English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőtárolás  =>  Pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2009-05-28
07:23:00
#2128
Robert: szia!

itt most ket kulon dolgot kerdeztel:
ha pali rajzat nezzuk, akkor en valoban a tartalyok koze tennem a szivattyut, de ennek pusztan az volt az oka, hogy az 3-as tartaly hamarabb rendelkezesre allt, mint a 2-es. szerintem barhova rakhato, akar csak a recirkulacios korbe, ahogy pali rajzolta.

a masik: a belso hocserelo: igen, ugy velem, ez egyszerubb megoldas lenne minden szempontbol:
-1 szivattyu, melynek hosszutavon az aramfelvetelet is erdemes szamolni szerintem.

egy valamire valo szivattyu 10-15e-nel kezdodik, egy kulso hocserelo is kb 15e.
a belso hocserelo meglenne 42500 korul, hacsak nem talalok jobb arat, es feltetelezve, hogy jol szamoltam.
osszesegeben tehat annyival nem dragabb a belso sem, hogy elvessem.

valahol irtatok lejjebb, hogy a kulso hocserelok nem optimalisak szolar rendszerekhez. aztan idovel ez a velemenyetek megvaltozott:)


2009-05-27
20:22:23
#2127
zsezse,

Ha a tárolókat a Pali rajzán jobbról balra 1-től 4-ig számozzuk, akkor a második és a harmadik közé teszed a szivattyút?

Előzmény: http://biosolar.hu/forum/show/2122#2122
Azért akarod rézcsőből építeni a hőcserélőt, hogy ne kelljen szivattyú?
2009-05-26
14:46:20
#2124
Szia Pali!

en egy szinte azonos konfiguraciot valositottam meg, annyi kulonbseggel, hogy a szolar hocserelo helyett egy kulso hocserelo van, de kesobb majd hasonlitani fog erre.
en 1 szezont hasznaltam igy, nekem nem volt vele gondom.
en annyival fejeltem meg, hogy a szivattyu nem a melegviz agon huzza ki a vizet az utolso boylerbol, hanem egy 2. hideg agon, igy biztositva, hogy az utolso boylerben mindig meleg viz legyen legfelul.
latom, beraktal egy visszacsapo szelepet is a visszavezeto korbe, igy nem fog keveredni a hideg viz visszafele azon az agon!


2009-05-26
10:11:59
#2123
Sziasztok!
A véleményeteket kérném melegvíz tárolás ügyében. A jelenlegi felállásban nem tudok nagy tárolót elhelyezni, csak kicsiket, de többet is. A mellékelt rajzon a rendszerem látható. Kollektor melegíti a tárolót, eddíg semmi extra. A tároló teteje meghaladja az utolsó kis bojler kimenő hőmérsékletét, akkor a keringető szivattyú "kiveszi a meleget" és a sorba kötöttekbe rakja. A végére raktam egy keverő csapot, hogy túl meleg ne kerüljön közvetlen felhasználásra.
Hátránya, ha van?



2009-05-25
12:05:49
#2122
Sziasztok

elorelepes: egy helyi gepeszmuhely vallal puffer tartaly keszitest. domboritott vegekkel, nyomasprobazva.
80as talpakkal, kb 2 meter magasan, talpakkal, csonkokkal, hocserelo es szigeteles nelkul 60.000 Ftert csinalnanak nekem.

ha szerzek hocserelot, azt is beteszik.
kovetkezore gondoltam:
22-es lagy rezcsovet lehajtanam egy 70cm atmeroju valamire.

jol szamolok?
1 fm 22mm-es rezcso kulso felulete 0.069m2 (0.022m*pi*1m)=0.06908m2

1 kor kerulete 70cm-en: 0.7m * 3.14 = 2.198m

ha tehat 2 negyzetmeternyi feluletet szeretnek betekerni a tartalyba, azt 29 meter csovel tudom megtenni, ami 13 spiralt jelent.

ezek a lagy rezscsovek 25m/doboz kiszerelesben kaphatok, brutto kb 1700 Ft/m
ha tehat nem szeretnek toldani a tartalyon belul, akkor 29 helyett 25 meter csovel szamolva ez 42.500 Ft.

jol szamolok?

ez igy eleg draga.



2009-05-14
07:06:40
#2105
sandor,
szia!

egyrol beszelunk, de megint mashonnan kozelitjuk meg a tehenet:)

marciusi hozzaszolasaim kozott feltettem par rajzot a kapcsolasomrol.
az valamelyest modosult, mert a puffer kikerult a nyitott korbol.

nekem a zart radiatoros kor elott van egy nyitott kazan kor egy 60KW-os hocserelovel, igy tudom csak hasznalni a kazant.
ide kerul majd be az ESBE szelep, es egy szivattyu. azon az abran meg a nyilt korbe rajzoltam a puffert, de ezt elvetettem.

amit en jelenleg lerajzoltam puffer bekoteseket, az mar a zart radiatoros kor, itt mar nem kell ESBE: bal oldlat a hocserelok vannak (szemleletesen a kazan) jobb oldalon a lakas. elnezest, ha ezzel kicsit megkavartam a dolgot. probalom egyszerusiteni es csak adott reszre koncentralni.

ami miatt a lakas fele nem terveztem magnesszelepet az az, hogy jelenleg mindenhol termofejek vannak a lakasban, amik elzarnak, ha a lakas mar nem ker tobb meleget. ezert a m2-ot nem tartottam szuksegesnek.

az uszo kerulo agat hova kellene betennem? az ESBE-t elkerulendo vagy valamelyik szivattyut elkerulendo?
2009-05-13
09:50:18
#2103
sandor:

>A második verziód hasonlít a legjobban a gyártók által javasoltra. Ez mûködik >nálunk is.
emlekszem, az alapotletet te adtad.
>Az elosztás egy Y elágazás két 1"-os Mofém golyós csappal. Elõször kézi volt a >mûködtetése, majd kapott motort.
erre irtad, hogy ezeket a golyoscsapokat idonkent cserelni kell, de olcso a csere.

milyen motort tettel ra?

>A képen láthatod a második ESBE-t is amelyik a kazán 80 fokos vizébõl csinál a >lakás radiétorainak 60 fokosat.
erre miert van szukseg?

mi a velemenyetek a magnesszelepes elzaros 4. verziorol?
2009-05-13
09:47:49
#2102
Robert:


>Ha meg tudod oldani a fűtést gáz nélkül, akkor azon is elgondolkodhatnál, hogy a >HMV készítésére nem lenne-e jobb villanybojlert használni. Annak sokkal kisebb a >hővesztesége. Nem emlékszem, talán írtad már, hogy mivel főztök. Amennyiben >villannyal, akkor a gázt ki is lehetne kapcsoltatni (egy év próbaidő után). Az >alapdíjon és a kéményseprők díján talán lehetne annyit spórolni, amennyivel a >villanybojler üzemeltetése többe kerül.
az otlet nekem is eszembejutott.
jelenleg gazzal fozunk. az alapdij eves szinten kb 6000 Ft, a kemenydij kb 1000 Ft lehet.
ha fozesre is villanyt hasznalnank, szerintem a kulonbozet ennel tobb lenne - a villany karara:(
+ uj villany fozolap beszerzes, a regivel nem tudnek mit csinalni.


>Sándor több hozzászólásában is a külső hőcserélőt preferálta. Igazat adok neki >(annak ellenére, hogy nekem kombi tárolóm van). A kombi tárolók sokkal drágábbak.
a kulso hocserelovel nekem a plusz szivattyu a problemam. igyekszem az energiaminimum elven elni:)

2009-05-12
19:59:15
#2095
zsezse,

Előzmény: http://biosolar.hu/forum/show/2088#2088
A puffer elhelyezése a házban (a felhasználási helytől mért távolság csökkenésének és a magasabb környezeti hőmérsékletnek köszönhetően) a hőveszteség csökkenésével jár, ezért jobb megoldás.

Ha meg tudod oldani a fűtést gáz nélkül, akkor azon is elgondolkodhatnál, hogy a HMV készítésére nem lenne-e jobb villanybojlert használni. Annak sokkal kisebb a hővesztesége. Nem emlékszem, talán írtad már, hogy mivel főztök. Amennyiben villannyal, akkor a gázt ki is lehetne kapcsoltatni (egy év próbaidő után). Az alapdíjon és a kéményseprők díján talán lehetne annyit spórolni, amennyivel a villanybojler üzemeltetése többe kerül.

Sándor több hozzászólásában is a külső hőcserélőt preferálta. Igazat adok neki (annak ellenére, hogy nekem kombi tárolóm van). A kombi tárolók sokkal drágábbak.

2009-05-11
13:50:09
#2089
meg 1 felvetodott kerdes:, megprobalok "hangosan" gondolkodni.

hogyan celszeru bekotni a puffert a rendszerbe?
mind a 4 abran bal oldalon van a kazan, onnan jon a melegviz, es oda megy a hideg ag, a jobb oldalon vannak a lakas fogyasztoi
az SZ1 a kazan szivattyu, Sz2 a lakase.

1A) a kazan egyik oldalrol bedolgozik a pufferbe, a masik oldalon kiveszek

annyi vizet, amennyit szeretnek a lakas fele (SZ: Szivattyu)




itt hideg inditaskor egy olyan problemat sejtek, hogy lassabban fog felmelegedni a lakas, hiszen a pufferbol addig kapja a hideg vizet, amig az egesz at nem melegszik, folyamatosan higul a viz a tartalyban. hatekonyabbnak tartanam, ha elobb 100%ban a lakas kapna a meleget, es csak a maradekot tolna a pufferbe.
illetve mindket szivattyu dolgozik minden esetben, amit en energiapocsekolasnak tartok.

1b)


ha nem 2-2 bemenettel dolgozunk, hanem kozos csoveken dolgoznak ossze a szivattyuk, akkor talan a lakas es puffer egyszerre futese nem okoz gondot, de a ket szivattyu parhuzamos mukodese itt is feleseleges energiakent jelenik meg.

B) 3 jaratu szeleppel, ahogy sandor is irta:



itt ugye egy motoros haromjaratu szelepre van szukseg, amellyel beallithato a kivant irany: kazan->lakas, kazan->puffer, puffer->lakas
ez logikailag jo, csak egy ilyen szelep+motor tobbletkoltseg a kiepiteskor, illetve a folyamatos mechanikus mozgas miatt en hibaforraskent is tekintek ra.

C) magnesszelep a puffer ele?


ebben a kiepitesben a puffer mint egy fogyaszto szerepel a korben. hideg lakas eseten a magnesszelep zarva van, a puffert nem hasznalja.
amint a lakas elerte az uzemi hofokot, zarnak a termofejek, a magnesszelep kinyit, es a kazan mar a puffert (is) futi.
ha a pufferben magasabb lesz a hofok, mint a kazanban, a kazan szivattyu leall. a puffer->kazan iranyt egy visszacsapo szelep zarja el.

ez velemenyem szerint olcsobb kiepites, de nem tudom, hogy ez mukodhet-e igy.
a magnesszelep abban az esetben van nyitva, ha a kazan hideg es futeni kell, vagy ha a kazan meleg es mar nem kell futeni.


mit gondoltok?






2009-05-11
13:05:28
#2088
sziasztok
tegnap volt idom gondolkodni ezen a puffer elhelyezes kerdesen, es ugy nez ki el fogom vetni a fold ala helyezes otletet.
12 meterrel arrebb tudom csak a gepeszeti helysegtol elhelyezni a tartalyt, ami legalabb 2x2x12 meter rezcsovet igenyelne.
ezen kivul meg kellene mozgatnom legalabb 6 kobmeter foldet + feltorni egy betonjardat, es a viz-korrozio elleni vedelmet is meg kellene oldanom.

sokallom a tavolsagot es csak a csovek legalabb 50-60e Ftba kerulnenek szigeteletlenul.
helyette egy olyan kompromisszumos megoldast talaltam ki, hogy a jelenlegi gazboylert ha athelyezem a gazkazan helyere, azt kidobom, akkor oda befer egy 1000 literes tarolo, amit mar nyomas ala is helyezhetek.
ez az eredeti 2 kobmeteres terveimhez kepest visszalepes, de szerintem meg igy is boven jo lesz.
ami a puffer vesztesegeit illeti, itt hasznos hokent fog megjelenni, mert hazon belul van.
a tarolot kozvetlenul a leendo kollektor vezetekek ala fogom tudni elhelyezni.

ezzel ugyan elvesztem a gazkazan futesi lehetoseget, de remelem, hogy egy ekkora pufferrel + szilard tuzelessel + a napkollektorokkal ezt iden nem fogom hianyolni.

erdemesebb-e kombi taroloban gondolkodni, vagy HMVnek inkabb kulon tartalyt uzemeltessek? (mar megvan egy regi villanyb.)

ui: ha uj hazat terveznek, azert tovabbra is elgondolkodnek a fold alatti puffer elhelyezesen.:)
2009-05-10
10:00:20
#2085
sandor,

a multkor feltettel kepeket a 3 jaratu szelep megoldasodrol, amikor valami egyszeru olcso csapokbol allitottad ossze a puffer-kazan-haz csatlakozast.
megtenned, hogy elkuldod meg egyszer vagy a linket?

arra gondoltam, hogy amikor a pufferbol veszem ki a hot, akkor egy termofejjel szabalyzom a vizaramlast a haz homersekletenek fuggvenyeben. igy nem veszek ki feleslegesen sok vizet a pufferbol, ha nem kell. (tehat a forro viz nem a rendszerben fog keringeni es nem a radiatorok zarnak el, hanem a pufferben marad, es csak a szukseges mennyiseg megy be a rendszerbe, igy pl 40 fokon tarthatom a zart radiatoros koromet+padlofutest is, mig a pufferban akar 80 fokos is lehet a viz.)
igy van megoldva most a padlofutes homerseklet maximalizalasa is.
ugye nekem annyival lesz bonyolultabb a rendszer, hogy a puffer is a nyilt primer korben van, de minden fogyaszto mar a szekunder zart koron.

2009-05-05
15:22:02
#2069
szia,
>Ettől mondjuk igencsak tartok, mert a lehető legkevésbé szeretném megbontani a meglévő korrózió- és egyéb védelmet.

szerintem ettol ne tarts. a regi boylert egyszeru szetszedni, kb 6 csavart kell letekerni. egy ugyes heggeszto siman radolgozza bronzzal a rez atvezetest. kis helyen kell kijavitanod a heggesztes korul a festest.

a homerseklet mereshez esetleg az is megoldas lehet, hogy megfurod a burkolatot es a purhab szigetelest a regi boyleren, es oda rakod be az erzekelo(ke)t.
en a gazboyleren ezt nem akartam elkovetni, mert sajnaltam megserteni.
Sandornak is jo otletei voltak ebben a temaban, ha lejjebb olvasol!
oprienkoVálasz erre
2009-05-05
07:57:24
#2066
zsezse:

Köszönöm a tanácsot! Láttam már régebben is a kapcsolási rajzodat, de a kulcsmondatot csak most olvastam: ki kell alakítani egy harmadik bekötési helyet is a bojleren. Ettől mondjuk igencsak tartok, mert a lehető legkevésbé szeretném megbontani a meglévő korrózió- és egyéb védelmet.

Amúgy azért gondoltam a keverésre, mert a solar tartály kapacitása (100 liter) nagyon kicsi, hamar felmelegszik, túlhevül a víz, romlik a hatásfok. Ha hozzákötök még 100-120 literes tartályt, akkor is csak egy átlagos méretet kapok. De belátom, a Te elképzelésed jobb.

kérdésedre a válasz (a szolaron kivul meg mivel melegited a vizet? hogy nez ki a kapcsolasod?) Az eddigi kapcsolás rém egyszerű, egy solar bojler, amiben a kollektor fűtőspirálja mellett egy elektromos fűtőszál is van.

Köszönettel: O.
2009-04-29
17:49:34
#2050
oprienko:

a szolaron kivul meg mivel melegited a vizet? hogy nez ki a kapcsolasod?

en hasonlot terveztem sajat hasznalatra, en igy csinaltam:


a ket boylert kosd sorba.
a masodik boyler (oreg hajdu boyler) lesz a fo tarolod, a szolar az elotet tarolo. (nalam a fo boyler egy tarolos gazbojler volt)
a masodik boyler aljarol vidd vissza a hideg vizet egy kulon agon a szolar boylered ele.
erre az agra kell egy visszacsapo szelep, hogy ezen az agon csak visszafele folyhasson a viz, melegviz hasznalatkor ezen ne menjen.

kell meg egy kisteljesitmenyu cirkulacios szivattyu (<10e HUF), melyet a kor barmely pontjara berakhatsz, en az eloremeno agba tettem, illetve valoszinuleg a regi hajdu boylert meg kell preparald, hogy a harmadik kimenetet (hideg kimenet!) rarakd. en erre a celra a boyler kiveheto betetjebe tettem be bronzzal egy rez csovet, mely a boyler aljaig er, hasonloan a gyari hideg bemenethez.

ha osszekevered a vizeket a tarolokban, akkor csak felhigul a melegvized, es nagyon lassan fog felmelegedni.
ezzel a modszerrel viszont a szolar tartalyban tartott melegvizet mindig eloreviszed a fo tartalyba, es a szolar mindig jo teljesitmennyel tud dolgozni.

a 3. kimenet vagyis az, hogy a hideg reszrol hozd vissza a vizet azert fontos, hogy ne keveredjen a viz, ami atjut a fo tartalyba. ha a fo tartaly eleg meleg alul is, akkor leallithatod a boylerek kozotti keringetest.

ha lejjebb lapozol, feltettem par kapcsolast, ami nalam mukodik. igaz, ott egy 30KW-os kulso hocserelo is van a korben, ami igen komolyan melegiti a keringetett vizet.

Nekem azert volt erre szukseg, mert nem tudtam megbizhatoan megallapitani a fo boyler aljan levo viz homersekletet. ha ez nalad megoldott, akkor nem kell 3. bemenetet gyartani megoldhato ugy is, hogy a ket boyler meleg-meleg , hideg hideg kimenetet kotod ossze, es igy alakitasz ki cirkulacios kort, ekkor en a halozati hidegvizet a fo boylerbe taplalnam be.

mondjuk itt kerdes, hogy hogy oldod meg, hogy a fo boyleren keresztul follyon csak a viz (hiszen elmeletileg csak ebben lesz melegviz egy ideig)
a szolarban celszeru minel hidegebb vizet tartani.
en igy fognek hozza..
oprienkoVálasz erre
2009-04-23
12:55:04
#2034
Sziasztok!

Egy problémámra keresem a megoldást, magam nem boldogulok. Adott egy napkollektoros rendszer, fagyállós, ami egy 100 literes villanybojler belső hőcserélő spirálját fűti. Klasszikus indirekt+villany fűtésű bojler. A baj az, hogy a 100 liternyi kapacitás kevés. Hogyan lehetne hozzácsatlakoztatni egy másik víztárolót (egy fűtés nélküli, öreg Hajdú bojlert)? Feltételezem, a sima sorba kötés nem megfelelő, mert így a kollektorral fűtött bojler meleg vize egy hideg közegbe érkezne, lehűlne. Ha hosszabb ideig nincs vízkivétel, az egyik bojler forró, a másik hideg lenne, nem keveredne a vizük. Praktikus lenne a két tartály vizét időnkét összekeverni. Van erre valamiféle bevált megoldás? Vagy csak én látom tévesen a problémát?

Oprienko
2009-04-22
22:39:38
#2022
Robert,
koszonom, ez kezzel foghato. ha idom lesz ra, nekiallok a tekergetesnek. fotozok is termeszetesen.

ha jol ertem, amit irtal, azonos viz keringene a tartalyban es a kollektorokban, es a HMVt egy atfolyo hocserelovel oldanad meg?
ez szerintem - es foleg az en esetemben - tobb ponton sem idealis, eloszor is az atfolyas minimalis sebessege miatt, masodszor pedig igy nehez lenne a mostani rendszerhez illeszteni: van egy kulso HMV hocserelom, ami a futesrol direktben le tudja venni a hot. ezzel telen olcson elo tudom allitani a melegvizet.

szerintem a 3 spiralos hocserelo jo lesz. azt irtad, 2nm kollektor kotheto ra.
ha tobbet teszek ra, akkor nem fogja tudni leadni a hot amit a kollektorokbol lehoz es elobb utobb felforr a viz a kollektor korben?

ilyen eseteket hogy kezeli le egy automatika (mondjuk drainbacknel)?
leallitja a keringest egy kis idore?
a tervek szerint lesz egy 2m3-es puffertartaly futesre, tehat ha neha arra atkapcsol, akkor azzal vissza tudom huteni a kollektor kort.

erdekes felvetes! vajon egy gyari pufferben levo gyari hocserelo hany kW-os lehet?
2009-04-21
21:24:54
#2015
zsezse,

Ha egy 125-ös PVC csőre 13 menetet feltekersz 15-ös lágy rézcsőből, utána széthúzod, kb 40 cm hosszú spirált kapsz.
Több ilyen spirált be lehet helyezni a bojler nyílásán, és a bojler belsejében párhuzamosan kötni, hogy a bojlerbe csak két darab csőcsatlakozás menjen.

Egy spirál teljesítménye (csak közelítő adat, nagyban függ az áramlás sebességétől és a közegek hőmérsékletétől) fokonként kb 50W.
Ha a bojler hőmérséklete 30 fok, a spirálba belépő szolár folyadék 70, a kilépő pedig 50 (átlag 60), akkor a hőfokkülönbség 30 fok. A spirál 30x50=1500W. Ha a bojler felmelegszik 50 fokra, változatlan belépő és 60 fokos kilépő hőmérséklet esetén már csak 15x50=750W.

Szerintem 3 db spirálnál több nem fér a bojlerbe. Maximum egy kollektort (2 m2) lehet rákötni.

Én talán megfordítanék mindent:
1. A tartály a tetejére állítanám.
2. A kollektort drain-back üzemmódban járatnám (a szolár körben nem lenne hőcserélő). A fejre állított tartályban nem cserélődne a víz, így vízkő sem válik ki benne.
3. A HMV-t a hőcserélő spirálon vezetném keresztül.

Ennek a megoldásnak az a szépséghibája, hogy a melegvizet csak nagyon gyenge sugárban lehet ereszteni, mert a hőcserélő 1500W-teljesítménye (50 fokos tartályhőmérséklet és 15 fokos bemenő és 40 fokos kimenő vízhőmérséklet mellet) kb a tizede egy átfolyós bojler teljesítményének. Igy percenként kb 2 liter melegvizet csapolhatnánk.
2009-04-20
08:49:23
#2006
Sziasztok
egy regebbi hajdu villanybojlerbe szeretnek hocserelot tekerni, hogy szolarral tudjam majd melegiteni.
a legegyszerubben a burkolat megbontasa nelkul ezt ugy tudom megcsinalni, hogy a szerelotanyeron viszem at a ket rezvezeteket.
csatoltam egy sematikus rajzot.
a kerdes az, hogy a hocsereloben a legtelenitest hogy oldjam meg?
elso gondolatomban a villanybojlert fejjel lefele raktam fel a falra, de egyreszt igy kevesbe tunik masszivnak a felfogatasa, masreszt ha ki szeretnem takaritani az aljara rakodott koszt mindenkeppen le kell szereljem majd.

megoldhato vajon, hogy a rajzon lathato normal allapotban is kilegtelenedjen a hocserelo spiral?
illetve szerintetek milyen rezcsobol es hany metert tekerjek bele?
ez egy 150L-es tartaly, elorelathatolag 1 v 2 db 30 vakuumcso lesz fenn a teton. 4,42m² netto felulet/ darab




klajos112Válasz erre
2009-04-09
19:20:50
#1951
robert
valószínűleg igazad van. Viszont ma voltam Debrecenbe és a 33 sz főúton kifelejövet Hortobágy irányába jobb oldalt van egy hulladéktelep és látam ott vagy 15-20 db tartályt 500-600 litetől egészen 10000 literig nem mentem be, de ha nem laksz mesze Debitől érdemes benézni hátha kicsi pénzért lehetne venni belőlük. De nyitott szemmel járok és ha látok még valami hasonlót majd megérdeklődöm.
2009-04-09
18:17:48
#1950
klajos112,

Köszönöm a képeket. Tényleg futurisztikus darab. Úgy gondolom, hogy puffernek nem szerencsés a lapos forma, mert nem tud a víz megfelelően "rétegződni". Ahhoz, hogy alsó harmad és a tartály felső pontja között minél nagyobb hőmérséklet-különbség alakulhasson ki (a napkollektor hőcserélőjét minél alacsonyabb hőmérsékletű víz vegye körbe, a HMV hőcserélője pedig a legmelegebb helyen legyen), a függőleges irányban hosszúkás tartály a szerencsésebb.
klajos112Válasz erre
2009-04-07
18:16:21
#1947
robert.
újra.




klajos112Válasz erre
2009-04-01
19:50:19
#1939
Robert
Holnap csinálok képeket. A méretei kb 1 m magas kb 1,5 széles és valami keretbe van beültetve. Majdnem olyan mint egy repülő szészealj. De szerintem nagyon jó. Én is ezt akartam megvenni, de mivel mondtad, hogy 1500 liter kellene minimum így nem bánom, mert valamivel olcsóbban tudtam venni a 2500 literest, viszont azon van mit befoldani sajnos de remélem a végén azért csak jó lesz és megéri a fáradságot.
2009-03-31
18:38:07
#1933
klajos112,

Engem érdekel. Méreteket, fotót tudsz?
klajos112Válasz erre
2009-03-31
13:02:29
#1929
robert.
Nézegettem a külső hőcserélőket és valóbban job megoldásnak találom, de ez még a jővő zenéje majd ha eljutok odáig majd még lesz egy pár kérdésem, ha nem baj.
Viszont ha valakit érdekel tudok egy 957
literes Gáztartályt 5-6mm anyag vastagság 30 bar nyomáspróbázva 160 e forintért. Nagyon jó állapotban van, nem rozsdás.

Biosolar Forum  =>  Hőtárolás  =>  Pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva