English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2008-11-16
20:36:55
#1124
hamiki,

0.13 W/mK az úgynevezett hővezetési tényező (lambda).
A hőátbocsátási tényező (k vagy U) kiszámításához el kell osztani az anyagvastagsággal (leegyszerűsítve).
Tehát 0,13 W/mK / 0,3 m = 0,43 W/m2K

Ha érdekel, hogy alakul a hőátbocsátási tényező különböző vastagságú szigetelés esetén, akkor kiszámítom .

Meg is van:
30 cm szilikát + 5cm EPS - 0.28 W/m2K
30 cm szilikát + 10cm EPS - 0.2 W/m2K
2008-11-16
15:17:36
#1122
Hát lehet, hogy van itt egy kutya elásva, de hol azt nem tudom, illetve igen, de akkor az egy más adat, mert W/mK, a mostani k meg W/m2K, és ez bizony nagy különbség, hogy vastagságra vagy felületre kell érteni, mert akkor kb 0,4 de pontban? És ezt lehet m2-re vonatkoztatni?
szepygabVálasz erre
2008-11-16
14:10:13
#1121
"Mint alant írtam, egy gyári adatlap szerint a 30 cm-es szilikátblokk k értéke 0,13-0,17 közötti. Ha nem tuloznak, nem mondtak (szocialista) nagyon nagyot (1988-ban)"

Vagy nem igaz, vagy más mértékegységben adták meg.
30 cm ytong rajta 10 cm habbal sem megy 0,2 alá.

Ráadásul az az anyag a gyártástechnológiából adódóan erősen inhmogén volt. AZ egyik blokkot könnyen megemelted, a másiktól megszültél. Utóbbi tömörebb, tehát kevesebb benne a levegő, vagyis rosszabb a hőszigetelése.
Nem hiszem, hogy átlagosan tudna ilyen értéket, ez közelít a passzív házak követelményeihez.

üdv

szepygab
2008-11-16
13:07:52
#1120
Robert, Szepygabi:
Nézegettem az egyes bejegyzéseket, mert emlékeztem rá hogy láttam valahol K értékeket. A porotherm bejegyzésben:
1. "A 44-es fal esetén k=0.45, 30-as fal 8cm-es külső polisztirol hőszigeteléssel k=0.33(Szálas szigetelés esetén 10cm vastagságra van szükség, ha ugyanezt a k értéket akarom elérni)."
2. "én most kétoldali normál vakolattal írom, illetve nem hőszigetelő habarccsal):
- porotherm 44 nf: k=0,3467
- poro 44 nf + 2 cm dryvit (kicsit több lenne szálasból): k=0,2816 (tehát igen jelentősen csökkent a hőátbocsátás!)
- poro 38 nf + 6 cm dryvit (szálasnál megint egy kicsit több, vagy kicsit magasabb k érték): k=0,2299"

Mint alant írtam, egy gyári adatlap szerint a 30 cm-es szilikátblokk k értéke 0,13-0,17 közötti. Ha nem tuloznak, nem mondtak (szocialista) nagyon nagyot (1988-ban), akkor minek is nekem vastag polisztirol szigetelés? Sokkal jobb nem lesz - ha igaz az adat! Ezen a sima vakolat ronthat, de nem biztos, hogy rosszabb lett, mint 38 cm poro + 6 cm dryvit (0,2299)
Tehát inkább a hőhíd miatt kell szigetelés. Már, mint eretnek gondolat, a nyomott mintás menyezetburkoló polisztirol lap is eszembe jutott (néha még akciózzák is). Persze röhej, de mi van ha mégsem?
2008-11-16
11:22:28
#1118
szepygab:
- miután az ablakcsere biztos hoz magával falsérülést ezért én mégis az elképzelt sorrendet választom
- a padlófűtésem miatt menyezetáttörés lehetetlen, falban macerás, egyébként meg ronda lenne, ezért nem vágok bele, de kösz

robert:
- mivel 8-9 m-es magasság is van, az állványozás miatt vagyok csak bizonytalan, egyébként van önbizalmam, és el tudnék vele szórakozni (anno az építkezésem nagy százalékát is én csináltam, legfeljebb korosodtam)
- mivel állítólag (régi adatlap) a szilikát hővezetési tényezője kb. 0,15 W/mK, ezért nem is gondoltam vastagra, csak annyira, hogy azért jobb legyen mint most és a penész eltünjön (bár a szellőzés valóban gond!)
- gondoltam már üvegbetét cserére, a forgó ablak valószínüleg bírná a terhet, az oldaltnyíló ?? De pl. egyre inkább rühellem az ablakfestést, és hogy kipereg a gitt, vacakok a vasalások (22 éves ablakok). Lehet persze, hogy nem gittelni kellene, hanem vékony faprofillal rözíteni, de a festés marad.
Amit még nem csípek benne, hogy redőnyt nem tudok rászerelni (forgóablak)
- az másfél milió

szepygab:
nekem is van egy (egyenlőre) árajánlatom csak vakolás, színezés 2500/m2, szigetelésel 4500 csak a miukadíj, plusz az anyagköltség, ami feltehetőleg minimum félmillió. Persze lehet, hogy ez sok, de még nincs több ajánlatom.
2008-11-16
10:20:13
#1117
Szepygab,

Szerinted mekkora lesz a végső költség négyzetméterenként mindent beleszámítva (vakolat is)?

Próbáltam egy alsó becslést adni. A 2000 ft-os árhoz képest a különbség már 25% (összesen kb 100 ezer).
Ha hosszabb távon sem lesz ablakcsere, akkor a teljes hőveszteségben elég keveset jelent a vastagabb hab.

Egyébként én is a vastagabb anyagot szoktam ajánlani, de ebben az esetben úgy éreztem, hogy ez az árkülönbözet is számít.

A hőhidak és a penészedés biztosan megszüntethető így is.
szepygabVálasz erre
2008-11-16
10:00:58
#1116
Szia Róbert!

"Ebbe az árba csak vékony szigetelés fér bele, de talán már így is csökkenhet 15-20 százalékot a fűtésszámla"

Számoljunk egy picit.
A hab ára 130 - 150 Ft/m2/cm.
5 cm hab kb. 600 Ft/m2, 10 cm 1200.-
Ezt a különbséget viszonyitsd az 5000.- Ft/m2 árhoz. Szerintem nem szabad vékony habbal szórakozni.

Konkrét áraim vannak, mer ma kezdik állványozni a házat.
Nettó munkadíjak (csak ragasztás és hálózás) 1650 Ft/m2, színezés 850.- állványozás 6 m magasra 1050.-

A habot akciósan vettem 120 Ft/m2, a háló 50 Ft/m2, a ragasztó 1500 Ft/25 kg (kb. 3,5 - 4 m2-re elég). A dűbel 40 - 80 Ft - hossztól, gyártótótól függően- és kb 5 db/m2-t használnak.
Az anyagárak bruttók.

üdv

szepygab
2008-11-16
09:47:11
#1114
hamiki,

A legolcsóbb dryvit szigetelést házilagos kivitelben kb 2000Ft/nm áron meg lehet oldani. Egy ilyen munkához az önbizalmon kívül kézügyességre és egy kis gyakorlásra is szükség van. Nagyon el lehet cseszni.
Ha nem kell állványozni és a vakolat kifogástalan állapotban van, akkor 5000 alatt meg is csinálhatja valaki. Nemsokára állítólag sok szabad kapacitás keletkezik az építőiparban.

Ebbe az árba csak vékony szigetelés fér bele, de talán már így is csökkenhet 15-20 százalékot a fűtésszámla, a konfortérzet többet is. És nagy valószínűséggel a penész is eltüntethető (magától nem fog eltűnni).

Az ablakok szigetelése is javítható a tömítőprofil cseréjével és az üvegezés kétrétegűre történő cseréjével. Ez a teljes ablakcsere feléért, harmadáért elvégezhető.

Ha a külső falfelületet (négyzetméter) 2 ezerrel megszorzod, és hozzáadsz 15 ezret ablakonként, akkor kaphatsz egy minimális költségbecslést.

szepygabVálasz erre
2008-11-16
09:04:15
#1113
Szia Hamiki!

Úgy tűnik egy korosztály vagyunk, így én is csak a legvégéhez.
Szerintem a hőszigetelés megelőzi az ablakcserét. (Ideális persze egyszerre volna.) Egy házban, ahol már így is jelentkezett a penész, a hermetikusan záró ablakok miatt feldúsuló párában fokozódni fog a terjedése.

A hővisszanyerős szellőzésből csak a közonti gép felmillió és még be is kell csövezni :-(
Valaki csinált egy ilyen gépet házilag, jóval olcsóbban, sok munkával. Sajnos már nem emlékszem ki volt, viszont csinált egy alapos fotodokumentációt róla.
Ha magára ismer és nem szeretné, hogy továbbküldjem, kérem jelezze. Ha nem tiltakozik, akkor pár nap múlva írjál, és elküldöm.

üdv

szepygab
2008-11-16
08:21:06
#1112
Szepygab!

Csak a legvégéhez:
Nem vagyok milliomos (sőt), de ha rászánom magam, akkor a most esetleg meglévő forrásból (bár nyilván lehetne másra is fordítani, mondjuk megenni, öltözködni, vagy utazni (egyszer), stb.)pár 100eFt-os eszköz-alkatrész beruházás mellett, (és sok saját munkával) nem fogom számolgatni, hogy 10 egynéhány év alatt térül csak meg és akkor már nem is érdemes. Már egyébként is nyugdíjas leszek, akkor leginkább az fog érdekelni csökkennek-e a számláim, stb. Bár sorrendben mindíg is első az ablakcsere, második a hőszigetelés, harmadik a nap.
szepygabVálasz erre
2008-11-16
00:24:38
#1111
"Már nem tudom kitől hallottam, vagy olvastam, hogy aggályos a szilikátfal szigetelése"

Sok marhaságot hallani itt-ott, nem kell mindent komolyan venni. Mitől vislekedne másképp, mint egy bármilyen más anyagú fal? Minden szerkezetné illene páratechnikai méretezést végezni, de gyakorlatilag nemigen tudsz olyat összehozni, hogy bajod lehetne belőle.

"Mit jelent a gyakorlati megvalósítás szintjén a hővisszanyeréses szellőztetés, ha bármilyen szellőztetés, ami nem egy sima lyuk a falon egy ventillátorral, komplikált, kivitelezhetetlen?"

Semmni sem kivitelezhetetlen, legfeljebb sok meló vagy drága :-(
Amit említettem, az egy központi szellőzőrendszer, a beszívott és kifújt levegő között ellenáramú hőcserélővel.
Jó berendezések 80-90 % hatáfokkal tudják a hőt visszanyerni, közben 60-100 W körüli eletromos fogyasztással.

"Nincsenek lilagőzös illuzióim a napkollektoros rendszerkkel kapcsolatban, nagyjából tisztában vagyok azzal, hogy csodát legfeljebb márciustól októberig várhatok, és nem igazán a fűtésre, de ha ez energiamegtakarítás és megéri,akkor...?"

Ha megéri? Tudod külön mérni, mennyi havi bontásban a használati melegvíz költsége, és mennyi a fűtésé ill. a főzésé, ha az gázzal megy?
Ezekből tudnád kalkulálni, hogy érdemes-e foglalkoznod a dologgal.

"Nem foglakozom túl sokat a megtérüléssel (koromnál fogva) inkább az izgat, hogy tudom-e valamilyen módon a havi kiadásaimat legalább havi átlagos szinten csökkenteni."

Ezt nem értem, mármint a hozzáállásodat.
Korodnál fogva van annyi pénzed, hogy ne érdekeljen a megtérülés? Akkor miért izgatnak a havi kiadásaid?
Ha havi gondjaid vannak, akkor az a kérdés, hogy a beruházásra szánt pénz befektetésével és annak hozamából, nem tudod-e nagyobb részét fedezni - egész évben - a havi kiadásaidnak, mint egy, a gazdaságosságot, megtérülést figyelembe nem vevő beruházással?

üdv

szepygab
2008-11-15
23:27:13
#1109
Szia Szepygab!

Kösz a gyors választ. Már nem tudom kitől hallottam, vagy olvastam, hogy aggályos a szilikátfal szigetelése, de hiába keresek hozzá infót, nem találok. Egy régi datlap alapján csak annyit tudtam kideríteni, hogy a hővezetési tényezője kb 0,13-0,17 W/mK. Mit jelent a gyakorlati megvalósítás szintjén a hővisszanyeréses szellőztetés, ha bármilyen szellőztetés, ami nem egy sima lyuk a falon egy ventillátorral, komplikált, kivitelezhetetlen?
Nincsenek lilagőzös illuzióim a napkollektoros rendszerkkel kapcsolatban, nagyjából tisztában vagyok azzal, hogy csodát legfeljebb márciustól októberig várhatok, és nem igazán a fűtésre, de ha ez energiamegtakarítás és megéri,akkor...? Nem foglakozom túl sokat a megtérüléssel (koromnál fogva) inkább az izgat, hogy tudom-e valamilyen módon a havi kiadásaimat legalább havi átlagos szinten csökkenteni. Másrészt a régi szwenes üzemmódú fűtésemből van egy eltüntethetetlen ( picéből) kb 1800 literes, egyenlőre szigetelés nélküli nyomásálló (kb 1-1,5 cm falvastagság) acéltartályom, csonkokkal, amit érdemes lenne újra használni, pillanatnyilag a napkollektor tűnik jó ötletnek. Vagy mégsem??
szepygabVálasz erre
2008-11-15
22:37:29
#1107
Szia Hamiki!

Én 85-ben költöztem ugyanilyen szilikátblokk házba (épp a múlt héten sikerült eladnom :-).
Most új házat építünk (felnőttek a gyerekek), azt is ennek a mai változatából, az ytongból. 30 cm vastagok a falak, kívülről kapnak még 12 cm polisztirolhabot. Semmilyen problémát nem szabad okozzon, a Te esetedben meg a penészedés is el fog múlni, ha jó vastagon becsomagolod a kritikus részeket is.
Az ablakokat cseréld ki, és ha teheted, építs be hővisszanyerős szellőzőrendszert. Az új ablakok ugyanis fognak úgy zárni, hogy a feldúsuló pára miatt megint penészedni kezd. Ezen persze rendszeres, fegyelmezett szellőztetéssel lehet segíteni, dehát az emberi tényező mindig bizonytalan :-(
Egy alaposan hőszigetelt házban a friss levegős szellőzés (hővisszanyerés nélkül) igen jelentősen megemeli az épület energiaigényét. (Az új házunk esetében ez kb. 40 % lett volna!)
A napkollektorok beépítése előtt nagyon alaposan tanulmányozd át ezt az oldalt. Házigazdánk nagyon komoly márást és adatgyűjtést végez, ami alapján sajnos kicsit más kép rajzolódik ki, mint a kereskedők szövegeiből.

üdv

szepygab
2008-11-15
22:24:24
#1105
Üdv!
Napok óta olvasgatom a fórumot (meg mást is), mert egyrészt érdekel, másrészt erősen foglakoztat az energiafelhasználásunk csökkentése. A házunk 1989-ben épült, (Kbarcikai) szilikátblokkos (30 cm + sima vakolat kívűl, belül) házról van szó. Az ablakcsere és esetlegesen a napkollektoros rendszer mellett érdekelne a szigetelés is, és itt van a dilemmám: lehet-e, szabad-e ezt a falrendszert szigetelni kivülről, a statikai problémák veszélye nélkül (párakicsapódás a falban). Padlófűtésem van, ez oké is, de belül, néhány sarokban (hőhíd miatt, illetve hideggyüjtő sarkoknál)van kevés ronda penész. Ablak panellakás tipusú (forgó és oldaltnyíló) kb. 3-4 cm légrésű duplaüvegezéssel (méregettem a hőmérsékleteket: most a kinti 9 foknál az ablakfelület 18-19 fok, míg a belső levegő 22 fok). Ebben kérnék segítséget, tanácsot.

Üdv
Hamiki
tartályosVálasz erre
2008-11-02
21:49:51
#1094
szepygab

Hát gyurnék a költözésre de még az odébb van.Talán majd 6 év mulva.
Addig meg kell oldanom ezket a problémákat.
Igen néhény helyen felütötte tavaly a lábát a penész nem volt vészes ,de számomra még a gondolata is idegesítő.
Persze jól záró műanyag ablakaim vannak.
Aereco cég forgalamz fali szellőzőket, ezek is hasonló hidroszabályzásuak az szerinted jobb?

Igaz az ablak nyitogatás ingyen van bár nyitogattam én eleget de lehet hogy nem elégszer.
szepygabVálasz erre
2008-11-01
20:04:05
#1093
Szia Tartályos!

> Döntöttem nem szigetelek belülről semmivel.

Ez is egy megoldás. Inkább költözésre gyúrsz? ;-)


> Szimpatikusnak tűnik az Aereco cég termékei közül
> az ablakra szerelhető páratartalomra működő
> szellőztető rendszer.
> Mi a véleményetek? Szerintetek jó ötlet?

Mi a célod vele?
Műanyag ablakaid vannak, amik nagyon jól zárnak?
Ha régiek az ablakok, azokban már benne van résszellőző (= nem zárnak rendesen).
Penészedik a falad, azért szeretnél folyamatosan szellőztetni?

A műanyag ablakok sok vasalat típusa rendelkezik résszellőző funkcióval, azokhoz nem kell külön beépíteni.

Konkrétan az Általad említett típusokat nem ismerem, csak hallottam szídni ilyen tokba épített réssszellőzőket, hogy vagy nem nyitnak maguktól, vagy nem záródnak be. Nem állítom hogy ezen cég termékéről volt szó.

Ha vagy olyan "pedáns", hogy ne felejtsd el, akkor a legolcsóbb időnként kinyitni az ablakot. Azt nem fogod elfelejteni bezárni :-)

Persze, ha a barkácsolás öröméről van szó, akkor nem szóltam :-)

üdv

szepygab
tartályosVálasz erre
2008-11-01
19:38:09
#1092
Sziasztok

Döntöttem nem szigetelek belülről semmivel. Szimpatikusnak tűnik az Aereco cég termékei közül az ablakra szerelhető páratartalomra működő szellőztető rendszer.
Mi a véleményetek?
Szerintetek jó ötlet?
szepygabVálasz erre
2008-10-23
18:59:31
#1083
Még egyszer: ha ki tudod fizetni, akkor zárt cellás habot válassz.
A normál EPS80, amit külső hőszigetelésre használnak, nem zárt cellás.
A zöld austrotherm expert vagy a rózsaszín (esetleg kék) extrudált habok lennének az igaziak.
Ha meg tudod oldani, a válaszfalak csatlakozásánál 30-40 centin leverni a vakolatot, akkor csinálhatnál oda egy vízzáró habarcs réteget. Az szigetelné nedvesség elől a főfalat. A felülete ugyan hideg lenne, és le is csapódhatna rajta a pára, de épp lefestheted panészedésgátló festékkel.

Egyébként meg a legfontosabb: szellőztetni, szellőztetni, szellőztetni ... (hacsak a régi, rosszul záró ablakok ezt meg nem teszik automatikusan, de akkor a szigetelés ellenére is az utcát fűtöd).

üdv

szepygab
2008-10-23
18:49:09
#1082
tartályos,

Az egyik legkevésbé szem előtt lévő hideg sarokban a nyár elején érdekes lenne visszabontani egy tenyérnyit. (Kibicnek semmi sem drága :)
tartályosVálasz erre
2008-10-23
18:42:53
#1081
szepygab

Köszi a választ. 5 cm Austrotherm lesz de a fal csatlakozásoknál ne hiszem hogy megoldható a bontás és a szigetelés+ bontás többe kerülne mint amit szánnék rá és kivitelezhetetlen is lenne. Megpróbálom a lehetetlent vagy nem is lehetetlen? Megpróbálok pozitívan nekiállni.Egyenlőre más megoldást nem tudok.

szepygabVálasz erre
2008-10-23
10:37:39
#1080
Sziasztok!

Az 5 mm-es belső hőszigetelés alatt azért nem penészedett, mert vékony volt. Igazából nem is hőszigetelt, csak a fal sugárzó hidagségét csökkentette, ezzel kellemesebb hőérzetet adva.

Minden fal belső oldalán meleg van, kívül hideg. Ezt egy szigeteletlen fal esetén nagyjából egyenes diagramm írja le, ami összeköti a belső felület hőmérsékletét a külsőével.
Ha valahova hőszigetelés kerül, akkor erre az egyenesre kerül egy töréspont is, de a lényege nem változik.

Minden levegőben, a falban levőben is, van valamennyi páratartalom. Minden páratartalomhoz tartozik egy olyan hőmérséklet, ami alatt elkezd kicsapódni.
Jól megcsinált, hőszigetelt falban ez a külső felület környékén van - jellemzően a hőszigetelő rétegben - és nem csinál nagy bajt (180 nap párásodással és 180 nap kiszáradással számolnak).

A belső hőszigetelés esetén ez a harmatpont bekerül a fal belső felülete közelébe és a lecsapódás a falszerkezetben következik be. Ez esetben jön a hőszigetelő réteg alatti penészedés, ezért nem ajánlott a belső hőszigetelés. (A rossz szigetelés esetén a lecsapódás még meg is fagy a falban, akkor pedig legalább a vakolatot lerúgja.)

A Te esetedben csak akkor csökketheted az alápenészedés veszélyét, ha a falat belülről párazáró réteggel látod el. Ezt vázszerkezet közé rakott ásványgyapot szigetelésen elég nehéz megcsinálni, hiszen a feltett fólia áőtfedéseit le tudod ragasztani, de már a villanyszerelés dobozait nehéz légmentes zárásúra kivitelezni, és ha egy képet felakasztanál a falra, szinte biztos, hogy kilukasztod a fóliát.

Én inkább egy zárt cellás polisztirolhab szigetelést javasolnék (jó lenne a poliuretán is, de baromi drága). Ezek a lábazatokra ill. pincefalakra ajánlott típusok. Az Austrothermnél pl. az expert. Ebből csinálnék egy ragasztott szigetelést, úgy mint a homlokzati hőszigeteléseket szokták. Ha nagyon tökéleteset akarsz, akkor a táblák éleire nyomsz egy csík PUR-habot, mikor felszereled, így az egész felület légzáró lesz. Utána ugyanúgy ragasztóba ágyazott hálóval csinálhatsz rá felületet, mint a dryvit típusú rendszereknél. Esetleg kereshetsz rá valami rossz páraáteresztésű falfestéket is (latex?).

Arra is gondolj, hogy az ehhez a falhoz kapcsolódó válaszfalak nem csak hőhidat képeznek, de a párát is bevezetik a réteg alá. Igazából az lenne a szerencsés megoldás, ha ki tudnád bontani a falhoz kapcsolódó válaszfal csíkjait, átvinni mögötte a szigetelést és ahhoz visszafalazni.

Nem lesz könnyű feladvány :-(

üdv

szepygab
tartályosVálasz erre
2008-10-23
10:08:53
#1079
Kedvescimbora

Először is jó a honlapod gratulálok.
A véleményedet én is osztom, de a vélemények és tapasztalatok megoszlanak talán bejön a dolog. Én sem szívesen szigetelek belülről, más megoldás most nem tudok.

tartályosVálasz erre
2008-10-23
10:01:11
#1078
Pali

Köszi a választ. Megpróbálkozom a belső szigeteléssel ,de csak a É falon ez kb 15,5m2. Mivel 4.emeleten lakom ezért valószínűtlen a mostanában a külső szigetelés. Meglátjuk.
Mivel a gáz ára növekszik ezért talán segít valamit.
Ja én is 5 cm re gondoltam és az is lesz. A ragasztó márkáját nem tudod pontosan minden részlet érdekelne. Szigetelő anyagod mi volt?
kedvescimboraVálasz erre
2008-10-22
21:03:00
#1073
Szevasztok!
Fal és fal között nagy külömbség van! Van amelyik fal bepenészesedik van amelyik nem. Attól függően milyen a pára áteresztő képessége és milyen hőhidat tud képezni.A régi lakásom /családi ház/ alja kőlábazat olyan hőhidat képezett hogy a többet lakott részeken több pára is keletkezett, így víz csapódott le. S ha már vizes az könnyen bepenészedik. A veranda betonfödémü volt, télen nagyon hideg.Viszont száraz. Kapott egy 2cm-es hajópadló burkolatot, utána vizes lett és penészes. Ezek után én félek mindenfajta belső szigeteléstől.

2008-10-22
19:21:48
#1071
Tartályos! 15 éve raktam fel a falra belülről 5mm-es nikeceles, kasírozott szigetelést. Festettem őket. Most, hogy kívülről szigeteltem, leszedtem. Semmi penészesedés nem volt alatta. Amiért felraktam az bejött. Nem sugározta a hideget a fal. Most láttam a boltokban hasonlót. A teljes felületét kell ragasztani erős, diszperziós ragasztóval.
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva