English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Bioüzemanyagok, bioetanollapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-12-27
12:49:07
Előzmény: Rike #37123#37205
Szia Rike!

Sajnos elég gyérek az autóvillamossági ismereteim (is). :) Mit jelent és hogy tudom lemérni, hogy "hány voltot vezérel ki", illetve hogy tudom mérni a hőfokot? Gondolom nem a műszerfalon lévő mutatós hőmérséklet visszajelzőt kell figyelnem, mert az elég durva értéket mutat.

Levettem 2-ről 0-ra azt a bizonyos paramétert, de nem segített.

A laptop azt írja ki üzem meleg motornál!, hogy 275% körül dúsít indítózásnál. Ekkor kipattant egy szikra. :) Indítózás előtt kikapcsoltam a V3-ast (hogy ne dúsítson benzinüzemhez képest) és ezután azonnal indult az autó. Szóval biztos, hogy sokat kap. De miért nem kapcsol ki a dúsítás meleg motornál?-tettem fel magamnak a kérdést

Próbaképpen átírtam az általad küldött paraméterekre a kocsi beállításait, de úgy tűnik, hogy nem változott semmi sem.

Nem tudom, hogy ez jelent-e valamit vagy sem ezért inkább ezt is megosztom:
AD1/Volt 2,99 -es értéken áll járó motor mellett, az AD2/Volt 0,19 és 0,20 között váltogat.
A másik meg hogy 2,97 V értéknél a "Melegedés és az Indítózás mezők sárgával vannak jelölve.

Üdv cscs
2012-12-24
22:57:08
Előzmény: cscs #37120#37123
Szia cscs!

Most jön az,hogy be kell mérned a hőfokokat.Az általam feltett fényképen látszik,hogy az én autómon a 9.sor a 80C és arányosan 5C-onként csökkenik a 15.sorig ahol 50C-a motor hőmérséklet.A 27.sor 13C,a 29.pedig 10C-külső hőmérsékletnél van-ami etanolnál a kritikus hidegindítási hőmérséklet.Az a sor amelyikben az Error van-(amit kérdeztél is)egy átlagos hőfokadó értékei a programban,de ettől eltér az enyém is,és valószínű a tiéd is.Hideg motornál kezdd el mérni a hőfokot és jegyezd fel,hogy hány voltot vezérel ki,ezeket látod az oszlopok bal oldalán-a program szerint 0,62V-nál lenne 80C-a motor,a valóságban az enyémen pedig 1,25V-nál annyi.Meg kell határoznod kb.milyen motor hőm-nél jelentkezik az indítási probléma(az is lehet,hogy sokat kap).Ha végeztél,írd be ide a fórumba az értékeket és kitaláljuk,hogy legyen a táblázat lehet,hogy azt a bizonyos paramétert le kell venni 1mp-re,de lehet hogy 0-ra.

BOLDOG KARÁCSONYT NEKED IS!

ÜDV!

2012-12-24
16:17:01
Előzmény: Rike #37037#37120
Szia!
Köszi a képet a paraméterekről! Azt látom, hogy van eltérés a jelenleg használt beállításaim és a Te paramétereid között, de ez nem baj, sőt ettől még lehetne jó mindkét sorozat. Újból feltettem a képet a saját beállításaimról, hátha így jobban olvasható. Azt már megállapítottam, hogy hidegen szépen indul az autó, viszont most melegen teszi azt, amit korábban hidegen: 4x, 5x kell indítózni, mire hajlandó NAGY nehezen beindulni. Szerinted ennek mi lenne az ellenszere? Kipróbálom az általad feltöltött paramétereket is. Kösz szépen!
Amiről írsz az az "Indulás utáni dúsítás időtartama (max 30)". Ez most nálam 2-esen van és ez elég is, lehet az 1 is elég lenne, de szerintem nem emiatt nem indul melegen. Na majd megnézem laptoppal is, hogy meleg indítózásnál mit dob ki a gép.
Kellemes ünnepeket kívánok Neked is és a többi fórumozónak is!

cscs
2012-12-21
00:14:10
Előzmény: cscs #37022#37040
Ez lemaradt!




2012-12-20
23:58:24
Előzmény: cscs #37022#37037
Szia cscs!
Jó helyen tapogatsz!Lefényképeztem a lemásolt táblázatokat,remélem a telefon átviszi. Sajnos a te táblázatodat nem tudtam megnézni,nem sikerült kinagyítani.Az etanol üzem(baloldali)a melegedési fázis beállítása,a jobboldali 32-sor pedig az indítózás alatti dúsítás mértéke.A besárgított sorokban a hőmérséklet értékek vannak.Van egy paraméter ahol belehet állítani,hogy a motor beindulása után még 0-30mp között(beállítástól függően) az indítózási mennyiséget kapja.

Üdv!
2012-12-20
21:07:58
Előzmény: Rike #36761#37022
Szia Rike!

Hogy tudom megnézni, hogy melyik a megfelelő hőfokadó? Esetleg a következőt kell érteni rajta: A szoftver "NTC" vagy "Gyári" beállítást ismer. A beszerelő műhely NTC-re állította. Leveled után kipróbáltam a gyárival is, de nem eredményezett változást, így visszaállítottam.
Viszont olvasgatva a programozás elég szűkszavú használati utasítását feltűnt, hogy a "Melegedés" és az "Indítózás" ablakokban mindig 0,0 érték volt, holott hideg motornál nem ezt kellett volna látnom. Aztán rájöttem, hogy a beszerelő szerviz a "Felmelegedés, Indítózás" táblázatot teljesen üresen hagyta. Így beírtam a használati utasításban mintaként közölt értékeket. Ezt a mellékelt képen láthatod. (bár az összefüggéseket nem értem a beírt értékek között, na meg az error-t sem) Megjött a várva várt eredmény. Azonnal indult az autó, a "Melegedés" és az "Indítózás" ablakokban értékek jelentek meg és a "Dúsítás" ablakban is 200, majd 140 körüli érték és a végén 118% százaléknál áll meg.
Mit szólsz ehhez? Esetleg hol lehetne még finomítani, jók voltak-e a következtetéseim? Mindenesetre tesztelem egy darabig, aztán megírom, hogy mire jutottam.
Azért ha megtalálod a felírt beállításokat, megnézném. :)
Felénk már csak 50 forint a különbség a két üzemanyag között. Már rég nem éri meg, de gondoltam ha már benne az átalakító, akkor működjön rendesen. Hátha egyszer csoda történik és ismét rentábilis lesz az etanolos üzemeltetés.:)
Üdv és köszi




2012-12-15
00:07:21
Előzmény: cscs #36656#36761
cscs! Sajnos nem vagyok gép közelben még egy hétig,telefonról pötyögök.Először is nézd meg,hogy a megfelelő hőfokadó van e beállítva a programban(saját vagy utólag beépített).Nálam a gk.saját gyári hőgombája vezérli,paraszt módszerrel felírtam,hogy mekkora hőmérsékletnél hány voltot vezérel.Most jut eszembe,hogy a kocsiban van egy papírlap amire lemásoltam a beállításokat,ha megtalálom, holnap este beírom ide a fórumba.Egyébként már viszatértem a benzinhez,mert a 70-ft/l különbségnél már nem éri meg!

Üdv!
2012-12-12
19:32:22
Előzmény: Rike #8119#36656
Rike és Többiek!

Örülök, hogy Rátok találtam, mivel "tapasztalat cserélős" oldalt nem nagyon találtam eddig a neten. 2009 óta én is 100 %-ban etanolt használok a 2005-ös Suzuki Swiftemben és Bioetun V3-as átalakító használata mellett. Nekem is nehezen indul az autó télen, hidegen. Én is kipróbáltam az általad javasolt "indítózási küszöbfeszültség" nevezetű paraméter átállítását, de sajnos nem jött meg a kívánt hatás. Akár 4-5 x is indítózni kell, mire beindul. Kinek milyen tippje van, esetleg mit lehetne állítani még a jobb hatás érdekében? A cég, aki anno beszerelte az átalakítót már 2 éve megszűnt, így tanácsot tőlük kérni nem tudok.

Köszönöm előre is!
2012-10-20
18:27:55
#34540
Ésszerűtlen a bioüzemanyag
Amit eddig csak a zöldek pedzegettek, azt most egy jó hírű német egyetem számításokkal is igazolt: pusztán széndioxid-alapon (vagyis az üvegházhatású gázok kibocsátása csökkentésének reményében) ésszerűtlen dolog bioüzemanyagokat előállítani. Ráadásul egyre egyértelműbb, hogy az etanol- és a biodízelgyártás a kibontakozóban lévő élelmiszerválságot is súlyosbítja.
www.nol.hu/tud-tech/20120822-ereszt_a_biouzemanyag-lu_



Károsabb az etanol a benzinnél?
www.nol.hu/lap/20121020-karosabb_az_etanol_a_benzinnel_

2012-10-15
22:23:56
Előzmény: Égboltos #34350#34355
A csicsóka többszörösen hasznosítható, de nem egyszerre!
Ha a szárat kaszálják (siló takarmány), nem nő a gumó. Ha hagyod nőni, ősszel jó gyújtós, de semmi komoly. Ellenben a gumóban van cuffla, cukorbetegeknek pedig fantasztikus lehetőség.

A legnagyobb hasznosítási lehetőség mégis a biogáz termelésben va, de nem kell semmi NASA dologra gondolni, egyszerűen meg kell enni, majd 2 napig garantáltan nem szabad társaságba menni! :D
Aki nem hiszi, próbálja ki: rojtosra lehet f...ani azt a bizonyos hátsót.
;)
Hogy ON-topic maradjak, a közlekedés kérdése már csak egy megfelelő helyre tartott gyújtószerkezet kérdése: rakéta hajtás!
ÉgboltosVálasz erre
2012-10-15
22:00:25
#34350
Ma (hétfő) 14h 35-től volt a "Tér-idő" Kossuth műsorban volt szó a megújuló energiákról. Taglalták, hohy a kezdetben szépnek-jónak látszó bioenergiák korántsem váltották be a kezdeti reményeket. Egy kivételt vélnek nálunk, az itt is emlegetett csicsókát, ami egyébként finom is. Pontosabban a szárát érdemes használni. Holnap ugyanakkor ismétlik, vagy a második rész lesz, azt nem tudtam figyelni. Volt szó biodízelről és éhinségről is.
Jó hallgatást.
2012-10-15
07:54:26
Előzmény: SzJanos #34272#34293
sajnos nem tudom. Előadáson kaptuk meg az energetikai terveit példaanyagnak, de sajnos egyetlen példaanyagról sem sikerült kideríteni h hol van :-(
Pedig szívesen elmentünk volna megnézni egynehányat.
2012-10-14
20:36:37
Előzmény: grano #34270#34272
"kapaszkodj: van olyan biogáz telep _itthon_ ahol a fő energiaforrás a csicsóka, nem a gumó, hanem a szár."

Kapaszkodok, hol van ez a telep? Linket tudsz dobni róla? Köszi
2012-10-14
19:29:43
Előzmény: villam64 #34268#34270
de, igen, eltüzelik.
Vagy lassan, vagy gyorsan.
Én a lassú eltüzelés híve vagyok. :-)
2012-10-14
19:10:17
Előzmény: SzJanos #34261#34269
SzJanos,

Szerintem azért kerül a csicsóka 20-szor annyiba, mint a cukorrépa, mert divatba jött a biopiacokon. Eddig a kutyának sem kellett. Hasonló a szitu, ahhoz, mint a régebben kutyatápba darált marhapofával, amit most a legjobb éttermek kínálnak horror áron.


villam64Válasz erre
2012-10-14
18:54:57
Előzmény: grano #34267#34268
A bioetanolt nem eltüzelik?
2012-10-14
18:37:00
Előzmény: villam64 #34264#34267
villam:
itt van a kert hátsó részében, de eddig nem győzött meg.
Jelen pillanatban csak áttétes formában, nyúlhús alakban tudom igazán élvezni.
Apósomnak van nagyobb tétel, télire a nyuszik friss fejadagot ebből kapnak a lucerna és egyéb takarmány mellé.
Amúgy nem eltüzelni, nem kazános a biogáz telep, az égetést nem tartom jónak.
villam64Válasz erre
2012-10-14
17:58:41
Előzmény: grano #34262#34264
Csak megjegyzem, hogy mit akarsz eltüzelni.
www.vital.hu/themes/health/csicsoka.htm
www.hu.wikipedia.org/wiki/Csics%C3%B3ka
2012-10-14
16:35:02
Előzmény: SzJanos #34261#34262
kapaszkodj: van olyan biogáz telep _itthon_ ahol a fő energiaforrás a csicsóka, nem a gumó, hanem a szár.
A telepen képződő "hulladék" azaz komposzt visszapótolja a talajerőt, mert a telep csak a C-O-H láncok egy részét szedi ki, minden más a növényzet számára előkészítetten kerül vissza trágyaként. Nem mosódik ki, magas a N tartalma, jól hasznosul.
Azt nem értettem h a gumót miért nem hasznosítják, mikor abban sok a cukor ami jó alapja a metánnak????
Vagy kombinált üzemként az etanol főtermék és üzemi hulladékaként keletkező "cefre" a szárral biogáz telepen megtermeli az etanol előállításához szükséges minden energiát és vagy földgáz vagy villamosenergia formájában értékesíthető a felesleg. Nem ismerem a jelenlegi szabályozást, de jó eséllyel még talán KÁT-ba is bevihető lenne (vagy oda csak a távhősök kerülhetnek?)
2012-10-14
15:51:10
Előzmény: grano #34258#34261
Rákukkantottam újra a netre tág határok között mozog a termésátlag mindkét terményre.
Igazodjon el rajta az ember, most már tényleg írhatna 1 termelő is, googlis értékek használhatatlanok, újságcikkek még inkább

www.magro.hu/zoldsegfelek/csicsoka/empty/147/

Lehet az ár is szerepet játszik 250ft/kg+áfa csicsóka 10-12 ft/kg cukorrépa

2012-10-14
12:45:48
Előzmény: SzJanos #34253#34258
a hektáronkénti cukorhozama magasabb a csicsókának.
De amíg a cukorrépában szaharóz van (ami a cukornádban is) addig a csicsókában fruktóz. (pontosabban inulin és polifruktozán)
Valószínűleg ez az egyik oka h nem terjedt el, hiszen a gyümölcscukor kevésbé elterjedt és drágább mint a sima cukor.
Az istennek nem lelem azt a táblázatomat amiben benne vannak a hektáronkénti cukor (etanol?) hozamok.

Nekem a 2-3t/ha kevésnek tűnik csicsókára.




2012-10-14
11:50:39
Előzmény: grano #34245#34253
"A cukorrépa sem ad annyi cukrot mint a csicsóka."

Erről nem is tudtam, arról viszont igen hogy a termésátlagaik közt jelentős eltérés van
2-3t vs 50-60t a répa javára
60t répa = 6-7t cukor ezt a mennyiséget hogy képes überelni a csicsóka? Olyan nagy a cukortartalma, esetleg a feldolgozáson lehet vele sokat spórolni?


2012-10-14
10:57:22
Előzmény: villam64 #34225#34245
Én egyébként hiszem azt, hogy van olyan növény, mégpedig a csicsóka ami bioetanol alap lehet itthon. Igénytelen, gondozásmentes növény, szinte kiirthatatlan, jól elvan a rossz termőképességgel rendelkező talajokon is. Szárazabb időben nem terem megfelelő mennyiséget. Technológiát nem fejlesztettek hozzá, de talán egyszerűbb lenne a benne lévő cukrot felhasználni és etanolt előállítani, mert sokkal kevesebb energiát igényelne a kukoricánál.
Talán tárolási okok, talán a megfelelő cefrézés hiánya ami nem engedi terjedni, pedig a cukornád után a 2. max harmadik a sorban. A cukorrépa sem ad annyi cukrot mint a csicsóka.
villam64Válasz erre
2012-10-13
19:34:06
Előzmény: grano #34222#34225
Grano
Hidd el, igyekszem a szóját is kerülni ételeimben. Régi hír, hogy időnként az egyik spanyol kikötő városban megnőtt időnként az allergiás tünetek száma. Egy idő múlva rájöttek, hogy amikor a rakodás közben keletkező szójaport a város felé fújta a szél, akkor nőtt meg az allergiás rohamok száma.

Új allergének

Az extrinsic asthma bronchialet kiváltó pneumoallergenek felsorolása nem lehet teljes, mert részben a nemzetközi kereskedelmi kapcsolatok bôvülésével új, azon a területen eddig ismeretlen növény- vagy állatfajok jelenhetnek meg, amelyek a késôbbiekben szenzitáltságot és allergiás betegségeket okozhatnak.

Ennek egyik bizonyító példája az ún. barcelonai asthma, amely bizonyos periodicitással jelentkezett, fôként a kikötôk körzetében, nagy számú kórházi kezelést igénylô asthmás beteg. A vizsgálatok kiderítették, hogy a periódus egybeesett azzal, amikor szója lisztet rakodtak ki a hajóról. A silót szűrôvel zárták le, ezzel az asthma rohamok megszűntek. További vizsgálatok azt is kimutatták, hogy a szóját azzal dúsították, hogy genetikusan összekapcsolták magas fehérjetartalommal rendelkezô termékkel, az ún. brazil dióval. Az így genetikusan elôállított új anyag igen erôs allergizáló tulajdonsággal rendelkezik.

A tudomány fejlôdése, új bonyolult vegyületek elôállítása eddig ismeretlen allergének megjelenésének veszélyét is jelenti. Az extrinsic asthma gyakran jól befolyásolható betegség, amelynél tünetmentes és panaszos periódusok váltogatják egymást. Szakszerű orvosi ellátás és a beteg együttműködése mindinkább megnyújthatja a panaszmentes periódust. Ellenkezô esetben ez a forma is átmehet a szövetkárosodással járó, irreversibilis chronikus asthmába.
2012-10-13
19:01:09
Előzmény: villam64 #34212#34222
akkor miért nem a szóját szapulod?
gépekkel dolgoznak bagóért exportra néhány ember szuperextra profitjáért lenullázva a termőtalajt, ma már bizonyítottan káros mellékhatású toxint tartalmazó "étel" előállítása során ami sokkal nagyobb termőterületet foglal mint az etanol alapjául szolgáló cukornád?

Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Bioüzemanyagok, bioetanollapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva