English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2010-09-23
10:45:43
#7758
Pali,
olvastam én is erről, de az ára nem versenyképes a normál ragasztókéval. Viszont a hab rugalmassága meggátolhatja a szigetelőanyag későbbi elválását az alaptól.
2010-09-23
10:30:37
#7755
Ház szigeteléséről sok-sok kép itt: - www.picasaweb.google.com/lh/view?q=W%C3%A4rmed%C3%A4mmung&psc=G&filter=1#
Német-Osztrák-svájci megépített házakról képek.
Jellemzően szélén körbe, majd belülre pár pogácsa. Legújabb technika a nem táguló PUR-habbal ragasztás.
A falakon távozó páráról részletesebben itt: - www.austrotherm.hu/?link=para_a_falban-Oldal-40-211-Page-2.html
Egy kis részlet kiragadva: - Itt jegyeznénk meg, hogy a „lélegző falak” híveinek az sem szokott feltűnni, hogy míg a családi ház földszintjén költségekre tekintet nélkül erőltetik a fokozott páraáteresztést, addig a tetőtérben – helyesen! – a hőszigetelés belső oldalán párazáró fóliát helyeznek el.
Összehasonlítás egy műszaki lapban az EPS-kőzetgyapot között: - www.muszakilapok.hu/magyar-epitestechnika/eps-vagy-kozetgyapot.




2010-09-23
10:30:37
#7756
Láttam katalógusokban mikroperforált szigetelő lapokat, amiknek jobb a páravezetése mint a sima "hungarocell"-nek. Fontos, hogy a külső vakolat is páraáteresztő legyen, de halottam olyan véleményt is, hogy a levegőben szálló szennyeződés, por, korom, stb. pár év alatt eltömíti a lélegző vakolat pórusait és onnantól párazáróvá válik. :-((
Én a kőzetgyapot legnagyobb előnyét a tűzállóságában látom, ez főleg könnyűszerkezetes és fa házaknál fontos szempont. A másik számomra fontos szempont, hogy a bogarak, rágcsálók nem költöznek be alá. A hungarocellbe gyönyörű járatokat tudnak fúrni, rágni ha be tudnak menni alá. Kiváló telelőhely, a ház fala melegíti, kívülről a hideget elzárja. Ami még kedvező, a belső réteg rugalmassága miatt jobban felveszi a fal egyenetlenségeit és bár vastag téglafalnál nem annyira érezhető, de valamilyen mértékben hangszigetelő is.
Majdnem egy évig állt a tetőtérbe szánt kőzetgyapot szigetelésem a szaletli alatt úgymond szabadon, de amikor szétszedtem nem voltak benne sem bogarak, sem rágcsálók nyomai. Egy két helyen látszott, hogy megpróbálták, de tovább álltak.

2010-09-23
10:02:34
#7751
balázs69,

Gondolj bele, hogy miről beszélnek a pogácsások, amikor a hátsó kiszellőzésről van szó. Az olyan, mintha távtartókra szerelnéd a szigetelőt, a hideg levegő pedig szabadon áramlana mögötte. Akkor mi szigetel?

A kőzetgyapot szigetelést kevés kőműves tudja jól felrakni (kevesebb, mint az EPS-t), ezért meg kell találni a megfelelőt.

Itt látsz egy ugyanolyan ház sk szigetelését, mint a tied (b30) http://biosolar.hu/forum/show/38637#38637

2010-09-23
09:54:34
#7750
Egy-két éven bellül nekem is esedékes lesz a külső szigetelés. Nekem sem szimpatikus a "hungarocel". Beszélgettem a belső felújításaimat végző kőművessel erről, és két dolgot mondott. (ritka korrekt gyerek, továbbképzésekre is jár folyamatosan)
- Egyrészt létezik (én még soha nem láttam/hallottam) perforált polisztirol szigetelő lap, amit páraáteresztő anygokkal körbedolgozva hasonló eredményt lehet elérni mint kőzetgyapottal (Az ára majdnem mint a kőzetgyapoté).
- Kőzetgyapot esetében telibe kell ragasztani, valamint nagyon kell figyelni a sík felület kialakítására, mert késöbb nem lehet síkba csiszolni, ez tovább drágítja (a + anyagszükséglet miatt) a salakgyapotot.
- a szürke polisztirol lapot nem tartotta versenyképesnek.
Mi a véleményetek?

T.
balázs69Válasz erre
2010-09-23
09:32:33
#7748
Nálam egy kb 25 éves, B30-as téglából épült ház utólagos szigeteléséről lenne szó.
Ezek szerint az EPS alatt vizesedik a fal? Nagyon durva! Ezt még eddig sehol sem hallottam. A felrakással kapcsolatban is egymásnak ellentmondó dolgokat lehet olvasni egyes helyeken. Egyik helyen a pogácsákkal való ragasztást ajánlják, mert akkor ki tud szellőzni a fal. Ott a telibe ragasztást kivitelezési hibának veszik. Máshol meg a lemezek széleinek körbe ragasztózását, és belül ragasztó pogácsák felrakását mondják a helyes módszernek.
Tehát mégiscsak a kőzetgyapot lenne a jobb. Ott a telibe ragasztás lenne a jó? 12 cm vastag Rockwool frontrock MAX-e-re gondoltam.
Későn találtam erre a fórumra, addig gondolkodtam, míg lekéstem az akciós időszakot.
Ugye a felrakáshoz nem kell semmi különleges? Egy kőműves fel tudja rakni?

2010-09-20
10:56:42
#7652
Sándor hozzászólásához három grafikon:
1/8cm EPS, 2/8cm kőzetgyapot vakolva, 3/ 8cm kőzetgyapot kiszellőztetett burkolattal
Az EPS esetén a szigetelőréteg vastagságának a felénél a harmatpontnál járunk (biztosan rossz a szerkezet, ha a kék és zöld görbék metszik egymást = párakicsapódás)









2010-09-20
07:37:53
#7643
"Nagyon jó lenne, ha valaki tudna mondani valamilyen igazi indokot, hogy tényleg megérti kétszer (vagy háromszor?)annyit fizetni érte.
Szeretném, ha valaki meggyőzne, miért jobb a kőzetgyapot. - Vagy nem jobb?"

Elméletben jobb, de a kivitelezése problémásabb,ezért nem terjed annyira a használata.

Háza válogatja (és a lakó életvitele) hogy mennyi pára jut be a falazatba. Egyes esetekben (pl. múzeális épületnél) másként nem megoldható a falak kellő átszellőztetése.

Új építésű kellően kivitelezett háznál gyakorlatilag nem indokoltabb a használata, hacsak az égéskésleltető hatását nem vesszük figyelembe.

A vastagabb fal lenne az ideális, mint az utólagos hőszigetelés.
Balazs69Válasz erre
2010-09-19
11:31:13
#7616
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni annak eldöntésében, hogy kőzetgyapottal, vagy EPS -el szigeteljem-e a házamat? A kőzetgyapot jóval drágább, biztos ezért használ mindenki EPS-t.
Olvastam, hogy a kőzetgyapot javára írható, hogy az tűzálló.
Viszont, ha nagy tűz van, akkor úgyis leég minden, ha csak kicsi, akkor az EPS-en levő vakolat megvéd a tűztől. Családi házban csak ez miatt nem használnék kőzetgyapotot.

A kőzetgyapot páratechnikailag sokkal jobb - állítólag. De a gyakorlatban ez mit jelenthet? AZ EPS-el szigetelt fal penészedik, a kőzetgyapotos pedig nem? Gondolom nem ilyen egyértelmű a dolog.
Állítólag a téglafalon nem jut át számottevő nedvesség, akkor meg minek is kell a falnak lélegeznie? Olvasok ezt - azt, de igazából semmilyen kézzelfogható indok nincs, hogy miért válasszam a kőzetgyapotot.
Pedig az sokkal szimpatikusabb lenne. Nagyon jó lenne, ha valaki tudna mondani valamilyen igazi indokot, hogy tényleg megérti kétszer (vagy háromszor?)annyit fizetni érte.
Szeretném, ha valaki meggyőzne, miért jobb a kőzetgyapot. - Vagy nem jobb?
2010-09-08
10:52:16
#7302
st6969,
ha a házad falán a vakolat már elkezdett leválni a falról, az tovább is fog terjedni, és egyre nagyobb rész lesz bizonytalan. Egy ideig megfogja az ép vakolat a táblákat, de ha már az is elválik a faltól feszültségek keletkeznek a szigetelésben és ez tovább rontja majd a helyzetet. A háló sem csodafegyver, egy darabig egyben tartja a szigetelést, de nem a végtelenségig. Tehát ahogy Róbert mondta, ne hagyd magad megvezetni, az összes kopogó, porló részt veresd le és javíttasd ki, később már ne kelljen emiatt paráznod. Ha minden jól megy, ez a szigetelés hosszú ideig a házadon lesz, itt nem érdemes spórolni.
Az előző házamon volt ilyen vakolat, kb 1 négyzetméteren láttam, hogy nem túl jó. Elkezdtem leverni és csak jött és jött, az eredeti hibásnak vélt rész többszörösét le kellett szednem, míg körben ép, jól tapadó vakolatig jutottam el.
2010-09-07
13:39:50
#7287
st6969,

Csak a tökéletesen állékony vakolat felel meg. Tehát régi vakolatot leverni, portalanítani, és teljesen síkba vakolni, de nem kell rá símítóvakolat.
A síkot ellenőrizd, ne hagyd magad meggyőzni, hogy "majd a ragasztó kihozza".

2010-09-07
09:25:21
#7277
Sziasztok!
66-ban épült a ház kisméretű téglából. Most 10cm-es EPS szigetelést szeretnék felrakatni. Kérdésem, hogy a jelenleg meglévő (nem túl jó állapotú) kőporos vakolatra lehet-e rárakni? Vagy mindenféleképpen le kellene verni a jelenlegi vakolatot? Ez utóbbi esetben újra kell-e vakolni, vagy a csupasz téglára ragasztani (nem tudni mennyire egyenletes a fal)?
Köszönöm: st
2010-08-30
09:47:01
#7127
Zsezse,
miért kéne feleslegesen "leglettelni" a külső vakolatot ragasztóval? Az érdes felület jobb tapadást, jobb alapot biztosít a ragasztónak - feltéve, hogy meg tud ragadni rajta. Mivel a szigetelőlapokat úgy is körbekened ragasztóval, nem kell félned a tábla alatti légmozgások kialakulásával.
A könyöklőt szerintem cserélni lenne érdemes, szépen megtoldani nem tudod, hogy ne látszódjon. Gondolom ezt is össze lehetne ragasztani - miért pont műkövet ne lehetne -, de akkor is össze kéne csiszolni, polírozni, amit beépítve nem lehet szépen.
2010-08-04
17:44:21
#6793
kerdes:

csinalt-e mar valaki olyat, hogy egy meglevo EPS+nemesvakolatra rakott extra szigetelest?

gondolom ugy kellene nekiallni, hogy elobb lehuzni egyenesre ragasztoval, es arra fel az ujabb reteget.
gondolkodom, hogy az elkov. 5 evben fokoznam a mostani 5 centit.

mit csinaljak a konyoklokkel?!
muko parkanyok vannak, es nem birnanak mar ki +5 centit.
gondolkodtam azon, hogy egy par centit valahogy ratoldani:)
2010-06-15
15:03:28
#6134
zsezse,

Ebben az esetben telibe szigetelném a falat, és kősőbb szorosan mellé építeném a garázs falát.

Ha van a garázsnak déli fala, akkor érdemes lehet egy sörkollektorral megsegíteni.
2010-06-15
09:25:26
#6130
Robert

koszonom.

"A garázs szigetelése attól függ, hogy fagymentesre akarják-e megcsinálni. Ha igen, akkor hőszigetelt garázsajtó is kell, és akkor a házat a garázzsal együtt kell becsomagolni. Ha nem egyidőben épülnek, akkor külön mozog a kép épület, ebben az esetben a házat önmagában szigetelném, a garázs fagymenesítéséről másképp gondoskodnék"

mindenkeppen fagymentesre szeretnenk a mellekepuletet is, tehat kivulrol le fogjuk szigetelni. sajnos utolag epul hozza, igy a mozgas valamelyest kalkulalt.
el tudom kepzelni, hogy a toldasnal valamilyen dilettacios megoldast fogunk alkalmazni.
2010-06-15
08:45:02
#6128
zsezse,

Az AUSTROTHERM GRAFIT (és REFLEX) alacsonyabb hővezetési tényezővel rendelkezik, mint a fehér homlokzatszigetelő lemez (valamivel jobb hőszigetelő).

Lényeges paraméterek
Hővezetési tényező: GRAFIT=0,032 W/(m·K), NORMÁL=0,041 W/(m·K)
Páradiffúziós ellenállás: nincs különbség
Méretállandóság normál klímán: GRAFIT=± 0,2 %, NORMÁL=± 0,5 %

Én azt mondom, hogy a döntést a a beszerzési ár figyelembevételével kell meghozni, mert a minőség ugyanaz.

A 8cm EPS teljesen korrekt vastagság. A vakolatran falakat és a hibás vakolatot javítani kell. A durva vakolás elég, de a síkot szépen meg kell csinálni. A 6 ragsztópogácsa mellett a táblák szélét és végig kell kenni.

A garázs szigetelése attól függ, hogy fagymentesre akarják-e megcsinálni. Ha igen, akkor hőszigetelt garázsajtó is kell, és akkor a házat a garázzsal együtt kell becsomagolni. Ha nem egyidőben épülnek, akkor külön mozog a kép épület, ebben az esetben a házat önmagában szigetelném, a garázs fagymenesítéséről másképp gondoskodnék.

A 90cm-es lábazat nem igényli a járda szint alatti szigetelést, de könnyebb a szegélyt kialakítani, ha kb 20cm mélyen fejezed be. Üregeket semmi esetre se hagyj az EPS mögött, a kőlábazatot síkba kell vakolni. A lábazat kialakítható EPS/XPS helyett hőszigetelő vakolattal is, ha így is úgy is vakolni kell.
Szuterén esetén tényleg nem árt a pincefat is szigetelni, egészen az alapig, úgy todom, hogy a vízszigetelésre szokták tenni. Szigetelőfal építése esetén elég kiásni az éppen szükséges pincetömböt, amíg a hőszigetelés esetén a munkaterülettel több föld megmozgatására van szükség. Az idézet ok.



2010-06-14
23:51:56
#6124
sziasztok

hoszigetelessel kapcsolatban lenne par kerdesem:
-mi a kulonbseg a sima EPS es a grafitos hoszigetelo megoldasok kozott?
a grafitos arban kicsit dragabb.
-a mi eghajlatunkra milyen vastag EPSt ajanlanatok egy 30as falra, amely perlites vakolattal lett bevakolva? 1980ban epult haz, 1 szint, B30as vagy ALFA tegla.
mint laikus, a 8cm-t celoztam meg. vagyonokat nem akarunk rakolteni, nem a passziv haz a cel, de egy mai es 5 ev mulva is korrekt hoszigetelesben gondolkodunk.
K1.0-as ablakok lesznek benn (majd)

-milyen melyen erdemes leszigetelni a labazatot? a jelenlegi padloszint 90 cm magasan van a foldszintje felett, termeskobol kirakva a labazat. erdemes felbontani a jardat, ahol lehet, es meg lejjebb menni a fold szintje ala vagy eleg ennyi? nincs szuterin.

-szinten labazati kerdes, hogy mivel a labazat nem teljesen sima felulet (mint irtam, zuzottkovel van kirakva), erdemes-e igy rarakni a labazati szigetelest, nem gond a mogotte levo legresek? vagy elobb simara vakolni, es utana szigetelni?

-szinten kerdes, hogy vakolatlan teglafalra erdemes-e feltenni (kicsit nagyobb csomokban) vagy elobb mindenkeppen vakoljuk be a falat es utana szigeteles? talan robert irt a szigeteles mogotti ho/leg mozgasokrol ilyen esetekben.

-terv, hogy a haz melle epul egy 4 meter szeles mellekepulet: garazs, kazanhaz, spejz, mosokonyha.
ezeket a helysegeket azonban nem futenenk kimondottan. ebben az esetben hogy erdemes szigetelni? a haz falat a garazson belul is leszigetelni + a garazs epuletet kulon?
vagy csak az egesz epuletkomplexumot kivulrol korbe, es bevallalni, hogy a hazbol jut at valamennyi meleg a garazsba stb helyekre?

+kerdes:
-az infrakameras ember azt mondta, hogy a szuterint is erdemes lett volna a fold szintje alatt legalabb a fagyhatarig leszigetelnunk - jelenleg csak a jardaszintig megy le az EPS-. ilyen esetben hogy erdemes felhelyezni a szigeteloanyagot?
belulrol kifele a mostani retegrend: vakolat - beton - katranypapir - vizszigetelest vedo teglafal - fold.
hova lett volna erdemes tenni a labazati szigetelest?
a vizszigetelest vedo teglafalat velemenyem szerint mar felesleges szigetelni, mert az ugyis vizesedik, es elvezeti a hot. rosszul gondolom?!
UPDATE: erre talaltam egy ilyen valaszt:
A pince földdel érintkező külső falának hőszigetelése

"Az URSA XPS terméket a pincefalak külső hőszigeteléseként közvetlenül az épület vízszigetelésére helyezik. Az URSA XPS nem csak a káros hő veszteséget és penészgomba képzõdést akadályozza meg, hanem a vízszigetelést is megbízhatóan védi a mechanikus károsodások ellen. Az URSA XPS védi az épületet a fröccsenő víz által terhelésnek kitett lábazati részeken is és ezáltal megteremti a káros hő hidak nélküli átmenetet a pince és homlokzati szigetelés között."

koszonom a segito valaszokat.
2010-06-02
11:34:38
#5995
wombats,

Az előző hozzászólásomban azt írtam, hogy legelső munka a tető, látva képet most azt mondom, hogy a vízszigetelések felülvizsgálata és javítása legyen az első. Anélkül semmilyen szigetelésbe nem érdemes belekezdeni.

A hőszigetelő vakolat előnye, hogy a lábazati egyenetlenségeket ki lehet vele simítani úgy, hogy a legvékonyabb ponton se legyen 5cm-nél kevesebb hőszigetelés.
A felső falszakaszra a burkolókő és ragasztó vastagságának megfelelően több szigetelés jut, ha szintbe kell hozni a kettőt. Én csak oda tennék kőburkolatot, ahova feltétlen muszáj (mert előírják).

A dekor vakolat struktúrája már akármilyen lehet, jellegében helyreállítható az eredeti hatás.

Ha nem lehet kiszedni az ablak kávát, akkor meg kell toldani. A szárnyakban úgy is cserélni kell az üveget, talán a szárnyakat is.
2010-06-02
10:56:42
#5994
wombats!

A külső szigetelésnek akkor lőttek! Marad a belső, de ekkor lecsökken a hasznos alapterület. Végső megoldás: - eladás!

Üdv: Pali
2010-06-02
09:25:59
#5992
Köszönöm a válaszokat!
A lábazat nagy kb. 30x30 cm-es kövekből van, nem csak burkolat, így lebontani lehetetlen. Én értem hogy ott is szigetelni kéne...de ha erre rátszek valamit vagy lekenem valamivel utána hogyan fog ugyanígy kinézni mint most???
Ha meg nem szigetelem le akkor a fölötte levő rész nem fog kijebb állni?

Az ablakok egy külön probléma, mert a statikus nem javasolja a kiszedésüket és ha a szigetelés miatt vastagabb lesz a fal akkor nyilván valahogy az ablakot is szélesíteni kellene...
Bocsi, nem egyszerű a történet:)

A hőszigetelő vakolat csak egy massza ami fel van kenve a falra? Milyen vastag? Ez nekem tetszene, csak nem tudom mennyit ér? ELég ez?


2010-06-02
08:13:08
#5990
wombats,

Az egyértelmű, hogy legelőször a tetőt kell felújítani, a padlástérben a tereket kialakítani és a szigeteléseket elvégezni.

Én mindig más megoldásokat javaslok, ha a belső szigetelés elkerülhető. Ennek csak az egyik oka az, hogy jó időre ki kell üríteni a lakást. Ha a belső vakolást is fel kell újítani, akkor ez utóbbit így is úgy is meg kell tenni, de a belső falon elhelyezett szigetelés a szememben csak egy kényszermegoldás.
Az alapján a kép alapján, amit feltettél, a külső hőszigetelés nem tűnik kivitelezhetetlennek.

A terméskővel kirakott lábazat esetén jó lenne tudni a burkolat vastagságát, állékonyságát. Ha nagyon erős, és a ház állékonysága is függ tőle, akkor hagynám, egyébként leszedném.

A vakolat teljes leverése után az ablaktokokat (akár a régieket meghagyva, akár újakat) a későbbi szigetelés síkjába kellene átállítani.

A letisztított homlokzat egyenetlenségei és az íves szakaszok miatt én is szigetelő vakolatot javasolnék. A szigetelést végig kellene futtatni a lábazaton is.
A lábazat kialakításánál (esetleg csak az utca fronton) az eredeti kövezést kellene imitálni.


2010-06-02
07:27:33
#5987
wombats,

Ha nem lehet kivül hőszigetelni ,lehet belülről hőszigetelő vakolással szigetelni.Az internetben az a jó ,hogy bárki bármit leirhat ,még ha nem is látott olyat amiről ir. Monolit szerint pur habbal fújt műemlék épület,szerintem csarnokok acélszerkezetére,födémekre alkalmazzák ,de nem igazán páradiffúz ,ezért homlokzatra nem alkalmazzák.
Nekünk ebben a témában sok éve működő referenciáink vannak.A II.kerületben is több megtekinthető.A magam részéről a vakolt hőszigetelést ajánlom.Ebből a termékből sok van ,mi a legkönnyebb ,legjobb mért hőszigetelő értékkel rendelkező anyagot képviseljük.


2010-06-02
07:07:19
#5986
Van olyan lehetőség, hogy a ház falát PU habbal be tudják fújni. Ez megoldás lehet az íves falra is. Azonban az UV fényre érzékeny, ezért takarni kell. Ezt legtöbbször speciális festékkel érik el. A homlokzatot nem lehet a hagyományos módon beszínezni, értve ezalatt a kőporozás hagyományos és új módozotait, mivel a felület rusztikus lesz.

A festést valószínűleg többször meg kell a későbbiekben újítani.

Több képet kellene feltenned a homlokzatról, hogy pontosan lehessen tudni a megoldást.

A"furcsa beton" valószínűleg salakbeton lehet.
2010-06-01
20:59:58
#5983
Építészetileg védett, meg kell őrizni az eredeti külsőt. Mellesleg a nap ellen is védett a sok fa miatt :)
A fal alul terméskő kb 1,2m magasságig felette maga a ház nem téglából, hanem furcsa betonból készült kockákból épült, ez van bevakolva. több építész is járt a házban, nem igazán láttak még ilyet...
Az egész tetőt felújítjuk és beépítjük, majd akkor szigetjük is (már tőletek megtanultam hogy ez mennyire fontos).



Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva