English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2009-01-05
09:58:51
#1330
Nyuszi,

Az ajtó ugye nem 85x25-ös?

Kérlek írj többet a lakásról. Páldául: tetőszerkezet/szigetelés, szomszédos lakások elhelyezkedése, méretek, stb.

Nem biztos, hogy az ablakokkal kellene kezdened. A szuper ablakok beépítése esetén a szellőztetést is ki kellene építeni.
Ablakcserénél (U=1,1-re) 30 ezer forint négyzetméterenkénti árral számolhatunk. A bajárati ajtó jóval drágább! De maradjunk csak az ablakok cseréjénél, 15 négyzetméter esetén 450 ezer forintért.A cserével elérhető megtakarítás egyrészről a hőszigetelőképesség javulásából, másrészt az ablakcserével egy kalap alatt megoldott résszigetelésből adódik. Mivel a résszigetelést már megoldottad, a megtakarított energia kb 1500 kWh évente, a megtérülés pedig több, mint 20 év.

2009-01-04
21:05:03
#1328
Sziasztok!

Először is B.U.É.K mindenkinek :)

Lenne egy két kérdésem, miután olvasgattam visszafelé is a fórumba és szimpatikusak a válaszolók! XD

Kezdem:
2 évvel ezelőtt vettem egy sorházi "házat" pici kerttel, valami csodálatos itt élni 15 év panel után. Annak rendje-módja szerint elkezdtem felújítgatni a maradék pénzből. Az ablakokat miután szomszédok szerint is jó az még, lecsiszoltuk-lefestettük, újragumiztattuk, rolóztattuk (előtte még fütyült is). Ezek 20-22 éves duplaüveges (úgy néz ki mint amostaniak :) faablakok. De biz idén végre tél van! Mit mondjak - minden ablaknál húz a levegő még jó, hogy rolókat felrakattam az fog valamit.
Szóval 1. lépés: ablakcsere - energiakozpont.hu valamit majd segíthet ( azt hallottam idén 50% lesz a visszatérítés).
Ablakok:
2db 70*120-as tetőablak
6db 144*144-es ablakok 1db85*25-ös erkélyajtóval (jó hülye méretek, 20 évvel ezelőtt milyen szabványok voltak:))
Nyitott égésterű gázkazán, vízmelegető, 30 cm szilikát fal perlites vakolattal. (Minden mi szem-szájnak ingere)

Kérdés: műanyag, 3 rétegű üvegezés, 5 légkamra, aer-eco (vagymi) levegőztetős ablakokban gondolkodom. Megerősitést kérnék Tőletek, hogy kell-e nekem a "top kategória" vagy elég egy eggyel kisebb (2réteg 1,1K ablax)?

A pénz nem számít- legfeljebb nem egyszerre cserélek le minden ablakot :) Mivel nem tudom mibe fáj még kb. sem, tudtok nagyságrendileg valami tippet adni? Legalább az induláshoz tudjam mire számítsak, valamint szívesen venném az általatok legjobbnak vélt 3-5 legjobb ablakgyártó cég nevét is.

Ja, utána külső szigetelés, majd kazáncsere,tehát sokat fogok itt lógni a következő 2-3 évben, ha bírjátok:))


szepygabVálasz erre
2008-11-25
20:55:38
#1235
Hamiki!

Ne foglalkozz a ma még éppen érvényes előírásokkal. Nem új épületről van szó, senki sem kéri számon Rajtad. Egyébként a 0,45-ös érték nagyon hamar drasztikusan csökkeni fog, Németországban 0,3 alatt van.
A hőszigetelést ne azért csináld, hogy megfelelj a változó szabványoknak, hiszen akkor pár évente rakhatnál fel újabb centiket.
Azért csináld, hogy kevesebbet kelljen fűtened, eltűnjenek a hőhídjaid, stb.
A Dryvit egy márkanév, de minden polisztirolhab alapú, ragasztott külső hőszigetelést ezzel a névvel illetnek, a köznyelvben. Természetesen léteznek gyanúsan olcsó ajánlatok, amikkel érdemes óvatosnak lenni.
A felépítése mindegyiknek ugyanaz. A hab táblákat egy ragasztó habarccsal rögzítik a falon. Amikor a ragasztás megkötött, akkor tárcsás tiplikkel még megerősítik. Utána ugyanezzel a habarccsal átglettelik, a friss rétegbe belefektetnek egy üvegszálas hálót, amit egy második habarcsréteggel, azon frissiben beágyaznak. megkötés után kap egy alapozó réteget, és erre jön 2-4 mm vastagságú, színező habracs.
A dryvit oldaláról részletes alkalmazástechnikai utasítás is letölthető. Nagyon hasznos a kivitelező ellenőrzésére :-)

üdv

szepygab
2008-11-25
20:52:54
#1234
hamiki,

Igen, ez dryvit. A polisztirol táblákat erre a célra gyártott ragasztóval a falra ragasztják. Amennyiben a vakolat nem teljesen sík (de mindenképpen stabil kell, hogy legyen), a ragasztó kiegyenlítésre is szolgál. A ragasztó száradása után a lapokat speciális, süllyesztett dűbelekkel rögzítik, majd szinbe csiszolják. Utána felragasztják a dryvit-hálót, és leglettelik a felületet. Erre jön a színező vékonyvakolat, ami valamilyen műanyag komponensű anyag.

Keress rá az weben, sok gyártó részletesebben leírja a technológiát.
2008-11-25
20:34:05
#1233
Robert:

Köszönöm a kimerítő választ. Az összefüggés és a végeredmény nem is a pára miatt, vagy annak eltünésének igazolására kellett, hanem azt szerettem volna tudni, hogy a végeredmény kielégíti-e az előírásokat (nem tudom hol keressek utána, mi a jogszabály), illetve annak mennyi az értéke (úgy látszik még az eredeti szilikát is majdnem belefér).
Egyébként a polisztirolon a külső vakolat milyen szerkezetű ilyenkor? Valamilyen ragasztott háló, vagy a dübel fogja a hálót és valamilyen glettelt fínom vakolat + a festék. Mi ez a vakolat anyag, mennyire stabil, milyen vastag, illetve mennyire tapad jól. Ilyet láttam egyet készülés közben, távolról. Nem ez a dryvit, vagy van ennek olcsóbb, egyszerübb utánzata, anyagigénye is?
2008-11-25
13:49:48
#1230
hamiki,



A k (U) érték nem anyagjellemző, csak az anyagvastagság ismeretében a határoló közegekkel együtt lehet értelmezni.


A szigetelés nélküli szilikátból készült fal esetén U=0,43 W/m2K.

Utólagos szigeteléssel:
A hőáram irányára merőleges elhelyezkedésű homogén rétegekből álló sík szerkezetben állandósult állapotban a rétegtervi hőátbocsátási tényező:

U=1/(1/alfa_bel+1/alfa_kul+sum(d_i/lambda_i))

ahol
U (régebben k, W/m2K) - a réteges szerkezet hőátbocsátási tényezője
lambda (W/mK) - a réteges szerkezet egy elemének hővezetési tényezője
d (m) - a réteges szerkezet egy elemének a vastagsága
alfa_bel - a falazat belső oldalán a levegőből a falba belépő hőáram hőátadási tényezője ( 8,1 W/m2K )
alfa_kul - a falazat külső oldalán a falból kilépő hőáram hőátadási tényezője ( 23,3 W/m2K )


A te esetedben:
-------------------d(m)-----lambda (W/mK)
mészvakolat-----0.015---0.81
szilikát-----------0.3-----0.13
cementvakolat---0.02----0.8
polisztirol--------0.05----0.04
vékonyvakolat---0.005---0.8

U=0.27 W/m2K


A határolószerkezetek esetében a „rétegtervi hőátbocsátási tényező” az adott épülethatároló szerkezet átlagos hőátbocsátási tényezője. Ha tehát a szerkezet, vagy annak egy része több anyagból összetett (pl. váz- vagy rögzítőelemekkel megszakított hőszigetelés, pontszerű hőhidak…), akkor ezek hatását is tartalmazza, ezért a 0.27 W/m2K számított értéknél valamivel gyengébb a szigetelőképesség, de még így is a követelményértéken belül van (külső fal esetében: 0.45 W/m2K).


Önmagában az a tény, hogy az értékek a követelményeknek megfelelnek, nem zárja ki a penészesedést.

2008-11-25
10:00:58
#1228
Robert:
Az utolsó hozzászólásodban leírt adatokkal kapcsolatban légyszíves segíts egy kis pontosítással:
1. Mennyi a polisztirol hab k értéke (kereshetném, de)
2. Mennyi lesz egy erre kerülő vakolat k értéke és
3. Mennyit változtat a végső k értéken ez, illetve mennyi lesz a végeredmény (csak egy rövid számítást kérek és ha leírod a számítást az még jobb)
4. Mennyi az építésügyi szabvány szerint egy új falszerkezet hőtulajdonsága, illetve az utólagosan fent (és alant) leírt szerkezettel (szilikátblokk+5cm polisztirol+ vakolat) elért érték megfelel-e ennek?

Kösszönöm
2008-11-16
19:36:55
#1124
hamiki,

0.13 W/mK az úgynevezett hővezetési tényező (lambda).
A hőátbocsátási tényező (k vagy U) kiszámításához el kell osztani az anyagvastagsággal (leegyszerűsítve).
Tehát 0,13 W/mK / 0,3 m = 0,43 W/m2K

Ha érdekel, hogy alakul a hőátbocsátási tényező különböző vastagságú szigetelés esetén, akkor kiszámítom .

Meg is van:
30 cm szilikát + 5cm EPS - 0.28 W/m2K
30 cm szilikát + 10cm EPS - 0.2 W/m2K
2008-11-16
14:17:36
#1122
Hát lehet, hogy van itt egy kutya elásva, de hol azt nem tudom, illetve igen, de akkor az egy más adat, mert W/mK, a mostani k meg W/m2K, és ez bizony nagy különbség, hogy vastagságra vagy felületre kell érteni, mert akkor kb 0,4 de pontban? És ezt lehet m2-re vonatkoztatni?
szepygabVálasz erre
2008-11-16
13:10:13
#1121
"Mint alant írtam, egy gyári adatlap szerint a 30 cm-es szilikátblokk k értéke 0,13-0,17 közötti. Ha nem tuloznak, nem mondtak (szocialista) nagyon nagyot (1988-ban)"

Vagy nem igaz, vagy más mértékegységben adták meg.
30 cm ytong rajta 10 cm habbal sem megy 0,2 alá.

Ráadásul az az anyag a gyártástechnológiából adódóan erősen inhmogén volt. AZ egyik blokkot könnyen megemelted, a másiktól megszültél. Utóbbi tömörebb, tehát kevesebb benne a levegő, vagyis rosszabb a hőszigetelése.
Nem hiszem, hogy átlagosan tudna ilyen értéket, ez közelít a passzív házak követelményeihez.

üdv

szepygab
2008-11-16
12:07:52
#1120
Robert, Szepygabi:
Nézegettem az egyes bejegyzéseket, mert emlékeztem rá hogy láttam valahol K értékeket. A porotherm bejegyzésben:
1. "A 44-es fal esetén k=0.45, 30-as fal 8cm-es külső polisztirol hőszigeteléssel k=0.33(Szálas szigetelés esetén 10cm vastagságra van szükség, ha ugyanezt a k értéket akarom elérni)."
2. "én most kétoldali normál vakolattal írom, illetve nem hőszigetelő habarccsal):
- porotherm 44 nf: k=0,3467
- poro 44 nf + 2 cm dryvit (kicsit több lenne szálasból): k=0,2816 (tehát igen jelentősen csökkent a hőátbocsátás!)
- poro 38 nf + 6 cm dryvit (szálasnál megint egy kicsit több, vagy kicsit magasabb k érték): k=0,2299"

Mint alant írtam, egy gyári adatlap szerint a 30 cm-es szilikátblokk k értéke 0,13-0,17 közötti. Ha nem tuloznak, nem mondtak (szocialista) nagyon nagyot (1988-ban), akkor minek is nekem vastag polisztirol szigetelés? Sokkal jobb nem lesz - ha igaz az adat! Ezen a sima vakolat ronthat, de nem biztos, hogy rosszabb lett, mint 38 cm poro + 6 cm dryvit (0,2299)
Tehát inkább a hőhíd miatt kell szigetelés. Már, mint eretnek gondolat, a nyomott mintás menyezetburkoló polisztirol lap is eszembe jutott (néha még akciózzák is). Persze röhej, de mi van ha mégsem?
2008-11-16
10:22:28
#1118
szepygab:
- miután az ablakcsere biztos hoz magával falsérülést ezért én mégis az elképzelt sorrendet választom
- a padlófűtésem miatt menyezetáttörés lehetetlen, falban macerás, egyébként meg ronda lenne, ezért nem vágok bele, de kösz

robert:
- mivel 8-9 m-es magasság is van, az állványozás miatt vagyok csak bizonytalan, egyébként van önbizalmam, és el tudnék vele szórakozni (anno az építkezésem nagy százalékát is én csináltam, legfeljebb korosodtam)
- mivel állítólag (régi adatlap) a szilikát hővezetési tényezője kb. 0,15 W/mK, ezért nem is gondoltam vastagra, csak annyira, hogy azért jobb legyen mint most és a penész eltünjön (bár a szellőzés valóban gond!)
- gondoltam már üvegbetét cserére, a forgó ablak valószínüleg bírná a terhet, az oldaltnyíló ?? De pl. egyre inkább rühellem az ablakfestést, és hogy kipereg a gitt, vacakok a vasalások (22 éves ablakok). Lehet persze, hogy nem gittelni kellene, hanem vékony faprofillal rözíteni, de a festés marad.
Amit még nem csípek benne, hogy redőnyt nem tudok rászerelni (forgóablak)
- az másfél milió

szepygab:
nekem is van egy (egyenlőre) árajánlatom csak vakolás, színezés 2500/m2, szigetelésel 4500 csak a miukadíj, plusz az anyagköltség, ami feltehetőleg minimum félmillió. Persze lehet, hogy ez sok, de még nincs több ajánlatom.
2008-11-16
09:20:13
#1117
Szepygab,

Szerinted mekkora lesz a végső költség négyzetméterenként mindent beleszámítva (vakolat is)?

Próbáltam egy alsó becslést adni. A 2000 ft-os árhoz képest a különbség már 25% (összesen kb 100 ezer).
Ha hosszabb távon sem lesz ablakcsere, akkor a teljes hőveszteségben elég keveset jelent a vastagabb hab.

Egyébként én is a vastagabb anyagot szoktam ajánlani, de ebben az esetben úgy éreztem, hogy ez az árkülönbözet is számít.

A hőhidak és a penészedés biztosan megszüntethető így is.
szepygabVálasz erre
2008-11-16
09:00:58
#1116
Szia Róbert!

"Ebbe az árba csak vékony szigetelés fér bele, de talán már így is csökkenhet 15-20 százalékot a fűtésszámla"

Számoljunk egy picit.
A hab ára 130 - 150 Ft/m2/cm.
5 cm hab kb. 600 Ft/m2, 10 cm 1200.-
Ezt a különbséget viszonyitsd az 5000.- Ft/m2 árhoz. Szerintem nem szabad vékony habbal szórakozni.

Konkrét áraim vannak, mer ma kezdik állványozni a házat.
Nettó munkadíjak (csak ragasztás és hálózás) 1650 Ft/m2, színezés 850.- állványozás 6 m magasra 1050.-

A habot akciósan vettem 120 Ft/m2, a háló 50 Ft/m2, a ragasztó 1500 Ft/25 kg (kb. 3,5 - 4 m2-re elég). A dűbel 40 - 80 Ft - hossztól, gyártótótól függően- és kb 5 db/m2-t használnak.
Az anyagárak bruttók.

üdv

szepygab
2008-11-16
08:47:11
#1114
hamiki,

A legolcsóbb dryvit szigetelést házilagos kivitelben kb 2000Ft/nm áron meg lehet oldani. Egy ilyen munkához az önbizalmon kívül kézügyességre és egy kis gyakorlásra is szükség van. Nagyon el lehet cseszni.
Ha nem kell állványozni és a vakolat kifogástalan állapotban van, akkor 5000 alatt meg is csinálhatja valaki. Nemsokára állítólag sok szabad kapacitás keletkezik az építőiparban.

Ebbe az árba csak vékony szigetelés fér bele, de talán már így is csökkenhet 15-20 százalékot a fűtésszámla, a konfortérzet többet is. És nagy valószínűséggel a penész is eltüntethető (magától nem fog eltűnni).

Az ablakok szigetelése is javítható a tömítőprofil cseréjével és az üvegezés kétrétegűre történő cseréjével. Ez a teljes ablakcsere feléért, harmadáért elvégezhető.

Ha a külső falfelületet (négyzetméter) 2 ezerrel megszorzod, és hozzáadsz 15 ezret ablakonként, akkor kaphatsz egy minimális költségbecslést.

szepygabVálasz erre
2008-11-16
08:04:15
#1113
Szia Hamiki!

Úgy tűnik egy korosztály vagyunk, így én is csak a legvégéhez.
Szerintem a hőszigetelés megelőzi az ablakcserét. (Ideális persze egyszerre volna.) Egy házban, ahol már így is jelentkezett a penész, a hermetikusan záró ablakok miatt feldúsuló párában fokozódni fog a terjedése.

A hővisszanyerős szellőzésből csak a közonti gép felmillió és még be is kell csövezni :-(
Valaki csinált egy ilyen gépet házilag, jóval olcsóbban, sok munkával. Sajnos már nem emlékszem ki volt, viszont csinált egy alapos fotodokumentációt róla.
Ha magára ismer és nem szeretné, hogy továbbküldjem, kérem jelezze. Ha nem tiltakozik, akkor pár nap múlva írjál, és elküldöm.

üdv

szepygab
2008-11-16
07:21:06
#1112
Szepygab!

Csak a legvégéhez:
Nem vagyok milliomos (sőt), de ha rászánom magam, akkor a most esetleg meglévő forrásból (bár nyilván lehetne másra is fordítani, mondjuk megenni, öltözködni, vagy utazni (egyszer), stb.)pár 100eFt-os eszköz-alkatrész beruházás mellett, (és sok saját munkával) nem fogom számolgatni, hogy 10 egynéhány év alatt térül csak meg és akkor már nem is érdemes. Már egyébként is nyugdíjas leszek, akkor leginkább az fog érdekelni csökkennek-e a számláim, stb. Bár sorrendben mindíg is első az ablakcsere, második a hőszigetelés, harmadik a nap.
szepygabVálasz erre
2008-11-15
23:24:38
#1111
"Már nem tudom kitől hallottam, vagy olvastam, hogy aggályos a szilikátfal szigetelése"

Sok marhaságot hallani itt-ott, nem kell mindent komolyan venni. Mitől vislekedne másképp, mint egy bármilyen más anyagú fal? Minden szerkezetné illene páratechnikai méretezést végezni, de gyakorlatilag nemigen tudsz olyat összehozni, hogy bajod lehetne belőle.

"Mit jelent a gyakorlati megvalósítás szintjén a hővisszanyeréses szellőztetés, ha bármilyen szellőztetés, ami nem egy sima lyuk a falon egy ventillátorral, komplikált, kivitelezhetetlen?"

Semmni sem kivitelezhetetlen, legfeljebb sok meló vagy drága :-(
Amit említettem, az egy központi szellőzőrendszer, a beszívott és kifújt levegő között ellenáramú hőcserélővel.
Jó berendezések 80-90 % hatáfokkal tudják a hőt visszanyerni, közben 60-100 W körüli eletromos fogyasztással.

"Nincsenek lilagőzös illuzióim a napkollektoros rendszerkkel kapcsolatban, nagyjából tisztában vagyok azzal, hogy csodát legfeljebb márciustól októberig várhatok, és nem igazán a fűtésre, de ha ez energiamegtakarítás és megéri,akkor...?"

Ha megéri? Tudod külön mérni, mennyi havi bontásban a használati melegvíz költsége, és mennyi a fűtésé ill. a főzésé, ha az gázzal megy?
Ezekből tudnád kalkulálni, hogy érdemes-e foglalkoznod a dologgal.

"Nem foglakozom túl sokat a megtérüléssel (koromnál fogva) inkább az izgat, hogy tudom-e valamilyen módon a havi kiadásaimat legalább havi átlagos szinten csökkenteni."

Ezt nem értem, mármint a hozzáállásodat.
Korodnál fogva van annyi pénzed, hogy ne érdekeljen a megtérülés? Akkor miért izgatnak a havi kiadásaid?
Ha havi gondjaid vannak, akkor az a kérdés, hogy a beruházásra szánt pénz befektetésével és annak hozamából, nem tudod-e nagyobb részét fedezni - egész évben - a havi kiadásaidnak, mint egy, a gazdaságosságot, megtérülést figyelembe nem vevő beruházással?

üdv

szepygab
2008-11-15
22:27:13
#1109
Szia Szepygab!

Kösz a gyors választ. Már nem tudom kitől hallottam, vagy olvastam, hogy aggályos a szilikátfal szigetelése, de hiába keresek hozzá infót, nem találok. Egy régi datlap alapján csak annyit tudtam kideríteni, hogy a hővezetési tényezője kb 0,13-0,17 W/mK. Mit jelent a gyakorlati megvalósítás szintjén a hővisszanyeréses szellőztetés, ha bármilyen szellőztetés, ami nem egy sima lyuk a falon egy ventillátorral, komplikált, kivitelezhetetlen?
Nincsenek lilagőzös illuzióim a napkollektoros rendszerkkel kapcsolatban, nagyjából tisztában vagyok azzal, hogy csodát legfeljebb márciustól októberig várhatok, és nem igazán a fűtésre, de ha ez energiamegtakarítás és megéri,akkor...? Nem foglakozom túl sokat a megtérüléssel (koromnál fogva) inkább az izgat, hogy tudom-e valamilyen módon a havi kiadásaimat legalább havi átlagos szinten csökkenteni. Másrészt a régi szwenes üzemmódú fűtésemből van egy eltüntethetetlen ( picéből) kb 1800 literes, egyenlőre szigetelés nélküli nyomásálló (kb 1-1,5 cm falvastagság) acéltartályom, csonkokkal, amit érdemes lenne újra használni, pillanatnyilag a napkollektor tűnik jó ötletnek. Vagy mégsem??
szepygabVálasz erre
2008-11-15
21:37:29
#1107
Szia Hamiki!

Én 85-ben költöztem ugyanilyen szilikátblokk házba (épp a múlt héten sikerült eladnom :-).
Most új házat építünk (felnőttek a gyerekek), azt is ennek a mai változatából, az ytongból. 30 cm vastagok a falak, kívülről kapnak még 12 cm polisztirolhabot. Semmilyen problémát nem szabad okozzon, a Te esetedben meg a penészedés is el fog múlni, ha jó vastagon becsomagolod a kritikus részeket is.
Az ablakokat cseréld ki, és ha teheted, építs be hővisszanyerős szellőzőrendszert. Az új ablakok ugyanis fognak úgy zárni, hogy a feldúsuló pára miatt megint penészedni kezd. Ezen persze rendszeres, fegyelmezett szellőztetéssel lehet segíteni, dehát az emberi tényező mindig bizonytalan :-(
Egy alaposan hőszigetelt házban a friss levegős szellőzés (hővisszanyerés nélkül) igen jelentősen megemeli az épület energiaigényét. (Az új házunk esetében ez kb. 40 % lett volna!)
A napkollektorok beépítése előtt nagyon alaposan tanulmányozd át ezt az oldalt. Házigazdánk nagyon komoly márást és adatgyűjtést végez, ami alapján sajnos kicsit más kép rajzolódik ki, mint a kereskedők szövegeiből.

üdv

szepygab
2008-11-15
21:24:24
#1105
Üdv!
Napok óta olvasgatom a fórumot (meg mást is), mert egyrészt érdekel, másrészt erősen foglakoztat az energiafelhasználásunk csökkentése. A házunk 1989-ben épült, (Kbarcikai) szilikátblokkos (30 cm + sima vakolat kívűl, belül) házról van szó. Az ablakcsere és esetlegesen a napkollektoros rendszer mellett érdekelne a szigetelés is, és itt van a dilemmám: lehet-e, szabad-e ezt a falrendszert szigetelni kivülről, a statikai problémák veszélye nélkül (párakicsapódás a falban). Padlófűtésem van, ez oké is, de belül, néhány sarokban (hőhíd miatt, illetve hideggyüjtő sarkoknál)van kevés ronda penész. Ablak panellakás tipusú (forgó és oldaltnyíló) kb. 3-4 cm légrésű duplaüvegezéssel (méregettem a hőmérsékleteket: most a kinti 9 foknál az ablakfelület 18-19 fok, míg a belső levegő 22 fok). Ebben kérnék segítséget, tanácsot.

Üdv
Hamiki
tartályosVálasz erre
2008-11-02
20:49:51
#1094
szepygab

Hát gyurnék a költözésre de még az odébb van.Talán majd 6 év mulva.
Addig meg kell oldanom ezket a problémákat.
Igen néhény helyen felütötte tavaly a lábát a penész nem volt vészes ,de számomra még a gondolata is idegesítő.
Persze jól záró műanyag ablakaim vannak.
Aereco cég forgalamz fali szellőzőket, ezek is hasonló hidroszabályzásuak az szerinted jobb?

Igaz az ablak nyitogatás ingyen van bár nyitogattam én eleget de lehet hogy nem elégszer.
szepygabVálasz erre
2008-11-01
19:04:05
#1093
Szia Tartályos!

> Döntöttem nem szigetelek belülről semmivel.

Ez is egy megoldás. Inkább költözésre gyúrsz? ;-)


> Szimpatikusnak tűnik az Aereco cég termékei közül
> az ablakra szerelhető páratartalomra működő
> szellőztető rendszer.
> Mi a véleményetek? Szerintetek jó ötlet?

Mi a célod vele?
Műanyag ablakaid vannak, amik nagyon jól zárnak?
Ha régiek az ablakok, azokban már benne van résszellőző (= nem zárnak rendesen).
Penészedik a falad, azért szeretnél folyamatosan szellőztetni?

A műanyag ablakok sok vasalat típusa rendelkezik résszellőző funkcióval, azokhoz nem kell külön beépíteni.

Konkrétan az Általad említett típusokat nem ismerem, csak hallottam szídni ilyen tokba épített réssszellőzőket, hogy vagy nem nyitnak maguktól, vagy nem záródnak be. Nem állítom hogy ezen cég termékéről volt szó.

Ha vagy olyan "pedáns", hogy ne felejtsd el, akkor a legolcsóbb időnként kinyitni az ablakot. Azt nem fogod elfelejteni bezárni :-)

Persze, ha a barkácsolás öröméről van szó, akkor nem szóltam :-)

üdv

szepygab
tartályosVálasz erre
2008-11-01
18:38:09
#1092
Sziasztok

Döntöttem nem szigetelek belülről semmivel. Szimpatikusnak tűnik az Aereco cég termékei közül az ablakra szerelhető páratartalomra működő szellőztető rendszer.
Mi a véleményetek?
Szerintetek jó ötlet?
szepygabVálasz erre
2008-10-23
17:59:31
#1083
Még egyszer: ha ki tudod fizetni, akkor zárt cellás habot válassz.
A normál EPS80, amit külső hőszigetelésre használnak, nem zárt cellás.
A zöld austrotherm expert vagy a rózsaszín (esetleg kék) extrudált habok lennének az igaziak.
Ha meg tudod oldani, a válaszfalak csatlakozásánál 30-40 centin leverni a vakolatot, akkor csinálhatnál oda egy vízzáró habarcs réteget. Az szigetelné nedvesség elől a főfalat. A felülete ugyan hideg lenne, és le is csapódhatna rajta a pára, de épp lefestheted panészedésgátló festékkel.

Egyébként meg a legfontosabb: szellőztetni, szellőztetni, szellőztetni ... (hacsak a régi, rosszul záró ablakok ezt meg nem teszik automatikusan, de akkor a szigetelés ellenére is az utcát fűtöd).

üdv

szepygab
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva