Biosolar Forum => Építés => Gipszkarton mennyezet | lapozz: 1, 2, 3 következő » |
robertVálasz erre 2018-07-18 19:43:10 |
---|
Előzmény: BJaca #51781#51785 Szerintem a beütő dübel rossz választás volt! Olyan tiplit kellett volna alkalmazni, amelyik egy üreget elérve összegyűrődve megkapaszkodik. Bevilágítottam az álmennyezetem alá. Nálunk a GK profil-függesztők a beton gerendába lettek rögzítve. A pótlást én is így végeztem, a beton tálcák -a kefnikhez hasonlóan- nagyon neccesek. |
BJacaVálasz erre 2018-07-15 18:50:38 |
---|
Előzmény: zsezse #51777#51781 Hidd el, ha kezdő szaki fúrta volna, aki nem tud függőlegeset tartani, már nem esett volna le. |
zsezseVálasz erre 2018-07-11 08:06:13 |
---|
Előzmény: BJaca #51766#51777 a muanyag akkor is elfaradt volna.. sajna a belestestbe nem nagyon tudsz mashogy furni sztem. mind1 is, ezt nem ilyen tiplivel kellett volna felrakni. |
zsezseVálasz erre 2018-07-11 08:05:40 |
---|
Előzmény: robert #51765#51776 6 eve csinaltak, ne is javitsak ki, ezt mar en nem rakom vissza. valami XPS almennyezet lesz felrakva, az ha le is esik nem ver agyon senkit annyit beszeltunk a sraccal - aki mellesleg rokon - hogy eljon segiteni felrakni meg lefesteni. hivjuk garancianak :) |
BJacaVálasz erre 2018-06-27 22:06:49 |
---|
Előzmény: zsezse #51764#51766 Szia! Nem semmi! Ha javítják, kérd őket, hogy a tiplik ne függőlegesen legyenek, hanem terpesszenek kifelé! Ha így lett volna, sohasem esett volna le. (nagyítsd ki, a biosolar logo kitakarja) ![]() |
robertVálasz erre 2018-06-26 17:39:32 |
---|
Előzmény: zsezse #51764#51765 zsezse, A kivitelező garanciában javítja? |
zsezseVálasz erre 2018-06-25 20:23:28 |
---|
#51764 sziasztok beszeltem GK-sokkal azota, ok azt mondjak, hogy anyagfaradas, elfaradt, megnyulott a muanyag, ez okozta a bajt. oriasi szerencse, hogy nem volt altta senki, igy van.. nem is tudom mi lett volna ha.. tovabbitottam a kepeket a kivitelezonek, meg o sem latott ilyet. |
szocsmarciVálasz erre 2018-06-20 20:24:40 |
---|
Előzmény: zsezse #51748#51753 Szia Első látásra is feltűnik, hogy ami lezuhant, az nagyon egyben van - mintha egy egy darabból készült szilárd test lenne. Szerintem az történhetett, hogy a ház apró mozgásai miatt néha csak egy oldal vette fel a teljes terhelést, ami már sok volt a három (vagy a hat) tiplinek, így pár tized millimétert kicsúszott. Ezután a másik oldal kapta meg a terhelést, és az is szép lassan elkezdett kicsúszni, .......és így tovább. Azok a tiplik, amelyek egyben csúsztak ki, azok tartották a lezuhanás előtt a teljes súlyt. A másik dolog, hogy a az emberek (én is) hajlamosak vagyunk elfeledkezni, hogyha két fadeszkát össze csavarozunk, akkor az összetartó erőt döntő részben nem a csavarok adják, hanem a két fa közti súrlódó erő. Ez persze függőlegesen álló deszkák esetében van így, vízszintes esetben nincs (vagy nagyon kevés) a súrlódó erő. |
robertVálasz erre 2018-06-20 20:11:07 |
---|
Előzmény: zsezse #51748#51752 zsezse, Ha nagy lett volna a furat, akkor kicsúsznak a tiplik. A túl kicsi furat miatt a csavar elvékonyíthatja/elvághatja a tiplit. Gyanítom, hogy az utóbbi eset áll fenn. Hogy miért csak évekkel a beszerelés után történt a baj... ??? A lányomék hasonló álmennyezetes lakást vettek... reménykedem... |
FerkeVálasz erre 2018-06-20 14:55:42 |
---|
Előzmény: zsezse #51748#51751 Huhh. Rossz nézni azt a babapihenőszéket a romok alatt. Belegondolni nem is merek mi lehetett volna ebből, ha napközben történik. Az az igazság, hogy nagyon nem is tudom mit lehetne ezzel csinálni. Sajnos a béléstestben nem nagyon tudsz mit tenni ami elég erős. Talán nem feszítődübelt, hanem ragasztottat. A feszítődübel elroppanthatja a béléstestet. Én gerendába nem fúrnék az elgyengítése miatt. Én fischer dübeleket használok, mert azokkal még nem is hallottam ilyet. Itt valószínűsíthető a fa mozgása gyengítette el a felfogatást. Ha meg is volt repedve, akkor az volt az előjel. Szerencsére nem történt nagyobb baj. |
granoVálasz erre 2018-06-20 12:31:15 |
---|
Előzmény: zsezse #51748#51749 Zsezse! Részvétem. Szar műanyag tipli. Ilyen utólagosom nem volt, csak olyan ami már akkor szétjött amikor felraktam. Hiltinek vannak hálócsöves+ragasztós+menetesszáras megoldásai ilyen üreges helyekre amik brutál erősek. |
zsezseVálasz erre 2018-06-20 11:37:34 |
---|
#51748 sziasztok! tegnap hajnalban lezuhant a nappaliban a gipszkarton diszdobozunk, mely 3db gipszkarton tablabol allt. ertetlenul allok a jelenseg elott, majd 6 eve van fenn, elojele nem nagyon volt, bar utolag a stukkok elvalasa a mennyezettol egyik oldalon kb 5-6mm-re arulkodo lehetett volna. probalok kepeket csatolni beton E gerendak kozott feszulo belestestekbe lettek beütős tiplikkel felrogzitve 5x5-ös stafnik, kb 8x130-as tiplik lehettek, a stafnik darabonkent 3 ponton voltak megfogatva, tehat 15 ponton volt megfogatva a 3db GK 12.5mm-es tabla fenn volt 5.5 evig, majd tegnap hajnalban nemes egyszeruseggel lezuhant az egesz, szerkezetestol, egyben. megvizsgalva a tipliket nem kicsusztak, hanem gyakorlatilag elszakadtak, a 90%-uknak benne maradt a muanyag resze a belestestben, 1-2 csuszott csak ki egyben. nem mi csinaltuk, festok. Felhivtam oket, a srac ertetlenul allt a jelenseg elott, meg nem talalkozott ilyennel. Mindketten emlekeztunk arra, hogy a szerkezet felhelyezese utan racsimpaszkodott a maga 80pár kilojaval, hogy ellenorizze a teherbirast. azon tul vagyunk, hogy nem ilyen tipliket kellett volna hasznalni, es az is lehet, hogy nem a belestestbe, hanem a gerendaba kellett volna becsavarozni, DE(!) szerintetek mi lehet az oka, hogy 5.5 ev utan egyszer csak igy lezuhant? eloregedett a muanyag? az is eszembejutott, hogy esetleg az 5x5-os stafnik nagyon szorosan voltak felhuzatva a mennyezetre es a fa dagadasa/szaradasa folyamatosan feszitgette a tipliket es ezmiatt tepodtek el. szerencse a szerencsetlensegben, hogy senki nem serult meg, hajnalban tortent az egesz nagy robajjal. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
robertVálasz erre 2014-11-02 16:58:44 |
---|
Előzmény: herkules #47642#47643 herkules, Semmiképpen nem javaslom. Elsőként azért, mert egy tűz esetén senki sem éli túl az EPS égésekor felszabaduló gázokat. Másodsorban ez egy hibás belső oldali hőszigetelést jelent. A gipszkartonból készült álmennyezet esetén nem jelentkeznek a fenti problémák. |
herkulesVálasz erre 2014-11-02 15:25:13 |
---|
#47642 Sziasztok! Gipszkarton helyett nikecellel hoznám lejjebb a plafont 10 cm-rel. Megoldható-e? |
tomaszVálasz erre 2014-09-04 00:21:54 |
---|
Előzmény: levendula #47200#47206 Ezt a nagyon egyszerű mintás, álmennyezet lapokat kell elképzelni. Felnézek majd télen is, hogy mi a helyzet, bár mi fürdés után szinte mindig azonnal szellőztetünk, mert elég kicsi a légtér, és még ott szeretjük gyorsan kihajtani a párát. |
levendulaVálasz erre 2014-09-02 08:37:01 |
---|
Előzmény: tomasz #47168#47200 tomasz, így már értem a sufniban talált gipszkartont. Szerencsés, hogy légrés nélkül csinálták. Az valószínű, hogy az OSB és a gipszkarton réseit nem ragasztották le, viszont a rések biztos nem esnek egybe. habár a pára is mindig megtalálja az útját, ha van rés. Végső esetben a hungarocellnél még lehet rést ragasztani. Egyébként nem ismerem közelebbről, esetleg nem pattintósak? Tavasz felé félre lehet húzni a padláson a gerendák mellől a paplant a fürdőszoba fölött hogy megnézd, biztonság kedvéért. |
tomaszVálasz erre 2014-08-29 01:23:58 |
---|
Előzmény: levendula #47167#47168 Nem én voltam a bűnös. Ez már így volt. Ez a dísz hungarocell szerűség kb 1 centi vastag van a gipszkartonra rakva, a gipszkarton meg az osbre csavarozva. A díszszegély is megvan, szintén hungarocellből. |
levendulaVálasz erre 2014-08-28 21:19:29 |
---|
Előzmény: tomasz #47166#47167 Kicsit tartottam tőle, hogy a fürdőszobába is raktál ezt-azt. Pontos rétegrend? Hungarocell vastagság, esetleg típus, légrés van, mekkora? (Info mindenkinek, hogy rögzüljön: "Pedig a páradiffúzió maga nagyságrendileg kisebb léptékű jelenség, mint a levegőmozgás útján megvalósuló, úgynevezett konvektív páravándorlás. (Forrás: DEMILEC) Döbbenetes adat, hogy egy átlagos padlástéri kialakításban 20 °C hőmérsékleti és 2 Pa nyomáskülönbség hatására egységnyi idő alatt 1 m2 felületen 1 g pára távozik diffuzió útján, míg egy 1 m hosszú és 1 mm széles résen (tehát ezredannyi felületen) keresztül 360 g pára kerül a szerkezetbe. Ez felületarányosan 360000-szeres(!!!) különbség és nem számolunk vele! (Forrás) A szerkezetbe kerülő pára a hőszigetelésben kicsapódik, eláztatva azt - See more at: www.purhabtechnologia.hu/tartalom/legzaras-fontossagarol#sthash.nIhwL8wK.dpuf") A fürdőszobába tökéletes lett volna az OSB-n leszalagozni a réseket és a falcsatlakozást, utóbbihoz a szépség kedvéért profilozott háromszög keresztmetszetű díszcsíkokat ragasztani, és lefesteni az egészet fehérre. |
tomaszVálasz erre 2014-08-28 18:12:17 |
---|
Előzmény: levendula #47154#47166 hálám üldözni fog :D Még egy kérdés, ha már ennyire benne vagyunk a témában. A fürdőszobát is újítgatjuk, ott eleve úgy van megcsinálva, hogy az osb lapokra, van felrakva a SIMA gipszkarton, ez nem is olyan szerintem ami a vizes helyiségekbe való, mert találta pár darabot belőle a sufniban. Na és erre a gipszkartonra van felrakva a hungarocell álmennyezet. Ebben a felállásban mi a helyzet? Mennyire kell aggódni attól hogy a fejünkre esik a tető? Többnyire csak a gerendákat féltem. |
levendulaVálasz erre 2014-08-28 13:08:44 |
---|
Előzmény: tomasz #47139#47154 tomasz, Ezek jók lesznek: OSB saját résekhez: Rothoblaas Flexiband ragasztószalag, kifejezetten ajánla a gyártó erre a célra. OSB és fal csatlakozáshoz: Tacoflex fólia ragasztószalag. Ez az OSB-résekhez is jó nyilván, de mionden pormentes felületre jó. Lehetőleg legyen sima a fal ott, ahová ragasztod. |
tomaszVálasz erre 2014-08-27 16:47:10 |
---|
Előzmény: levendula #47134#47139 tehát akkor, párazáró fóliát rakjak mindenhova alulról az osb lapra, és akkor biztosan nem jut át sehol a pára. Mivel érdemes/szokták ezeket felrakni,illetve a fal és az osb lapok találkozásánál hogyan kell eljárni? köszi a válaszokat! ha nem akarnám az egészet befóliázni, tekintve, hogy amit mondtál, csak a réseken mehetne fel a pára az osb összeillesztéseknél, akkor mivel lenne a legegyszerűbb, leggyorsabb a réseket szigetelni? nem akarok kontárnak tűnni, csak már 1 éve szét van bombázva a ház, és mindent magunknak csinálunk, ezért minden 1 napos munkától már nagyon el vagyunk fáradva, pláne hogy mellette még 12 órát dolgozunk. Szóval, amennyire lehet, leegyszerűsíteném a dolgokat, viszont mint mindig, inkább kérdezek, a tapasztaltabbaktól, mielőtt hülyeséget csinálnék :) |
levendulaVálasz erre 2014-08-27 13:26:19 |
---|
Előzmény: tomasz #47133#47134 tomasz, csatolok egy táblázatot a légzárásról. Lehet, hogy most nem kerül járófelület a padlásra, de később kerülhet. És addig is: A páravándorlás lassú folyamat ott, ahol akadályoztatva van, és gyors ott, ahol nincs. Gyors a réseknél, lásd a táblázatot. A gerendáknál lehet ebből probléma. Nem egy nagy ügy a réseket lezárni, én nem hagynám ki. A táblázat egyébként is tanulságos. Nem véletlenül tettek régen a borított gerendás mennyezetre vakolatot nádazásban. Az légzáró. Elrettentő példa számomra egy ismerősöm új háza, amit az építész barátja tanácsai alapján kivitelez. Belül semmi vakolat,csak gipszkarton, az ablakkávákban is, kissé gányolva. Felteszem, kívül is vakolás nélkül tesz majd hőszigetelést. ![]() |
tomaszVálasz erre 2014-08-26 20:23:59 |
---|
#47133 köszi a választ! Ha nem teszek semmit csak felcsavarozom az osb lapokra a gipszkartont abból mi baj lehet? A fa gerendákat féltem egyedül, a szigetelés sorsa nem nagyon érdekel jelenleg. |
levendulaVálasz erre 2014-08-26 01:51:29 |
---|
Előzmény: tomasz #47124#47125 tomasz-nak és mindenkinek: A borított fagerendás födémek felújításának – szigetelésének vannak ezen a fórumon visszatérő és jól kibeszélt, és vannak kevesebb figyelmet kapott részletei. Az egyik a borított fagerendás mennyezetben lévő légrés, és a légrésben lévő levegő hőszigetelő képessége. Valaki már fel is tett erről egy diagramot, meg is találtam: http://biosolar.hu/forum/show/45780#45780 . Ott a függőleges tengelyen a hővezetési ellenállás van m2K/W egységben, és 2 cm-től kezdve az ellenállás nem növekszik, hanem 0,17-es értéknél tetőzik. Tehát ettől kezdve a légrés hőszigetelő képessége nem növekszik. Ennek oka, hogy az alsó határfelületen felmelegedett levegőréteg elindul felfelé a résben és így hőt szállít magával, ott lehűl és lesüllyed – örvényszerű cirkuláció alakul ki. Ha a rés kisebb, mint 2 cm, akkor a gáz viszkozitása és a felületi súrlódás meggátolják a légáramlást és a hő szállítását. Ezért javasolt szélesebb légréseket, jelen esetben a gerendák közét szigetelőanyaggal kitölteni. (A felső deszkák felszedése amúgy is nagyon hasznos, mert így megvizsgálható a faanyag állapota.) Összehasonlításképpen: egy 0,04-es lambdájú szigetelőanyagnak 10 cm vastagságban is a hővezetési ellánállása 2,5, szemben a légréteg 0,17-jével. Ezzel a jelenséggel – vagyis, hogy csak az álló levegő szigetel jól – függ össze a leterített szálas anyag befedésének kérdése is. Sokszor leírtátok, hogy csak a por ellen kell védeni az üveg- vagy kőzetgyapotot, de a lehető legszellősebben, például geotextíliával. Ezzel az a probléma, hogy szintén megtelik majd porral, de addig is hagyja a gyapotot átszellőzni – mégha kevésbé is, mint a csupasz szigetelés szellőzése –, vagyis jól átöblítődik a padlás jéghideg levegőjével a gyapot, és lőttek a hőszigetelésnek, egy kis túlzással. A WinWattos kollégáknak elkerülte a figyelmét az „M.1.2. A hőszigetelő réteg hővezetési tényezőjének helyesbítése a beépítési feltételek függvényében” című táblázat, ami a „Külső falburkolat vagy hidegtető alá, a külső levegővel érintkező légrétegbe beépített, légzáró bevonattal el nem látott hőszigetelés, a hőszigetelő réteg páradiffúziós ellenállásától függően” korrekciós értékeket ír elő a szálas anyag lambdájára, plusz 35, 25 ill. 10% értékben. Ez azt jelenti, hogy légzáró borítást kell tenni a hőszigetelés fölé, ami – az itt korábban már megtárgyaltaknak megfelelően – értelemszerűen egy páraáteresztő, de légzáró fólia. Szintén ide tartozik, hogy mi lehet megfelelő egy esetleges járófelületnek. Kiváló a deszkapalló, de nem felel meg az OSB-lap, mert az tiszta műgyanta és párazáró. Én ezeknek a fényében az újságpapír vagy egyéb papír borításon elgondolkoznék. Azért is, mert ha a külső port vissza is tartják a gyapottól, saját maguktól viszont nem, sőt, előbb-utóbb a nyári forróságtól maga a papír is porladni fog. tomasz konkrét problémájára: az alsó OSB-lap megfelelne párazáró rétegnek is, kivéve a csatlakozási helyeket. Ezért én alája felületfolytonos párazáró fóliát tennék, a falcsatlakozásoknál is ragasztva. Igy, vagy másképp: a párának a réseken való átjutását meg kell akadályozni. A hőszigetelés fölé páraáteresztő, de légzáró fólia kell. |
tomaszVálasz erre 2014-08-25 21:06:33 |
---|
#47124 Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni (már megint). :) A mennyezet jelenleg úgy néz ki, hogy vastag OSB lapok vannak felcsavarozva brutál masszívan a födém gerendákra, amik kb 80-90cm sűrűn vannak rakva. Az osb lapok fölött, a gerendák között már a padláson, 20cm gyapot szigetelés van és ezen se fólia, csak néhol deszkák takarásképpen. Kérdésem a következő: Szerelhetek-e én direktbe az osb lapokra gipszkartont, úgy, hogy semmi szigetelést, párazárást nem rakok fölé? (hiszen az osb fölött már eleve van hőszigetelés, "csak" párazárás nincsen. Milyen problémáim adódhatnak ebből? |
Biosolar Forum => Építés => Gipszkarton mennyezet | lapozz: 1, 2, 3 következő » |