English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőtárolás  =>  Pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
macko003Válasz erre
2011-01-12
16:44:01
#10570
Sziasztok

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy hol javasoljátok elhelyezni a puffert?
Ha majd egyszer eljutok oda (és el akarok), akkor lakásfelújítás alatt fel kell újítani a fűtési rendszert, radiátorokat, és nem bánnék egy napkollektort sem. (Csövek cseréjét javasolnátok? Nincs bajuk, de 15 éves vas csövek)
A "gond", hogy az épület (végül is) 4 szintes, 2 szint +pince+padlás.
Ezek közül a pince és a padlás jöhet számításba bármi számára.
A tartályt ugye (?) a napkollektor mellé lenne érdemes tenni, de akkor kombi cirkót is. Mivel azzal szeretném a hmv utófütését. Vagy ha esetleg melegvíz cirkulációban gondolkodom, akkor lehet a pincében is? (a vízfogyasztás főképp az emeleten van) Nem tudom, hogy lehet-e, van-e bármi akadálya ennek. Ezen felül még elgondolkodtató tartalék megoldásnak egy vegyes tüzelésű kazán is, de az csak a pincében megoldható. Csak egy kémény van, jól tudom, hogy csak egy készülék köthető rá? Van még egy könnyítés, miszerint régen az épületben légfűtés volt, így a légrendszer csövek behúzására akár fel lehet használni, de lehet, hogy ezeket érdemes lenne elbontani, csak akkor a födémben "keletkező" lyukakkal nem tudom mi tévő legyek.

Javaslatok, 5letek?

Köszi
2011-01-12
15:57:11
Előzmény: DeJoe #10567#10568
DeJoe,

Ha van magas hőmérsékletű szilárd kazán is, akkor a teljes vízmennyiség kb 7%-a, amiben benne van 50% biztonsági tartalék is (vízhőmérséklet változás 100C).
1000liter > 70liter (Ha jól csalódom)

Minél kisebb a hőmérséklet-ingadozás a rendszerben, annál kisebb térfogat szükséges, és minél pontosabban meg lehet határozni a fűtési rendszer térfogatát, annál kisebb tartalékkal kell számolni.

Pl
Minimális vízhőmérséklet 10C
Maximális vízhőmérséklet 70C
dT=60C
Biztonsági tartalék =15%

A wikipedia-ból:
"
a táblázat százalékosan mutatja a víz térfogatváltozását, 10 °C-os betöltési hőmérsékletet figyelembe véve.
Maximális vízhőmérséklet 40 °C 50 °C 60 °C 70 °C 80 °C 90 °C
Térfogat-növekedés 0,8 % 1,2 % 1,7 % 2,2 % 2,9 % 3,6 %
"

1000*2.2/100*1.15=25.3liter (20-100liter közötti tartályokat lehet kapni)
Ez már nem annyira rémes. Érdemes pontosan számolni!

Nem látom akadályát a megvalósításnak, de lehet másnak nem ez a véleménye.
2011-01-12
15:45:46
Előzmény: robert #10566#10567
De akkor mondjuk egy 1 köbös pufihoz (+ még ami van radiátor/padló/fal füttés)
mekkora/hányliteres DB(tágulási) kéne ?? kb.
2011-01-12
15:39:43
Előzmény: DeJoe #10565#10566
DeJoe,

Szerintem pont ezt jelenti. Nyitott tartály = nincs nyomás alatt, nincs tágulási tartály = nincs KÜLÖN tágulási tartály ( csak a db)

A kolléga érthető okokból nem szeretné az üzletét rontani. Ő azért van a fórumon, hogy eladjon, nem azért, hogy ingyen tanácsokat osztogasson.

2011-01-12
15:21:02
Előzmény: robert #10563#10565
Ez OK.
de az, hogy "a pufi maga nyitott, nincs tágtartály sem" nem ugyanez ..
vagy igen ?
Vagy a DB a tágulási is egyben ??
2011-01-12
15:12:50
Előzmény: DeJoe #10562#10563
DeJoe,

a puffer vizét közvetlenül keringetem a VCS-ben, nincs hőveszteség a hőcserélő hiányában
gyakorlatilag a tartályba közvetlenül van belekötve minden , ami fűt, gáz, vegyes , koli,kandalló, csak megfelelő pontokon, hogy minél hatékonyabb ,és gazdaságosabb legyen , semmi hőlépcs, vagy ilyesmi, és mivel rétegtároló, ezért viszonylag hamar van HMV, ami egy csőkígyon keresztül veszi fel (szintén méretezett), kb5C'-os hőlépcsövel
a pufi maga nyitott, nincs tágtartály sem
minél kevesebb szerelvény , annál kevesebb hibalehetőség


Én így értelmeztem:




2011-01-12
13:05:48
#10562
Én még mindig nem értem a "működését"

Innen indult az információ "csöpögtetés"
"gyakorlatilag a tartályba közvetlenül van belekötve minden , ami fűt, gáz, vegyes , koli,kandalló, csak megfelelő pontokon, hogy minél hatékonyabb ,és gazdaságosabb legyen , semmi hőlépcs, vagy ilyesmi, és mivel rétegtároló, ezért viszonylag hamar van HMV, ami egy csőkígyon keresztül veszi fel (szintén méretezett), kb5C'-os hőlépcsövel"

Aztán ez:
"a padló és a fal is ugyanabból a rendszerből dolgozik, nincs ott sem hőcserélő, radiátort meg két év alatt , talán 3 rendszerbe tettünk, nem a profilunk:)
a pufi maga nyitott, nincs tágtartály sem
minél kevesebb szerelvény , annál kevesebb hibalehetőség:)"

Én még mindig nem értek pár dolgot, ezért még megkérdeztem a következőket: (amire még nem jött válasz)

Ezt 1 szintes épületnél eltudom képzelni- ahol a pufi teteje a legmagasabb pont- , de többszintesnél amikor a pufi a pinecében van és még van fölötte mondjuk 2 szint , akkor hogyan ???

Hátha itt tudja valaki hogyan....






2011-01-12
11:03:18
Előzmény: sándor #10559#10560
Sándor,

A cég itt érhető el: www.hydrovidra.hu/

Itt van még két kép:





Mit értesz az "emeletesítés" alatt? Talán a réz-spirált összetartó csövet?

Szerintem minimáis nyomása van a tartályban, ha jól értem, akkor a db tartály a tágulási is egyben, tehát csak a vízoszlop nyomása dolgozik.

Az első képen látható tartály vége domborított, az előző hozzászólásban feltett képen sík. Az talán a talajon fekszik, azért lapos?
2011-01-12
08:03:53
#10549
Érdekes tartály, a karima ki lett spórolva.







2011-01-09
10:59:11
#10443
bodryisti
mondtad, hogy erdelybol irsz. nem tudom, ott mennyiert tudnanak osszedobni egy ilyen kazant, de hasznalt V50et nagyon jo allapotban tudtunk 120e-ert venni a szezon elejen.
esetlegf erdemes korbenezned, es akkor az gyari.

a masik pedig, hogy ha teszel ra kis cserepkalyha ajtot a nagy ajtoba, akkor valaszd a nagyobb meretu 30x30 vagy 35x35 ost, igy nem kell mindig kinyitnod a nagy ajtot, ha be akarsz dobni valamit (ami nem szalmabala:) )
2011-01-08
22:35:36
#10425
bodryisti

ez igy leirva jol hangzik!
puffer minimum 2 kobmeter, de ha tobb, az se baj!
bodryystyVálasz erre
2011-01-08
19:51:27
#10420
Sandor

zsezse

hiszek nektek,nem marad mas mint atmeretezni a kazant, asszem maradok kissebbnel, de csak sajat gyartmany belul 5-os kivul 4-es lemezzel es kb. 40-45 kw. ,puffer az lessz kotelezo modon, es akkor elfer a haz mellett is mindketto, nem kell foldalatti vezetek, meg egyeb kutyu. a kemeny is adott ugyanis ott van egy kemence, ami koltoztetve lessz ,a kemence kemenye 60x6o, a belmerete 35x35 ebbe lenne egy savallo cso belecsusztatva 25-os atmerovel a hezag meg kitomve salakgyapottal. a kemeny magassaga a foldszint-tol kb. 7.5m ,ezt meg lehet toldani 1 m. magasra, szerintetek ez eleg lessz? nalunk a savallo kemeny 200-as atmerovel szigetelve es kulso lemezboritassal 1 m. 11000 ft. szigeteles nelkul gondolom olcsobb lessz , jo lessz-e nekem a teglakemenyt kibelelni savalloval? kosz minden jo tanacsot sokat segit, es tenyleg futeni szeretnek, nem gepeszkedni
2011-01-07
22:49:30
Előzmény: votinka #10393#10395
Nézz szét a kétaknás kazánok között is.

Nekem régen Monor 28 típus volt, azzal fűtöttem. Irigykedtek is miatta az egy aknást használók :) . Fával is könnyű volt vele, sok fért az aknájába.

Régebben az ára a kémény falazásnak 5.000 Ft/m volt.

Ha nincsen leengedve a fűtővíz, sokáig használhatók a kazánok. Leengedve a vizet, a levegővel érintkezve korrodálódik a rendszer. Nekem is több mint 10 éves volt a kazán amikor tönkrement, akkor is az én hibámból. Zárt rendszerré lett átalakítva a gáz bevezetése miatt, és egyszer túlfűtve (a gázcirkó 2 baron üzemelt)a kicsi tágulási tartály miatt az oldala felpúposodott. Elengedett a belső hegesztés.
2011-01-07
21:49:09
#10390
sandor
a padlason a tagulasit hogy oldottad meg?

a minap befagyott az egyik cso fenn:(
valahogy meg kell oldanom a fagymentesse tetelet


bodryystyVálasz erre
2011-01-07
16:01:43
Előzmény: bodryysty #10381#10382
na es meg annyi , hogy a kazan meg a puffer direktbe lenne kotve, nem hocserelon keresztul, ha a kazanba lessz 150 l. viz , a pufferba meg 1800 a rendszerbe kb. 60 l. osszesen mennyi tagulassal kellene szamolnom?
2011-01-07
12:52:02
Előzmény: bodryysty #10373#10374
bodryysty,
nehogy úgy járj a kazán és a puffer közötti nagy távolsággal, mint a 120-as Skodák (hátul a motor, elől a hűtő) tulajai régen . Sok embernek forrt fel a vize, mert nem volt elég gyors a keringés és így a hőszállítás intenzitása bizonyos helyzetekben. Ezt mindenképp vedd figyelembe a tervezésnél és méretezésnél.
bodryystyVálasz erre
2011-01-07
12:36:45
Előzmény: sándor #10369#10373
Sandor.

elegge nagyra tervezem a tuzteret, de ugy olvastam valahol ha a bala ossze van kotve egy drot huzal-al akkor nem fog szetmenni megelozven ezzel a sok bosszusagot. persze nem mindig szalmaval tuzelnek, neha faval is a kemeny es a kazan jo kiegetese vegett ,majd megvalik melyikkel megy jobban a kazan. kemeny meret szerintem akkor 25-28 cm. lessz es azert akarom kor alaku belsovel, mert ugy tudom jobb lessz az orvenyles a kemenybe, javits ki ha tevedek. mellekelek egy skiccet a teruletrol a kazan es a puffer kozott lessz kb. 17m. milyen lehetosegek vannak a szigetelesre a fold alatt a minel kevesebb hovesztesegre? azzal vagyok jobb helyzetbe ,hogy meg eleg sokat lehet varialni nalam ,mert meg ezutan fog kiepitodni az egesz rendszer, a kazankori szivattyu ,meg az esbe szelep muszaj-e a kazan mellett legyen kozvetlenul, vagy jo lessz a puffer mellett is, ami 17m. a kazantol. tovabra is meg rengeteg segitseget igenyelek.es kosz a jo tanacsokat, udv istvan.



2011-01-05
18:10:45
Előzmény: bodryysty #10296#10313
Ezzel a pufferral gyakorlatilag rögtön jön a radiátorokba a keverőn keresztül a meleg, a felső csonkra kell kötni az előremenőt és mivel fel felé kunkorodik így rögtön a tetejébe nyomja.




2011-01-05
16:09:42
Előzmény: bodryysty #10296#10309
"akkor hogy tud a kazan begyujtaskor a leghamarabb elerni a meleg a radiatorokba,"

A puffer felülről van a meleg ággal megtáplálva, lassan fokozatosan melegszik át az alja felé. Talán láttál már pálinkafőzőt, annak hűtőjét :). Emiatt nem langyos vized van amivel nem lehet fűteni. A puffer tetejébe van bekötve a radiátoros kör, jelen esetben egy szabályozott (háromjáratú) szeleppel.

Ennek a szelepnek az a célja, hogy a radiátorok felé menő víz hőmérsékletét közel azonos hőfokon tartsa. Ez úgy működik hogy a hideg oldal (a visszatérő cső) és a meleg oldal (előremenő cső) vizét összekeveri, így alacsonyabb hőfokú vizet kapunk. Ezt lehet tekerve állítani kézzel, vagy hogy pontosabb legyen a szabályozás termosztatikusan is, ez esetben az érzékelő végét a kevert ágba kell beépíteni.

Gyakorlatilag ugyanaz mint az autó hűtéskörei. A főkör (motor kör) az a kazánkör, ahol a termosztát helyét most az ESBE szelep veszi át. Az autó fűtésköre megegyezik a lakás radiátoros fűtéskörével.

A háromjáratú szelep kiváltható hőcserélővel is, akkor nem tud a lakáskörbe oxigén távozni, korrodálva a radiátorokat. Érdemes túlméretezni, mivel megadott hőlépcsőknél adja le csak a kívánt teljesítményt. Ülepítő nem szükséges, a puffer aljába ki tud válni az esetleges lerakódás. A látott szűrő az ESBE védelmére szolgál hogy ne kerüljön a termo elem alá lerakódás, ne engedjen át.
2011-01-05
12:14:46
Előzmény: sándor #10302#10306
"Kedves régi vitapartnerem!"
Ez nagyon jólesett... simogatta a lelkem....

A szövegkörnyezetből azt olvastam ki, hogy Te a puffer hőmérsékletét nem szeretnéd ha 60 fok alá csökkenne, mert szerinted "használhatatlan" fűtésre.

"Persze az egészet termosztátok határolják le és tartozik hozzá egy kevés villamos vezérlés is. Mert annak semmi értelme em lenne, hogy 60fok alatti víz induljon a lakás felé, illetve egy kiürített, már lehűlt tárolóból hideg vizet nyomjunk a fűtési rendszerbe."

Én arra mondtam, hogy 60 fok alatt is van "élet"...fűtővíz tekintetében.
Mint mondottam korábban, nálunk kondis kazán 44 fokos előremenővel megy (csak radiátor)és a pufferből is ilyen hőmérsékletű vízet kever ki a szelep a radiátorkör felé,
Sőőt mostanában úgy szoktam, hogy puffer fölfűtés közben - persze miután kazánkör elérte a megfelelő hőmérsékletet - manuálisan elindítom a radiátorköri szivattyút és folymatosan keringtetek 40 fokos vizet. A pufi 3 óra alatt fölfűtődik és a 3 óra alatt a 40fokos előremenőtől is "túlfűtődik" egy kicsit a lakás. De így a folyamatosan meleg radiátorok miatt jobb a hőérzet.

Az hogy a pufi hőmérsékletét engedem 60 fok alá is hülni, az nem befolyásolja a kazán élettartamát - márha megfelelő hőmérsékletű az ESBE VTC szelep-.


2011-01-05
10:24:14
Előzmény: sándor #10298#10300
"Mert annak semmi értelme em lenne, hogy 60fok alatti víz induljon a lakás felé"
Azért ezt így kijelenti....
Kivéve ha a fűttési rendszer alacsony hőmérsékletűre lett tervezve, fal/mennyezet , padló fűtés, vagy túlméretezettek a radiátorok .... :-)
mert akkor mehet azért lejjebb is a hőmérséklet....
bodryystyVálasz erre
2011-01-05
09:27:56
Előzmény: robert #10290#10296
csupan az lenne a kerdes ,hogy akkor a kazan + a puffer + a radiatorok egy egesz rendszer lenne-e ,vagyis ugyanaz a viz kering az egeszben,(a puffer kb. 1,8-2 m3 lenne) ha igen akkor hogy tud a kazan begyujtaskor a leghamarabb elerni a meleg a radiatorokba,(teljesen uj vagyok a temaba,bocs az ertetlenkedest) ha nyitott a rendszer a sok viztomeg vegett kell-e az iszapfogo,esetleg a tagulasi tartalyt valamekepp el lehet-e szigetelni a levegotol, hogy ne kapjon sok oxigent ?
2011-01-05
08:14:53
Előzmény: bodryysty #10289#10290
bodryysty,

Ezen a rajzon a lehető legegyszerűbb hőcserélő nélküli rendszer látható:



Képzelj a zárt tágulási tartály helyébe egy, a rendszer egésze fölé emelt nyitott tágulásit.
bodryystyVálasz erre
2011-01-05
08:01:28
Előzmény: robert #10236#10289
sajnos meg nincs kesz a rendszer, igy kep sincsen most epul a kazan ,a puffer is ezutan lessz beszerezve, csak allitolag nagy tuzteres balaskazant nem lehet zart rendszerbe kotni a nagy feluletek miatt,(ha tevedek javitsanak mar ki)ezert erdekelne egy nyitott rendszer elmeleti rajza a leheto bekotesrol
2011-01-04
13:09:41
Előzmény: robert #10236#10244
Szerintem nem "nyitott puffer", hanem nyitott rendszer, pufferrel akar ez lenni.
Biosolar Forum  =>  Hőtárolás  =>  Pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva