English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-02-17
16:28:23
Előzmény: robert #11877#11880
Köszönöm a választ! Annyit szeretnék még írni, hogy a födém szigetelése is szinkronba meg fog történni. A párazáró fólia után 15-20cm üveggyapot elteritését tervezem. Van egy olyan elképzelésem is, hogy a kis szoba és konyhai részt inkább a födém szigetelését erősíteném plusszba meg mert ott mindig jó idő volt. A nagyszobába ahol kisméretüből van a fal viszont mindig sokkal hidegebb volt. Itt mindenképp egy 10-es hungarocell szigetelést fogok csinálni. Lehet, hogy a kisszoba és a konyhai részt csak a födémnél fogom jól leszigetelni. A fentmaradó részt a nagyszobát fürdő kamra pedig szintén a födémet leszigetelem de ott a falat kivülről is. Az igazat megvallva magam is félek attól, hogy a régi épületrészben benedvesednének a falak. Egyébként azokat a nyáron alul levertem és vaporex goldmixes vakolattal ujból megcsináltam. A gázfütés mellé beállítottam egy kis kandallót is és azóta a lakás klimája nagyon kellemes lett.
2011-02-17
14:54:06
Előzmény: Lajos68 #11874#11877
Lajos68,

Lehet, hogy száraznak tűnik a fal, de jelenleg szabadon szellőzik. Ha bármilyen probléma van a vízszigeteléssel, akkor a a lezárás után gondos szellőztetés ellenére is felhúzódhat a nedvesség. Ezért a hőszigetelés előtt a vízszigetelés állapotát kell ellenőrizni és szükség esetén a kijavítani.

Fontos még a külső vakolat jó állapota, szilárd és porzás-mentes legyen. Ha a nyílászárók javításra szorulnak, akkor ezt e munkát is most érdemes elvégezni.

Ha biztos vagy venne, hogy az előző feltételek teljesülnek akkor el lehet kezdeni a hőszigetelést. Több módszer ismeretes, itt egy házilagos kivitelezésű, egész felületre kiterjedő nagyon hatékony módszer kivitelezése látható: http://biosolar.hu/forum/show/38637#38637


A fal hőszigetelése előtt érdemes a sokkal egyszerűbb, olcsóbb és lényegesebb födémszigetelésen elgondolkodni.
2011-02-17
13:07:19
#11874
Kicsit tanácstalan vagyok. A családi házam egy nagyjából 50 négyzetméter alapterületű két részletben épült ingatlan. Az első szoba és a konyha része ez kb az egész 40 százaléka 1959-ben épült. A fentmaradó rész 1990-be. A fal az épület régi részén dupla schlikter plusz egy állított tégla kb 50cm vastag. Az új rész kisméretű pannonhalmi magasított tégla. Szeretném a homlokzatot szigetelni. Az elülső rész vizszigetelése azért elmarad az új részektől de a falak aránylag szárazak. Nincs salétrom és penész. Az nem kérdezi nálam kérdés tárgyát, hogy a kisméretű téglából épült részt burkoljam mert az csont száraz. Inkább a régi falak burkolásától félek kicsit. De gondolom megfelelő mennyiségű szellőztetéssel nem lehet gond. Kérdés tárgya továbbá az milyen vastag szigetelő habokat használjak, hogy az épület burkolásból adódó szigetelése egyező értéket mutasson a két épület részben. Ha ebben valaki tudna okos tanácsot adni azt nagyon megköszönném. Üdv: Péntek Lajos
2011-02-03
20:02:05
Előzmény: bardi #11385#11386
bardi,
Hőszigetelésre drága mulatság a parafa. Szerintem.
2011-02-03
19:39:58
Előzmény: robert #11380#11385
És mi a véleményed a parafáról?Állítólag az is hő,és hangszigetelő?
2011-02-03
18:49:38
Előzmény: ferko #11383#11384
ferko,

Hargi mondott valamit, amiben van igazság. Ő azt említette, hogy bentről kifelé haladva egyre kisebb pára-ellenállású anyagot kell alkalmazni. Az biztos, hogy az ilyen rétegrend a falban nem engedi felhalmozódni a párát, de ilyen alapon szinte semmire sem lenne szabad eps-t rakni.
Ha tehát jól van páratechnikailag méretezve a rendszer, akkor nem valószínűbb a hiba lehetősége, mint más falazóanyagoknál.
2011-02-03
18:39:58
Előzmény: robert #11303#11383
Ezt nem netten olvastam, szakiktól halottam. Ezért szeretnék egy hozzá értőt megkérdezni, nehogy megszívassam magamat.
2011-02-03
18:08:04
Előzmény: bardi #11376#11380
bardi,

Ha nem lehet elvenni a szigeteléshez szükséges 5 centimétert, akkor 0.5-1cm vastag polystirol alapú hőszigetelő tapétát javaslok.

A padlónál is az a kérdés, hogy a mennyi a rendelkezésre álló hely.
Ha a parketta már cserére szorul, akkor helyette néhány centiméter hőszigetelés és rá laminált padló. Tüneti kezelésre jó.

2011-02-03
13:55:34
#11376
Szia Robertó!
Először is köszönöm a laikus számára is közérthető válaszodat,és megoldásodat,belső szigeteléssel kapcsolatban.
Én csak gondoltam,hogy megoldom úgy mint a külső EPS szigetelést,de fóliázás nélkül nem megy OK.
Földszinti lakás vagyunk,és kivűlről semmi esetre sem megy a szigetelés,ezért keresem a módot,hogyan lehetne a külső részre eső falat úgy szigetelni,hogy hatékony legyen ,de túl sokat ne vegyen el a lakásból?
Mi a véleményed esetleg a parafáról?
A ház alatt nincs pince sem ezért a parketta is nagyon hideg,erre van ötleted?
Válaszod előre is köszönöm.Szép napot.
Bardi Ferenc

2011-02-03
10:11:27
Előzmény: lorka #11352#11369
lorka,

Arra gondoltam, hogy a belső hőszigeteléssel a hőhíd nem szüntethető meg.




Legalább az ablak alsó párkányáig vinném fel a hőszigetelést.
Az erkélyt is illene körbeszigetelni, de az nagy munka, lehet, hogy az ajtó szintje is problémát okozna. Ha az enyém lenne a ház, akkor azon gondolkoznék, hogy lebontom a balkont, vagy beépítem alatta a teret, de akkor is körbeszigetelném... aztán, ha már látnám, hogy mekkora munkát jelent... valószínűleg úgy hagynám... de mindig is frusztrálna, hogy nem oldottam meg...




2011-02-02
22:02:56
Előzmény: robert #11347#11352
robert,

milyen megoldás lenne a segítségemre a hőhíd tekintetében?
ezt azért kérdezem, mert a lakás másik felén a padlás szigetelése még előttem van és erre nagyon jónak találom a következő megoldást:
http://biosolar.hu/forum/show/38637#38637

a rajz teljesen érthető, köszönöm

a csatolt képen látható, hogy már szembesültem ezzel a problémával és egyenlőre egy ideiglenes megoldást találtam (pótolva a meglévő bádog)

az ablakpárkányig vitt szigetelésnél mire gondoltál?
alsó vagy felső párkány?
az alsó esetében nagymértékben elkerülhető a bádogozás, a felső párkány esetében csak fele részt



2011-02-02
20:48:15
Előzmény: lorka #11346#11347
lorka,

A hőhídon ez a megoldás nem sokat segít.

A bádogozást én valahogy így képzelem megoldani:
fekete vonalak = meglévő bádog
piros = L alakú laposvas konzolok
zöld = deszka
lila = új bádog
sárga = hőszigetelés
szürke = oromfal



Érthető a rajz?

A másik lehetőség, hogy az ablakpárkányig vinni a szigetelést.

2011-02-02
20:16:46
Előzmény: robert #11282#11346
robert,

a hőhíd és a penészedés kiküszöbölésében segíthet az, hogy a lakás padlásának ezen része szigetelve van (üveggyapot) és a szobák mennyezete gipszkartonozott.

valóban a bádogozás okozza a legnagyobb kihívást.


2011-02-02
09:18:33
Előzmény: robert #11303#11323
Azt szokták javasolni az okosok, hogy a hőszigetelés páradiffúziós tényezője (páraáteresztő képessége) ne legyen alacsonyabb, mint a mögötte levő falazaté, mert akkor torlódást okozhat és a nedvesség felgyülemlik mögötte. Ezért nem javasolják pl vályogra az EPS-t
2011-02-01
21:31:46
Előzmény: ferko #11302#11303
ferko,

Hol olvastad ezt? Küldj egy linket lécci.

Penészedés akkor lép fel, ha valahonnan víz kerül a falazatba. A víz jöhet alulról (rossz vízszigetelés), felülről (beázás), a fal felületéről kívülről (csapó eső), vagy belülről (párakicsapódás).

A pára akkor csapódik ki, ha a fal hőmérséklete a harmatpont alá kerül.
Például, egy fürdőszobában 22 fok és 80%-os relatív páratartalom van. A harmatponti hőmérséklet 18.4Celsius fok. Ez még nem túl hideg, mégis, ha a fal hőmérséklete ez alá kerül, akkor elkezd rajta gyöngyözni a víz. A vakolat, ha a festék vízáteresztő, akkor valamennyire magába szívja a nedvességet, de egy idő után telítődik.

A lényeg tehát az, hogy a lakás folyamatosan legyen fűtve, ne legyenek hőhidak (ezáltal a falak megfelelően melegek), és a páratartalom ne emelkedjen 60% fölé.
Ha ezek a feltételek teljesülnek, akkor nem lehet gond. Szerintem.

Az EPS-en kívül egyébként vannak nagyon jól bevált páraáteresztő hőszigetelések is. Egyik ilyen hőszigetelő a szálas a kőzetgyapot.


2011-02-01
20:50:24
Előzmény: robert #11271#11302
A falak teljesen szárazak kivül belül és vakoltak, de azt halottam,hogy a természetes építőanyagokat nem szabad EPS szigetelő renndszerel lezárni mert penészedni fog.Ez igaz lehet?
2011-02-01
16:16:46
Előzmény: robert #11289#11295
Ha túl leszünk a lábazati hőszigetelésen és az első fűtési szezonon, akkor már lesz összehasonlítási alapom. Most annyi tapasztalatom van, hogy a szigeteletlen aljzatú helyiségekben a szoba közepén 17 C-os volt a padló, a fal mellett meg 12 C (-10 C külső hőmérséklet mellett, a terep fölötti 40 cm-es padlószinttel, szigeteletlen lábazattal) a hidegburkolatú helyiségekben aljzatbeton csere volt, került bele 5 cm EPS (ma már többet tennék), ott nincs ilyen anomália. A kandalló körül 30 C-ra fel tud melegedni a padló, gyakorlatilag hőtárolóként funkcionál. A lábazati szigetelést természetesen a teljes házon megcsináljuk, ott is, ahol van hőszigeletés a padlóban. Valószínűleg ott is javít a helyzeten, mert a padlóban levő hőszigetelés hideg oldalának hőmérsékletét növeli, így csökken a hőmérsékletkülönbség (és a hőveszteség)
2011-02-01
14:35:52
Előzmény: hargi #11288#11289
hargi,

"Ezért is nehéz látatlanba tanácsot adni... "
Ilyenkor sokat segítenek a fotók.

Kíváncsi vagyok a tapasztalataidra.
A lábazatra is öt centinél vastagabb szigetelést érdemes feltenni. Itt általában a kiegyenlítés szokott gondolt jelenteni, ami viszont hőszigetelő vakolattal megoldható.
2011-02-01
14:16:06
Előzmény: robert #11287#11288
Ezért is nehéz látatlanba tanácsot adni...
Abból indultam ki, hogy amúgy is fel kell szedni a padlót és nem kerül többe leszigetelni, mint kihagyni a szigetelést. Utána persze jöhet a fal/lábazat.
Viszont a saját házunkon az általad javasolt lábazati szigetelést fogom megcsinálni, mert nem érné meg felszedni a parkettát, feltörni az aljzatbetont, és újracsinálni az egészet, így kizárólag a lábazat (és az alap) szigetelésével fogjuk megoldani a padló szigetelését.
2011-02-01
13:29:27
Előzmény: hargi #11281#11287
hargi,

Alapvetően nem vonom kétségbe, amit írtál.
Én csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy a nyári túlmelegedés ugyanúgy gondot jelenthet, mint a magas gázszámla. A légkondi üzenmeltetése sem olcsó, a költségeket pedig együtt kell vizsgálni.

A szóban forgó lakás klímaviszonyait nem ismerjük. A jelenlegi lakók eddig valószínűleg jól elvoltak nyáron, mert a padló hűvös volt. Ha a lakás napos, és a padlót most leszigetelik, akkor nyáron lehetnek a hőségtől álmatlan éjszakáik.

Gondolom van még idő körüljárni ezeket a kérdéseket, mert a felújításra még várni kell.
2011-02-01
12:29:07
Előzmény: lorka #11263#11282
lorka,

Értem mit mondasz, én is a bádogozás miatt tipródom ennek az ÉNy-i oldalnak a hőszigetelésén.

A fal hőveszteségén kívül vedd figyelembe a a hőhidat, amit a koszorúk okoznak. Ennek egyrészről anyagi vonzata van (többletfűtés), másrészről kiindulópontja lehet a penészedésnek.

A fal hőszigetelésére vonatkozólag itt kipróbálhatod, hogy a belső hőmérséklettől hogyan függ a hőveszteség. A belső hőmérséklet alapból 20C, mérd meg, hogy hűvösebb helységeknek ténylegen mekkora a hőfoka. http://apps.biosolar.hu/payback/?wall_type=0.270&wall_thickness=30&insulation_type=0.048&insulation_thickness=8&insulated_area=100&fuel_type=18&insulation_specific_cost=7000&t_average=20



2011-02-01
12:28:51
Előzmény: robert #11280#11281
Kérdés, hogy mekkora lábazat van, illetve, hogy a padló szintje mennyivel van a környező terep felett. Ha a padló gyakorlatilag terepszinten van akkor nem is igazán beszélhetünk lábazatról, csak falról. Ha a padló jelentősen ki van emelve a terep fölé, akkor a lábazatot mindenképpen szigetelni kell, mert nem 10 C-os talaj van a padló alatt, hanem a lábazaton keresztül alaposan lehűlt (akár fagyott)talaj, különösen a fal melletti 1-1,5 m-es sávban (saját mérés alapján 5 C hőfokkülönbség is lehet a szoba közepe és a fal melletti padló között)
Terepszinten levő padlónál én a padlót (is) szigetelném, ha amúgy is fel kell törni a betont, aztán a falat kívülről (és ha van pénz, az alapot is legalább pár 10 cm mélyen).
Első lépésként mindenképpen tennék hőszigetelést a padlóba, az amúgy is szükségszerű felújítás során, hiszen így minimális a többletköltség (lehet, hogy nem is drágább 1 m3 hőszigetelés, mint 1 m3 beton), viszont azonnal csökken a hőveszteség
2011-02-01
11:02:55
Előzmény: hargi #11278#11280
hargi,

Az általad javasolt számítás akkor igaz, ha a lábazaton nincs hőszigetelés.
Én éppen azt a lehetőséget vetettem fel, amivel a problémára egy és általános megoldást adunk.

A lábazati hőszigetelés nélküli padlószigetelés nem szünteti meg a lábazati hőhidat, viszont elzárja a lakást a padló alatti talaj nagy hőtároló tömegétől (ennek nyáron van jelentősége).

Úgy gondolod, hogy a lábazatot a később sorra kerülő fal utólagos hőszigetelésének megépítésekor sem kell majd megcsinálni? És mi lesz a lábazati hőhíddal? Ha pedig mégis le lesz szigetelve a lábazat (mert így korrekt, még akkor is, ha pénzbe kerül), akkor hogy alakul a számítás? A winwatt ezt az esetet hogy kezeli le?

Biztosan van többféle szempont, én most a nyári hőterhelés felől közelítettem meg a kérdést. Télen biztosan melegebb valamivel a szigetelt padló, de nyaranta is lehetnek nagyon kellemetlen napok a hőség miatt. Ez függ még a lakás és az ablakok tájolásától, elhelyezkedésétől.
2011-02-01
10:20:56
Előzmény: ooszi #11247#11278
A 15 cm sóder+10 cm beton hővesztesége négyzetméterenként és fokonként 1,4 Wm2K, a sóder+5cmbeton+5 cm hőszigetelés+5 cm beton esetén pedig 0,5 Wm2K.
Ha a talajt 10 C-osnak veszem, a szobát meg 20 C-osnak, akkor egy 20 m2-es szoba szigeteletlen padlóján óránként 20*10*1,4=280 W a veszteség, ugyanez a szigetelt padló esetén 20*10*0,5= 50 W, a különbség óránként 230 W, egy nap alatt 5520 W, ami kb. 0,6 m3 gáz. 190 napos fűtési szezonnal számolva 190*0,6=114 m3 gázt lehet megspórolni évente 20 m2 padló hőszigetelésével.
További különbség, hogy a hőszigetelt padló hőmérséklete 19,2 C lesz 20 C-os belső levegőhőmérséklet mellett, a szigeteletlené pedig majdnem két fokkal hidegebb, 17,5 C körüli (legalábbis a WinWatt szerint)

2011-02-01
00:09:45
Előzmény: ferko #11270#11271
ferko,

Ha a vízszigetelés ok és teljesen száraz a fal és ép a vakolat akkor nem látom akadályát. Egyáltalán vakolt a fal, vagy natúr?

Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva