English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2010-03-19
13:27:10
#4762
Monolit!

Bár előző, hosszabb hozzászólásom végén tettem fel neked újabb kérdéseket, van még néhány újabb, ami ott kimaradt. :))

Kandalló:
1. Vízteres?
2. Folyamatos üzemre alkalmas?
3. Mennyit használod egy fűtési szezonban, és mennyi fát fogyaszt?

Kazán:
1. Mekkora méretű a tűztere?
2. Csak fával lehet üzemeltetni?
3. Mennyi fát fogyaszt naponta, ill. egy fűtési szezon alatt.

Fűtési rendszer:
1. Radiátoros, padló esetleg falfűtés?
2. Milyen jellemző hőmérsékletek (esetleg átlag) vannak 24 óra alatt a lakásban?
(Itt elsősorban a programozható termosztát használatára, beállításaira gondolok.)

Hőszigetelés, vakolás:
1. Milyen felületek alakíthatók ki a teddy-s rendszerrel? Homogén, esztétikus? Jól lehet vele dolgozni?

Köszönettel: Paga
2010-03-19
11:11:50
#4761
Üdvözlök Mindenkit!

Most, hogy a képekre is terelődött a szó, még jobban körülnéztem az oldalon. Mindig újabb és újabb, érdekesebb dolgokat fedezek itt fel. :-)))

Róbert, Monolit! Szépek az otthonaitok.

Mint néhány nappal ezelőtt írtam is, már tavaly is 'nézegettem' a Hypertherm rendszerét. Nekem főként a páraáteresztő képessége miatt volt érdekes, illetve, hogy teljesen a falhoz tapadva kitölti a most még meglévő réseket, felületi egyenetlenségeket. Mindenképp szimpatikus megoldás.

Találtam egy másik hasonló elven működő rendszert is, ez a Kvarc Shield rendszere.
A www.kvarcshield.hu oldalon megismerhetők a részletek.

Szerintem ezek az ömlesztett anyagok valamivel gyengébb hőszigetelő képességgel bírnak, mint a kőzetgyapot és a polisztirol, amit bőven ellensúlyoznak egyéb jó tulajdonságaik (pl. a homogénebb rendszer előnyei) és a sokrétű felhasználhatóságuk felújításnál, új építésénél...

Árban, az én számításaim szerint drágábbak a hagyományos homlokzati hőszigetelő rendszereknél.
S figyelembe véve a felhordási lehetőségeket, nálam (saját háznál) az is szempont, hogy amíg a táblás rendszereknél bizonyos részműveleteket magam is el tudok végezni -így is csökkentve a költségeket- , addig ezeknél az ömlesztett anyagos rendszereknél a saját kivitelezést nem merném bevállalni. (Sem technikai háttérrel, sem kőműves gyakorlattal nem rendelkezem.)
Nyilván más alternatívát jelenthet ez a rendszer egy építőmester számára.

A költség oldal mellett bennem is felmerültek hasonló kérdések, mint amit Monolit is megfogalmazott, de mivel a bekerülési költségek miatt (~400 m2 homlokzat) nálunk ez eleve nem jöhet számításba, nem mélyedtem el a műszaki kérdésekben.

Egyébként valóban sok hasznos infó van a Hyper által említett www.hyperthermholding.hu oldalon.
Mindent meg lehet tudni az anyagról és a rendszerről, műszaki oldalról.
Engem ugyan még üzleti oldalról érdekelt volna a kereskedelmi rendszerük is, hogy milyen módon lehet az értékesítésbe bekapcsolódni, stb, de mivel erre vonatkozó információkat tavaly sem találtam az oldalukon, és úgy látom, hogy egyebek mellett pl. a „Viszonteladók” menüpont alatt sincsenek változások, nem vettem fel velük a kapcsolatot.

Saját házunknál nagy valószínűséggel a Monolit otthonánál már bevált 5 cm-es polisztirol lapot fogom választani, de előtte kitöltöm a réseket (főként az íves falaknál) és valamit javítok a falsíkok hiányosságain, sérülésein is.
Illetve az íves falaknál bennem is felmerült, amit Plaszlo is javasolt, hogy esetleg kőzetgyapotot alkalmazzunk. Én a Rockwooll Frontrock Max E vakolható inhomogén anyagra gondoltam, de még mérlegelek.

Monolit!
Az általad használt polisztirol lapot nem ismerem. Rákeresek majd a neten.
Ellenben az egyik képen látszik egy KingSton-os vödör.
Van infód, tapasztalatod erről a gyártóról és a termékeiről?
Én úgy látom, hogy sok helyen elérhetők az anyagai (polisztirol lapok, ragasztók s talán vakolat is).

2010-03-18
20:38:01
#4758
Paga

„Nem csak a függőlegességgel vannak gondok, hanem a falak egysíkúságával is. „

A sarkokon be kell állítani a függőlegeset, fent ideiglenesen fel kell ragasztani egy kisebb lapdarabot. A függőlegesekhez zsinórt kell kihúzni, az megadja a síkot. A lap és a fal között hagyjál kis légrést, mert elfogyhat a lapok ragasztásánál. Kivitelezés előtt ellenőrizni kell.

„Bár a levegő -mint a fal és a szigetelő anyag közötti +réteg- lehet jó szigetelő is, mégis azon gondolkodom, talán jobb lenne telibe ragasztani a lapokat.
Mi a véleményed erről?
Persze így nagyságrendekkel több ragasztóra lenne szükség. „

Nem tudod telibe ragasztani, mivel folyadékként viselkedik a ragasztó. Azaz összenyomhatatlan. Széleken körben, középen 3-4 pötty, ezek méreteivel lehet a távolságot (ívet)szabályozni. Pallódarabbal lehet síkba ütögetni. Ha elegendő a széleken az anyagmennyiség, nem fordulhat elő hogy áramlik mögötte a levegő. Minél kisebb legyen a légrés.

A gyapottal nagyon nehéz dolgozni, a ragasztó is nehezebben tapad meg rajta. Igaz én csak a normállal dolgoztam.

Arra ügyelj, hogy az UV fény ne támadja meg a lapokat, minél előbb kerüljenek felragasztásra, hálózásra.
2010-03-18
20:25:49
#4757
Plaszlo

„Monolit,

Nagyon tetszik a kör alakú házad. Valahol láttam már ilyet, aminek a teteje földdel van beterítve. Ő lenne az?

Nos közben megtaláltam itt a fórumon :-). Szóval gratulálok hozzá, nagyon érdekes ház. „


Köszönöm.
2010-03-18
20:17:45
#4756
Paga

1.Nálad mekkora a kör átmérője? (Nekünk 5,8-6,2 m között van. Sajnos kicsit tojásosra sikeredett.) Nekem úgy tűnik, hogy a tiéd nagyobb átmérőjű.

18 m a belső átmérője.

2.A képen nem látom. Vágás nélkül, egyben vannak a lapok feltéve, vagy be vannak sliccelve a hajlíthatóság miatt?

Nem lett a táblához hozzányúlva, eredeti állapotú.

3.Milyen gyártmányú anyagokat (lap, ragasztó, indító, háló, élvédők, vakolat,...) használtál? Örülnék, ha elárulnád a beszerzési forrást is.

Soriton HL hőszigetelőlap ragasztó (KEMIKÁL)
Homlokzati hőszigetelés - Isotech
Indítóprofilt nem használtam, vízszintmérővel tettem fel az első sort.
Háló és élvédők a közeli boltból jó áron :).
Vakolat még nincsen felvíve, de a közelben a Revko gyár :).

Olcsón, házilag is előállítható „vödrös” vakolat.

4.Saját kivitelezésben készült? (Ha Te kivitelezted, van kapcsolódó szakmai végzettséged, gyakorlatod, vagy teljesen amatőrként vágtál bele?) A lapok felvitelébe -bár a magasságtól kicsit tartok-, magam is belevágnék. Problémásnak csak a hálózást ill. a díszvakolat felvitelét látom. A vakolásról azt halottam, hogy mindenképp több emberes munka.

Saját kivitelezés, hasonló jellegű építőipari kivitelezéssel foglalkozom jelenleg. Szerintem a lapok ragasztását és a hálózást meg tudod csinálni. A vakolat felvitele nem egy emberes munka, megszárad közben az anyag és akkor nem lehet összedolgozni, ha csak nem teddyzhetőt választasz.

5.Írod, hogy "...a táblák a széleknél teljesen körbe legyenek kenve,". Ez ugye a lapfelület széleit jelenti és nem a táblák egymással érintkező széleit (oldalait)? Úgy tudom a táblákat nem szerencsés egymással összeragasztani.

A lapfelület széleit. Az érintkező szélekre nem szabad anyagot felvinni a keletkező hőhíd miatt, átüt később a vakolaton, nedvesedik.

6.Te nem dübelezted a lapokat?

Nem, de a felületet átkeféltem a portól egy partvisfejjel. Egy szintig felesleges, ha jól van kivitelezve. Persze ekkor terméskövet ne ragassz rá :).

7.Van esetleg a kész homlokzatokról is képed?

Természetesen. Itt a fórumon a Galéria\Bioház II. alatt láthatsz róla egy képet, de van még jó pár a gépemen.

8.Írtad régebben, hogy hagyományosan fűtesz, és nincs penészedés. A hagyományos az kandallót, cserépkályhát jelent?

Faelgázosító kazán és kandalló egyaránt van. Most hogy itthon vagyok, csak a kandallót fűtöm így is kifűti a házat és nem kis hőmérsékletre :).

9.Egyből úgy kezdtétek lakni, hogy már kész volt a hőszigetelés is, vagy esetleg van összehasonlítási adatod arra, hogy a gyakorlatban a Te házadnál, a nálad használt 5cm-es hőszigeteléssel, mennyivel változott a ház energiaszükséglete?

Egyből szigetelten laktunk benne. Azért választottam a szigetelést, mert így nem kellett vakolni kívülről. Egyszerűbb és gazdaságosabb volt így. Az ív miatt a keletkező téglaréseket PUR habbal töltöttem ki. A kör alak miatt sok a szoláris nyereségem az ablakokon keresztül. A déli oldalon nagy felületű „télikert” van kiépítve. Ha süt a nap, 24,5 C fok is van belül, fűtés nélkül :).
2010-03-18
14:58:20
#4752
Paga,

A polisztirol ragasztás előtt ki kell egyenlíteni a vakolatot. A légrés sokat ront. Ezért a hyper-féle könnyűvakolat is jó megoldás lehet. Kérdés, hogy mennyibe kerül.
2010-03-18
12:00:37
#4749
Paga,
Nagyon sokat lökne a költségvetésen, ha az íves részt kőzetgyapottal szigetelnéd? (az íves/egyenes arányokat nem ismerem) Azt szépen lehet az ívre hajlítani.
Szerintem a telibe ragasztás nem jó ötlet, inkább a szélén végig és több kis pamaccsal belül. Az elég szilárdságot fog adni. Íves felületen még én sem szigeteltem, de ha végiggondolom, középre nem is kell ragasztó, inkább a szélek felé, mert így valamennyire ki lehet egyenlíteni a fal ívét az egyenes laphoz képest. Ezt majd úgy is Monolit részletezi, nem akarok okoskodni helyette. Először próbáld ki egy-két lappal, hogy mennyire lehet ívre illeszteni és mennyire tudja a ragasztó megfogni. A háló tovább erősíti, ha üresen fennmarad, akkor a hálózás után már nem lehet problémád vele.
2010-03-18
11:26:13
#4748
Plaszlo,
Köszönöm,ismerem a lapok ragasztásának hőhíd problematikáját. Sok házon látni a helytelen kivitelezés következményeit, amikor a vakolaton keresztül kirajzolódnak a lapok vonalai. A kérdésem e tekintetben inkább csak költői volt.

A kép oldalán alul látható lapok viszont teljesen elkerülték figyelmemet.
Kicsit elvarázsolt ház elképzelt, és a látszódó gerendázat látványa.

Nekünk a falak sajnos nem olyan szépek mint Monolit házánál.
Nem csak a függőlegességgel vannak gondok, hanem a falak egysíkúságával is.
Bár a levegő -mint a fal és a szigetelő anyag közötti +réteg- lehet jó szigetelő is, mégis azon gondolkodom, talán jobb lenne telibe ragasztani a lapokat.
Mi a véleményed erről?
Persze így nagyságrendekkel több ragasztóra lenne szükség.

A kivitelezést mostanában (április) szeretném megejteni.
Ha bevállalom a lapok felrakását meg a hálózást, a vakolásra, színezésre nagy valószínűséggel keresek majd valakit, aki ezt rutinnal csinálja és garanciát is tud vállalni a munkájára.
(Még én sem csináltam ilyet, meg hasonlót sem, és akik segíteni tudnának, azok sem ezen a területen gyakorlottak.)
Viszont a kétszeri nekifutás, kétszeri állványozási költséget is jelent. Azaz jól meg kell gondoljam a munkák ütemezését.
Köszönöm a kivitelezéssel kapcsolatos instrukcióidat.
Üdv': Paga
2010-03-18
11:08:55
#4747
Monolit,

Nagyon tetszik a kör alakú házad. Valahol láttam már ilyet, aminek a teteje földdel van beterítve. Ő lenne az?

Nos közben megtaláltam itt a fórumon :-). Szóval gratulálok hozzá, nagyon érdekes ház.
2010-03-18
10:39:48
#4746
Paga,

A lapokat sosem szabad az illesztési felületüknél ragasztani, mivel a ragasztó hőhidat képez, ez pedig több szempontból sem jó. Monolit úgy értelmezte, hogy körben, de a ragasztási felületen, tehát a fal felé forduló oldalon kell körbe kenni. A második képen oldalt alul láthatsz egy megkezdett lapot, ami majdnem körbe van kenve ragasztóval.
A hálózástól nem kell félned, nem nehéz, csak figyelni kell a megfelelő mértékű (min. 10 cm-es) átlapolásokra, a sarkok megerősítésére és a nyílászárok sarkainál a tehermentesítésre.
A vakolás már kevésbé egyszerű, főleg nagy felületeknél elkél több ember. A lényeg, hogy ne nagy melegben csináld, mert gyorsan meghúz az anyag és akkor már nem simítható el, nem alakítható. A díszvakolást tavasszal vagy ősszel szokták végezni, amikor már/még nem fagy éjszaka, de még/már nem süt erősen a nap. Ha kevesen vagytok, akkor érdemes egy-egy nagyobb felületet kijelölni és azt egyhuzamban megcsinálni, lehetőleg azon az oldalon, ahol nem süti a nap.
2010-03-18
09:02:55
#4744
Üdv' Monolit!

Szerintem az előző Plaszlo-nak címzett hozzászólásod részben nekem is szólt.
(Úgy rémlik, hogy László faházban lakik. Kör alaprajzú házrészről meg talán csak én írtam. De lehet, hogy tévedek.)
Tetszik amiket a képeken látok. Szép házban laksz!!!

Nálunk ~90-100 m2-nyi íves falfelület van ablakokkal együtt.
Azaz az épület egyéb részeihez csatlakozik egy függőleges henger, s egyedül ebben a hengeres részben van két teljes szint. A ház többi részén csak magasított tetőtér beépítés van.

Kérdeznék:
1. Nálad mekkora a kör átmérője? (Nekünk 5,8-6,2 m között van. Sajnos kicsit tojásosra sikeredett.) Nekem úgy tűnik, hogy a tiéd nagyobb átmérőjű.
2. A képen nem látom. Vágás nélkül, egyben vannak a lapok feltéve, vagy be vannak sliccelve a hajlíthatóság miatt?
3. Milyen gyártmányú anyagokat (lap, ragasztó, indító, háló, élvédők, vakolat,...) használtál? Örülnék, ha elárulnád a beszerzési forrást is.
4. Saját kivitelezésben készült? (Ha Te kivitelezted, van kapcsolódó szakmai végzettséged, gyakorlatod, vagy teljesen amatőrként vágtál bele?) A lapok felvitelébe -bár a magasságtól kicsit tartok-, magam is belevágnék. Problémásnak csak a hálózást ill. a díszvakolat felvitelét látom. A vakolásról azt halottam, hogy mindenképp több emberes munka.
5. Írod, hogy "...a táblák a széleknél teljesen körbe legyenek kenve,". Ez ugye a lapfelület széleit jelenti és nem a táblák egymással érintkező széleit (oldalait)? Úgy tudom a táblákat nem szerencsés egymással összeragasztani.
6. Te nem dübelezted a lapokat?
7. Van esetleg a kész homlokzatokról is képed?
8. Írtad régebben, hogy hagyományosan fűtesz, és nincs penészedés. A hagyományos az kandallót, cserépkályhát jelent?
9. Egyből úgy kezdtétek lakni, hogy már kész volt a hőszigetelés is, vagy esetleg van összehasonlítási adatod arra, hogy a gyakorlatban a Te házadnál, a nálad használt 5cm-es hőszigeteléssel, mennyivel változott a ház energiaszükséglete?
Köszönettel: Paga
2010-03-18
07:21:24
#4743
Plaszlo
2010-03-17
09:32:52

Monolit,

Az előző hozzászólásodban ezt írtad: A penészesedést a festék réteg alatti gipsz glettelés okozza. Ez csak normál vakolt falszerkezetekre áll? Mert a gipszkartonnál kivédhetetlen. A gipsz gletteléstől miért penészedik a festék?

Igen, ez a normál fal szerkezetre áll. Magyarázata egyszerű. A vakolat meszet tartalmaz, ezért abban a penész nem él meg, kifelé fog emiatt terjeszkedni. A festékréteg mintegy dunsztolja a párát, elősegítve így a penész kialakulását.

Kartonnál más a helyzet. Az nem közvetlenül érintkezik a falfelülettel, ezért a fal felé le tudja adni a párát és befelé a szoba felé is. Maga a felülete is melegebb, mint a fal.

Nekem teljesen kör alakú a házam, de ennek ellenére be tudtam szigetelni EPS lapokkal. Ha nálad nagyobb az ív, javaslom a tábla függőleges alkalmazását, de nem hinném hogy szükség lenne rá. A ragasztó tapadása nem lényegtelen ez esetben, nekem is cserélnem kellett a gagyibbat.

A neves gyártók rendszerei és a kivitelezői nagyságrendekkel drágább mint az egyéb források. Jól látható ez a napkollektoroknál. Egyébként ott is a legtöbb gyártó (ha már nem mind!) Kínai gyártó termékét (vákuumcső) alkalmazza.

Kivitelezésnél arra ügyelj, hogy a táblák a széleknél teljesen körbe legyenek kenve, mert ott válnak el legelőször. Sokszor látom ennek az ellenkezőjét, megbosszulja magát.







2010-03-17
21:46:44
#4741
Zsolesz,

Hagyd egy kicsit ülepedni a dolgokat.

Nem szakmám az építés, csak néhányszor építkeztem meg felújítottam.
2010-03-17
20:03:53
#4740
Robert,

Kösz mégegyszer a tanácsokat, be fogok számolni a fejleményekről (lehet hogy a diliházból). Egyébként Te épületgépész vagy vagy más jeles szakma képviselője ?
2010-03-17
19:32:57
#4738
Zsolesz,

Én mindig a dupla párazáró fóliást koncepciót favorizálom jó kiszellőztetéssel kombinálva.

Vannak kompromisszumos megoldások, amikor nincs elég hely, nincs elég pénz, nincs elég idő, van sok megrendelés, van sok jutalék stb.

Én is ittam már a levét a "korszerű" megoldásoknak egy társasházban. A kérdés az, hogy teljesítenek a korszerű anyagok 30 év távlatában.
2010-03-17
19:05:51
#4736
Robert,

Ezek után már abszolút nem értem, hogy az ideális rétegrendben miért páraáteresztő fóliát adnak meg a cserép alatt, meg egyáltalán mire jó a páraáteresztő fólia, ha az esővizet képes beereszteni.
Ha így áll a dolog, akkor általánosságban a dupla párazáró fóliást koncepciót kellene favorizálni jó kiszellőztetéssel kombinálva, nem ?
2010-03-17
18:55:29
#4735
Plaszlo, Monolit és Róbert!

Köszönöm a sok hasznos infót, a részletes, de összefogott ismertetőt, véleményeket; egyszóval a "segítséget".

Hasonlóan gondolkodom a párával, szellőztetéssel és az anyagválasztással (hőszigetelés) kapcsolatban, és örülök, hogy több -ki nem mondott- kérdésben is megerősítettetek.

Magam is úgy gondolom, hogy sokat számít a fűtési mód, ill. hogy a lakott helyiségek akkor is optimálisan fűtöttek legyenek, ha nem tartózkodnak otthon.
...s nem csak gazdaságossági érvek szólnak e mellett, hanem a lakás belső mikroklímája is teljesen más, ha nem teljesen hideg helyiségekre érkezünk haza, ha nem a hideget sugározzák a falak, stb.

Szigetelőanyag választásnál -Hyper hozzászólásán felbuzdulva- valószínűleg kérni fogok arra a rendszerre is ajánlatot. Természetesen külső oldali elhelyezéssel.
Nekünk vannak íves (kifelé domborodó) falaink is, nem kevés. Ezeken a falakon valószínűleg esztétikusabb és homogénebb homlokzatot lehet kialakítani egy ömlesztett alapanyagból, mint a merevebb lapokból.
S persze a költségek sem utolsó szempontok.
A házunk egy kétlakásos családi ház.
Így a felületek is nagyobbak, mint egy átlagos családi háznál.
~380 m2 szigetelendő és 440-450m2 vakolandó felületről van szó.
(Ezért is halogattuk a megvalósítást.)
Ami még talán probléma lehet, azaz nehezítheti a dolgot, az az, hogy a nyílászárók felül íves kivitelek, és sok van belőlük.

Róbert!
Már tavaly is kértem ajánlatokat.
Szinte minden nagyobb, ismert gyártótól és/vagy forgalmazótól.
(Baumit, Terranova, Rockwool, Stomix, ...)
Normál polisztirolra, perforált polisztirolra (2 gyártó termékére), homogén és inhomogén kőzetgyapotra (2 gyártó termékére), egyéb alternatív megoldásokra.
Kivitelezők tekintetében -bár magam is az építőiparban dolgozom- elfogadtam a gyártók területi képviselőinek ajánlatait.
Három kivitelező jött ki a helyszínre, hogy egyeztessük a lehetőségeket... Vegyes érzések alakultak ki bennem mind a termékajánlatok, mind a munkaajánlatok tekintetében.

A végső döntésemnél igyekszem majd azonos műszaki tartalmakat összehasonlítani.
S bár, mint mondtam, a felületek és a nyílászárók miatt biztosan mind az anyagszükséglet, mind a kivitelezési díjak eltérnek majd az átlagtól, érdemes lesz összehasonlítani a különböző megoldásokat, technológiákat.
A táblázatokat majd közzé teszem itt a fórumon, vagy elküldöm direktbe, ha kéri valaki.
Köszönettel: Paga
2010-03-17
18:43:57
#4734
Zsolesz,

1. Akkor azt javaslod, hogy párazáró fólia legyen a cserép alatt ?
R: Igen

Mivel a fólia a szarufákra lesz csak rögzítve, alatta pedig légrés, nem tudom, mit értesz a "márpedig nem tudod a hepehupás szigetelőre fektetve" alatt.
R: Ezt a puha szigetelőre fektetett páraáteresztő fóliára értettem.

2. A kőzetgyapot szigetelő anyagnál nem tudom, mit értettél filc alatt.
Mindegy az, hogy pl. Rockwool Multirock-ot vagy Knauf Nobasil-t használok ?
R: A Deltarock-nak jobb tartása van, mint a Multirock-nak. A Nobasil ok. Olyan méretet kell választani hogy jól illeszkedjen a szarufa-közökhöz, hogy kevés legyen a leeső darab.
2010-03-17
17:24:55
#4731
Robert,

Két dologra vissza kell kérdeznem az egyértelműség érdekében:

1. Akkor azt javaslod, hogy párazáró fólia legyen a cserép alatt ?
Mivel a fólia a szarufákra lesz csak rögzítve, alatta pedig légrés, nem tudom, mit értesz a "márpedig nem tudod a hepehupás szigetelőre fektetve" alatt.

2. A kőzetgyapot szigetelő anyagnál nem tudom, mit értettél filc alatt.
Mindegy az, hogy pl. Rockwool Multirock-ot vagy Knauf Nobasil-t használok ?
2010-03-17
16:36:39
#4728
Zsolesz,


1. A páraáteresztő fóliákon egy adott víznyomás fölött átszivárog a víz. Típustól függően kb max 1cm mély ráncban összegyűlő csapadék már átjut rajta. Általában ennyi sem kell. Ha nem tudod garantálni (márpedig nem tudod a hepehupás szigetelőre fektetve) a szinte tökéletes esést, akkor annyi.

2. a 20 éves faanyag már nem szívja be a konzerváló szereket.
R:???
(Tudsz valamit konkrétan is ajánlani ?)
R: Lignolit... stb

3. Valószínűleg 2 X 6 cm-es üveggyapottal átfedéssel fogom kitöltetni a szarufaközöket, így marad 3 cm légrés.
R: Semmi esetre se használj alacsony testsűrűségű filcet, csak pontosan szabott, a szarufák közé jól befeszülő táblásított szigetelőt (pl Deltarock).

4. Mivel esetedben szerintem a két oldalán kiszellőztetett vízzáró tetőfólia a megfelelő, nehézség ide vagy oda, rendesen kell megcsinálni a két oldali kiszellőztetést, nem elég a fésű.

5. A kívánt illeszkedést csak akkor tudod megvalósítani, ha a szarufák a szigeteléssel tökéletesen síkban fekszenek. Ha a szigetelés vékonyabb, akkor a szarufák mellett marad levegős a fólia, ha a szigetelés kicsit magasabb, akkor a szögelési pontokon a szarufa fölött folyik be víz.

Ha a tetőfedő mindent úgy csinál meg, ahogy javasolja, szerinted bevállal 10 év teljes körű garanciát a munkájára és a beépített anyagokra? Az esetleges problémák kijavításának idejére fizethetné a szállodai költségeteket is. Ha bevállalja, akkor elhiszed, hogy be is tartja?
2010-03-17
15:19:24
#4727
Kedves Robert,

Kösz a válaszokat, különben meg úgy érzem, kezdek megbolondulni..
Légy szíves ezekre még válaszolni:
1. Kívülre most akkor páraáteresztő fólia mehet ? (Mert rémisztgettél azzal is, hogy ha azon akár befelé is jöhet víz.
2. Bennem is megfordult a szarufák lekezelésének gondolata, de a tetőfedő erre azt mondta, hogy a 20 éves faanyag már nem szívja be a konzerváló szereket. (Tudsz valamit konkrétan is ajánlani ?)
3. Valószínűleg 2 X 6 cm-es üveggyapottal átfedéssel fogom kitöltetni a szarufaközöket, így marad 3 cm légrés.
4. A beszellőzéshez a falazat kibontása is nagyon bonyolult lenne a terepviszonyok miatti nehéz hozzáférés miatt (terasztető bontás itt, állványozás ott, stb.). Ehelyett az egyik tetőfedő valamilyen madárfésűhöz hasonló fésű beépítését javasolta, ami a tetőlécezés alján (az állított első sor tetőléc helyére) kerülne beépítésre és beengedné a fólia alá a levegőt.
5. Még egy gondolat a légrés nélküli kitöltéshez, légy szíves olvasd el figyelmesen a következőket és gondolkodj el rajta Te is. Nem akarok okoskodni, csak gondolatokat ébreszteni. Nos én ezt valahogy úgy képzelem el fizikailag, hogy amikor belül meleg van, kívül pedig hideg, akkor a cseppecskéket tartalmazó levegő a folyamatos anyagban (szigetelésben) belülről kifelé „pumpálódik”. Ez az áramlás nyomja át a nedvességet a fólián is. Ha viszont a tömör anyag folytonossága a légrésnél megszűnik, akkor ahelyett, hogy a nedvesség átjutna a fólián is, annak belső felületén lecsapódik, és egyre nagyobb cseppekre hízik. Ezeket a vízcseppeket már csak egy erős légáram (átszellőztetés) tudja kihúzni.
Továbbgondolva:
1. alternatíva: teljes kitöltés, és a pára átnyomatása a fólián keresztül
2. alternatíva: a fólia alatti légrésben erős légárammal kifúvatni a nedvességet
( A legrosszabb eset e logika szerint, ha nincs teljes kitöltés és a fólia alatti átszellőzés sem működik.) El fogadom én azt a véleményt is, hogy amit itt leírtam, az csak egy hülye fantazmagória…..

2010-03-17
14:24:51
#4726
Zsolesz,

Elnézést kérek, néha elvesztem a fonalat egy beszélgetésben (talán jobban kellene tagolni a fórumot), ezért megtörténik, hogy engedek valamennyit a meggyőződésemből a kényszer-körülmények miatt, aztán meg úgy tűnik, hogy "bekeményítek".


Most visszaolvasva semmiképp nem javaslom a szigetelőre fektetett fóliát, de mindenképpen javaslom a lehető legnagyobb keresztmetszetben történő kiszellőztetést. Indokaim a következőek:

1. Látom, hogy nem fogod "megpatkolni" a stukatúrt, ami belülről átereszti a párát. Szerencsére a vakolat + nád + deszka képes a párakiegyenlítésre.
2. Az első pont miatt a szigetelés kiszellőztetésére fokozottan ügyelni kell, ezért a szellőzőjáratok kialakítása, és az eresz alatti valamint a gerinc közeli nyílások megnyitása nagyon fontos.
3. Ha újrarakjátok a cserepet, akkor a szigetelés számára biztosítható a szükséges hely, abban az irányban kell terjeszkedni.
4. A szarufák így is hőhidat képeznek, azoknak is jobban kell szellőzni (a faanyagot pedig le is kell védeni cserép eltávolítása után).



A tetőfedővel kapcsolatban az álláspontom nem változott. Adja át a gyártótól származó leírást, ami a fólia beépítési módját tartalmazza. Utána már csak az a kérdés, hogy hiszünk-e a gyártónak.
2010-03-17
13:02:37
#4725
Robert,

- Korábban már esett szó róla, hogy a párazárás korrekt megoldását nem tudom bevállalni…
- Szerinted egy rendesen átszellőző és teljes felületen meglévő kőzetgyapot szigetelés nem lenne előrelépés a hiányos és nedvesedő üveggyapot szigeteléshez képest ?
- A tetőfedő azon véleménye (amit egyébként állítólag fóliás cégtől szerzett), hogy a nedvesség csak úgy tud áthaladni az egész rétegrenden keresztül, hogyha a szigetelőanyag a fóliának (légrés nélkül) nekifeszül típustól függetlenül, minden páraáteresztő fóliára általánosan érvényes.
- Még azt is írtad, hogy a párazáró fólián keresztül (ha nincs rendesen kifeszítve) kívülről jöhet befelé a víz. Akkor Te inkább párazáró fóliát fektetnél a szarufákra ?
2010-03-17
11:16:51
#4724
Plaszlo, Paga,

Egyetértek Plaszlo jól összeszedett gondolataival. A penészedéssel kapcsolatos fejezet is kiváló.


A költségek összehasonlítása céljából kíváncsi lennék különböző technológiákkal végzett, de egyenértékű hőszigetelő képességekkel bíró utólagos külső hőszigetelésre adott teljes-körű árajánlatokra. Persze tudom, hogy ugyanazon technológiával végzett munka ára is nagyban függ a kivitelezőtől.

2010-03-17
10:42:32
#4723
Zsolesz,

Légy szíves kérdezd meg a tetőfedőt, hogy milyen típusú fóliáról beszél (a termék teljes neve alapján kikereshető az adatlap). Olyat nem hallottam még, hogy csak akkor működik egy páraáteresztő fólia, ha a szigetelésen fekszik. Arról nem is beszélve, ha légrés és kiszellőztetés lenne hagyva, akkor minden esetben ki is tud száradni a szigetelő. A nyári hőterhelésről már nem is beszélek.

Egyébként a páraáteresztő fóliák szabadon fektetett, vagy hőszigetelő lemezzel alátámasztott felületre építhetőek. Gondos beépítést igényelnek, aminek során kissé meg kell feszíteni, hogy ne alakulhasson ki tavacska a felszínén, mert a megrekedt vizet átereszti (igen, átereszti!).

Gagyi fóliát ne vegyél, mert megbánod. Nézz szét pl a TYEK termékek között.

A BVK fóliát le kellene nyomozni, halandzsának tűnik a duma.

A belső párazár nélkül nem érdemes hozzákezdeni a munkának, hacsak nincsen kidobni való pénzed.

Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva