English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-02-01
13:16:06
Előzmény: robert #11287#11288
Ezért is nehéz látatlanba tanácsot adni...
Abból indultam ki, hogy amúgy is fel kell szedni a padlót és nem kerül többe leszigetelni, mint kihagyni a szigetelést. Utána persze jöhet a fal/lábazat.
Viszont a saját házunkon az általad javasolt lábazati szigetelést fogom megcsinálni, mert nem érné meg felszedni a parkettát, feltörni az aljzatbetont, és újracsinálni az egészet, így kizárólag a lábazat (és az alap) szigetelésével fogjuk megoldani a padló szigetelését.
2011-02-01
12:29:27
Előzmény: hargi #11281#11287
hargi,

Alapvetően nem vonom kétségbe, amit írtál.
Én csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy a nyári túlmelegedés ugyanúgy gondot jelenthet, mint a magas gázszámla. A légkondi üzenmeltetése sem olcsó, a költségeket pedig együtt kell vizsgálni.

A szóban forgó lakás klímaviszonyait nem ismerjük. A jelenlegi lakók eddig valószínűleg jól elvoltak nyáron, mert a padló hűvös volt. Ha a lakás napos, és a padlót most leszigetelik, akkor nyáron lehetnek a hőségtől álmatlan éjszakáik.

Gondolom van még idő körüljárni ezeket a kérdéseket, mert a felújításra még várni kell.
2011-02-01
11:29:07
Előzmény: lorka #11263#11282
lorka,

Értem mit mondasz, én is a bádogozás miatt tipródom ennek az ÉNy-i oldalnak a hőszigetelésén.

A fal hőveszteségén kívül vedd figyelembe a a hőhidat, amit a koszorúk okoznak. Ennek egyrészről anyagi vonzata van (többletfűtés), másrészről kiindulópontja lehet a penészedésnek.

A fal hőszigetelésére vonatkozólag itt kipróbálhatod, hogy a belső hőmérséklettől hogyan függ a hőveszteség. A belső hőmérséklet alapból 20C, mérd meg, hogy hűvösebb helységeknek ténylegen mekkora a hőfoka. http://apps.biosolar.hu/payback/?wall_type=0.270&wall_thickness=30&insulation_type=0.048&insulation_thickness=8&insulated_area=100&fuel_type=18&insulation_specific_cost=7000&t_average=20



2011-02-01
11:28:51
Előzmény: robert #11280#11281
Kérdés, hogy mekkora lábazat van, illetve, hogy a padló szintje mennyivel van a környező terep felett. Ha a padló gyakorlatilag terepszinten van akkor nem is igazán beszélhetünk lábazatról, csak falról. Ha a padló jelentősen ki van emelve a terep fölé, akkor a lábazatot mindenképpen szigetelni kell, mert nem 10 C-os talaj van a padló alatt, hanem a lábazaton keresztül alaposan lehűlt (akár fagyott)talaj, különösen a fal melletti 1-1,5 m-es sávban (saját mérés alapján 5 C hőfokkülönbség is lehet a szoba közepe és a fal melletti padló között)
Terepszinten levő padlónál én a padlót (is) szigetelném, ha amúgy is fel kell törni a betont, aztán a falat kívülről (és ha van pénz, az alapot is legalább pár 10 cm mélyen).
Első lépésként mindenképpen tennék hőszigetelést a padlóba, az amúgy is szükségszerű felújítás során, hiszen így minimális a többletköltség (lehet, hogy nem is drágább 1 m3 hőszigetelés, mint 1 m3 beton), viszont azonnal csökken a hőveszteség
2011-02-01
10:02:55
Előzmény: hargi #11278#11280
hargi,

Az általad javasolt számítás akkor igaz, ha a lábazaton nincs hőszigetelés.
Én éppen azt a lehetőséget vetettem fel, amivel a problémára egy és általános megoldást adunk.

A lábazati hőszigetelés nélküli padlószigetelés nem szünteti meg a lábazati hőhidat, viszont elzárja a lakást a padló alatti talaj nagy hőtároló tömegétől (ennek nyáron van jelentősége).

Úgy gondolod, hogy a lábazatot a később sorra kerülő fal utólagos hőszigetelésének megépítésekor sem kell majd megcsinálni? És mi lesz a lábazati hőhíddal? Ha pedig mégis le lesz szigetelve a lábazat (mert így korrekt, még akkor is, ha pénzbe kerül), akkor hogy alakul a számítás? A winwatt ezt az esetet hogy kezeli le?

Biztosan van többféle szempont, én most a nyári hőterhelés felől közelítettem meg a kérdést. Télen biztosan melegebb valamivel a szigetelt padló, de nyaranta is lehetnek nagyon kellemetlen napok a hőség miatt. Ez függ még a lakás és az ablakok tájolásától, elhelyezkedésétől.
2011-02-01
09:20:56
Előzmény: ooszi #11247#11278
A 15 cm sóder+10 cm beton hővesztesége négyzetméterenként és fokonként 1,4 Wm2K, a sóder+5cmbeton+5 cm hőszigetelés+5 cm beton esetén pedig 0,5 Wm2K.
Ha a talajt 10 C-osnak veszem, a szobát meg 20 C-osnak, akkor egy 20 m2-es szoba szigeteletlen padlóján óránként 20*10*1,4=280 W a veszteség, ugyanez a szigetelt padló esetén 20*10*0,5= 50 W, a különbség óránként 230 W, egy nap alatt 5520 W, ami kb. 0,6 m3 gáz. 190 napos fűtési szezonnal számolva 190*0,6=114 m3 gázt lehet megspórolni évente 20 m2 padló hőszigetelésével.
További különbség, hogy a hőszigetelt padló hőmérséklete 19,2 C lesz 20 C-os belső levegőhőmérséklet mellett, a szigeteletlené pedig majdnem két fokkal hidegebb, 17,5 C körüli (legalábbis a WinWatt szerint)

2011-01-31
23:09:45
Előzmény: ferko #11270#11271
ferko,

Ha a vízszigetelés ok és teljesen száraz a fal és ép a vakolat akkor nem látom akadályát. Egyáltalán vakolt a fal, vagy natúr?

2011-01-31
21:29:33
Előzmény: robert #11269#11270
Nem. EGRI tufakő
2011-01-31
21:26:50
Előzmény: ferko #11268#11269
ferko,
Gázszilikátra gondolsz?
2011-01-31
21:25:08
#11268
Sziasztok
Érdeklődni szeretnék, egy 30 éves 50cm tufából épült családi házat le szabad-e, vagy érdemes-e a falakat szigetelni?
2011-01-31
19:15:23
Előzmény: robert #11256#11263
szia robert,

sikerült képeket készítenem.

az első kép a keleti oldal. itt a bejelölt vonalig mennénk a szigeteléssel és ezt követően belemezelnénk a szigetelés tetejét.

a következő kép a nyugati oldal.
itt lehet menni a a tető csúcság, viszont a tető szélének lemezelését végig ki kellesz pótolni.





2011-01-31
17:44:41
Előzmény: lorka #11249#11256
lorka,

Nagy felület = nagy hőveszteség.

Értem, hogy a puffer zónában alacsonyabb a hőmérséklet, de mennyi?

A képek tényleg jól jönnének.

2011-01-31
16:28:15
Előzmény: robert #11229#11249
Szia robert,

Több oka is van.
1. mivel eltolt szintes házról van szó, ezért nagyon nagy felületekről beszélünk
2. nem tartom vagy tartottam fontosnak a nyugati oldalt (spájz, étkező, előszoba oldalfalait adja)
3. a két részből álló nyeregtető oldalirányba csak kb 10 cm bádoglemez erejéig van kiengedve - szigetelést követően ezt vagy újra kellene bádogozni, vagy kipótolni.
a keleti oldalon annyival egyszerűbb a helyzet, hogy az a magasabb oldal, itt sem mennénk a csúcsig (a padlás oldalát szintén kihagynánk), viszont a szigetelést tetején a falba bemarva egy bádoglemezzel végig lehetne kísérni.

lehet, hogy célszerű lenne készítenem vagy 2 fotót?

lorka
2011-01-31
15:50:48
Előzmény: robert #11244#11247
Sziasztok köszönöm a válaszokat.

Nem értem, most akkor mégis érdemes szigetelni, ha nem szigetelek akkor sorrendbe alulról-felfelé 15cm es sóderágy, 5cm beton, kátrány, 5cm beton?
Ha szigetelek, akkor 15cm sóderágy, 5cm beton, kátrány, lépésálló, 5cm beton?

2011-01-31
14:29:41
Előzmény: ooszi #11242#11244
ooszi,

Ha mégis újra betonozol:
A "kis sóderágy" minimum 15cm vastag legyen. Erre az első réteg beton, azután a vízszigetelés, a hőszigetelés (ezen még lehet agyalni), majd a felső beton réteg.
2011-01-31
14:28:11
Előzmény: ooszi #11242#11243
Szerintem ha már úgyis feltöröd és újrabetonozod, akkor jobban megéri ide betenni egy réteg lépésálló EPS-t a beton alá, mint a lábazatot hőszigetelni kívülről, mert oda XPS kell, meg ragasztó, meg háló, meg glettelés meg stb. vagyis sokkal drágább lesz
2011-01-31
14:16:31
Előzmény: robert #11233#11242
Szia köszike a választ, hát őszinte leszek, az aljzat beton állapota nem valami jó, mert sok helyen meg van repedve, és néhány helyen üreges hangja van, ezért gondoltam hogy felverem, és ujj aljzatott készitek.
Nem lesz padlófütés, és nem is vizesedek, csak gondoltam, hogy mi lenne ha már felverem a beton akkor szigetelném is.
Ezek szerint nem kell, vagy nem szükséges, elég csak egy kis sóderágy és erre egy 5-10cm es beton bevasalva.

2011-01-31
10:20:10
Előzmény: ooszi #11230#11233
ooszi,

Örülök, hogy nem dolgoztál hiába.

Padló:
A padló szigetelésével járó munkát és felfordulást a külső hőszigetelés gondos kialakításával talán megúszhatnád.

A padlóba épített szigetelés télen előnyös, de nyáron előnytelen, mert kizárja a padló alatti hőtároló tömeget a belső hőmérséklet alakításából, pontosabban a hőmérsékleti csúcsok kiegyenlítéséből.

Ha a padlóba vízszintesen fektetett hőszigetelés vastagságát lecsökkentjük, ezzel nagyobb talajréteget tudunk bevonni a földszinti terek nyári hőkomfortjának biztosítására.

A téli időszakban a padló felé történik az épület hőveszteségének akár 20-30%-a. Ekkor a hővédelmet az alap melletti függőleges hőszigeteléssel lehet biztosítani.

Olvastam egy tanulmányban, hogy az éves fűtési energiaszükséglet egy házban ugyanannyi, ha egy adott vastagságú hőszigetelést a padlóba, vagy a lábazatra építik. De: A padlóba épített hőszigetelés esetén nyáron több, mint 100 napig magasabb a hőmérséklet, mint kellene, amíg csak a lábazat hőszigetelése esetén a kellemetlen napok száma nulla.


Padlófűtést tervezel, vagy nedvesedik az épület?
2011-01-31
08:56:20
#11230
Szia roberto.

A konyha szigetelése elkészült azt álltalad leírt rétegrend alapján.
Szerencsére észrevehető a különbség 4Fokot emelkedet a hőmérséklet.
A következő problémám a konyha aljzata, felszeretném verni a régi beton aljzatott, és ujjat szeretnék késziteni szigeteléssel együtt.
Ehez kérném a segítségedet, rétegrend ügyében.

2011-01-31
08:15:05
Előzmény: lorka #11226#11229
lorka,

Milyen megfontolásból hagynád ki az egyik falszakaszt? Ez olyan, mintha télen jól felöltöznél de továbbra is a szandálban járnál.
2011-01-30
19:50:21
#11226
Üdv fórumozók!

Hőszigeteléssel kapcsolatban lenne szükségem segítségre.
Eltolt szintes családi házunk szigetelését tavaly kezdtük és az idén szeretnénk folytatni (szilikát).
Az északi oldallal kezdtük, viszont a folytatásban csak két oldalra (keleti és a déli)gondoltunk - a nyugati kimaradna.
Tudom, hogy a legtökéletesebb az lenne, ha a ház teljesen körbe lenne szigetelve, mégis az lenne a kérdésem, hogy ez hatásfogban mit jelenthet, ha egy oldal kimarad? Mennyire maradhatnak szabadon a (kimaradt oldalon) a hőhidak?

Köszi a segítséget.

lorka

macko003Válasz erre
2011-01-20
18:48:29
#10922
Sándor,

Nem azt mondom, hogy nem kell ilyenekre figyelni, mert tényleg ésszerű magyarázat van a problémákra, csak megemlítettem, hogy nálunk semmi gond vele sok-sok éve.
Csak ugye ma már nehezebb minőséget és szakértelmet találni, mint régen.
2011-01-20
09:44:43
#10910
Kedves Mindenki!
Köszönöm szépen a terasz burkolás,diletációs kérdésemre
írt válaszokat,további szép napot Mindenkinek,üdv.mig56

2011-01-19
21:23:35
Előzmény: macko003 #10883#10891
A legtöbb burkolat gyakran az aljzatbeton süllyedése és széttöredezése miatt megy tönkre. A ragasztó gyártók nem adnak az ilyen esetekben garanciát a termékükre.

Az esztétikusnak tűnő felület is lehet hibás, kopogtatással lehet ellenőrizni. Ahol a lap felvált az aljzattól, ott kongó hangot ad.
2011-01-19
21:16:35
Előzmény: mig56 #10862#10889
Még a szakemberek között sincsen egyetértés, ma már 16 m2-ként ajánlják kialakítani.

Véleményem szerint a terasz felénél (közel felénél) kellene kialakítani úgy hogy a burkoló lap egész szélénél utólag a nagy méretű csiszológépbe gyémánt korongot fogva az alsó betonfelületet is átvágjuk.

Ez esetben a beton tábla és a lapburkolat egyszerre tud dilatálni. Ha előzőleg a beton felületben kerül kialakításra a dilatáció, akkor a burkolólap lehet hogy átfut rajta és később emiatt megreped, eltörik. Így egy esztétikusan burkolt felületet kapunk.
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva