English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Hőcserélőlapozz: « előző   1, 2, 3, 4   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
szocsmarciVálasz erre
2013-03-19
19:15:03
Előzmény: ifarkas #39655#39667
1. Gázkonvektor.
2. hőcserélő + cső + radiátor + szivattyú + kapcsoló termosztát, ami indítja a kazánt is. Ismerni kell a meglévő rendszert is. Ha direktbe van kötve a kazánnal a padlófűtés, akkor le kell választani.

2013-03-19
16:37:49
#39655
Kedves Szakértők!

A házam mellé épített melléképület temperáló fűtésének a megoldására készülök idén. (Itt vannak a szerszámok, gépek és sajnálom őket)
Kondenzációs kazánom van, max 40 C-os előremenőn tartva, de ez csak -5 C körül van, az átlag 32-36 C.
Mi lehet az ésszerű, olcsó megvalósítás?
Gondolkoztam: kis hőcserélő - fagyálló - lapradiátor.
Igen ám, de ettől nem lesz vezérelve a kazán a kis helyiségből (ne is legyen!) és ha a ház nem kér (puffernak ott a padlófűtés) akkor ugyanúgy hideg lesz kint. Bár az is igaz, hogy majdnem folyamatosan megy a kazán, de legalábbis 12 óra/nap biztos az alacsony előremenő miatt.

Ötletek, megjegyzések?
payagyerekVálasz erre
2012-05-10
09:14:16
Előzmény: barbot #29285#29324
Sajna nem sokat ér! A sűrű lamellák fékezni fogják az önáramlást, így jelentősen rontják a hatásfokot és csökkentik a felületet.
2012-05-09
10:35:41
#29285
Sziasztok!
Ismét hőcserélő-kérdés:
Van egy kis méretű autóhűtőm, sárgarézből. Kb. 25x20x4 cm, talán beférne a tartály alsó szerelőlapján. A tartályban vizszintesen állitva működne-e? Ha mondjátok, este teszek fel képet róla.
2012-05-08
09:39:46
Előzmény: villam64 #29233#29237
Szia! Köszi a választ!
Akkor ez a bordáscsöves hőcserélő kerül a pufferbe, a napkollektor fűtéskörébe.
villam64Válasz erre
2012-05-08
09:24:25
Előzmény: barbot #29231#29233
A fűtés körbe nem tenném az alacsony teljesítménye miatt. Ez inkább másodlagos, levezető hőcserélő. A kollektortól puffer felé. 1,8 m nagyon kevés. A stagnációs részben tárgyaljuk a túlmelegedést. Róberten kívül még senki nem jelentkezett ezzel a problémával. Bigmafa lesz kész 60 cső 300 liter. Várjuk az adatait.
2012-05-08
08:53:03
Előzmény: szocsmarci #29224#29231
Szia!

Akkor ez nekem hová lenne jo(bb):
-a HMV tartályba fölülről belelógatva (a vegyeskazán fűtőkörébe), vagy a pufferbe ( a napkollektor fűtéskörébe)?

Télen megy a fűtés elég sokat ahoz, hogy esetleg elég legyen a hmv tartályba.
A kilátásban levő, 500 literes tartályt puffernek szántam, mert nincs benne hőcserélő (magasnyomású levegőtartály volt)-ezt hagyjam meg puffernek, és ne dolgozzon erre a kollektor?
A puffernél esetleg lenne lehetőség arra, hogy a kollektor felmenőjét hosszanvezessem az aljától a tetejéig. Az 1,8 m hoszú rézcső mennyi hőt tud leadni? Elég lesz, hogy az esetleges kollektor-túlmelegedést megakadályozza?



szocsmarciVálasz erre
2012-05-07
21:39:29
Előzmény: barbot #29222#29224
Szia
Úgy számolom kb 3,5kW-ot tud ez a kis hőcserélő. Nem sok, 300 litert kb 14 óra alatt fűt fel. Ha csak a felső harmadába hajtod be, akkor is 5 óra kell neki a 100 literhez folyamatos üzemben. Szerintem sok.

Az elhelyezésre annyit mondanék, hogy törekedj a tömörségre. Ez alatt azt értem, hogy stabilan helyezd be a hőcserélőbe, ne mozogjon, ne törjön (meg), a csatlakozás stabilan álljon a tartályon kívül. Ne csöpögjön, és ne legyen később sem meghibásodás.
2012-05-07
20:43:34
#29222
Sziasztok!
Sikerült vennem egy 70 cm hosszú, használt, bordáscsöves hőcserélőt. Fél colos bekötése van, és szerelhető: A hőcserélőt le lehet szedni e szerelőlapjáról, és befogatni simán két fúrt lyukba.
Kérdések:
Második hőcserélőnek jó lenne-e a HMV tartályba? Hová szereljem: a védőanód mellé, vagy inkább fölülről belelógatva a HMV tartály felső szerelőlapjához, ott, ahol kimegy a melegviz? Akitől vettem, az azt mondta, hogy amelyik tartályba nem fér bele a hossza, meg szokta hajlitani. Szerintetek?



szocsmarciVálasz erre
2012-04-23
06:25:25
Előzmény: barbot #28795#28807
Nem tudom, soha sem szerettem az anyagtant. De ivóvízre alkalmas kell legyen, és lehetőleg vastagfalú legyen. Nem kell saválló minőség, szerintem ami sima csapadékvízre jó, az jó lesz ide is.
Felső fűtőfelületre általában 1,3m2-t alkalmaznak ekkora tartálynál, ennyi a csőkígyó külső felülete.
2012-04-22
20:14:28
Előzmény: szocsmarci #28766#28795
Szia!
Holnap megérdeklődöm egyik ismerősömnél, aki inoxból dolgozik, hogy tudna-e spirált hajtani, és lenne-e, miből. Bármilyen inoxanyag, inoxcső megfelel hőcserélőnek?
Ha nem jön össze- olvasva hozzászólásodat, meg a payagyerekét,- lehet, hogy olcsóbb lesz kicserélni két hőcserélősre a hmv tartályt, bár nagyon sajnálom. Azon is filóztam, hogy akkor az 500 literes puffer helyett vennék egy két hőcserélős hmv tartályt, a mostani meg lenne a puffer addig, amig kikerül egy nagyobbra az olvasó.

payagyerekVálasz erre
2012-04-22
10:48:34
Előzmény: szocsmarci #28766#28776
Nem használtam én fel semmit. Pláne nem klímás rezet, mert az nagy tisztaságú, így drága. Ezt a kidobott bojlert valaki más Qrta meg análisan rézzel. Mi (komám és én) csak kihúztuk belőle, mint répát a mesében.
Azt azért tudni kell, hogy olyan formája volt, mint 1 mócsing! Gondolom a nyomás összevissza deformálta odabent. Így szó szerint ki kellett tépni és nem pedig pusztán kihúzni a spirált.
Én elvből nem tartom hasznos dolognak az így betekert csőspirált (rezet pláne).
(Persze könnyen lehet, hogy csak nekem üldözési mániám az elektrokorrózió. De ha nagyvéletlen mégis igazam lenne, akkor a legdrágább portéka fog kilyukadni, a tartály.)

Nem vagyok klímaszerelő sem, csak van 1 csipetnyi belelátásom a szakmába. Annak is inkább a hőhasznosítás-felőli oldalába.
Én 1×ű kis bugris parasztnak vallom magam. :-) Igaz bármelyik politikusnál többre!

Sajnos nem tudjuk, hogy ezeket a rézcső spirálokat, valójában mihez lehet tenni. Tároló tartályba-e, vagy netán HMV tartályba is? Szerintem csak tárolóba, aholis nincs oxigénutánpótlás.
szocsmarciVálasz erre
2012-04-22
07:48:48
Előzmény: barbot #28761#28766
Szia

Külső hőcserélőt nem lehet használni szivattyú nélkül - kivétel a nagylelkűen méretezett hőcserélőket, aminek ára szabályzással együtt 2-300.000 Ft.

Gondolkoztam az éjszaka, ezen a réz dolgon. Szerintem Payagyerek klímához alkalmas rézcsövet használt fel, Ő klímaszerelő vagy valami hasonló - mérnök talán? Réz és réz közt nagy különbség van, a hozzáadott anyagoktól függően.

Vannak vakkarima helyetti hőcserélők, találtam egyet, de az egy másik tárolóra van. Ennek a hőcserélője is rézből készült. Nem tudom, felszerelhető-e a Te tartályodra, vagy alkal




2012-04-21
22:01:37
Előzmény: payagyerek #28760#28761
Köszönöm a választ!
Ezek szerint a legolcsóbb egy két hőcserélős tartályba fektetni...
Vagy létezik rozsdamentes acélból előre gyártott hőcserélő? Illetve lehetne hajlitani inoxból?
payagyerekVálasz erre
2012-04-21
21:54:42
Előzmény: barbot #28758#28760
"A külső hőcserélőt lehet használni keverőszivattyú nélkül?"

Erre sajnos nem tudok válaszolni. A kövér csőátmérő és a hőcserélő 2 oldala közt lévő nagy dT elősegíti. Talán ide jobb lenne a fég-spirec fajta hőcserélő, mert annak a köpeny oldali nyomásesése csekély. De még avval sem tudnám megjósolni.
payagyerekVálasz erre
2012-04-21
21:46:28
Előzmény: szocsmarci #28755#28759
Ugye a HMV tartályban nem lehet vas-réz sorrend. Ott az oldott réz, minden esetben vasat talál.
Az én tapasztalásom az, hogy a zománc csak dísz. Barbot esetében igen tarkabarka lenne a vízben mártózó anyagszerkezet. Vas, réz, króm (saválló), magnézium. Ezekből a vörösréz és a magnézium, igen haragosai egymásnak.
(Mondhatnánk úgy is, hogy össznépi bunyó lenne a tartályban.)
2012-04-21
21:43:54
Előzmény: payagyerek #28749#28758
Szia!
Igen, ez egy 2008-ban készült, 300 literes, zománcozott melegviztartály, egy darab 2 négyzetméter felületű (ugyancsak zománcozott) hőcserélő spirállal, valamint védőanóddal.
Jelenleg a colos hőcserélőspirál le van szabályozva kb.1/4-re, vagyis jóval vékonyabb bekötés is elég lenne a hmv tartály kazánra kötött hőcserélőjének.
A külső hőcserélőt lehet használni keverőszivattyú nélkül? Pl. ha rákötném a hmv tartály legalsó és legfelső vizkivételi csonkjaira, mit tudna?



szocsmarciVálasz erre
2012-04-21
21:23:03
Előzmény: payagyerek #28749#28755
Nem voltam figyelmes, és csak a fűtési oldalra koncetráltam. Fűtés oldalon nincs akadálya ac acél-réz párosításának. De melegvíz oldalról....
www.rezinfo.hu/rez-es-acel-kombinacioja-ivovizes-rendszerekben
Réz után nem szerelhető acél, fordítva igen. Barbotnál csak passzolni tudok, a Gebo tényleg vékony (NA20-ös 0,3mm!), de mégis KO-ból készül. Az biztos, hogy a gyári tartályok általában zománcozottak belül, a hőcserélő cső pedig kívülről, vagy eleve minden rozsdamentes acélból készül. Anódvédelem ajánlott Barbotnak, ahogy látom gyárilag is úgy jön ki ez a típusú tartály (Combival ER500) : www.hoval.hu/docs/Hu/pdf/prospektus_HMV_e.pdf .
payagyerekVálasz erre
2012-04-21
20:47:34
Előzmény: barbot #28724#28749
Ha ez HMV tartály, akkor én nem rezeznék (vörössel), mivel az oxigéndús víz.
A koaxiális kivezető csonk belső csövét, meg lehet csinálni saválló csőből is. (Én is abból csináltam, ezüsttel keményforrasztva.)
A gebó-féle gégecsöveket sem tartom hosszú életűnek. Nem tudom mennyire krómos összetevőjű, de az tény, hogy igen vékony falú. Márpedig akkor hatványozottabban jelentkezhet az elektrokorrózió hatása. Elég csak 1 szem oldott rézatom lerakódás a felületén, mely máris átböki 1 pontnyi helyen, és mivel nincs falvastagság, azon nyomban lyukas lesz.

Én inkább külső, lemezes hőcserélővel oldanám meg. Az legalább 316-os saválló és mivel külsőleg szereljük, nem lehet elektrokorrózió, ha alupex-féle műanyag csövekkel csatlakoztatjuk a tartályvashoz. (Bár ekkor szivattyú is kellhet.)

Azt is mérlegelni kell, hogy az első portékák amik kilyukadhatnak a réztől a vasak. Vagyis a gebó, meg a tartály.
Amúgy tartályvasra nem sárgarézzel csatlakozunk, hanem inkább krómozott bevonatú sárgarézzel. A sárgaréz alatt rohad a tartálykivezető vascsonk.

Ez az análisan megdugott veres is kiszúrta a bojlert:







2012-04-21
18:06:39
Előzmény: dejoe #28725#28742
dejoe,szocsmarci Sziasztok!

Mellékelem a hmv tartály leirását.
Lehetőségeim:
-Beviszem a csövet a 2-es csonkon, kivezetem a 3-on. minden csonk 1 colos. A hmv tartály, és a fűrdő között nagy távolság van, ezért 18-as Haka van behúzva, hogy csökkentsem a veszteséget. Vagyis a hmv tartály 1 colos csonkjába olyan vastag rézcsövet tudok belehúzni a payagyerek módszerével, amelyik nem korlátozza a 18-as Haka vizszállitási kapacitása alá a csonkot.
-Ha nem működik, akkor hegesztetek egy csőcsonkot a 2-es csonk mellé. A kivezetést megoldhatom a 3-as keverőcsonkon, de a 6-os szervizlapra is hegesztethetek még egy csonkot a védőanód mellé.
Beszerelni meg be lehet a felső szervizlapon keresztűl, betekerve. Azt nem tudom, hogy ha a Gebo csövet már meghajlitottam, azt kell rögziteni valahogy, vagy önhordó valamilyen szintig, vagy kell egy kengyel, ami összefogja a spirált?
A keverőcsonk, és a felső szervizlap között van kb. másfél méter, vagyis ekkora spirált tervezek.
A csőcsonkokat mindenképpen hollanderrel tervezem, a fix részt rácsavarva a hmv tartály csőcsonkjára, a hőcserélőspirálra forrasztott rézcsövet pedig a forgórészbe forrasztva.



szocsmarciVálasz erre
2012-04-21
14:39:12
Előzmény: barbot #28724#28730
Réz-acél mehet zárt rendszeren.
De engem is érdekelne hogyan fogod befűzni, és igazítani, hogy jól álljon. A cső légtelenítésével lehet, hogy gondod lesz.
2012-04-21
12:12:31
Előzmény: barbot #28724#28725
És azt hogyan "fűznéd" be oda ?
És mekkora felületű lenne ?
2012-04-21
12:07:37
Előzmény: payagyerek #16245#28724
Szia!
Van egy Hoval 300 literes hmv tartályom, egy hőcserélős, 1 colos bekötőcsonkokkal. Abba szeretnék még egy hőcserélőspirált hajlitani úgy, hogy a Te módszereddel vinném be a tartály fölső, melegviz-kivezetésénél (egy T idomon keresztül), és az alsó 1/3-nál levő keverőcsonkon vezetném ki.
Kérdésem az, hogy 20-as gebo-csőből ha elkészitem a spirált, toldhatom rézcsőre a hmv tartályon belül? A rézcsövet könyebben tudnám szerelni a hmv tartály csonkjain. Illetve a hmv tartály alsó keverőcsonja vasból van, felléphet elektrokorrózió abban az esetben, ha egy sárgaréz-hollander lesz a tömitő/szerelő egység a gebo végén levő rézcső, és a vas csonk között? Azért gondoltam gebora réz helyett, mert nagyobb a bordázott felülete a sima rézcsőénél, és a rezet problémásabb egyenletesen hajlitani.
Előre is köszi a választ!
2012-02-24
09:01:42
Előzmény: zsezse #26101#26108
Hello
Köszi a tanácsokat, megfogadom.
2012-02-24
00:23:35
Előzmény: gyolo #26097#26101
gyolo

a vegyes tuzelesu kazanok 80/60 holepcsovel szoktak a leghasznosabban mukodni, vagyis az eloremeno 80 fok, a visszatero 60. ez alatt fokozodik a katranyosodas, ezert szokas a puffer futeshez a kazanvedo szelepeket betenni.

nem az a baj, hogy lassabban futod fel a puffert, hanem hogy nem hatekony, pocsekolod a fat. annak a benne levo hocserelonek biztosan nincs akkora felulete, ami folyamatosan el tudna venni a hot a kazantol, igy a kazant vissza kell folytanod, nem tud optimalis eges kialakulni + a puffert sem tudod felfuteni.
tobb hot el tudnal tarolni a pufferben, ha magasabb hofokon jaratnad a kazant es direktben futened. lehet, hogy eleg lenne 2.5-3 naponta begyujtanod. ha mar csak 2.5 naponta gyujtasz be maris 25%-ot sporoltal!
Jol latom-e, hogy nincs leszigetelve a puffer? 10cm szalas szigeteloanyagot mindenkeppen tekerj kore, mert igy nagyon nagy a hoveszteseged! biztos jo meleg lehet abban a helyisegben!

a biztonsagi hutokort szigoruan tilos HMV keszitesre hasznalni, ez benne van a kazan gepkonyveben (benne kell legyen!)
erre a celra egy segedenergia nelkuli un. termosztatikus szelepet szoktak beepiteni (nezz korul az STS20 kifejezesre). ez 95 foknal nyitja a halozati hidegvizet.)
a HMV keszitest legegyszerubben egy kulso hocserelovel tudod megoldani egy barmilyen HMV tartaly eseten.

az a baj, hogy abban az idoszakban, amikor szukseged lenne nagyobb mennyisegu melegvizre futeni mar nem sut annyit a nap, hogy erdemben fel tudd hasznalni, a mi klimankon nem gazdasagos szolar futesrasegitesre tervezni.

Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Hőcserélőlapozz: « előző   1, 2, 3, 4   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva