English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2010-04-17
23:13:39
#5265
Róbert!

1. Nem volt kazáncsere. A teljes belső fűtési rendszert ugyanabban az évben modernizálták a szüleim, mint amikor a külső hőszigetelést is. Tavasszal és nyáron a belső átalakítások voltak, meg a tető csere (pala helyett bitumenes zsindely), ősz elején pedig a hőszigetelés.
A penészedés pedig csak az elmúlt két télen jött elő.

Ugyanebben az időszakban fordult elő először, hogy az átteleltetni szánt növényeit édesanyám a lakásban helyezte el. Én gyanakszom rá, hogy a sok növénynek a nagyobb párakibocsátása megterhelte a belső klímát, amit növelt, hogy nem szellőztettek eleget, mert féltek, hogy megfáznak a növények, ill. mert így kevesebb meleg távozott a szabadba.

Miért gyanakodsz a kazáncserére, mint okra?
Mi lenne az összefüggés a kazáncsere és a penészesedés között?

2. Örülök, hogy maradhat a salak, mert épp a napokban igyekeztem meggyőzni a szüleimet, hogy idén csináljuk meg náluk a padlás (födém) leszigetelését.

2010-04-17
20:03:40
#5263
Paga,

1. P: Nem volt gond egészen az utóbbi két évig, kb. akkor jelent meg először a penész.
R: Gyanakszom, hogy a probléma egy kazáncsere után jött elő.

2. Nem szükséges a salak eltávolítása, de nálunk enélkül nem lett volna meg a kényelmes belmagasság a padláson.
2010-04-17
19:12:24
#5262
Róbert!

Korábban írtad, hogy "Én is csináltam már még rosszabbat is, amikor 10 cm kohósalakot hordtunk le a padlásról."
Ezzel kapcsolatos a kérdésem.

A szüleim házában is ilyen jelenleg a födém. Azaz a beton födémen felülről már csak a kohósalak van. Nem tudom hány cm vastagon, de szerintem ~15-20 cm lehet.
/Utoljára a gyerekkoromban voltam fent, az meg sajnos nem most volt. :)/
A ház külső falai -emlékeim szerint- a régen szokásos lapos, hosszú és hosszában lyukacsos téglából épült. Természetesen vakolva, majd kőporozva lett.

A 2003-2004-ben az összes homlokzati nyílászárót kicserélték (az újak is fa ablakok lettek) és a kőporra 5cm-es polisztirol hőszigetelés került.
A födémhez nem nyúltak, azaz nem szigetelték.
Nem volt gond egészen az utóbbi két évig, kb. akkor jelent meg először a penész.
Igaz, hogy nagyon sok növényt tartanak bent a lakásban, és energiatakarékosságból szerintem a nem lakott, csak növénytárolásra használt szobában nem szellőztetnek eleget és itt a fűtés is nagyon minimális.

Az ablakokon folyamatosan lefolyik a kicsapódott pára, és a külső falak a mennyezet csatlakozásoknál lepenészedtek. Fekete a penész, és terjed lefelé is a tapétázott, festett falakon, és az ablakokon is.

Én úgy gondolom, hogy intenzívebb szellőztetéssel, de legfőképpen a födém leszigetelésével, és a nem lakott helyiségekben is legalább temperáló fűtéssel megszűnnének a penészedési gondjaik.
Mi a véleményed erről?

A födém hőszigetelésénél kikerülhetetlen a salak eltávolítása?
Nem lenne korrekt a rendszer, ha valamit -ömlesztett cellulózt, vagy ráterített kőzetgyapotot- a salakra tennénk?
2010-04-17
17:47:12
#5261
Ez nekem is eszembe jutott. Ha nem rosszabb a hőszigetelése, mint a fűrészpornak, tuti megoldás lehetne. Azt olvastam, a cellulóz melegszik át a leglassabban, nyáron ez nagyon jól tud jönni.
2010-04-17
07:31:03
#5257
Krisztian100,

Plaszlo hozzászólása után jutott eszembe, hogy van egy befúvásos szigetelésről téma a fórumon.
2010-04-17
00:13:06
#5256
Krisztián100,
Erről jut eszembe, a volt szomszédom házának a tetőszerkezetét bontottuk el, és a födém gerendáinak köze fűrészporral volt kitöltve, jól bedöngölve. Érdekes volt, hogy a fűrészpor között találtunk múlt század eleji újságlapokat, némelyik még meg sem sárgult és a fűrészpornak sem volt semmi baja. A 30 m2-es ház tetőszerkezetéből (lapostető)egy nagy konténernyi anyag jött ki.
Sosem értettem, egy ilyen kis alapterületű lakásban éltek hárman, és csak a legnagyobb nyári hőségben nyitottak éjjel ablakot, amikor nekünk már a földön lógott a nyelvünk a melegtől és még klímájuk sem volt. Télen sem pocsékoltak sok gázt a fűtésre.
A mi részünk felett sátortető volt, de nem volt a födém gerendáinak köze semmivel sem kitöltve, így nyáron a 28 fok rendszeres volt a lakásban, hiába szellőztettem esténként, néha egész éjjel. Nekünk sem kellett volna egy ilyen szigetelés mellett a melegtől szenvednünk.
2010-04-16
19:43:13
#5252
Krisztian100,

Én is csináltam már még rosszabbat is, amikor 10 cm kohósalakot hordtunk le a padlásról. A 70 éves Anyukám vödrözte, én csörlőztem és hordtam a konténerbe. Tudod, én szeretem a kihívásokat :)

Szerintem az agyag a salakkal ellentétben egy leányálom. Elég kibontani a cserepet, és egy deszkából készült csúszdán lecsúsztatni a kertbe.
Munka közben pár padlódeszkával elosztható a terhelés, nem fog megrepedni a plafon, ha nem talicskázol, hanem vödrözöl.
2010-04-16
11:23:51
#5247
Krisztian100,
Ahogy elnézem a képeket, nem lesz egyszerű. Több helyen ázásnyomokat látok a tetőtérben, és a manzardszoba erkélye alatt. A szigetelés előtt ezeket kellene megszüntetni a szigetelőanyag védelme érdekében. Utána a padláson futó össze-vissza villanyvezetékeket kellene szakszerűen elvezetni a saját és a házad biztonsága érdekében. A padlás kipucolása sem lesz népünnepély, de erre lehet embert fogadni, aki a legmocskosabb munkát elvégzi, vagy zárt ruházat, porvédő álarc és nagy elhatározás. Csináltam ilyet, nem irigyellek.
Robertnek higgyél a padlástér hőszigetelésével kapcsolatban. Az előző házam padlástere is ilyen volt, hiába voltak vastag falak, nyáron a padlás felől dőlt a meleg a szobába, télen meg szökött el a meleg. Sajnos nálunk több tulajdonos volt a házra, akik ellenállása miatt nem tudtuk leszigetelni, de biztos sokkal jobb lett volna.
A szigetelési sorrendben osztom Robert véleményét, ha korlátozottak az anyagi lehetőségeitek, először a padlásteret tegyétek rendbe és a födém szigetelését oldjátok meg - meg fogod majd tapasztalni mennyit számít - és később már lehet megfelelő vastagságú szigetelést a falakra is, így összhangban lesz a födém és a falak szigetelése.
A szigetelés módjáról a fórumban találsz bőven információkat, konkrétan a problémáddal kapcsolatban is. Villanyszerelési kérdésekben Sándor a szakértő.
Krisztian100Válasz erre
2010-04-15
23:04:17
#5243
Róbert! köszönöm a válaszod! Nekem a tippem az, h az ordas kosz, az agyag lelapátolása és a keszekusza fedélszék/födémgerenda elrendezésekből következő pepecs pluszmunkák miatt "felejtettek el" szólni. 4 különböző vállalkozó adott ajánlatot a házra 2 év alatt... magánvéleményed szerint 1 korrekt vállalkozó kellett vna, hogy szóljon? a leirtakból az az érzésem, igen.

Azért csatolok 1 képet a padlásról. ilyen állapotok vannak. azért ehhez nagy bátorság kell 1edül nekiállni. Ja és méretlen villanyvezetékek futnak több helyen, csak úgy a födémen, ahogy puffan. ilyen körülmények között is tartod, hogy nem gáz a költsége? Valamint van egy manzártszoba a tetőtér egy részén, ami részben áttöri a tetőt. Abból amit elmondtál, azt is körbe kéne szigetelni, ami a tető átalakitását is jelentené, hogy ki lehessen futtatni a hőszigetelést a manzárdszoba falán. nem tudom ez mennyire túlzás. ha megnézed a linket, akkor világos lesz miről beszélek, csak igy elmondva bonyolult

és amitől még félek, a padlástérben végzet munka miatt végig fog repedni mindenhol a plafon a szobákban, újra kell majd glettelni, festeni... ha ebben van vkinek tapasztlata, azt is megköszönöm :) K.



2010-04-15
19:27:48
#5240
Krisztian100,

Ha hőszigetelni szeretnéd a házad, akkor a legelső gondolat a padlásfödém szigetelése legyen! (Arra van egy tippem, hogy a szakértőid miért nem foglalkoztak evvel a kérdéssel.)
Négy nyomós érvet tudok mondani:
1. Házilagosan kivitelezhető
2. Sokkal olcsóbb, mint a falazat hőszigetelése
3. Sokkal hatékonyabb a falazat szigetelésénél, mert a szobában a plafon közelében van a legmelegebb, a rossz födémszigetelés miatt pedig a legnagyobb veszteség
4. Az előzőekből következik, hogy a megtérülési idő a legrövidebb (legjobb befektetés)

Tehát szerintem NAGYON GÁZ, HA NEM EVVEL KEZDETEK.

Ha építész diplomád van, akkor igazán bevállalhatnál egy ilyen kivitelési feladatot, megszavazunk néhány kredit-pontot, ha sikerrel jársz :) A födémszigetelés egyik szépsége, hogy bármikor abbahagyhatod, és folytatod, amikor van időd.
Krisztian100Válasz erre
2010-04-15
18:01:51
#5238
Sziasztok Fórumozók! új vagyok, olvasom vissza a fórumot, de nagyon tömör, ezért közben kérdeznék, hátha vkinek van kedve válaszolni, borítottgerendás födémmel kapcsolatban.

földszintes házunkat szeretnénk dryvitezni, amin borítottgerendás födém található, agyagtapasztással(4cm). több kivitelező látta a házat, de szóba sem került a födém hőszigetelése! építész diplomám van, de más területen dolgozom. régebben tanultuk, hogy a borítottgerendás hőtechnikailag viszonylag jó szerkezet(??). Viszont itt csapnivaló k értéket adnak meg a szerkezetre : www.terport.hu/static/energetika/hotech/f8_5.htm , winwattal pedig még rosszabb, 1,9 körüli k jött ki… ez köszönőviszonyban nincs egy utólagosan hőszigetelt fallal. Igaz, ezek a zárt tetőt nem vették figyelembe gondolom…

a ház hegyesszögű L alaprajzú, ezért a tetőszerkezet gányolt, manzárdszoba, szar a munkaterület, stb, sok járulékos probléma jönne elő a födémnél. most olyan 3,5M körüli ajánlatokat kaptunk, ennyi pénzünk is épp hogy van, a födém minimum 1,5M lenne pluszban. hallottam h mások sem foglalkoztak a födémmel és nem volt gond. persze h mit hall az ember, az 1 dolog.

Tehát szerintetek mennyire gáz, hogy a borítottgerendás födém szigetelése NÉLKÜL csináljuk meg a házat? a fenti anyagi és műszaki okok miatt... és 6-7cm dryvitet tennénk a falra, nem akarjuk túlzásba vinni a födém miatt.

nem lenne lábazati hőszig sem, mert ott brutális terméskő van, amit szintén komoly költség lenne leverni, helyettesíteni.

egyéb adatok: 180m2 alapterület, 1938 körül épült, nagyméretű tégla fal (29+vak, k=1.66), padlószint: +90, részlegesen alápincézett. ablakcsere nem lesz, jó állapotú gerébtokos ablakok vannak. van 1 tabló a házról ezen a címen : www.kbuss.atw.hu/e2.jpg

Nagyon köszönöm a válaszokat előre is :) K.

2010-04-09
14:25:14
#5144
Stipek,

ha a kőporos vakolatod stabil és erős, tehát nem pereg, nem omlik, nincs elválva a faltól, akkor nem kell lekenni semmivel, jó alapot ad a ragasztónak. Az esetleges hibás, vagy laza részeket el kell távolítani és ezeket simán ki kell vakolni, hogy szintben legyen az eredetivel. A lényeg, hogy a ragasztónak legyen mibe "kapaszkodnia".
Arra viszont nagyon figyelj, hogy a szigetelendő falszakasz száraz legyen, ne legyenek felázások és nedvesedési helyek, mert ez a szigetelő alatt komoly problémákat fog okozni.
2010-04-09
07:01:36
#5135
Még egy kérdés utolag szigetelném a házat kőporos a fal alapozóval le kenjem a kőport nikecell ragasztás előtt

2010-04-07
22:38:02
#5128
Stipek,

a házad negyedik oldalát miért nem lehet/akarod kívülről hőszigetelni?
A vékonyvakolatot egy kis gyakorlással magad is felhordhatod ha jól választod ki a megfelelő struktúrájút. Szerintem tartósabb és időtállóbb mint a kültéri festék, ami szintén nem egy olcsó mulatság. Rendszerben általában olcsóbb, mert nagyobb kedvezményeket tudnak adni rá. Itt a tavasz, a válság, biztos lesznek jó ajánlatok.
2010-04-07
14:21:53
#5121
Stipek!

Nagyon összetett, amit kérdezel, és szerintem ennyi adat alapján, amit megadtál biztosan nem lehet egyértelmű választ adni a kérdése(i)dre.
Ami biztos, általában elmondható, hogy nem szerencsés belső oldali szigetelésben gondolkodni (Ez mindig megnöveli a falszerkezetben történő páralecsapódás, és ezáltal a későbbi penészedés veszélyét; valamint a falszerkezet gyorsabb károsodását.).

Ugyan vannak már nagyon korszerű építési anyagok, falazó anyagok, amik rendszerben alkalmazva megengedhetik a belső oldali szigetelés alkalmazását, de ez mindig anyag és rendszerfüggő, és méretezést igényel.

Vannak itt a fórumon igazán hozzáértők. Én is nagyon sok hasznos infót, segítséget kaptam tőlük. Róbert, Monolit, Hyper, Plaszló neked is segíteni fognak.

Vannak méretező, ellenőrző programok is, amik akkor használhatók igazán, ha korrekt bemeneti adatokat adsz meg.
Ilyen adatok, a szigetelendő falaid szerkezete, anyaga, rétegrendje, vastagsága; falfelületek mérete, esetlegesen a homlokzatokon lévő nyílászárók szerkezete, felülete, hőátbocsátási tényező stb.

Számos egyéb tényező befolyásolhatja, hogy esetedben a házadat mivel, milyen vastagságban érdemes hőszigetelni.
A terasz önmagában nem mérvadó, az azonban igen, hogy a teraszra néző (nyíló) üvegezett felületed mekkora, milyen üvegezésű, milyen szerkezetű, milyen a tájolása, a terasz esetleges beépítettsége, stb.

A lényeg, hogy a többiek is csak akkor fognak tudni segíteni neked, ha lesznek adatok, amiből ki tudnak indulni.

Magam is a saját kivitelezésben gondolkodom, vagy részbeni saját kivitelezésben, de ez mindenképp nagyobb beruházás ahhoz, hogy a pillanatnyi spórolás miatt bátran belevágjak önmagam.
Mert a szigetelésre is elmondható szerintem, hogy egy dolog tudni, hogy hogyan kell helyesen csinálni, s más dolog tudni annak megfelelően elvégezni.

Természetesen a ragasztott, lehálózott s majd becsiszolt felület festhetőségéről, a szerencsés anyagválasztásról a többiek fognak tudni érdemi információkat adni neked.
Kitartás! :)
2010-04-07
07:40:57
#5118
Érdeklődnék hogy van egy házam 3 oldalát be nikecellezném 1 oldalát pedig csak belülről nagyon rossz ötlet mert 1 oldal terasz menyivel lenne KB rosszabb a hőszigetelés
Én nem vakolni hanem festeni szeretném a falat amikor rajt a háló ragasztó mély alapozó mire kell odafigyelni kültéri festésnél
Lényegesen olcsóbb a festés mint a vakolat mert azt megcsinálom a vakolásért meg olyan árakat kérnek hogy az nemnormális
2010-04-04
19:38:41
#5096
Kedves Paga!

Ha már igy szóba került a Kvarc Shield ,akkor kicsit kiegészitem a többi 2009 ben "fejlesztett" anyagok névsorával mint: Magortherm , Roga -Therm .
Előzmény ezeknél az anyagoknál az a közös ,hogy az összes szereplője ezeknek be akart szálni a Hypertherm forgalmazásába.Közben mindegyikük elkezdett saját anyagot fejleszteni, importálni,információt gyűjteni.....Ami fontos műszakilag.
Mind nehezebb (a legkönnyebb elméletileg a Magortherm ,aki az EMI vizsgálatok előtt beszerzett 7 raklap hyperthermet........ (de ez is 218 Kg/m3!
Referenciájuk 2009 től van vagy egyátalán nincs is.(Pl:Magortherm)
A Kvarc Shield meg sem ad térfogatsűrüséget ,csak egy 0,045 ös lambdát (?!)
A Magortherm 210 Kg/m3 anyagra adja meg a 0,048 lambdáját ,ezt az EMI mérte.Ez azért édekes ,mert egy ömlesztett Knauf perlit ami 98Kg/m3 a németek megadnak 0,05 lambdát ,a Hypertherm 114Kg/m3 nél 0,053 ez hihető ,de többinél vannak elképzeléseim ,hogy lehet ez.





2010-03-26
11:10:37
#4943
A legújabb üdvözítőnek tűnő tetőtér-szigetelési koncepcióm a következő lenne:
- Párazárás utólagos megoldása a szarufákra és stukatúrra kívülről ráterített változó páradiffúziós képességű fólia (Dörken Nova Flex)
- Szarufaközök teljes kitöltése cellulóz alapú szigetelőanyaggal (Thermofloc)
- Páraáteresztő fólia a cserép alá

Mi a véleményetek, esetleg valakinek van konkrét hasonló tapasztalata is ?
2010-03-24
09:23:13
#4848
Paga,

Én nem vagyok sem építész, sem kivitelező. Amikor véleményt mondok valamiről, akkor azt fontolom meg, hogy magamnak beépíteném-e a szóban forgó módon, vagy sem.

Szerintem a polisztirolt csak tökéletes vakolatra a teljes felületen szabad ragsztani. Nem elég a táblákat nagy ragsztópacnikkal rögvítve kialakítani a síkot, mert a táblák mögött. és a találkozásoknál a levegő szabadon áramlik. A táblák pontatlan találkozásainál a résbe ragasztó kerülhet, ami hőhidakat okoz, a mögöttes üregekbe zárt pára kicsapódhat. Ez egy kivitelezési hiba. Szerintem rossz "szokás" a vakolatlan téglafalra ragasztott EPS.
És még egy: a koszorúkon túl kell vezetni a szigetelést, sokszor erre nincs mód sem a lábazat, sem a tető miatt. Ebben az esetben fokozattan hőhidassá válik az épület.

Tudom, sok helyen állítják, hogy vakolatlan falra ragasztava meg lehet spórolni a vakolás költségét. Én azt mondanám, hogy ez a módszer egy haladék, kölcsön magas kamattal, amit később meg kell fizetni.


2010-03-24
08:24:38
#4847
Róbert!

Hát ha bevállalnám a szigetelés előtti vakolást, az kapásból annyit drágítana a rendszeren, hogy anyag+munkadíj tekintetében akár felvihetném a Hypertherm rendszert, vagy egy faburkolatos (faházprofilos hajópadló) befúvásos rendszert, amik valamelyest természetesebbnek, barátságosabbnak tűnnek nekem.

Épp tegnap este hívott fel az egyik kőműves vállalkozó ismerősöm -aki már dolgozott a családunknak, szüleimnek-, hogy árajánlatot adjon a hőszigetelésre.
Nos az ő ajánlata -csak munkadíj- alapvakolatra nettó 1200,-Ft/m2 3 cm-ig; +50-100eFt állványozás.
És ez még csak az alapvakolat! A színezés, és a hőszigetelés még nincs benne, ami még +~2500,- Ft+áfa/m2.
Ez eléggé húzósnak tűnik, pláne ha figyelembe veszem, hogy tavaly már kaptam egy elfogadható ajánlatot. Akkor az egész házra a hőszigetelés EPS-sel, +hálózás, színezés, állványozással és egyéb grátisz kőműves munkákkal nettó 800eFt alatt lett volna. Csak sajnos az időpontban nem tudtunk dűlőre jutni.

Egyébként megnézve a Monolit házáról készült képeket, kicsit megnyugodtam, mert még sem olyan vészesek a falaink.
Én gépészként mm-ekben gondolkodom, és gyakran ilyen szemmel nézem a világot. A falainkat is. :)))

A glettvasra tett javaslatot köszönöm. Bennem is felmerült, hogy a lapok széleinél körbe felviendő ragasztót glettvassal teszem homogénebbé.
De most újra olvasva a soraidat a "csak" megjegyzésed elgondolkodtatott.
Te úgy érted ezt, hogy a lapokra a szélekre teljesen körbekenve és középre egy-két pogácsát felvíve, felhelyezés előtt még a téglafalra is vigyünk fel külön ragasztót glettvassal?

2010-03-24
00:26:43
#4843
Paga,

Ha az EPS-nél maradsz, mindenképp javaslom, hogy a téglafalat először vakoljátok le, a táblákat pedig ne csak pogácsákra, hanem fogazott glettvassal lehúzott ragasztóba rögzítsétek.
2010-03-22
20:54:56
#4807
Paga

„hogy mekkora változással számolhatunk majd a hőszigetelés eredményeként.”

Itt számolhatsz: http://apps.biosolar.hu/enercal/ (Programok)itt a fórumon, fent.

"Nem volt teljesen világos, amit a kandallónál írtál. A nagy fa méretek (40cm-es átmérő) miatt lehet, hogy a faelgázosító kazánra gondoltál?"

Saccoltam, de ilyesmi átmérőt rá tudok rakni a parázságyra a kandallóban.

"Az EPS lapokra milyen vastagságban kell felkenni a ragasztót? Mi az ideális, és mi az a többlet, amit még elviselhet a rendszer?"

2-4 cm közötti ragasztóvastagságot vittünk fel a lapra kúposan, a falsík eltéréstől függően. Egy lapos fadarabbal ütöttem fel a falra.





2010-03-22
15:59:58
#4797
Monolit!
2010-03-19
19:36:18

Az világos, hogy a fűtést a saját rendszerre és saját használatunk figyelembevételével kell majd beszabályoznom. (Most is így van.)
A te rendszereddel kapcsolatos kérdéseket (átlaghőmérsékletek, használat jellege, stb...) csak azért tettem fel, hogy legyen viszonyítási alapom.

Mivel úgy kezdtétek el lakni a házatokat, hogy a hőszigetelés már rajta volt, nyilván nincs összehasonlítási adatod arra vonatkozóan, hogy mennyivel csökkent a valóságban az épület fűtéséhez szükséges energiabevitel.
A kérdéseimmel arra szerettem volna rálátni, hogy egy olyan falazatú házban, mint amilyen az enyém is, olyan hőszigeteléssel, mint amilyen várhatóan az enyém is lesz, egy adott használati mód mellett, stb., mennyi energiabevitelre van szükség a fűtéshez.
Ebből az adatból és a saját -szigeteletlen- házam jelenlegi adatából lenne egy hozzávetőleges viszonyítási lehetőségem, arra, hogy mekkora változással számolhatunk majd a hőszigetelés eredményeként.

Nyilván nem lehet teljesen párhuzamot vonni a két épületre csupán az azonos falazatuk és homlokzati hőszigetelésük miatt, hiszen az egyéb szigetelések; az épületek tájolása és ebből adódó hőnyeresége, hővesztesége; a nyílászárók szerkezete, az alkalmazott fűtési rendszerek, stb. mind-mind eltérőek.
Csupán egy támpont lehet a továbbgondoláshoz.


Nem volt teljesen világos, amit a kandallónál írtál. A nagy fa méretek (40cm-es átmérő) miatt lehet, hogy a faelgázosító kazánra gondoltál?

Más...
Az EPS lapokra milyen vastagságban kell felkenni a ragasztót? Mi az ideális, és mi az a többlet, amit még elviselhet a rendszer?
(Nekünk a falak ~10 évesek, és nem nútféderes téglából, csak sima 38-as porothermből készültek. Nem is olyan szép síkok a felületek. Nem mondom, hogy több cm-es eltérések vannak, de bizony az egymás melletti/feletti tégláknál vannak elhelyezkedésbeli különbségek. Több mm-ernyi.)
2010-03-22
12:52:41
#4794
Robert,

Kinyomoztam a korábban említett, kívülről felteríthető, változó páraáteresztőképességű csodafóliát:
www.doerken.de/bvf-de/produkte/dach/dampfsperren/index.php
Mit szólsz hozzá ?
2010-03-19
20:36:18
#4765
Paga!


"Monolit!
Az általad használt polisztirol lapot nem ismerem. Rákeresek majd a neten.
Ellenben az egyik képen látszik egy KingSton-os vödör.
Van infód, tapasztalatod erről a gyártóról és a termékeiről?
Én úgy látom, hogy sok helyen elérhetők az anyagai (polisztirol lapok, ragasztók s talán vakolat is)."

Nem illik gyártókat kritizálni, de vannak hiányosságok, ill. voltak, de nem tudom jobbak-e az anyagok mint előzőleg. A színezővakolat pl. kifakult a napfény hatására, ragasztójuk már jobb mint volt, de nehéz vele dolgozni.

A kandalló normál, 6-8 nagy rönköt fogyaszt el naponta és 26-27,7 C fok van ekkor. Este 1-2 rönköt teszünk rá, de szinte csak azért hogy reggel ne kelljen begyújtani. A hőesés 1,5-2,5 C fok ha este nem fűtünk. 60 cm-es fa is rátehető, átmérőben pedig 40 cm a max. Folyamatos üzembe megy, de kemény fával üzemel ami szinte csak izzik, kicsi (ha van néha) a lángja.

Mindenhol kövezettek a helyiségek és van padlófűtés, de nem kell mindenhol használnom. A hálószobákban és a fürdőkben radiátoros fűtés is van. Ennek átmeneti időszakban lehet jó hasznát venni.

A termosztát úgy van beállítva, hogy délben ráfűtsön egy keveset, temperáljon. A padlófűtés tehetetlensége be van kalkulálva nálam, este fűtöm fel, reggelre már nincsen hideg felkelésnél. Mire elmegyek már hűl lefelé. Itt nem alkalmazok öntanulós termosztátot, ezért túlfűt, ami be van kalkulálva . Este öttől intenzíven fűtök 8 óráig. Két termosztátot használok, egyet a padlóra egyet a radiátoros körre.

A saját rendszeredet a saját lakásodhoz kell hangolni. A termosztátot percre pontosan beállíthatod.Fajtától függően több kapcsolási pontja is lehet, azaz annyiszor tud kapcsolni, fűteni. Ha van padlófűtésed, annak tulajdonsága alapján kell programozni. Ha két órát késik, két órával előbb kell indítani a fűtést. Ha a termosztát túlfűt, figyelembe kell venni hogy mennyivel. Tapasztalat alapján el lehet találni a kapcsolási pontokat és a beállítandó hőfokokat.

A teddy hengeres vakolat a cuppantott vakolathoz hasonlatos felületet ad, csak kisebb méretűek a csúcsok értelemszerűen. Homogén, de ahhoz egyenletes anyagfelvitel kell, ahol több az anyag, kissé másabb felületet ad. Azt mondják, hogy nem olyan tartós mint a dörzsölt. Természetesen könnyebb kivitelezni mint a dörzsöltet. Nálam az ívek között van hasonló festékkel kivitelezve. Kissé másabb a hozzávaló teddy, könnyebben bolyholódik, húzza az anyagot.

Az általad nézett Hypertherm rendszer nálam kakukktojás. Ahhoz hogy kellően tapadjon, műgyanta diszperzióval kell a habarcsot feljavítani. Az viszont csökkenti a fal páraáteresztő képességét.
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva