English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2010-09-20
07:37:53
#7643
"Nagyon jó lenne, ha valaki tudna mondani valamilyen igazi indokot, hogy tényleg megérti kétszer (vagy háromszor?)annyit fizetni érte.
Szeretném, ha valaki meggyőzne, miért jobb a kőzetgyapot. - Vagy nem jobb?"

Elméletben jobb, de a kivitelezése problémásabb,ezért nem terjed annyira a használata.

Háza válogatja (és a lakó életvitele) hogy mennyi pára jut be a falazatba. Egyes esetekben (pl. múzeális épületnél) másként nem megoldható a falak kellő átszellőztetése.

Új építésű kellően kivitelezett háznál gyakorlatilag nem indokoltabb a használata, hacsak az égéskésleltető hatását nem vesszük figyelembe.

A vastagabb fal lenne az ideális, mint az utólagos hőszigetelés.
Balazs69Válasz erre
2010-09-19
11:31:13
#7616
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni annak eldöntésében, hogy kőzetgyapottal, vagy EPS -el szigeteljem-e a házamat? A kőzetgyapot jóval drágább, biztos ezért használ mindenki EPS-t.
Olvastam, hogy a kőzetgyapot javára írható, hogy az tűzálló.
Viszont, ha nagy tűz van, akkor úgyis leég minden, ha csak kicsi, akkor az EPS-en levő vakolat megvéd a tűztől. Családi házban csak ez miatt nem használnék kőzetgyapotot.

A kőzetgyapot páratechnikailag sokkal jobb - állítólag. De a gyakorlatban ez mit jelenthet? AZ EPS-el szigetelt fal penészedik, a kőzetgyapotos pedig nem? Gondolom nem ilyen egyértelmű a dolog.
Állítólag a téglafalon nem jut át számottevő nedvesség, akkor meg minek is kell a falnak lélegeznie? Olvasok ezt - azt, de igazából semmilyen kézzelfogható indok nincs, hogy miért válasszam a kőzetgyapotot.
Pedig az sokkal szimpatikusabb lenne. Nagyon jó lenne, ha valaki tudna mondani valamilyen igazi indokot, hogy tényleg megérti kétszer (vagy háromszor?)annyit fizetni érte.
Szeretném, ha valaki meggyőzne, miért jobb a kőzetgyapot. - Vagy nem jobb?
2010-09-08
10:52:16
#7302
st6969,
ha a házad falán a vakolat már elkezdett leválni a falról, az tovább is fog terjedni, és egyre nagyobb rész lesz bizonytalan. Egy ideig megfogja az ép vakolat a táblákat, de ha már az is elválik a faltól feszültségek keletkeznek a szigetelésben és ez tovább rontja majd a helyzetet. A háló sem csodafegyver, egy darabig egyben tartja a szigetelést, de nem a végtelenségig. Tehát ahogy Róbert mondta, ne hagyd magad megvezetni, az összes kopogó, porló részt veresd le és javíttasd ki, később már ne kelljen emiatt paráznod. Ha minden jól megy, ez a szigetelés hosszú ideig a házadon lesz, itt nem érdemes spórolni.
Az előző házamon volt ilyen vakolat, kb 1 négyzetméteren láttam, hogy nem túl jó. Elkezdtem leverni és csak jött és jött, az eredeti hibásnak vélt rész többszörösét le kellett szednem, míg körben ép, jól tapadó vakolatig jutottam el.
2010-09-07
13:39:50
#7287
st6969,

Csak a tökéletesen állékony vakolat felel meg. Tehát régi vakolatot leverni, portalanítani, és teljesen síkba vakolni, de nem kell rá símítóvakolat.
A síkot ellenőrizd, ne hagyd magad meggyőzni, hogy "majd a ragasztó kihozza".

2010-09-07
09:25:21
#7277
Sziasztok!
66-ban épült a ház kisméretű téglából. Most 10cm-es EPS szigetelést szeretnék felrakatni. Kérdésem, hogy a jelenleg meglévő (nem túl jó állapotú) kőporos vakolatra lehet-e rárakni? Vagy mindenféleképpen le kellene verni a jelenlegi vakolatot? Ez utóbbi esetben újra kell-e vakolni, vagy a csupasz téglára ragasztani (nem tudni mennyire egyenletes a fal)?
Köszönöm: st
2010-08-30
09:47:01
#7127
Zsezse,
miért kéne feleslegesen "leglettelni" a külső vakolatot ragasztóval? Az érdes felület jobb tapadást, jobb alapot biztosít a ragasztónak - feltéve, hogy meg tud ragadni rajta. Mivel a szigetelőlapokat úgy is körbekened ragasztóval, nem kell félned a tábla alatti légmozgások kialakulásával.
A könyöklőt szerintem cserélni lenne érdemes, szépen megtoldani nem tudod, hogy ne látszódjon. Gondolom ezt is össze lehetne ragasztani - miért pont műkövet ne lehetne -, de akkor is össze kéne csiszolni, polírozni, amit beépítve nem lehet szépen.
2010-08-04
17:44:21
#6793
kerdes:

csinalt-e mar valaki olyat, hogy egy meglevo EPS+nemesvakolatra rakott extra szigetelest?

gondolom ugy kellene nekiallni, hogy elobb lehuzni egyenesre ragasztoval, es arra fel az ujabb reteget.
gondolkodom, hogy az elkov. 5 evben fokoznam a mostani 5 centit.

mit csinaljak a konyoklokkel?!
muko parkanyok vannak, es nem birnanak mar ki +5 centit.
gondolkodtam azon, hogy egy par centit valahogy ratoldani:)
2010-06-15
15:03:28
#6134
zsezse,

Ebben az esetben telibe szigetelném a falat, és kősőbb szorosan mellé építeném a garázs falát.

Ha van a garázsnak déli fala, akkor érdemes lehet egy sörkollektorral megsegíteni.
2010-06-15
09:25:26
#6130
Robert

koszonom.

"A garázs szigetelése attól függ, hogy fagymentesre akarják-e megcsinálni. Ha igen, akkor hőszigetelt garázsajtó is kell, és akkor a házat a garázzsal együtt kell becsomagolni. Ha nem egyidőben épülnek, akkor külön mozog a kép épület, ebben az esetben a házat önmagában szigetelném, a garázs fagymenesítéséről másképp gondoskodnék"

mindenkeppen fagymentesre szeretnenk a mellekepuletet is, tehat kivulrol le fogjuk szigetelni. sajnos utolag epul hozza, igy a mozgas valamelyest kalkulalt.
el tudom kepzelni, hogy a toldasnal valamilyen dilettacios megoldast fogunk alkalmazni.
2010-06-15
08:45:02
#6128
zsezse,

Az AUSTROTHERM GRAFIT (és REFLEX) alacsonyabb hővezetési tényezővel rendelkezik, mint a fehér homlokzatszigetelő lemez (valamivel jobb hőszigetelő).

Lényeges paraméterek
Hővezetési tényező: GRAFIT=0,032 W/(m·K), NORMÁL=0,041 W/(m·K)
Páradiffúziós ellenállás: nincs különbség
Méretállandóság normál klímán: GRAFIT=± 0,2 %, NORMÁL=± 0,5 %

Én azt mondom, hogy a döntést a a beszerzési ár figyelembevételével kell meghozni, mert a minőség ugyanaz.

A 8cm EPS teljesen korrekt vastagság. A vakolatran falakat és a hibás vakolatot javítani kell. A durva vakolás elég, de a síkot szépen meg kell csinálni. A 6 ragsztópogácsa mellett a táblák szélét és végig kell kenni.

A garázs szigetelése attól függ, hogy fagymentesre akarják-e megcsinálni. Ha igen, akkor hőszigetelt garázsajtó is kell, és akkor a házat a garázzsal együtt kell becsomagolni. Ha nem egyidőben épülnek, akkor külön mozog a kép épület, ebben az esetben a házat önmagában szigetelném, a garázs fagymenesítéséről másképp gondoskodnék.

A 90cm-es lábazat nem igényli a járda szint alatti szigetelést, de könnyebb a szegélyt kialakítani, ha kb 20cm mélyen fejezed be. Üregeket semmi esetre se hagyj az EPS mögött, a kőlábazatot síkba kell vakolni. A lábazat kialakítható EPS/XPS helyett hőszigetelő vakolattal is, ha így is úgy is vakolni kell.
Szuterén esetén tényleg nem árt a pincefat is szigetelni, egészen az alapig, úgy todom, hogy a vízszigetelésre szokták tenni. Szigetelőfal építése esetén elég kiásni az éppen szükséges pincetömböt, amíg a hőszigetelés esetén a munkaterülettel több föld megmozgatására van szükség. Az idézet ok.



2010-06-14
23:51:56
#6124
sziasztok

hoszigetelessel kapcsolatban lenne par kerdesem:
-mi a kulonbseg a sima EPS es a grafitos hoszigetelo megoldasok kozott?
a grafitos arban kicsit dragabb.
-a mi eghajlatunkra milyen vastag EPSt ajanlanatok egy 30as falra, amely perlites vakolattal lett bevakolva? 1980ban epult haz, 1 szint, B30as vagy ALFA tegla.
mint laikus, a 8cm-t celoztam meg. vagyonokat nem akarunk rakolteni, nem a passziv haz a cel, de egy mai es 5 ev mulva is korrekt hoszigetelesben gondolkodunk.
K1.0-as ablakok lesznek benn (majd)

-milyen melyen erdemes leszigetelni a labazatot? a jelenlegi padloszint 90 cm magasan van a foldszintje felett, termeskobol kirakva a labazat. erdemes felbontani a jardat, ahol lehet, es meg lejjebb menni a fold szintje ala vagy eleg ennyi? nincs szuterin.

-szinten labazati kerdes, hogy mivel a labazat nem teljesen sima felulet (mint irtam, zuzottkovel van kirakva), erdemes-e igy rarakni a labazati szigetelest, nem gond a mogotte levo legresek? vagy elobb simara vakolni, es utana szigetelni?

-szinten kerdes, hogy vakolatlan teglafalra erdemes-e feltenni (kicsit nagyobb csomokban) vagy elobb mindenkeppen vakoljuk be a falat es utana szigeteles? talan robert irt a szigeteles mogotti ho/leg mozgasokrol ilyen esetekben.

-terv, hogy a haz melle epul egy 4 meter szeles mellekepulet: garazs, kazanhaz, spejz, mosokonyha.
ezeket a helysegeket azonban nem futenenk kimondottan. ebben az esetben hogy erdemes szigetelni? a haz falat a garazson belul is leszigetelni + a garazs epuletet kulon?
vagy csak az egesz epuletkomplexumot kivulrol korbe, es bevallalni, hogy a hazbol jut at valamennyi meleg a garazsba stb helyekre?

+kerdes:
-az infrakameras ember azt mondta, hogy a szuterint is erdemes lett volna a fold szintje alatt legalabb a fagyhatarig leszigetelnunk - jelenleg csak a jardaszintig megy le az EPS-. ilyen esetben hogy erdemes felhelyezni a szigeteloanyagot?
belulrol kifele a mostani retegrend: vakolat - beton - katranypapir - vizszigetelest vedo teglafal - fold.
hova lett volna erdemes tenni a labazati szigetelest?
a vizszigetelest vedo teglafalat velemenyem szerint mar felesleges szigetelni, mert az ugyis vizesedik, es elvezeti a hot. rosszul gondolom?!
UPDATE: erre talaltam egy ilyen valaszt:
A pince földdel érintkező külső falának hőszigetelése

"Az URSA XPS terméket a pincefalak külső hőszigeteléseként közvetlenül az épület vízszigetelésére helyezik. Az URSA XPS nem csak a káros hő veszteséget és penészgomba képzõdést akadályozza meg, hanem a vízszigetelést is megbízhatóan védi a mechanikus károsodások ellen. Az URSA XPS védi az épületet a fröccsenő víz által terhelésnek kitett lábazati részeken is és ezáltal megteremti a káros hő hidak nélküli átmenetet a pince és homlokzati szigetelés között."

koszonom a segito valaszokat.
2010-06-02
11:34:38
#5995
wombats,

Az előző hozzászólásomban azt írtam, hogy legelső munka a tető, látva képet most azt mondom, hogy a vízszigetelések felülvizsgálata és javítása legyen az első. Anélkül semmilyen szigetelésbe nem érdemes belekezdeni.

A hőszigetelő vakolat előnye, hogy a lábazati egyenetlenségeket ki lehet vele simítani úgy, hogy a legvékonyabb ponton se legyen 5cm-nél kevesebb hőszigetelés.
A felső falszakaszra a burkolókő és ragasztó vastagságának megfelelően több szigetelés jut, ha szintbe kell hozni a kettőt. Én csak oda tennék kőburkolatot, ahova feltétlen muszáj (mert előírják).

A dekor vakolat struktúrája már akármilyen lehet, jellegében helyreállítható az eredeti hatás.

Ha nem lehet kiszedni az ablak kávát, akkor meg kell toldani. A szárnyakban úgy is cserélni kell az üveget, talán a szárnyakat is.
2010-06-02
10:56:42
#5994
wombats!

A külső szigetelésnek akkor lőttek! Marad a belső, de ekkor lecsökken a hasznos alapterület. Végső megoldás: - eladás!

Üdv: Pali
2010-06-02
09:25:59
#5992
Köszönöm a válaszokat!
A lábazat nagy kb. 30x30 cm-es kövekből van, nem csak burkolat, így lebontani lehetetlen. Én értem hogy ott is szigetelni kéne...de ha erre rátszek valamit vagy lekenem valamivel utána hogyan fog ugyanígy kinézni mint most???
Ha meg nem szigetelem le akkor a fölötte levő rész nem fog kijebb állni?

Az ablakok egy külön probléma, mert a statikus nem javasolja a kiszedésüket és ha a szigetelés miatt vastagabb lesz a fal akkor nyilván valahogy az ablakot is szélesíteni kellene...
Bocsi, nem egyszerű a történet:)

A hőszigetelő vakolat csak egy massza ami fel van kenve a falra? Milyen vastag? Ez nekem tetszene, csak nem tudom mennyit ér? ELég ez?


2010-06-02
08:13:08
#5990
wombats,

Az egyértelmű, hogy legelőször a tetőt kell felújítani, a padlástérben a tereket kialakítani és a szigeteléseket elvégezni.

Én mindig más megoldásokat javaslok, ha a belső szigetelés elkerülhető. Ennek csak az egyik oka az, hogy jó időre ki kell üríteni a lakást. Ha a belső vakolást is fel kell újítani, akkor ez utóbbit így is úgy is meg kell tenni, de a belső falon elhelyezett szigetelés a szememben csak egy kényszermegoldás.
Az alapján a kép alapján, amit feltettél, a külső hőszigetelés nem tűnik kivitelezhetetlennek.

A terméskővel kirakott lábazat esetén jó lenne tudni a burkolat vastagságát, állékonyságát. Ha nagyon erős, és a ház állékonysága is függ tőle, akkor hagynám, egyébként leszedném.

A vakolat teljes leverése után az ablaktokokat (akár a régieket meghagyva, akár újakat) a későbbi szigetelés síkjába kellene átállítani.

A letisztított homlokzat egyenetlenségei és az íves szakaszok miatt én is szigetelő vakolatot javasolnék. A szigetelést végig kellene futtatni a lábazaton is.
A lábazat kialakításánál (esetleg csak az utca fronton) az eredeti kövezést kellene imitálni.


2010-06-02
07:27:33
#5987
wombats,

Ha nem lehet kivül hőszigetelni ,lehet belülről hőszigetelő vakolással szigetelni.Az internetben az a jó ,hogy bárki bármit leirhat ,még ha nem is látott olyat amiről ir. Monolit szerint pur habbal fújt műemlék épület,szerintem csarnokok acélszerkezetére,födémekre alkalmazzák ,de nem igazán páradiffúz ,ezért homlokzatra nem alkalmazzák.
Nekünk ebben a témában sok éve működő referenciáink vannak.A II.kerületben is több megtekinthető.A magam részéről a vakolt hőszigetelést ajánlom.Ebből a termékből sok van ,mi a legkönnyebb ,legjobb mért hőszigetelő értékkel rendelkező anyagot képviseljük.


2010-06-02
07:07:19
#5986
Van olyan lehetőség, hogy a ház falát PU habbal be tudják fújni. Ez megoldás lehet az íves falra is. Azonban az UV fényre érzékeny, ezért takarni kell. Ezt legtöbbször speciális festékkel érik el. A homlokzatot nem lehet a hagyományos módon beszínezni, értve ezalatt a kőporozás hagyományos és új módozotait, mivel a felület rusztikus lesz.

A festést valószínűleg többször meg kell a későbbiekben újítani.

Több képet kellene feltenned a homlokzatról, hogy pontosan lehessen tudni a megoldást.

A"furcsa beton" valószínűleg salakbeton lehet.
2010-06-01
20:59:58
#5983
Építészetileg védett, meg kell őrizni az eredeti külsőt. Mellesleg a nap ellen is védett a sok fa miatt :)
A fal alul terméskő kb 1,2m magasságig felette maga a ház nem téglából, hanem furcsa betonból készült kockákból épült, ez van bevakolva. több építész is járt a házban, nem igazán láttak még ilyet...
Az egész tetőt felújítjuk és beépítjük, majd akkor szigetjük is (már tőletek megtanultam hogy ez mennyire fontos).



2010-06-01
11:57:15
#5978
wombats,

Építészetileg, vagy a napsugarakkal szemben védett a homlokzat?
Ha építészetileg védett, azt jelenti, hogy a szigetelés után a homlokzat eredeti megjelenését kell reprodukálni?
Nem sóskúti kövekre gondolsz (betonkockák)?
Padlás be van építve?
Az egyszerűbb munkák házilagos kivitelezésbe is belevágnátok?

Fényképek segítenének.
2010-06-01
11:25:44
#5976
Sziasztok!

Először is gratulálok az oldalhoz, nagyon informatív. Végigolvastam a topikot, de nem találtam választ a problémámra, szóval kérdeznék:
A ház:
-90 éves
-védett külső homlokzat, ami egy helyen kissé íves és díszített különben egyenes
-ezen az íves oldalon kifelé nyíló ablakok
-alul terméskő, felette néhol potyogó vakolat
-fal 30cm vastag beton kockákból épült
-sok nagy fa a kertben ami nyáron szuper hűvössé teszi a házat, amúgy HIDEG...

Nagyon szeretnénk valahogy szigetleni, de mindenki rázza a fejét, hogy ezt nem lehet...az íves rész és a terméskő miatt.

Gondolkodom a belső hőszigetelésen is, bár értem hogy ti nem nagyon javasoljátok, de talán jobb mint a semmi. Ezzel az a gondom, hogy belül a sarkok ívesek, és a plafon fazettás...nyilván nem szeretném hogy ez eltűnjön.

Van bármi megoldás??

Budakeszi, szőke kismama vagyok, magyarul nem beszélő férjjel (ami nem jelenti hogy milliomosok vagyunk) aki kissé kiszolgáltatottnak érzi magát az építőipar útvesztőiben..Köszönöm a válaszokat!
2010-05-01
16:24:28
#5472
Robert,
készönöm a reagàlàst,
én szeretném jol meggondolni kire bizzam, de a problema pont az, kire is bizhatnàm és ki az, aki egy ilyen "csekély" munkàt elvàllal?
2010-04-30
15:56:32
#5464
evamari,

Sajnos csak a felületi sérülés javítható észrevétlenül.

A komolyabb horpadás nem csak a színezést, de a szigetelőt és a glettelést/hálót is átszakítja. Ilyenkor lehetőleg téglalap alakban egészen a falig ki kell vágni majd újraépíteni a hiányzó részt. A hálót 10 cm átfedéssel visszaragasztani a régi felületre is, majd újravakolni. A javítás meg fog látszani.

Ha kicsi a baj, esetleg kapható javító anyag, érdemes a hőszigetelő rendszer gyártóját megkérdezni, hogy mit ajánl.

A javítás nagyon kényes művelet, jól gondold meg kire bízod.
2010-04-30
13:19:43
#5461
Remélem tud valaki segiteni!
Hàzunk fala kivülröl szigetelést és friss vakolàst kapott.A még folyo munkàk soràn egy gép "behorpasztotta" és egész kicsi területen felszakitotta.
Hogyan, kivel lehet megjavittatni?
Köszönöm, ha valaki segit!
Krisztian100Válasz erre
2010-04-26
23:37:41
#5417
Kedves Róbert, László, Paga :) elnézést, kicsit eltüntem, de a válaszokat még anno megnéztem és nagyon köszönöm ;) Igen, pontosan az eresz, a terasz, meg 1 oromfal is meg lesz csinálva a ház (meg a szig) védelmében. per pill árajánlatok beszerzése folyik, és 1 haverommal nyomulunk winwatt-ban, h vmi értelmes választ tudjak adni a családnak a megtérülésre. ha vmi okos dolog kijön, akkor itt is megírom :)
2010-04-18
07:45:13
#5268
Paga,

Azért gyanakodtam a kazáncserére, mert más változást nem említettél. A nyílt égésterűről zárt égésterűre csere is okoz ilyen váratlan párásodást. A növények betelepítése szintén. A pára csökkentésére vannak ajánlások egy másik rovatban.
A napi kétszeri kiszellőztetés (legfontosabb a közvetlen sötétedés utáni) a növényink teleltetésére használt fűtetlen télikertünkben nagyban lecsökkentette a ablakokon kicsapódó pára mennyiségét.

Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva