English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos robogó (escooter)lapozz: 1, 2, 3   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2018-10-15
15:00:30
Előzmény: 444tibi #52147#52151
Némi gyakorlati tapasztalat alapján pár gondolatot tennék hozzá az itt elhangzottakhoz.
Azt nem tudom, hogy a linkelt robogó és annak akkumulátorának mekkora a várható élettartama, de nem hiszem, hogy ennyire durva lenne a helyzet, ahogy vázolod.

Először is, bármiféle párhuzam ólom és lítium akku között értelmetlen. Továbbá, teljesen értelmetlen a laptop és telefon akkukkal való összehasonlítás is.
Ha csak a szűken vett Li-Ion technológiát nézzük, akkor is rengeteg féle kémiai felépítésű akkuról beszélhetünk. Felhasználás szempontjából három nagy csoportra bonthatjuk őket:
1. Nagy energiasűrűségű a hosszú üzemidő érdekében(Laptop, telefon)
2. Nagy teljesítménysűrűségű a nagy teljesítmény igény miatt(akkus fúró)
3. Nagy ciklustűrésű, hosszú élettartamú (elektromos járművek)

Sajnos, itt is jellemző, hogy egy paramétert csak a másik(ak) rovására lehet javítai.

Az 50%DOD/1000ciklus kb. a 2. csoportra igaz. Az első csoport ennél jobb, A 3. csoportba tartozó akkumulátoroknál ez az érték már 80%DOD/1000+ ciklus körül alakul. Természetesen az élettartam a használati körülményektől is függ.

A Tesla modell S:
www.google.hu/search?q=tesla+battery+life+chart&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjw3p2VtIjeAhWPxIsKHX6aBhEQsAR6BAgDEAE&biw=1538&bih=848&dpr=1.25#imgdii=4OLTNSEH3ljNiM:&imgrc=ZxW6IfT_TZplUM:

www.google.hu/search?q=tesla+battery+life+chart&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjw3p2VtIjeAhWPxIsKHX6aBhEQsAR6BAgDEAE&biw=1538&bih=848&dpr=1.25#imgrc=ZxW6IfT_TZplUM:

Ha a fentiek alapján újradefiniáljuk a dolgot, és konzervatívan számítok 50km hatótávra 80%DOD-al, akkor ezer ciklus alatt 50000km-t tehetünk meg (39-40Wh/km). Beletöltünk 90eFt villanyt. Ekkora távon egy kétütemű robesz megeszik 1250L benzint és 18L olajat. Ez 530eFt. Valamint, még egyszer fel is kell újítani, ami +50-80000Ft költség.

Mégegyszer, nem állítom, hogy ez a robogó és akkumulátora tudja a fentieket hozni, de elérhető olyan akkumulátor, amire a fentiek igazak!

Nem ismerem a ker forgalomban kapható akkupakk árakat, de az biztos, hogy az emlegetett 350-450eFt-os ár ekkora akkumulátorért nagyon magas. Kisker áron, erre a célra megfelelő, hosszú ciklusélettartamú akkumulátorokkal és a hozzávaló köcölékkel számolva az anyagköltség jelenleg kb. 220e Ft. Persze, ezt még meg is kell építeni (én megcsináltam magamnak), de nagyüzemi gyártás esetén nem kisker árakból számolunk...

T.

villam64Válasz erre
2018-10-13
18:09:12
Előzmény: 444tibi #52147#52148
A kocsiknál 6 év, vagy 200 000 km a garancia az akkura. 2 db 60 V 20 AH akku van benne. Ezeket 18650-es cellákkal töltik meg. Ezeket mérik ki, és cserélik. De nem vágyom rá, hogy cseréljék. www.enerbyte2016.en.made-in-china.com/product/PSRnxjtCOzYV/China-60V-20ah-Electric-Motorcycle-Lithium-Battery.html Az első generációs Nissan leaf-ok is elmennek 1 akkupak-kal 6 évet. A robogók itthon még gyerekcipőben járnak az alacsony bérek miatt.
Én havi 500 km-t minimum közlekedek minden hónapban, mely minimum 5000 ft, szorozva 12 hónappal. Ez csak a munkába járás.
Nekem zöld kínai pb akku 2 évig bírta napi használat mellett.
Ui.: elfelejtetted a robogód árát. Hogy jön ide, hogy ki, hogy közlekedik? Én napi 50 km-t motorozok. Az autóknál a klímákkal együtt van a teszt.
Nem a rollered kereke kicsi, hanem az utak szarok, a tervezéstől a kivitelezés végéig.
www.kinaicuccok.blog.hu/2017/03/08/li-ion_akkumulatorok_tesztje_18650_liion_lithium_ion_led_lampa_ledes_zseblampa_aksi
2018-10-13
12:21:32
Előzmény: villam64 #52141#52147
50% DOD az kb. 1000 ciklus a li-ion akkunal. Azaz 3 ev.
Ket akkupakkot adnak a robogohoz..? Vagy hogy erted hogy ketto van benne? Az nem lehet, az mar tobb mint a teljes vetelara a robogonak. Vagy veszel hozza rogton egy potakkut, ha a honlapon irtak szerint 1 cella 30 ezer, akkor a 15 cella (de inkabb 16 min.) 450000 Ft. Valami santit.
Nem nagyon merek mar konkret tapasztalaton alapulo tenyeket kozolni itt de Laci baratom Dabason 3 eve jar be elektromos robogoval meloba, es ez az egyetlenegy kozlekedesi eszkoz a csaladban, sokat van hasznalva telen-nyaron. Ingyen kapta a robogot, boven volt rajta felujitani valo. A robogo evente eszik meg 4 darab olomakkumulatort, azaz evente minimum 60000 Ft az uzemeltetese. A 6 eves abszolut gondozasmentesseg utopia, egy 25millio forintos auto sem megy el 6evet, nem egy 600ezres termek.

A li-ion elonye bogy sokkal konnyebb es csucsaramokkal jobban terhelheto. Az elozo peldanal maradva, a lithium pakk 60V/20Ah, 16x30000=480000Ft. Adjunk neki eselyt, menjen el 5 evet, nem fog meg negyet se de legyen.
PB akku, kifejezetten elektromos kozlekedesi eszkozokhoz ajanlott, 60V/22Ah, 5x16000=80000Ft. 5 ev alatt 5pakk, az 400000Ft. 80 ropival beljebb vagyok a mezei PB akkuval. Tudosits legyszives par ev mulva, meddig birta a li-ion.
Laptopokba, okostelefonokba, ahol soha nincs nagyaramu igenybevetel, ott sem birjak 6 evig, jellemzo a 2 ev, a 3 az mar rekord.
Erdekes modon valoban nagyon hosszu uzemidoket is tud produkalni, az elso szerias Toyota Priusokba nem ritka a 8-9 eves elettartam. Kivancsi lennek, egy Tesla meddig huzza a gyari pakkal.
De amig a lithium bazisu akkumulatorok ilyen horror aruak addig en mellozom oket.
szocsmarciVálasz erre
2018-10-13
11:06:40
Előzmény: villam64 #52141#52146
Nekem benzines kismotorom van, havonta kb 2000 Forintért tankolok, 8-9 hónapot megyek vele egy évben. Ez éves szinten kb 18 000 Ft. Ha berakom a bankba a 600.000 Ft-ot (amiért megvehetném az általad belinkelt elektromos biciklit) 2,5% kamatra, az 15 000 Ft.
3000 Ft-ért szerintem nem töltöm egy évig az aksikat, ezért nekem nem éri meg.
Más oldalról közelítve 30 000 Ft egy cella, 16 cella van egy akksiban, mondjuk 10 évente kell cserélni. Ez 480.000 Ft / 10 év . Benzinből a fogyasztásom 180.000 Ft / 10 év.

Ui.: A forgalmazó weblapján bukósisak nélkül ülnek, ráadásul ketten a motoron. Ezt a KRESZ amúgy tiltja, de ez legyen az ő bajuk. Ha így elesnek, és esetleg mentőhelikoptert kell hívni a balesethez, a rendőrök kimennek helyszínelni, az autósok állnak járó motorral (mert vagy hideg van és fűtenek, vagy hőség van, és megy a klíma), és néhány autósnak esetleg még kerülnie is kell, akkor oda van a környezet tudatosság. Szerintem illene az ilyen apró dolgokra is illene figyelni.
villam64Válasz erre
2018-10-12
17:57:33
Előzmény: 444tibi #52140#52141
Nem adtam hozzá, mert elvárom a lithiumos akkuktól a 2000 ciklust, vagyis 6 év élettartamot. Jelenleg 2 db akkupack van benne. Az egyiket félig lemerítve megteszem a napi 24 km-emet. A 140 W-os töltője 750 Wh energiát tölt az akkupackba 24 km-re, éjjel a 67,5 V, 20 AH akkupackba. Mindemellett 30000 ft-ért cserélnek cellákat, de én 6 évig nem óhajtok hozzányúlni.
A zöld kínai savas akkumulátor is 2 évet bírt. A szünetmentes akkumulátorok nem jók elektromos járművekbe.
Azzal is össze lehet hasonlítani, hogy a normál benzines robogóhoz képest mennyibe kerül évente?
2018-10-12
13:13:07
Előzmény: villam64 #52132#52140
Hozzadtad a (napi, rendszeres hasznalat melletti), osszesen 350-400.000 Ft koruli, az eves vagy 5-10000 kilometerenkenti akkupakk cseret?

villam64Válasz erre
2018-10-11
21:18:20
Előzmény: zsbalazs #52134#52135
Nem számolok karbantartási költséggel. Értelmetlen. Nem az a cél. A jövő csak tartós fogyasztási cikkek lehetnek, nem az eldobhatók. 60000 km 1800 kWh, melyet évente megtermelek, tehát nincs üzemanyag költségem.
zsbalazsVálasz erre
2018-10-11
20:49:00
Előzmény: villam64 #52132#52134
A 60ezer nagyon sok és még villany számláról és karbantartási javítási költségről nem beszéltünk.
Nekem"csak" 150 ezer volt a roller és 400km-nél tartok
villam64Válasz erre
2018-10-11
19:10:17
#52132
www.ultimate-ebike.com/termekek/Ultimate-Ciao/Ultimate-Ciao-vilagoskek-elektromos-robogo

Elsődleges fogyasztás 32 Wh/km. 600 ezer ft-ot kell megtermelni. Egy robogó 2,5 litert fogyaszt 100 kilométeren. 400 ft/l mellett ez 1000 ft 100 km-en. 600000/1000=600. 600×100 km=60 000 km. Vagyis 60 ezer km után visszajön az ára.
2018-06-25
18:48:44
Előzmény: zsbalazs #51760#51763
Nehéz ennyiből megmondani, hogy az ólom akksi ennyit tud, vagy valami probléma van.
Ha a 470Wh-t töltés közben 230V-on méred, akkor a fogyasztásod ennek kb. 50%-a lehet.

T.
2018-06-25
18:35:17
Előzmény: robert #51758#51762
Köszönöm. Még csak félkész.


három éve. :-)

T.
zsbalazsVálasz erre
2018-06-24
14:01:37
Előzmény: takyka #51756#51760
Továbbra is 17km-t tud.
Viszont teszteltem komolyabb emelkedőn is,elég jól bírta.20 alatti sebességnél 200 méteres szintkülönbséget legyűrt.
Városban viszont fürge és dinamikus.
Mostanában töltéskor 470 wh-t vesz fel.Ugye az nem túl sok?
A kátyus út még a vastag keréknen sem tetszik,a 9"-es átmérő nagyon kicsi.
2018-06-22
17:30:01
Előzmény: takyka #51757#51758
takyka,

Szép munka!

Nekem nem a kerékpárút hálózat hiányzik, hanem a sima út... a kátyúk nagyon fájnak a kis kerékkel, lassan megismerem az összeset :(
2018-06-22
11:54:03
Előzmény: robert #51741#51757
Én sem állítom, hogy mindenre jó lenne. Nekem is áll mellette egy Yamaha jog.Igazat megvallva, városban a legnagyobb akadály a gyatra minőségű és hiányos kerékpárút hálózat.

A donor egy Dechatlonos oxelo 7 roller








2018-06-22
11:45:08
Előzmény: zsbalazs #51746#51756
Reménykedjünk, hogy nem tárolták két évig töltés nélkül. Bár az első próba rövid hatótávja alapján nem volt az akksiban 50%-nál több, ami nem túl jó a szulfátosodás miatt...

T.
zsbalazsVálasz erre
2018-06-18
19:32:02
Előzmény: zsbalazs #51743#51746
Most látom hogy majdnem két éve gyártották a járgányomat.Lehet azért gyenge az akksija?Eladó szerint 10-15 töltés után derül ki a valós hatótávolsága.Zselés akksit írnak.
zsbalazsVálasz erre
2018-06-16
23:29:39
Előzmény: takyka #51739#51743
Igen én is keveslem de mit csináljak reklamáljak az eladónál?
Mai teszt 17km-et bírt.1hosszú nem extra emelkedő az elején utána gyakorlatilag sík terület.Nem húztam maximumon kb 25-el.
Ez gyári kínai ugyan az akksi megsínylette e az utazást?
2018-06-16
18:37:45
Előzmény: takyka #51740#51741
takyka,

Azon a terepen, ahol én közlekedek csak egy nagyon-nagyon drága elektromos járgány lenne használható. Ráadásul magammal kell vinni néha egy nagy flexet, anyagokat, stb. Szerintem nem ugyanarról a kategóriáról beszélünk, ezért a költségeket sem lehet összehasonlítani. Nem akarom fényezni a mocim ebben a topicban, itt az elektromos járgányokról beszélünk.

Tennél fel képet az általad készített járműről?
2018-06-16
18:16:42
Előzmény: zsbalazs #51735#51740
Nem tudom milyen meredek dombon közlekedtél, de az én rollerem a kitáblázott 10%-os emelkedőt simán abszolválja. Meredekebben sincs gond, de ott nincs tábla. :-)
Róbert,
Nem farokméregetés, csak, hogy (elméletben***) miert olcsó az üzemeltetése. Nekem kb. 91Ft-ba kerül 100km. Az jelenleg 2,5dL benzin ára...

***Kicsit alulméreteztem a bordásszíjat, igy az nem bír többet mint 100km. De ezzel egy normális, bolti rollernél nem kell számolni. :-)
T.


2018-06-16
17:46:23
Előzmény: zsbalazs #51734#51739
Ez igy nagyon harmatos!
Az én rollerem 21,6V, 11,6Ah akksival tud legalább ennyit...

T.
2018-06-16
17:44:51
Előzmény: takyka #51737#51738
takyka,

Én is erre jutottam. Az villany használata nagyon korlátozott, és nagyon drága... viszont remek hobby.
2018-06-16
17:38:43
Előzmény: robert #51733#51737
A normális villanybicikli/robogó sajnos nagyon drága. Árban nem versenyezhetnek egy konténeres robogóval. Talán, ha valaki magának épiti...
2018-06-16
14:15:29
Előzmény: zsbalazs #51735#51736
zsbalazs,

A robogóm 6kW-os, ezért nem okoz gondot, hogy a szokásos 9km hosszú úton 200m szintkülönbséget kell leküzdenem.

Miért is drágább a benzines üzemeltetése? Ezt nem is értem...

zsbalazsVálasz erre
2018-06-16
08:26:43
Előzmény: robert #51733#51735
Nekem hirtelen jött ötlet volt,így a megtérülés kétséges.
Benzines robogó más kategória,amennyivel jobb annyival drágább az üzemeltetése.
Sajnos dombokhoz nem jó a roller,nem bírja tartósan,pedig az enyém 1kw-os.

zsbalazsVálasz erre
2018-06-16
08:21:47
Előzmény: takyka #51732#51734
Kb.20-25átlag
Hát lehetne jobb a hatótávolsága.Ez egyhuzamban volt.Ha napi 5-6 km-et mennék összességében több jöhet ki.
Esetleg ha dombokat kikerülném.
20 km-t megtenni egyébként is kihívás mert ülve nem kényelmes 1órán keresztül.

Városi szaladgálásra biztosan jó lesz,a többit majd meglátom.
Városban 1 év alatt jónéhány autós kilométert kiválthat,ma is elszaladtunk a boltba vele.
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos robogó (escooter)lapozz: 1, 2, 3   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva