English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos robogó (escooter)lapozz: « előző   1, 2
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2013-09-18
00:04:19
Előzmény: villam64 #42360#42393
Villám reklámozhatod :--) egy milla egy ilyen elektromos kerékpár, valószínű nem lesz tömegcikk, márcsak azért sem, mert már komoly elektromos motort lehet kapi a feléért.


2013-09-17
14:02:31
Előzmény: Bous83 #42362#42371
Én is tervezem villanybicikli építését, de bordásszíjas hajtással,kukázott bldc motorral. Az agymotoros megoldásnak elég sok problémája van nagyobb teljesítmény -tartományban. Főleg nem raknék 1kW-ot első kerékre!

Addig is átépítettem a gyerek pedálos gokartját vellanyosra (mert annyira ráérek :-)). Még nincs kész, de már most is nagyon élvezi!

-BLDC motor
-~400W
-44V 3Ah Lipo akksi
-~18km/h
-12km hatótáv
-vellanyfék (lesz)
- occsó kínai vezérlő (megy a kukába)

Első szárnypróbálgatások:
www.youtu.be/BPgqNs3vzKk

T.
2013-09-17
12:51:43
Előzmény: Bous83 #42362#42366
Itt komplett kitek vannak, ha valaki elektromos cangát akar csinálni.

www.czbrushlessmotors.com/
2013-09-17
10:15:18
Előzmény: villam64 #42360#42362
Milyen leleményesek voltak... :)

A cikkben említett canga akkuja 0,75kWh-t tárol. Nekem van egy 1kWh-s lítium akkupakkom, ezért már rég tervezem, hogy kéne rendelni egy agymotort... :)
Persze ehhez jó pár egyéb cucc is kell, ilyen pl. a motorvezérlő, szenzorok-érzékelők, mindez felfogatása, és legfőképp egy bicikli... :D

lehet ez így jobban megéri
villam64Válasz erre
2013-09-17
09:01:55
#42360
Nagyon nem akarom reklámozni, de aranyos.
www.richpoi.com/cikkek/eletmod/egy-kocabringas-hegymenetben-gyorsabb-volt-a-profiknal.html
2012-06-06
08:07:19
#30254
Akkus-propelleres :)




villam64Válasz erre
2011-09-16
05:35:33
Előzmény: Koncsar #17813#17817
Szia
Én építésben nem vagyok jártas, és villany motorok szervízelésében sem, azt másra bízom. Inkább Payagyerek a barkácsoló. De indítani nehezebb szénkeféset terhelés alatt. Oda szerintem váltós megoldást kell használni. Esetleg menet közben bekapcsolni. Meg kellene oldani a 230 V-ot is. Inkább egyenáramú motort. Az akkumulátorok is tönkre mennek 1 év után. Csak ez a gondom vele. Az akkumulátor csere, legtöbbször annyiba kerül, mint a motor újonnan.
2011-09-15
23:35:52
Előzmény: villam64 #17798#17813
Szia Villám! Szénkefés mosógépmotorból nem lehetne valami egyszerű bringa meghajtást csinálni? Csak úgy poénból kérdezem, de viszont komolyan. Ahogy valaki a LG direckt drive mosógép motorból szélgenerátort épít. Várom válaszod. Köszönöm. Gyuri
villam64Válasz erre
2011-09-15
17:28:24
#17798
www.automotor.hu/motor/hangtalan-suhanas-400419
2011-09-06
10:33:29
#17423
SOLOWHEEL

Már rendelhető, csak 300.000Ft az ára.
www.youtube.com/watch?v=WOOoFEKiK8A




Az akkus fúrógépből nemesített meghajtás viszont verhetetlen:
www.youtube.com/watch?v=y8abvlYHK3Q&feature=player_embedded#!



2011-07-07
12:41:49
#15700
Elektromos robogó a megoldás?

Egyre kevesebb a hely, és egyre sűrűbb a forgalom a nagyvárosokban, valamint azok vonzáskörnyezetében. A társadalmi és politikai keretfeltételek folyamatos változásával együtt újabb és újabb követelmények fogalmazódnak meg az egyéni közlekedéssel kapcsolatban. Az elektromotoros BMW E-Scooter tanulmány innovatív módon alkalmazkodik az átalakulóban lévő városi mobilitáshoz.

www.totalbike.hu/hirek/2011/07/07/elektromos_robogo_a_megoldas/
villam64Válasz erre
2011-04-06
21:57:58
Előzmény: sándor #13485#13486
"Vajon mennyi lesz az ára, és hogyan lesz megoldva a tankolás?
Ha belegondolok, hogy egy vadi új Japán négyütemű, közepesen terhelhető robogó 600 ezernél kezdődik..."

Az árak igen. Előlünk elszaladtak. A tankolás, mint a másik japán autójánál. A hidrogén tankolás megoldott. A hidrogén a szabad piacon nem drágább a benzinnél. De ez is üzlet. Csak nem nekünk. Hanem azoknak akik gyorsan váltanak. Én ezért termelnék veszteségesen hidrogént a felesleges áramból. A hálózat kiegyensúlyozása mellett üzemanyagként is el tudnám adni. És mindig megújul. Csak én nem engedném elcsöpögtetni, hanem beszolgáltatnám a felhasználóval. Ahol tankol, ott leadja a vizet.

www.zoldauto.info/hirek/a-norveg-posta-uttoro-az-elektromos-ford-flottaval
villam64Válasz erre
2011-04-06
19:58:15
#13483
Sándornak
www.energiacentrum.com/news/a_hidrogenhajtasu_ketkereku_nyartol_kaphato_europaban.html
www.energiacentrum.com/elektromos-jarmu.html
2011-04-06
18:26:56
#13482
eScart elektromos közlekedő és szállítóeszköz
Alkotók: Lenkei Balázs, Dőry Zsófia







2011-04-06
16:39:32
#13478
Nekem is alkalmam volt kipróbálni. Szuper!




black_slashVálasz erre
2011-04-01
15:42:27
Előzmény: robert #13359#13360
Ha jól értem itt is a kabáthoz való gombot alkották meg 200 milláért, illetve 800 000,- Ft/db-ért???

Tehát sehol egy hatékony(abb) motor, ne adj isten egy hatékony(abb) aksi?

(Én is szívesen legóznék felnőttként is, csak sajna senki sem állja már a hozzávalókat.)

2011-04-01
15:28:21
#13359
Spanyol viasz...
www.totalbike.hu/tesztek/2011/04/01/erre_futja_200_milliobol/




payagyerekVálasz erre
2010-11-03
19:31:17
#8609
Bár nem tudom idevaló-e, de -talán- nem teljesen OFF:
A minap volt a MÉHészetben 12db egyenáramú villanymotor. Én marha, csak 1-et hoztam belőle! Most meg már nincs belőle. :-(
Pedig -szerintem- csemege. Pláne 300Ft-ért.
Adatai: 105V, 29A (3045W), 7,2Nm csúcsnyomaték.

Már 24V-on is, kézzel lefoghatatlan.
48-on -elvileg- 1200-1300w-os.
És akkor képek:
(A harmadik kép a forgórésze. Van bőven kommutátora.)








2010-11-03
16:09:15
#8606
Szerző: VILLAM64





2007.03.06.-án vásároltam használtan ezt a valószínűleg kínai Wuxing gyárban készült elektromos robogót.

A motor teljesítménye kb. 1 kw. Maximális sebessége kb. 30 km/ó. ECO módban kb. 20 km/ó. Pedál nincs. Kerékpár sebesség mérő ráépítve, mert nincs rajta össztávolság mérő, és nem tudom mit mér a sebesség mérője.

A töltés 260 VA-rel, kb. 160 W-tal, majd csökkenve történik.

Méréseim alapján 1kW-os tejesítményre képes rövidtávon . Mászóképessége jó. Egy töltéssel megtehető távolság 30-40 km.

Felépítmény egy 50cm3 robogóé.

A motor vezérlő elektronikán a 350W felül van írva 500W-ra.

4 db zárt savas akkumulátor. 12V 10H 24AH lehet egységenként.

Az izzók 56V-osak. Az első két fényszóró izzó 2 db 2x18W 56V-os volt.
Ennek a helyére 2007.06.23.-án beépítettem 2 db 12V-os 2W-os ledes világítást (halogén spot foglalat, 38 led).
Az irányjelző izzók 10W/56V voltak. Ezeket helyettesítettem egyenként 4 db sorba kapcsolt leddel és ellenállással, aminek a teljesítménye kb. 1W (12V).




Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos robogó (escooter)lapozz: « előző   1, 2
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva