English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Probléma - daráltfalapozz: « előző   1, 2, 3   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2014-03-31
14:54:10
Előzmény: szocsmarci #46148#46151
szocsmarci:
"A szivattyú és a kázan közé tett biztonsági visszatérő miatt szívott lesz a rendszer, a legutolsó radiátorok levegősödése valószínű, ráadásul ha a szivattyú emelőmagassága nagyobb mint a tágulási magassága kinyomhatja a rendszerből a vizet. " - Ez egyszerűen nem igaz

Szerintem pedig igen:




Az általad mutatott Baumann féle rajz már az újabb, kevésbé ismert/elterjedt nyomott rendszert ábrázolja, ahol a szivattyú az előremenőben van.
Én azt javasolnám mert szerintem jobb:


Apósom rajza is ilyen rendszert ábrázol

2014-03-31
14:00:21
Előzmény: szocsmarci #46149#46150
pedig nekem igy van megoldva mindket helyen, es teljesen jol mukodik.
parhuzamosan kezdi el futeni a HMVt es a lakast, majd ha a lakas visszatorlaszt, akkor a puffert es a HMVt.
ha pedig a lakas es a HMV is lezarodik, akkor 100%ban a puffert tolti.
en kulso hocserelot hasznalok.

240L melegvizet tudok eltarolni, ez altalaban a pufferrel azonos idoben fogy el, altalaban akkor kell mar begyujtanom, amikor a melegviz is elfogyott.
szocsmarciVálasz erre
2014-03-31
13:47:18
Előzmény: zsezse #46143#46149
" elegendo egy kapillaris erzekelot becsusztatni a HMV tartaly szigetelese ala az also retegbe."
Meg egy szelep is kellene a fűtési vezetékbe :) - kicsit nehezen fogtam fel, mit is akarsz, pedig kézenfekvő.
De ezzel az a baj, hogy a fűtésnél, és a padlófűtésnél van szivattyú, ezért ha azok működnek, és a szelepük nyitva a kazán felé, akkor a hmv nem fog működni. Tehát a HMV készítés előnykapcsolásban lesz, csak éppen a sorrend végére szorul.
szocsmarciVálasz erre
2014-03-31
13:37:40
Előzmény: grano #46142#46148
Nem jó ötlet a szivattyú szívó ágára tenni a tágulási vezetéket, a biztonságit meg a nyomóra. Itt is az egyik oldalon van minden :


A Te elméleted akkor működik, amikor a rendszer be van üzemelve, és minden tökéletesen működik. De ha a puffer el van elzárva és a tágulási tartály szelepe eltömődik, akkor megindul egy áramlás a biztonsági vezetéken, a tartályon keresztül vissza a szivattyúhoz.
Szerintem a puffer kizárása és egy szelep elkoszolódása nem számít különleges eseménynek - bármikor előfordulhat. A következménye az üzemeltetés biztonságát nem veszélyezteti, de rontja a hatásfokot, és a rendszer élettartamát. Főleg ha nem veszik észre, és huzamosabb ideig működik így a rendszer.
Én azt állítom, hogy az emberek 90%-a pár 10 év után elfelejtené, hogy van a tágulási tartály mellett egy szelep, amit évente többször ajánlatos lenne megnézni, és ellenőrizni.

Ha oda teszed, ahova mondtam, akkor is lesz áramlás csak jóval kisebb. Lehet, hogy még gravitációsan is elkeringene csak fordítva. A 28-es biztonsági vezeték lenne a felszálló ága, és a 22-es tágulási vezeték a visszatérő.

A HMV köri szivattyúról már voltak itt vitáink Villámmal és Barbottal. Mindketten állítják, hogy működik szivattyú nélkül is, de szerintem nem jó ötlet. Nem tudom elhinni, hogy nem lesz vízköves a tartály spirálja, és hogy mindig van megfelelő mennyiségű melegvíz.

"A szivattyú és a kázan közé tett biztonsági visszatérő miatt szívott lesz a rendszer, a legutolsó radiátorok levegősödése valószínű, ráadásul ha a szivattyú emelőmagassága nagyobb mint a tágulási magassága kinyomhatja a rendszerből a vizet. " - Ez egyszerűen nem igaz.
2014-03-31
08:38:30
Előzmény: daráltfa #46137#46143
amit igy hirtelen latok:
a HMV spiralok bekotese igy helytelen! Az eloremeno es visszatero sorrendje nem jo, es tovabbra is parhuzamosan kotod be. miert?
szocsmarci felvetesere: elegendo egy kapillaris erzekelot becsusztatni a HMV tartaly szigetelese ala az also retegbe. Amikor eleri a HMV tartaly hofoka a kivant erteket, akkor leszukiti azt az agat es minden viz a puffer fele fog menni. Egyszeru megoldas, ha nincs kulon szivattyu.

A tartaly elfagyasanak eselye miatt - es egyebkent is - en szigoruan ajanlok legalabb egy 1.5 baros lefuvo szelepet a kazanhoz!! Ha veletlenul megis elfagyna a tartaly, akkor nehogy felrobbanjon a rendszer. volt mar ra pelda!

a puffert tovabbra sem T elemmel kotod be, ez kis puffernel sztem nem elonyos.

nekem mindket rendszeremnel egy 120/150L-es villanybojler van fenn a nem futott padlasterben, a csovek extran leszigetelve. Kb 4. eve uzemelnek igy a rendszerek, eddig nem volt veluk gond.


2014-03-31
07:18:47
Előzmény: szocsmarci #46141#46142
szocsmarci:
én javasoltam, hogy oda tegye. Mert így biztosított a folyamatos átkeringés. Ha fennáll a fagyveszély télen akkor az a néhány tíz watt veszteség a szivattyú üzemideje alatt szerintem vállalható. A fojtás miatt nem fog érdemi szállítási csökkenést okozni.
A szivattyú és a kázan közé tett biztonsági visszatérő miatt szívott lesz a rendszer, a legutolsó radiátorok levegősödése valószínű, ráadásul ha a szivattyú emelőmagassága nagyobb mint a tágulási magassága kinyomhatja a rendszerből a vizet.

daráltfa:
a szocsmarcival ellentétben én azért tennék szivattyút a hmv körbe, hogy egyáltalán legyen hmv-m. Nekem is így van mint neked, ha a hmv kör szivattyúja nem megy akkor arra felé nincs szállítás. A puffer ellenállása a 2Xfélméter csőszakasszal töredéke a 2X6m+HCS HMV körnek.

szocsmarciVálasz erre
2014-03-31
06:28:48
Előzmény: daráltfa #46137#46141
A tágulási vezetéket a szivattyú és a kazán közé kösd be! Így lehet olyan eset, amikor a tágulási tartályban keringteti a vizet a kazánköri szivattyú.

HMV készítéshez én javaslom a külön szivattyút. Jelenlegi rajzod szerint lekering feleslegesen a víz a HMV tartály csőkígyóin keresztül, és nem a puffert tölti.

A HMV felső és alsó csőkígyóinak bekötése: felső csatlakozó előremenő, alsó visszatérő.
daráltfaVálasz erre
2014-03-30
16:23:37
Előzmény: zsezse #46111#46137
Szia zsezse,

Az instrukcióitok alapján kicsit átrajzoltam a rendszeremet. Nézzétek át légyszíves ezt a vázlatot is.

Köszönöm



2014-03-30
10:33:17
Előzmény: daráltfa #46133#46136
daráltfa:
ha rézről van szó minden bizonnyal.
daráltfaVálasz erre
2014-03-29
17:26:52
Előzmény: grano #46119#46133
Köszi grano, igy már tényleg világos. 150l tágulásit egy egyenes 22-es cső gondolom fagymentesít. Vagy tévedek?
daráltfaVálasz erre
2014-03-29
17:23:18
Előzmény: szocsmarci #46112#46132
szocsmarci,

Köszönöm az ötleteket, a tágulási fagymentesítőt elsőre nem értettem meg. Átmenő cső akart lenni, de nem azt rajzoltam be.
daráltfaVálasz erre
2014-03-29
17:21:23
Előzmény: zsezse #46111#46131
Szia zsezse,

Köszönöm, az általatok kapott instrukciók alapján rajzolok:)

A tágulási vezetékeknél a csap ill. a csövezés a fagymentesítés akar lenni, de elsőre rosszul értelmeztem a fórumtársaktól kapott ötleteket. Ez egy átmenő vezeték akar lenni a tartályon. Volt aki dícsérte, volt aki szidta, nálam valószínű muszály lesz megcsinálni, abban nem bízok, hogy talán megfordul a víz a tágulási ágon és talán nem fagy el a tágulásim..

Köszönöm a részletes véleményezést, ötleteket, kicsit átrajzolom és visszateszem még egyszer!
szocsmarciVálasz erre
2014-03-28
15:24:35
Előzmény: grano #46119#46120
Így jó. De akkor sem lehet pontosan beszabályozni a keringést, és a szelep koszolódásának veszélye fenn áll.
Egyébként látva rajzodat dereng valami az iskolai évekből, de a gyakorlatban soha nem használtam a tartályfűtést. Még mindig tartom az állításomat, hogy egyszerűbb jól leszigetelni a tartályt, esetleg a szigetelés alatt a levegőnek utat adni, hogy a meleg levegő fel tudjon szállni a kazánhelységből. A Te rajzodon szerintem a szivattyú nem sokat mozgat meg, csak a kazán ellenállásához és a gravitációs nyomáshoz tartozó térfogatáramot - ide elegendő.

Közben megtaláltam a Baumann Misi jegyzetéből a rajzot.
Nyitott tágulási tartály vezetékei és meretei, méretezése



A mondat: Szilárd tüzelésű kazánnál csak nyitott tágulási tartály alkalmazható!?
Fontos a kérdőjel a végén. www.energia.salgopc.hu/?wpfb_dl=280
2014-03-28
14:22:45
Előzmény: szocsmarci #46112#46119
szocsmarci:
a tágulásiba (bele) vezetett megoldás nem jó, csak a tágulásin át vezetett (külön csővel) és igen át kell keringetnie. És azt a keringést hivatott leszabályozni a szelep. Hiszen mindössze tán 20W-ra van szükség.



szocsmarciVálasz erre
2014-03-28
08:22:56
Előzmény: daráltfa #46107#46112
A tágulási tartálynál a szelepes átkötés egy régi találmány. Én úgy tudom, hogy nem vált be, mert vagy a szivattyú lekeringett a tartályon keresztül, vagy eltömödött a szelep, és akkor elfagyott a tartály. Az igazi hátránya az volt, hogy a tartályban lévő víz mozgott, és keverte a koszt.
Le kell szigetelni rendesen a tartályt, és bízni benne, hogy a felszálló tágulási csőben kering annyi víz, hogy ne fagyjon be (csövön belüli keringés jön létre).

A szivattyút a lehető leg alacsonyabbra kell tenni, hogy minél nagyobb nyomás nehezedjen rá. Saját tapasztalat a minimum 3m vízoszlop, akkor is a legkisebb fordulaton üzemeljen a szivattyú. Nem baj, ha az 5m is megvan - az a biztos.

A HMV dupla spirál bekötésére mindenki mást mond. Lehet sorba kötni, vagy párhuzamosan, de mindig az előremenő legyen felül. Személy szerint sorba kötném, így biztos, hogy a víz végigmegy mindkettőn rendesen. Párhuzamos kötésnél a rövidebb spirálon keresztül több víz megy - általában nem egyforma a két spirál.

A HMV készítésre én külön szivattyút javaslok, a jelenlegi rajzodon nincs szabályozva a HMV tároló hőmérséklete.
Ezeket nézegesd: www.defrokazan.hu/bekotesi-rajzok

A visszacsapókat a szivattyúkhoz kell tenni, így nincs gond a nagy ellenállásával - nem borítja fel a keverőszelep két ágán az ellenállást.




2014-03-28
08:20:06
Előzmény: daráltfa #46107#46111
szia
eslore egesz jo.. grat.

alapvetoen mukodne, de nekem lenne par kerdesem hozza:
-a 28-as biztonsagi felszallonal miert van berajzolva egy csap is a tartaly aljahoz? ez lenne a fagymentesites? Arra figyelj, hogy lehetseges, hogy a szivattyu at fog nyomni vizet a felso hurkon keresztul is a tartalyba! Ezert lehet, hogy inkabb a leszalloba tennem en azt a csapot. Sandornak van errol jo rajza.
-a 22-es tagulasi vezeteknel miert van 2 kiagazas a tartalybol?
-a tagulasira nem szukseges kulon legtelenito es tulfolyo. a felso csatlakozo pont elegendo. Szerintem.
-az 1000L-es pufferhez meg elmegy a 100L-es tagulasi tartaly, de 2000L-hez mar 150L ajanlott (7%-kal szamolva). Nekem 2200 puffer + V50 (200L) -hez van fenn egy 150L-es villanybojler, mukodik.
-a hmv keszitest ne parhuzamosan kosd be, hanem sorban. Az elso legyen a felso hocserelo, a masodik az also. Igy is mukodni fog, de ugy hatekonyabb talan.
-a hmv keszites ele is tegyel egy visszacsapot. a jelen felallasban valoszinuleg csak a gravitacios keringes okozna gondot - ha lenne -, de a kovetkezo pontban javasolni fogom, hogy ne igy kosd be a puffert, hanem 2 db T elemmel, ott pedig gondot fog okozni, mert athuzhatja rajta a radiator/pf szivattyu is a vizet igy.

-puffer bekotes:
2 rendszert felugyelek, mindkettot en csinaltam. Mindketto eredetileg ebbol a verziobol indult, amit most te is leskicceltel, hogy a puffert 2 oldalrol tamadom meg. Balrol futi a kazan, felulrol es jobbrol pedig fogyasztja a lakas. Bar alapvetoen egy mukodokepes megoldas, nem a legoptimalisabb. Az elso es legfontosabb gond vele, hogy a puffert a rendszer elvalaszthatatlan reszeve teszi. Bar az ember ugy tervezi, hogy a puffert eleteben egyszer berakja a helyere es tobbet hozza sem nyul, azert az elet hozhat fura dolgokat. Sajnos nekunk is volt mar, hogy elengedett egy fitting a puffer mogott, ami miatt 1 napig nem volt futes, ha szerelni kell mogotte, festeni, etc, van, hogy sajnos mozditani kell.
A masik dolog, hogy ezzel a megoldassal eloszor a puffert futod, es utana a lakast. Ez a minimalis kesleltetes nem okoz diszkomfortot, de picivel gyorsabb, ha T-elemmel bekotve eloszor a lakas rantja ki a neki szukseges melegvizet, utana kezd visszatorlasztani a lakas oldali esbe es kezdi tolteni a puffert.
A T elemes bekotes 2-vel kevesebb csapot igenyel es valamennyivel egyszerubb szerelest. Erdemes megfontolni.

Meg egy utolso eszrevetel: szerintem itt a forumon en kezdtem el bekotni a HMV-t ebben a formaban, mert sporolni akartam a szivattyukkal. Azzal gondolom tisztaban vagy, hogy igy bekotve csak akkor fogja a HMVt csinalni, ha fut a V40, a pufferrol nem tudsz attolteni a HMVbe. Ha a kesobbiekben ez mar nem lenne igy jo, akkor barmikor atkotheted a pufferbe a HMVt, csak akkor kell hozza +1 szivattyu. Mondjuk a 300L-nel altalaban elegendo csak akkor utanfuteni, amikor egyebkent is begyujt az ember - kiveve keso tavasz/kora osz, amikor mar nem futesz, de a napkollektor esetleg nem termelte meg az elegendo vizet.

Ja igen, napkollektor/vegyes tuzeles. Ezen sokat agyaltam. A lenyeg, hogy ha kesobbiek soran meglesz a napkollektorod az also hocsereloben, akkor telen, amikor a nap nem sut csak 150L melegvizet tudsz kesziteni a V40-nel is!
Alapvetoen szerintem a felso hocserelot nem vegyes tuzelesre talaltak ki, hanem gazkazanra, az ugyanis kepes arra, hogy folyamatosan melegen tartsa a HMV tartaly felso reszet, mig a vegyessel ugye a 150L a max, amit jo esetben naponta 1x felmelegitesz.
2 utat latok: 1) a pufferre atkotni majd a HMV keszitest, igy automatikusan tudja melegen tartani a felso reszt, amig a pufferben van kapacitas
2) a felso hocserelo helyett kulso hocserelo hasznalata, igy a teljes 300L-t melegen tudod tartani. En ez utobbit valasztottam, leven regi villanybojlerekben gyujtom a HMV-t.
daráltfaVálasz erre
2014-03-27
23:45:25
Előzmény: zsezse #46058#46107
Sziasztok!

Készítettem egy első vázlatot. Véleményeznétek?


Mivel a szolár csak a későbbiekben valósul meg, ezért gondoltam összekötöm a két hőcserélőt, hogy több meleg vizem legyen. A HMV elvétellel egyenlőre nem foglalkoztam...







2014-03-25
10:57:02
Előzmény: daráltfa #46057#46058
daraltfa

a nick egyebkent honnan jott? :)
en is most agyalok a faapritek keszitesen!

vissza hozzad:
A pufferesdi ugye ott kezd erdekesse valni, hogy a fatuzeles hatekonysagat ugy tudod feljavitani, hogy minel kevesebbszer gyujtasz be es hul ki a kazanod, az egyszerre futes idejet meghosszabbitva hatekonyan tudsz tuzelni.
Ha mindig csak 1-1.5 toltet fat raksz be, annak nagy resze a kazan es a kemeny melegitesere fog elmenni, nem pedig a haz futesere, raadasul a kazanban maradt 200L 60 fokos vizet az ESBE miatt ki sem tudod venni. Jobb, mint puffer nelkul de csak feluton vagy a sikerhez.

hiaba A+-os a hazad, a puffert a kazanhoz (is) kell meretezni.
daráltfaVálasz erre
2014-03-25
09:28:26
Előzmény: zsezse #46041#46057
Igaz, de én valahogy úgy kalkuláltam vagyis inkább gondolkodtam, hogy felfűtom a rendszert és a puffert maxra ezzel az 1-1,5 rakat fával és nem fűtok többet addig, amíg... na ezt nem tudom, hogy meddig. Szerintem simán van/lesz egy A+-os kategóriájú házunk, de nem tudom pontosan mekkora lesz a valós hőigény.

Zsezse recommended: elolvastam, nagyon hasznos összefoglaló és nem lesz semmiféle motoros zónaszelepem:)

A kéményen komolyan elgondolkodtam, de ténylek nincs rá 200k-em jelenleg.

Köszi a rajzokat, elektronikával még jövök!
daráltfaVálasz erre
2014-03-25
09:17:32
Előzmény: robert #46028#46056
Köszönöm, ezért (is) vagyok itt, hogy elkezdjek gondolkodni olyan dolgokról is, amivel eddig nem igazán kalkuláltam.

A kérdésem az volt, hogy mekkora fűtőpatront illik tenni egy ilyen rendszerbe, ha ezt akarom használni backupnak, meg az, hogy van-e esetleg valakinek tapasztalata hasonlóval. Megnézegettem a villanyfűtéses fórumot, de nem találtam hasonló témát.
2014-03-24
07:58:15
Előzmény: daráltfa #46027#46041
-Tényleg reális rá az esély, hogy megfőzzem a rendszert?
ha a puffert mar felfutotted - ami jo esellyel 1-1.5 rakat fa - onnantol a
radiator es a padlo nem fog levenni 40KW-ot a kazanrol, szoval igen!

-olvastam azóta itt ezzel kapcsolatban többektől, hogy felesleges túlbonyolítani a lakás/puffer témát, ha a puffer tetejét fűtöm a kazán előremenővel és onnan is viszem tovább, akkor minimális késlekedéssel fűthetem a pufferen keresztül a házat. Ide is kell az ESBE? Valamint ezt én még azzal spékelném meg, hogy egyszerre fűteném a lakást és a HMV tárolót egy 3 utú zónaszeleppel, csak kicsit félek, hogy ez motoros. Ennek van értelme?

Ha elolvastad az altalam krealt cikket, ott le van irva, hanyfele ESBEt javaslunk az ilyen rendszerekhez, es miert nem javaslunk semmifele 3 utu zonaszelepet es motoros szelepet.
A kazan oldali vedoszelep (VTC) szerepe, hogy a puffer aljabol kivett hidegvizet az eloremenobol vett melegvizzel felmelegitse kb 50-60 fokra, hogy a kazanba visszatero viz ne hutse le a kazan falat tulsagosan, ne tudjon kikondenzalodni az esetleges vizgoz a kazan belsejeben ezzel katranyosodast okozva.
Ezt nem ajanlott elhagyni semmilyen modon.
A lakas oldali keveroszelep (VTA) szerepe, hogy a lakas fele maximalja a viz hofokot, hogy ne egesd magad oda a radiatorokon, ha 80-90fokoz viz szalad be, illetve a padloba is max 35 fokos vizet elegendo altalaban keringetni.
A motoros szelepek a te esetedben teljesen feleslegesek, ez a kazan kiszolgal annyit, hogy egyszerre tudod futeni a fogyasztokat. Az atmerokulonbsegek biztositjak a prioritasokat.

en a kemenybelelessel kezdenem, mert az lesz a legdragabb, ha szukseges lesz! Mas penztarcajaban nem szeretek nyulkalni, de nekunk megvolt 170e bol egy 11 meteres 200as, szerintem a kovetkezo telig mindenkeppen ruhazz be ra, hogy onnantol nyugodtan aludj!

elektronika: ebben nagyon nem tudok segiteni, mert en sajatot epitettem, a gyariakhoz nem nagyon "ertek". Elvileg nemely szolarvezerlo is kepes erre. Szerintem baratkozz meg a gondolattal, hogy jobban jarsz es komfortosabb leszel, ha valami elektronikat teszel a rendszerbe. Olyat, ami konnyen cserelheto es programozhato, hogy vesz eseten is hamar ujra lehessen indulni, illetve egy B terv (konnektor az elektronika mellett) ahova egyszeruen atdugva a szivattyukat a futes kezi vezerlessel, de mukodtetheto. (tipikusan jol jon, ha nem vagy otthon es az asszony felhiv, hogy forr a kazan, nem egnek a lampak, mit csinaljon.)
a legfrissebb rajzot az online oldalon talalod.
ez egy picit egyszerubb verzio egy masik rendszeremrol:
www.i-house.hu/haz/petofi/online/


2014-03-22
15:56:11
Előzmény: daráltfa #46027#46028
daráltfa,

Két kérdésre reagálok:

"Tényleg reális rá az esély, hogy megfőzzem a rendszert?"
Egy rakat jó száraz fából 20kg*5hWh/kg*0.7=70kWh hőt is hasznosíthat a kazán. Ennyi energia 1m3 víz hőmérsékletét 70 fokkal emeli. A ház hőigényétől függően még akkor is felforrhat a víz, ha közben megy a fűtés.
Ha ismered a puffer átlaghőmérsékletét és van egy mérleg a kazánházban, akkor belőheted a fa mennyiséget, amennyit még biztonságosan a kazánra rakhatsz.


"Robert emlitette, hogy pl villanybojlernél simán 1kw/100 literrel számolható a szükséges teljesítmény, puffernél is ez a mérvadó?"
Mi a kérdés?
Egyébként a legtöbb villanybojler 1.5kW-nál nagyobb teljesítmény-felvételű.


daráltfaVálasz erre
2014-03-22
15:12:38
Előzmény: zsezse #46025#46027
Szia Zsezse!

Igen, ennyi hasonlóságot már én is felfedeztem.. :)

A negatívumokhoz:

- tudom, és egyre jobban tudom, de egyenlőre ezek a lehetőségeim. Minden esetre, meghagyom a bővítés lehetőségét egy újabb 1000l-es pufinak, meg az az ötletem, hogy első körben a HMV tárolómat is felfűteném maxra, és egy keverőszeleppel oldanám meg a melegvizet. Aztán ha lesz szolár, megpróbálok lepaszírozni még egy puffert a pincébe. Elvileg így is azért lenne 1300 liter tárolt vizem+ 10-12 db radiátor+az 50m2 padlófűtés. Tényleg reális rá az esély, hogy megfőzzem a rendszert?
- nem tervezem az alsó hőcserélőt használni, de ha egyszer rámszakad a bank még hasznát vehetem, nem kér enni addig sem
- a pufit azért kéne elektromosan is fűtenem, mert az életvitelünk miatt gyakran előfordul, hogy akár 3-4 hétig el vagyunk utazva, (azaz egyszer a fagyveszély miatti temperálás), másrészt olyan is előfordul (egyre gyakrabban), hogy csak én vagyok elutazva 3-4 hétig, feleségem két kisgyerekkel otthon, tehát kell egy valamirevaló backup ha elfogy a fa, vagy a lendület vagy akármi. Ezzel kapcsolatban már olvasgattam itt is, ha jól emlékszem Robert emlitette, hogy pl villanybojlernél simán 1kw/100 literrel számolható a szükséges teljesítmény, puffernél is ez a mérvadó? (persze villannyal nem fűteném csak max. 50-60-fokig és azt is vezérelttel (ami adott 3x16A-el, bővíthetően) akár 8 órában. Gáz nincs, és nem is lesz bekötve.

Egyebek:

- olvastam azóta itt ezzel kapcsolatban többektől, hogy felesleges túlbonyolítani a lakás/puffer témát, ha a puffer tetejét fűtöm a kazán előremenővel és onnan is viszem tovább, akkor minimális késlekedéssel fűthetem a pufferen keresztül a házat. Ide is kell az ESBE? Valamint ezt én még azzal spékelném meg, hogy egyszerre fűteném a lakást és a HMV tárolót egy 3 utú zónaszeleppel, csak kicsit félek, hogy ez motoros. Ennek van értelme?
- ebben a lépcsőben már nem futja a kéménybélelésre, de egyszer ilyen is lesz
- pillangó szelep lesz a füstcsőben, azaz már van is, közvetlen a kazán után
- Elektronikát? Na ez az, amit kerülnék, ameddig csak lehet. Persze tudom, hogy nem fogom megúszni, de megpróbálom elhúzni a szolár üzembehelyezéséig, addig maradna a csőtermosztát/füstcső termosztát kombó, meg egy UPS safety-nek, huzatszabályzó, meg pár termométer:)

Van olyan, hogy legfrissebb részletes rajzod a rendszeredről?

Össze szeretnék rakni egy rajzot a rendszeremről, de laikusként még gyűjtöm az infókat!

Jó, hogy vagytok, köszönöm az eddigieket is!


2014-03-22
02:03:59
Előzmény: daráltfa #46022#46025
hu hat eloszor is koszonom Robertnek az ajanlast. valoban van par hasonlosag a kivansaglista es a rendszerem kozott, ha mas nem a Calor kazan.

par dolog - bocs, de a negativakkal kezdem:
-v40hez keves lesz az 1000L, meg fogja forralni, ha normalisan tuzelsz. minimum a duplaja kellene.
-az also hocserelo jelenleg nem jatszik szerepet, mert a kazant direktben kell rakotni a pufferre, a szolart meg felesleges rakotni, hacsak nincs erosen tulmeretezve.
-a puffert miert akarod elektromosan futeni?

egyebek:
-a V40nek nem fog gondot okozni egy ilyen parameteru lakas felfutese, tehat ne ugy gondolkodj, hogy "eloszor csak a lakast, aztan csak a puffert", sokkal inkabb:
a lakast 70%-ban, a puffert 30%-ban, ezt legegyszerubben egy T idomos kapcsolassal es egy ESBE VTC szeleppel tudod megoldani.
-ebben a topicban irtam egy osszefoglalot, erdemes atfutnod (topic eleje, RECOMMENDED cikkek)
-a kemenyt beleltesd ki mielott futesz benne
-pillangoszelep legyen a fustcsoben
-milyen elektronikat szeretnel csinalni hozza?



daráltfaVálasz erre
2014-03-22
01:15:32
Előzmény: robert #46023#46024
Köszönöm, taulnulmányozom, olvasom a hozzászólásokat és tanulok. Meg ámulok és bámulok:)

Még jelentkezek!
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Probléma - daráltfalapozz: « előző   1, 2, 3   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva