English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Padlófűtés  =>  Padlófűtéslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2014-01-04
09:50:47
Előzmény: robert #44670#44700
Robert!

Most elgondolkoztam kicsit. Nekem is laminált van a padlófűtéses hálóban. Olcsót vettem, mert nem láttam értelmét többszörösét kiadni egy 5*nagyobb kopásállóságúért. Ahol vettem kifejezetten kikötöttem, hogy padlófűtéses szobába kell. Azt mondták, hogy a most gyártott lamináltak 90%-a mehet padlófűtéses helyiségbe. Ezért vettem. No meg azért, mert a házfelújítás csúszott, és már nem fért volna bele az időbe a parkettázás. A parkettáról nem párolog a lakk? Vagy akkor mi a jó burkolat a hálókba, nappaliba laminált helyett?

Ja egyébként én is allergiás vagyok. A padlófűtésnél közel nincs annyi por a levegőben, mint pl. padlószőnyeges szobákban.
villam64Válasz erre
2014-01-04
09:48:30
#44699
Mondjuk én nálam van por a radiátoros fűtés mellett, csak nem 100 cm-ig, hanem az egész szobában. A porszűrős ventilátor az ideális. Az, hogy padló, vagy radiátor, az mellékes. Amikor a helyiségben tartózkodik valaki, akkor járatni kell. Fel kell használni a riasztó mozgásérzékelőjét a porszűrő vezérlésére. Intelligens ház.
szocsmarciVálasz erre
2014-01-04
09:42:49
Előzmény: takyka #44691#44697
A padlófűtés "állítólag" 80-100 cm-es magasságban a szoba egész területén lebegteti a port. Pont abban a magasságban, ahol a kisgyerekek feje van, ezért van az elmélet szerint magasabb valószínűsége azt asztmának. Hangsúlyozom, hogy minden elméleti (tehát a por, és a betegség ok-okozati viszonya is). A radiátor a port körbeviszi a szobában, és ha nem közlekedünk az arcunkat a falnak, a padlónak, vagy a mennyezetnek nyomva, akkor nem érinti az áramlás a fejünket.

Ui.: Én minden szívfájdalom nélkül betervezek laminált padlós helységbe padlófűtést. A hőt leadja, a betonozás felfűtése tisztázott, a laminált padló gyártója nyilatkozik, hogy megfelel X °C felületi hőmérsékletű padlófűtéshez a terméke. Mi kell még?
2014-01-04
08:14:53
Előzmény: robert #44670#44691
Nem azt mondtam, hogy minden esetben jó a padlófűtés-lamináltpadló kombó, hanem hogy létezik régóta működő megvalósítás.

A téma felvetésben szereplő sorház a két homlokzatán 10cenya szigeteléssel könnyen lehet kis fűtési igényű...

Ja mégegy. Felmerült itt, hogy allergiás a háziasszony ezért félnek a padlófűtéstől, mert lebegteti a port. Ez egy ordas nagy tévhit!
A radiátor nem kavarja a port? Látott már valaki szürke plafont a radiátorok felett? Az vajh mitől lehet?

T.
2014-01-03
15:16:44
Előzmény: takyka #44663#44670
takyka,

Úgy gondolom, hogy nem azokba a házakba raknak olcsó laminált parkettát, amelyeket a részletekre és összefüggésekre tekintettel terveznek.
Ezért a részletek ismerete nélkül én a kedvezőtlenebb körülményeket feltételezve mondok véleményt.

Az ismerősödnek semmi gondja vele? Az én ismerősöm be nem látható útkanyarulatban is szokott előzni, eddig neki sem volt gondja belőle :)


2014-01-03
13:05:48
#44663
Ismerősnél is hagyományos laminált padló van padlófűtésen 10+ éve. Nincs semmi gondja vele. (műanyag ablakok, 30-as ytong falazat)

Robert, ezt gondold át mégegyszer. Egy jól szigetelt házban nem lesz melegebb a padló a legnagyobb hidegben sem, mint nyáron egy hűtetlen tetőtérben...

T.
2014-01-03
12:56:06
Előzmény: Ferke #44653#44661
Ferke,

Lehet neked mázlid van, de itt is már sokszor volt szó arról, hogy milyen nehéz száraz fát szerezni, illetve valószínű a 999Ft-os padlót nem szárítják hónapokig kemencében...

A hálónkban nagy ágy van ágynemű tartóval, sőt még van egy szekrénysor is de nincs fűtési gond.
2014-01-03
09:45:16
Előzmény: dsteel #44647#44654
dsteel,

Szerintem egészségre ártalmas a fűtés csövekre laminált parkettát rakni.
Ezek a vackok tele vannak ragasztóval, amely a melegítés hatására kigőzöl.

2014-01-03
09:40:03
Előzmény: nadtom #44631#44653
nadtom!

Nekem 2 szobában laminált van a padlófűtésen. Semmi baja azon kívül,hogy lassabban reagál a fűtésre. Pedig vásárláskor gondolkoztam a magas kopásállóságú extra garanciás laminálton(8000ft), mégis egy 999ft-osat vettem. Úgy voltam vele ha 2 évente kicserélem akkor sem kerül annyiba mint a másik. Eddig semmi baja. Az viszont biztos ha a hálóban padlófűtés van akkor csak keretes ágy jó, mert az ágyneműtartós nem engedi fel a meleget.
villam64Válasz erre
2014-01-03
08:59:24
Előzmény: dsteel #44647#44651
Vésni nem kell.
Elképzelés: Lefekteted a padló fűtés csövet. Visszaérsz a keverőszelephez, de nem viszed a keverőszelepbe, hanem a legközelebbi falon is tovább vezetve hullámvonalban rakva eljutsz a sarokig, ahol átvezeted lenn, vagy fenn a csövet a másik falra, ott is meg csinálod a hullámokat, majd a következő fal, majd a következő, és már körbe is értél, és ekkor vezeted a keverőszelepbe. Tetőlécet, vagy párnafát teszel a csövezés köré, erre felcsavarozod az 9,5 mm-es gipszkartont, a párnafát is letakarod felülről gipszkarton csíkkal, vagy valamivel. Helyigény 3,5 cm kiemelkedés a falon, mint egy lambéria.
Számolás: 20 m2 helyiség, 100 m padlófűtés cső helyett 200 m cső 17 ezer helyett 34 ezer, 18 m * 1,2 m * 9,5 mm gipszkarton 8 * 1200 = 10 ezer, párnafa, csavar, tipli, valamennyi. A plusz költség a padlófűtéshez képest 30 ezer forint/20 m2.
Dupla fűtési felület. A parketta, a kicsi az valószínűleg szárad. A nagyobb padlókat sem szabad ebben az esetben szárítás nélkül rögzíteni, csak amikor már folyamatosan megy a fűtés és beáll az egyensúlya. Meg fontos szempont lenne, hogy a burkolat minél kevésbé szigeteljen. A hőszigetelőanyag 0,04, fa 0,12, gipszkarton 0,24. Hidegburkolatot nem tudom, de ott még hatalmas beton tömeget is melegen tartanak valamiért.
2014-01-03
07:56:39
#44647
Mindenkinek nagyon köszönöm a választ. A falfűtés tuti kiesik, mert így is sok pénzbe kerül már minden, az meg vésés stb, plusz költség... A radátorokat megfontolom.
Ilyen alacsony hőmérsékletnél is összeszárad a parketta? Az nem jó hír, mert a szobákba nem lapokat terveztünk, annak a fektetése is költségesebb állítólag...
2014-01-02
15:33:26
Előzmény: dsteel #44623#44631
Nálam 144m2-ren csak padlófűtés van. Én nem tennék laminált parkettát a padlófűtésre, mert olyan minőségű nem találsz ami nem fog összeszáradni.
Nálunk csak járólap van a szobákban is, ez persze ízlés kérdése, viszont nagyon könnyen tisztán tartható.
Ha csak padló fűtésed lesz a rendszer egyszerűbb és gazdaságosabb lesz.

Nálam az előremenő, 28C-45C-ig változik, ezt a külső hőmérséklet szabályozza.
Ismerem az elméletet a padlófűtés max. előremenő hőmérsékletre vonatkozóan, de tapasztalatom szerint -10,-15C-nál kell a 40-45C-os előremenő (annak ellenére, hogy jól szigetelt a lakásom).
villam64Válasz erre
2014-01-02
15:09:15
#44629
Amit én, mint leendő padlófűtéses elképzelek. Az az, hogy a padlóba épített fűtés csövet tovább tekerném a falon körbe ~1 méter magasságig. Így a fűtőfelület megduplázódik. 1 kör lenne a padló és a fal. Semmi bonyolult építést nem igényel. Csak párnafa, rajta a legvékonyabb gipszkarton. 400 valamennyi m2-e. Megduplázódik a fűtés cső is. Alacsonyabb vízhőfok. Én hajópadló alá terveztem a fűtés csövet. Tudtommal a laminált is simán bírja. A vízhőfokot nem valószínű, hogy be tudod a kazánnál állítani. Külön keverőszelep kell keringtetővel-kel, visszacsapókkal. Alacsony hőfokon a kazán nem keringteti körbe a vizet, hamarabb lekapcsol.
2014-01-02
14:50:14
Előzmény: dsteel #44623#44625
dsteel,

Mi 10 éve élünk padlófűtéses házban.

Szinte biztos, hogy a leírásod szerinti szigetelés elkészülte után minden helységben elég lenne a padlófűtés hideg burkolattal, de ennek ellenére a meleg-burkolatos szobákba - ráadásul úgy, hogy van egy por-allergiás családtag - inkább radiátort tennék az ablak alá, vagy padló-regisztert a teraszajtó elé.

Nem az előremenő fűtővíz hőmérséklete, hanem a padló hőmérséklete a lényeg, ami lehetőleg ne legyen 5 fokkal magasabb a kívánt szoba-hőmérsékletnél. Ez jó adat a méretezéshez.

A hálószobákban az ágyak miatt olyan kevés a padlófelület, hogy a szükséges fűtés-teljesítmény miatt indokolt padló-hőmérsékletet nem lehetne megfelelően alacsonyan tartani.

2014-01-02
14:00:33
#44623
Sziasztok, olyan emberkék véleményére vagyok kíváncsi, akinek VAN padlófűtése, így tapasztalata is. Van egy egyszintes, 100 nm-es sorházam, a padló bontva van. Most kell eldöntenem, milyen fűtést szeretnék. Kézenfekvő a padlófűtés, mivel a padlót felbontottuk, olyan rossz volt és a mostani rendszert cserélni kell. 100%-ig biztos vagyok benne, hogy hőmérsékletileg elég a sima padlófűtés, mivel jobbról-balról ház melegít, 10 cm dryvit lesz a házon, 15-20 cm födémszigetelés, alatta 10-15 fokra temperált pince.
Szinte már eldöntöttem, hogy padlófűtést szeretnék, de az a kérdés, hogy MINDENHOVA-e.

Magyarul: tapasztalat szerint szabad-e laminált parkettás hálószobába és gyerekszobába is padlófűtést tenni.

A feleségem kissé porallergiás és a szálló por miatt aggódik.
A cirkókazánunk sima Saunier Duval, nem kondenzációs, de le lesz korlátozva az előremenő fűtés, kérdés, hány fokra korlátoztassam a szakival. Olvastam, hogy kb 30-35 fok keringjen max, jól olvastam?
Minden véleménynek, tapasztalatnak örülnék. Köszönöm.
szocsmarciVálasz erre
2013-12-14
15:57:36
Előzmény: gyurma #44263#44269
Egyenlőre nem foglalkozok a vegyes kazán résszel, nagyon bezavar. Ahogy Villám is írja, ajánlott puffert tenni, hogy az egyenetlen teljesítményt "kiegyenesítse", és lehessen rendesen szabályozni a fűtési rendszert. Egyébként biztonsági kérdéseket is felvet, ha nincs puffer.

A padlófűtés mehet magasabb hőmérséklettel is, nem kell 35C-on maximálni. A felületi hőmérséklet számít, ami szobákban MAXIMUM 29°C lehet, fürdőben 33, vagy a fal mellett 1m-ig akár 31. Ha hideg van kint, akkor lehet feljebb tekerni a szelepen, ha nincs hideg, akkor lejjebb, de a maximumot nem lépheti túl.
A padlófűtésnek van egy olyan tulajdonsága, hogy önszabályzó. Ha meleg van a szobában, akkor kevesebb hőt ad le, mivel kisebb a hőmérséklet különbség. Ezért sokszor elég csak fix értékre állítani a vízhőmérsékletet, az igazi szabályzás lég oldalon (tehát a padlóban) történik. Kis igényű családi házaknál ez már bevált, egyszerű, olcsó szabályzási mód - ahogy a kapcsolási vázlaton látszik. (Az igazi az lenne, ha az is külső hőmérséklet függő vízoldali szabályzást kapna, valami spéci öntanuló elektronikával).
A másik tulajdonsága a padlófűtésnek, hogy nagy a hőtehetetlensége. Több óra is lehet, mire észlelhetően el kezd változni a felület hőmérséklete egy esetleges hőmérséklet emeléskor.
Ezen kettő ok miatt nem szoktuk a padlófűtés hőmérsékletét alulról korlátozni, mert szinte mindig elég annyi üzemidő neki, amennyit a radiátoros kör megy, azaz amit a szobatermosztát kapcsol belső hőmérséklet alapján. A felületi hőmérséklet nem fog nagyon ingadozni normális üzemben.

"de azt sem értem, hogy a kazánon beállított egyetlen (magasabb) hőmérséklet hogyan fogja gazdaságosan üzemeltetni az alacsonyabb hőmérsékletre leszabályozott padlófűtést, " - Gondolom kondenzációs a készüléked.
1. Be kellene építeni egy külső hőmérséklet érzékelőt, ezzel pár ezer forintot megspórolhatnál évente, plusz magasabb komfortot kapnál.
2. A hatásfoknál a visszatérő hőmérséklete számít elsősorban, az meg annál jobb, minél alacsonyabban hőmérséklettel megy a rendszered.

Összefoglalva nem lesz gond a padlófűtéssel. A lényeg, hogy legyenek eszközeid, amivel a betanulás ideje alatt változtathatsz a rendszer paraméterein. Ha így csináltad meg, akkor jó.


A termosztatikus szelepeket a radiátorra célszerű tenni. Olcsóbb, egyszerűbb, jobb. Az osztón max sima elzárók vannak, valaki azt sem tesz (én sem tennék a saját házamba).
DE!!! Ha vegyes kazán is rá lesz kötve, akkor puffer nélkül neki se vágj. Ha kisüt a nap, akkor egy pillanat alatt felforr a kazánod.
Ha ragaszkodsz a vegyeskazánhoz puffer nélkül, akkor nem kell termófej, viszont akkor nem is fogsz tudni rendesen szabályozni. Valószínű túlfűtéseid lesznek az egyes szobákban.


2013-12-14
11:07:46
Előzmény: szocsmarci #41820#44263
Sziasztok!

Túl vagyunk a nehezén, lassan összeáll a lakás.

Most ott tartok, hogy üzemel a padlófűtés, de jelen pillanatban még csak a padlófűtés megy közvetlenül a kazánról.

A helyzet a következő:
Adott egy kombi Immergas 26KW kazán. Adott a pincében egy vegyes-tüzelésű kazán, aminek a vízkörébe beépítettem egy hőcserélőt, és felhoztam a hőcserélő másik köréről két csövet az emeletre a a gázkazán alá.

A vegyestüzelésűt ritkán fogom használni, viszont szeretném majd ennek a vízhőmérsékletét is limitálni az egész rendszerre vonatkozóan, mert könnyen megy 60 fok fölé az előremenő értéke.

Tehát jelen pillanatban adott egy gázkazán előremenő-visszatérő bekötési pontja, adott egy padlófűtés osztó-gyűjtő 4 körrel, adott egy radiátor osztó-gyűjtő 6 körrel.

A célom az, hogy a padlófűtés nagyjából stabilan menjen 35 fok körüli előremenő hőmérséklettel, és emellett fűtsenek a radiátorok szükség szerint.

A problémám az általatok adott tanácsokkal, hogy azokból nem világos, hogy hogyan lehet megoldani egy kazánnal azt, hogy a padló akkor se menjen 25 fok alá, amikor amúgy a szoba hőmérséklete nem indokolja a fűtést.

feltételezem, hogy valamiféle elektromos szeleppel kell nyitni-zárni a radiátor körét, de azt sem értem, hogy a kazánon beállított egyetlen (magasabb) hőmérséklet hogyan fogja gazdaságosan üzemeltetni az alacsonyabb hőmérsékletre leszabályozott padlófűtést, amikor a radiátor kör fűtése nem indokolt.

Elnézést, ha butaságokat kérdezek, de egyelőre nem látom át.

Köszönöm, ha segítetek!


Még egy kérdés:

A radiátorokat még fel sem szereltem, az a kérdésem, hogy a thermosztatikus fejet tehetem-e az osztó-gyűjtőre, vagy magára a fűtőtestre érdemes csak tenni? Sőt: kell egyáltalán thermosztatikus fej, vagy szabályozzam simán a szeleppel?

2013-08-16
10:09:55
Előzmény: gyurma #41851#41856
gyurma

szerintem semmi baja nem lenne, de majd szocsmarci megerosit
masreszrol:
nem tudod megoldani, hogy a bejaraton keresztul vidd a csovet a furdobe?
igy akkor nem kell a fal alatt huznod a csovet.
na de te tudod, en csak a velemenyem mondtam el:)
2013-08-16
07:44:33
Előzmény: zsezse #41842#41851
A konyha fal alá nem akartam csövet tenni, mert nem tudom hogyan viselkedne.

A lakás emeleti, alulról fűtve van a födém, és radiátorral fűtök alapvetően, tehát a padlófűtés csak egy kényelmi ráadás.

Ezért döntöttem úgy, hogy ezek a helyek kimaradnak, de a legfontosabb érv az volt, hogy később kell falat állítani, mint csövet fektetni. Sokkal egyszerűbb lett volna az egészet letekerni, de nem érzem okos dolognak egy konyhaszekrényt tartó fal alá csövet fektetni.

Köszönöm!
2013-08-15
21:18:32
Előzmény: gyurma #41840#41842
gyurma

szerintem a szekreny ala is erdemes huzni csovet

mierT?
-nem tudhatod, hogy kesobb hol lesz a szekreny. lehet 10 ev mulva atrendezed lakast
-a szekreny alatt megallhat a levego - a konyhaban raadasul parasabb is. nem tudom, milyen jo a hoszigetelesed, de ismerosomnel 5cm hungarocell - nulla fodem szigeteles mellett erosen vizes mindig a padlo a szekrenyek alatt. ventillatorral szaritja.
akarhogy is, kevesebb eselyt adsz a peneszedesnek, ha ezen az eldugott helyen is elvezeted a csovet..
-a kad alatt is erdemes, hasonlo okokbol + kellemes erzes a meleg kad - bar ez utobbi talan a legkisebb sulyu erv
meg gondolom nem keso modositani.

2013-08-15
20:13:44
Előzmény: szocsmarci #41820#41840
Ok, értem, köszönöm! Cserébe ha autós témában tudok segíteni, akkor megteszem szívesen, én abban vagyok otthon.

Az üres helyek azért vannak, mert ott lesz a konyhaszekrény, mögötte fal, mögötte a kád. sajnos nem tudtam előre megcsinálni a falat, mert a vasbetonon fog állni. Ha előre megcsinálom a betont, akkor nem fért volna el a padlófűtés, kényszermegoldás.

A csövet próbáltam kisebb sugáron hajlítani, de torzult a cső, nem mertem erőltetni.

A felső képen tehát az üres helyeken nem lesz szabad felület. A sarkokon, és a zuhanyfülkén még segítek a törülközőszárító visszatérő ágával.

Köszönöm a rajzot, dereng már valami, majd megpróbálom én is lerajzolni, hogy nekem ez konkrét szerelvényekben mit jelent, aztán majd megmondjátok, hogy lehetne jobb.

köszönöm!
2013-08-14
21:23:56
Előzmény: gyurma #41807#41823
gyurma

csatlakoznek az elottem szolohoz:
az 2-at szerintem csinald ujra!
az elson is viszonylag sok a hideg feluleted, igyekezz kisebb sugarban hajtani a csoveket a kanyaroknal, a kozepso reszben meg plane. mezitlab hamar meg fogod talalni, hol nincsen cso!

az 1. kepen pedig talalj egy uj nyomvonalat mert ez nagyon foghijas szerintem.

szocsmarciVálasz erre
2013-08-14
19:55:36
Előzmény: gyurma #41807#41820
Ne haragudj, de inkább maradjunk a fórum keretei között. Ez így nekem tökéletes, ha van szabadidőm, szívesen segítek. Ha nincs, akkor meg nem akarom hogy csörögjön a telefonom - csak a családnak veszem fel jó szívvel a telefont. Egy bizonyos életkor után szerintem mindenki így van.

A munkával kapcsolatosan:
Tehetsz pallót, sőt ajánlatos. De ne közvetlenül a csövekre tedd, hanem tegyél alá téglát, vagy valami mást. A cső nem roppanna be, de a külső oxigénvédő réteg megsérülhet.
Az alsó képen tűrhető a csőtekerés, a felső már nem sikerült olyan szépre. Még az elmegy kategóriába esik.
Miért hagytál ki egy részt az első képen? Oda megy majd a kád?

Mellékelek egy rajzot egy régebbi tervről. Szerintem egyértelmű, a Te esetedben minden cső lehet 22-es rézcső, a radiátoros bekötés akár 18-as (látatlanba is).

A padlófűtés osztó esetében, ha nagyon akarsz spórolni, akkor szokták úgy is csinálni, hogy sima osztó elemekből megépíted (szelepek nélkül), az előremenőre teszel sima 1/2" elzárót (4db), a visszatérőre pedig kézi radiátorszelepet (előremenőt). A boltban segítenek összeállítani az osztót - gyűjtő cső, tartó, végelem, elzáró, cső csatlakozó, légtelenítő, ürítő.

A radiátor visszatérő csövét be lehet tekerni padlófűtés gyanánt, csak 50°C fölé ne menjen a hőmérséklet. A felületi hőmérséklet korlát zuhany beálló alatt nem játszik, de a padlófűtési csöveknek nem bírják a nagy meleget, és a hőmérséklet különbségek a betonnak sem tesznek jót.



2013-08-14
18:13:45
Előzmény: gyurma #41807#41814
Egy tanács. A csöveket jóval sűrűbben gyorskötözőzd a hálóhoz, mert felúszik a betonban!

T.
2013-08-14
17:00:07
Előzmény: szocsmarci #41603#41808
Szia Marci!

Köszönöm szépen a rajzokat, de úgy érzem, hogy nem tudom összerakni, nem értek hozzá. Kérhetek esetleg egy kontaktot? Próbáltam rajzolgatni bekötést, de ha lehet, inkább a segítségedet kérném, persze ez már túlmegy a fórumos segítség kategórián.

Köszönöm,

gyurma
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Padlófűtés  =>  Padlófűtéslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20   következő »
Copyright © 2005-2014 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva