English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Segítségkéréslapozz: « előző   1, 2, 3   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-07-03
07:18:25
#31263
Szervusztok!

Van egy régi fűtési keringtető szivattyúm, amit -ha jól emlékszem- még egy Beretta gyártmányú fali gázkazánból szereltem ki, valamikor a 2000-es évek elején. (Úgy rémlik, hogy nem ez volt a kazán gyári szivattyúja, mert azt egy szervizelésnél már kicserélték.)

A szivattyút szeretném a házkörül használni, de már nagyon kopott a rajta lévő fém előlap/adatlap.
Amit el tudtam olvasni rajta, az ez:
WILO gyártmány, TYP: EARS 20/60, NR: 4501345/9506.6
Illetve van még egy számsor, amit a fém házba ütöttek bele.

Ezek alapján meg tudná mondani valamelyikőtök, hogy milyen paraméterei vannak ennek a szivattyúnak? Fogyasztás, térfogatáram, egyebek.

Nagyon régen foglalkoztam fűtéstervezéssel, s akkor még voltak szivattyú katalógusaim is, de mára már... a gyerekek évekkel ezelőtt elvittek mindent az iskolai papírgyűjtésekre.

A Google-val eredménytelenül próbálkoztam, s gondoltam, hogy mielőtt elkezdenék szakkereskedéseket hívogatni, rákérdezek, hátha van köztetek gyakorló fűtésszerelő, épületgépész, tervező, vagy esetleg valaki, akinek van ugyanilyen régi szivattyúja.
Előre is köszönet érte, ha tudtok segíteni.
2010-02-18
15:37:06
#4478
fugo,

Nekem van egy olyan érzésem, hogy a háznak nem elég a hőszigetelése (a jelenlegi biztosan nem, talán a tervezett is kevés) az alacsony hőmérsékletű fűtési rendszerhez.
Először ezt a kérdést kell tisztázni, és utána megvizsgálhatjuk, hogy az adott igényt mekkora és milyen hőmérsékletű felület elégíti ki.
2010-02-18
12:56:20
#4476
fugo

A kazán nem tudja értelmezni a két különböző hőmérsékletet. A két szétválasztott rendszer (padlófűtés, radiátoros fűtés)eltérő vízhőmérsékletét szabályozott vagy szabályozatlan keverőszelepekkel érik el. Ezek a szelepek a beállított vízhőmérsékletet automatikusan tartják Pl. kapilláris érzékelő beépítésével ami a kevert vízoldalon található. Szabályozatlan szelepen értelemszerűen csak viszonylagos a hőtartás. Ez a hagyományos fűtésnél okoz problémát, ahol változik az előremenő víz hőmérséklete. Az előremenő magas hőmérsékletű víz és a visszatérő alacsony hőmérsékletű víz összekeverésével állítja elő a kívánt vízhőfokot. Az osztókba betáplált vizet szétosztva az egyedi helyiségenkénti hőszabályozást szabályzó szelepek (radiátorszelepek)beépítésével lehet megvalósítani. Ugyanazon hőfokú vizet kapják a fűtőtestek, de az átáramló víz mennyisége változik, ezáltal a kinyerhető hőenergia csökken. Ezt szakszóval "térfogatáram"-ként írják. Véleményem szerint amennyiben egyszintes a ház, értelmetlen a helyiségenkénti szabályozás kiépítése amit legtöbbször a radiátorra épített termofejjel érnek el. Amennyiben a szobaajtók nincsenek zárva a hőmérséklet kiegyenlítődik. Ha mégis akarsz ilyet, olyan radiátor szelepet kell választani, amelyre a termofej a későbbiekben rászerelhető.

A faelgázosító kazán jó hagyományos fűtésre, mivel a hatásfoka, közel 90 % ráadásul környezetbarát mivel a füstgázokat is elégeti. Sok fát lehet egyszerre rá tenni, rönk formájában is, automatizált.Puffertartályt kell alkalmazni hozzá, mivel hogy a hatásfokát megtartsa folyamatos üzemben üzemel. Azaz ha nem kell több hő a lakás fűtésére, a többlet hőt akkumulálni kell. Viszont cserébe a gázhoz hasonló szabályozottságot kapunk. A gond a puffertartályok hővesztése, ami fűtetlen helyiségnél nagyon jelentős. Egyszerűbb alternatívája a kandalló.

A kondenzációs gázkazán vétele indokolt lehet. A 100% feletti hatásfokot a régi típusú kazánhoz képest képződő nyereség számítási metódusa miatt jön ki(pl. 98%+ 20%=118%). Beszerzési áruk magasabb, egyszerű számítással megtudható, hogy az árkülönbség mikorra térül meg.

Itt hívom fel a figyelmedet hogy a megtérülésnél a mindenkori évközi áremelést is be kell kalkulálni, sokan emiatt irreálisan hosszú megtérülési időt kapnak és emiatt tévesen döntenek!!!!!

Az leírásnak megfelelő felhasználást csak radiátoros fűtéssel tudod elérni. Egyetlen más kialakítás nem ilyen rugalmas. Viszont megemlíteném hogy a közel azonos fűtés (hőn tartás) kevesebb energia felhasználást eredményez.

A hagyományos termosztátok nem ,de a "tanítható" vagy más megnevezéssel "heti", "programozható" termosztátok képesek a különböző hőigényeket kiszolgálni.Óránkénti bontásban vagy akár rövidebb időszakra megadhatod a kívánt hőfokot. Mivel óra is található benne és tudja a hét napjait ez a gyakorlatban azt jelenti hogy reggelre felfűti a helyiséget, amikor elmész dolgozni csökkenti, délben érdemes kissé fűteni hogy ne hűljön túl a lakás, amikorra hazaérsz már meleg vár, estére csökkenti alváshoz a hőmérsékletet. Teljesen a te szükségleteidnek tudod programozni, hétvégére is más hőfok állítható be stb. . Amennyiben a kívánt hőfok nem felelne meg, egyszerűen a + és a -gomb megnyomásával módosítható. Típustól függően még több kényelmi funkció is megtalálható bennük. A legfejlettebb változatuk az "öntanuló", amit már említettem előzőleg.

A ház hővesztését mindenhogy számolni kell. Amennyiben a gépészt nem éred el, fordulj Robert-hez. A terv alapján számítható.

"- napkollektor nem lesz, bár egy kérdés fölmerült bennem, hány fokosra melegíti föl a csapvizet télen a napkollektor és a hőszivattyú?"

A kérdés feltevésére a válasz...........napsütéstől, a kialakított kollektormezőktől függően más és más hőmérsékletre, vagy egyáltalán nem fűti fel ha hideg van és nem süt a nap. Itt a beruházás összegét és a megtérülés időszakát kell figyelembe venni. A legolcsóbb megoldás és a legkevésbé problémás üzemeltetést a nyári HMV-re kialakított alap rendszer adja. Garantált siker, megtakarítás. Csakhogy ezt egy feketére festett hordóval is elérheted részben. Igaz ekkor csak fürdésre használhatod mivel nincsen a ház vízhálózatával összekötve.

A hővesztésnél figyelembe kell venni az összes m2-t. Azaz a határoló falak, padlók, ablakok, mennyezet hővesztését. Mivel különböző anyagokból vannak különböző vastagságban, az értékük változó. k-val és újabban U betűvel jelölik. Pluszként jelentkezik a személyek és elektromos berendezések által termelt hő. Robert oldalán megtalálhatod, nagyjából te is tudod talán számolni.

"-A gépészünk a konyhába (14.78 négyzetméter) így tervezte be a csöveket: 100 m, osztás: 75/100 mm, 21 C fok, és 611 W"

Csak nagyjából értelmezhető számomra, mivel nem tudok hozzá minden adatot. 100 m-nél nem ajánlatosabb hosszabb kör, ez rendben. 21 C fok ez megfelelő, de nem tudom hogy elég-e ez a hőigény számodra és mekkora külső hőmérsékletre lett számolva. Általában -15 C-ra szokás számolni. Azaz ha ennél alacsonyabb a külső hőmérséklet és a kazán előremenő hőmérsékletét nem tudod emelni, ennél hidegebb lesz a szoba.A szoba tájolását is figyelembe kell venni. Vélhetően mindezek figyelembevételével történt a számítás. Úgy emlékszem konyhára 18 C fok az alsó határ, ekkor van benne további tartalék.

Padlófűtésnél ezen értékek csak kövezés esetén jók, amennyiben padlószőnyeg, parketta kerül lefektetésre módosul, mivel ezek részben szigetelnek.









2010-02-17
21:36:17
#4474
Hello Zsezse

"ne ugy kepzeld el, hogy terdig jarsz a porban vagy ha dobbantassz, akkor felszallnak a porcicak."

- Jó, megnyugodtam, mert lelki szemeim előtt ilyesmi jelent meg. Meg az, hogy folyton takarítom a lakást, mint egy robot.

"Hány fokos víz kell a falfűtés és padlófűtéshez?
padlofuteshez max 35-40 fokos viz eleg (sok is), a falfuteshez mehet valamivel magasabb hofoku viz is, mert ott nem lep fel egeszsegugyi problema a forro felulet miatt, hiszen nem a falon jarunk."

-Értem. A kazán hogy tudja értelmezni a két körben futó különböző vízhőmérsékletet? A padlófűtés köre alacsonyabb, a második kör a szoba fűtése, magasabb hőfokú víz lesz. A harmadik a fürdőszoba köre, ami lehet, hogy törölközőradiátoros lesz, ami ismét magasabb hőfokú víz, mint az első kör vizének a hőfoka.

"ha van gepesz, akkor mindenkeppen vele erdemes konzultalni."
-szeretnék vele konzultálni, de hiába hívom ............... :(


Üdvözlöm Monolit

"- tudnunk kellene az a ház amiben most laksz lesz-e felújítva, vagy egy új épül."

- új és régi, felújított, bővítettünk

"- mivel szeretnél fűteni"
- rengeteg oldalt elolvastam és még mindig a gáz marad, de a szilárdtüzelésű kazán beiktatásának lehetőse nem lesz kizárva, építettünk neki kéményt. gyűjtöttem infót a geotermikus energiával való fűtésről, hőszivattyúról, de több millió forintos befektetésre nincs keret. a faelgázosító kazánról is kértem árajánlatot, a gázzal való fűtés még mindig kevésbé zsebbenyúlós.

"- tervezel-e kondenzációs kazánt, napkollektort"
- a keresgélés során bukkantam rá a kondenzációs technológiára és a hozzá javasolt fűtésrendszerre. Ezen a vonalon kutakodtam tovább, így kötöttem ki a padlófűtésnél és a falfűtésnél. aztán beszélgettünk a szerelővel és meginogtam.

"- mik a személyes elvárásaid a fűtéssel szemben"
jelenleg az, hogy a jövőben egyszer sem ostorozzam magam, azért, mert rossz döntést hoztam a makacsságom és a hozzá nem értésem miatt. tudom, nem ezért kérdezted, de erre nem jön kapásból válasz.
Nos, legyen számomra átlátható, tudjam a rendszert irányítani, megfeleljen a váltakozó igényeknek. A konyhában hétvégén csak nappal legyen kellemesen meleg, este már nincs szükség 20 fokra. Hétköznap, este legyen kellemesen meleg, amikor teszek-veszek, nappal ne. A szobában akkor legyen meleg, ha szükséges, napközben nem, este igen.
A szobatermosztát képes rögzíteni a helyiségek igény szerinti hőmérsékletét, és ha ettől eltérő hőérzetre van szükség, akkor lehet irányítani?

"- a ház hővesztesége, szerkezeti kialakítása"
a hőveszteségre nem tudok válaszolni. A régi rész: beton alapon 50 cm vertfal, betonfödémmel, mely most kapott még min. 6 cm-es betont. Az új rész: 30 cm-es tégla (tondach téglája 30 NF), pórfödém, rajta min. 10 cm-es thermocell. A cserép: betoncserép.
Tervben szerepel lábazatszigetelés, de még nem tudom, hogy hány cm-es, a falra pedig min. 6 cm-es kőzetgyapot kerül.

"Amennyiben alacsony hőfokú fűtési mód lesz választva már adja magát melyik fűtési metódust kell választani. Ez a kondenzációs és a napkollektoros felhasználást jelenti.Ebben az esetben felületi kialakítás szükséges. Ezeket a nagy felületeket az alacsony vízhőmérséklet miatt kell alkalmazni. Ezt padló, fal, mennyezet fűtéssel érhetjük el. A napkollektor által felmelegített akár 30 C fokos vízzel is tudunk ez esetben fűteni."

- napkollektor nem lesz, bár egy kérdés fölmerült bennem, hány fokosra melegíti föl a csapvizet télen a napkollektor és a hőszivattyú?


"Amennyiben magasabb vízhőmérséklettel történik a fűtés, nem vagyunk a nagy felületek kialakításához kötve.Hagyományos fűtésnél és normál gázkazánnal magasabb fűtő vizet állítunk elő. Radiátorokkal és szegélyfűtéssel is fűthető a házunk."

- igen, ezért is szeretnék az épületgépésszel beszélni. rosszul közelítettem meg a fűtésünk tervezését. Laikusként, sose találkoztam ilyennel, hogy falak hőátbocsátási tényezője, azt se tudtam, hogy van ilyen mutató, ezért nem ez volt az elsődleges szempont. most már, azzal kezdeném, hogy megtudjam, a mi házunknak milyen a hőátbocsátási tényezője, hővesztesége, ehhez mérten, mekkora legyen a szigetelés, ha max. 10 cm-ben gondolkodunk, akkor milyen gázkazán beállítása és milyen fűtésrendszer kiépítése szükséges. Mert lehet, hogy egy turbós gázkazánnal is érhetünk el jó hatásfokú fűtést. Róbert szavait idézve, melyet egy másik topicban írt: " az átlagosnál jobban szigetelt ház esetén a kondenzációs kazán csak az átlagosnál jóval nagyobb fűtött alapterület mellett térül meg". Ez elgondolkodtató, mert nekünk az új részben 42 négyzetméter lenne fűtve, a régiben pedig 26 négyzetméter, és később még 34 négyzetméter, tehát most, 68 négyzetmétert fogunk fűteni. Lehet, hogy elég lenne egy jobb hatásfokú kazán is? Mielőtt kiadunk egy rakás pénzt, szeretném a lehetőségeket körbejárni -amivel elkéstem, mert kész az ép.gép. ter, tanulópénz-. Nem kérdőjelezem meg az épületgépésszel közösen tervezett fűtésrendszert, csak más lehetőséget nem vizsgáltam meg.


"Hogy a porképződést meggátoljuk alacsonyabb hőfokon kell járatni, ami a több padlócső beépítését jelenti.
-A gépészünk a konyhába (14.78 négyzetméter) így tervezte be a csöveket: 100 m, osztás: 75/100 mm, 21 C fok, és 611 W

"A hagyományos radiátoros fűtés könnyen, gyorsan, olcsón kialakítható. Több radiátor felszerelésekor alacsonyabb hőmérsékletű vízzel fűthetünk.
- Erre a szerelő is nyomatékosan fölhívta a figyelmünket.

"Nálam 21 és 27 C fok volt nyáron, helyiségenként benapozástól függően."
- Nyáron 40 fokban, a ház belső hőmérséklete max. 27 fok.


üdvözlöm Robert

"Panaszkodott valaki, hogy tönkrement a a padlófűtése, mert nem hagyott dilatációs hézagot, és a felpúposodó beton eltörte a csövet. Ez kivitelezési hiba, mindent el lehet rontani."
- Erre nagyon fogok figyelni, és arra is hogy megfelelő tömörségű hungarocell kerüljön a rendszerbe, hogy ez sem okozzon problémát.

"Padlófűtés közvetlen költsége kb 2500Ft/m2. Az ár nagyon durva becslés, a beépített csövek és szakemberek árától függ."
-Köszönöm.

Köszönöm a válaszokat.
2010-02-17
09:22:39
#4472
fugo,

A ház hőszükségletéből kell kiindulni, és a rendelkezésre álló felület mérete korlátoz.
De:
- nem a szegélyfűtés gazdaságos önmagába, hanem az alacsony hőmérsékletű fűtés
- alacsony hőmérsékletű fűtést meg lehet valósítani radiátorokkal is
* nálunk azokban a helységekben, ahol nincs padlófűtés a normál méteretekhez képest 2.5-szer nagyobb felületű radiátorok vannak
* ugyanekkora teljesítményhez kb ugyanekkora hőleadó felületet kell a szegélyfűtésben is

Én nem érzek port a levegőben, a bútorokon sem gyűlik össze több, mint azokban a radiátoros fűtésű lakásokban, ahol eddig laktunk. Eddig a legfőbb por-forrás a kutyánk farka volt, amit mindig csóvál.

Panaszkodott valaki, hogy tönkrement a a padlófűtése, mert nem hagyott dilatációs hézagot, és a felpúposodó beton eltörte a csövet. Ez kivitelezési hiba, mindent el lehet rontani.


A padlófűtés hűtésre nem alkalmas.

Nálunk a kb 40m2-es nappaliban a padlófűtésen kívül csak egy 3méteres padlócsatorna fűtés van, és teljesen egyenletes a hőmérséklet.

Padlófűtés közvetlen költsége kb 2500Ft/m2. Az ár nagyon durva becslés, a beépített csövek és szakemberek árától függ.

2010-02-17
08:59:43
#4471
fugo

Teljesen más alapokból kell kiindulnunk. Alaptalan a szegélyfűtés kialakítása,mivel nem esztétikai szempontok vezérelnek.

- tudnunk kellene az a ház amiben most laksz lesz-e felújítva, vagy egy új épül.
- mivel szeretnél fűteni
- tervezel-e kondenzációs kazánt, napkollektort
- mik a személyes elvárásaid a fűtéssel szemben
- a ház hővesztesége, szerkezeti kialakítása


Amennyiben alacsony hőfokú fűtési mód lesz választva már adja magát melyik fűtési metódust kell választani. Ez a kondenzációs és a napkollektoros felhasználást jelenti.Ebben az esetben felületi kialakítás szükséges. Ezeket a nagy felületeket az alacsony vízhőmérséklet miatt kell alkalmazni. Ezt padló, fal, mennyezet fűtéssel érhetjük el. A napkollektor által felmelegített akár 30 C fokos vízzel is tudunk ez esetben fűteni.

Amennyiben magasabb vízhőmérséklettel történik a fűtés, nem vagyunk a nagy felületek kialakításához kötve.Hagyományos fűtésnél és normál gázkazánnal magasabb fűtő vizet állítunk elő. Radiátorokkal és szegélyfűtéssel is fűthető a házunk.

Az hogy meghibásodik a padlófűtés igaz lehet rossz kivitelezés esetén. Ekkor valóban nem, vagy nehezen javítható. Azonban megfelelő kiépítés esetén kiválóan alkalmazható. Hogy a porképződést meggátoljuk alacsonyabb hőfokon kell járatni, ami a több padlócső beépítését jelenti.Ekkor alacsony padlóhőmérséklet esetén is megfelelő szobahőfokot kapunk.Saját rendszeremben ez kevéssel magasabb mint a falak hőmérséklete. Kiegészítő fűtésként a hálószobákba, fürdőkbe feltett radiátorokat lehet hozzá alkalmazni. Amennyiben a két fűtés szét van választva külön körre, kisebb hő igény esetén külön fűthető vele a fürdő vagy háló. Az őszi időkben jön jól, amikor csak este kell picit fűteni a fürdéshez. A hagyományos radiátoros fűtés könnyen, gyorsan, olcsón kialakítható. Több radiátor felszerelésekor alacsonyabb hőmérsékletű vízzel fűthetünk. A padlófűtés m2 ára az alkalmazott csövek és a speciálisan kialakított profilos hőszigetelés árának függvényében változik. Kialakítható hagyományos profil nélküli hőszigetelésre fektetett "normál" fűtéscsőből is, csak nehéz vele dolgozni.

A padlófűtésben hőcserélőn keresztül keringethető hideg víz. Hűtésre igazából a mennyezethűtés (fűtés) alkalmas. Radiátorokon lecsapódhat a pára. Hőmérsékletfüggő, ha nem hűtöd le annyira őket akkor nem jelentkezik. Itt megint meg kell jegyezzem, hogy nemigazán ezzel kellene ezt megoldani. Maga a ház határoló falait stb. kell úgy megoldani hogy ne legyen erre szükség. Nálam 21 és 27 C fok volt nyáron, helyiségenként benapozástól függően.

Maga a te személyes kívánalmaid szerint kell kialakítani a rendszert. Esetenként életvitelednek megfelelően. Ma már bármely rendszer összekapcsolható gépészetileg. A bővítés lehetőségét kell mindig meghagyni. Ezeket elmondva tud a gépész dönteni benne. Mivel számunkra kevés adat elérhető, nincsen elég támpontunk.

Energia takarékos fűtés nincsen. A ház hővesztését kell pótolnunk. Ha nagy a hővesztése semmilyen fűtéssel nem tudunk ezen változtatni!

"A 3 értékesítő közül talán a 3. volt a legkorrektebb, de majd Önök megmondják, hogy tényleg az e" Igen, az értékesítő valóban korrekt volt.

A jó szobatermosztát "intelligens". Taníthatónak is mondják. Egyszerűen fogalmazva úgy működik, hogy ha érzékeli azt hogy kikapcsolása után túlfűt a helyiség, előbb fog kikapcsolni.
2010-02-17
00:42:52
#4469
hello

a padlofutes javitasa-ra erdemes lenne feltenni egy korkerdest, hogy kinek kellett eddig javitania a padlofuteset a padloban, es miert.


>Meg kell győződnöm arról, hogy nem fogunk fázni. Hogy mekkora vízhőmérsékletre >van beállítva a kazánjuk, hogy tényleg van e por, stb.
eleg nehez mas hazaban megallapitani, hogy a sajatomban fogok-e fazni;) de ertem az elvet.
ha eddig konvektoros futes volt, akkor a padlofutes mindenkeppen elorelepest jelent.
a port sajnos igy nem fogod latni, max ha bevilagitasz a szobaba, vagy ha megvizsgalod, hogy takaritas utan 1-2 nappal mennyi por van a butorokon.
ne ugy kepzeld el, hogy terdig jarsz a porban vagy ha dobbantassz, akkor felszallnak a porcicak.



Néhány kérdés fölmerült bennem.

>Milyen technológia kiépítése szükséges, ha szilárdtüzelésű kazán is -majd egyszer- be lesz állítva a rendszerbe?
puffertartalyt mindenkeppen kell/erdemes tervezni a rendszerbe, mert a padlofutes lassu reagalasu, es nem ad le egyszerre nagy hot, mig a vegyeskazan igen. ezert szukseges a pillanatnyi hofelesleget pufferelni.

>Hány fokos víz kell a falfűtés és padlófűtéshez?
padlofuteshez max 35-40 fokos viz eleg (sok is), a falfuteshez mehet valamivel magasabb hofoku viz is, mert ott nem lep fel egeszsegugyi problema a forro felulet miatt, hiszen nem a falon jarunk.

>Ezzel az előremenő vízhőfokkal érdemes e törölközőszárítós radiátort betenni a fürdőszobába (pici helyiség)?
sztem 40 fokkal mar erdemes betenni.

ha van gepesz, akkor mindenkeppen vele erdemes konzultalni.



2010-02-16
22:53:15
#4466
Üdvözlöm Monolit.

"Mi az ami a szegélyfűtés irányába terelt téged?"

-Elbizonytalanítottam. Úgy gondolom, hogy ami igazán elbizonytalanított és eltántorított a fal-és padlófűtéstől a különböző oldalakon leírt hátrányok.
A padlófűtéstől két ok: 1. Probléma esetén nagy bontást igényel a javítás. 2 kiegészítő fűtést is javasolnak.
A falfűtéstől pedig a szerelő akar lebeszélni. Túl költséges.

"Esztétika, vagy a mondott megtakarítás?"

-Viszont olyan rendszert szeretnék, amely energiamegtakarítást erdeményez, így jött a képbe a szegélyfűtés.
Építünk egy kéményt, így megadjuk azt a lehetőséget, hogy szilárd tüzelésű kazán is beállítható, ha szükséges, ezért központi fűtéses rendszernél kell maradnunk.

Az első hozzászólásom óta, felhívtam 3 szegélyradiátor-értékesítőt. Volt értelme.
A 3 értékesítő közül talán a 3. volt a legkorrektebb, de majd Önök megmondják, hogy tényleg az e. Ő hívta fel a figyelmem arra, hogy nem mindegy, hogy mekkora a rézcső átmérője, és azon hány db lamella található. Fölhívta a figyelmem arra is, hogy az elsődleges szempont az, hogy mekkora a falak hőáteresztő képessége. (ha 0,3, akkor tegyünk szegélyfűtést, ha 0,3-0,4 között van, még javasolta, de fölötte már nem).
Elmondta továbbá, hogy az a hőleadás pl: 340 W, magas hőmérsékletű előremenő víznél várható. Ha alacsonyabb előremenő vizzel fűtjük a csövet, nem lesz meleg, csak langyos.
-Ebben az esetben a kondenzációs kazán fölösleges pénzkidobás.

A háromból két cég tudta volna magánházban is bemutatni a rendszerét.

"A gond az vele mint a nem megszokott többi hagyományos kialakításnak. Eltakarhatják a bútorok, csökkentve a hőleadó képességet és azt hogy a "falat fűtse" ezáltal."

-Ha lenne értelme, akkor ki lehetne küszöbölni a bútorok problémáját, megoldanánk.

"Kiválóan alkalmazható ahol viszont másként nem tudjuk megoldani a fűtést, a nagy ablakfelületeknél. Ezeket régebben kis magassági méretű radiátorokkal (csőradiátorokkal)oldották meg. Ezek esztétikai hibáinak kiváltására, ennek igénye hozta létre ezt a fűtési típust. Ide kiválóan alkalmas."

-Nálunk ilyen nem lesz. A legnagyobb ablakunk 180 X 150-es.

"A csőradiátor továbbfejlesztésének tekinthető, amely még a fal/üveg síkja előtt helyezkedett el burkolt kivitelben."

-Igen, ezt már az épületgépészünk is mondta.

Köszönöm a hozzászólását.

Ha nem jön semmi közbe, akkor hétvégén elmegyünk egy olyan házba, ahol minden helyiségben padlófűtés lett kiépítve. Meg kell győződnöm arról, hogy nem fogunk fázni. Hogy mekkora vízhőmérsékletre van beállítva a kazánjuk, hogy tényleg van e por, stb.

Visszaolvastam a fórumban található padlófűtéssel és falfűtéssel foglalkozó hozzászólásokat.
Néhány kérdés fölmerült bennem.
Mennyibe kerül (Ft/négyzetméter) a padlófűtés kiépítése?
Milyen technológia kiépítése szükséges, ha szilárdtüzelésű kazán is -majd egyszer- be lesz állítva a rendszerbe?
Hány fokos víz kell a falfűtés és padlófűtéshez?
Ezzel az előremenő vízhőfokkal érdemes e törölközőszárítós radiátort betenni a fürdőszobába (pici helyiség)?

Melyik a jó szobatermosztát?

A hidegvizet lehet e keringetni a rendszerben nyáron? A kazánnal csak fűtünk.

Eddig konvektoros házban laktam, nincs tapasztalatom központifűtéses rendszerhez.
Talán ezért van félelem bennem és a szerelő sem arról győzköd, hogy jó a kondenzációs gázkazán a fal-és padlófűtéssel. Egyedül, csak az épületgépész támogat. Vele kellene megbeszélnem a fenti kérdéseket, de még nem tudtam elérni.

2010-02-16
09:49:14
#4457
fugo

Mi az ami a szegélyfűtés irányába terelt téged?

Esztétika, vagy a mondott megtakarítás?

A megtakarítás részben az alkalmazott réz felhasználása miatt keletkezik, más része a lamellák kialakíthatósága miatt amit radiátornál már nem tehetünk meg. Mint tudott az egyik legjobb hővezető. Árban viszont sokszorosa a megszokott acélnak. Azt nem tudom előnyként elfogadni hogy a kevesebb víz miatt jobb, jobban szabályozható. Megfelelő termosztát (öntanuló)esetén nem keletkezik túlfűtés.

A gond az vele mint a nem megszokott többi hagyományos kialakításnak. Eltakarhatják a bútorok, csökkentve a hőleadó képességet és azt hogy a "falat fűtse" ezáltal.

Kiválóan alkalmazható ahol viszont másként nem tudjuk megoldani a fűtést, a nagy ablakfelületeknél. Ezeket régebben kis magassági méretű radiátorokkal (csőradiátorokkal)oldották meg. Ezek esztétikai hibáinak kiváltására, ennek igénye hozta létre ezt a fűtési típust. Ide kiválóan alkalmas.

A csőradiátor továbbfejlesztésének tekinthető, amely még a fal/üveg síkja előtt helyezkedett el burkolt kivitelben.

Az hogy fizikailag a fal mellé kerül beépítésre azon a tényen alapszik hogy az ember hőérzetét a határoló fal hőmérséklete nagyban befolyásolja. Bár 30-35 fok meleg lehet a levegő a szobában, mégis rossz lesz a komfortérzet ha a külső falad hideg.Ez elé a beépített szegélyfűtés von meleg légpárnát.

Ezen okok miatt szerelik az ablakok alá a radiátorokat is . A beáramló hideg levegő felmelegítésére.Egyben a páralecsapódást is megszüntetik az üvegfelületen.

2010-02-15
13:39:52
#4455
fugo

sajnos nem ismerem a szegelyfutest. ebben a temaban robert leirta a tapasztalatait.
2010-02-13
20:32:25
#4436
Üdvözlöm Zsezse.
Önnek mi a véleménye a szegélyfűtésről? Föl tudja venni a versenyt a fal-és padlófűtéssel? Folyton olvasgatok, gyűjtöm az infókat, nem is olyan egyszerű kitalálni a fűtésünket.
Válaszát előre is köszönöm.
2010-02-13
12:41:48
#4432
fugo:

kis adalek a tobbi futeshez:
a padlofutes hatranyai: ha nem kelloen hoszigetelt a haz, vagy nincs mas hoforras a helyisegben, akkor esetleg magasabb homersekleten kell jaratni a padlot, hogy eleg meleg legyen a szobaban, ez okozhat egeszsegugyi problemakat: fajo labak, por intenziv lebegtetese (gyerekek kulonosen erzekenyek!).
nagy tehetetlensegu rendszer, lassan fut fel, de tovabb is tartja. erre a szabalyzasna oda kell figyelni
amennyiben azonban ez a helyzet nem all fenn - mert pl a haz kelloen hoszigetelt, vagy van mas futes is (radiator, fal/mennyezetfutes, esetleg szegelyradiator), akkor a padlohomerseklete csokkentheto a helyiseg homersekletetol alig melegebbre, ezzel megakadalyozando a fenti problemak kialakulasat. (figyelem: a meleg padlo+ radiator a legrosszabb kombinacio! ilyenkor ugyanis a radiator megkeveri a lebego port!)
nagy elonye, hogy sugarzo futes, igy a ho nagy reszet sugarzas formajaban adja le, es egyenletesebbe teszi a fuggoleges hoeloszlast a helyisegben.
tehat ha temperalasra hasznalja az ember, szerintem minimalis az egeszsegugyi kockazat. csak ezzel futeni valoban nem szerencses.
ettol fuggetlenul en nem vetnem el a lehetoseget.

a falfutes egyertelmu elonye ugyanez: sugarzo futes, sot, megszunteti a kulso falak hidegsugarzasat, igy a helyisegben ismetelten elegendo alacsonyabb homerseklet azonos komfort mellett.
hatranya azonban, hogy csak megfeleloen hoszigetelt kulso falra erdemes tenni, mert a fal homersekletet megemeli, ezzel noveli a kifele aramlo hoveszteseget. a szakirodalom 0.5os W/m2 erteket ir minimum.
ha azonban megfelelo a kulso hoszigeteles, akkor az elvesztett ho kevesebb, mint amennyit nyerunk a technologian.
nem keveri a port a radiatoros futessel szemben es szinten egyenletes homersekletelosztast ad.
a padlohoz kepest gyorsabb reagalasu rendszer, hiszen csak vekony vakolatreteget kell atmelegitenie.
tovabbi hatranya, hogy a butorozas lefogja a hosugarzast, tehat ezekre a falakra nem lehet butorokat tenni, illetve kesobbi falmunkak (pl kep felakasztas) kisse nehezebbek, tudni kell hol futnak a csovek. erre is van mar megoldas.
a mennyezetfutes kicsit mas, ott ezek a problemak nem allnak fenn, arrol sokat nem tudok sajnos.
egy elnyt meg kihagytam: lehetoseg van kesobb ezeket a feluleteket hasznalva hutesre is pl furt kutrol. huzatmentes es komfortos, olcso(bb mint a klima)

velemenyem szerint a falfutes koltsege ujepitesnel nem haladja meg (jelentosen) mas hagyomanyos futesi modok koltseget (pl radiator).
mindket futesi modra igaz, hogy alacsony homersekleten dolgoznak, ami a kondenzacios kazanhoz illik. illetve mivel sugarzo futesek, takarekosabbak is, mint a hagyomanyos futesek.

Nem vagyok szerelo, csak egy lelkes amator, cak az a mondat fogott meg, hogy a szerelo lebeszelte.. ugyanis engem is lebeszelt, es borzasztoan banom, hogy hallgattam ra. mindenkeppen javaslom, hogy jard korbe a temat, esetleg beszelj olyanokkal (menj el hozzajuk, nezd meg, probald ki) akiknek mar van ilyen futesuk, es ne hagyd, hogy regi esetleg elavult (tev)informaciok alapjan lebeszeljenek egy amugy jo dologrol.
remelem tudtam segiteni.

>>Ön szerint hosszú távon megbízhatóbb e a szegélyfűtés a padló-és falfűtésnél?
>?Gondolok pl. arra, hogy az egyik kiépítése látható, és könnyen hozzáférhető, >bővíthető. A padlófűtésnél jó pár év múlva történik vmi gikszer, komoly >bontást igényel és lehet, hogy kiegészítő fűtést is kell.
a beepitett futeseket valoban csak bontassal lehet javitani, de ezekre mar letezeik megfelelo technologia. a padloban futo csovek ritkan serulnek meg, ha korrektul van lerakva (pl dilettacio a helyisegek kozott), maximum, ha az ember befur a padloba.
a falfutesnel mar mas a helyzet, ott gyakrabban fur az ember, de mivel nincs melyen a vakolatban a cso, ott is gyorsan ki lehet javitani az elfurt vezeteket.
en ezt nem tekintenem hatranynak


>A szegélyfűtésnél milyen meleg lehet az előremenő víz hőmérséklete, (max 40. ?>C)? A cégek által közölt 15-25 %-os energiamegtakarítás csak akkor valósul >meg, ha max 30-40 C fokos az előremenő víz hőmérséklete? Egyébként lehet ez >magasabb is (tudom, hogy rossz hatással van a kondenzációs gázkazánra)? Oda >>akarok kijukadni, hogy előfordulhat e az, hogy befagy a hátsónk, pedig egy >12, 5 négyzetméteres szobába 1300 W-os energiát leadó fűtésünk van?
a kondenzacios kazan kepes magasabb homersekleten is mukodni, szerintem nem lesz semmi baja, csak a kondenzacio nem valosul meg, igy effektive kisebb hatasfokkal fog dolgozni, de tonkre nem fog menni tole!

2010-02-13
12:31:07
#4431
fugo,

Először a szegélyfűtésről:
Padlócsatornába építettük a hőleadókat egy nagy üvegfelület (9m2) mellett. Párakicsapódás egyetlen szezonban sem volt.
Mivel nem ez az elsődleges fűtés, ezért többet nem tudok mondani róla (esetleg azt, hogy nem volt olcsó).

A vályogfalak hőszigetelésénél nagyon észnél kell lenni, csak olyan kivitelezőre szabad ilyet bízni, aki évek óta panaszmentesen működő, megtekinthető garanciákkal rendelkezik. Ez a tervezőre is igaz.

A vályog-falazat hőtechnikai tulajdonságait szokták túlértékelni. Az 50 cm falvastagság U=0.8W/m2K hőátbocsátási tényezővel bír, ezért egy sarokszoba 25 négyzetméteres külső falfelületén télen 500W teljesítménnyel szivárog a hő.
A padlón és plafonon is elszökik ennyi, az ablakon elillan 200W, a szellőző levegő felmelegítésére kb 150W szükséges. Ezért szigeteletlenül 1350w a fűtési hőszükséglet (-5 fok külső hőmérséklet esetén).
Ekkora teljesítmény 40 fokos előremenő vízhőmérséklet mellett nem tudom mekkora szegélyfűtéssel oldható meg. Talán, ha ki van tapétázva vele a szoba.

A padlófűtés sem lenne elég önmagában, nem is olcsó, de ha egyébként is be van tervezve burkolatcsere, akkor hosszabb távon megtérülhet.

Falfűtéssel nincsenek tapasztalataim, és vályog falak esetén nem tudom ajánlott-e.

2010-02-12
22:41:55
#4428
Köszönöm a gyors válaszát.
Ismét le kell ülnünk az épületgépésszel és át kell beszélni a tervünket.
Vályog min. 50 cm falvastagsággal, a bővítés 30 cm tégla, lesz lábazatszigetelés (még nem tudom, hogy hány cm-es) a falra pedig min. 6 cm-es kőzetgyapot kerül (min. 6 cm, max. 10 cm-ben gondolkodok).
Még egy kicsit faggathatom arról, hogy milyen tapasztalatokat szerzett a szegélyfűtésről? A 6-10 cm-es szigetelés kevés?
A következő számokat a falfűtéshez számolta ki a gépészünk, a szobára 21 C foknál 793 W-ot számolt, a Qf=1391 W, akkor ha szegélyfűtésre váltunk, 3x450 W-os elemekben kell gondolkodnunk?

Ön szerint hosszú távon megbízhatóbb e a szegélyfűtés a padló-és falfűtésnél?
Gondolok pl. arra, hogy az egyik kiépítése látható, és könnyen hozzáférhető, bővíthető. A padlófűtésnél jó pár év múlva történik vmi gikszer, komoly bontást igényel és lehet, hogy kiegészítő fűtést is kell.

Ha napokig -15-20 C fokos hideg van kinn, a szobába ahhoz, hogy 21 C fokos meleg legyen, az előre menő víz hőmérsékletének melegebbnek kell lennie, vagy gyakrabban keringeti és melegíti újra a vizet? Nem tudom, hogy működik ez a rendszer.

A szegélyfűtésnél milyen meleg lehet az előremenő víz hőmérséklete, (max 40. C)? A cégek által közölt 15-25 %-os energiamegtakarítás csak akkor valósul meg, ha max 30-40 C fokos az előremenő víz hőmérséklete? Egyébként lehet ez magasabb is (tudom, hogy rossz hatással van a kondenzációs gázkazánra)? Oda akarok kijukadni, hogy előfordulhat e az, hogy befagy a hátsónk, pedig egy 12, 5 négyzetméteres szobába 1300 W-os energiát leadó fűtésünk van?

Megkérhetném arra, hogy írjon a szegélyfűtéssel kapcsolatos tapasztalatairól?

Előre is köszönöm válaszát. Bocsánat, ha hülyeségeket írok.
2010-02-12
19:33:41
#4424
fugo,

Nálunk üzemel szegélyfűtés, padlófűtéssel és radiátoros fűtéssel kombinálva.

A kondenzációs kazánok 45-50 fokos hőmérsékletig működnek jó hatásfokkal, erre kell méretezni a hőleadó felületeket is. Ahhoz, hogy a szegélyfűtés elég legyen, a háznak nagyon jól szigeteltnek kell lennie.

Meg kell nézni, hogy a gépészeti tervben mekkora a ház maximális fűtési hőszükséglete, utána azt, hogy ekkora teljesítmény leadásához 50 fokos előremenő vízhőmérséklettel mennyi szegélyradiátorra van szükség. Ha az így kapott mennyiségű radiátorhoz van elegendő szabad felület, akkor működhet a dolog.

2010-02-12
19:21:33
#4423
Üdvözlöm
Szeretném megkérdezni Öntől, hogy okos döntést hozunk e akkor, ha a családi házunk fűtését így készítenénk el: kondenzációs gázkazán, szegélyradiátorral. -az első elképzelésünk kondenzációs gázkazán fal-és padlófűtéssel, a hátrányok bizonytalanítottak el-
Energiatakarékos megoldást keresünk, de az anyagiakat nem hagyhatjuk figyelmen kívül. A falfűtésről a szerelő beszél le, a padlófűtésről a szülők ill. olvastam vhol, hogy szükség van kiegészítő fűtésre(?), a szegélyfűtésről pedig az épületgépész. Elolvastam a szegélyradiátoros fűtésről azokat a tájékoztatókat, amelyekkel a cégek ajánlják a rendszert.
Engem az érdekel, hogy gyakorlatban jól működik e egy ilyen rendszer? Kellően felmelegíti a helyiségeket, ahol 24 C fokot szeretnénk ott ez a fűtésrendszer ezt meg tudja e oldani? Azt mondta a gépészünk, hogy egy régi, elavult rendszer kapott egy új köntöst, a tisztítása nehézkes. Teljes a bizonytalanság. Kérem segítsen.
2010-02-03
00:12:28
#4297
Bobi
Robertnet teljesen igaza van a hotarolot illetoen. Valoban ez a megnyugtato megoldas. Ha erre nincs modod, akkor azt javaslom valassz ki egy kis teljesitmenyu szilardtuzalasu kazant (16-17 kw), mely el van latva biztonsagi hocserelovel, valamint javaslom, hogy a radiator kor szivattyujanak mukkodeset a szilard kazan mukodese biralja folul. Magyarul hoigenytol fuggetlenul jarnia kell amennyiben a szilard tuzelesu kazan uzemel. Mindenkeppen gondoskodni kell a szilard tuzelesu kazan hoelvitelerol. Midez azonban eleg komlex vezerlest igenyel, ezert alaposan meg kell tervezni. Tarolo beepitese mindenkeppen javasolt, akar mint hasznalati melegviztarolo. A beruhazasi koltseg biztos hogy nagyon magas lesz, szerintem erdemes inkabb egy kandallo beepitesen gondolkozni.
2009-11-05
21:33:04
#3156
Üdvözlet Mindenkinek !
Segítséget kérek, az Ocean Luna 20i kéményes kombi cirkó vezérlő elektronikájának kapcsolási rajzát keresem.
Nem mai darab 15 éves, de fűtéstechnikailag kiváló állapotú. A cirkó melegvizes oldala tökéletes, a fűtési oldalnál van a probléma. A thermostat beindítja a főlángot, de nem kapcsolja ki. Lekapcsolni csak úgy lehet a főlángot ha egyszer a fűtés elindult, hogy thermostat ki, melegvíz be (!), 3 mp után melegvíz ki és ekkor a főláng leáll (!).
A fűtés reléje nem húz be, de a relé maga üzemképes.

Kérem, ha valaki tud segítsen.

Köszönöm.

2009-07-02
08:18:40
#2168
bobi,

Gondolom most van egy gázkazánod/cirkód. Ez egy nagyon rugalmas fűtési mód. Gyorsan tud reagálni a hőigényre, és a teljesítménye is jól illeszthető a nálad is beépített radiátoros, padlófűtéses körökhöz. A helyigénye is kicsi.

Általában a házak hővesztesége jóval alatta marad a vegyes kazánok teljesítményének, a plusz hőt el kell tárolni valahol. Ilyenkor a vegyes tüzelésű kazán egy nagyobb (1m3 fölött) hőtároló tartály nélkül nehezen szabályozható és illeszthető a meglévő rendszeredhez. A padlófűtésbe a megengedettnél semmiképpen nem szabad magasabb hőmérsékletű vizet vezetni.

A hőtároló megteremti a napkollektorokkal történő bővítés lehetőségét is.

Amíg egy régi vegyes tüzelésű kazánnal működő fűtési rendszerbe könnyen és olcsón lehet gázkazánt bekötni, fordítva ez nem igaz. A kazánon kívül még minimum fél millát kellene költeni a bővítéshez, a járulékos költségekkel együtt elérheti az 1 millát is. Sokat csökkent az üzemelési költségeken ha a fűtőanyag a ház körül megterem. Ha a tűzifát megveszed, akkor a beruházás sokára térül meg.

Bónusz:
1. A tartály segítségével a melegvíz készítés is megoldható.
2. Megnyugtató érzés lehet, ha nem kell minden télen izgulni, hogy mikor zárják el a gázcsapokat.



2009-04-27
08:55:09
#2046
Üdvözlet

A kérdésem a következő meglévő fűtésemre/padló+radiátor/milyen vegyes kazánt
köthetek?A zárt rendszernél mire kell figyelni?

Üdv.:Bobi
klajos112Válasz erre
2009-02-16
17:01:32
#1492
Sziasztok.
Segítséget szerétnék kérni, mivel szeretnék a 90 nm-es lakásomba egy vegyes tüzelésű kazán mellé felszerelni egy puffertartályt, melyből kiszeretném nyerni a fűtő vizet, a HMV-t, valamint egy 1500-2000 literes medence vizét is erről szeretném melegen tartani. Kérdésem megvalósítható-e ezen ötletem, illetve ha igen mekkora puffertartály kellene ehez építenem.
Válaszokat előrre is köszönöm.
2008-11-19
20:08:27
#1139
Mert attól tartok hogy túl meleg lesz, a padlófűtésnek nagy a tehetetlensége és az energetika miatt.

Nem ajánlják élettanilag, mivel összeszedi a káros sugárzásokat. Ha nem muszáj nem járatom a padlót. A tavaszi és átmeneti fűtéseknél is jól jön a radiátor.
szepygabVálasz erre
2008-11-19
18:37:12
#1138
Monolit!

Nem akármilyen vállalkozásba fogtál ezzel a házzal, gratulálok hozzá.
Így már rögtön érthető, hogy nem egyszerű rendszer kell bele, bocs, hogy ezek ismerete nélkül kapásból túlbonyolítottnak tartottam.

Miért ragaszkodsz a radiátorokhoz a hálószobákban?
Én 25 éve építettem színtisztán padlófütéses házat és semmilyen hátrányát nem éreztem a vegyes rendszerrel való bonyolítás elhagyásának.
A padlófűtésnek a sok urban legendtől eltekintve egyetlen hátránya van, a lassú szabályozhatóság. Azért egy mai vezérlés ezen sokat tompít.

üdv

szepygab
2008-11-19
18:17:48
#1137
A fűtés padló mindenhol, kivéve a hálószobákat. Ott radiátor is van.Ha nem szükséges a padlófűtés, nem használom. Két termosztátot terveztem a két külön fűtési kör miatt.

A fal Mátratherm 38 NF 5 cm hőszigeteléssel, fa nyílászárók.

A kazán DC 32S.

A gond, hogy nem tudtam mekkora kazánt tervezzünk be. Számoló program szerint 5,5 Kw jött ki. Szerencse(?) hogy rossz méretű a kémény 160-as belső átmérőjű ( a karborobot gyártója szerint ekkora elég lett volna, előzőleg azt akartunk venni) mert akkor megveszem a nagyobb kazánt.

Az alapterülete 179,58 m2 nagy, átlag 3,5 m-es belmagassággal + garázs és kiszolgálórész, hatan lakjuk a későbbiekben. Ez egy zöldtetős bioház, sok ívvel. Emiatt nem lett jó a számoló progi sem, az hagyományos házra lett tervezve.

Nem igazán tudom milyen lesz a fűtés mert a nap (a déli oldalon a benapozás segít + a kör alak miatt mindenhol) ha süt sokat besegít, esetenként 22-24 fokra is felfűti a ház egy részét(az ajtókat a használaton kívüli szobákon zárom). Jelenleg 14 kw-os kandalló fűti a teret+ sparhelt amikor főzünk és most 27,5 fokot mutat a hőmérő. A nappali magassága pedig eléri a 7 métert is.

Szóval nem igazán tudom milyen is lesz, eddig bíztató, ezért szeretnék teljesen a későbbiekben a napkollektoros fűtésre számítani, ezért a sok puffer.Az elmúlt télen mindennemű fűtés nélkül + 6 fokot mértünk pedig még a padló hőszigetelés és az ajtók egy része hiányzott, ideiglenesen OSB táblával volt betámasztva.


2008-11-19
15:34:12
#1136
Természetes hogy kell a puffer (én is használom), csak kérdés megéri-e ennyire túl bonyolítani az egészet. Én az egyik 1000 literes tartályt kihagytam volna. Nem sok értelmét látom.
Mekkora teljesítményű a kazánod? Milyen fűtésed lesz (fal-padló), ház hőszigetelése?




Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Segítségkéréslapozz: « előző   1, 2, 3   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva