English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-03-05
11:09:32
Előzmény: Anitaaa03 #12021#12545
Szia! A mi házunk 1992-ben épült 30 cm-es akkor még Hebel-nek nevezett valójában Ytongból, műanyag nyílászárókkal. Az éves gázfogyasztásunk 2800 m3 volt egészen 2006-ig. Akkor lecseréltük a gázkazánt Vaillantra, ez 250 ezerbe került, de évi 400m3 megtakarítást hozott. 2010-ben leszigeteltük a házat 8 cm-es grafit austrothermmel, további megtakarítást remélve. A szigetelés 1 millióba került. A ház most sokkal szebb, de a megtérülés... Márciustól márciusig csupán 300 m3 gázzal fogyasztottunk kevesebbet. Igaz, hogy tavaly a szigetelés csak május végére készült el, tehát ezt még feltornázhatjuk 400 és 500 közé. Tehát most 2000m3 az éves fogyasztásunk. Én egy jó kazánra szavazok, az ytongnál a szigetelés már eleve jó.
villam64Válasz erre
2011-02-28
19:28:17
#12358
A haverom is hozzáépített ytong-ból, északról már tett rá 5 cm szigetelést, és meg volt elégedve, hogy azóta jobb az a fal. A többi részre is fog rakni. Igaz az ytong-hoz kiszámolt radiátor mérettel, magasabb fűtővízzel mint nálam, már 20 fokra fel tudta fűteni azt a szobát. Ezek alapján javaslom a szigetelést, inkább 10 cm-t, a hőhidak megszüntetése miatt is. Lehet, hogy az ytong-nál nem annyira megtérülő dolog, de a későbbi belső érzet miatt, és egy picit a számla miatt.
2011-02-28
10:39:37
Előzmény: Anitaaa03 #12021#12344
A ház többi része (födém, padló, lábazat) miből van, és van-e hőszigetelve?
A 30 cm Ytong fal kb 0,4 W/m2K hőátbocsátási tényezőjű, 5 cm EPS-sel 0,27-re, 10 cm szigeteléssel 0,2-re csökken. Ez fűtési szezononként és fal négyzetméterenként 130 Ft illetve 200 Ft fűtési költség csökkenést jelentene, miközben a bekerülési költsége kb 5000 Ft/m2.
Valószínűleg vannak gyorsabban megtérülő szigetelési - vagy más fűtési költséget csökkentő beruházási - lehetőségek is a házon
2011-02-22
18:51:55
Előzmény: villam64 #12041#12043
villam64,

"... 400 e forint fűtés nem 100 m2..."
Kösz, ezt kijavítom az előző hozzászólásomban.

"... 15 cm-re növelve a hőszigetelőt, 22 évre csökken a megtérülés..."
Az adatokat szabadon meg lehet változtatni. Valószínűleg az ár is változik, ha vastagabb a szigetelés.


"... Nálam az 5 cm szigetelés az mennyi tömör tégla vastagságnak felel meg?"
30cm B30+5cm EPS U=0.5, ennyire kell kihozni, tehát állíts be 99cm vasatagságot.

villam64Válasz erre
2011-02-22
18:26:34
Előzmény: robert #12025#12041
Róbert, a beállításaiddal 15 cm-re növelve a hőszigetelőt, 22 évre csökken a megtérülés. A 400 e forint fűtés nem 100 m2 szigetelést jelent. Nálam az 5 cm szigetelés az mennyi tömör tégla vastagságnak felel meg? Mert akkor a programban ezt hozzá kéne adnom.
2011-02-22
13:56:56
Előzmény: Anitaaa03 #12021#12025
Anitaaa03,

Hacsak az Ytong falazatot nézzük, akkor 8cm EPS szigeteléssel és 7000Ft/m3 kivitelezési költséggel kb 29 év alatt térül meg a beruházás.
A megtérülés számító program itt, beállítva a te esetedre:
http://apps.biosolar.hu/payback/?wall_type=0.148&wall_thickness=30&insulation_type=0.048&insulation_thickness=8&insulated_area=100&fuel_type=18&insulation_specific_cost=7000&t_average=21

Feltételezem, hogy egy nagy házon sok a hőhíd, amelyek a szigetelés során (ha szakszerűen van elvégezve) megszűnnek. Ezért nagy valószínűséggel 20-25 évre csökken a megtérülés ideje. Abba most nem akarok belemenni, hogy az energia ára vagy a banki kamatok hogy fognak változni a jövőben.
Tehát 100m2 fal szigetelésével kb 1500kWh hőenergiát és nagyjából 25000Ft gázszámlát lehet évente megspórolnod (ha 200m2 falad van, akkor értelemszerűen a duplája).

Mivel a meleg levegő felfelé száll, a legnagyobb hőveszteség a födémen várható. Kérdés, hogy van kialakítva, mert a födém utólagos hőszigetelése sokkal olcsóbban megúszható.

A további kérdések megválaszolását segítik az épületről készült fényképek.



Anitaaa03Válasz erre
2011-02-22
12:59:12
#12021
Sziasztok
szeretnék segítséget kérni,tapasztalatokat hallani.erősen fontolgatjuk hogy leszigeteljük a házat de nem tudjuk mennyire éri meg.a falaink 30-as Ytongból vannak a fűtési költségünk minimum 400ezer 1 tél elég nagy házról van szó azért szeretnénk szigetelni hogy kevesebb legyen a fűtés költség de nemtudjuk hogy igazából mennyivel fog csökkeni.mert a szigetelés is sokba kerül és sajnos hitelből tudnánk fedezni.aki tud kérem segítsen
2011-02-17
15:28:23
Előzmény: robert #11877#11880
Köszönöm a választ! Annyit szeretnék még írni, hogy a födém szigetelése is szinkronba meg fog történni. A párazáró fólia után 15-20cm üveggyapot elteritését tervezem. Van egy olyan elképzelésem is, hogy a kis szoba és konyhai részt inkább a födém szigetelését erősíteném plusszba meg mert ott mindig jó idő volt. A nagyszobába ahol kisméretüből van a fal viszont mindig sokkal hidegebb volt. Itt mindenképp egy 10-es hungarocell szigetelést fogok csinálni. Lehet, hogy a kisszoba és a konyhai részt csak a födémnél fogom jól leszigetelni. A fentmaradó részt a nagyszobát fürdő kamra pedig szintén a födémet leszigetelem de ott a falat kivülről is. Az igazat megvallva magam is félek attól, hogy a régi épületrészben benedvesednének a falak. Egyébként azokat a nyáron alul levertem és vaporex goldmixes vakolattal ujból megcsináltam. A gázfütés mellé beállítottam egy kis kandallót is és azóta a lakás klimája nagyon kellemes lett.
2011-02-17
13:54:06
Előzmény: Lajos68 #11874#11877
Lajos68,

Lehet, hogy száraznak tűnik a fal, de jelenleg szabadon szellőzik. Ha bármilyen probléma van a vízszigeteléssel, akkor a a lezárás után gondos szellőztetés ellenére is felhúzódhat a nedvesség. Ezért a hőszigetelés előtt a vízszigetelés állapotát kell ellenőrizni és szükség esetén a kijavítani.

Fontos még a külső vakolat jó állapota, szilárd és porzás-mentes legyen. Ha a nyílászárók javításra szorulnak, akkor ezt e munkát is most érdemes elvégezni.

Ha biztos vagy venne, hogy az előző feltételek teljesülnek akkor el lehet kezdeni a hőszigetelést. Több módszer ismeretes, itt egy házilagos kivitelezésű, egész felületre kiterjedő nagyon hatékony módszer kivitelezése látható: http://biosolar.hu/forum/show/38637#38637


A fal hőszigetelése előtt érdemes a sokkal egyszerűbb, olcsóbb és lényegesebb födémszigetelésen elgondolkodni.
2011-02-17
12:07:19
#11874
Kicsit tanácstalan vagyok. A családi házam egy nagyjából 50 négyzetméter alapterületű két részletben épült ingatlan. Az első szoba és a konyha része ez kb az egész 40 százaléka 1959-ben épült. A fentmaradó rész 1990-be. A fal az épület régi részén dupla schlikter plusz egy állított tégla kb 50cm vastag. Az új rész kisméretű pannonhalmi magasított tégla. Szeretném a homlokzatot szigetelni. Az elülső rész vizszigetelése azért elmarad az új részektől de a falak aránylag szárazak. Nincs salétrom és penész. Az nem kérdezi nálam kérdés tárgyát, hogy a kisméretű téglából épült részt burkoljam mert az csont száraz. Inkább a régi falak burkolásától félek kicsit. De gondolom megfelelő mennyiségű szellőztetéssel nem lehet gond. Kérdés tárgya továbbá az milyen vastag szigetelő habokat használjak, hogy az épület burkolásból adódó szigetelése egyező értéket mutasson a két épület részben. Ha ebben valaki tudna okos tanácsot adni azt nagyon megköszönném. Üdv: Péntek Lajos
2011-02-03
19:02:05
Előzmény: bardi #11385#11386
bardi,
Hőszigetelésre drága mulatság a parafa. Szerintem.
2011-02-03
18:39:58
Előzmény: robert #11380#11385
És mi a véleményed a parafáról?Állítólag az is hő,és hangszigetelő?
2011-02-03
17:49:38
Előzmény: ferko #11383#11384
ferko,

Hargi mondott valamit, amiben van igazság. Ő azt említette, hogy bentről kifelé haladva egyre kisebb pára-ellenállású anyagot kell alkalmazni. Az biztos, hogy az ilyen rétegrend a falban nem engedi felhalmozódni a párát, de ilyen alapon szinte semmire sem lenne szabad eps-t rakni.
Ha tehát jól van páratechnikailag méretezve a rendszer, akkor nem valószínűbb a hiba lehetősége, mint más falazóanyagoknál.
2011-02-03
17:39:58
Előzmény: robert #11303#11383
Ezt nem netten olvastam, szakiktól halottam. Ezért szeretnék egy hozzá értőt megkérdezni, nehogy megszívassam magamat.
2011-02-03
17:08:04
Előzmény: bardi #11376#11380
bardi,

Ha nem lehet elvenni a szigeteléshez szükséges 5 centimétert, akkor 0.5-1cm vastag polystirol alapú hőszigetelő tapétát javaslok.

A padlónál is az a kérdés, hogy a mennyi a rendelkezésre álló hely.
Ha a parketta már cserére szorul, akkor helyette néhány centiméter hőszigetelés és rá laminált padló. Tüneti kezelésre jó.

2011-02-03
12:55:34
#11376
Szia Robertó!
Először is köszönöm a laikus számára is közérthető válaszodat,és megoldásodat,belső szigeteléssel kapcsolatban.
Én csak gondoltam,hogy megoldom úgy mint a külső EPS szigetelést,de fóliázás nélkül nem megy OK.
Földszinti lakás vagyunk,és kivűlről semmi esetre sem megy a szigetelés,ezért keresem a módot,hogyan lehetne a külső részre eső falat úgy szigetelni,hogy hatékony legyen ,de túl sokat ne vegyen el a lakásból?
Mi a véleményed esetleg a parafáról?
A ház alatt nincs pince sem ezért a parketta is nagyon hideg,erre van ötleted?
Válaszod előre is köszönöm.Szép napot.
Bardi Ferenc

2011-02-03
09:11:27
Előzmény: lorka #11352#11369
lorka,

Arra gondoltam, hogy a belső hőszigeteléssel a hőhíd nem szüntethető meg.




Legalább az ablak alsó párkányáig vinném fel a hőszigetelést.
Az erkélyt is illene körbeszigetelni, de az nagy munka, lehet, hogy az ajtó szintje is problémát okozna. Ha az enyém lenne a ház, akkor azon gondolkoznék, hogy lebontom a balkont, vagy beépítem alatta a teret, de akkor is körbeszigetelném... aztán, ha már látnám, hogy mekkora munkát jelent... valószínűleg úgy hagynám... de mindig is frusztrálna, hogy nem oldottam meg...




2011-02-02
21:02:56
Előzmény: robert #11347#11352
robert,

milyen megoldás lenne a segítségemre a hőhíd tekintetében?
ezt azért kérdezem, mert a lakás másik felén a padlás szigetelése még előttem van és erre nagyon jónak találom a következő megoldást:
http://biosolar.hu/forum/show/38637#38637

a rajz teljesen érthető, köszönöm

a csatolt képen látható, hogy már szembesültem ezzel a problémával és egyenlőre egy ideiglenes megoldást találtam (pótolva a meglévő bádog)

az ablakpárkányig vitt szigetelésnél mire gondoltál?
alsó vagy felső párkány?
az alsó esetében nagymértékben elkerülhető a bádogozás, a felső párkány esetében csak fele részt



2011-02-02
19:48:15
Előzmény: lorka #11346#11347
lorka,

A hőhídon ez a megoldás nem sokat segít.

A bádogozást én valahogy így képzelem megoldani:
fekete vonalak = meglévő bádog
piros = L alakú laposvas konzolok
zöld = deszka
lila = új bádog
sárga = hőszigetelés
szürke = oromfal



Érthető a rajz?

A másik lehetőség, hogy az ablakpárkányig vinni a szigetelést.

2011-02-02
19:16:46
Előzmény: robert #11282#11346
robert,

a hőhíd és a penészedés kiküszöbölésében segíthet az, hogy a lakás padlásának ezen része szigetelve van (üveggyapot) és a szobák mennyezete gipszkartonozott.

valóban a bádogozás okozza a legnagyobb kihívást.


2011-02-02
08:18:33
Előzmény: robert #11303#11323
Azt szokták javasolni az okosok, hogy a hőszigetelés páradiffúziós tényezője (páraáteresztő képessége) ne legyen alacsonyabb, mint a mögötte levő falazaté, mert akkor torlódást okozhat és a nedvesség felgyülemlik mögötte. Ezért nem javasolják pl vályogra az EPS-t
2011-02-01
20:31:46
Előzmény: ferko #11302#11303
ferko,

Hol olvastad ezt? Küldj egy linket lécci.

Penészedés akkor lép fel, ha valahonnan víz kerül a falazatba. A víz jöhet alulról (rossz vízszigetelés), felülről (beázás), a fal felületéről kívülről (csapó eső), vagy belülről (párakicsapódás).

A pára akkor csapódik ki, ha a fal hőmérséklete a harmatpont alá kerül.
Például, egy fürdőszobában 22 fok és 80%-os relatív páratartalom van. A harmatponti hőmérséklet 18.4Celsius fok. Ez még nem túl hideg, mégis, ha a fal hőmérséklete ez alá kerül, akkor elkezd rajta gyöngyözni a víz. A vakolat, ha a festék vízáteresztő, akkor valamennyire magába szívja a nedvességet, de egy idő után telítődik.

A lényeg tehát az, hogy a lakás folyamatosan legyen fűtve, ne legyenek hőhidak (ezáltal a falak megfelelően melegek), és a páratartalom ne emelkedjen 60% fölé.
Ha ezek a feltételek teljesülnek, akkor nem lehet gond. Szerintem.

Az EPS-en kívül egyébként vannak nagyon jól bevált páraáteresztő hőszigetelések is. Egyik ilyen hőszigetelő a szálas a kőzetgyapot.


2011-02-01
19:50:24
Előzmény: robert #11271#11302
A falak teljesen szárazak kivül belül és vakoltak, de azt halottam,hogy a természetes építőanyagokat nem szabad EPS szigetelő renndszerel lezárni mert penészedni fog.Ez igaz lehet?
2011-02-01
15:16:46
Előzmény: robert #11289#11295
Ha túl leszünk a lábazati hőszigetelésen és az első fűtési szezonon, akkor már lesz összehasonlítási alapom. Most annyi tapasztalatom van, hogy a szigeteletlen aljzatú helyiségekben a szoba közepén 17 C-os volt a padló, a fal mellett meg 12 C (-10 C külső hőmérséklet mellett, a terep fölötti 40 cm-es padlószinttel, szigeteletlen lábazattal) a hidegburkolatú helyiségekben aljzatbeton csere volt, került bele 5 cm EPS (ma már többet tennék), ott nincs ilyen anomália. A kandalló körül 30 C-ra fel tud melegedni a padló, gyakorlatilag hőtárolóként funkcionál. A lábazati szigetelést természetesen a teljes házon megcsináljuk, ott is, ahol van hőszigeletés a padlóban. Valószínűleg ott is javít a helyzeten, mert a padlóban levő hőszigetelés hideg oldalának hőmérsékletét növeli, így csökken a hőmérsékletkülönbség (és a hőveszteség)
2011-02-01
13:35:52
Előzmény: hargi #11288#11289
hargi,

"Ezért is nehéz látatlanba tanácsot adni... "
Ilyenkor sokat segítenek a fotók.

Kíváncsi vagyok a tapasztalataidra.
A lábazatra is öt centinél vastagabb szigetelést érdemes feltenni. Itt általában a kiegyenlítés szokott gondolt jelenteni, ami viszont hőszigetelő vakolattal megoldható.
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva