English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Segítségkéréslapozz: 1, 2, 3   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2017-06-08
08:00:41
#51029
Köszönöm mindenkinek!

A fűtést két külön körre tervezem én is. Sajnos mivel nem lakták a házat a vizet leengedték a fűtési rendszerből és a használati vízrendszerből is. Ezzel nem lett volna gond, ha normálisan csinálják, de leengedték és visszazárták a csapokat, így a bent maradt víz szétnyomta itt-ott a csövet. A radiátorokkal is így jártak el annyi pikantériával, hogy a csövek a padlóban rejtve mennek. Na ott tuti maradt víz. Meg amúgy sem használ neki a két év víz nélkül. Gondolom rozsdás a belseje. Mivel burkolni festeni átalakítani kell, nem akarom a víz és fűtési rendszert így hagyni. Nehogy esetleg a még most nem észlelt hibák a fűtés elindítása után jelentkezzenek. Akkor kezdhetem a burkolást festés ismét.
No ezek miatt új fűtést és vizet kell csinálnom. Ezért gondoltam, hogy még kezdés előtt mindenre van lehetőségem. A nappali alatt van a kazánház. Onnan jövünk fel a földszintre, és külön körön az emeletre. Ez a terv. A gondolatom nekem is az volt, hogy valami vízóra szerű mérővel megmérni az emeleti kört. Ezért kértem segítséget, több szem többet lát. Egy kazánt tervezek venni, mert a mostani 30 éves gázkazán az agyamat megenné, már ha egyáltalán működik. Külön termosztátok szintenként az tuti, a többi még kérdés. Minden lehetőség érdekel.
2017-06-07
16:11:47
Előzmény: Ferke #51022#51025
Szia!

Nem egy 100%-os megoldás, de több, mint a semmi: két keringető szivattyú, az egyik az egyik szintet keringeti, a másik a másikat. Mindkettőre üzemóra számlálót, vagy fogyasztásmérőt tenni. Ha valamelyik szintnek fűtésigénye van, akkor bekapcsolja a saját szivattyúját. Az eltelt üzemórák alapján lehetne osztozni a gázszámlán. Esetleg melegvizes vízmérőórát betenni, bár nem tudom, az bírja-e a 90 Celsius-fokot. Egy hőmennyiségmérő lenne igazán korrekt:
www.argep.hu/trend/HOME/Hoemennyisegmeroe.html

2017-06-07
16:08:38
Előzmény: Ferke #51022#51024
Ferke,

Ha csak mérni szeretnéd a tetőtérben fűtésre elhasznált energiát, akkor úgy kell kialakítani a csövezést, hogy egy hőmennyiségmérőt el lehessen helyezni.

Ha a tetőtér független fűtésvezérlést igényel, akkor két-körössé kell alakítani a rendszert. Valószínűleg szükség lesz egy második szivattyúra is.

Szerintem konzultálj a fűtésszerelővel, ő majd tudja, hogy mit kell tenni.

2017-06-07
16:05:05
Előzmény: Ferke #51022#51023
Például szárnykerekes elektronikus hőmennyiségmérővel, 1-1 darab lakásonként.
Olyan mint egy vízóra, nézi az átfolyó víz mennyiségét és az oda/visszatérő fűtővíz hőmérsékletét.
Kiépítés és vezérlés miként lesz? Hidrováltó? Külön szivattyú és termosztát?
2017-06-07
12:27:23
#51022
Szép Napot Mindenkinek!

Volna nekem egy kis gondom. Adott egy 2 szintes épület. A 2 szintet teljesen el szeretném választani. A víz, villany almérőkkel megoldott, melegvíz az emeleten villanybojler lesz. A fűtésnél viszont nem tudom mit tegyek. Hogyan tudnám mérni a felső szint fűtését? A fűtés még most lesz kialakítva így még minden kivitelezhető, ami nem kerülne horror árba. A terv szerint maradna a radiátoros fűtés gázkazánnal. Sajnos szétfagyott a rendszer így mindent az alapoktól kell kezdeni. Van valami jó megoldás erre?
2014-06-09
10:27:19
#46571
jzoleee:
A HALM Hup 25-4.0 keringető szivattyúkról ki mit tud?
Használtat érdemes venni?


szocsmarci:
Használt szivattyút nem érdemes venni. Van egy bizonyos élettartama a szivattyúknak üzemórában, de az állás sem használ neki. Ez az idő 10-15 év, kivételes esetben 20.
Ez a fajta szivattyú úgy látom sima (nem elektronikusan fordulatszám szabályozott), ezért újonnan már nem is lehet forgalmazni.


jzoleee:
Előzmény: szocsmarci #46577#46578
Erre gondoltam én is hogy nemérdemes megvenni.
De a Grundfos az mindegy hogy haszált vagy nem azt megéri megvenni.


villam64:
Pár grundfos közül, ami a kezem ügyébe került, kettőnél is tengely törés volt a hiba.

2013-02-12
17:16:43
#38531
Egy egyszerű kis OR (megengedő) logikai áramkörrel is megoldható a probléma. Ha a kapu bármelyik bemenetén logikai 1 jelet kap (bármelyik, vagy mindkét termosztát bekapcsolva), akkor a kimenetén is logikai 1 jel lesz, -> működteti a kazánt. Amint mindkét termosztát kikapcsol - a bemeneteken logikai 0 jelet kap) a kimenetén is logikai 0 jel lesz, lekapcsolja a kazánt (szivattyút).

2013-02-11
23:16:23
Előzmény: szocsmarci #38516#38519
Sima/állítható időrelé erre való. Úgy nevezik, hogy (el?)ejtési késleltetés. A normálisabbaknál bármit beállíthatsz. Elé / utána, közben jövő jel figyelmen kívül hagyása, továbbfutás, stb.

A bypasstól undorodom én is.

Való élet: legutóbb, amikor egy kivitelező elcseszett egy rendszert:
szembe irányokat az vegyes/pellet kazán <-> gázkazán közötti HMV indirektnél 2000FT-os visszacsapózás helyett 1-1db "35.000-es" egyutas motoros csappal oldotta meg, de csak félig, mert vezérlést nem volt hajlandó építeni hozzá, "azt oldja meg más". Ami ment: jül lehúzni a kedves ügyfelét. Ja kérem.

Felhívtam a figyelmét, hogy át kéne alakítani, duzzogva belátta, hogy meg kell csinálnia, ez van. Ez még ok, de elsőre csúnyaság... az ügyfél pénztárcájával így kicseszni. (no már ekkor nem voltam kedvenc)

Hanem betett a 35kW-os vegyes/pellet kazán főágba egy motoros váltót, de ~1,5 perces motorral! (főág fűtésből indirektre váltás). Mondtam, hogy ezt se kéne erőltetni, erre kifakadt, hogy nekem azzal mi bajom, ha nem tetszik betesz egy bypasst. Kértem magyarázza el, mire is lenne az jó, miért gondolt erre a megoldásra. Kértem gondolja át a problémát, amit felvetettem. Habogott össze vissza. Tiszta kabaré, de az ember néha nem érti. Én magyarázzam el az ilyet egy "szakembernek"?
ÉS EZÉRT PÉNZT KÉRNEK EL, SOKAT!
2013-02-11
21:38:10
Előzmény: szocsmarci #38516#38517
szocsmarci,

"Lehet kapni olyan kütyüt, amivel 1-2 percig még fenn lehet tartani az áramot?"

Igen, úgy hívják, hogy lépcsőházi automata.

szocsmarciVálasz erre
2013-02-11
20:43:10
Előzmény: robert #38513#38516
Kezd lassan összeállni a kép. A bypass szelepet Te ajánlottad, mint megoldás FBalázs rendszeréhez. A kazán tartozéka ez a szelep, ezért Nála ez nem jöhet szóba, mint megoldás. Szerintem a bypass szelep egy olyan dolog, aminek manapság már semmi keresni valója egy családi házas fűtési rendszerben, de máshol sem. Amikor csak drága "A" kategóriás szivattyúkat lehet forgalmazni, akkor felesleges is, de régen is ez csak egy áthidaló megoldás volt a zajproblémára. Más haszna nem volt. A Viessmann kazánokban (és a többiben) még sajnos előfordulhat, mert tartozékként még egy pár évig be lehet építeni sima szivattyúkat. A kazánokba beépített bypass szelep egy ilyen régimódi szivattyú kötelező tartozéka, hiszen a termós szelepek zajosak lehetnek tőle, és ez visszavezethető a kazánra, ami a kazán márkájára vet rossz fényt. De ez a szelep csak erre jó, azt most is fenntartom, hogy a szivattyúnak nem árt egy főági zárás, viszont a kazántest túlhevülését nem akadályozza meg a bypass szelep.

Fbalázsnak problémájára a Viessmann katalógus 15. oldalán található leírás jó: "A padlófűtési szivattyú jellemzően a belső termosztát fűtési igényével párhuzamosan működik, de a megfelelő idejű utánfutás biztosítására javasolt egy idővezérelt elektromos relé kiépítése."
Ha a kazán beüzemelő nem hajlandó bekötni, akkor kösse be egy villanyszerelő, vagy az itteni villamossághoz értő fórumozók ajánljanak valami egyszerű kapcsolást. Mondjuk erre speciel én is kíváncsi lennék, persze csak érdekesség képpen. Lehet kapni olyan kütyüt, amivel 1-2 percig még fenn lehet tartani az áramot?
2013-02-11
16:18:57
Előzmény: szocsmarci #38512#38513
szocsmarci,

Szerintem a bypass szelep, inkább olyan mint a túlnyomás szelep. Mindkettő csak akkor nyit ki, ha szükséges.
A bypass nincs folyamatosan nyitva! Az autót is csak akkor fékezzük, amikor lassítani akarunk.
Ezért normál üzemben semmilyen hatása sem lehet a teljesítményre. Ne tételezzük föl, hogy rosszul van beállítva!


A nyomásvédő szelep nem hibásodhat meg oly módon, hogy nem nyit ki, akkor amikor kellene?




A Vitodens leírásból nem az derül ki, hogy a túlnyomás szelep (bypass) be van építve a kazánba? (7.oldal)
Ha ez így van, akkor mit hiányolhatott az üzembehelyező?

Túláram-szelep
Ha a radiátorok termosztatikus szelepei zárnak,a szivattyúnyomás automatikusan megemelkedik. Esetenként a szelepek zajkibocsátása nő, de a túlterhelés a szivattyú élettartamát is rövidíti. A túláram-szelep – másnéven bypass- szelep – gyakorlatilag a kazán előremenő és visszatérő csatlakozása között elhelyezkedő szelep, amely a megemelkedő nyomás hatására nyit. Alkalmazásával a termosztatikus szelepek kevésbé zajosak és a szivattyú élettartama nő. A túláram-szelep nyitási nyomása állítható, így helyszíni finombeállítás lehetséges.




szocsmarciVálasz erre
2013-02-11
16:13:18
Előzmény: robert #38504#38512
A bypass szelep olyan, mintha az autóknál a felesleges teljesítményt egy fékkel vennénk el. Ha azt akarjuk, hogy lassabban menjen az autó, akkor fékezzünk, de a motor csak pörögjön tovább. Ez a bypass szelep valójában!

Sándor kérdése: "A megbízhatósága ha tényleg nem megfelelő, akkor mit kezdjünk a nyomásvédő szelepeinkkel?"
A kettő nem ugyanaz. Ha egy házi biztonsági szelep lefúj, akkor semmi baja nem lesz a szelepnek, legfeljebb csak tömítetlen lesz, azt meg úgy is észre lehet venni. Egyszerű csere megoldja a problémát - feltéve ha nagy a szivárgás, mert ha kicsi, akkor csak azt lehet észrevenni, hogy fogy a rendszerből a víz, de nem tudni, hogy hol. Az ipari nyomásvédő szelepeket bizonyos időközönként felülvizsgálják, kapnak egy plombát is. Ez ott fontos, ahol emberélet forog veszélyben.
A bypass szelep elviekben egy műszer, egy "komoly" szabályzási feladatot ellátó berendezés. Ha pontatlanul működik, az kihatással van a kazánra, és a hőleadókra is. Ha meghibásodik, azt biztos, hogy észre lehet venni. Sem azt, ha alacsonyabb lesz a nyitási értéke (esetleg átenged), sem azt, ha sohasem nyit ki. A meglátásom az, hogy általában egy magas állásban van hagyva a bypass szelep, ahol sohasem fog kinyitni, és szép lassan hozzáragad a műanyag tányér a szelepüléshez. Ez biztos, hogy a garancia lejárta után lesz csak.

FBalázs: "Az elmondása szerint a probléma az, hogy ha esetleg mindkét termosztát kikapcsolási parancsot ad a szelepnek, akkor a keringő víz útja azonnal megszűnik, és ettől a kazánban a szivattyú le fog fulladni."
Ez így nem teljesen igaz. Ha megszűnik az áramlás, a kazánban lévő víz felforrhat, ami nem tesz jót az öntvénynek. A szivattyúnak semmi baja nem lesz, ha elzárják a nyomó oldalát. Ha a szívó oldalát zárják el, ott már lehet gond, mert elkavitálhat, de zárt fűtési rendszerben ez sem fordulhat elő.

Megnéztem az ajánlott kapcsolási sémákat (14. oldal) www.viessmann.hu/etc/medialib/Internet_hu/pdf_documents/tervezesi_segedletek0.Par.80326.File.File.tmp/TopT_Vitodens_100-W_Information_HU.pdf . Nyoma sincs bypass szelepnek.




2013-02-11
09:20:37
Előzmény: szocsmarci #38503#38504
szocsmarci,

Szerintem az általad javasolt termosztát és szivattyú figyelőkből és szivattyú időzítőkből álló védelem bonyolultabb, mint egy darab bypass szelep, ezáltal a meghibásodás valószínűsége is nagyobb.
Arra sem lehet felkészíteni, ha a radiátorokra termo-szelepeket szerelnének. Vagy azokat is külön szenzorokkal egészítenéd ki?

Ha jól értettem, akkor itt egy meglévő rendszer kijavítása a feladat. Ha a bypass "Csak egy régi rendszer kijavítására alkalmas", akkor miért nem javaslod beépíteni?

szocsmarciVálasz erre
2013-02-11
08:49:03
Előzmény: FBalazs #38497#38503
Szerintem a fűtésszerelőnek van igaza. Jogos igény, hogy a két szintet külön lehessen kiiktatni, egy időzítő ezt megoldaná (vagy csak egy sima soros kapcsolás). Az elképzelhető, hogy a kazánszerelő ezt nem vállalja, mert nem az Ő dolga, és fél egy esetleges meghibásodástól, ami számon kérhető rajta.
A legegyszerűbb megoldás, egy olyan elektromos bekötés lenne, ami figyelné a két szobatermosztát állását. Ha mindkettő leáll, akkor leállítja a kazánt, de a motoros szelepek csak akkor zárnának le, ha a kazán szivattyúja is leáll. Tehát a kazán szivattyúval sorba lenne kötve a motoros szelep.

Én a bypass szelep létjogosultságát megkérdőjelezem, én még sohasem terveztem be ilyet. Ha átenged, akkor feleslegesen keringeti a vizet, ha túl nagyra van állítva, vagy elállítódik a rugóerő, olyan, mintha ott sem lenne. A bypass szelep kiváltására ott vannak a modern szivattyúk, vagy a hidraulikus váltó. Csak egy régi rendszer kijavítására alkalmas, az áramlási zajok megszüntetésére. De az idő múlásával egy jelentős hibaforrássá válik.
2013-02-11
07:58:36
Előzmény: FBalazs #38497#38499
Fbalazs,

A kazán-szerelőnek igaza van.
Nálunk is több körös rendszer működik, ezért a kazán után egy nyomásra működő bypass szelep van beépítve az előremenő és a visszatérő ág közé.


Túláram, vagy más néven BYPASS szelep a kazán védelmében
A bypass szelep, a kazánok zavartalan működéséhez segédenergia nélkül kézi beállítással biztosítja az állandó nyomáskülönbséget.
A bypass szelep, növekvő nyomáskülönbségre nyit.
A bypass szelep a fűtési körök vízáramát szabályozza a nyomás függvényében.
Biztosítja a kazán minimális vízáramát és csökkenti a fűtési kör nyomását, amikor minden termosztatikus radiátorszelep lezár.
A bypass szelepet akkor kell beépíteni, ha a kazángyártó megköveteli, vagy előír egy minimális tömegáramot a kazán működése közben. A bypass megkerülő szelep használata kifejezetten ajánlott, ha a fűtés rendszerbe nagy számú termosztatikus radiátorszelep lett beépítve:
Amikor a termosztatikus radiátor szelepek nyitnak, az automatikus bypass szelep zárva van, de amikor a termosztatikus radiátor szelepek zárni kezdenek, az automatikus bypass szelep nyitni kezd, biztosítva így a kazánnak az minimális vízáramlást.
Az automata bypass szelep használatával a rendszer zajosodása és a termosztatikus radiátor szelepek zárásakor fellépő sípoló hang is megszüntethető.




2013-02-10
23:00:41
#38497
Sziasztok!
A fűtés kiépítésemmel kapcsolatban már korábban is sokat segítettetek - amit nagyon szépen köszönök -, ezért fordulok most újra hozzátok.
A lényeg:
Van egy vitedens 100-as kondenzációs kazánom.
A ház két szintes: földszint- és tetőtér.
Azért, hogy a két szintet külön lehessen szabályozni a fűtésszerelő két darab motoros szelepet épített be a rendszerbe, de nem kötötte be az áramba, mert ő ahhoz nem ért. Ő azt mondta, hogy azt majd a kazán beüzemelője fogja bekötni.
A két szinthez természetesen 2 külön szobatermosztát tartozik.
A kazán beüzemelője a motoros szelepekkel nem csinált semmit. Azt mondta, elvi hibás az egész rendszer így. Ő azt nem köti be. Ezért a termosztátok közül is csak az egyik szobatermosztátot kötötte be.
Az elmondása szerint a probléma az, hogy ha esetleg mindkét termosztát kikapcsolási parancsot ad a szelepnek, akkor a keringő víz útja azonnal megszűnik, és ettől a kazánban a szivattyú le fog fulladni.
Logikus, amit mond, de akkor most mit tudok tenni?

A szerelőm azt mondta, neki már volt dolga ilyen rendszerrel, de ott a kazán beüzemelő beszerelt egy időzítőt, ami azt csinálta, hogy ha a termosztátok kikapcsolási parancsot adtak a fűtésnek, akkor még pár percig engedte, hogy nyitva legyen az út a víz keringetéshez, és csak utána zárta el a szelepeket.

Sajnos a vitodens kazán beüzemelőjének nem volt ilyen berendezése, és azt mondta, ilyen nem is létezik ehhez a típusú kazánhoz.

2012-10-05
12:47:24
#33881
Lehet cserépkályhát nézek egy használtat és azt berakatom. Az volt előtte is csak már nem vállalták a visszarakást. A gravitációs fűtés meg a padlófűtés miatt nem jöhet szóba. Cserépkályha vagy egy kis csini kandalló a gondolatom. A tömegkályha drágább ezektől jóval.
2012-10-05
12:18:21
Előzmény: Ferke #33876#33879
Ha csak arra kell, hogy ne faggy meg, akkor a legkisebb, legolcsóbb 50-60 eFt-os obis kandalló is jó lehet.

Kémény méretek mekkorák ? mert az is szűk keresztmetszet lehet...
2012-10-05
12:01:20
Előzmény: dejoe #33875#33876
Na utánanézek mennyit bírnak ezek az aggregátorok. Vagy csinálok egy kürtőt a kéményhez és gyújtok tábortüzet alatta. :) Viccet félretéve van 2 kéményem is. De lehet aggregátor sem rossz ötlet. Olcsóbb mint egy kályha. Egyébként valami kályhatipp?
2012-10-05
11:43:45
Előzmény: Ferke #33868#33875
"A már meglévő elgázosítós fűtési rendszerem mellé "
Van szünetmentesed ?
Mert ha nincs, akkor pont jól jöhet az aggregátor egy áramszünetkor IS, -ha éppen otthon vagy - , ha dübörög a teli rakott faelgázosítód !!

Kétüteműt már kaphatsz huszonezer forintért.
CSak annak az a rákfenéje, hogy időnként el kell indítani, nem szereti a növényi olajat, ha sokat áll, eltömíti a karburátort.
Egy ilyet sikerült vennem 8000eFt-ért. pár órát ment, de 2 évet állt, szutyok növényi olajja.
Fullra szétszedtem a karbit, de még nem sikerült életet lehelni bele.. :-(

A négyütemű drágább, viszont ilyen problémája nincsen...

"Elég drága maga az aggregátor is"
Miért a cserépkályha, tömegkályha az mennyibe kerül ?

Legolcsóbb a tábortűz ! :-))
Jancsikályha, ablakon kidugott kéménnyel...
2012-10-05
10:43:12
Előzmény: zsezse #33873#33874
Elég drága maga az aggregátor is nem beszélve az üzemanyagról. Nem?
2012-10-05
10:41:31
Előzmény: Ferke #33868#33873
aggregator:)

2012-10-05
09:38:51
#33868
Lehet nem ide illik a kérdésem de egy próba. A már meglévő elgázosítós fűtési rendszerem mellé szeretnék valami alternatívát. Merthogy mi van ha nincs pár órát vagy esetleg 1 napot áram. Mi lenne a legolcsóbb megoldás? Cserépkályha, mobil kályha, tömegkályha? Vagy ezektől van olcsóbb fatüzelésű dolog?
2012-07-03
20:18:32
Előzmény: szocsmarci #31284#31285
Tényleg azonos a száma. Lehet, hogy az egész szériát ugyanazzal a számmal gyártották le? (Furcsállanám.)

Nem tudom, de biztosan nem én vagyok a hirdető.
A szivattyúm, azonban valóban ilyen.
Köszönöm a paramétereket, ezzel már beljebb vagyok!
szocsmarciVálasz erre
2012-07-03
19:31:00
Előzmény: paga #31263#31284
Ez az: www.cserebere.hu/termek/wilo-keringeto-szivattyu-13
Érdekes módon ugyanaz a gyári száma, mint a Tiednek! (Az Nr gondolom a gyári számot jelenti).
Ez a szivattyú hasonló lehet a Wilo RS 25/6-hoz, teljesítmény felvétele megegyezik, fordulatszáma 2000 helyett 2550 1/perc. Szerintem használható az RS25/6 görbéje. Az első szám a csatalkozási átmérőt jelenti (hollander szívója), a második az emelőmagasságot. DN20-6,0m. Úgy nézem, nem egy modern szivattyú, csak egy fordulatszáma van.
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Segítségkéréslapozz: 1, 2, 3   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva