.
Mostanában töltéskor 470 wh-t vesz fel.Ugye az nem túl sok?
A kátyus út még a vastag keréknen sem tetszik,a 9"-es átmérő nagyon kicsi.
2018-06-22
17:30:01
Előzmény: takyka #51757#51758
takyka,

Szép munka!

Nekem nem a kerékpárút hálózat hiányzik, hanem a sima út... a kátyúk nagyon fájnak a kis kerékkel, lassan megismerem az összeset :(
2018-06-22
11:54:03
Előzmény: robert #51741#51757
Én sem állítom, hogy mindenre jó lenne. Nekem is áll mellette egy Yamaha jog.Igazat megvallva, városban a legnagyobb akadály a gyatra minőségű és hiányos kerékpárút hálózat.

A donor egy Dechatlonos oxelo 7 roller








2018-06-22
11:45:08
Előzmény: zsbalazs #51746#51756
Reménykedjünk, hogy nem tárolták két évig töltés nélkül. Bár az első próba rövid hatótávja alapján nem volt az akksiban 50%-nál több, ami nem túl jó a szulfátosodás miatt...

T.
zsbalazsVálasz erre
2018-06-18
19:32:02
Előzmény: zsbalazs #51743#51746
Most látom hogy majdnem két éve gyártották a járgányomat.Lehet azért gyenge az akksija?Eladó szerint 10-15 töltés után derül ki a valós hatótávolsága.Zselés akksit írnak.
zsbalazsVálasz erre
2018-06-16
23:29:39
Előzmény: takyka #51739#51743
Igen én is keveslem de mit csináljak reklamáljak az eladónál?
Mai teszt 17km-et bírt.1hosszú nem extra emelkedő az elején utána gyakorlatilag sík terület.Nem húztam maximumon kb 25-el.
Ez gyári kínai ugyan az akksi megsínylette e az utazást?
2018-06-16
18:37:45
Előzmény: takyka #51740#51741
takyka,

Azon a terepen, ahol én közlekedek csak egy nagyon-nagyon drága elektromos járgány lenne használható. Ráadásul magammal kell vinni néha egy nagy flexet, anyagokat, stb. Szerintem nem ugyanarról a kategóriáról beszélünk, ezért a költségeket sem lehet összehasonlítani. Nem akarom fényezni a mocim ebben a topicban, itt az elektromos járgányokról beszélünk.

Tennél fel képet az általad készített járműről?
2018-06-16
18:16:42
Előzmény: zsbalazs #51735#51740
Nem tudom milyen meredek dombon közlekedtél, de az én rollerem a kitáblázott 10%-os emelkedőt simán abszolválja. Meredekebben sincs gond, de ott nincs tábla. :-)
Róbert,
Nem farokméregetés, csak, hogy (elméletben***) miert olcsó az üzemeltetése. Nekem kb. 91Ft-ba kerül 100km. Az jelenleg 2,5dL benzin ára...

***Kicsit alulméreteztem a bordásszíjat, igy az nem bír többet mint 100km. De ezzel egy normális, bolti rollernél nem kell számolni. :-)
T.


2018-06-16
17:46:23
Előzmény: zsbalazs #51734#51739
Ez igy nagyon harmatos!
Az én rollerem 21,6V, 11,6Ah akksival tud legalább ennyit...

T.
2018-06-16
17:44:51
Előzmény: takyka #51737#51738
takyka,

Én is erre jutottam. Az villany használata nagyon korlátozott, és nagyon drága... viszont remek hobby.
2018-06-16
17:38:43
Előzmény: robert #51733#51737
A normális villanybicikli/robogó sajnos nagyon drága. Árban nem versenyezhetnek egy konténeres robogóval. Talán, ha valaki magának épiti...
2018-06-16
14:15:29
Előzmény: zsbalazs #51735#51736
zsbalazs,

A robogóm 6kW-os, ezért nem okoz gondot, hogy a szokásos 9km hosszú úton 200m szintkülönbséget kell leküzdenem.

Miért is drágább a benzines üzemeltetése? Ezt nem is értem...

zsbalazsVálasz erre
2018-06-16
08:26:43
Előzmény: robert #51733#51735
Nekem hirtelen jött ötlet volt,így a megtérülés kétséges.
Benzines robogó más kategória,amennyivel jobb annyival drágább az üzemeltetése.
Sajnos dombokhoz nem jó a roller,nem bírja tartósan,pedig az enyém 1kw-os.

zsbalazsVálasz erre
2018-06-16
08:21:47
Előzmény: takyka #51732#51734
Kb.20-25átlag
Hát lehetne jobb a hatótávolsága.Ez egyhuzamban volt.Ha napi 5-6 km-et mennék összességében több jöhet ki.
Esetleg ha dombokat kikerülném.
20 km-t megtenni egyébként is kihívás mert ülve nem kényelmes 1órán keresztül.

Városi szaladgálásra biztosan jó lesz,a többit majd meglátom.
Városban 1 év alatt jónéhány autós kilométert kiválthat,ma is elszaladtunk a boltba vele.
2018-06-15
20:50:37
#51733
Én is e-bicaj/robogó ügyben gyűglődtem kb 2 évig. Többet kipróbálva végül vettem egy 10 éves Suzuki benzines robogót, mert teljesítményben és árban egyik elektrokütyü sem ért a nyomába. Most csúcsforgalomban hegynek fel 35-40-el előzöm a kocsisort, lényesen gyorsabban jutok el 8-10km-re, mint autóval :)

Ha az Alföldön laknék, talán a villany mellett döntök, ha kicsit nehezebb a terep sajna szóba sem jöhet.
2018-06-15
09:04:13
Előzmény: zsbalazs #51731#51732
Nem túl acélos teljesítmény...
Kb. Mennyivel mentél?

T.
zsbalazsVálasz erre
2018-06-14
18:20:26
Előzmény: zsbalazs #51728#51731
Kb.18 km-et tudott.A vége felé egy domb megfogta utána már legyengült,a végén majdnem tolni kellett
zsbalazsVálasz erre
2018-06-13
21:23:13
#51728
680Wh-t vett fel kb12 óra alatt az akksi,mondjuk a töltő melegedése levesz belőle
zsbalazsVálasz erre
2018-06-13
06:08:59
Előzmény: takyka #51725#51726
Megjött,megvolt az első próbaút.Remélem nem feltöltött akksi ál adták,mert 7-8km-et ment vegyes terheléssel. Feltettem töltőre,9 óra alatt 500Wh-t vett fel,de még mindig tölti.
Könnyű vele menni,de a 9-es kerék elég kicsi.Mivel elől nincs rugó kormány kicsit rázkódik.
Jól gyorsul,dombot is bírta.végsebesség kb.30 volt.mérő nincs rajta csak töltöttség,amelygázadásra visszaesett.
2018-06-12
14:15:51
Előzmény: zsbalazs #51724#51725
Nem hiszem, hogy számottevő fogyasztásnövekedést okoz a nagyobb tömeg.
Annyi az ismeretlen, hogy nem lehet megmondani a pontos hatótávot.
A 36V 12Ah akksi elméletileg 432Wh energiát tárol. Ilyen nagy terhelés mellett ennek jó esetben kb. 60-70%-át tudod kivenni. Marad tehát 260-300Wh felhasználható energia. Ha az én fogyasztási adataimból indulunk ki, akkor a hatótávod valahol 20-25 km körül lehet. Az első évben...

Az ólom akksik szabványosak. Nem is ott van a gond, hanem, hogy lítium akksiból nem nagyon van hasonló formátum, hacsak a gyártó nem kínál "upgrade" csomagot. Ha nincs, akkor többnyire egyedi cellákból kell építkezni...

T.


zsbalazsVálasz erre
2018-06-11
21:22:30
Előzmény: takyka #51723#51724
Menet közben a magas önsúly,nem okoz magasabb fogyasztást illetve rövidebb hatótávot?
Az is kérdés,hogy milyen állapotban vannak a gyári kínai akksik.Szerintem könnyen pótolható,mert nem tűnik egyedinek,mint pl az e kerékpároknál.
Elméletileg az 1kw 50kg-ot +90kg utast 30-al hány km-et kellene bírnia?kiszámítható? Ha 25-el hajtanám az lassúnak tűnik. A vastag kereke is rontja a hatékonyságot, de az úthibák miatt szükségesnek tartom.

2018-06-11
09:12:49
Előzmény: zsbalazs #51722#51723
Menet közben nem hiszem, hogy sokat számít a súly. Cipeléskor annál inkább. :-)
20km-t biztos fog tudni, csak az a kérdés, mekkora sebességnél.
Az én rollerem ~30km/h sebességnél fogyaszt 350-400W-ot. 20-nál kb. felét.

Lítium akksi több mint elérhető! A gond ott van, hogy nem biztos, hogy fogsz kapni hozzávalót. Ha így van, marad az otthoni építés. akku, managementet, töltő...

T.

zsbalazsVálasz erre
2018-06-10
07:54:51
Előzmény: takyka #51713#51722
Megrendeltem,majd beszámolok a tapasztalatokról.
Tudom igazad van,de országútra csak monstrum jó.Gondolom a nagy súly rontja a hatékonyságot,ezért is kellhet a nagy teljesítmény.Hát cipelni meg hogy lehet pl.autó csomagtartóba nem tudom.
A 40km/h haladás nagyon sok,gondolom nem is tudja tartósan.Nem tudom fog e bírni 1 töltéssel 20 km-et,mert Ennyi lenne az elvárásom.
A szénkefés motor azért javítható ha elkopik?
Hát az ólom akku pótlására készülni kell a kezdetektől,lítiumos már elérhető?
3*12 volt 12ah
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos robogó (escooter)lapozz: 1, 2   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva