English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőtárolás  =>  Pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2009-09-03
00:29:24
#2510
zsezse,

A cső átmérője elég kicsi, éppen bele lehet ereszteni a szenzorokat és a kábeleket. A levegő-áramlás biztosan hat valamennyire, de a szenzor gyakorlatilag érinti a cső falát, így - remélem - ez a hatás nem jelentős.
2009-09-02
20:11:06
#2506
Robert,

igen, egyre gondoltunk, en is igy ertettem.
erre mondtam, hogy szerintem nehezebben kivitelezheto egy ilyen zart csovet belerakni, mint 3 kulon kis csonkot az oldalara. (bar ez legyen az o gondjuk)

mas: alulrol a meleg levego felszall, ez nem melegiti meg a felso szenzorok levegojet a csoben?!
2009-09-02
17:46:53
#2504
zsezse,

Így gondoltam a csövet és a három szenzort.



2009-09-02
16:48:34
#2502
robert,
bocs a kesoi valaszert. igen, ugy van, ahogy irtad.

a homero csak a szeperzekemnek kell, hogy ha arra jarok, akkor is lassam, mi a helyzet:)
ha mar az egesz rendszer be van homerozve, akkor ezen a 2-3on mar ne muljon

a fuggoleges cso jo otlet, de bonyolultabbnak talalom a legyartasat, mint egy 1/2" os nyilas utolagos raheggeszteset.
villam64Válasz erre
2009-09-02
14:07:29
#2500
Szia Róbert

Nem vagyok fűtés szerelő, ezért a rajzom lehet, hogy nem érthető, nem ismerem a rajzjeleket.
1-2. Nálam mindenhol van termo-radiátorszelep, majd finom hangolom a termosztáttal. A termo-radiátorszelepek eddig is együtt működtek a gázkazán szoba termosztátjával. A rendszerem nagy víztömegű radiátorokból áll, és a gázkazán szoba termosztátja is ez alapján működik, mert hamarabb lekapcsolja a fűtést. Alapból a gravitációs üzemmódot csak tesztelem, nagy valószínűséggel nem válik be, így maradnak csak a szivattyús keringtetések. A gázkazán ha le van fojtva a víz, víz hőfokra is le kapcsol, ami ~45 °C-ra lesz beállítva. A termo-radiátorszelepek legalább 10 éve kifogástalanul működnek. A szoba termosztátoknak meg az a feladata, hogy a szivattyúkat működtessék. Ezt a részét nem tartom aggályosnak. Ütközik, de eddig is ütközött.
3. A bypass szelepet olvastam a fórumon, de sose használtam, és fogalmam sincs mért iktassam be. Nekem a rendszerem így működött eddig is, csak puffer nélkül. A vegyes és a gáz hidege is össze van kötve, csak a vegyes szivattyúja át van hidalva egy csappal a gáz miatt.
4. A SZT-t tudom változtatni majd egyszerű cserékkel a csapok között. Jelen pillanatban a napkollektor van rajta, hogy több meleg vizem legyen. Vagy kap egy új 30-as napkollektort és szivattyúval átjáratom a puffer és az szt között a vizet. Nagyban függ, hogy jövő nyáron mit kapok meleg víznek a pufferben a 30-as vákuumos kollektorról.
5. Mint írtam a gázkazánban van egy biztonsági szelep 3.5 Bar-ra. Az pedig az egész rendszert látja a nyitott meleg ág miatt. A vegyesen és a gázkazánon is van nyomásmérő. Üzembe helyezéskor látni fogom ha gond lenne. Nem lesz könnyű felfűteni a puffert.
6. A csapok a kazánoknál megvannak, mert ezekkel váltogattam, hogy melyiket használom. Most nyitva lesznek. A módosításokat meg tudom később is csinálni, mert ennek a 90 %-át is én vagyok kénytelen megcsinálni. Csak a fűtés vas csöveinek a megbontásához, menet vágáshoz nincs eszközöm. Hacsak nem olcsóbb, mint a fűtés szerelő, mert akkor veszek.

Ha már itt vagyok, beteszem a gázfogyasztást. A 2004 előttiek számla alapján van. A későbbit havonta leolvastam. A vegyessel is rá van segítve időnként. Meg szigetelve.



2009-09-02
08:01:53
#2498
villam64,

1. Ha a szobában már elég meleg van, akkor mi a akadályozza meg, hogy a kazánokban felmelegített víz ne fűtsön tovább? A termo-szelep alkalmazása következő pont miatt aggályos.

2. Abban a helységben ne legyen termo-radiátorszelep, ahol a szobatermosztát van, mert ezek "egymás ellen" dolgozhatnak.

3. A bypass szelepet sem kelleni kihagyni a radiátor előremenő és visszatérő között.

4. Az SZT-n miért a felső hőcserélőn megy az előmelegítés, miért nem az alsón?

5. a fűtési körben is kell egy biztonsági túlnyomás szelep.


villam64Válasz erre
2009-09-01
14:21:13
#2497
Költségek

puffer tartály: 256 250 Ft + 10 000 Ft szállítás
3 db 12 V egyenáramú keringtető szivattyú: 79 190 Ft (1 db D5solar-38/700B, 2 db D5vario-35/100B)(a vario-ban visszacsapó szelep is van)
1 m3 sóder, 2.5 mázsa cement: 13 540 Ft + ~1 600
2 db 6/4 kialakítás hőmérő érzékelőnek: 2 255 Ft
1 db hőfok kapcsoló: 3 690 Ft
cső és idomok: 17 985 Ft
szerszámok: 17 420 Ft
idomok: 21 870 Ft
idomok: 26 920 Ft
idomok: 19 300 Ft
idomok: 640 Ft
napkollektor (30 csöves), állvány, idomok: 176 660 Ft
100 L tágulási tartály 33 915 Ft
cső és idomok: 15 000 Ft
Szoba termosztát Computherm Q7: 5 500 Ft
Mosószóda 3 kg víz lágyításra: 840 Ft
eddig: 702 575 Ft

A tartály: 2000 L, 1 db 36 fm hőcserélő spirállal, 1 db tisztító nyílással, 9db 6/4-es belső menetes csőcsonkkal. Majd 20 cm-es kőzetgyapot szigeteléses OSB lapos faházat kap szilikonos légzárással.




Módosítás:
A vegyes kazán (VK) gravitációsan a pufferre kérdéses. A VK-ban fűtve működhet. De ha kihűl a VK, akkor megfordulhat az áramlás, és a puffer fűti a VK-t. Ki fogom próbálni, mert csak egy csap záráson múlik. A módosított rajz alapján a jelenlegi fűtési rendszert kisebb mértékben változtatom meg. A fűtési és a VK szivattyúinál az átkötések csak tartalékok, a motorok mennek majd. A fűtési keringtető elméletileg átnyomhatja a vizet a VK-on, de kisebb a nyomás pufferen át a vegyes visszacsapója (VCS) miatt. Ha viszont a fűtési és a vegyes szivattyúja is működik akkor megy a vegyes felől is a radiátorok felé. A napkollektor csövei a puffer magasságáig lesznek vízzel feltöltve. Zárva lesz a rendszere. Teszek rá 5 literes tágulásit is. A puffer tartályon is lesznek tágulásik. Első olvasatban 100 literes tágulási lesz. A gázkazánban van 3.5 Bar-os biztonsági szelep. Ha gravitációs a fűtési kör, akkor a gázkazán (GK) a pufferre is dolgozik, ellenkező esetben nem.




2009-08-27
11:16:31
#2472
zsezse,

Erre a puffere dolgozik a fás kazánod és a napkollektor, innen menne tovább a radiátorok felé, és egy külső hőcserélőn keresztül előmelegítené a villanybojler vizét?
Bocs, de nem találom a végleges elképzelést.

A hőmérséklet-érzékelőknek (minek a hőmérő?) egy függőleges, a végén lezárt cső megfelel. Az érzékelőket különböző mélységben ereszted bele szárazon.
2009-08-27
10:57:54
#2471
hello

lassan, de biztosan talan egyszer elkeszul a pufferem.
1 also hocserelos (25m 22-es rezscso lesz feltekerve benne), ~1 m3-es.
szerintetek milyen kimeneteket kerjek ra?
a kovetkezore gondoltam (kepen).
-felso kimenet (28as)
-also kimenet (28as) - nem az aljan, kb 10 centivel felette
-also urito es tisztito (28as) - ha barmi levalna idovel a tartaly oldalarol, itt ki tudom engedni, es nem a rendszerembe megy.
-mivel ~2m magas lesz a tartaly, igy 3 homerot gondoltam elhelyezni 3 magassagban, illetve ezek melle 2 v 3 homerseklet szenzort tennek. (20as)
(mondjuk ide eleg 3 db kimenet es mindegyikre egy T elagazot)
-ezen kivul alulra es felulre 2-2 tartalek bemenetet tennek, ha kesobb barmilyen egyeb hoforrassal vagy kulso hocserelovel szeretnem direktben futeni(25os)

velemenyetek szerint kell meg ra kimenet vagy ez is sok?



villam64Válasz erre
2009-08-07
09:00:43
#2276
A tartály.



villam64Válasz erre
2009-08-07
08:47:10
#2275
Sziasztok

Módosulás: A tartály 1 hét múlva várható. A henger alsó palástja, amin áll nincs súlyra tesztelve. Első tervemben a két tisztító nyíláson keresztül feltöltöttem volna kővel a tágulás miatt, és úgy hozzá a vizet. Így 500 L elég lett volna. Viszont a súlya a tartálynak kb. 5t lenne. A gyűrűt és a tartályt is át kellene tervezni plusz költségért. Ezért 1 db tisztító nyílás lesz. Tartály ára 205 ezer plusz ÁFA. Így több 50 literes tágulási tartály lesz beépítve, növelve a költséget. Gond van a tőkével is. A 600 ezerből csak 400 ezer van meg, így szakaszos üzembehelyezés lesz. Alapból a tartálynak és a napkollektornak kell meglennie. Eközben úgy is megy az idő és lesznek újabb bevételek. Várható beruházási idő 2.5 hónap. Mivel állandóan a megújuló beruházásoknál a megtérüléssel foglalkoznak az emberek, más esetben meg nem, ezért ezt kényelmi vagy luxus beruházássá minősítem, így a megtérülés nem számít, csak a hobbi.



villam64Válasz erre
2009-07-30
18:50:45
#2268
Sziasztok

A 3. ábrán sorban az elsővel a szobába beteszek egy második hőfok kapcsolót 21 C°-ra állítva, így melegben nem kapcsolhat be a gázkazán, nem kap feszültséget.



villam64Válasz erre
2009-07-30
14:07:37
#2267
Szia Róbert

Igen a szolár 300 L és a szolár t. ugyan az.

A fűtési körre vonatkozóan: az első lap legalján látható az SZT a szoba termosztát vezérli a fűtési kört. Innen mennének a radiátorok. Az egyik radiátor felé menő csőről kap leágazást a szolár felső hőcserélője rásegítésnek. Most az alsón van a hibás napkollektor. A Vailant gázkazánnak saját szoba termosztátja van. A HK hőfok kapcsoló ha a pufferben a felső részen kb 40 C° alá esik a hőmérséklet, akkor áram alá helyezi a gázkazánt, ami a szoba termosztátja és a víz hőfok beállítása alapján végzi a dolgát. Igen SZT1 és SZT2-őt kellett volna írnom, majd javítom. A vegyes tüzelésű egy Viadrus 24 kW-os, egy körön a gáz kazánnal, és szintén a max. 3 Bar nyomáson. A biztonsági szelep a Vailant gázkazánban.

A rendszerben elképzelésem szerint minimum 2 db szobatermosztát, 2 db hőfok kapcsoló, 1 db hőfok különbség kapcsoló, és 3 db keringtető szivattyú lesz.

A vegyes tüzelésűt alapban gravitációsan, és ha eléri a 80-90 C°-ot a hőfok kapcsoló működtetné a keringtető szivattyút, ami segítene az áramlásnak. A radiátorokon hőfok szabályzós csapok vannak. Ezeken keresztül már használtam a télen a vegyes tüzelésű kazánt gravitációs üzemben.

Alap működésben kipróbálom a fűtési kört is gravitációsan, ha kevés akkor szoba termosztát kapcsolná a szivattyút ami csak rásegít. Ha nem válik be, akkor elzárom a gravitációs ág csapját. A csapok helyét kis áthúzásokkal jelöltem. 1-2-őt a 2. és 4. ábrán áthúztam mert felesleges.

A szolár tartály alsó és felső hőcserélőin még variálok.

Első körben 1 db 30 csöves vákuum kollektor kerül a pufferre. És a jövő nyár hozza meg, hogy tehetek-e még rá. Esetleg csak nyári takarással.
2009-07-30
08:41:44
#2266
villam64,
Az első lapon a Szolár 300liter és a második alapon a Szolár t. ugyanazt a tartályt jelenti?
A fűtési kör hőmérsékletszabályozása nincs megoldva.
villam64Válasz erre
2009-07-28
19:11:39
#2257
Sziasztok

2000-res tartály megrendelve. 2 hét.
Itt van néhány skicc.





villam64Válasz erre
2009-07-22
20:33:52
#2239
Előzmény: A fórum legelején Sándor gondolkodott lyukacsos téglában. Én elképzelésem a tömör kisméretű tégla. Nagyobb a hőtároló képessége. Az alapba beépítve, körbeszigetelve. 20 m2-en 60 cm magasan pl. 12 m3 hőtároló kapacitást kapok. A tetejére lapradiátort teszek a felső szigetelés alá. A lapradiátor a szolár tartály hőcserélőjére megy. Ez kb. 200 000 körül lenne a tégla.
R: Úgy tudom, hogy a szilárd hőtároló anyagokat a légfűtés házakban alkalmazzák, ott viszont úgy kell reakni, hogy a levegő átjárhassa. Tégla, kő, nagyméretű kavics ...stb . A tetejére helyezett lapradiátor nem tudja átvenni a hőt, a felső réteg gyorsan kihül és kő elszigeteli a melegebb alsó rétegeket.
Nekem tetszenek az ilyen megoldások, mert végtelenül egyszerűek, és nincsen sem túlmelegedési, sem fagyveszély probléma. A tároló mérete viszont sokkal nagyobb is lehetne.
- Sokban igazad van, de azért tesztelném az elképzelésemet. Szerintem a téglában is felfelé áramlik a meleg. Az elképzelésem szerint ekkora területen, ha nem habarcsozol a téglák közt a levegő áramlást nem tudod megakadályozni. Túl nagy ez a felület. Igazad van, először légkollektoros megoldásban képzeltem el, csak egyéb elképzelések alapján gondoltam egy vizes kollektoros alsó fűtésére. A légkollektorosban is tovább gondolkodom, csak a ventillátorok hőmérséklet tűrésével van gond. A vizes szivattyúnak ez nem gond, csak itt a csövezés sokkal drágább. Egyenlőre pénzhiány miatt vetettem fel ezt a szobányi méretet, mert padlót szeretnék cserélni, és alászigetelni. Valóban a teljes házalapban gondolkodtam. - Beton medence - szigetelés - tégla - lapradiátorok ( a bemenet a kollektor szívó oldalán, a kimenet a befújó oldalán ami a legmelegebb ) - szigetelés - zárt borítás - párnafa ( a párnafák között levegő átfújás az átszivárgott meleg kinyomatására ) ( télen langyos levegő befújása a téglák közül), borítás.
villam64Válasz erre
2009-07-22
19:40:18
#2238
2000 L puffer, a vegyes kazánból gravitációsan és szivattyús rásegítéssel fűtve. Egy másik körön a gáz kazánból ha 40 C° alá csökken a hőmérséklete, 40-50 C° közé. A hőcserélőn az egyenlőre 30 csöves vákuum kollektor. 114 ezer plusz áfa. ( www.solar-napkollektor.hu/fogyasztoi_arlista.html ) A radiátorok fűtése egy másik ágon gravitációs és szivattyús fűtés, amelyik kell. A bemenő fűtés csövön elágazással a szolár tartály hőcserélőjére ( alsó vagy felső ). Ebből a meleg víz a villany bojlerbe, és a mosógépbe. Én fűtöttem a vegyes tüzelésűn colos csövön gravitációsan hőfokszabályzós csapokon. Működött. A gond inkább a melegedés hatására lezáró hsz. csapok miatt lett, mert a kazán túlmelegedése következett be. A pufferrel ezt akarom kiküszöbölni, és 1-2 napig fűteni vele miközben tovább szigetelem a házat. Már kapható műanyag léghőcserélő 60-70% hatásfokkal 200 ezer alatt.
- Plusz ár a fűtéshez
1. csövek
2. 3 db keringető szivattyú
3. 2 db hőfok kapcsoló
4. 1 db hőfok különbség kapcsoló
5. szoba termosztát
6. 4 db visszacsapó szelep
7. 50 L tágulási, mert kipróbálom kővel megpakolni a tartályt
8. szigetelés ( kőzet gyapotom van )

A 3-4 conrád elektronika 5 ezer körül.

Több most nem jut eszembe.

Sziasztok
2009-06-08
07:44:57
#2148
roberttoldi,

Van néhány fontos kérdés, ami nagyban befolyásolja a puffer szükséges méretét.

1. Hány személy melegvíz-igényét kell kielégíteni?
2. Van-e arra adatod, hogy a medence fűtésére mennyi energiát használtál el (havi bontásban).
3. Kültéri medencéd van, vagy a házon belül?
4. Milyen típusú, és hogyan fűtitek a 400 literes tartályt?
5. Milyen tájolású és dőlésszögű a tetőfelület?

2009-06-07
23:31:28
#2147
Robi!
Mennyi fát-szenet használsz el a fűtésre, meleg vízre?
A 6x30 csövet nagyon soknak tartom!!! Meleg vízre, medence fűtésre 2x20 is elég szerintem. Fűtés rásegítésre a sok cső nem sokat számít, ha 150-200eFt-ba kerül a tüzelőanyagod 1 évre. A Naplopó.hu oldalán van egy táblázat, amin látszik, hogy pár héttel hosszabbítja meg a 40nm cső a 10-hez képest. Megéri a 6x150eFt kollektor kiépítés, 4-5hét fűtés kiváltásra?
Természetesen, ha alacsony a ház energia igénye, akkor reális.
Gázfogyasztásban ez évi 1200-1600m3 jelentene, ~15MWh/év.
Fánál 4kWh/kg-mal számolva 3.7T. 21°C belső hőmérséklettel számolva, 17-nél kevesebb kell.
Pali
2009-06-07
21:54:58
#2146
Szia Robi,

ha vegigolvasod a biomasszas topicot, ott eleg sok infot osszegyujtottunk errol a kazanrol.
az elozo hsz-ban Sandor epp azt irta, hogy 2-3000 literben lenne erdemes gondolkodni egy ilyen kazannal.

roberttoldiVálasz erre
2009-06-07
19:49:20
#2145
Sziasztok!

Van egy 230m2-es házam (lakótér,üzlet,iroda,kisebb műhely) + egy 40m3 medencém.
Egy Calor V50-es kazán állítja elő a ház fűtés+HMV igényét jelenleg.
Tervezzük napkollektoros rendszer kiépítését (6db 30-as vákumcsövest ajánlottak több helyről is ).
A HMV tartály 400literes .A fútés radiátoros.
A puffer méretét illetően viszont nagy különbség van a kapott ajánlatok között (0-3000l).
Szerintetek működhet egy ekkora rendszer puffer nélkül???
A medencét nem szeretném télen használni,bár ha nincs puffer szerintem fogom:-)

Úgy gondolom egy 1000-1500l méret lehet a nyerő méret

Mi a véleményetek?

Üdv.:
Robi
2009-05-29
05:24:26
#2134
Szia
terv a kovetkezo: elindulok ~1000 literrel, mert erre van helyem.
nyaron biztosan nem lesz keves, sot...
A Tarolot ugy terveztetem meg, hogy barmikor kapcsolhato legyen ra parhuzamosan egy masik, hocserelo nelkuli tartaly, amit a szomszed helysegben tehetek le (az mar csak ~800 literes lehet a max. magassag miatt)
telen, ha esetleg ugy latom, hogy elferne meg "nehany" liter, akkor legyartatok meg egy ilyen tartalyt, hocserelo nelkul.
nyaron pedig adott esetben lezarhatom a masodlagos tartalyt.


2009-05-28
18:14:06
#2132
egyebkent en errol beszeltem:
www.solarkollektor.hu/napkollektor_utofuto_aramoltatott_tarolo

ez az oldal nekem tetszik, sok hasznos kapcsolas van rajta.
2009-05-28
17:12:30
#2131
Sandor,
szia! eloszor vegigolvasva, amit irtal, megijedtem, hogy azt gondoltad, palival aznos rendszert szeretnenk epiteni. (pedig nem... azt irod: napi 800L viz. en 150L-ben gondolkodok, de tartalekben ott van az 1000Les tarolo, amibol igy egyszeruen kivehetem)
de aztan elolvasva meg egyszer, megertettem, mire gondoltal:

forro vizet csak kis taroloban tudok csinalni, ha nagy tomegu vizet melengetek kollektorral, akkor ott csak sok langyos vizem lesz.

en ugy kalkulaltam (laikus "hazalokent";) ), hogy nyaron a futesre tervezett kollektorok tultermelnek, igy nehany nap alatt biztosan fel tudjak futeni az 1000literes tarolot, es igy nem lesz gond a melegviz keszites.

akkor marad a valto kapcsolas.

a kulso/belso hocserelo temaban meg mindig nem tudok veled 100% egyeterteni.
a legolcsobb grundfos szivattyu 21-25e Ft
egy kulso hocserelo (20kw) 14e+Afa 17e Ft
a ketto egyutt maris kiadja azt a 42e Ftot, amibe a 25 meter cso kerul.
(hogy az most hany kw-os hocserelo, azt passzolom)
ha egy 40Wos szivattyut nezunk, akkor napi atlag 8 ora uzemelessel ~384 FT/honap aramot fogyaszt.
nyaron ez nyilvan tobb, telen kevesebb.


2009-05-28
09:51:49
#2129
hangos gondolkodas:
eredeti terveim szerint a szolar kor 2 tartalyra dolgozna ra:
elsodleges: 150L HMV, masodlagos: 1000L futes
ha vegzett az elsovel, johet a masodik.
ehhez kell 2 hocserelo, egy 3 jaratu szelep + valto motor.

mivel a futesi rendszerem egy kulso hocserelovel ossze van mar kotve a melegviz rendszerrel, mi lenne, ha a szolar csak az 1000L puffert futene, es a HMV tartalyt innen toltenem fel melegvizzel?
tehat: nincs hocserelom a HMV tartalyban, hanem egy kis (meglevo) szivattyuval toltenem folyamatosan a HMV tartalyt a pufferrol.

ki milyen hatranyat latja ennek az elozohoz kepest?
en annyit, hogy telen a melegvizet lassabban allitom elo, hiszen feltetelezem, a nagy tomeg a retegzodes ellenere is alacsonyabb hofoku marad a felso retegekben, viszont a szolar mindig jo hatasfokkal tud dolgozni, de a rendszerem viszonylag egyszerubb lett.
ha a pufferbe teszek egy felso hocserelot is (ennek nem kell ilyen nagynak lennie), akkor - ahogy most is - szepen fel tudom rola tolteni napkozben a melegvizet.

mi a velemenyetek errol?
csatoltam ket kepet. az elso az "eredeti" megoldas, miszerint egy 3 jaratu motoros szelep donti el, melyik tartalyt melegitse a szolar.
a masodik rajz egy, a mostanimhoz hasonlo megoldas, ahol a puffer felso, belso hocserelojet hasznalom elomelegitesre (atfolyas eseten) es feltoltesre (szivattyuval)
a visszavezetes direkt van a HMV tartaly aljaban, ahogy jelenleg is, velemenyem szerint igy nem higul a felso reteg.





+1 indok, ami miatt ez a megoldas nekem szimpatikus:
tegyuk fel, hogy forro nyari napon feltoltom/feltolthetnem a HMV es a futesi puffert is.
este azonban elfogy a HMV. ilyenkor vagy gazzal/villannyal melegitek meg vizet ejszaka, vagy a futesi pufferbol veszem ki a hot.
ez utobbi ugye gazdasagosabbnak tunik, tehat a puffer->HMV iranyt mindenkeppen celszeru kiepiteni.

mivel eleve ugy tervezem, hogy nem csak HMVre hasznalom majd a szolart, ezert nyaron tultermelnek, a futesi puffer is folyamatosan meleg lesz, ilyenkor HMV szempontjabol jobb ez a megoldas.
telen a puffert eleve futom a vegyes kazannal, itt is rendben lennenk.
az oszi/tavaszi idoszak kerdeses csak, ott mennyire hatekony.
Biosolar Forum  =>  Hőtárolás  =>  Pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva