English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
macko003Válasz erre
2011-01-19
20:26:33
Előzmény: Apeti_2 #10872#10883
Hát ezeket a tapasztalatokat sajnálattal olvasom.
Nálunk 10-15 éve van gond nélkül a teraszon a burkolat. Nem veszek rajta semmi érdekeset észre, talán 1-2 mm-el vastagabb fuga, minden tökéletesen néz ki. Az emeleti teraszon egy pontba csöpög picit a csatorna, így ott a felület lekopott, de az egész rendben van.
2011-01-19
17:33:48
#10872
Szia!

Hasonló témában utaztam, és nekem az a tapasztalatom, hogy rossz esetben 5-8, jobb esetben 10-12 év az ilyen kültéri ragasztott burkolatok élettartama. Még nagyon gondos kivitelezés esetén is... Nem is csoda, nyáron 80 fok, télen -20. Az elég nagy hőingadozás.

Ha nem jön fel a lap, akkor esetleg megreped, vagy esztétikai hibák kezdenek előjönni (fuga és a lap között elválik, koszosodik, megunod, stb.)

Én végül úgy döntöttem, hogy valódi kőből 4 cm vastag kőlapokat teszek le, ragasztó nélkül. A lapok tudnak mozogni, ha kell cserélhetők, és bármikor felszedhetők.

Az azért hozzá tartozik, hogy ez mondjuk földszinti terasz.

Hátrányai ennek is vannak persze:
- Nagy a súlya, csak XPS bírja el.
- Néha mozog (billeg egy-egy kő)
- A vízszigetelést ugyan úgy meg kell csinálni.
- Kell valami kulturált keret, ami körbefogja a lapokat.

Én már 6800 Ft br-ért kaptam ilyen lapot. Persze ez nem kevés, de nem kell ragasztó, meg szaki. Leszórtam egy nap alatt (vágással együtt).

Persze egy ilyen burkolat jelentősen eltér stílusban a greslapoktól, nem mindenhova passzol.

Emeletre nem tenném. De emeleti teraszt sem fogok soha többé csinálni.

Péter

2011-01-19
09:06:52
#10862
Kedves Monolit!
Érdeklödéssel olvasom /az egész fórumot/a "beszélgetéseket".
Azt szeretném megkérdezni ,hogy Nekem déli tájolású négyzet alakú
/kb.5mX5m nagyságú/a teraszom .Talán idén már letudom burkoltatni,
pár burkoló szakembert már kérdezgettem ellentétes válaszokat kaptam,
hogy kell-e diletációt hagyni vagy sem?és mennyit?és hol?
Segítségét köszönöm,további szép napot Mindenkinek,üdv.mig56




macko003Válasz erre
2011-01-18
13:59:39
Előzmény: monolit #10830#10834
monolit,

Köszönöm a kimerítő válasz, úgy érzem emiatt lesz még pár álmatlan éjszakám :(

2011-01-18
13:21:28
Előzmény: robert #10812#10830

Hacsak lehet, kerülni kell az ilyen építészeti megoldást.

Gyakorlatilag Robert elmondta hogy körbe kell szigetelni a kiálló betonlemezt. Az alkalmazott hőszigetelés vastagságát a határoló épületfal hővezetési tényezője határozza meg, azzal egyenértékű kell legyen. Véleményem szerint jobb ha a lábazatnál használt extrudált terméket alkalmazzuk, -az tömörebb- így nem roskad össze idővel.

Sajnos sokan nem tudják hogy maga a burkolat nem vízzáró, de ezt várják el tőle.

A fúgákon át jut be a legtöbb esetben a burkolás alá a víz, valamint az ellen-oldalról magába a betontestbe is bediffundálhat, ez főként a talajon fekvő szerkezeteknél észlelhető, amibe a talajpára bejut. Amiatt kell mindkét oldalról a lejtést adó betonmagot vízzáróan leszigetelni, mert a bediffundált pára a burkoló lap alá bejutva és megfagyva tönkreteszi a burkolatot azt megemelve.

Legtöbb esetben az alsó szigetelést GV 3-as GV 4-es bitumenes lemezzel oldják meg. Ennek hátránya, hogy a betontest mozgását nem tudja folyamatosan felvenni, elszakad. Emiatt a PVC vagy kent szigetelés jobb. Vagy mostanában szivárgó drain lemezeket építenek be.

De pár trükkel meghosszabbítható a burkolás élettartama. Lehetőleg Gres lapot alkalmazzunk, ennek legkisebb a vízfelvétele. A fúgázást Epoxi fúgákkal végezzük. Csak jó minőségű flexibilis ragasztót alkalmazzunk (ajánlott inkább az S2 jelzésű), a lapokra és az aljzatra is vigyük fel a ragasztót hogy az hézagmentesen kitölthesse a lap alját, elkerülve így a lapok felfagyását.Világos színű lapokat részesítsünk előnyben, ennek kisebb a hőtágulása mivel kevésbé melegszik fel. Ne válasszunk túlzóan nagy méretű lapokat.

Fokozottabb a hőterhelés miatti hőmozgás mint a padló fűtésnél. Főként a déli tájolású oldalnál.



macko003Válasz erre
2011-01-18
06:44:48
Előzmény: robert #10824#10825
robert,

Képet sajnos most nem tudok készíteni. :(
Egy L alakú terasz, mely rövidebbik vége a konyha teteje, hosszabb a levegőben "lóg". Megmértem jelenleg az ajtó küszöb teteje 3 cm-mel van a külső szint felett.
Le van burkolva, szépen lejt.
2011-01-18
06:31:41
Előzmény: macko003 #10819#10824
macko003,

Pont a penészedés veszélye miatt írtam, amit írtam.
Jó jönne egy-két jellemző kép és méret (szintkülönbség, küszöbmagasság..).
macko003Válasz erre
2011-01-17
21:29:58
Előzmény: robert #10812#10819
robert,

Köszönöm, én is arra gondoltam, hogy felűről kell megoldani, csak itt a buktató a szintkülönbség. Ha az egész teraszt szigetelem, az lehet, hogy pénzkidobás (habár ha azt veszem, hogy ez hűtheti a födémet, akkor nem biztos), de mivel megemeli a szintet, ezért nem lehet túl vastagon, pl az ajtó széle miatt.
És ha már felmerült, akkor a komplett teraszt, vagy csak a konyhát fedő részt érdemes? És "normál" (levegőben lévő) terasz esetén azt a felületet érdemes-e szigetelni? Mennyire hűti (ha hűti) az épületet a betongerendákon, vasalatokon keresztül?
Az 5-ös réteg miatt értetlenkedek még. Nekem úgy tűnik, hogy a vízelvezetést egy légréssel oldják meg. A fórumon azt olvasgattam, ha a szigetelés mögött tud mozogni a hideg levegő, akkor szinte semmit sem ér. Hogy is van ez?
(www.schlueter.hu/produkt_zoom.aspx?doc=7-2-troba-plus.xml&pg=zoom)

Ezen felül egy másik kérdés is felvetődött bennem:
Külső hőszigetelésnél gyakran jelentkezik a penészedés. De olvastam olyat is, hogy "a hokameras vizsgalat szerint meg van jonehany fokom a harmatpontig a sarkokban is, ugyhogy nem kell aggodjak a penesz miatt" (http://biosolar.hu/forum/show/7646#7646http://biosolar.hu/forum/show/7646#7646), ezt azt jelentené, ha megfelelően fűtve van a helység, illetve a hőszigetelés is megvan, akkor nem alakul ki páralecsapódás?
2011-01-17
20:05:37
Előzmény: macko003 #10809#10812
macko003,

A teraszt felülről kell hőszigetelni, miközben a szigetelőt meg kell védeni a víztől, mert a teraszok fokozottan ki vannak téve az időjárásnak. A vízzárásra különböző anyagok, technológiák szolgálnak.
A terasz és a függőleges fal szigetelését össze kell hozni, hogy ne maradjon hőhíd, a csapadékvíz elvezetésére víz-orrot kell kiképezni. Ez nem egy egyszerű művelet, mindenképp jól fel kell készülni, a vállalkozók nagy része sem képes rendesen megcsinálni.

Én a kinyúló beton lemez alsó részen is végigfuttatnám a hőszigetelőt.

Monolit biztosan többet tud mondani, én csak kontárkodom :)



macko003Válasz erre
2011-01-17
16:09:56
#10809
Sziasztok

Egy kérdés, hogy van-e a problémára ötletetek.

A probléma (egyszerűsítve):
Van a földszinten egy konyha+étkező kb 7*3m, felette egy szoba kb 5*3m, a maradék terasz. Viszont a fenti szoba másik oldalán folytatódik ez a terasz a levegőben.
Kintről le tudom szigetelni a falakat, a padláson is lehet majd picit korrigálni a meglévő szigetelést (ha oda jutunk), de erre a felületre nincs ötletem.

Tippek?
Köszi

M.
2011-01-14
21:29:39
Előzmény: robert #10714#10717
"""Észrevettem viszont, hogy beázik a tető, a betonon foltokat hagy"""

A foltok a betonon, az nem ázás, hanem én javítottam ki egy két helyen a betont, szárad.
Igen, nekem is úgy tűnik, mintha a falak vizesek lennének.
2011-01-14
21:07:36
Előzmény: ooszi #10713#10714
ooszi,

A gégecsőben kicsapódott víz nem azt jelenti, hogy a padláson nagy a pára, hanem azt, hogy a konyhából a csövön keresztül átjutó párás levegő a hideg csőben kicsapódott.
Ugyanez játszódik le a szigetelőben, ha nincs jól megcsinálva a párazárás.

Észrevettem viszont, hogy beázik a tető, a betonon foltokat hagy, és a fal is át van felülről nedvesedve. Ha ez így marad, a szigetelő vizes lesz, az alatta lévő fólia pedig valahova el fogja vezetni, és az első helyen, ahol hibás a fólia beázást fog okozni.

Legelőször a tetőt ki kell javítani. Ha az kész, akkor jöhet a szigetelés, a terep ok.
2011-01-14
20:47:12
#10713
Szia roberto.
Azt vettem észre, hogy nagy a páratartalom a padláson, gégecsövet vezetem le a padlásról a konyhába, amibe a tv antenna zsinege lesz belehúzva, mert az a padláson lesz szét osztva. Most hogy fent jártam ez a gégecső tele volt vízzel, vagy párával, ami már kezdet lefolyni a konyhába lévő aljzatba.
Erről mi a véleményed?

Még képek:








2011-01-14
20:42:04
#10712
Szia robert.
B.U.É.K

Sikerült képeket csinálni a padláson, vége az ünnepeknek, és Folyt.Köv.
Szeretném ha megnéznéd a képeket, és véleményeznéd, érdemes-e, vagy kivitelezhető-e a padláson a szigetelés a konyha felett.












SebőkZoliVálasz erre
2011-01-07
20:42:08
#10384
Kedves Róbert,

Jöttek a mesterek és elkészült, nem tettünk sehova párazáró fóliát, ahogy mondtad.
Íme a - majdnem - végeredmény.

Köszönettel,
Sebők Zoltán






2011-01-05
17:33:50
Előzmény: SebőkZoli #10276#10311
SebőkZoli,

Várom a képeket, az alső és felső kiszellőztető megléte vagy hiánya ami főleg érdekel.

Ha a belső hőszigetelés felkerül a helyére a szarufák -mint hőhidak- vonalában lesznek a leghidegebb pontok. Amennyiben a szigetelésbe pára jut, a szarufák mentén kikondenzálódhat ,-a tető felől nedvesség is bekerülhet- és nem tud kiszáradni, ha le van zárva az útja.

Az a helyes, a hőszigetelő meleg oldalán van egy folytonosan megépített párazár (nem "lélegző", hanem párazáró).

Az egész meglévő szerkezetet teljes keresztmetszetében meg kellene vizsgálni.
SebőkZoliVálasz erre
2011-01-04
21:00:03
Előzmény: robert #10273#10276
Kedves Róbert,

Köszönöm a gyors válaszokat!

1. Javaslatodra meg fogom építeni a "járdát".
2. Valóban kimaradt az ellen léc. Az is be van építve.
Kibontottam, de nem készítettem képeket, pótolom és jelentkezem.
Jól értem: ha a lambéria alatt párazáró fólia az utolsó réteg, akkor a most beépítendő szigetelés és
gipszkarton szerkezetbe nem javasolt semminemű egyéb párazáró réteg!? Még a Solflex "lélegző fólia" sem? (www.thermofol.hu/index123.html)
3. Fogom alkalmazni a belső szigetelést.

S. Zoltán

2011-01-04
20:23:39
Előzmény: SebőkZoli #10266#10273
SebőkZoli,

1.
Szinte biztos, hogy valamilyen okból mégis végig kell csörtetni a padláson, ezért legalább egy keskeny palló jó, ha kerül a szigetelés fölé. Én egy fél méter széles "mátrixot" mindenképp megépítenék.

2.
Nem hagytad ki az ellenlécezést a felsorolásból? A felső kiszellőztetés miatt lényeges. A 10 cm szigetelés fölött is hiányzik a szellőzés.

Ha a belső oldalon a szarufák közé szorított szigetelő alatt párazáró fólia van, utána a lambéria, akkor az új szigetelő réteg belső oldalára feszített párazár miatt az új hőszigetelés mindkét oldalán jelenlevő párazár nem engedi kiszellőzni, befülledhet.

Megbontottad a szerkezetet? Készítettél fotókat? A pontosítás után folytatjuk.

3.
A hőszigetelés folytonossá tétele jó gondolat. Ha a mennyezetre rakott szigetelés még belefér a belmagasságba, akkor jó megoldásnak tartom.
SebőkZoliVálasz erre
2011-01-04
17:45:09
#10266
Kedves Róbert!

Néhány hete vásároltunk egy 20 éves családi házat, amelynek jelenleg az energetikai felújítása zajlik.
Nagyon sok mindent olvastam ezen az oldalon (kiváló oldal, gratulálok), és más oldalakon is. Sajnos néha ellentmondásba kerülök a hozzám érkező szakemberekkel, amit most szeretnék tisztázni.

Három kérdésem lenne:
1. A tetőtér beépítés felett - a tető középső részén - van egy, a ház teljes hosszában (14.4m) végighúzódó 2.5 méter széles vízszintes felület, amit jelenleg a béléstestek felett csak egy 10 cm-es , némi hőszigetelő anyaggal kevert perlites betonréteg fed. Ennek a szigetelését szeretném a fórumban már sokszor leírt módon megvalósítani (párazáró fólia + mátrix faszerkezet, közte 2 x 10cm-es szigetelő réteg + porzáró réteg + deszkázat).

A kérdésem a következő:
ha biztosan nem szeretnék a felületen járkálni, akkor kivitelezhető-e úgy, hogy a faszerkezet nélkül egyszerűen a fóliára leterítem a két paplan réteget egymásra merőlegesen, majd a pl. geotextil?

2. A tetőtér ferde részének a szigetelőképességét is javítani szeretnénk. Jelenlegi rétegrend: cserép, cserépléc, kátránylemez, fólia, 10cm kőzetgyapot paplan, műanyag lemez (mint a hullámpapír, csak műanyagból), még egy fólia, majd lambéria. Erre a kivitelező javaslata a következő volt: hagyjuk ott a lambériát, és tegyünk alá egy 10 cm-es kőzetgyapot paplant, akusztikus lengő kengyelsor, UD/CD váz szerkezetre szerelve, 1 rtg. KNAUF normál 12,5 mm vtg. gipszkarton borítással.

A kérdéseim a következők:
Megfelelő megoldás-e a leírt módszer? Tehetek-e alá Solflex nyár (a lambériára hőtükörrel kifelé) vagy Solflex tél (a gipszkarton alá hőtükörrel befelé) elnevezésű fóliát vagy fóliákat? Ha ezeket nem javasolja az esetlegesen káros párazárás miatt, akkor ezeket kiváltandó Solflex lélegző fóliát használhatok-e?

3. Az 1. pontban említett 2.5 m-es vízszintes födémrész és a 2. pontban leírt tetőrész belülről értelemszerűen találkozik. Szeretném, ha a szigetelés minél hatékonyabb lenne, ezért az az ötletem támadt, hogy a felső szigetelésen kívül alulról is szigetelem a födémrészt.

Kérdésem a következő: Javasolja-e, hogy az említett födém részre (belülről mennyezet) a 2. pontban leírt utólagos szigetelést "ráengedjem"?

Vagyis a házon keresztül húzódó 2.5m-es jelenleg szinte szigeteletlen födémrészt felülről az 1. pontban leírt módon szigetelném, alulról pedig a 2. pont szerinti szigetelést alkalmaznánk.

Válaszait előre is köszönöm.

Üdvözlettel,
Sebők Zoltán
2010-12-09
21:54:27
#9605
ooszi,

Azt javaslom, hogy a gipszkarton fölé körben is jól záró fóliát helyezz, akkor nem tud a pára mögé jutni. A konyhában pedig főzésnél használjátok a páraelszívót.

A gipszkarton és a födém közé helyezett szigetelés? Ez belső szigetelést jelent, ami nem szerencsés. A hőszigeteléssel lehetőleg takarni kell a födémet. Persze ez nem oldható meg mindig. Ilyenkor nagyon jól kell fóliázni és vigyázni arra, hogy ne emelkedjen a páratartalom 60% fölé.

Itt egy kis rajz. A kék szín azt mutatja, ahogy a fal bevezeti a hideget. Ahol piros színű a fal, ott nincs gond, a nyilak mutatják a kritikus pontokat.




2010-12-09
21:53:54
#9604
Úgy nem lehet megoldani a szigetelést, hogy a konyha felől szigetelek, a gipszkarton és a betonfödém közé üveggyapotot rakok, és a padlás felé a beton kiszellőzik?
2010-12-09
21:44:49
#9603
Ja az semmi csak ott találkozik a helység, a folytonosság nem nagyon megoldható, szerintem akkor fogod megérteni az egész dolgot ha felmegyek a padlásra és csinálok egy-két képet, és meglátod hogy nem egyszerű a helyzet.
Köszönöm válaszaidat, és értem amit mondasz vagy írsz, ha megcsináltam a képeket akkor jelentkezem.

Csak még egy fontos kérdésemre válaszoljál légyszíves, most a konyhánk felújítása áll mert nem tudjuk eldönteni hogy mi legyen a mennyezettel, az álmennyezet tartószerkezet meg van, felfúrhatom a zöld gipszkartont a mennyezetre, úgy hogy nincs leszigetelve?

2010-12-09
21:34:17
#9602
ooszi,
A szoba és a konyha fal találkozásánál berajzoltál valami függőleges kiálló dolgot. Az mi?
Szóval az a lényeg, hogy mind a fólia, mind a szigetelő folytonos legyen (ha lehetséges).
Ha nem tudod befejezni az idén, akkor majd befejezed jövőre, de abban az esetnen, ha megvetted a hőszigetelőt, akkor legalább teríts végig.
2010-12-09
21:27:19
#9601
Igen két réteg, bocs de elrontottam a rajzot a most felrakott kép a helyes, a szoba mennyezete lentebb van?
Olyant lehet csinálni, hogy most megcsinálom a konyha felett, és jövőre a szobát?





2010-12-09
21:24:17
#9600
ooszi,
Ez két egymáson keresztbe fektetett szigetelővel kitöltött pallósor? Akkor ok
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva