English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2010-12-09
21:18:25
#9598
ooszi,
Nem szerencsés, ha hol az egyik, hol a másik oldalon fut a szigetelés.
A fóliánál még kevésbé szerencsés.
Nem fordítva írtad be a helységek nevét?
2010-12-09
20:59:43
#9597
Szia Roberto, köszi a gyors választ.

A nagyszobában, most az álmennyezet és a fa födém közzé van szorítva a szigetelés, ez maradhat így? Mert a padláson csak a konyha részt szeretném szigetelni?

2010-12-09
20:54:02
#9596
ooszi,

Kékkel jelöltem a fóliát, sárgával hőszigetelőt, és két piros nyíllal azokat a falsarkokat, ami leginkább ki tud hűlni.
A munka megkezdése előtt ellenőrizd, nincs-e törött, repedt cserép vagy pala, rossz bádog.
A fóliát felhajthatod a szigetelés vastagságban, a tető és a födém közötti zugba viszont jól be kell tuszkolni a szigetelőt. Jó az üveggyapot is, de nagyon vigyázz vele, rettentő kellemetlen vele dolgozni. A zug felől haladj, hogy ne kelljen a már leterített szigetelőn járkálni. Legjobb néhány téglát felvinni, azok lesznek a pillérek, és a rájuk fektetett pallón egyensúlyozz.
A szigetelő tetejére szépen fektess végig egy réteg gotextíliát (ne fóliát).



2010-12-09
20:35:37
#9595
Szia Roberto.

Ma sikerült a padlásra feljutnom, mellékeltem egy rajzot a lakásról, hogy érthető legyen a problémám, 20cm-es szigetelés nagyon megemeli a szintet a konyha feletti padlás részen, de szerintem nem vészes.
Megvettem a mezőgazdasági fóliát, ha leterítem a födémre akkor a fal sarkától, vagy a falra is fel kell vezetni a fóliát a szigetelés magasságáig?
A következő kérdésem az lenne, hogy a táblás kőzetgyapot egy kicsit húzós árban van, de az bálás üveggyapot jóval olcsóbb, ő is megfelelő a célra, 2*10cm réteg?





2010-12-06
18:04:30
#9477
ooszi,
Ez lesz a párazár.
Gazdaboltokban és a barkácsáruházak kertészeti osztályán kapsz ilyet, érezni fogod, hogy elég erős, vastagabb és merevebb mint a párazáró fóliák általában.
2010-12-06
17:47:51
#9475
Szia roberto, köszike a választ.

Ajánlom a vastagabb mezőgazdasági fólia használatát, az sokat kibír.

Ezt a párazárófóliára kellene még pluszba raknom, vagy ő lenne a párazárfólia, ha igen akkor hol lehet ilyent venni, és hogy kell kérni az eladótól?

Tudom sok a kérdés, de ezer bocs.
2010-12-06
17:24:24
#9474
ooszi,
Ajánlom a vastagabb mezőgazdasági fólia használatát, az sokat kibír.
2010-12-06
16:52:28
#9471
Szia Robert.

""""""A járható felülethez két sor egymásra merőlegesen rakott palló és a közé szorított kőzetgyapotban érdemes gondolkodni. Az élére állított pallók közé a 10 cm vastag szigetelő, majd a második pallósort merőlegesen az elsőre csavarozva (mátrix), ami közé ismét 10 cm szigetelő. Felülre geotextil vagy hullámpapír terítés (hűtőszekrény, számítógép, stb csomagolás széthajtogatásával).""""""""

Szia a kérdésem a következő lenne, az első 10cm-es palló amit élére állítok, azt közvetlenül a párazáró fóliára állítom, teszem, vagy a kettő közé, kell-e valamit tennem.
Mert hogy a fa is kiszakíthatja a fóliát, vagy én nem értek valamit, bocs ha hülyeséget kérdezek.

2010-11-15
10:08:19
#8774
Végül szerelt gipszkarton fal mögé tett 10cm-es salakgyapot lett a dologból.
Ketten, egy nap alatt megcsináltuk. A mennyezet szigetelése még nincs napirenden...
Köszi a segítséget.

T.





2010-11-10
09:15:55
#8661
pali,

Ha mindkét oldalon fóliáznák, akkor nem tudna kiszáradni, ha valahogy nedvességet kap.
2010-11-10
08:55:16
#8658
Robert!
Lenne egy kérdésem. A szigetelőanyagot miért nem fóliázzák be felülről is?
Üdv: Pali
2010-11-09
18:15:23
#8656
ooszi,

"Ugye az nem baj hogy nem a gerendákba fúrtam a lyukakat, hanem a kefnikba?"
Ha nem a kefni szélét trafálod el, ahol szétrepedhet, akkor rendben. Ha jól megrángatod a csavart, és tart, akkor valószínűleg ok. Ha egy kicsit sűrűbben rakod a biztonság kedvéért, akkor még okébb.
Ha a vakolat leszakad valahol, akkor durván vakold vissza.

Az álmennyezet fölött bárhogy elvezetheted a kábeleket.

Rétegrend a padláson:
A födémre, a szigetelés alá párazáró fólia került, vigyézz, hogy ne lukadjon át, találkozásoknál átfedéssel, ragasztással.
A járható felülethez két sor egymásra merőlegesen rakott palló és a közé szorított kőzetgyapotban érdemes gondolkodni. Az élére állított pallók közé a 10 cm vastag szigetelő, majd a második pallósort merőlegesen az elsőre csavarozva (mátrix), ami közé ismét 10 cm szigetelő. Felülre geotextil vagy hullámpapír terítés (hűtőszekrény, számítógép, stb csomagolás széthajtogatásával). Ez a réteg a port hivatott megfogni és az esetleges porhavat elpárologtatni.
A porfogóra felső pallósorra csavarozva jön a járófelület. Én OSB helyett a jóval erősebb és nem drágább szőrös deszkát tennék két ujjnyi távolságra.
Szerekléskor a szigetelőn nem szabad taposni, a pallókon átvetett deszkán kell egyensúlyozni. Szögelni nem szabad, az nagyon porzik, hosszú csavarokat és akkus csavarozógépet kell használni előfúrással.
A munkát hűvös időben jó végezni. Gumikesztyű, könnyű maszk és védőszemüveg ajánlott. A szigetelővel nagyon óvatosan kell bánni, hogy ne szálljon a levegőbe. Fűrészlappal, vagy fogazott késsel jól vágható.
2010-11-07
17:38:19
#8645




Szia, sziasztok.
Robert, kép a konyha mennyezetről, lemondtam a végigmentes acél szálakról és helyete, Fischer acél dübelel rakom a mennyezetre a direkt fügesztőket, hogy ne legyen megnyitva a menyezetem a padlás felé a sok lyuk-kal. Ugye az nem baj hogy nem a gerendákba furtam a lyukakat, hanem a kefnikba?




Kérdésem a következő lenne, tanácsolták nekem hogy a gégecsöveket iktasam ki mert a csőben is lecsapódhat a pára, és alkalmazak kettős szigeteléső vezetéket a villanyhoz, mi lenne a véleményed róla.
Azt tanácsoltad, hogy padlás felől szigeteljek, hideg padlásról van szó, esetleg kérhetnék tőled egy pontos réteg sorrendet, szájbarágósan.

Köszike előre is.
2010-10-29
14:34:39
#8524
Szia, Sziasztok.

Robert köszönöm válaszod, akkor jól gondoltam az egészet.
"""(Így is marad egy kényes rész: az esetleg nem hőszigetelt betonkoszorú miatt a külső fal és a plafon találkozásánál. Ha a konyha falának utólagos hőszigetelését is tervezed, akkor ez a kényes területet is védetté válik.)"""
Gőzöm sincs, hogy mi van a betonkoszorún, de szándékunkba áll kivűlröl szigetelni a falakat, idővel.
Plaszlo köszönöm válaszod, ismét jól gondoltam, hogy érdemesebb a zöld gipszkartont rakni.

2010-10-29
12:18:21
#8522
ooszi,

1., kérdés:
sima hagyományos fehér gipszkartont, vagy a zöld szinű gipszkartont rögzítsünk a tartószerkezetre? (Konyha)

lásd http://biosolar.hu/forum/show/8519#8519


2., kérdés:
kell-e valamilyen fóliát (hőtükör, párazáró stb...) rakni a gipszkarton és a beton kefni közzé?

A mennyezetre erősített hőtükör, ami egyben párazár is jól hangzik, de szinte lehetetlen jól, teljesen folytonosan kivitelezni. Ha pedig nem folytonos, akkor a pára bizonyos helyeken nagy mennyiségben jelenik meg a szigetelőben, és ott nedvesíti. Ezért erről lemondanék.


3., kérdés: a 10cm-es légrést szabadon hagyni, vagy valamilyen szigeteléssel ki kell-e tölteni?

Ha a padlástérben kialakítható a megfelelően vastag (20cm) hőszigetelés, akkor maradjon üresen.


4., kérdés: ha jól értelmeztem a válaszod, akkor ez a sorrend jó:
1., gipszkarton 12,5mm
2., tartószerkezet CD profil
3., 10cm légrés
4., beton födém KEFNI
6., fóliák és szigetelés
és a konyhámat a padlás felől kell leszigetelni.

Igen. én ezt a rétegrendet javaslom.

Ezenkívül szükségesnek tartok egy kivezetett szellőzőcsövű páraelszívót, amit főzés (főleg gáztűzhely esetén) MINDIG járatni kell.

Így is marad egy kényes rész: az esetleg nem hőszigetelt betonkoszorú miatt a külső fal és a plafon találkozásánál. Ha a konyha falának utólagos hőszigetelését is tervezed, akkor ez a kényes területet is védetté válik.
2010-10-29
09:18:56
#8519
ooszi,
a zöld gipszkartont érdemes rakni, mert jobban páraálló mint a sima. Vizes helységekbe, konyhába mindig ilyet raknak.
Egy apró tapasztalat: a gipszkartonok között - a zöldben is - van tűzálló kivitelű. Itt csak annyiban érdekes, hogy ezekben van üvegszövet háló is és sokkal erősebb a gipszkarton, mint a sima kivitelű (igaz az árában is látszik). Jobban bírja a hajlítást is, talán a mennyezeten dolgozva egyszerűbb a munka.

2010-10-29
08:56:17
#8518
Robert,
azért nem foglaltam egyik mellett sem állást, mert az ár a döntő a legtöbb esetben. Takyka garázsához talán a kőzetgyapot lenne jobb, de valóban nagyon magas az ára. Bennem is felmerült az egyik oldalán szabadon hagyott kőzetgyapot tábla, de nem találtam ilyet. Amikor még az építőiparban dolgoztam, nagyon "divatos" dolog volt a Heratekta, nagyon sok garázst, pincét szigeteltek ezzel, levakolva nem is látszott semmi belőle. Felrakása viszonylag egyszerű, egy jó ütvefúróval gyorsan is megy.

Takyka
csak egy lehetőségként ajánlottam, sajna az ára nem túl emberbarát.
2010-10-29
07:34:33
#8515
Plaszlo,

Elsőre nagyon tetszett a dolog, de amikor az árát megláttam, eléggé lelombozott. Csinálok egy próbaragasztást egy tábla hungarocellel és meglátom mennyire tapad...

T.
2010-10-28
20:58:07
#8510
Szia ""robert""

Először is köszönöm válaszod, amint van lehetőségem rakok fel képeket is, a padlás hideg nincs szigetelve, lakatlan, nem áll szándékunkba beépíteni.
Amire igazán választ szeretnék kapni az az, hogy konyhán belül, sorendben alulról felfelé,
1., gipszkarton 12,5mm
2., tartószerkezet CD profil
3., 10cm légrés
4., beton födém KEFNI
5., padlás


1., kérdés: simma hagyományos fehér gipszkartont, vagy a zöldszinű gipszkartont rögzitsünk a tartószerkezetre? (Konyha)
2., kérdés: kell-e valamilyen fóliát (hőtükör, párazáró stb...) rakni a gipszkarton és a beton kefni közzé?
3., kérdés: a 10cm-es légrést szabadon hagyni, vagy valamilyen szigeteléssel ki kell-e tölteni?
4., kérdés: ha jól értelmeztem a válaszod, akkor ez a sorrend jó:
1., gipszkarton 12,5mm
2., tartószerkezet CD profil
3., 10cm légrés
4., beton födém KEFNI
6., fóliák és szigetelés
és a konyhámat a padlás felől kell leszígetelni.

Azt szeretném elkerülni, hogy a konyhám mennyezete, penészes legyen, ha lezárom a gipszkartonal.
Ja és jég hídeg a mennyezetem a konyhába, nem hülyéskedek, a szobába 22 fok, akkor a konyhámba 17 fok, és nem viccelek.

A szigeteléshez nem nagyon értek, meg a sorendekhez sem, ezért kérem segítségedet neked és a tísztelt uraknak-hölgyeknek.
2010-10-28
19:45:54
#8506
ooszi,

A menetes szárakat a lehető legrövidebbre kellene vágni, a sorját lecsiszolni, és valamilyen vastagabb rugalmas anyaggal letakarni, hogy ne szúrja ki a párazárást biztosító fóliát.
A padláson először egy réteg geotextiliát vagy hullámpapírt lefektetve, puha alapot kell készíteni a párazáró fóliának (pl mezőgazdasági). A fóliát kisimítva, lehetőleg egy darabból az előbbiek szerint előkészített felületre kell fektetni. Erre jön a padlás későbbi rendeltetésétől függő járófelület, vagy járófelület nélküli hőszigetelés és az azt védő rétegek.

A konyha fölött lakatlan a padlástér (hideg padlás)?

Könnyebben meg tudjuk érteni, hogy miről van szó, ha felteszel egy-két jellemző, a szigetelendő felület mindkét oldalán készült képet.

2010-10-28
19:01:37
#8505
Plaszlo,

Melyikre gondoltál?
Heratekta-C3 fagyapot hőszigetelő tábla
Háromrétegű fagyapot építőlap, polisztirol hab hőszigetelő maggal, kétoldali cementkötésű fagyapot fedőréteggel.



Tektalan-HS fagyapot hőszigetelő tábla
Háromrétegű fagyapot építőlap, kőzetgyapot hőszigetelő maggal, kétoldali cementkötésű fagyapot fedőréteggel





Én az elsőt használtam koszorúszigetelésre, nagyon merev anyag.
Ha a Tektalan-t gyártanák csak az egyik oldalon fagyapottal, az lenne az igazi a kőzetgyapot rugalmassága miatt.
2010-10-28
18:11:53
#8503
Jó estét, sziasztok.

Egy nagy kérdésel fordulnék hozzátok, nem rég belekeztünk konyhánk felujitásába, a falakal, víz, villany szerelésel készen volnánk.
A probléma a következő, a konyhánk tetején beton födém van, KEFNI, a többi helység tetején pedig fa födém van, a konyha tetejére álmennyezet kerülne, gipszkarton burkolattal, CD és UD profilok segítségével, direkt fügesztőkkel.
A direkt fügesztőket, ugy rögzitetők a menyezethez, hogy felfurtunk a padlásra, és a padlásról acél végigmentes rudakat lógatunk le, és anyákkal ehhez rögzitetük.
Kérdésem az lenne, hogy ezt a mennyezetett hogy is lehetne szigetelni, vagy egyáltalán kell-e szigetelni, szeretném elkerülni a páralecsapódást és a penészedést.
Köszönöm előre is válaszotokat.



2010-10-28
09:17:43
#8499
takyka

ehhez mit szólsz?

www.knaufinsulation.hu/hu/termekek/fagyapot/Heraklith_szigeteloanyagok
www.knaufinsulation.hu/files/ki_hu/upload/documents/Preisliste_09.09_0.pdf

Dűbelezni kell, de nem kell ragasztani, elég merev, vakolható, a festéket nem kell lekaparnod.
2010-10-26
14:26:55
#8457
takyka,

Van egy rossz hírem. A dryvit beépítési útmutatójából:
"Festett, meszelt homlokzatokon el kell dönteni, hogy a festés fennhagyható-e? A meszelést minden esetben el kell távolítani. Le kell csiszolni akkor is, ha ragasztáson kívül dübeles erősítést is alkalmazunk, mert a ragasztó jól ragad a meszelés felületére, de sem a többrétegű meszelés, sem annak vakolathoz való tapadószilárdsága nem éri el ezt a mértéket. A vízlepergető homlokzatfestékeket mindig el kell távolítani, mert rontja a ragasztó felületi tapadását."

Ha ehhez nem fűlik a fogad, akkor esetleg szerelt hőszigetelést is készíthetsz fakeretbe szorított kőzetgyapottal, valamilyen burkolóanyaggal. Az utóbbi mechanikusan védené a szigetelőanyagot... egy garázsban sok minden megeshet.
2010-10-26
13:55:19
#8455
Róbert,

Ez az az infó amire szükségem van, akkor tudom csinálni az olcsóbb polisztirollal.
Még egy kérdés, meszelt, festett falra fel tudom ragasztani, vagy dűbelezni is kell? A vakolat stabilan áll.

T.
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva