English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Hőleadók  =>  Falfűtéslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2013-04-28
10:22:52
Előzmény: Kartsy #40455#40461
Kartsy:
nem a falfűtés kialakítására gondoltam.
A fúrt szonda vs kút kérdéséhez akartam segítséget nyújtani.
A hibátlan működéshez pedig kéne azt is tudni, hogy mi fogja elnyelni a hőt és annak a hőelnyelő kapacitása elegendő e?
2013-04-28
06:49:55
Előzmény: Kartsy #40455#40456
kartsy
szerintem felreerted a szandekunkat:) Nincs szandekunkban vitatkozni, pusztan csak ravetettuk magunkat, mint kiskutya a csontra, mert nem lattunk meg ilyen megoldast, es kivancsiak vagyunk, mi motivalt, h igy oldd meg!

nehany kerdesem lenne meg: tettel-e vakolo halot a vakolatba, illetve milyen habarccsal vakoltal? Specialis falfuteshez valoval, vagy sima vakolattal?
Repedezest eszlelsz-e a feluleten?

mi sima vakolattal vakoltunk a falra, vakolohaloval + a vakolt reszt meg egyszer athuztuk dryvit halo + EPS ragasztoval, erre gletteltek ra a festok.


2013-04-27
20:51:58
Előzmény: grano #40451#40455
Köszönöm a táblát!

Nem fogok vitatkozni, hogy melyik falfűtés rendszer a jobb.

Szerinted az, szerintem ez - és mindkettőnknek igaza van, mert ez inkább szubjektív onnan, hogy mindkettő hibátlanul működik.


2013-04-27
07:25:54
Előzmény: Kartsy #40444#40451
Kartsy:
létezik amit mondasz, létezik, hogy működik is, a kiindilási alapod ez lehet:





PH-s kollégát kérdeztem tavaly nyáron: egységesen 15W/fm-el számolnak ha hűteni kell.
Bocsánat a képről lemaradt egy lényeges info: az adatok a hőnyerés folyamatában érvényesek, a nyári - hűtési - időszakban ezek feleződnek.

2013-04-26
22:43:41
Előzmény: Kartsy #40444#40449
nos, az enyemet is elvitte a cica.

szoval akkor roviden:
azt ugye tudod, hogy a huteshez naygobb felulet kell, mint a futeshez? ezzel szamoltal?

mi sajat magunk martuk ki a gipszkarton paneleket, igy jelentosen olcsobbra kijott.

a gipszkarton ha beazik mit csinal? legfokepp vizes lesz:)
a mienk biztos nem esik le, mert mi behaloztuk alul felul.
az, hogy alacsony a hotarolo kepessege az igaz, de a falfutesnel ez szerintem nem gond, mert gyorsan reagal.
azt nem ertem, hogy ha nem direktben nyomnad a kutvizet, akkor miert erdekes, hogy jut fel a 3. emeletre?
egyebkent sztem siman felnyomja barmilyen szivattyu.

a kokany talajszonda szerintem nem tud annyi hot elnyelni, mint amire folyamatos uzemben szukseged lehet.
2013-04-25
23:56:07
Előzmény: zsezse #40416#40444
Írtam egy hosszú-hosszú levelet. Szerencsére elszállt, ahogy a "go"-ra kattintottam. A nádból kiindulva odáig jutottam, hogy szidtam benne a magyar ipart megrontó, korrupt politikusokat, a tehetetlen, haszontalan büntetésekre hajtó hatóságokat, ... - jobb is, hogy nem olvastátok... :-)

Nos az egész ferde síkot becsöveztem, szerintem az építkezésem teljes költségvetése is kevés lett volna hozzá, hogy előre hornyolt/csövezett gipszkartonból csináljam meg.
Ráadásul a gipszkarton alacsony hőtároló képessége, hőtehetetlensége kb a 999Ft-os kínai öltöny minőségéhez lenne leginkább hasonló.
Nem ázik be.
Ha beázna, leesne a nád, HA nem tartaná még ott a felcsavarozott horganyzott drótháló és a rabicz-háló.
Mit csinál a gipszkarton ha beázik? :-))))))))))))))))

nem hát, nem direktbe nyomnám a üledékes kútvizet a falba, pláne, hogy a Meditherm cső 4mm-es lyukkal bír.

értem én, hogy egy induri-pinduri motorka keringeti a vized a falban - akárcsak nekem. De mi viszi fel a kút méllyéből a harmadik emeleti tetőtér csúcsába?

Arra gondoltam, hogy kókányolok még egy kicsit és csinálok egy "talaj szondát". Egy zárt csőhurokra gondoltam, aminek a földben levő nagy része, rézből lenne hogy jó hatásfokkal cserélje a hőt, így nem kell a felfűtött vizzel vacakolnom (kicsi a kert, nem tudnám felhasználni) és a szivattyú is lehetne kisebb teljesítményű, hiszen nem kell emelnie a folyadék oszlopon, elég csak keringetni azt. UGYE?

Kérdés, hogy ér-e bármit is az 5letem, ha igen, akkor milyen mélyre kell furatnom?
2013-04-25
21:38:49
Előzmény: robert #40396#40442
negyedik éve megy. Ha netán elköltözünk, a következő házban is csak falfűtés lesz - no meg temperáló padlófűtés.
2013-04-25
11:03:18
Előzmény: robert #40405#40416
urak

nezzetek meg a legtobb (tippelek) 1980 elott epult nem tetoterbeepitesu hazat!
szerintem a legtobbnek nadszovetes a mennyezete!

bar neha neha leszakad, ha repedezik, a beazast nem birja, de azert meg tartjak magukat!:)


kartsy
azt viszont nem feltetlenul latom, ez a megoldas mivel jobb/olcsobb/egyszerubb/gyorsabb a gipszkartonosnal?
megkerdezhetem, miert dontottel igy?

gondolom a kutvizet nem direktben akarod felnyomni a falakba, hanem hocserelon keresztul?!
egyreszt en felnek a lerakodasoktol
masreszt a kutbol kijovo 14 fokos viz parakicsapodashoz vezet, ki fog rajzolodni a cso nyomvonal hamar. a huteshez minimum 17-18 fokos vizet erdemes hasznalni paratartalom fuggvenyeben!

nekem nyilt rendszerem van, 3 szintes a haz, a tetoter feletti padlasterben van egy tagulasi tartaly, egy grundfos alfa keringeti <8W teljesitmennyel a falfutes csovekben a vizet, amit egy 20KW-os hocserelovel hutok a kutvizet felhasznalva. nekunk nagyon bevalt a tavalyi nyaron. a keletkezo elomelegitett kutvizet a kertben csopogtetesre hasznaljuk
2013-04-24
15:52:49
Előzmény: szocsmarci #40404#40405
szocsmarci,

Valahol azt olvastam, hogy nádszövetet és nádpallót "meg kell sétáltatni", mert Ausztriában van építőipari engedélye, így "importálva" már nem lehet gond a papírokkal :)

szocsmarciVálasz erre
2013-04-24
15:40:54
Előzmény: robert #40396#40404
Ez a nádszövet szíven talált engem (is). Valószínű nincs EMI engedélye, de talán van valakinek elegendő gyakorlati tapasztalata ez ügyben - nem ártana megkérdezni egy építészt, Ő mit szól hozzá. Más kérdés, hogy miként viselkedik HŰTÉS esetében. Illetve kérdés, hogy mi van akkor, ha esetleg átázik, mennyire csökken a vakolat szilárdsága.

Úgy tudom, a természetes anyagokat nem kell bevizsgálni, ha már régóta alkalmazzák az adott célra - például kenderkóc a csőtömítésre.
2013-04-24
10:38:13
Előzmény: Kartsy #40393#40396
Kartsy,

Érdekes az anyagok újszerű alkalmazása.

Mióta üzemel a falfűtésed?

2013-04-24
05:44:30
Előzmény: Kartsy #40393#40395
Hűtés céljából jobban járnál a kútvízzel, ha tudsz jó vízadó képességű kutat furatni és van kert, ahová elvezeted a fáradt anyagot. Nincs gond az emeletre feljuttatással, nekem is felmegy. Saját méréseim szerint 10 feletti jóságot értem el a múlt nyáron. Idén ezen akarok még javítani.

T.
2013-04-24
00:15:35
Előzmény: szepygab #1911#40393
- Falfűtésnél ne vakolj vakolatra, érdemes tégláig leverni a régi vakolatot!
- Hogy miért?
- Majd elválik! :-)

Én tetőtérben sem a gipszkartonos megoldást választottam. Újítottam 1 kicsit.
Itt a rétegrendem:
pára áteresztő
szigetelés
pára záró
deszkázat
nádszövet
50x70 duplán horganyzott, ponthegesztett rács
meditherm falfűtés kábel kötegelővel
rabicz háló
2cm vakolat (+csempe)

Most folyadékhűtőre keresek megoldást - gondoltam átalakítok egy klímát, mert mire a tetőtérbe felszivattyúznám a még meg sem fúrt kútból a vizet, a gatyám is rámenne.

képek:
előtte / vakolva






2013-03-20
12:29:51
Előzmény: takyka #39697#39698
takyka,

"... kopasz fejem búbján érzem a sugárzást... "

Ilyen szenzorom nekem is van :)

2013-03-20
11:13:12
#39697
Mint már írtam, én akkor érzem a fal hősugárzását, ha odafigyelek rá.
Szerintem Ennyi elég is!

Anno. próbaképpen feltekertem a vízhőmérsékletet (és a szivattyút). Nem volt kellemes. Ha nem mozdultam, egy idő után melegem lett, a takaró alatt fekve izzadtam. Amikor leállt a fűtés, vagy egyszerűen csak elindultam és a "menteszél" hűtött, akkor meg túl hidegnek éreztem a levegőt (nagy volt a kontraszt).

A fenti folyosón egy szem panel van felrakva a plafonra. Ha lassan sétálva megyek végig a helyiségen, a kopasz fejem búbján érzem a sugárzást, amikor alá érek. :-)

A jó meleg padlófűtéshez meg nincs szerencsém. Nálunk csak akkor kellemes mezitláb a padló, ha kint legalább -5-8°van. Pedig nincs szigetelés a habisol falon...

T.
2013-03-20
09:59:19
Előzmény: zsezse #39691#39692
zsezse,

Most:
A nappaliban a padlófűtéses burkolat 25 fokos, a külső fal 22 fokos.
A radiátoros fűtésű hálónkban a külső fal és a padló is 21 fokos.

A nappaliban általában zokniban, mezítláb vagyok. Télen kellemesen langyos, nyáron kellemesen hűvös.
Az viszont mindig megérzem, ha mezítláb betévedek a radiátoros szobába, a padlót hűvösnek találom.

Ezért én is támogatom a "meleg hidegburkolatot", a földszinten legközelebb is azt építenék be.





2013-03-20
09:38:33
Előzmény: robert #39690#39691
robert
ez szerintem olyasmi kerdes, mint a padlo temperalas.
egy ismerosom buszkelkedett vele, hogy a padloja a remek hoszigetelessel 21 fokos futes nelkul. O nem is csinal padlofutest sehova sem, mert "fel" a padlofutes hatranyaitol. Nekem a 21 fokos padlo hideg, a mi padlonkra helyezett szenzor 26-27 fokot mer egesz telen, mi mezitlabasak vagyunk.

valo igaz, hogy mi a nappaliban pont a hianyos hoszigeteles enyhitesere fogtunk bele a falmarásba. szamunkra ez is egy szempont volt, mert gazdasagosan nem kivetelezheto mar a fal feljavitasa - legalabbis eddig nem talaltam ra modot.


2013-03-20
09:16:59
Előzmény: zsezse #39689#39690
zsezse,

Nálunk a lakás legtöbb helységében padlófűtés van, de a hálóban csak radiátorok fűtenek. Sejtem, hogy mit akarsz mondani a hőérzetről, de én nem tapasztalom.

Most ide oda járkáltam, erősen rákoncentráltam... esetleg.. talán...
Annak, hogy alig érzek különbséget az lehet az oka, hogy jó a hőszigetelésem. Ha nem így lenne, akkor valószínűleg én is nagyobb különbséget éreznék, mert nagyobb lenne a meleg felületből sugárzó hő aránya.

Nem támadom sem a falfűtést, sem a padlófűtést, csak úgy érzem, mintha mindkettőt a hiányos hőszigetelés hatásának enyhítésére ajánlanák.
Jó hőszigetelés mellett ugyanis nem hidegek a falak, nem alakul ki porhenger és a rétegződés minimális.


A reklámszöveg szerintem túloz.


2013-03-20
08:49:46
Előzmény: robert #39688#39689
robert

nem!
voltal mar falfuteses hazban?
nem tudom maskepp leirni a jelenseget, mint hogy bemesz a helyisegbe, es ha megallsz egy par pillanatra, akkor erzed az arcodon, hogy valami melegiti.
erre mondjuk midnig, hogy olyan, mintha sutne benn a nap.
a levego nyilvan nem mert mondjuk 21C van benn, ha atmesz masik helyisegbe, ahol nincs falfutes, de van 21C, ott nem erzed ezt.
rarakod a kezed a falra, es nem erzed "melegnek", csak mondjuk enyhen langyosnak, mert max 35 fokos viz van benne.
te ezt mivel magyaraznad?

elbeszelunk egymas mellett vagy en ulok forditva a lovon?

update:
hirtelen csak ezt talaltam:
www.vivaco.hu/index.php?page=padlofutes
"Padlófűtés esetén a felmelegített padló nagyrészt sugárzással (kisebb részt konvekciós úton, hőátadással) adja át hőjét környezetének. Ugyanezen elven „működik” a napsütés is, amit tapasztalhatunk is, amikor télen kiállunk a hóba, a szikrázó napsütésbe. Bár a nap csak kevéssé melegíti fel a levegőt, de ugyanakkor érezzük a sugárzás hatását, és lényegesen kellemesebben érezzük magunkat, mint ahogy a hőmérőre pillantva „logikus” lenne."

2013-03-20
08:43:02
Előzmény: zsezse #39687#39688
zsezse,

Nem azt akartad mondani, hogy kisebb a sugárzás aránya?

2013-03-20
08:39:02
Előzmény: robert #39685#39687
robert

passz, de gondolom mivel csak par C a kulonbseg a fal felulete es a levego homerseklete kozott (<10-15C) igy aranyaiban joval nagyobb a sugarzassal leadott.

a mi falunkat szinte nem is erzed melegnek, ha a kezed rateszed.

2013-03-20
08:33:19
Előzmény: zsezse #39680#39685
zsezse,

Szerinted mekkora a lakásodban a konvekció és a sugárzás aránya a falfűtéses helységekben? Miért annyi?


2013-03-20
06:52:01
Előzmény: robert #39647#39680
Robert

>Mint mindenki másnál, az időjárásnak köszönhetően :)
termeszetesen a hideg napokra gondoltam, nem az enyhekre.

>Radiátorral sem egy ponton melegíted a levegőt, a falfűtés nem más, mint egy nagy felületű radiátor.
egy 0.7-1.3 nm feluletu radiator sugarzas szempontjabol kevesbe osszehasonlithato egy 12nm-es fallal.
Ehhez es a helyiseghez kepest nekem pontszeru:)


2013-03-19
20:55:56
#39677
Egy képzeletbeli 100m2-es házat vizsgáltam, aminek az egyszerűség kedvéért a padlón, a falon és a födémen is ugyanakkora az U értéke .
A falfűtéshez szükséges felület a fűtési teljesítményigényből adódik . Az összes fűtés a külső falon helyeztem el.
A fal maximális felületi hőmérsékletét úgy választottam meg, hogy U=0.5 falaknál sem legyen magasabb, mint 30C .
A szoba hőmérséklete falfűtés esetén 21C .
A szoba hőmérséklete radiátoros fűtés és U=0.5 esetén 23.2C, ami a hőmérséklettel nő .
Minimális külső hőmérséklet -15C .
A külső határolófelület 300m2 .
Ablak felület 15m2 .
Ablak hőátbocsátási tényezője 1,5W/m2K .
Légcsere 50m3/h .

Falfűtésnél egyenletes 21C fokot tartunk. Radiátoros fűtésnél minél rosszabb a hőszigetelés, annál magasabb szobahőmérsékletet kell tartani. A szobahőmérséklet növelésével együtt nő a veszteség a határoló szerkezeteken és a szellőztetéssel.
Falfűtésnél minél rosszabb a hőszigetelés, annál magasabb a felületi hőmérséklet, és a veszteség a panelek mögött.
Falfűtésnél minél rosszabb a hőszigetelés, annál nagyobb felületet kell beépíteni. U=0.5 esetén már 90m2-re lenne szükség, ha más hőleadó nincs.

A két rendszer energiaigényét összehasonlítva: U=0.5 esetén a radiátoros fűtésé, U=0.4 alatt a falfűtésé alacsonyabb (U=0.2 mellett 2%-al).

Érdekesség, hogy a csupasz fal hőszigetelése a fal-levegő átmenet miatt kicsit jobb (alfa), mint ahol falfűtés van (közvetlen érintkezés).


Az eddigiek alapján azt mondanám, hogy korszerű épületekben falfűtéssel pár százalékos csökkenésre lehet számítani, és szerintem a rendelkezésre álló szabad felület szab határt az alkalmazásnak.

Minden esetre a lényeg ennél a fűtési módnál is, hogy legyen jó a hőszigetelésünk!

szocsmarciVálasz erre
2013-03-19
20:47:39
Előzmény: takyka #39671#39675
"Én támogatom Róbert ötletét, hogy próbáljuk meg kiszámolni a falfűtés "jóságát"."
Nem tudom, pontosan mire gondolsz. A százalékos veszteségre - azaz mennyivel több hő távozik a szabadba a falfűtéssel, és mennyi ennek az aránya az egész bevitt fűtési energiához képest?
Maradjunk a Qualithermnél - ez benne van a Danwattba
Gipszpanel 10x1,3-as cső, 100-as osztás, 50/40 víz - felületi hőmérséklet 33,2°C, összes leadott teljesítmény: 5108W, kifelé leadott hő 936 W!, külső -11C, belső 20C, U= 0,5 W/m2K. Korrekciós veszteség: 519W!- ez az az érték, amennyivel a helység hővesztesége csökken a falfűtés miatt, mivel azon a külső falon nincs hőveszteség.
A lényeg (936W-519W) és a 5108W hányadosa: (936-519)/5108 = 8,2% - ennyi megy a szabadba ha minden falfűtés a külső falon van, és a fenti értékek szerint!

HŰTÉS: A hűtésre általában 50W/m2-t mondanak (és írnak), ami arányaiban úgy jelentkezik, hogy a hűtési hőigény lesz a mérvadó. Kiszámolva a fűtési és a hűtési igények miatt szükséges m2-eket, a hűtési nagyobbra adódik. Nem a duplája, de nem is közel azonos, valahol közte. Ha megengeditek, nem számolok konkrét példát, kicsit hosszúra nyúlna.




Biosolar Forum  =>  Fűtés - Hőleadók  =>  Falfűtéslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva