English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőtárolás  =>  Pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2009-11-03
22:51:37
#3123
villam:
nekem meg nem 100% alacsonyfutesu a haz:
vannak radiatorok, furdoszobaradiatorok es a HMVt is meg kell csinalja adott esetben.

villam64Válasz erre
2009-11-03
20:36:30
#3121
Én nem bonyolítanám tovább. Majdnem helyes a levezetés Zsezse. Csak te 60-ról indulsz az esbe miatt. 60-20-20, 70-60-20. Vissza felé kivételkor már vannak azok a lépcsők amit leírtál. Csak nem értem, hogy alacsony hőmérsékletű rendszernél miért számít ez.
2009-11-03
19:36:05
#3117



Fektetve is kell működjön. A szelepekkel amennyiben szükséges, beszabályozható az áramlás.

Jól nézd meg a csőátmérőket, ez biztosítja az elsőbbséget az első tartálynál!

2009-11-03
18:52:39
#3114
villam:
ha feltetelezem, hogy a pufferek hidegek (20C) es elkezdem sorban tolteni, akkor igy fog feltoltodni a 3 puffer: (feltetelezve, hogy az atfolyo vizmennyisegre csak 20-30 fok delta T-t tud raemelni a kazan)

20-20-20
40-20-20
40-40-20
40-40-40
60-40-40
60-60-40
60-60-60
..
80-80-80

ez az amit szeretnek elkerulni, es a kovetkezokeppen feltolteni oket:
20-20-20
40-20-20
60-20-20
80-20-20
80-40-20
...
80-80-20
80-80-40
...
80-80-80

villam64Válasz erre
2009-11-03
18:02:01
#3112
Zsezse, én sorba kötést javasoltam. Ez úgy működik, hogy először az első tartályban emelkedik a hőmérséklet, amelyik a meleg vizet kapja. Amikor abban már kicserélődött a víz, akkor kezdi a másodikat melegíteni. Lesz köztük jó néhány fok különbség. Ugyan így a harmadiknál. A víz kivétel meg fordítva. Ez ugyan olyan, mint a rétegződés 1 tartályban, csak itt 3-ban valósul meg. Így 1000+1000+900 litert kell megforgatnia, hogy visszaérjen. Akkor is leállítható a fűtés, amikor elkezd a 2. tartály melegedni. Nálam thermo szelepek vannak a radiátorokon, így reményem szerint a pufferből a fűtéscsövön a szolár tartályt is tudom tölteni akár gravitációsan, minél melegebb lesz a puffer tavasztól, mert csak arra lesz nyitva a rendszer.
2009-11-03
15:38:32
#3105
villam:
nem biztos, hogy mind a 3 tartalyt akarom egyszerre futeni, es nem akarom kezzel kapcsolgatni oket.
lehet, hogy a kevesebb melegviz tobb, mint a nagyobb mennyisegu langyos.
pl atmeneti idoszakban lehet, hogy csak HMV-t akarok kesziteni, ahhoz nem eleg a langyi viz. (pl felhos idoszak)


villam64Válasz erre
2009-11-03
15:23:37
#3103
Zsezse, szerintem állított tartály gravitációs fűtésnél kell. Nyugodtan fektetheted. Hőfok különbség így is ki fog alakulni. Én felfűzném őket. Ahonnan meleget veszek ki, oda pumpálom be a meleget a kazán felől. A hideget, visszatérőt pedig a 3. tartályból. Az alsó hideg felső meleg bekötéseket itt is tartanám. Vagy... A kazántól legtávolabbi, a radiátorhoz legközelebbi tartály meleg pontja a radiátorok felé. Hideg pontja, de még mindig a kazántól távolabbi a kazán meleg pontja. A következő tartály felé eső hideg pont a közelebbi hideg ponthoz. Annak a másik hideg pontja a 3. tartály hideg pontja, ha fektetett, ha állított akkor lehet a meleg pontja. Viszont kicsit belezavarodtam a gondolat menetembe.
2009-11-03
15:19:45
#3101
endi:
sajnos a napkollektorok meg nincsenek fenn, igy ezek csak papiron leteznek.
az 1000Literek repkedese nem a kollektorok miatt, hanem a nagyteljesitmenyu vegyestuzelesu kazan miatt szukseges.
a 900L-t az 50KWos kazanom kevesebb, mint 2 ora alatt felfuti 20 fokrol 70-re kb 1.5 toltettel.
a hozzad kozeli zsbalazs naplopo kollega 5x30 csovet tett fel, neki tobb tapasztalata lesz ebben.
en indulasnak 2x30 csovet fogok feltenni, es kesobb boviteni szeretnem, amig fer a tetore:) (kb 5 db)


2009-11-03
15:12:18
#3099
zsezse!
Neked a 900 liter vizet hány m2 kollektor fűti fel?
Mert én 300 litert terveztem de 500 lett belőle.Most meg az írták,hogy tegyek ettől is nagyobbat...!
10 m2 síkkollektor mekkora tárolót tud kényelmesen felfűteni?
Látom,neked csak úgy repkednek az 1000 literek........
2009-11-03
14:21:52
#3095
nehogy ugy tunjon, hogy mindent tudok, kerdeznek en is: ;)

helyhiany miatt csak egy 900 literes puffert tudtam betenni az also szintre, es allitva mar csak ennel kisebbeket tudnek.
megoldas lenne persze tobb kisebb tartalyt csinalni, de arra gondoltam, hogy egy helysegbe fektetve meg beferne 1 vagy 2 1000Literes is.

ezekbe mar nem tennek szolar hocserelot, ugysem tudja felfuteni. ahogy nezem, van retegzodes a tartalyomban, kb 20 fok kulonbseg is ki tud alakulni az alja es a teteje kozott.
mennyire fontos szempont ez vegyestuzelesnel? szerintem kevesbe jelentos, mint a szolarnal.
ha fektetve berakok +2 tartalyt, az osszesen 2900Liter melegviz + 200L a kazanban.
a mostani 900L kb 2 oran at futi a hideg lakast + melegvizet allit elo 65-70 fokrol 35-40 fokra sullyedve. persze ha jobban fel tudnam futeni, ez kicsit tobb lenne, de legalabb egy napra szeretnek elore bespajzolni.

mi a velemenyetek? par meter cso + 3 magnesszelep kellene csak a megvalositashoz.
2009-10-29
21:21:05
#3032
monolit,

Alacsony hőmérsékletű fűtési rendszerekben a gravitáció nem tud megfelelő tömegáramot biztosítani. Ezért nem érdemes vastagabb csöveket beépíteni.
2009-10-29
21:09:57
#3029
"Tehát vigyázni kell, hogy egy tartály hideg és meleg ága között semmilyen módon ne áramoljon a víz."

Így igaz, én a HMV tartályommal kűzdök mint tudod.
Gyanús volt, hogy meleg van a kazánhelyiségben..... felfűtötte a puffert. Teljesen magától megindult benne az áramlás, igaz nálam viszonylag nagyok a cső átmérők.

Gondolkodom az egész kicserélésén (réz) és fekete acél csőre cserélésén. Gravitációsan kiépítve. Nemigazán kellene a keringtető szivattyú. Még a padló felé is megindult az áramlás! Csak a korrózió....
villam64Válasz erre
2009-10-29
20:34:38
#3027
Tegnap felfűtöttem a szolár tartályt 60 fokra a fűtés csőről. Éjjel bekapcsoltam a mosógépet, ami a szolárból vette a meleg vizet. Utána átforgattam a csapokat, hogy hideg vízzel öblítsen. Először csak a hideg elkerülőt nyitottam meg. Így a szolár tartály hideg és meleg ága összekapcsolódott. A hideg ágon lévő vízóra egyből elkezdett forogni. A cirkuláció a tartály hideg és meleg ága között azonnal megindult. Amíg el nem zártam a meleg ági csapot. A cirkulációs fűtés tökéletesen működik. Tehát vigyázni kell, hogy egy tartály hideg és meleg ága között semmilyen módon ne áramoljon a víz.
2009-10-29
06:55:34
#3008
Nem talász róla infót, de ezirányban ügyködnek. Visszamenőleg nem fogják kicseréltetni senkivel a régi kéménymegoldásokat, kivéve amik a gyakorlatban nem váltak be, pl. alu gégecső, amelyet megevett a habarcsban levő mész.

Ténylegesen igazuk lenne, legyen a legjobb megoldás alkalmazva. Csakhogy a jelenlegi Magyarországi fizetések ezt nemigazán támogatják.
2009-10-29
01:17:33
#3003
monolit:
ezt hogy erted?

nekem most egy sima 120-as alu cso van behuzva a "huzatos" eszkozre, de ha szeretnek zart rendszert, akkor mar csak egy belso 80as zart csovet kellene letoljak ezen belul - mondtak az okosak.

ez lehet alu (normal turbos), savallo rozsdamentes (turbos vagy kondenzacios), es muanyag (csak kondenzacios). a savallora mondtak nekem 100e-t 10 meterre.
persze lehet, hogy a totalinoxosoknal ez olcsobban kijon, kerek toluk arajanlatot maris.

ez mennyiben fog modosulni es hol talalunk errol infot?

ime a pufferem a vegleges helyen becsomagolva:
ugy erzem, kicsit szokik belole a ho gravitaciosan az ej soran. kell meg 2 szenzor alulra es kozepre, hogy errol pontosabb kepet kapjak.




2009-10-28
07:38:06
#2991
"Valószínű és is kondenzációs kazán mellett fogok dönteni."

A kémény lobbi működik, úgy értesültem, nem fogják engedélyezni a saválló csöves megoldásokat(vagyis ez irányba dolgoznak). Sajnos a turbo kéményeket drágán fogják adni hozzá.

Energia megtakarítás = több pénz a kéményért.....magyar valóság :(.
2009-10-27
19:12:10
#2975
zsbalazs,

Monolit válaszából nekem is leesett, hogy mire gondoltál :)

A vastag beton, ha alatta jó a hőszigetelés csak előnyt jelent. Nem gond felfűteni, és a sugárzó hő miatt a radiátoros fűtésnél jóval alacsonyabb léghőmérséklettel is megelégszel.

zsbalazsVálasz erre
2009-10-27
18:09:11
#2961
Róbert!
"1 liter mekkora térfogatú?" Ez egy beugrató kérdés?"
monolit megválaszolta

"Ahhoz nagyon sok radiátort kellene beszerelni, hogy a normál szivattyú ne legyen elég. Az alacsony hőmérsékletű radiátorok alkalmazása (kb 2-3 szor nagyobb felület) önmagában nem indokol nagyobb szivattyút. Persze csak a méretezéskor derül ki mekkorára van szükség."

A szivattyúmmal nincs probléma, bőven bírna többet akár kétszeres radiátor felületet is.
Valószínű és is kondenzációs kazán mellett fogok dönteni.

"Hogy érted azt, hogy a padló jó lenne fűtőtestnek?"

A fűtés mértéke nem csak a levegő hőmérsékletétől függ, hanem a sugárzástól is. Nagyobb a felületnél elvileg a hőérzet és komfortérzet nagyobb így az energia felhasználás kisebb lehet.
Ha jól hallottam most egy növényházban kísérleteznek a sugárzás növelésével, de nem padlófűtéssel.
Nálam valószínű a vastag betonréteg miatt nem működik, igaz hogy felfűtés után csak fennt kell tartani a hőmérsékletet, de az energiaigénye így is soknak tűnik, ha lesz időm azért konkrétan is megnézem (pl. megmérem).

üdv. Balázs
2009-10-27
08:47:14
#2947
Ez kissé bonyulult, sok a beépítendő szelep, nekem nincsen ott már annyi beépítési lehetőség.

Valószínüleg elektromos elzáró lészen, vezérléssel. 1 db megoldja a problémát.

Sajna nem ismerem őket, tájékozódnom kell. Nem akartam elektromos megoldást, de kénytelen vagyok.



villam64Válasz erre
2009-10-26
14:45:09
#2945
Monolit. beteszel egy keverő szelepet a magas hőfok miatt lezáró szelep elé. az elkerülő ágba egy csapot amit nagyon kicsit nyitsz ki azért, hogy érzékelje a hőfokot. Ezt az elkerülő ágat a visszatérő ágba kötöd a kazán felé. Ha ez 50 fokos akkor 50 foknál kezd nyitni, és elkezdi fűteni a hmv-t. A másik utána meg zár kb 70 foknál. Csak ugyanezt csinálja a kazán utáni keverő szelep. Ha 60 fokos, akkor 60 fokig nem engedi ki a keringést a fűtés rendszerre. (Akkor ide külön teszel egy kisebb esbe-t.)
2009-10-25
15:29:13
#2939
Természetesen használok, (faelgázosító) de a fő körre simán van bekötve, hogy minél előbb felmelegedjen. Csap elzár, és megoldott. Csakhogy a csap sztrájkol a csöpögésével. Ha nem zárom el és a hőfokot lejjebb veszem aminél a kazán kikapcsol, kilopja a hőmérsékletet belőle.

Ne fűtsön túl, ( a kazán megszaladhat, 110 C fokot is elérheti) ne vigye ki a keringés a hőt. Ezt kell megoldanom.
villam64Válasz erre
2009-10-25
13:34:10
#2938
Te nem használsz keverőszelepet a kazán előtt? , mert az elvégzi ezt a funkciót. pl zsezsénél az esbe 60 fok alatt nem engedi ki a kazán körből a cirkulációt. Nehéz lezárni a tartály egyéb veszteségeit. Talán azért egy hőcserélőn kisebb a veszteség. Viszont 1/2"-1" 4600-8000.
2009-10-25
13:04:50
#2936
Nem rossz, tanulhatunk ebből is :). A 27. oldal az, ami nekem lenne jó. Itt már értelemszerűen középen van az érzékelő mint említettem, hogy lennie kéne.

Részben jó, mivel csak a HMV tartály túlfűtését akadályozza meg. Valószínüleg tennem kell még egyet alulra is, hogy a keringés ne húzza át a hűvösebb kazánvizet a HMV tartályon, kihűtve azt.
2009-10-25
12:06:58
#2930
V 136-ot én is megtaláltam, több adat kellene róla. De azért köszi.

"Megér 40000-et egy lezárás ?" nem talátam még árat, de nem nézted el? Háromjáratú szelepét 3.000 körül vettem, azokat használom.
villam64Válasz erre
2009-10-25
11:09:06
#2929
Monolit
V135-höz találtam leírást. - www.dunaweb.hu/~vfaut/honeywell/ecc/v135_hu.pdf
V136 - www.honeywell.hu/catalog-ecc/ecatdata/pg_v136_homes.html
Itt megtaláltam az egyenszázalékot (logaritmikusnak látom) - www.sauter.hu/Termekek/Elektromoshajtasokszelepek/Szabalyozoszelepek/Bxn/Bxn_Hun.pdf
Megér 40000-et egy lezárás ? Nem látom, hogy nyit v. zár a beállított hőmérsékletre.
Biosolar Forum  =>  Hőtárolás  =>  Pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva