English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
ATengereszVálasz erre
2013-08-31
06:49:48
Előzmény: sándor #42105#42112
Kedves Sándor!
Valahogy valami nagy baj lehet vagy a szomszéd házával, vagy a szomszéddal. Az általad idézett 2-es,3-as pontokhoz:
1. "...a nagyméretű műanyag ablakok felől sugárzik a hideg,.." na itt egy méretes kutya lehet elhantolva. Merthogy hiába jó a fal, ha sok az ablak lerontja a hatást. A redőny leengedése alig számít, az ablakok "hűtőtestkén" működnek.
2. Szerintem napsütéses téli időben még szélmentes időben sem lehet " a déli órákban ablaknyitással szellőztetve "fűteni". ". Az, hogy akár +20 fokos a külső napsütötte fal mondjuk -2 foknál, az nem jelenti azt, hogy ha kinyitom az ablakot akkor 20 fok fog bejönni. Nem a mínusz kettő fog bejönni. Pláne ha bent is +20 fok van. Szóval ott tartunk ahol a vicc, nem lesz bent +40. :)

A. Amúgy meg nagyon vigyázni kell a telek összehasonlításával. A fűtés számlát csak pontos időjárási statisztikával lehetne értékelni, ilyet senki nem csinál. Csak megnézi a számlát és felkiált, "Bakker tavaly is ennyit fizettünk, pedig megcsináltuk ezt a méregdrága szigetelést!". Pedig lehet, hogy idén 5 fokkal kevesebb volt a tél felében.
B. Lehet, hogy az a szigetelés nem is olyan jó, mint amilyennek tervezték. A papír sokmindent elbír, tervezéskor más a helyzet mint amikor készen vannak a dolgok. Eleve sokat várni az ablakok cseréjétől szerintem túlzott optimizmus. Egyfajta ablakcsere van ami sokat használ, ha az új ablak a fele olyan nagy mint a régi.
c. Nekem eleve sántít az, hogy a külső napsugárzás télen (vagy akár az általad említett átmeneti, őszi-tavaszi időszakban) "fűti" a házat. Milyen vastagok ott a falak ahol ez igaz? Sátrat kivéve ezt nem érzem igaznak. Valami más baj lehet a szomszédnál, ha egyáltalán van baj és nem csak szubjektív érzékelésre támaszkodik a csalódás.
2013-08-30
17:02:52
Előzmény: sándor #42105#42107
Sándor,

Az eddigi tapasztalataim alapján az ellenkezője szokott történni egy hőszigetelést követően, ezért nem tudok mit mondani a leírtakra.

2013-08-30
16:44:08
Előzmény: sándor #42105#42106
sándor:

"Nem tudom hogyan lehet a komfortérzetet számszerűsíteni."
Ők tudják:
www.libri.hu/konyv/banhidi_laszlo.komfortelmelet.html

(Csak dicsekvésből: államvizsgám náluk volt, Bánhidi prof volt olvasója a dolgozatomnak)
2013-08-30
14:29:07
#42102
Sándor írta, hogy a szomszédai állítása szerint többet kell fűteniük mióta leszigetelték a klinker burkolatú házukat.

Magával az állítással nem lehet mit kezdeni, mert valószínűleg néhány nagyon lényeges egyéb változtatást elfelejtettek említeni a szomszédok.

Viszont tényleg el lehet gondolkodni azon, hogy egy adott tájolású fal látszólagos U értéke hogyan változik télen a besugárzás függvényében.

Egy nagyon leegyszerűsített számítás kiindulási alapja a fal külső felületének a hőmérséklete lehet.
Északi falon az U érték megegyezik a számítottal, ha a fal külső felületének a hőmérséklete és a levegő hőmérséklete (majdnem) azonos (dT=T_belso-T_kulso_fal, T_belso=20C, T_kulso_atlag=4C).

Mi történik akkor, ha nem északi, hanem déli falról van szó?

A fal felületének átlaghőmérséklete a napsugárzásnak köszönhetően ennél a tájolásnál magasabb, mondjuk átlag 2C fokkal (szikrázó téli napsütésben a felületi hőmérséklet 20 fokkal is meghaladhatja a levegő hőmérsékletét).
A hőveszteség természetesen csökken, az U érték látszólagosan U'=U*(1-dT/(T_belso-T_kulso)) értékre. Vagyis U'=U*(1-2/16)=U*0.875 . Ezek szerint 10% a csökkenés mértéke, vagyis, ha a fal számított hőátbocsátási tényezője 0.7, akkor a benapozottságának köszönhetően a déli oldal U értéke látszólag 0.6-ra csökken.

A fentiek alapján azt állítom, hogy a fal benapozottsága ~10% megtakarítást jelenthet ugyan az árnyékos oldalhoz képest, ami az egész házra nézve viszont kevesebb, mint 5%.
Az utólagos hőszigetelés ezzel szemben 50% felett simán hozhat.


2013-08-26
00:21:00
Előzmény: ATengeresz #42002#42004
ATengeresz,

Úgy tudom, hogy a hőátbocsátási tényező követelményértékek végülis nem szigorodtak (Külső fal hőátbocsátási tényezője U=0,45W/m2K), de nem elegendő, ha egy épület szerkezeti elemei külön-külön megfelelnek az előírásoknak, mert a tanúsítás ennél sokkal komplexebb.

"... U= 0,33 W/m2K értéket ami már nem olyan rossz. Hol a hiba ebben?... "
A hiba a hőszigetelés belső oldalra helyezésében van.

ATengereszVálasz erre
2013-08-25
23:45:24
Előzmény: robert #42000#42002
Ja és meggogliztam a rendeletet (www.net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0800176.KOR) Hát biztos én vagyok a hülye, de fogalmam sincs ebből hogy találjam ki mennyinek kell lennie mondjuk a falak "U" tényezőjének. Támaszkodok az általad belinkelt változatra, mondjuk ha 0,3 körülire méretezek akkor már elég jó házam lesz.



2013-08-25
23:02:52
Előzmény: ATengeresz #41998#42000
ATengeresz,

A 176/2008. (VI. 30.) Korm. rendelet az épületek energetikai jellemzőinek tanúsításáról 2013. február 20-tól hatályos.

Amíg a külső hőszigetelőanyagok alkalmazásával 8cm vastagsággal elérheted a követelményértéket, addig Ytongból 30cm vastag falat kellene a belső oldalon felhúzni, feltételezem ilyet senki sem vállal be. Ezen kívül még sok egyéb problémát is okozna egy ilyen megoldás.

ATengereszVálasz erre
2013-08-25
19:24:28
Előzmény: robert #41994#41998
Kösz a gyors választ. Az az igazság, hogy több, az általad javasolt linket is átnéztem, mielőtt írtam, de igazából nem lettem sokkal okosabb, mert pl az első, aminek a címe nagyon ígéretes volt, éppenhogy semmi olyat nem tartalmazott amire nekem szükségem van. Ezért gondoltam, hogy pont az a jó, ha csokorba fogom a problémáimat. De megértem és tiszteletben tartom, hogy itt más a rendezőelv és megpróbálom szétdarabolni a témát. Az utolsó két linket külön köszönöm, bár a kötelező U tényezőre azt hiszem más forrásból jóval nagyobb értékeket kaptam, kéne egy érvényes rendelet, jogszabály linkje.
2013-08-25
09:51:47
Előzmény: ATengeresz #41992#41994
ATengeresz,

Kérlek bontsd szét a kérdéseidet és a témának megfelelő helyen tedd fel, különben káosz lesz, és én nem győzöm áthelyezni.
Ha minden kérdést a helyén kezelünk, akkor nem kell újra meg újra leírni az egyszer már megvitatott dolgokat.
Kösz

Faház utólagos hőszigetelése itt: http://biosolar.hu/forum/503
Padló hőszigetelése itt: http://biosolar.hu/forum/92
Födém hőszigetelése itt: http://biosolar.hu/forum/385
Lábazati hőszigetelés itt: http://biosolar.hu/forum/481
Páratechnika itt: http://biosolar.hu/forum/535
stb...

U-érték számoló itt: http://apps.biosolar.hu/u_value/

Az egyes épületszerkezetekre vonatkozó hőátbocsájtási tényező követelményértékek itt: http://biosolar.hu/forum/show/18445#18445
ATengereszVálasz erre
2013-08-25
09:07:58
#41992
Szervusztok! Régi/új hozzászóló, pontosabban tanácskérő vagyok. Régi, mert hajó belső hőszigetelés tárgyban már konzultáltunk, új, mert most egy egész más dologban kérem a tanácsotokat. A hajónak kell egy honi kikötő, ezért vásároltam Ráckevén egy vízparti házat. Persze az anyagiak határt szabnak, szóval a házból, ami így csak egy nyári lak, télállót kell csináljak. Fele egy csehszlovák "ÉVA" faház, ez 10 cm vastag panelekből van, beton tuskókon staflikra rakott 2"-os nútolt padló. Másik fele egy, a faházzal egybeépült tégla nappali, 30 cm vastag fal (gondolom valami soklukú tégla futóra rakva) kívülről nagyon szép klinker tégla burkolattal. A két épületrész kapott egy közös nyeregtetőt, padlástér beépítéssel. A padlástérrel most nem foglalkoznék, olyan amilyen. Van rajta vagy 20 cm felvastagságú burkolat, nyilván van benne hőszigetelés, télre bezárva biztos megfogja felfelé a hőveszteséget. Viszont a földszinttel foglalkozni kell. Az az első gondolatom, hogy a szép és harkályálló klinker burkolat marad (szóval Dryvit semmi esetre sem)viszont belülről körbefalazom Ytonggal. Így nem lesz gond a páraátbocsátással és a harmatpont valahol a falon belül lesz. 1. kérdés: Hol találok képletet méretezésre, hogy milyen vastag legyen az Ytong és mennyi az előírás a szabvány szerint? A faház részt vakolható kőzetgyapottal, vagy Heraklith-tal gondolom szigetelni, talán azt nem vájják ki a fakopáncsok és a péraátbocsátásban is együttműködik a fa panellel. 2. kérdés szintén kérdezem a méretezést és hogy van e jobb ötlet. A padlóra a tégla nappaliban hőszigetelést és padlófűtést gondolok, 3. kérdés tapasztalat? A faház alá a beton tuskók közé valami talajpára szigetelés kellene és arra talán fújt cellulóz ami teljesen kitölti a padló alatti teret, hogy se gombásodás, se féreg, se rágcsálók ne férjenek hozzá. 4. kérdés: erről vélemények nálam jártasabbaktól? Szép komplex téma, minden tanácsot megköszönök.
2013-08-23
15:32:34
Előzmény: mrhoff #41958#41959
mrhoff,

Ha nem tudod eldönteni, hogy pancser, vagy hozzáértő a vállalkozó, akkor jobban jársz, ha nem csinálsz semmit...

2013-08-23
15:28:26
Előzmény: robert #41954#41958
nekem erre időm nincsen, na nem mintha lenne tapasztalatom, de az első kifogás a mérvadó :D
2013-08-23
13:15:19
Előzmény: mrhoff #41952#41954
mrhoff,

Ezért csinálok magam mindent :)

2013-08-23
13:12:22
Előzmény: robert #41950#41952
a gond szerintem, az, hogy szigetelést is már boldog-boldogtalan csinál

szívesen fogadok jó és megbízható szigetelős ember ajánlásokat


az olcsó jelzőt bele sem írom, mert itthon jó ha 1 tulajdonság teljesül :D
2013-08-23
12:49:02
Előzmény: mrhoff #41945#41950
mrhoff,

Villámnak igaza van. Küld el a "szakembereket", ha ilyen hülyeségeket mondanak. Vagy nem értenek hozzá, vagy meg akarnak vezetni, de az egyik rosszabb, mint a másik.



villam64Válasz erre
2013-08-23
12:01:06
Előzmény: mrhoff #41945#41947
ami minden szakembertől elhangzik a "hőhíd", azért nem jó ha különböző vastagsággal szigeteljük a házat,mert akkor hőhidat képzünk

Azért utána nézhetnének ezek a szakemberek, hogy mi a hőhíd. Be kellene ülniük az iskola padba. Ha hőhidat el akarja kerülni, akkor a csomópontokon megvastagítja a szigetelést. Egyébként a harmatpont, penész részben kitárgyaltuk a lényeget. Harmatpont fölött legyenek a leghidegebb pontok. Ha a ház egyik fala ytong, a másik kisméretű tégla, akkor dupla vastagot teszek a kisméretű téglára.
2013-08-23
11:38:53
Előzmény: robert #41937#41945
jah van jópár ilyen kiegészítő pepecs dolog, amitől félek

az emeleti erkély széle körbe le van műkövezve, így ahhoz nem lenne nyúlva, gondolom nem ideális, de a földszinti teraszt sem terveztem körbe XPS-ezni

a szúnyoghálót nem lehet kisebbre venni, ugyanis akkor nem lehet már felrögzíteni
a keretre, belógna a profilba, átalakítani az összeset (16db) ha egyáltalán lehet, meg a méretét is lecsökkenteni nem éri meg
kaptam ilyen okos tanácsokat is, hogy a nyílászáróknál körbe flexeljünk ki 2cm-t körbe :D
de az is tetszett, hogy oldalra tegyünk 1-2cm-es fát és valahogy ahhoz lesz rögzítve a keret :) a meleg

a bűvös szó ami minden szakembertől elhangzik a "hőhíd", azért nem jó ha különböző vastagsággal szigeteljük a házat,mert akkor hőhidat képzünk


2013-08-23
07:57:56
Előzmény: mrhoff #41936#41937
mrhoff ,

Az utólagos hőszigetelés néha tényleg rengeteg kiegészítő munkával jár.

Ezek az időt-rabló munkák viszont nem hagyhatók el, mert legtöbbször pontosan a hőhidakat érinti, mint például a beton-koszorú és az áthidalók.

Olyanra ne is gondolj, hogy a szúnyoghálót körbeszigeteled, helyette kisebbre kell szabni.

Ha a ház szomszédos oldalára különböző vastagságú hőszigetelés kerül, akkor a kivitelezés nagyobb odafigyelést igényel és valószínűleg több lesz a hulladék. Más hátránya nincs.
Kíváncsi vagyok, hogy mivel indokoltak azok a tanácsadók, akik nem ajánlották, hogy keverd.

Én tavaly csináltam meg a fél házunkat (nem iker!). Azelőtt sem volt rossz a hőszigetelés, ezért a megtakarítás nem számottevő, de a hőszigetelést követő télen érezni lehetett a különbséget, valóban nőtt a komfort.
Képek a 2. oldal elejétől itt: http://biosolar.hu/forum/354



2013-08-23
01:56:37
Előzmény: dejoe #41933#41936
a jobb paraméterei miatt: nem éghető, sokkal jobb lambda érték, és a marketing jobb szellőzés és vele járó kevesebb penészesedési hajlam miatt

10cm-nél vastagabb necces lenne,( az meg XPS-ből kevés lenne) mind az erkélynél, mind a front illetve a hátsó oldalon, ahol a tető kilógása nem olyan sok, már pusztán esztétikai szempontok miatt is

oldalt lehetne akár 14cm-es is, de többen mondták, ne keverjem

múlt év óta vacillálok, mivel sok macera lenne miatta (klíma, riasztó, kamerák le/át/vissza szerelése), meg ugye csak a ház felét, széldeszkák lebontása amik szöggel vannak felrakva, továbbá az utólagos szúnyoghálók befalazása sem tetszik, de jobb megoldás nincs, ha mindkettőt akarom

továbbá túl nagy megtakarítást nem is jelentene, max 80e ft/év, viszont télen legalább nem lennének hidegek a falak és komfort érzet is sokkal jobb lenne nyáron is szerintem
tehát még nincs 1000%-ra eldöntve hogy most lesz megcsinálva
2013-08-23
01:35:57
Előzmény: robert #41930#41935
köszi
penészedés illetve egyéb kellemetlen hatások miatt kérdeztem, hogy ez a nem okozhat ilyesmi gondot a nem szigetelt oldalon
fűtés nem közös, és rokon lakik a másik oldalon, csak nincs kerete a szigetelésre

szigetelést jelezni kell a hatóság felé?
2013-08-22
22:35:40
Előzmény: mrhoff #41925#41933
Miért kőzetgyapot lett a kiválasztott ?
Lehetne sima vagy grafitos EPS is, ha másért nem az ára miatt....
2013-08-22
18:45:15
Előzmény: mrhoff #41925#41930
mrhoff,

Ha a két iker fűtési rendszere nem közös, akkor -a részletek ismerete nélkül- nem látok műszaki problémát.
Inkább építési- illetve tulajdonjogi gondok lehetnek, de abban az esetben, ha az iker beleegyezik, és a változtatás mértéke nem éri el az építési hatóság ingerküszöbét akkor ez sem probléma.


2013-08-22
12:40:43
#41925
Sziasztok.
Mit okozhat ha egy ikerház csak egyik felét szigeteli le az ember?
A közös front illetve hátsó részt természetesen belevenném.
(porotherm 38 tégla + novotherm hőszigetelő vakolat van, 10cm-es kőzetgyapot lenne a kiválasztott - Rockwoohl Frontrock Max E)
2013-08-16
16:45:40
Előzmény: pali #41867#41868
Szia Pali!
Köszi a belevau!
A 38-as tégla adott, a ház kész.
Így mit javasolsz?

2013-08-16
14:47:29
Előzmény: picka #41853#41867
Picka!

Bocs, hogy bele vau , de ...

A falazatod legyen inkább 30-as Poro + 16cm grafit. Pár száz forinttal drágább m2-e, de a U=0.185 W/m²K helyett kapsz U=0.146 W/m²K-t. Ez már passzív érték, ide a hőszivattyú már sokkal biztosabb.

Pali

Számítás itt: - www.csaladihaztervezes.hu/kalkulator/falszerkezet-kalkulator


Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Utólagos hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva