English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és pufferlapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2019-02-01
11:54:07
Előzmény: szocsmarci #52434#52437
szocsmarci,

Grano véleményét osztom, a vegyes és puffer közé szerintem sem szerencsés hőcserélőt tenni.

2019-02-01
11:33:33
Előzmény: szocsmarci #52434#52436
Marci:
ez a vegyes-hőcserélő-puffer kialakítás a lexarabb.
Volt nekem is de borzalmas: vagy csak langyos a puffer, vagy forr a vegyes.
Ha a hőcserélőt megküldöd egy 25 fokos visszatérővel a kazánból folyik a kátrány mert a 60 fokra se tudja felfűteni, de amint felmegy 50 fokra a hőcserélő secunder belépő a kazán felmegy 90 fölé.
szocsmarciVálasz erre
2019-02-01
09:28:27
#52434


2019-01-30
19:55:55
Előzmény: zsezse #52428#52432
Én még mindig arra szavazok, tegyél be egy dögnagy lemezes hőcserélőt. Sokan mondják, hogy a hőlépcső veszteséget okoz, de ez a veszteség 1-2%. Viszont tiszta marad a kazánod, nem kell buherálni. A hőcserélőkre meg azok panaszkodnak, akik alulméretezik. 3 féle szaki van. Az egyik azt mondja, ehhez ilyet szoktunk, A másik azt mondja, ennyi kilowattosat. A harmadik meg talán tud számolni is.

A kérdésedre: Ha a kazán szivattyúja megy, a puffernél lévő visszacsapó le fog zárni, így nem tud víz jönni onnan.
2019-01-30
15:03:19
Előzmény: zsezse #52428#52429
zsezse:
a puffer előremenőben lévő visszacsapó. A pufferből akkor tudna szívni ha a puffer meleg oldalán be menne a víz, de a visszacsapó ezt megakadályozza.

A kazán hidraulikai rajza alapján a HMV visszatérő nem is kellene, mert a HMV és a fűtés viszatérő a kazánban simán egy csőbe mennek, nem sok értelme van kiépíteni, ha közel egyhelyről jön mind a kettő.


2019-01-30
12:36:34
Előzmény: grano #52426#52428
alakul a rajz
mi akadalyozza meg, hogy a pufferbol ne huzzon ki hidegvizet, ha a gazkazan uzemel?
a gazkazannak tobbet kell termelnie, mint amit a lakas felvesz?
2019-01-30
11:41:44
Előzmény: grano #52426#52427
raadasul rokon :D
meg nyakon is verem, ha ilyet csinal :D
2019-01-30
10:44:28
Előzmény: zsezse #52425#52426
zsezse:
Ezt Te tudod, az illen jellegű beavatkozástól nekem mindíg fájt a fogam. Ráadásul ha az embered lelép akkor nincs garis szervized.

Ha e mellett döntesz akkor valami ilyesmit lehetne:




A visszacsapókat nem rajzoltam bele, a nyilak helyére képzeld oda őket.

2019-01-30
10:05:44
Előzmény: grano #52424#52425
mivel a szerelo a garancialis emberke is, igy ezt megoldja szerintem sajat berken belul.

a hocserelozest ha lehet szeretnem elkerulni, amiota kivettuk a rendszerbol azota minden megfeleloen mukodik, elotte csak szivas volt vele.

Az egyik helyen hasznosul a puffer hoje, a masik helyen sajnos nem, igy ott valoszinuleg ez a megoldas marad.

a sajatomnal meg nem adtam fel, hogy ne kelljen:)

2019-01-30
09:11:01
Előzmény: zsezse #52421#52424
zsezse:
szerintem ehhez a kazánhoz nem kell hidrováltó, 1:5 ben tud modulálni, csak két lengőnyelves vcs és kész. Ha időjárás követőt raksz hozzá akkor végképp.
Plussz a szivattyút is tudja modulálni, nemcsak a lángot.

De: kézikönyv 26. oldal, hibaüzenetek.
"10 A rendszerben a nyomás elégtelen
A fűtési rendszerben mért nyomás nem elégséges a kazán megfelelő működésének biztosítására.
Ellenőrizze a kazán nyomásmérőjén, hogy a rendszer nyomása 1÷1,2 bar között van-e, és szükség esetén állítsa helyre a rendszer megfelelő nyomását."

Ezt nem fogod tudni nyílt rendszerre kötni, mert ahhoz 12-15 m vízoszlop kéne a kazán felett.
Persze a szerelő megoldja okosba: kiheréli a hidraulikus prezosztátot, ami azonnali garivesztést jelent. Én nem tenném.

Szóval marad a hőcserélő amit már rajzoltam.

(Tudom, hogy volt régebben az immergas-nak nyílt rendszerre való kondis kazánja, de ez nem az)



2019-01-30
08:28:37
Előzmény: zsezse #52417#52423
zsezse,

A by-pass arra jó, hogy tehermentesíti a szivattyút akkor is, ha az összes radiátor lezár. A hidrováltó az illesztést oldja meg, kapcsolástól függően a puffer önmagában egy hidrováltó.
Ha direkt fűtést építesz, akkor viszont nem kell hidrováltó.

A kondenzációs kazánt zárt fűtési rendszerbe kötheted be. Ha most nyitott a rendszered, akkor csak hőcserélőn keresztül használhatod, ami drágítja a beruházást és rontja a hatásfokot.

A szerelőnek igaza van abban, hogy az indirekt fűtés veszteséggel jár. A veszteség mértéke a puffer nagyságától, szigetelésétől és a helység valamint a tárolt víz hőmérsékletétől függ.
Nálam a 750 literes tárolóm több, mint 5kWh-t veszít naponta úgy, hogy a felső harmada 40-55 fokos és a műhelyemben áll, ahol soha nincs hidegebb 15 foknál.
Ha nem ebben a helységben lenne a kazán és a puffer, akkor mással kellene fűteni. Így a hulladékhővel fűtök.
Ha nálad "a veszteség nem hasznosul" a nagy puffer esetén, akkor 15-20kWh is elszivároghat egy nap.

Az indirekt fűtés tényleg kíméli a kazánt.
Nekem egy olyan 15 éves olasz kondenzációs kazánom van, amiből már egy sem működik az országban. Javítva, karban tartva soha nem volt. Hidegben a kazán kb óránként kapcsol be, amíg felhúzza a tartályt, tavasztól őszig pedig ki van kapcsolva, mert a melegvizet a napkollektorok adják.
Az idén szeretném lecserélni a kazánt, mielőtt meghibásodna.
2019-01-30
06:15:23
Előzmény: zsezse #52418#52422
Szia!
A puffert semmiképp se fűtsd vele. Nem tudom, mekkora a hőigénye a háznak, de egy ilyen kazánnak azért nem fog ártani, hogy ha néha ki-be kapcsol. A hőcserélővel nincs semmi baj, csak nagyot kell venni. 40-50 lemezest.

2019-01-29
21:53:17
#52421
a gazkazanban van egy automatikus by-pass szelep
ez vajon helyettesiti a hidrovaltot?
https://www.immergas.hu/node/835?page=2
2019-01-29
21:26:33
Előzmény: zsezse #52416#52419
zsezse:
mostanában nem láttam nyílt rendszerre való kondis kazánt. Ha olyat akarsz berakni akkor egyszerűbb a dolgod mert nem kell a HCS.
A puferre termelek kondis kazánból vszeg nálam is bejátszik majd, mert most kapott a ház szigetelést és hát az látszik, hogy durván nagy a kazán.
Max egy-két órát képes ki-be kapcsolgatás nélkül üzemelni, de ez még rosszabb lesz ha idén a padlás is elkészül, meg minden radiátorra termo kerül.

EZért az előremenőbe beraktam egy esbe vrg szelepet motorral, most írogatom hozzá a vezérlő progit. (Adatgyűjtés része megvan)
2019-01-29
21:14:33
Előzmény: BJaca #52411#52418
szia, igen, uj GK lesz

padlo ill. falfutes van, a Gazkazan elott lesz egy iszaplevalaszto (de van mar egy a futesi rendszer es a puffer kozott is)

hocserelozni nem szeretnek, mivel mar volt benne reszem es eleg hatekonytalan volt.
igy minden jol mukodik mar sok eve, de egyszeruen eljott az a pont, amikor kell egy automatizalt, emberi beavatkozas nelkuli B) terv a futesre, mert megnott a csalad letszama es ha en leesek a labamrol, akkor sem maradhatnak futes nelkul :)

2019-01-29
21:12:03
Előzmény: robert #52412#52417
koszi
aki a gazt szereli majd be, o fogja alairni a garanciapapirt is, igy most vele "vitatkozok" a bekotesen.
o azt mondja, ne a puffert futsem vele, mert gazdasagtalan.
alapvetoen 35 fokos eloremeno nekunk boven elegendo lenne egesz evben, a padlo es a falfutes majd lekeveri maganak, amit akar (a padlo nemileg kevesebbel is elmegy)
en arra gondoltam, hogy a puffert mint hidrovaltot hasznalnam fel, de nem tudom, hogyan oldjam meg, hogy a pufferbol ne huzzon ki vizet amikor a puffer hideg. talan valami esbe szelep megoldana a helyzetet.
olvastam olyat is, hogy nem art, ha a gazkazan tud pufferre (is) dolgozni, igy kevesebbszer kapcsolgat ki-be.

egyelore most egy haromjaratu szelep lett a puffer utan kotve es egy hidrovaltot is beraktak (egy masik, hasonlo felepitesu helyen), igy biztosan mukodni fog, csak nem tudom, nem-e ez a legdragabb megoldas.

2019-01-29
21:09:15
Előzmény: grano #52413#52416
koszi.
a HCS-t nem ertem. egy vizteret kepez minden a futesi rendszeren belul.
2019-01-29
16:51:33
Előzmény: zsezse #52410#52413
zsezse:
szerintem ez:




A puffert hatékonyan sehogy máshogy nem tudod kimeriteni. A motoros azért kell mert különben az előremenő a hőcserélő után összevissza hőfokkal fog menni. Ráadásul enyhébb időben le lehet csavarni a fűtési előremenőt: javul a puffer kihasználtsága.
HA a puffer utáni szivattyút magasabb fokozatban használod akkor a hőcserélőbe alacsonyabb hőfoku víz kerül, ezáltal a pufferbe is hidegebb víz megy vissza.
A csapda a puffer/hcs közt lévő szivattyú nagyobb fogyasztása.

A HMV: Ha a rajzodon a napkollektor alatti hcs-t úgyhagyod akkor megoldva vegyesről.

A gázkazánnak meg vegyél még egy lemezest és kész. Nálam egy tízlemezes swep megy pár éve.
2019-01-29
16:03:53
Előzmény: zsezse #52410#52412
zsezse,

Remélem, hogy a saját 15 éve működő rendszerem leírása segít.





A fűtési és használati melegvizes rendszerünk központi eleme a egy 750 literes puffer 10 centiméter vastag külső hőszigeteléssel. A különböző forrásokból (napkollektor, kondenzációs gázkazán, szilárd tüzelésű kazán) származó hő a tartályban tárolt vizet melegíti, a fogyasztók pedig innen nyerik ki a hőt. A hőelvonás a tartály vizét hűti. Az állandó készenlétben állás érdekében a puffer hőmérsékletét mindig a szükséges szinten kell tartani. Ezt a hőmérsékletet úgy érdemes megválasztani, hogy ne haladja meg a ténylegesen szükséges mértéket, mert az hőveszteséget okoz. A mi rendszerünkben a tartály legmelegebb pontja körülbelül 60 fokos. Ezen a hőmérsékleten a vízkő képződés is elhanyagolható. A tartályban a víz hőmérséklet szerint rétegződik.



A tárolónk sematikus rajza:


A tartályon különböző magasságokban, a réteghőmérsékletnek megfelelő csatlakozások vannak kialakítva.

A hőtároló tartályban , a radiátorokban és a padlófűtésben ugyanaz a víz kering.

A napkollektorokból nyert hőt a szolárkörben keringő folyadék a tartályban elhelyezett hőcserélőbe vezeti (bordázott réz csőkígyó) ami a tárolót fűti.
A használati melegvíz előállítás e tárolóban elhelyezett másik (nemesacél) csőkígyóban történik. Ez a második csőkígyó a tároló felső részén az oldalfal mellet fut körbe, a tartály külső fala és egy másodlagos hengerpalást között. A két hengerpalást felül össze van hegesztve, csak az alján nyitott. A két felület között áramoltatja a tároló tetejéből elszívott legmelegebb fűtővizet a tároló saját keringető szivattyúja, amelyet egy külön vezérlő szabályoz. A módszer eredményeképpen (mint egy átfolyós vízmelegítőből) mindig rendelkezésre áll a szükséges melegvíz mennyiség. A tárolóban nem pang a víz, ami egyébként kedvezne a legionella baktériumok szaporodásának. Ezért tartom jobbnak ezt a megoldást a nagyobb mennyiségű HMV tárolásától.

Ha a napsugárzás nem fedezi a hőszükségletet, akkor egy másik hőforrásból (kondenzációs gázkazán) származó meleg fűtővíz a tároló tetején elhelyezett csövön keresztül áramlik be.


Siemens szabályzó és beavatkozó szervek vannak beépítve. ALBATROS típusú két körös processzoros szabályzó állítja a motoros szelepeket. Az előremenő vízhőmérséklet a külső hőmérséklet (és a fűtési program)függvényében változik.
A hőmérséklet alapjelet lakószintenként külön szobatermosztátokon lehet állítani. Ezeknek a termosztátoknak a segítségével az előre beprogramozott fűtési ciklusoktól el lehet térni. Esetünkben ez azért szükséges, mert az egyik szinten lakók jelenléte változó.

A padlófűtés fűtőkörei teljesen függetlenek a padlócsatornába helyezett sugárzóktól. Az utóbbiakban a radiátoros kör fűtővize kering.
Tegyük fel, hogy a hőtároló tartályban 60 fokos a víz. A beállított szobahőmérséklet, a külső és a belső hőmérséklet függvényében a padlófűtés számára a vezérlés egy motoros keverőszeleppel mondjuk 28 fokos vizet állít elő, amíg a radiátoros körbe 40 fokos vizet vezet. A kontrollerben futó program vezérli a keringető szivattyúkat is, így lehet hogy minkét körben áramlik a víz, de lehet, hogy csak az egyikben, vagy egyikben sem.





A kapcsolási rajzodat látva első blikkre azt mondanám, hogy a legkevesebb változtatás érdekében a PUFFER#1-et kellene fűtened a kondenzációs kazánnal.

2019-01-29
15:13:44
Előzmény: zsezse #52410#52411
Szia!
Jól sejtem, új gázkazánt akarsz rakatni a rendszerbe. Ha eddig minden jól működött, akkor a gázkazán és a fűtőtestek legyenek egy körön (a fűtőtesteket alaposan át kell mosni). A pufferből pedig hőcserélőn keresztül vedd ki a meleget.
2019-01-29
12:30:00
#52410
sziasztok
tudnatok ajanlani nekem olyan bekotesi rajzokat, ahol
vegyes tuzelesu kazan + puffer + alacsony homersekletu feluletfutes + gazkazan van bekotve?

ebbe a rendszerbe kellene bekossem a gazkazant, de nem vagyok benne biztos melyik lenne a legjobb modja.
a gazkazan kondenzacios es beepitett valtoszeleppel tudja elkesziteni a melegvizet indirekt taroloban, tehat nem atfolyos.

https://zsemito.hu/haz/zrinyi/online/
2014-12-21
19:28:01
Előzmény: Gabor25 #47915#48043
Gabor25,

Mivel úgy is hozzá kellett kicsit nyúlni a kazánkimenőmhöz és nem hagyott nyugodni, hogy most visszakering-e kazánon keresztül, vagy netán csak a vastag (35-ös) csőben kering a meleg és ez fűti: tetettem be egy nyelves visszacsapót. Az eredmény: totál ugyanaz mint előtte (kazán hosszabban marad meleg, mint várnám). Ez volt akkor is, amikor 3-4 napig kézzel zártam-nyitottam a kazán előremenő szelepet.
Nálam úgy tűnik nem kering vissza, csak arra tudok gondolni, hogy simán lassan hűl le a kazán (én esetemben a primer/szekunder is levegőajtó elég jól zár, füstcsőben huzatszabályzóm nincs). Puffer nélküli rendszerben mindenképpen hamarabb hűl, mivel ott a fűtésköri keringető tovább hűti a kazánt is.

Más, hátha valakinek hasznos lehet még: Ami miatt amúgy is hozzányúltam az az volt, hogy bizonyos "nem javallott" fűtési technikával (=állat módra megrakva régi fenyő épületfával) forralni tudtam a csöves hőcserélőben. A kimenő víz csak 70-80 fokos, de hallottam a buborékolást a kazánban + ment szépen a levegő a puffertöltőn keresztül vissza ami láncreakció-szerűen erősítette a forrást (közepes és max szivattyúteljesítményen is).
Ritkán jelentkezett (meg azóta a fenyő is elfogyott végre), de zavart, meg a szivattyút is féltettem.
Villam sokaknak javasolta, meg külföldi fórumon is olvastam, hogy a mikrobuborékleválasztó jó dolog: tökéletesen megoldotta (kazánkimenőre tettem, a szivattyú-puffer elágazás elé a közös ágra).
2014-11-30
19:56:02
Előzmény: szocsmarci #47889#47915
A kazánkörbe lenne 2db, 1 a VTC alatt, egy meg a kazán előremenőn.
Előtte tesztelem, van-e értelme egyátalán. Puffer felfűtés után elzárom a bemenő csonkot, megnézem így mennyivel hül kevésbé a pufferban a víz, lehet, hogy nem lesz számottevő különbség, ha meg jelentős a különbség, beteszem a nyelves visszacsapót.
szocsmarciVálasz erre
2014-11-29
08:59:55
Előzmény: Gabor25 #47885#47889
Ezek elviekben mgoldják a problémádat, de kicsit soknak találom a visszacsapó szelepeket.
2014-11-28
20:59:50
Előzmény: szocsmarci #47884#47885
A rugós szelepet a szivattyú után építeném be, így az elkerülőágban csak a nyelves lenne. Még azon gondolkoztam, hogy a kazán előremenőbe teszek egy nyelves visszacsapót, közvetlen a bemenő csonkhoz.
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és pufferlapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva