English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2013-11-07
09:35:23
Előzmény: sándor #43150#43156
sandor!

"Azért a kis Nissanból sem futkoshat felénk olyan sok. Közel 8 milláért, 30 perces töltőállomási töltéssel, 90 km/h alatti sebességgel még visszaérkezhet a töltőállomáshoz, autópályán közlekedve, nyáron, 60 km-es távolságból."


Amikor az első mobiltelefon megjelent Magyarországon kissé drága volt, korlátozott használattal. 1991-ben a Westelt 120e Forintért lehetett venni. Ma mennyibe kerül egy mobil? Mit tud a régi 450Mhz-ez képest?

Az elektromos autót valakinek el kell kezdeni, illetve folytatni, mert a kezdetekkor az elektromos autó volt a befutó.
"A Lohner-Porsche nagy sikert aratott az 1900-as Párizsi Világkiállításon, és ezzel a konstrukcióval alapozta meg Ferdinand Porsche a késõbbi karrierjét. Nem tudni mi vette rá a derék Ferdinándot arra, hogy a csendes és tiszta elektromotorok helyett a hangos és büdös benzinmotorokkal kezdjen foglalkozni"
www.autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/a-lohner-porsche-kerekagyba-epitett-elektromotoros-hajtasu-auto-1900-ban-110-eve-mutatkozott-be-a-parizsi-vilagkiallitason

Magyarországon már kétszer találkoztam Nissannal az utakon, de Teslával még nem.

Hajrá elektromos autók!
villam64Válasz erre
2013-11-06
12:28:30
Előzmény: takyka #43144#43145
Több gondolatmeneted hibás.
1. A cseppfolyósításhoz célszerű a hideg, de a folyékonyan tartásához már elég a nyomás.
2. 700 B a tartály nyomás állósága, nem a cseppfolyós hidrogén nyomása.
3. Kevesebb, töredék tüzelőanyagcella használódik el 10 év alatt, mint akkumulátor.
4. Töredéke a súlya az akkumulátorhoz képest, és a szállítása is könnyebb.
5. Töredéke a mérete az akkumulátorhoz képest. A megújuló energia éjszakára tárolásához is már gigászi méretű akkumulátor szükséges, nem is említve a néhány hetes tárolást.
6. Annyi üzemanyagcellás autót vásárolhatsz, amennyi pénzed van. Nissan, General M, Honda, Toyota, BMW, Mercedes, stb...
7. Azért is környezetbarátabb az akkumulátornál, mert kevesebb az anyagelhasználódás az évek folyamán, töredéke.
8. Az akkumulátor töltésvesztesége 40 %. Ekörül van a hidrogén vízbontásos, nyomásos előállítása is.
9. Könnyebb a töltése. Ma is rendelhetsz tartálykocsival hidrogén. Van ahol hulladékként keletkezik.
10. Már a másik részen is írtam, hogy a megújulókból nyert villamos energiát el kell tárolni helyben. Ide nyugodtan lehet telepíteni az éjszakai hálózat visszatápláló inverter mellé, egy hidrogén üzemanyag töltő állomást.
11. Helyben termelődik, kisebb a hálózati veszteség.
12. Könnyebb rákapcsolni a hálózatra a megújulókat. Nincs hálózati túllövés.
13. "Az elektromos kerékpár akkumulátorokra a garancia 6 hónap!
A garancia csak komplett akkumulátor garnitúra cseréje esetén érvényes."
14. Az is lehet, hogy a hidrogénesek gyújtották fel a tesla autókat.
2013-11-06
12:02:45
Előzmény: villam64 #43142#43144
Szerintem a hidrogén technológia még kevésbé érett a piaci alapú léthez mint az akku technológia.
Én is láttam anno a totlcar tesztet az üzemanyagcellás autórol. Nagyon tetszett! Nem mondom, hogy nem jó, de nekem a problémám a hidrogén előállításával és tárolásával van.

Mellesleg, üzemanyag cellás autót nem vásárolhatsz, míg akkumulátorosat már igen.
Honda FCX-ből összesen 50 darabot adtak bérbe 2010-ben és összesen 200-at terveznek...

www.en.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX_Clarity

A hidrogént csak max. 33K azaz -234°C-on lehet cseppfolyósítani. ( www.muszeroldal.hu/measurenotes/gazok_cseppfoly.pdf )
Az nem reális, hogy ilyen alacsony hőmérsékleten legyen az anyag egy autóban tárolva. Elvileg el lehet nyeletni más anyagban a hatékony tároláshoz, de erről még nem olvastam, hogy működne ipari méretekben.
Azt miből gondolod, hogy a hidrogén előállítása környezetbarátabb mint az autóhoz vezetett elektromos áramé akkutöltéshez?
Hidrogén előállításánál a vízbontás és a nagy nyomás előállításának vesztesége áll szemben az akkus megoldás hálózati és átalakítási veszteségeivel (töltő).

T.
villam64Válasz erre
2013-11-06
10:19:56
Előzmény: takyka #43140#43142
Ha totálkárosra töröd a kocsit, akkor mindegy hogy milyenben ülsz. A hidrogén könnyű, illékony gáz. Az ötszáz kilométeres hatótávot csak cseppfolyósítva tárolás útján éred el. Vagy, ha vontatsz magaddal egy Zeppelin léghajót. A Honda FCX-et 2008 óta gyártják sorozatban.Kaliforniában használatos, mert ott kiépítettek töltő állomásokat. Jurópban most építik több országban. A cseppfolyósítása a nagyobb veszteség, de nem vészes az akkumulátor cseréhez képest. Hasonló tárolási veszteséggel lehet számolni, mint az akkumulátor esetén. De milliószor tisztább. És a félrevezető tesla elnök sem mondott igazat, mert tüzelőanyagcellához nem csak a platina alkalmazható. A lobbik dolgoznak a másik technológiájának a lejáratásán. A másik lefikázása többségében hamis állítás. Mint már én is jeleztem, hogy itthon is rengeteg autó gyullad ki, pedig egy sem elektromos. Tegnap külföldi példa volt, csak ketten égtek benn. Felhívnám a szlovák hölgyemény által okozott balesetre az m3-ason. Szót sem érdemel az egész. Maga az ember veszélyes, nem a technika.
2013-11-06
09:56:40
#43140
"Ennyi akku több tízezer cellát tartalmazhat. Gondolod, hogy bármilyen akku management képes lehet ezt a mennyiséget összehangoltan, egyidőben, minden szempont szerint figyelni, beavatkozni, korlátozni, kizárni, stb.?"

Fölmerült itt, hogy a hidrogén technológia "jobb" mint az akkumulátoros.
itt egy cikk egy sorozatgyártáshoz közelítő(2015?) járműről.
www.totalcar.hu/magazin/hirek/2013/11/05/toyota_fcv_2013/
Felhívnám a figyelmet a cikkben szereplő 700bar-os tartálynyomásra!

Személy szerint én nem tudom eldönteni, hogy melyik veszélyesebb. Egy rakat akksin csücsülni, (ami mint tudjuk, időnként kigyullad,) vagy egy 700Bar-os nyomású tartályon... Mennyire lehet biztonságos egy ilyen rendszer?

T.


2013-11-03
10:36:11
#43104
Véleményem szerint a Tesla még sokáig csak
- egy drága játékszer marad azoknak, akik megengedhetik maguknak
és
- a hullámzó árfolyam miatt egy komoly üzleti lehetőség a tőzsdei spekulásoknak
Valószínűleg az utóbbi táplálja a járgányt nem az akku :) Azon is sokat lehet nyerni, ha kigyullad egy kocsi.

A fentieken kívül a kísérlet persze jó lehetőség arra is, hogy ki lehessen tapogatni a technológia határait. A határokat ráadásul kibővíthetőek ha a fejlesztés kerül-amibe-kerül alapon történik, a hadiiparból is sok megoldást vett át a polgári élet.

Az elektromos hajtás jelenét és közeljövőjét jól mutatja az, ami az elektromos biciklik és robogók használhatósága és gazdaságossága terén látható. Magyarul: hol vagyunk még egy használható elektromos autótól, amikor használható elektromos biciklit sem tudnak előállítani?

2013-10-31
23:57:10
Előzmény: villam64 #43069#43078
Információim szerint a tesla nca18650 formátumú, Panasonic gyártmányú LiNiCoAl02 akkumulátorokat használ. Ezek 18,6mm átmérőjű, 65mm hosszú fém tokozású akkuk. (Ebből van benne 7-8000db!)

A panasonic ezzel foglalkozó weblapja szerint a lithium akkku nem veszélyes hulladék, normál háztartási hulladékként kezelhető! Az újrahasznosítása lehetséges.
www.panasonic.com/industrial/batteries-oem/tertiary-navigation/product-information/battery-disposal.aspx# <-katt a lithium ion melletti + jelre.

A fejlődés sem állt meg, 2009-es 2,9Ah kapacitás idénre felment 4Ah-ra (ugyanabban a 18650-es méretben).
www.greencarcongress.com/2009/12/panasonic-20091225.html

A Li-Ion tűzeseteknek két fő kiváltó oka van. Az egyik a (többi akku típushoz képest) nagy energiasűrűség és kis belső ellenállás következtében kialakuló tartósan nagy zárlati áram. Akár a két elektróda összezárásával, akár a cella "átszúrásával".

A másik a LiIon akku nem megfelelő kisütési és töltési módja. A legtöbb akku típus rövidtávon elviseli, ha mélykisütésbe visszük, vagy túltöltjük. Lásd 12V-os ólom akku "szulfátmentesítése" 15-16v-on.
A liion akksi nem ennyire megbocsátó, viszont alattomos. (a magyarázat kicsit pongyola mert már régen olvastam, bocsi) Ha egyszer az akkufeszültség alámegy a 2,3-2,5V-nak, a cellán bellül beindul egy kémiai reakció, aminek hatására a cellában látens rövidzár keletkezik. Amikor legközelebb feltöltjük a károsodott cellát, akkor valahol 4V környékén (~80%-os töltöttség) a rövidzár "aktivizálódik" és a hatalmas kisütő áram elkezdi fűteni az akkucellát. A lítium mellett alkalmazott anyagoktól függően valahol 300-800° között az egész miskulancia lángra lobban.

A másik probléma, amikor a jó cellát túltöltjük. Történik ez akár direkt, akár indirekt módon. A direkt mód egyértelmű, addig töltjük, amig meg nem gyullad. kb. 5V kapocsfeszültség körül beindul egy exotherm folyamat, aminek a vége akkutűz.
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SMy2_qNO2Y0

Indirekt, amikor alacsony hőmérsékleten feltöltjük az akkut a max. feszültségéig, majd elkezdjük melegíteni (pl. terheljük a laptopot, videózunk a mobillal stb.). Mivel azonos töltöttségi fokhoz különböző hőmérsékleten különböző kapocsfeszültség tartozik, ezért melegítéskor a kapocsfeszültség is emelkedik, mígnem a feszültség eléri a kritikus szintet és jönnek a lángok.

Ezen esetek kivédésére fejlesztették ki az akku management rendszereket, ahol (jobb esetben) minden egyes cella feszültségét és hőmérsékletét külön figyelik és letiltják a töltést és/vagy a kisütést ha az akku állapota kritikus szinthez közelít. Ezentúl, töltés közben elvégzik a cellák töltéskiegyenlítését a magasabb feszültségű cellák visszahúzásával (shunt rákapcsolásával).
Ez a rendszer részben, vagy egészben hiányzott a korai és a mostani olcsóbb berendezésekből és erre volt visszavezethető sok tűzeset.

T.

jeepattiVálasz erre
2013-10-23
20:30:39
#42972
Csak beleolvastam itt az elektromos autós csevegésetekbe..

Ha nem találkoztatok vele úgy 1996 körül már volt
stabil, időtálló normál akkus autó
pl Toyota rav4 ev .. ez sem ma volt.

Állítólag még ma is futnak!

Egy akku pakkal úgy tudom képes volt megtenni több mint 60.000-80.000 kmt is!

Sebességre simán tudta a 130 at is
egy töltéssel 100km feletti futást tudott!



Miről is beszélünk?

Hol a fejlődés? Eddig jutott a technika?
vagy valóban leszarja mindenki a környezetvédelmet..
ez utóbbi lehet az igaz. Volt erre is igény és nem, nem adtak el többet!

Ha lenne ésszerű áron ilyen jeep akkor még a V8 élményről is lemondanék

www.en.wikipedia.org/wiki/Toyota_RAV4_EV

2013-10-21
22:30:29
Előzmény: robert #42916#42938
Kézenfekvő a hőszivattyú használata. Mintha valamelyik európai villanyautóban már lenne...

A telekom költség nálunk nem éri el az energiaköltségeink 5 százalékát.
TV-t nem nézünk, a (magán) telefon helyett voip, internet közösségi megoldásban. :-)

T.
2013-10-21
22:25:27
Előzmény: sándor #42915#42937
Sándor,


"""
Az állam adókból befolyó hasznához fűződő érdekeltsége teljesen egyértelmű.

Mára bebizonyosodott, hogy a belátható jövőre van elegendő és relatíve csökkenő árú energiánk fosszilisből. A bio megújulósokról pedig már hivatalosan lemondtak a hozzáértők is...

Az elektromos hajtású közlekedés, a népautózás műszaki feltételei szerintem még nem bizonyítottak.

Az úton lévő autók kb. 1 ezreléke tankol egyidejűleg. Egy tankolás átlagideje 4-5 perc. Mi lenne itt, ha 1 órát kellene minden autónak várakoznia a tankoláshoz?
Tehát legyen elektromos autó, de gyors akku cserével. Szerintem, ha a gyártók tényleg zöld szemléletből készítenek villamos hajtású kocsikat, akkor az akkupack egységesítésben is meg tudnak egyezni.

Említette villám egyszer, hogy milyen megbízható volt az elektromos biciklije.
...
"""

Jó kis diskurzus! Bocsi, de hosszú leszek...

Én nem gondolom, hogy a Tesla a megváltó és tökéletes a termékük. Én a hatásában hiszek. Kb. mint amikor az Apl kijött az Ifonnal. Persze autós léptékben mérhetően nagysebességű változást fog eredményezni.
A géperejű közlekedés szerintem soha nem lesz környezetbarát. Akármi hajtja a kordét. Így a megújulókat nem keverném ide.

Az ólomakkumulátor-technológiával kapcsolatos (negatív) tapasztalatodat nem szabad a Li* technológiára alkalmaznod. Olyan hatalmas különbség van az ólom és a Li* technológiájú akkuk tulajdonságai között, hogy ööö szóval nagy.
A gokartépítés kapcsán kicsit utánaolvastam a témának. Az alkalmazott anyagoktól, technológiától függően már tömeggyártásban létezik olyan LiIon akku amit 2-3000 ciklusra specifikálnak.
A másik szélsőség, a modellezésben használt Lipo akkuk. Iszonyatos áramokat lehet kiszedni belőlük. A kis szobai helikopterem a 130mAh-s akkuját normál repüléskor kb. 1A-el, nyélgázon több mint 1,5A-el terheli. Itt s csúcsot a kevesebb mint 1 (EGY) perc alatt kisüthető akku jelenti. Az 5Ah-s akku max. folyamatos kisütő árama 325A! Persze, ennek az élettartama nem lesz a fent említett 2-3000 ciklus. Egy ilyen akku a kapacitásának megfelelő áram nyolcszorosával tölthető.
Én a jelenleg kapható legolcsóbb, legkisebb fajlagos (20C) értékű modellező Lipo akkukat raktam a gokartba. Az ilyen akkuk (egy amcsi EV fórum) több hozzászólójának tapasztalatai alapján több száz ciklust bírnak. Egy angol csóka 400 ciklust hozott ki belőle a villanykerékpárján úgy, hogy a 20Ah-s pakkból átlagosan 10-16Ah-t elhasznált. A kisütő árama üzemszerűen elérte a 80A-t.
És ezek jelenleg a legolcsóbb, bárki által megvásárolható Li* akkuk!

A magyarországon kapható e kerékpárok a kínálat legaljának a legalját képviselik. Tőlünk nyugatabbra nem a mammerek nyomulnak velük, hanem inkább fiatalok használják, akár extrém sportolni is, akár több kW-os kiépítésben. Azokban a bicókban nem sok ólmot találnál. :-) Az élettartamuk sem egy év.

A Lionos kéziszerszámokkal, laptopokkal, telefonokkal az a baj, hogy a legtöbb gyártó nem kezeli megfelelően az akkukat, fontosabbnak tartják az egy töltéssel elérhető üzemidőt, mint az élettartamot. Ráadásul igyekeznek a lehető legolcsóbb töltőt alkalmazni. A technológia nagyon kényes a feszültségszintekre. A töltési-kisütési határfeszültségeket 0,1V pontossággal be kell tartani. A feszültségeket minden egyes cellán külön kell mérni, adott esetben egyensúlyba kell őket hozni. Sajnos ezt még a márkás gyártók sem mindig biztosítják. De pl. A Milwaukee 1000 ciklus garit vállal az akkuira.
Paya a megmondhatója, de az akkusfúrójukban van lekvár rendesen. :-)

A tesla tömege sem kiugróan nagy 2100kg. Míg a méretben (a totalcar szerint) neki megfelelő 5-ös BMW 1800-1950kg.

A fentiek alapján úgy gondolom, hogy az akkutechnológia mostanra érte el azt a szintet, ahonnét kezdődően alternatíva tud lenni a közlekedésben mint energiaforrás. Hogy innét hova, meddig, merre fejlődik, azt nem tudom. Abban sem vagyok biztos, hogy a Li* akksi a végső legjobb energiatároló.
Remélem, meglátjuk. :-)


T.
2013-10-20
15:40:47
Előzmény: takyka #42914#42916
takyka,

Az USA-ban feleannyiba kerül a benya, mint nálunk, de -amint te is tudod- ott az autózás nem ugyanazt jeleni, mint Európában. Ők nem azért gondolkodnak az elektromos járgányoktól, mert spórolni akarnak, hanem azért, mert üzletet látnak benne.

Az elektromos motor hulladékhője tényleg jóval kevesebb, mint egy belsőégésű motoré, ami viszont a fűtés szempontjából vet fel kérdéseket.

Ha már a közlekedés és a lakásunk energiaigényét hasonlítottad össze, akkor érdekes eredményre juthatunk a kommunikációs költségek vizsgálatakor is.
A telefon + internet + tv szintén összemérhető a villanyszámla és gázszámla összegével.

2013-10-20
14:26:38
Előzmény: robert #42904#42914
Robert,

Teljesen igazad van! Valamit ki fognak találni, legalábbis itt Európában. Amcsiknál jóval olcsóbb az üzemanyag, nem tudom, hogy ott mekkora az adótartalma...
A napelemes dolgot inkább azért írtam bele, hogy lássuk, a közlekedésünk energiaigénye kevesebb, mint a házunk energiaigénye! Amikor tegnap ezt így kiszámoltam, én is meglepődtem. :-)
Még egy érdekesség. Egy átlagos autó, kb. 73kWh energiatartalmú benzinnel megy el 100km-t a villanyos 22kWh-jával szemben...


T.

2013-10-20
08:35:55
#42904
Jelenleg sem azért drága az autózás, mert a benzin előállítási költsége olyan magas, hanem az üzemanyagra terhelt adók miatt.
Ha a benzinkutak INGYEN kapnák az üzemanyagot, akkor is több, mint 200Ft-ba kerülne!

Tegyük fel, hogy sikerül kifejleszteni azt a technológiát, aminek a segítségével csaknem ingyen autózhatnánk.

Gondoljátok, hogy ezek után a kormányok lemondanának az adóbevételekről? A benzines autók javításából, alkatrészgyártásból élő iparágakból a karbantartási igény csökkenése miatt utcára kerülő dolgozók nem rongálnának-e meg minden útjukba kerülő elektromos autót?

Tehát a kérdésem ez:
Van ma egy olcsó fosszilis üzemanyag, ami a kormányok fejőstehene, jól ellenőrizhető az előállítása és a kereskedelme, annyira védett, hogy még azokat is rettentő módon megbüntetik, akik a fritőzben elhasznált olajjal próbálják helyettesíteni.

Ha a láthatáron lesz egy tömeggyártásra alkalmas villanyautó, ami felborítaná az országok költségvetését, akkor mit lépnek majd a kormányok? Mert szerintem legalább a jelenlegi adóbevétel és foglalkoztatási szint biztosítására ki fogják dolgozni a szükséges törvényeket és eszközöket.


Itt van például az "ingyen áram". Mire valóban olcsóbb lesz a napelemmel termelt áram, mint a vezetékes, addigra meg fogják adóztatni.
Szerintem ez a téma csak számunkra tűnik technikainak, ez inkább gazdasági és politikai kérdés, és ezért nem fogunk egy fillérrel sem olcsóbban autózni, aki "lakossági árammal" töltené fel az akksit, az mehet majd a börtönbe.



2013-10-19
23:30:54
#42902
Néhány gondolat...

Csupán technikai oldalról megközelítve a dolgot úgy gondolom, hogy közel van az elektromosautós áttörés. Az áttörés alatt értem, hogy elértünk oda, ahonnét az egyre használhatóbb autók, egyre olcsóbban jönnek ki. Az, hogy a Tesla már elérte egy töltéssel a 3-400km hatótávot azt jelenti, hogy az autósok többségének utazásai soha nem lesznek korlátozva az autójuk által. Ha családi használatban gondolkodunk, az évente 1x Adriai utazásba belefér, hogy féluton megállunk egy egy órás pihenőt tartani, miközben feltöltődik az akksi a gyorstöltő állomáson.
Az élettartam sem tűnik tragikusnak. Évi 15000km futásteljesítménnyel és max. 1000 ciklusal számolva 26év az akkuk elméleti kihordási ideje!
Az, hogy mennyire környezetkímélő, vagy sem, lehet vitatkozni, de a dieselek is itt vannak közöttünk, a legtöbb embert mégsem érdekli, hogy mennyire szennyeznek, amikor nyomnak egy kövéret. Ráadásul a várost hányják tele korommal.
A villamoshálózat terhelésének problematikája sem kell, hogy megoldhatatlan legyen. Ne feledjük, a hőskorban benzinért a patikába jártak! Ki gondolta volna 100 éve, hogy a városokban, egymástól látótávolságban lesznek a benzinkutak?

Gondoljatok bele, egy otthoni 3-4kWp-s napelemrendszer képes megtermeli az éves közlekedés energiaigényét(15000km/év és 22kWh/100km -val számolva)!

Nem gondolom, hogy belátható időn bellül a villanyautó kiszorítja a belsőégésű motorral hajtottat, de a széleskörű elterjedésüknek a kezdeténél vagyunk. Azért szurkolok a Teslának, mert az esetleges sikerük fogja átbillenteni az ügyet a holtponton.

SZVSZ.

T.
2013-10-18
12:48:14
Előzmény: sándor #42861#42874
Sándor,

"... a jobbkéz szabály szerint a Teslának elsőbbséget kellett volna adni a telefonálós kisautónak. De egyesek azt gondolják, ha 80 ezer dolláros Teslájuk van, akkor még a zöld jelzés is neki ad szabad utat."


Tudtommal Egyesült államokban nincs jobbkézszabály. Annak van elsőbbsége, aki előbb ért a kereszteződéshez...

A Tesla túlbuzgósága két dologból adódig szerintem.
- Minden ilyen cikk ingyen reklám nekik.
- F*snak, hogy nehogy valami nagyobb gebasz történjen (tűz) a baleset következményeként, mire a tulaj/biztosító nagy kegyesen elszállítatja az autót. Esetleg average Joe tréleres rossz helyre akasztja a csörlőt és az okoz pukkot. Most nagyon nem jönne jól nekik semmi negatív szenzáció.
Az, hogy a tulaj mit nyilatkozik az autó biztonságával kapcsolatban, meg szimpla bullshit. Bizonygatja magának, hogy megérte kiadni azt a rakat lóvét az autójáért.

T.
villam64Válasz erre
2013-10-04
11:52:00
#42625
Égboltos
Ez a termék nem más, mint egy vízbontó, hidrogén tároló, és tüzelőanyag cella. Hátránya, hogy cipeled. A házi méretű rendszernél nem viszed magaddal feleslegesen a vízbontó és nyomásfokozót. Elég egy tároló és a tüzelőanyag cella.
Sándor
Én gyulladás mentesen, és majdnem karbantartás mentesen használtam 2 évig az elektromos robogót. Töredék szervizelést igényel, mint a hagyományos robogók. Ugyan úgy töredéke az elektromos autók szerviz igénye is. Egy elektromos motor sokkal tovább működik megbízhatóan, mint egy robbanómotor. Csak az elektromosság szabályait kell betartani. Már többször leírtam, hogy egyetlen hátránya az akkumulátor. Az akkumulátor gyárak jelentős szerepet kaptak, és minden konkurenciát el akarnak ők is tüntetni. Az sem zavarja őket, hogy az akkumulátoraik nem élik meg a beígért élettartamot. És itt van a kormányok felelőssége, bűne. Rengeteg elektromos, akkumulátoros autó van és lesz is. Nyugaton, északon, ez ellen tesznek. Az autóban lévő sok gyúlékony anyag további tüzeseteket táplálója lesz. Kőolaj származékból van az autó jelentős része. Nagyon sok hagyományos autó kigyullad magától, nem kell hozzá baleset. Szeptember 26 Pápa. A Tesla 150 éves technológia. De a korlátokat be kell tartani. Túlhajtották, és erre nem volt védelem. Majd lesz. A tőzsdén a 6 % mindennapos mozgás. Ez üzlet. Mire megírja az újság, hogy javult a forint, addigra romlott. Folyamatosan manipulálják az árfolyamokat. Sajnos megtehetik, hogy elégetik a látszólag felesleges hulladékot. A kezdetekben a benzint is elégették, mert nem tudták hova tenni. Amit a németek és más skandináv országok rászánták magukat, hogy hidrogénbe teszik a pillanatnyi energia felesleget, az nem kis léptékű változtatás. A palagáz, kőzetrepesztés komoly földmozgásokat okozhat. Megduplázhatja kisebb földrengések hatását. Ez olyan, mint amikor az ártéren földszintes épületet építesz. A németeknek sem éri meg földgázt vásárolni külföldről. Az olyan, mint a narkó, függőséget okoz. Nálunk meg pláne. Ezt még tetézzük álrezsicsökkentéssel. Függősség, és kiszolgáltatottság.
ÉgboltosVálasz erre
2013-10-04
11:09:19
#42623
Tulajdonképen nem kell a spanyolviaszt feltalálni, mert létező megoldások vannak.
Nem is kell messzire menni érte.
www.hidrogenakkumulator.hu/ Befektetőre vár. Ilyennel nyilván a házi villanyt is lehetne tárolni.
De még ide sem kell elmenni, szerintem az előzőt is meg ezt is már leírtam itt (is), hogy elég lenne az államháztartás autóit átállítani gázüzemre és mindjárt jobban állnánk. Most azt a gázt elfüstölik mert túl sok van belőle. Csak akkor az adóbevétel csökkenne. Korábban a tiltott-tűrt kategóriába tartozott, de ma sem "erőltetik". A legolcsóbb kúthálózat lenne kialakítható. Nálünk a tulaj nem tankolhat gázt, bárhol máshol kosztümös asszonykák maguk intézik. Csak ha a csonk nem a helyi szabvány akkor kell adapterért a kútkezelőhöz menni.

Lassú munkához idő kell, lassan minden fejlődik, elfogadottá, vagy tűrtté válik.
Alig pár éve, hogy a Mercedes letagadta, hogy köze lenne a Smart kisautóhoz, ma pedig büszke rá. Ma már nem ciki Smarttal autózni.
villam64Válasz erre
2013-10-03
20:09:18
Előzmény: takyka #42617#42618
Takyka
Én ilyen rémhírt nem olvastam. Szőkítéshez is használnak hidrogént. Ami miatt folyamatosan támadják, az az üzlet. Hidrogént manapság is lehet kapni tartálykocsival is. A hidrogén hátránya, hogy ugyan úgy veszteséges tárolás, mint az akkumulátor. De minden tárolási mód veszteséges. Itt a fórumon is feltettem a Panasonic házi hidrogén rendszerét. Vajon elfogadható lenne a Japánok számára egy diffundáló anyag? A metilalkohol sokkal veszélyesebb, vagy az éter. Hogy nézne ki a Honda autója, ha a hidrogén diffundálna. A tüzelőanyag cella a sebváltó mögött van a vezető mellett. Vagy miért gondolkodnak olyan tervezeten, hogy a megújulókkal termelt felesleget hidrogén előállítására fordítják, és nappal a városi gázhálózatba nyomják bele? Nem nem. Felejtsük el a rémhíreket. Maradjunk annál, hogy egyre több országban telepítenek hidrogén üzemanyag töltő állomásokat. Az angyalok városában a Honda már 2008-ra telepített hidrogén üzemanyag töltő kutakat, hogy eladja az autóját. Veszteség mentes tárolás gyártásáig még senki nem jutott el.
Szegény Zeppelin forog a sírjában, amikor ilyet rémhíreket olvas.
Csak az történik a világban, hogy minél kevesebb szennyezéssel meg kell oldaniuk a felesleg eltárolását. Itthon is folyik a mobil szolgáltatónál az antennák szünetmentes ellátásának akkumulátorról hidrogén tüzelőanyag cellára átállítása.

Sándor
Még Mercedes-t láttam Ercsiben kigyulladni. Most megnézve a Tesla hírt, csak 6 %-ot esett az árfolyam. Az ország uzsorásának eladásai nagyobb esést produkáltak.
2013-10-03
18:39:45
Előzmény: villam64 #42615#42617
Azt olvastam, hogy a hidrogén tárolása (gáz állapotban) nem veszteségmentes, mert a legtőbb anyagon átdifundál. A mértékét nem tudom.

A lithium akkumulátoraid azért (is) halnak hamar, mert a gyártó elöbbrevalónak tartja, hogy 10&#8453;-al hosszabban működhessenek a cuccaid egy feltöltéssel, mint hogy az elavulás után is működőképes maradjon a cucc.

T.
villam64Válasz erre
2013-10-03
11:46:44
Előzmény: sándor #42612#42615
Sándor
"A Toyota néhány apró, de életveszélyes hiba miatt volt kénytelen visszavonulót fújni.Most, mielőtt felfutott volna, a Teslát is utolérte a "gyors" fejlesztés átka.
www.portfolio.hu/vallalatok/kigyulladt_egy_tesla_zuhan_az_arfolyam.5.190042.html
"
Ezek természetes dolgok. Ebben semmi rögös nincs. Telefonokat is vissza kellett hívni, mert felrobbant az akkujuk. A hagyományos robbanómotorosak is folyamatosan kiégnek menet közben. Az időgép című filmet is javaslom megtekintésre. Az akkor új robbanómotoros masina, az elfelejtett kézifék behúzása miatt gázol halálra egy járókelőt. Hányan halnak meg a kipufogógázok miatt. Ha csak kiég egy kocsi, és nem sérülnek meg, az nem baleset, hanem tanulság, hogy kijavíthassák a hibát. Hányan sérülnek meg a légzsáktól? Ha nem találta volna fel egy őrült a kereket, és sok őrült nem használná, akkor nem gurulnának el a kocsik, és nem okoznának balesetet. Megvadult lovas fogatok. Tanulni kell az ilyen hibákból, és nem üldözni. Rengeteg napenergiánk van, a németeknek szélenergia. Tárolni kell. Ennek egyik módja a hidrogén. A másik az akkumulátor, amit a Tesla-ban használnak. A Toyota az akkumulátoros elektromos autót vetette el, az akkumulátorok fejletlensége miatt. A hidrogénbe tárolt energia sokkal gazdaságosabb. A hónapok során nincs vesztesége. Drágábban, mint a villany, üzemanyagként eladható. Csökken az olajfüggőség. Csak az egyensúlyt kell a rendszerek között megtalálni. Együtt kell használni a benzines, dízel és elektromos autókat. Mindegyiknél lesznek balesetek. Többségében emberi felelőtlenség miatt (99 %). Meg te is tudod, hogy az elektromosság használata több, mint 150 éves. Öregebb, mint a robbanó motor. A Tesla drága, és akkumulátoros, sportos, nem lehet sorozat gyártású. A lítium akkumulátoraim a mobil készülékekben, rendre nem érik meg a beígért 4-5 éves életciklust. 1-2 év alatt tönkremennek. "Ez is csak üzlet". A gond, hogy mi ennek a lemaradó oldalán vagyunk. Elszegényedő, munkakerüléssel megvádolt emberek. Az ősembernél a törzsfőnök nem volt gazdag, csak végezte a rábízott feladatot. Itt mindenki harácsol, és a meglopott hajléktalant száműzi.

Az én megítélésem az, hogy a németek is gazdaságosabbá akarják tenni szélerőmű parkjukat, és ennek nem az a módja, hogy leállítom, mert energia feleslegem van, hanem megpróbálom eltárolni a szűkösebb időkre. A házi, vagy csoportos hidrogén kutak, a helyben történő felhasználást segítik. Egy ilyen kutat már az autó árának töredékéért árulnak. A németek által hidrogén kutakra ráköltött pénz, még a magyaroknak sem eget verő költség. Nem véletlenül szánták rá magukat a befektetők sem az ez irányú terjeszkedésre. A Honda 2008 óta kész a tüzelőanyagcellás sorozatgyártású autójával. És a Toyotával együtt egyre több gyártó lép be ezen piacra. De ehhez kellenek a hidrogén kutak. Mire kiépítik, vissza is jön az ára.
2013-08-04
21:18:48
#41599
Krakkóban rengeteg ilyen elektromos járgány hordja a városban a turistákat.




2013-05-04
09:11:02
#40536
Naggyon teccik!

Május 4-én elindul a királyréti kisvasút új, magyar fejlesztésű, zéró emissziós, napelemes motorvonata. Borongós időben is működik, de nyitott karosszériával, jó időre tervezték.
A pálya lejtése max 2 ezrelék.
A fékezéskor generátor-üzemmódba kapcsol.
A tetején ~1500Wp termel.
Ez a kocsi 100 millióba került!

Mivel még csak egy darab van, és a működése az időjárástól függ, az utasforgalom biztosítása a vonalon továbbra is a hagyományos motorkocsik és gőzös feladata.

Ritkán jár, főleg a médiának mutogatják, mi sajnos már nem fértünk fel rá.
A gyerekeknek persze nagyobb attrakció a pöfögő gőzös.

Főbb műszaki adatok:
Névleges sebesség: 25 km/h
Kocsi hossza / szélessége / magassága: 7500 / 2000 / 2210 mm (napelem nélkül)
Ülőhelyek száma: maximum 32 utas + 1fő személyzet
A jármű üres tömege: 3,6 t (máskor 1500 kg hangzott el, lehet, hogy csak a karosszéirára értették)
Futómű / rugózás: kéttengelyes, differenciálműves / laprugókkal
Fékrendszer: elektrodinamikus fék / rugóerőtárolós fékkel kiegészítve, hidraulikus fék, mechanikus rögzítő fék
Napelemek száma (mérete): 225W SiMono 6 db (1350W)
A tetőlemez, ill. a napelemek összfelülete: 9,9 m2
Akkumulátorok: 12 V 240 Ah savas ólom 12 db
Vontató motor: VZ 132 aszinkron / Pmax. 11 kW 2 db
Inverter: PWM szinuszos, PowerMos félvezető technológiával felépített, DSP vektorvezérelés nyomatékszabályozással, visszatáplálásos féküzemmel, valamint ellenállásos fedővédelmi fékkel került kialakításra. CAN Bus.
Járművezérlés: digitális, PLC alapú, intelligens HMI-vel, ahol a jármű vezetője érintő-képernyő segítségével kapcsolja a kiegészítő berendezéseket. Méri és kijelzi az akkumulátor állapotát.
Akkumulátortöltő berendezés: integrált, amely az akkumulátorok töltését és kiegyenlítését felügyeli, 400 V AC hálózatról segédüzemi csatlás kábellel.
Napelem töltésvezérlő: optimalizálja a töltést folyamatos munkaponti ellenőrzéssel és szabályozással.
www.ipolyerdo.hu




2013-04-28
17:16:24
#40466
„A villanyautók jelenlegi képességei nem találkoznak a társadalom igényeivel. Sem az egy töltéssel megtehető távolság, sem a töltési idő, sem az előállítási ár tekintetében.” – foglalta össze a Toyota fejlesztésért felelős alelnöke az elmúlt két év tanulságait.

www.totalcar.hu/magazin/hirek/2012/09/25/a_villanyauto_eletkeptelen/


2013-04-26
19:59:51
#40447
Ez a házi gyártású elektromos autó még a menetszelet is hasznosítja :)


2013-04-25
17:55:16
Előzmény: Bous83 #40388#40437
Bous,
amennyiben a fosszilis anyagokból előállított energiát vesszük, ha jól tudom, a konnektorból
csordogáló áramot (most) kb. 80%-ban ilyen nyersanyagokból állítják elő,
a megújuló energia egyenlőre kevés.
Ez esetben van 3,6liter/100 kilométer fogyasztású autó, kontra villanyautó.
Nincs most kedvem számolgatni (nagyon fáradt vagyok, majd Robert oszt-szoroz :-) ),hasraütök.
Amennyiben az erőmű hatásfoka 50%, a villamoselosztó hálózaté 80, az akkumulátor pedig 80-90, máris nem olyan rózsás a helyzet, a villanyautó kijön 2-2,4 "literes" fogyasztásra.
És a mai technika nem alkalmas arra, hogy pl. négy személy, megpakolt utánfutó, és uzsgyi 100-200, vagy 500 kilométert. És ami a vesszőparipám, egy mezei robbanómotorosban télen csinálsz 30 fokot, ez nem jellemző az elektromosra.
Létjogosultsága van természetesen, városi futkorászás, kis ingázás, de akkor meg kell mellé egy normál autó, vagy egy hibrid. Így pedig már horror az ár.

Nekem is mániám a napelem, úgy néz ki sajnos, nem lesz, 2és fél hónapja húzódik a Fundamenta hitelem, és ha felmegy az ár, sajna le kell modanom róla.
De 10-20kWp PV a háztetőn, elektromos autó a garázsban, a nyári 6 hónapban életképes, teljesen megújuló, ám ősszel elő kell venni a dízelt, és ezt amit leírtam, nem sokan engedhetik meg maguknak.

És még nem szóltunk a szintén nagyfogyasztó helyi közlekedés, távolsági buszok, kamionok helyettesítéséről.
Ez a lehetetlen dolog elektromossal.

Hidd el, nálam nagyobb zöld sztem. nincs Pécelen, vagy Pest megyében, engem szinte megrendített egy angol környezettudatos házaspár rövidfilmje, pár hónapja láttam.
Arról szól, hogy egyre "zöldebbek", ahova lehet, bicajjal mennek, ledes égők, napelem a háztetőn, napi diagram a Co kibocsátásukról,stb.
Kaptak egy ingyen lehetőséget, asszem nyaralni, vagy meghívták őket, már nem tudom.
És kiszámolták, a repülőút Co kibocsátása, környezetszennyezése, öko lábnyoma, stb, 7, azaz HÉT évi takarékoskodásukat nullázná le.

Bous, a Biosolarra beregisztrált összes emberke évtizedes spórolását teszi tönkre 10-15 repülőút,
akkor a mi kis elektromos autónk csak utópia Földünk megmentésére.



Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva