English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2008-10-20
21:10:27
#1055
tartályos,

A hideg fal kiszellőztetése úgy működik, min egy hűtőborda. Ha a hideg levegőt kifújnád a szigetelés mögül, akkor a szigetelőanyag nem is funkcionálna.

Van egy ismerősöm, aki a kisfia születése után 5 mm vastag parafával tapétázott ki egy hideg falat társasházi lakásában. Azt mondja, hogy most nem "sugározza" a hideget a fal. Penész nem jött elő (még csak egy tél áll mögötte), de néha a szigetelés mellett látszik, hogy nedves a fal a páralecsapódástól.

Meg kellene győzni a lakótársakat a külső szigetelés gazdaságosságáról. Pályázaton támogatást is kaphatnátok a munkákra.

A STYROFOAM lemezekkel törénő utólagos belső hőszigeteléssel kapcsolatban találtam a következő leírást, amiben leginkább az időszakosan használt helységekben ajánlja az alkalmazást. A lapok szoros illesztéssel való felragasztásával, esetleg fóliával a pára visszatartható.

>>>> Bizonyos esetekben az épületfizikai szempontból kedvező megoldás, azaz a külső falsíkon történő hőszigetelés nem megoldható, vagy előfordulhat, hogy a belső oldali alkalmazás gyakorlati előnyökkel jár. Meglévő épületek korszerűsítésénél nem mindig lehet a hőszigetelést a homlokzat külső síkján beépíteni, különösen ha az eredeti homlokzatképzést, jelleget meg kell őrizni. Pinceoldalfalak utólagos hőszigetelésénél a belső oldali alkalmazás gyakran az egyetlen lehetőség a hővédelem javítására. Időszakos használatú, nem állandó fűtésű épületek, helyiségek esetén a belső oldalon történő hőszigetelésnek gyakorlati előnyei vannak, hiszen nem kell a nagy hőtároló kapacitású fal-, födémszerkezetet is felmelegíteni. Ezáltal a helyiség jóval gyorsabban, kevesebb energia felhasználásával fűthető fel. A STYROFOAM IB hőszigetelő lemezek belső oldali falszigetelésként is tartós, hatékony megoldást nyújtanak.

A belső oldalon hőszigetelt homlokzati fal tervezéséhez nélkülözhetetlen a meglévő, hőszigeteletlen falszerkezet pontos ismerete. A hőszigetelés a falszerkezet belső oldalán kerül beépítésre, így a falazat a fűtött tértől elszigetelt, a külső tér hőmérséklet-ingadozásának kitett helyzetű, téli hőmérséklete csökken a hőszigeteletlen állapothoz képest, nagyobb a kockázata az esetleges kifagyásnak is. Ezért belső oldali hőszigetelést csak teljes keresztmetszetben fagyálló anyagú falazatok esetén lehet alkalmazni.

A hőhidak szintén fokozott figyelmet igényelnek, mivel a felület intenzív hőszigetelése miatt a hőáramsűrűség és a páravándorlás még fokozottabb a kritikus szerkezeti csomópontoknál. A csatlakozó szerkezetek: homlokzat síkjára merőleges falak, födémek hőszigetelésével csökkenthetők a negatív hatások.

A lemezek viszonylag nagy páradiffúziós ellenállásából következően a hőszigetelés és a falazat érintkezésének síkjában kialakuló páralecsapódás általában nem éri el a kritikus szintet. Normál belső légállapotnál (20°C, 50-60% rel. páratartalom), a kondenzáció általában csak olymértékű, hogy a szerkezetben lecsapódott nedvesség nyári időszakban kiszárad. Ha a meglévő falazat viszonylag jó hőszigetelőértékű téglából készült, általában nem keletkezik páralecsapódás. Magas légnedvességtartalmú épületekben, helyiségekben (uszoda, mosoda, konyhaüzem) a hőszigetelés belső, meleg oldalán párazáró réteget kell beépíteni.

A belső oldalon hőszigetelt homlokzatú épületeknél, helyiségeknél fokozott figyelmet kell fordítani a rendszeres szellőztetésre a szükséges légcsere biztosítása és a páratartalom megfelelő szinten történő maximálása céljából is (pl. hygrosztáttal vezérelt szellőzés). >>>>>
tartályosVálasz erre
2008-10-20
19:40:05
#1053
Robert

Az előzőhöz még annyit ha gipszkarton helyett OSB lapra rögzíteném a szigetelő anyagot.
Ez a megoldás milyen?


Ja a falrés ami keletkezik a levegőt ventilátorral mozgatnám benne.
Vagy nem muszáj?
tartályosVálasz erre
2008-10-20
18:52:16
#1052
Robert

Mit szólsz ahhoz a megoldáshoz hogy a 5cm szigetelést párnafákra erősített gipszkartonra ragasztanám a párnafák között légrés lenne pl 2cm így alatt mozoghatna a levegő mivel nem zárnám le az alját.
Szerinted így megoldható lenne?
Felül is kellene légrés vagy alul elég?
A penészesedés a sarkoknál alakul ki erre megoldás lenne ez nem nagy de aggaszt a penész kialakulása?

Köszi
2008-10-20
15:34:12
#1051
tartályos,

Szerintem veszélyes a lakás falát a belső oldalon szigetelni.

Ha nem teszel tökéletesen záró fóliát a fal és szigetelő közé, akkor valószínűleg a falban lesz párakicsapódás. Amennyiben beteszed a fóliát, akkor a fólián fog kicsapódni a pára.
És szerintem mindkét esetben fokozott penészedés fog kialakulni körben, a szigetelés mentén.

Csak valami olyan megoldás jöhet szóba, ami
a. nem engedi a párát a szigetelésbe, és azon keresztül a falba bejutni(belső oldalon fóliázott szigetelő)
b. a szigetelés szerkezete olyan kialakítású, amelyen keresztül a kicsapódó párát a beltér felé visszaadja (a beltéri páratartalom csökkenésekor), az anyag pedig 'taszítja' a penészt

Kifejezetten belső hőszigeteléshez ajánlják a Halltex panelokat. A gyártó esküszik rá, hogy nem penészedik alatta a fal. Az anyaga 1 cm vastag porózus faforgácslap, az egyik oldal tapétázott, és a falra kell ragasztani.

Van esetleg valakinek (több éves) tapasztalata evvel az szigetelőanyaggal? Engem ugyanis nem győzött meg a cég magyarázata.

A dunsztolástól nem kell félni, mert a többi fal és a födémek felé nem zárt a szoba. A gyakori szellőztetés viszont csökkenti a penészedés veszélyét.
tartályosVálasz erre
2008-10-20
12:30:06
#1049
Robert

Arra szeretnék választ kapni hogy leszigeteltem a lakásom 15 m3-es észak falát belülről.A szigetelő anyag kőzetgyapot 5cm RP-PL vakolati hőszigetelő lamella.A választásom azért esett erre az anyagra mert légáteresztőbb mint a (nikecel).A kérdésem ha valaha kívülről leszigetelik a házat az mennyire befolyásolja majd a belső szigetelést nem alakul ki (duncolási hatás)?Kívülről nem megoldható egyenlőre a szigetelés, mivel ez tömb ház 4.emelete ezért kellett belülről szigetelnem, na meg persze a néhány helyen megjelenő penész miatt. Szerinted mennyire fog használni ez a megoldás?

köszi
szepygabVálasz erre
2008-07-23
23:09:43
#980
"Most így néz ki a menyezetem: gerenda, tetőléc, gipszkarton.A gerendák között 5 cm kőzetgyapot (zöld)."
Szerintem először is alaposan nézd át az egész tetőszerkezetet. Aki padlástéri hőszigetelésnek 5 cm ásványgyapotot tett csak be, az egyéb gazságra is képes :-(
Kb. 20 cm-es réteg kéne ahhoz, hogy ne csak gatyaféken felelj meg a ma még hatályos, de várhatóan szigorodó szabványnak. Na meg ahhoz is, hogy minél kevesebb hőt veszíts.

"A mai verzió: Erre a kőzetgyapotra merőlegesen 5 cm tervolin paplan, majd erre szintén merőlegesen 10 cm tervolin paplan."
Ez nem rossz, így a meglevő réteggel együtt meg is van a 20 cm. Természetesen az alsó réteget be kell fedd párazáró fóliával (átlapolva és az illesztések szalaggal leragasztva), majd ez alá jön belülről a gipszkarton.
Igazából nem értem a kétszeres keresztbe forgatást. A hőhidak kizárása szempontjából ugyan ideális, de rengeteg faanyagot igényel. Ha a szarufák között csak 5 cm hőszigetelés van, alighanem elfér ott még 5-10. Akkor csak egyszer kell keresztben alálécezni, és közétenni még egy 5 cm-s réteget és már 20-nál is tartasz.
Van valami akadálya, hogy a szarufák közé tegyél további hőszigetelőt?

"Másik verzió: gerendára padlásdeszka vagy osb lap, arra párazáró fólia, és arra 10 cm tervolin."
Ha jól értem, akkor a külső 5 cm és a belső 10 cm közé kerülne a fólia. Ez kockázatos, mert előfordulhat, hogy a fólián belül lehűl annyira, hogy már lecsapódik a pára, amitől elázik a hőszigetelés és "szépen" bepenészedik.
Nálam sem a legalsó réteg a fólia, mert ott könnyebben sérül. A szarufák közét kitömtük 15 cm ásványgyapottal, majd a gerendák aljára felfogattuk a fóliát. Utána jött a gerendákra merőleges 5 cm vastag lécezés, és ezek közé 5 cm gyapot. Végül gipszkarton.

üdv

szepygab
2008-07-23
22:27:47
#979
Sziasztok! Először is köszönöm a gyors választ. Ma kaptam egy újabb tippet, de nem tudom mit csináljak, már annyi variációt hallottam. Most így néz ki a menyezetem: gerenda, tetőléc, gipszkarton.A gerendák között 5 cm kőzetgyapot (zöld). A mai verzió: Erre a kőzetgyapotra merőlegesen 5 cm tervolin paplan, majd erre szintén merőlegesen 10 cm tervolin paplan. Másik verzió: gerendára padlásdeszka vagy osb lap, arra párazáró fólia, és arra 10 cm tervolin.
szepygabVálasz erre
2008-07-23
08:57:56
#978
Szia Erdész!

Bizony az a fólia hiányzik.
Célszerű lenne pótolni, de nem biztos, hogy vissza is kell bontani azt a gipszkartont. Amit leszedtél, úgysem biztos, hogy vissza tudod tenni, lehet, hogy amúgy is új anyagot kell vegyél (a bontás költségeit nem is számoljuk).
Talán egyszerűbb lenne a meglevő felületre fektetni a fóliát, és egy második réteg gipszkartonnal befedni. Ehhez persze meg kell tudd határozni, hogy hol vannak a rögzítési sávok. Drágább így se lesz, a második réteg jót tesz a hangszigetelésnek (is).
Az is célszerű lenne megnézni, hogy megvan-e a szükséges vastagságú hőszigetelés a tetőszerkezetben. Ha az is sovány, akkor viszont inkább leszedni a gipszkartont és a kiegészített hőszigetelésre visszatenni.

üdv

szepygab
2008-07-22
22:52:09
#977
Sziasztok, Tamás vagyok! Vettem egy új építésű házat, de sajnos most derült ki, hogy nincs párazáró fólia a gipszkarton felett. Több variációt is hallottam már ( nem kell fólia, hanem elég a tervolin; kell fólia, de ahoz vissza kell bontani a gipszkartont; kell fólia, de elég ha ráteszem a gerendára, és arra pedig tervolint). A tanácsodat szeretném kérni, hogy melyik variáció a megfelelő! Előre is köszönöm!
2008-07-11
12:38:31
#959
Poxi, Szepygab,

Nyitittam egy új témát és áthelyeztem a szellőztetéses hozzászólásaitokat, bocs... R
szepygabVálasz erre
2008-07-10
08:55:04
#951
Sziasztok!

"Ablakcsere már meg is volt. 3 rétegű Salamander került be."
Akkor megtaláltad, hol adják talán legolcsóbban a 3 réteget :-)

"Gondolkodom, gondolkodom 10 cm fölött, de hát a pénztárca...."
Ne gondolkodj, számolj! A teljes rendszer négyzetméterenkénti ára, kivitelezéssel együtt közelíti majd az 5 eFt/m2-t. Egy cm többlet PS bruttó 134.- Ft (forrás isotech.hu. Vagyis a szigetelés vastagságának 50 %-kal való emelése, még a hosszabb dűbeleket számolva is kevesebb, mint 20 %-kal emeli a beruházás költségét.

"Sajna idén adtunk be NEP pályázatot és ott 10cm-rel számoltunk. Elvileg nem térhetek el attól amit ott vállaltunk. (És nem csak lefelé...,
A szamlanak egyeznie kell azzal az arajanlattal amit beadtunk.)"
Nem hiszem, hogy van olyan kivitelező, akinél ez a probléma nem oldható meg. A faladat meg senki sem fogja megböködni, hogy tényleg mi is van ráragasztva, csak a papírok érdekesek.

"Tetocsere is volt es megcsunyult a mennyezet, mas helyen pedig szellozteto csoveket akarok elvinni, ezert engednem lejjebb ennyivel. (meg egy kicsit nagy is a belmagassag.) Meg igy is marad 260."
Az a 260 nem túl sok. A szellőző csövek remekül elférnek a gerendaközökben, csak néhány helyen kell megkerülni a gerendákat, felülről. Ráadásul vezethető olyan nyomvonalon, hogy az se legyen nagyon útban. Én most szerelem épp a szellőztetőrendszer csöveit. Nagyon rövid szakaszokon kellett csak 160-as csöveket szerelnem, a legtöbb cső 125 vagy 100 mm átmérőjű. Így is teljesül az, hogy az áramlás sebessége nem lépi túl a 2 m/sec-et, hogy ne susogjon. Ahol lehet normál spirálkorcolt légtechnikai csöveket használok, az a legolcsóbb. Az egyes szobák felé a leágazó szakaszokba és a gerendákat kikerülő szakaszokba, meg teszek 2-2 m SONOFLEX/SONODEC csövet. Ez ugyan drágább, de egyúttal megvan a szobákat elválasztó hangtompításom is.

"Bar igy ugrik a lomtár :)"
Ne tedd, nagyon meg fogod bánni! Örök hiánycikk az üzemi terület.
Azt a nádazást tényleg szedd le, a salakkal együtt. Nem is értem hogy mihez rögzítenéd a gipszkarton állmennyezetet? Csinálnál neki függesztett profil vázat? Annak árát sok hasznosabb dologra költhetnéd.
Ha valamiért nem lenne szimpatikus a hullámkarton fedés felső porvédelemnek, még mindig tehetsz páraáteresztő tetőfóliát, bár az árarányokat tekintve le fogod kűzdeni ellenérzésedet :-()

Szerintem most lehetőséged van "rendesen" megcsinálni a "fusizgatás" helyett. Utána 30 évig gondolom nem szeretnél nagyobb felújításba belefogni :-)

Az épület aljáról még nem meséltél.
Egy ilyen jól hőszigetelt, jó nyílászárókkal szerelt épület nagyon kívánkozik egy felületfűtés (padló - fa - mennyezet) után. Azzal tudnád igazán jól kihasználni a most minőségi szigetelésbe befektetett pénzedet.
Van a lakótér alatt pince? Milyen az aljzat hőszigetelése?

üdv

szepygab
2008-07-09
21:09:50
#950
poxi,

>>>A kasírozás (uveggyapot) nem helyettesíti a fóliát, ugye?
Nem, mert nem folytonos.

>>> Eloszor en is abban gondolkodtam, hogy a gerendak kozet szigeteljuk, de aztan ugye beaztunk es megereszkedett a nad. Ezert kell a gipszkarton, akkor pedig tan egyszerubb itt szigetelni.
%%% Szerintem a nádat le kellene szedni, mert előbb-utóbb leereszkedik a gipszkartonig, ami nem, az meg lepereg és kopogni fog.

>>> Abban meg gondolkodom, hogy a foldet-salakot leszedjuk es letakarjuk az egesz padlast uveggyapottal.
%%% A salakot kidobnám én is (leírtam egy ilyen felújítást már). Nem szigetel jól, porzik, lehet, hogy sugároz is, és elveszi a helyet más, jobb szigetelők elől.

>>>esetleg meg valami folia ra a por miatt...Bar igy ugrik a lomtár
%%% Én a szigetelést hullámpapírral védem a por ellen. Szepygab által ajánlott deszkázással pedig járható lesz a födém, a lomtár is megmaradhat.

2008-07-09
19:11:28
#949

Köszi a gyors választ!

Ablakcsere már meg is volt. 3 rétegű Salamander került be. Gondolkodom, gondolkodom 10 cm fölött, de hát a pénztárca....
Sajna idén adtunk be NEP pályázatot és ott 10cm-rel számoltunk. Elvileg nem térhetek el attól amit ott vállaltunk. (És nem csak lefelé...,
A szamlanak egyeznie kell azzal az arajanlattal amit beadtunk.)


"A szoba felől nézve fölé kell :-))"
Jogos, hulyen is nezne ki :)
A kasírozás (uveggyapot) nem helyettesíti a fóliát, ugye?

"Miért is kell lejjebb engedni a mennyezetet?"
Tetocsere is volt es megcsunyult a mennyezet, mas helyen pedig szellozteto csoveket akarok elvinni, ezert engednem lejjebb ennyivel. (meg egy kicsit nagy is a belmagassag.) Meg igy is marad 260.


"... Ha nagyon precízre akarod, akkor a gerendákra merőlegesen tehetsz még 5-10 cm vastag staflikat, és azok közét is kitöltheted hőszigetelővel. Végül visszateheted rá a régi deszkákat, jók lesznek azok a hőszigetelés letakarására, meg a padlásra kerülő lomtár aljának ;-)"

Eloszor en is abban gondolkodtam, hogy a gerendak kozet szigeteljuk, de aztan ugye beaztunk es megereszkedett a nad. Ezert kell a gipszkarton, akkor pedig tan egyszerubb itt szigetelni. Abban meg gondolkodom, hogy a foldet-salakot leszedjuk es letakarjuk az egesz padlast uveggyapottal. (esetleg meg valami folia ra a por miatt)
Bar igy ugrik a lomtár :)

udv
poxi
szepygabVálasz erre
2008-07-09
15:24:16
#947
Sziasztok!

"Eszaki, nyugati fala 38 cm-es, a tobbi 25-os.
Kulso szigetelesnel eltero vastagsagu szig.-et tegyunk-e fel a kulonbozo vastagsagu falra, hogy a k ertekuk egyforma legyen. Eloszor ugy gondoltam, hogy 10-cm mindenhova, de aztan valaki felvetette a kulonbozo vastagsagu falak problemajat. Utananezve ugy latom, hogy ha 10-cm megy mindenhova akkor a 38-as tegla k-ja 0,29 lesz mig a 25-os fale 0,3. Ez sztem nem olyan nagy kulonbseg, vagy igen?"
Abszolút nem fog zavarni, nem kell foglalkozz vele.
Ha előbb-utóbb a nyílászárókat is cseréled, akkor érdemes lenne a 10 cm-nél vastagabb rétegben gondolkodni. Évi kétszeri gázáremelés mellett belátható távon megtérülő beruházás.
A 0,3 körüli értékkel ma még megfelelsz a hazai szabványnak, de pl. a németnek már nem, márpedig hamarosan a hazai is tovább fog szigorodni. (Tegyük hozzá: helyesen.)
Számolgass tovább, és próbálj meg lemenni 0,2 környékére. Ha nagy az ablakok felülete, érdemes lehet háromrétegű üvegezésben gondolkodni. Van gyártó ahol alig kerül többe, mint a kétrétegű.

"A fodem fa, retegrendje belulrol kifele : vakolat, nad, deszka, gerendak kozti legres (20 cm), deszka, par centi fold, salak vegyesen. Belulrol giszkartonozni szeretnenk. A gipszkarton ala parazaro folia kell, ugye?"
A szoba felől nézve fölé kell :-))

"Van ahol 5, es van ahol 20 cm-el kellene lejjebb engedni a mennyezetet. Az 5-nel polisztirol tablakat (4 cm) gondoltam feltenni, mig a 20-nal uveggyapotot."
Miért is kell lejjebb engedni a mennyezetet?
Takarítsd le a fölső deszkázásról azt a sok trutyit. A salak amúgy sem jó, ha a házban marad, nem tudhatod, milyen anyagok koncentrálódtak bele az égetéskor.
Szedd fel a felső deszkázatot, töltsd ki a gerendák közötti légrést valami ásvány/üveggyapottal, cellulózzal. Így van már 20 cm szigetelésed, amiben ugyan a gerendák képeznek valamennyi hőhidat, de már remek alap. Ha nagyon precízre akarod, akkor a gerendákra merőlegesen tehetsz még 5-10 cm vastag staflikat, és azok közét is kitöltheted hőszigetelővel. Végül visszateheted rá a régi deszkákat, jók lesznek azok a hőszigetelés letakarására, meg a padlásra kerülő lomtár aljának ;-)

üdv

szepygab
2008-07-09
11:47:11
#945
Sziasztok!

Sok okos dolgot olvastam itt, most kerdeznek is :

Adott egy regi epitesu, kismeretu teglabol epult haz. Eszaki, nyugati fala 38 cm-es, a tobbi 25-os.
Kulso szigetelesnel eltero vastagsagu szig.-et tegyunk-e fel a kulonbozo vastagsagu falra, hogy a k ertekuk egyforma legyen. Eloszor ugy gondoltam, hogy 10-cm mindenhova, de aztan valaki felvetette a kulonbozo vastagsagu falak problemajat. Utananezve ugy latom, hogy ha 10-cm megy mindenhova akkor a 38-as tegla k-ja 0,29 lesz mig a 25-os fale 0,3. Ez sztem nem olyan nagy kulonbseg, vagy igen?

Mas. A fodem fa, retegrendje belulrol kifele : vakolat, nad, deszka, gerendak kozti legres (20 cm), deszka, par centi fold, salak vegyesen. Belulrol giszkartonozni szeretnenk. A gipszkarton ala parazaro folia kell, ugye? Van ahol 5, es van ahol 20 cm-el kellene lejjebb engedni a mennyezetet. Az 5-nel polisztirol tablakat (4 cm) gondoltam feltenni, mig a 20-nal uveggyapotot. Velemeny?

Elore is koszi, poxi
2008-01-10
23:05:30
#734
Mihály,

Remélem, hogy némi segítséget jelentenek az alábbi adatok:
1. Az idei december Budakeszin 1.8 Celsius fokkal volt hidegebb, mint tavalyelőtt (lásd http://biosolar.hu/forum/show/733#733 )
2. Egy budakeszi házat az itt látható módon hőszigeteltem (az ablakcsere már 6 évvel ezelőtt megtörtént, tehát csak a külső hőszigelés változott) http://biosolar.hu/forum/show/38637#38637
3. Most decemberben 4.92m3 napi gázfogyastást mértünk (148m3/hó)
4. Két évvel ezelőtt 7.94m3 napi gázfogyastást mértünk (238m3/hó), több mint 60%-al többet, mint az idén
5. A hőszigetelés összes anyagköltsége kb 400 ezer Forint volt, a kivitelezés házilagosan történt
6. Az idei időszak hidegebb volt és szigetelés nélkül 10%-al többet kellet volna fűteni. Ehelyett 60%-al kevesebb gáz fogyott !
szepygabVálasz erre
2007-12-22
09:16:18
#692
A födémre pedig tegyél nyugodtan még 10 cm hőszigetelést.

üdv

szepygab
szepygabVálasz erre
2007-12-22
09:14:32
#691
Sziasztok!

Az északi falra érdemes feltenni a 8-10 cm habot, a többire meg ugyanazt.
Mire felkerül a falra a rendszer, kb. 5 eFt/m2 a költsége.
1 cm vastag hab anyagára kb. 200 Ft. Többletköltséget a hab anyagán kívül legfeljebb az okoz, hogy hosszabb dűbeleket kell venni, de az is marginális többlet. Egyszerűen nem érdemes vékony hőszigetelést használni, az a párszáz forint négyzetméterenkénti többletköltség elég hamar megtérül.
Ha nagyon pontosan érdekel, töltsd le valahonnan - elég sok helyen elérhető - a WinWatt program ingyenes verzióját, és azzal megnézheted miképp változik a hőveszteség a hőszigetelés vastagságának függvényében.
A lábazatra a padlólemez síkja alá legalább 50-60 cm-re le kell vinni a hőszigetelést, hogy a fal ne képezzen hőhidat.

üdv

szepygab
2007-12-22
00:11:18
#690
Üdv mindenkinek!

Tudna valaki tanácsot adni abban, hogy a kb 10x10m-es nemrég vásárolt tégla házunkra milyen vastag külső szigetelést tegyünk ill a lábazatot érdemes-e szigetelni? A falak kb 45 cm vastagok, a padlószint 90 cm körül van a földtől. A ház fekvése nem a legjobb, eléggé szeles.
A nyílászárók ki vannak cserélve, a födémre is tettem már 10 centis isovert, bár szerintem erre még lehetne tenni.
Érdemes az északi falra vastagabb, mondjuk 8 centis, a többire vékonyabb, mondjuk 5 centis EPS-t tenni vagy inkább legyen egyforma vastag mindenhol?
Az a szakember aki csinálni fogja a munkát persze elmondta a javaslatát, de én egy független véleményt is meghallgatnék.

Előre is köszi!
Józsi
2007-10-24
22:35:02
#654
D_Via,
Egy régi építésű betongerenda + beteontálca födémen csináltunk utólagos hőszigetelést. A galériában képeket is találsz róla. Szerintem a fagarendás födém szigetelése is hasonlóan oldható meg.
A lényeg:
A szigeteés alá párazáró fólia került. A gerendák közé 10 cm vastag közetgyapot. A gerendákra merőlegesen 10 cm széles palló, ami közé ismét 10 cm kőzetgyapot. A kőzetgyapotra hullámpapír terítés (hűtőszekrény, számítógép, stb csomagolás széthajtogatásával). Ez a réteg a port hivatott megfogni és az esetleges porhavat elpárologtatni.
A pallókra jön a járófelület. Én OSB helyett a jóval erősebb és nem drágább szőrös deszkát választottam.



2007-10-24
15:28:24
#650
Sziasztok!
Idén februárban vettünk egy házat. Stukatúr és salak van felső födémnek mindenhol (egy szoba felett van csak beton födém) és szeretnénk utólag leszigetelni a padlást. Sok verziót hallottunk már, mindenki mást mond. T.gyapot és osb lap kombinációjára gondoltunk. Pala tető van és az is épp tegnap ázott be. :-(
Köszi a válaszokat előre is.
2007-05-29
14:47:35
#626
Hali!

bocs, de azt hittem, hogy a rendszer e-mail-t küld válasz esetén, így vártam, vártam, aztán elfelejtettem...
de most eszembe jutott!

Szóval kösz az infót.
A kérdésre nem tudnék autentikus választ adni, mert tartályos gázzal fűtöttünk (kapásból más az ár meg az elégetett energia mértéke), és nem is állandóan használtuk. Most akarnánk felújítani, télen is lakhatóvá tenni az épületet.

De a számok ülnek szerintem is, bár én már affelé is elmennék, hogy akár még vastagabb legyen a külső szigetelés.
A tetőtér szigetelésével is igazad van, sokat számít, jóval többet mint az emberek gondolják, rengeteg hő vész el ott is.
Ezért anno, próbaképpen leterítettem a padlásra egy szigetelő takarót. Valami kőzetgyapot volt asszem, tekercses kivitelben. Jutott mindenhová, sőt, még duplán is. 30cm vastagon! (azt hallottam valahol, hogy a németeknél nem ritka a 30-40cm vastag szigetelés sem!)
Így aztán érezhetően bent maradt az a kis meleg amit a cserépkályha éppen adott.

mégeccer köszönöm!
üdv
pi
2007-04-09
00:45:54
#613
Pi,

A fal jelenlegi hőátbocsátási tényezője ~1.2W/(m2K. 10 cm vastag hőszigetővel tőrténő külső szigetelés beépítésével ~0,3W/(m2K)-re csökkenthető. Ezáltal körülbelül 600 m3 gázzal kell kevesebbet elfogyasztanod egy átlagos fűtési szezon alatt (nem olyan enyhe télről beszélek, mint az utolsó). Ez gázártámogatás nélkül több, mint 50 ezer Ft.

A külső hőszigeteés költsége 3 és 10 ezer Forint között lehet négyzetméterenként, attól függően, hogy milyen ápítőanyagokat használsz, mennyi munkát tudsz magad elvégezni, és milyen ügyesen szerzed be a szükséges anyagokat.

Az egyszerű megtérülés 100m2 falfelületre számítva tehát 6 és 20 év között mozog. Az átlag 13 év.

Nem tudom, hogy a padlástér be van-e építve. Ha nem, akkor a födém szigetelésével még egyszer ennyit spórolhatsz, és az a munka csak a fal szigetelés költségének kb. a fele. Tehát, ha van rá mód, akkor a padlással kezd. A fal-szigetelés előtt egyébként érdemes lenne a nyílászárócserét is elvégezni.

Ez egy durva számítás volt, a hőszigetésen kívül egyéb munkával nem számoltam. Azt hiszem sokat nem tévedhettem.
Meg tudod mondani, hogy 2005 októberétől 2006 májusáig mennyi gázt használtál? Minden helységet fűtöttél? Hány fokra fűtöd fel a lakást? Ha jól gondolom, akkor kb 200 ezer Forint lehetett a számlád erre az időszakra (2005 októberétől 2006 májusáig).

2007-04-08
19:01:44
#612
sziasztok!

Olyan problémám van, amire eddig csak eltérő válaszokat kaptam másoktól, pedig tök egyszerűnek tűnik a kérdés:

egy házat szeretnék utólagosan hőszigetelni, mivel 55cm vastag fala (full kő!) meglehetősen kevésnek bizonyult. (rá jön még ugye a fent lévő külső/beslő vakolat, ilyesmi, úgyhogy kb. 60-as a falvastagság).
A lényeg mégis a kő maga, vagyis érdemes-e egyáltalán nekiállni szigetelni, tudok-e annyit javítani a helyzeten, hogy megérje a beruházás.
Eddig a szakemberek (?) az 5-10-15-20 cm vastag szigeteléseket javasolták, minden mérés és számolás nélkül.
nagyjából négyzet alakú 10x10 méteres, a külső fal 3m magas, a padló szint 50-80cm-rel van a talajszint felett, ez az alap is terméskőből lett kirakva. A ház kb. 60 éves.
kösz
pi
2007-03-25
13:15:54
#583
Szepygab,

Nyitottam egy külön fejezetet az utólagos hőszigetetésnek, amibe összegyűjtöttem a témával kapcsolatos eddigi bejegyzéseket.
Itt talán megtalálod a válaszokat a kérdéseidre, ha nem, akkor állok rendelkezésedre.
A képek a galériában találhatók.

Amiről eddig nem esett szó:
A teljes felújítás költsége 500ezer Forint volt.
Ami elkészült:
70nm külső falszigetelés műpala burkolattal
Árnyékolás (4db redőny)
Nyílászárócsre (2db 120x120-as fix k=1.1)
Veranda teljes tetőszerkezet csere (10m2) 10cm kiszellőztetett hőszigeteéssel, polikarbonát bevilágítóval, lambéria burkolattal.
Padlásfödém szigetelés 60m2-re 20cm vastagságban
A teljes munkát a mamám segítségével házilagosan végeztük, körülbelül 3 hét alatt. A munka jól elő volt készítve, az utolsó csavarig előre megvettem mindent, a faanyagot részben mi impregnáltuk és egy hónapig szárítottuk.


Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva