English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-01-31
22:29:33
Előzmény: robert #11269#11270
Nem. EGRI tufakő
2011-01-31
22:26:50
Előzmény: ferko #11268#11269
ferko,
Gázszilikátra gondolsz?
2011-01-31
22:25:08
#11268
Sziasztok
Érdeklődni szeretnék, egy 30 éves 50cm tufából épült családi házat le szabad-e, vagy érdemes-e a falakat szigetelni?
2011-01-31
20:15:23
Előzmény: robert #11256#11263
szia robert,

sikerült képeket készítenem.

az első kép a keleti oldal. itt a bejelölt vonalig mennénk a szigeteléssel és ezt követően belemezelnénk a szigetelés tetejét.

a következő kép a nyugati oldal.
itt lehet menni a a tető csúcság, viszont a tető szélének lemezelését végig ki kellesz pótolni.





2011-01-31
18:44:41
Előzmény: lorka #11249#11256
lorka,

Nagy felület = nagy hőveszteség.

Értem, hogy a puffer zónában alacsonyabb a hőmérséklet, de mennyi?

A képek tényleg jól jönnének.

2011-01-31
17:28:15
Előzmény: robert #11229#11249
Szia robert,

Több oka is van.
1. mivel eltolt szintes házról van szó, ezért nagyon nagy felületekről beszélünk
2. nem tartom vagy tartottam fontosnak a nyugati oldalt (spájz, étkező, előszoba oldalfalait adja)
3. a két részből álló nyeregtető oldalirányba csak kb 10 cm bádoglemez erejéig van kiengedve - szigetelést követően ezt vagy újra kellene bádogozni, vagy kipótolni.
a keleti oldalon annyival egyszerűbb a helyzet, hogy az a magasabb oldal, itt sem mennénk a csúcsig (a padlás oldalát szintén kihagynánk), viszont a szigetelést tetején a falba bemarva egy bádoglemezzel végig lehetne kísérni.

lehet, hogy célszerű lenne készítenem vagy 2 fotót?

lorka
2011-01-31
16:50:48
Előzmény: robert #11244#11247
Sziasztok köszönöm a válaszokat.

Nem értem, most akkor mégis érdemes szigetelni, ha nem szigetelek akkor sorrendbe alulról-felfelé 15cm es sóderágy, 5cm beton, kátrány, 5cm beton?
Ha szigetelek, akkor 15cm sóderágy, 5cm beton, kátrány, lépésálló, 5cm beton?

2011-01-31
15:29:41
Előzmény: ooszi #11242#11244
ooszi,

Ha mégis újra betonozol:
A "kis sóderágy" minimum 15cm vastag legyen. Erre az első réteg beton, azután a vízszigetelés, a hőszigetelés (ezen még lehet agyalni), majd a felső beton réteg.
2011-01-31
15:28:11
Előzmény: ooszi #11242#11243
Szerintem ha már úgyis feltöröd és újrabetonozod, akkor jobban megéri ide betenni egy réteg lépésálló EPS-t a beton alá, mint a lábazatot hőszigetelni kívülről, mert oda XPS kell, meg ragasztó, meg háló, meg glettelés meg stb. vagyis sokkal drágább lesz
2011-01-31
15:16:31
Előzmény: robert #11233#11242
Szia köszike a választ, hát őszinte leszek, az aljzat beton állapota nem valami jó, mert sok helyen meg van repedve, és néhány helyen üreges hangja van, ezért gondoltam hogy felverem, és ujj aljzatott készitek.
Nem lesz padlófütés, és nem is vizesedek, csak gondoltam, hogy mi lenne ha már felverem a beton akkor szigetelném is.
Ezek szerint nem kell, vagy nem szükséges, elég csak egy kis sóderágy és erre egy 5-10cm es beton bevasalva.

2011-01-31
11:20:10
Előzmény: ooszi #11230#11233
ooszi,

Örülök, hogy nem dolgoztál hiába.

Padló:
A padló szigetelésével járó munkát és felfordulást a külső hőszigetelés gondos kialakításával talán megúszhatnád.

A padlóba épített szigetelés télen előnyös, de nyáron előnytelen, mert kizárja a padló alatti hőtároló tömeget a belső hőmérséklet alakításából, pontosabban a hőmérsékleti csúcsok kiegyenlítéséből.

Ha a padlóba vízszintesen fektetett hőszigetelés vastagságát lecsökkentjük, ezzel nagyobb talajréteget tudunk bevonni a földszinti terek nyári hőkomfortjának biztosítására.

A téli időszakban a padló felé történik az épület hőveszteségének akár 20-30%-a. Ekkor a hővédelmet az alap melletti függőleges hőszigeteléssel lehet biztosítani.

Olvastam egy tanulmányban, hogy az éves fűtési energiaszükséglet egy házban ugyanannyi, ha egy adott vastagságú hőszigetelést a padlóba, vagy a lábazatra építik. De: A padlóba épített hőszigetelés esetén nyáron több, mint 100 napig magasabb a hőmérséklet, mint kellene, amíg csak a lábazat hőszigetelése esetén a kellemetlen napok száma nulla.


Padlófűtést tervezel, vagy nedvesedik az épület?
2011-01-31
09:56:20
#11230
Szia roberto.

A konyha szigetelése elkészült azt álltalad leírt rétegrend alapján.
Szerencsére észrevehető a különbség 4Fokot emelkedet a hőmérséklet.
A következő problémám a konyha aljzata, felszeretném verni a régi beton aljzatott, és ujjat szeretnék késziteni szigeteléssel együtt.
Ehez kérném a segítségedet, rétegrend ügyében.

2011-01-31
09:15:05
Előzmény: lorka #11226#11229
lorka,

Milyen megfontolásból hagynád ki az egyik falszakaszt? Ez olyan, mintha télen jól felöltöznél de továbbra is a szandálban járnál.
2011-01-30
20:50:21
#11226
Üdv fórumozók!

Hőszigeteléssel kapcsolatban lenne szükségem segítségre.
Eltolt szintes családi házunk szigetelését tavaly kezdtük és az idén szeretnénk folytatni (szilikát).
Az északi oldallal kezdtük, viszont a folytatásban csak két oldalra (keleti és a déli)gondoltunk - a nyugati kimaradna.
Tudom, hogy a legtökéletesebb az lenne, ha a ház teljesen körbe lenne szigetelve, mégis az lenne a kérdésem, hogy ez hatásfogban mit jelenthet, ha egy oldal kimarad? Mennyire maradhatnak szabadon a (kimaradt oldalon) a hőhidak?

Köszi a segítséget.

lorka

macko003Válasz erre
2011-01-20
19:48:29
#10922
Sándor,

Nem azt mondom, hogy nem kell ilyenekre figyelni, mert tényleg ésszerű magyarázat van a problémákra, csak megemlítettem, hogy nálunk semmi gond vele sok-sok éve.
Csak ugye ma már nehezebb minőséget és szakértelmet találni, mint régen.
2011-01-20
10:44:43
#10910
Kedves Mindenki!
Köszönöm szépen a terasz burkolás,diletációs kérdésemre
írt válaszokat,további szép napot Mindenkinek,üdv.mig56

2011-01-19
22:23:35
Előzmény: macko003 #10883#10891
A legtöbb burkolat gyakran az aljzatbeton süllyedése és széttöredezése miatt megy tönkre. A ragasztó gyártók nem adnak az ilyen esetekben garanciát a termékükre.

Az esztétikusnak tűnő felület is lehet hibás, kopogtatással lehet ellenőrizni. Ahol a lap felvált az aljzattól, ott kongó hangot ad.
2011-01-19
22:16:35
Előzmény: mig56 #10862#10889
Még a szakemberek között sincsen egyetértés, ma már 16 m2-ként ajánlják kialakítani.

Véleményem szerint a terasz felénél (közel felénél) kellene kialakítani úgy hogy a burkoló lap egész szélénél utólag a nagy méretű csiszológépbe gyémánt korongot fogva az alsó betonfelületet is átvágjuk.

Ez esetben a beton tábla és a lapburkolat egyszerre tud dilatálni. Ha előzőleg a beton felületben kerül kialakításra a dilatáció, akkor a burkolólap lehet hogy átfut rajta és később emiatt megreped, eltörik. Így egy esztétikusan burkolt felületet kapunk.
macko003Válasz erre
2011-01-19
21:26:33
Előzmény: Apeti_2 #10872#10883
Hát ezeket a tapasztalatokat sajnálattal olvasom.
Nálunk 10-15 éve van gond nélkül a teraszon a burkolat. Nem veszek rajta semmi érdekeset észre, talán 1-2 mm-el vastagabb fuga, minden tökéletesen néz ki. Az emeleti teraszon egy pontba csöpög picit a csatorna, így ott a felület lekopott, de az egész rendben van.
2011-01-19
18:33:48
#10872
Szia!

Hasonló témában utaztam, és nekem az a tapasztalatom, hogy rossz esetben 5-8, jobb esetben 10-12 év az ilyen kültéri ragasztott burkolatok élettartama. Még nagyon gondos kivitelezés esetén is... Nem is csoda, nyáron 80 fok, télen -20. Az elég nagy hőingadozás.

Ha nem jön fel a lap, akkor esetleg megreped, vagy esztétikai hibák kezdenek előjönni (fuga és a lap között elválik, koszosodik, megunod, stb.)

Én végül úgy döntöttem, hogy valódi kőből 4 cm vastag kőlapokat teszek le, ragasztó nélkül. A lapok tudnak mozogni, ha kell cserélhetők, és bármikor felszedhetők.

Az azért hozzá tartozik, hogy ez mondjuk földszinti terasz.

Hátrányai ennek is vannak persze:
- Nagy a súlya, csak XPS bírja el.
- Néha mozog (billeg egy-egy kő)
- A vízszigetelést ugyan úgy meg kell csinálni.
- Kell valami kulturált keret, ami körbefogja a lapokat.

Én már 6800 Ft br-ért kaptam ilyen lapot. Persze ez nem kevés, de nem kell ragasztó, meg szaki. Leszórtam egy nap alatt (vágással együtt).

Persze egy ilyen burkolat jelentősen eltér stílusban a greslapoktól, nem mindenhova passzol.

Emeletre nem tenném. De emeleti teraszt sem fogok soha többé csinálni.

Péter

2011-01-19
10:06:52
#10862
Kedves Monolit!
Érdeklödéssel olvasom /az egész fórumot/a "beszélgetéseket".
Azt szeretném megkérdezni ,hogy Nekem déli tájolású négyzet alakú
/kb.5mX5m nagyságú/a teraszom .Talán idén már letudom burkoltatni,
pár burkoló szakembert már kérdezgettem ellentétes válaszokat kaptam,
hogy kell-e diletációt hagyni vagy sem?és mennyit?és hol?
Segítségét köszönöm,további szép napot Mindenkinek,üdv.mig56




macko003Válasz erre
2011-01-18
14:59:39
Előzmény: monolit #10830#10834
monolit,

Köszönöm a kimerítő válasz, úgy érzem emiatt lesz még pár álmatlan éjszakám :(

2011-01-18
14:21:28
Előzmény: robert #10812#10830

Hacsak lehet, kerülni kell az ilyen építészeti megoldást.

Gyakorlatilag Robert elmondta hogy körbe kell szigetelni a kiálló betonlemezt. Az alkalmazott hőszigetelés vastagságát a határoló épületfal hővezetési tényezője határozza meg, azzal egyenértékű kell legyen. Véleményem szerint jobb ha a lábazatnál használt extrudált terméket alkalmazzuk, -az tömörebb- így nem roskad össze idővel.

Sajnos sokan nem tudják hogy maga a burkolat nem vízzáró, de ezt várják el tőle.

A fúgákon át jut be a legtöbb esetben a burkolás alá a víz, valamint az ellen-oldalról magába a betontestbe is bediffundálhat, ez főként a talajon fekvő szerkezeteknél észlelhető, amibe a talajpára bejut. Amiatt kell mindkét oldalról a lejtést adó betonmagot vízzáróan leszigetelni, mert a bediffundált pára a burkoló lap alá bejutva és megfagyva tönkreteszi a burkolatot azt megemelve.

Legtöbb esetben az alsó szigetelést GV 3-as GV 4-es bitumenes lemezzel oldják meg. Ennek hátránya, hogy a betontest mozgását nem tudja folyamatosan felvenni, elszakad. Emiatt a PVC vagy kent szigetelés jobb. Vagy mostanában szivárgó drain lemezeket építenek be.

De pár trükkel meghosszabbítható a burkolás élettartama. Lehetőleg Gres lapot alkalmazzunk, ennek legkisebb a vízfelvétele. A fúgázást Epoxi fúgákkal végezzük. Csak jó minőségű flexibilis ragasztót alkalmazzunk (ajánlott inkább az S2 jelzésű), a lapokra és az aljzatra is vigyük fel a ragasztót hogy az hézagmentesen kitölthesse a lap alját, elkerülve így a lapok felfagyását.Világos színű lapokat részesítsünk előnyben, ennek kisebb a hőtágulása mivel kevésbé melegszik fel. Ne válasszunk túlzóan nagy méretű lapokat.

Fokozottabb a hőterhelés miatti hőmozgás mint a padló fűtésnél. Főként a déli tájolású oldalnál.



macko003Válasz erre
2011-01-18
07:44:48
Előzmény: robert #10824#10825
robert,

Képet sajnos most nem tudok készíteni. :(
Egy L alakú terasz, mely rövidebbik vége a konyha teteje, hosszabb a levegőben "lóg". Megmértem jelenleg az ajtó küszöb teteje 3 cm-mel van a külső szint felett.
Le van burkolva, szépen lejt.
2011-01-18
07:31:41
Előzmény: macko003 #10819#10824
macko003,

Pont a penészedés veszélye miatt írtam, amit írtam.
Jó jönne egy-két jellemző kép és méret (szintkülönbség, küszöbmagasság..).
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva