English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőtárolás  =>  Pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
szocsmarciVálasz erre
2013-05-30
19:02:47
Előzmény: 444tibi #40866#40875
- Milyen a gázkazán? Ha csak fűtő, akkor benne szokott lenni egy váltószelep az indirekt bojler részére - 5 csonkja van.
- Vegyesről nem szerencsés fűteni közvetlenül a HMV bojlert. Az indirekt bojler fűtő teljesítménye kicsi (spirál kevés), ezért a nagy hőt nem tudja átadni. Elméletileg akár működhet is, mert a puffer felé el tud menni egy része a víznek, de hogy ez mennyi lesz, azt nem lehet megmondani.
- A gázkazánhoz a radiátor visszatérője egyenesen kell menjen, a pufferbe nem kell bekötni. Igazából egy hidraulikus váltó szerencsés lenne, szét kell választani a vegyes kazánt és a gázkazánt. Vezérlés szempontjából is, így együtt a kettő nem mehet.
- kell egy kisebb tágulási tartályt tenni a vegyes kazán alsó csonkjához, és egy nagyobbat a pufferhez. De lehet csak egy nagyot a vegyes kazánhoz is.
- tágulási tartály mérete: 0,8 bar az előnyomás mértéke, 1100 liter, 2bar min: 192 liter zárt tartály kell. Ha 3,5 bar lenne a biztonsági szelep, akkor csak 120 literes kell.

Quasimodónak áttekinthetőbb a rajza.
Nagyobb tágulási kell, kazán védő Esbe szelep, + 1 szivattyú a HMV tárolóhoz - de valahogy a gázkazánhoz is hozzá kellene kötni. De itt is jó lenne a egy hidróváltó.
quasimod67Válasz erre
2013-05-30
18:39:12
Előzmény: dejoe #40790#40873
A dolog úgy müködik, fütés szezon elején végén, amikor sok a vegyes, akkor csak a gázkazán megy, puffer vegys kazán hideg, nyomás 1bar. Mikovr hidegebbre fordul az idö, vegyes indul, puffer felfüt 50°-ra, akkor biztonsági szelepen le van engedve viz ,nyomás beállítva 1 barra. Teljesen felfütve 70-75° , ahogy hül csötermosztát lekapcsolja szivattyút, maradék meleg felfüti bojlert, másnap este tartály még mindig 40° felett, begyújtás után fütés gyorsan indul. A nyomás igy állandóan 1 bar körüli.
2013-05-30
10:38:28
Előzmény: dejoe #40775#40866
Hosszas fejtörések után ezt szültem meg.
Végigmentem minden lehetséges üzemállapoton,
vegyes fűti a pufit
vegyes fűti a pufit+indirektet
kondenzációs fűti a radiátorokat
kondenzációs fűti a radiátorokat+indirektet
pufiból megy a ház fűtése
A radiátorkörbe, amennyiben a ház nem kér fűtést, kizárt az átkeringés, mert ott egy 3 zónás, jelenleg is működő kapcsolás van, ha lezár, akkor nincs átkeringés (vegyes fűti a pufit üzemben).

megúszom 4 visszacsapóval, és egy motoros szeleppel,
aminek csak annyi dolga lesz, hogy ha az indirekt felfűt, akkor lezár.

A radiátor visszatérőt keresztülvezettem a pufin, hogy a kondenzációs kazán hideget szívjon, így jó hatásfokkal üzemeljen, ez a kevés meleg sem menne veszendőbe, melegen tartaná a pufit, a veszteség 40 fok környékén nem hiszem, hogy hatalmas lenne.
A pufi 15-20 centis hőszigeteléssel lesz ellátva egyébként.
De ha nem jó az ötletem, kihagyható a körböl.

Vegyes körben nem tettem visszacsapót, átkeringések semmilyen üzemben nem keletkeznek,
ha jól okoskodtam, a pufi visszakeringését a kazánba hurokkal oldom meg, a rajzon látszik is.

A vezérlés gondoskodik, hogy a két rendszer egyszerre ne menjen, elintézi a hmv, a pufi, és a radiátoros körök működtetését,
kezeli a cirkót, a szivattyúkat, amennyiben rábólintotok, hogy az elképzelésem jó, nekiállok tervezni a vezérlést.
A kazán megfutásvédelmet nem rajzoltam be, nem bonyolítottam, ez a nyers tervezet.

Kérném a T. meós urakat az átvételre, és a hibák feltárására.

Mégegy kérdés, 1100 liter víz lesz a rendszerben kb, mekkora zárt tágulási kell,
a szintkülönbség az pincétől a legmagasabb pontig 4 méter, a tágulásit a földszinten helyezem el, ez is 0,2 bar nyereség, a max. nyomás 2 bar lehet, a biztonsági szelepek 2,5 barosak lesznek.





2013-05-23
19:29:18
Előzmény: quasimod67 #40789#40790
"Nyomás teljes felfütött állapotban sem ment fel 1.2 fölé"
És hány fok az a "teljesen felfűtött állapot" ?
Mert a 60 liter tágulási kevésnek tűnik a 800 literes pufferhez
quasimod67Válasz erre
2013-05-23
19:11:40
Előzmény: 444tibi #40764#40789
Felraknám az otthoni rendszert, hihetetlen egyszerű,és nagyon jól müxik.
Vegyeskazán nyomásálló, az egész rendszer állandóan 1 bar nyomáson van,(kell a gázkazánnak). Nyomás teljes felfütött állapotban sem ment fel 1.2 fölé. Fütéskor melegviz ellátás is megoldott. Nem kell semmit átkapcsolgatni, nyitni-zárni.



2013-05-22
21:07:46
Előzmény: 444tibi #40773#40776
"egy megfelelően beállított biztonsági szelepet,"
KETTŐ !
Egy az előremenőben > gőznek
Egy a visszatérőben > víznek

"egy vízhálózatra kötendő hűtőt takar."
+ egy vészhűtő szelepet > watts STS20 vagy Honeywell TS131
2013-05-22
21:04:00
Előzmény: 444tibi #40770#40775
Elég kesze-kuszának tűnik a rajz ! :-)
- kazánvédő-puffertöltő szivattyú nem jól van rajzolva
- az indirektet miként fűtöd a vegyessel ? Nincs "összekötve", nincs szivattyú stb.
- fűtési keringető/keverőszelep sincs "jól"

Kiindulásnak..


2013-05-22
20:45:39
Előzmény: dejoe #40766#40773
Igen, egy hőcserélős az indirekt.
A nyitott rendszer nem jöhet szóba, nem tudom feltenni megfelelő magasra a tartályt, és mint írtad, a modern cirkonak kell vagy 1 bar.
Olyan kazánokat néztem, amelyek nagyobb nyomással is üzemeltethetők,
a biztonsági berendezés pedig gondolom, egy megfelelően beállított biztonsági szelepet, és egy vízhálózatra kötendő hűtőt takar.
Mivel a pufi mélyebben lesz, mint a kazán, áramszünet esetén tutira felforr,
be kell szereznem egy szinuszos szünetmentest is,
meg egy legalább 150 literes zárt tágulásit is.
Meg kéményt építeni, stb. lehet, hagyom a fenébe az egészet.
2013-05-22
19:53:31
Előzmény: dejoe #40765#40770
Dejoe,
alapon szerintem a mellékelt kép szerint kéne összecsövezni a rendszert,
ekkor még a vegyeskazán/indirekt tároló nincs is a rendszerben.
Hová kéne visszacsapót tennem, hogy jó legyen?





2013-05-22
12:10:06
Előzmény: 444tibi #40764#40766
Amúgy azon is érdemes lenne legondolkodni - mivel használt kazánokat is nézegettél -, hogy
- nem minden vegyeskazán köthető zárt rendszerbe . Az újak SEM mind !
- ha zártba kötöd, kell egy csomó biztonsági eszköz !

- az újabb gázkazánoknak KELL egy bizonyos minimális nyomás, hogy működjenek. Általában 0,6-0,8 bar. hacsak nem hekkeled meg a nyomásjeladóját..

Tehát lehet nem olyan 1xű azt megoldani váltószeleppel, hogy gázkazánnal ÉS vegyessel IS fűtöd az indirektet. (gondolom azért kell a válltószelep, mert csak 1 hőcserélő van benne)

2013-05-22
12:01:43
Előzmény: 444tibi #40764#40765
"hogy a köröket valahogyan el kell zárni egymástól, a nemkívánatos átkeringetések miatt."

Van ám olyan IS, hogy visszacsapó szelep ! :-) nyelves és rugós is van....
AZ miért nem jó neked ?
2013-05-22
05:55:34
#40764
Ide teszem fel a kérdésemet, mert "váltószelep" témakört nem találtam.
Körvonalazódik (papíron) a rendszerem,,
egy pufitartály, amit a vegyesből fűtök, egy indirekt, amit szeretnék vegyesből, vagy kond.cirkóból is melegíteni (meg ha már benne van egy 2,2kW-os elektromos betét, akkor egyszer, a távoli jövőben napelemről is, ez egyenlőre sajnos utópia, de hátha nyerek a lottón).
Arra már rájöttem, hogy a köröket valahogyan el kell zárni egymástól, a nemkívánatos átkeringetések miatt.
Motoros váltószelep (Esbe+ARA) horror árú, a legolcsóbb megoldás, amit találtam, az zónaszelep, és elektrotermikus állítómű. Ez kijönne 7-8 ezerből/darab,
hátránya, hogy nagyon tetű, 3-4 perc körül nyit, de ezt még megoldom
(a mostani 3 zónás vezérlésem is ilyenekből áll, megfejeltem mikrokapcsolóval, akkor indul a cirko, amikor tutira nyitva a szelep, nem pöcsöltem időkésleltetéssel)

www.futes-megtakaritas.hu/termekeink/radiator-_es_zonaszelepek

Namost, viszont van nekem egy kedves gázszerelő barátom, akinél több darab megpusztult kombicirkó várja, hogy újrahasznosítsák, és ezekben van a fűtés-hmv váltószelep.
Ezeket is fel tudnám használni, esetleg valaki mondana valamit róluk,
milyen feszültséggel működik, állandó fesz. kell neki, az állítást polaritásváltással oldja meg? mennyire tartós, megfelelne-e nekem erre a célra?

szocsmarciVálasz erre
2013-05-21
19:37:18
Előzmény: 444tibi #40746#40761
Jó a hurok is. 10x a külső átmérő, de minimum 0,5m kell legyen a hurok magassága.
2013-05-20
19:12:54
Előzmény: szocsmarci #40705#40746
Szivattyú lesz, a puffer töltő körön mindenképp kell,
a radiátor kör meg külön most is szivattyúval megy+3 zónás vezérlés.
Visszaáramlásra gondoltam, a pincéből a pufi gravitációsan 100%, hogy visszakeringene a kazánba.
Valahol olvastam a visszacsapó kiváltására hurkot ajánlottak, kisebb az ellenállása, és a célnak megfelel, ezen is elgondolkodom.

szocsmarciVálasz erre
2013-05-17
13:00:59
Előzmény: 444tibi #40701#40705
Nincs akadálya szerintem. Figyelni kell a gravitációs áramlásokra, ahol ez előfordulhat, és nem kívánatos, oda visszacsapót kell tenni. Más hátrányát nem látom.
2013-05-17
08:52:58
#40701
Kérdésem,
hogy a hely adottságai miatt a puffert mélyebbre kéne tennem, mint a
kazánt, ez megvalósítható, vagy felejtsem el?
A kazán a földszinten lenne, a pufi pedig 2 méterrel lejjebb lévő pincében,
a csőhossz 2X5 méter körül.
Annyira kicsi mindenhol a helyem, a pinyó is csak 2 méter magas, a két ajtó pedig 78 centi széles,
csak 500-750 literest tudok beépíteni így is, nagy variálások árán.
Mindent variáltam már, a kazánt nem tudom a letenni a pinyóba,
a hely nagyon szűk, a kéményt abszolut nem tudnám kivezetni, és max. 50-60 centire tehetném a gázcirkótól, ez nagyon kevés,
ráadásul a levezető lápcső olyan, hogy havonta 2szer sincs kedvem lemenni, nemhogy naponta többször a kazánt rakni.
Amennyiben nem jó, hogy a pufi lejjebb van, akkor marad a hagyományos kicsike, max. 15kW-os kazán,
begyújtok--> felfűt--> megfojtom a huzat elvételével módszer, pufi nélkül.




2013-03-06
12:40:57
Előzmény: dejoe #39198#39202
ha csak ennyi a kulonbseg akkor a rovidebb csovek miatt en valszeg az 1000est valasztanam!

az ex-komuvesem mondja mindig, hogy rengeteg olyan embert ismer, aki nem fog bele valamilyen munkaba, mert az "rombolassal" jar, igy inkabb egy eleten at fagyoskodik egy hideg lakasban, csak mert nincs szive felverni a regi burkolatot es padlofutest csinalni. Szoval azon a munkan ne sporolj, ami az eletedet jobba teszi:)
2013-03-06
11:55:00
Előzmény: zsezse #39196#39198
"gy megmarad az urito csonkod,es nem szukitesz az atmeron."

Má ééétem ! :-)
Köszi

ezzel csak az a baj, hogy a nagy puffer bekötése a bal oldalon van, a kisebb puffer meg csak annak jobb oldalán tudom elhelyezni :
Így meg már lassan annyi 28-as cső(+ hőszig. kell), hogy abbó az árból megvehetek egy új 1000 literes tartályt. :-))) (85eFt vs használt 500 liter40eFt)
És akkor már mehetne az ajtóbontások után a rövidebb csöves, párhuzamos bekötés is.

agyalok tovább... :-))
köszi
2013-03-06
11:20:37
Előzmény: dejoe #39195#39196
>Hanem a hellyel ! :-) Meg az ajóK bontásával...stb.
ha az eredeti elkepzelesedben nincs benne az ajto bontas, akkor az en elkepzelesemben sem:)


>"akkor oda be tudod illeszteni a ket veget az uj pufferednek!"
>Ezt nem értem ! Két végét ?? Hogyan gondolod ?
azt irtad, hogy a 2. puffer visszaterojet be tudod kotni az 1. puffer visszateroje utan, es egy csappal elzarod az 1. puffer visszaterojet.
erre irtam, hogy ne csak a visszaterot kosd ide be, hanem a te altalad tervezett helyre kosd be a 2. puffer eloremenojet (es 10 centi cso kivagassal kosd be a visszaterot is!
tehat az 1. puffer visszaterojet kosd ossze a 2. puffer tetejevel, es a kazan fele kosd be a 2. puffer visszaterojet.
igy megmarad az urito csonkod,es nem szukitesz az atmeron.

>hidtaulikai viszonyoktól függően arra IS tud szívni a szivattyú vizet ha a >puffertöltő szivattyú már áll !
>Írják ezt a laddomatos ismertetőben is.
>Ezért gondoltam..
ja ertem. Nekem nincs kerulo agam, csak a teljessegf igenye miatt rajzoltam be szurkevel. sajna nem olyan az elrendezesem, hogy lenne ertelme.
ezt passzolom:)

>"nem rajzoltad be a lakas oldalt, de gondolom van ott is keveroszeleped)"
>pedig ott van az ! ha megnézed jobban... :-)
egy kicsit csokkenthetnel meg a rajzon, hatha jobban latom ;)


>"1000L viz nem akkora tortenet, hogy ne lehessen "
>persze...csak ahhoz kell egy másik, tiszta, 1köbös tartály...ami nincs ! :-)
akkor marad az 500L, az is +50% :) majd szerzel helyette nagyobbat, nem feltetelek!


2013-03-06
11:08:56
Előzmény: zsezse #39194#39195
"akkor hajra!"
Nem "hajrával" van baj!
Hanem a hellyel ! :-) Meg az ajóK bontásával...stb.
Ezért gondoltam.

"akkor oda be tudod illeszteni a ket veget az uj pufferednek!"
Ezt nem értem ! Két végét ?? Hogyan gondolod ?

"a "kazanbol sziv" dolgot nem teljesen ertem:"
Mert ugyi 2T-s bekötésnél ÉS ha VAN esbe-szivattyút elkerülőben nyelves visszacsapó - ÉS VAN - akkor ha csak a fűtőköri szivattyú megy , akkor a hidtaulikai viszonyoktól függően arra IS tud szívni a szivattyú vizet ha a puffertöltő szivattyú már áll !
Írják ezt a laddomatos ismertetőben is.
Ezért gondoltam..

"nem rajzoltad be a lakas oldalt, de gondolom van ott is keveroszeleped)"
pedig ott van az ! ha megnézed jobban... :-)

"1000L viz nem akkora tortenet, hogy ne lehessen "
persze...csak ahhoz kell egy másik, tiszta, 1köbös tartály...ami nincs ! :-)

Köszi... még agyalok..



2013-03-06
10:51:06
#39194
ezen a parhuzamos/soros toltesen anno en is agyaltam, vegulis akkor a sorosnal maradtam, valaki lebeszelt a parhuzamosrol (nem lesz egyenletes a feltoltodes)

a gondolataim, amik eszembejutottak:
-ha mar bovited, akkor ne csak 500L-t tegyel be, ha tobb befer, akkor hajra! max nem futod fel teljesen, de a lehetoseged meglesz ra.
-igyekezz minel kevesebb csovet hasznalni a ket puffer kozott, azt pedig extran leszigetelni
-en nem szukitenem le ket puffer kozotti reszt 3/4"-ra, ha vegig 28-cal vitted.
ha ugyis szetvagod a mostani puffer also reszenek bekoteset, akkor oda be tudod illeszteni a ket veget az uj pufferednek!
-a "kazanbol sziv" dolgot nem teljesen ertem: miert problema? eleg magas az ESBE hoerteked, hamar le fog zarni. amig van melegviz a kazanban, hadd szivja, ha tudja! (nem rajzoltad be a lakas oldalt, de gondolom van ott is keveroszeleped)

1000L viz nem akkora tortenet, hogy ne lehessen 1-2 ora alatt leengedni/feltolteni, ha vegkepp nem megy maskepp, de ha van csap a puffer kivezetesen, akkor ezt sem kell meglepni!
szerintem az urito csonkot hagyd meg uriteni, az aljaban osszegyulo uledeket ne vidd at a 2. pufferbe!

nekem ez a 3. szezonom igy ket pufferrel, a hoveszteseg erezhetoen nagyobb, mint egy azonos terfogatu 1 darab puffernel, igaz, a 2. puffer nem is volt rendesen leszigetelve, viszont meg igy is jelentosen jobb, mintha csak 900L lenne benn.

az 5-10 eves tervben benne van egy 3 kobmeteres, foldbe sullyesztett tartaly:) de az is lehet, az apritek egeto fej miatt felesleges lesz ekkora.
2013-03-06
10:24:49
#39191
Érdeklődnék a nagyérdeműtől.
A jelenlegi pufferkapacitás bővítésén gondolkodom...A lehető legkisebb rombolás nélkül !
Jelenlegi felállás
- puffer szakszeres 2T-s bekötéssel bekötve (1000liter)

kiegészítés1: a pufferen amúgy 1"-os a csonk , és 28-as csővel van bekötve.

- ezt szeretném bővíteni 500 literrel úgy, hogy:

Úgy gondoltam bekötni a puffert - még ez jár a legkisebb "roncsolással" és a vizet se kell leengedni a nagyobbol, hogy:
- a jelenlegin van 3/4"-os töltő-ürítő csonk csappal
- onnan felvezetni a nagy pufi aljából a vizet a kisebb tetejébe
- a kisebb aljából jövőt meg bekötném a jelenlegi puffer alsón lévő, csappal allátott bekötése elé úgy, hogy ott elvágni, berakni egy T-t, csappal, és oda.

Egy bökkenő lehet csak, hogy a nagy puffer töltő-ürítő csonkja 3/4"-os csonkkal lenne átkötve a kicsire.
Hogy milyen csővel az még kérdés....ha a csonk 3/4"-os, akkor lehet 22-es is elég...

Amire rájöttem, hogy annyi problémát okozhat, hogy amikor a fűtőköri szivattyú nem megy , de a puffertöltő igen, akkor a víz a a fűtőköri keverőn tud átfordulni (vagy egy része).
Illetve, hogy pufferból a meleg kivételekor, a "fojtás" miatt, a kazánból IS szívHAT vizet (vagy lehet, hogy eddig is szívott), de ezek után többet fog.. :-)

Van valakinek ötlete, tapasztalata ezzel kapcsolatban..

Szóba jött még a párhuzamos , még egy 1000 literes tartály bekötése, de ahoz ezeket is mgkéne még oldani + ban
- víz leenged régi pufferból
- pince ajtó + közbenső ajtó kiszed
- puffer kivisz
- új puffer bevisz
- régi visszavisz
- csövezés teljesen átalakít

Az 500 literes (d650) egyszerűbb lenne...

Most láttam meg, hogy a rajz mérete, hagy némi kívánnivalót maga után . :-)
bocsi..de a lényeg látszik rajta..




zsbalazsVálasz erre
2012-11-04
12:38:12
Előzmény: robert #35093#35095
A kérdés az hogy a megfelelő hőérzet biztosításhoz a napszak melyik részében mennyit kell fűteni.
Pl. délután 5-től 10-ig kb. 30KW-ot?
Éjjel feltételezem minimumot csak vagy semmit, ház típustól függően.
Nappal ha nem vagyunk otthon délután 5-ig ....? A maradék 30KW reggel vagy folyamatosan temperálva?
2012-11-04
11:17:18
Előzmény: Gyuri #34979#35093
Gyuri,

"Tegnap 4 órakor"
Vagy délután vagy hajnalban?

Egy rossz hőszigetelésű ház ebben az enyhe időben is igényelhet 60kWh energiát naponta.

zsbalazsVálasz erre
2012-11-04
08:55:59
Előzmény: Gyuri #35012#35083
Szerintem 1 napi meleget nehéz betárolni. Nekem a reggeli fűtés (kis mennyiségű) jött be, utána délután már könnyebb felfűteni.
Biosolar Forum  =>  Hőtárolás  =>  Pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva