English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőtárolás  =>  Pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-02-06
20:24:22
#11483
Sziasztok!


Földből előszedett nyomásálló tartály használható puffernek?

Gondolom igen,csak kátrány réteg van rajt az a baj.

Ezt le kell égetni,vagy rajt lehet hagyni, mit kell vele csinálni?


Köszi!

Üdv!
2011-02-02
22:55:28
#11357
bodrysty
10 meterenkent 1 bar nyomas, ugyhogy szerintem a szogletes tartaly elbirna
a tagulasit mindig a kazantol visszuk
1 normal a visszaterobol es 1 biztonsagi tagulasi vezetek az eloremenobol (ha megoldhato)
bodryystyVálasz erre
2011-02-02
20:35:58
Előzmény: robert #11334#11349
Ok,ez tiszta, es milyen nyomasnak van kiteve egy nyilt rendszer? 4-es lemezbol keszult szogletes puffer 2000 l. A kazan hocserelo nelkul, direkt melegiti a vizet a pufferba, a tagulasit kimondottan a puffer-bol kell-e kivinni? Kb. 5 meter lessz a puffer tetejetol
2011-02-02
13:59:56
Előzmény: bodryysty #11332#11334
bodryysty,

Olyan napenergiás rendszerek esetén, ahol a hőmérséklet 60 Celsius alatt marad, használnak műanyagból készült, vagy műanyag fóliával bélelt nyitott tárolókat.

Nem csak méretezés kérdése a dolog, mert a be nem tervezett események miatt (hőmegfutás) nagyon nagy károk és balesetek keletkezhetnek.
Ezért én fém tartályt javaslok.

bodryystyVálasz erre
2011-02-02
12:32:23
#11332
puffer-nak jo lenne-e az uvegszalas tartaly vagy kimondottan fem kell, a redszer nyitott lenne, nyomas nelkul
2011-01-26
22:10:03
Előzmény: bodryysty #11101#11107
bodryysty,

A házad éves hőszükséglete kb 20000kWh, a max fűtési teljesítmény 10kW alatt lehet.
Nagy hidegben 200kWh-nál több energiára is szükséged lehet egy nap. Ha ilyenkor a kazán 6 órán át megy, akkor 35kW átlagos teljesítmény leadja a szükséges hőt, de akkor 150kWh hőt kellene a nap hátralévő részére tárolni. Ehhez cirka 6 m3-es puffer kellene. Úgy gondolom, hogy kisebb kazánteljesítményre lenne szükség, és hosszabb ideig kellene tüzelni.


http://apps.biosolar.hu/enercal/?AH=170&A_teto=120&U_teto=0.5&A_fal=150&U_fal=0.4&AFD=15&AFK=4&AFN=3&AFE=2&U_ablak=1.5&A_padlo=85&U_padlo=0.4&A_pincefal=0&U_pincefal=0.4&V=400&N=0.5&EE=0&P=4&tlh=20&tkh=-15&thk=16&tpi=10&QSK=0


2011-01-26
19:53:22
Előzmény: bodryysty #11101#11103
Akkor jöhetne hozzá inkább egy 3-4m3 pufi és jó lesz az, így mindig meleg lesz a házban.
bodryystyVálasz erre
2011-01-26
19:21:58
Előzmény: kod1111 #11100#11101
nem tudom hogy sok vagy nem, alkalmi vetel lenne a kazan de lessz melle 2 m3 puffer, azt sem tudom mi a haz hoigenye, kaptam itt a forumon valami szamitasi modszert,az szerint valami 25-28 kw. kellene de olvastam azt is hogy a kazanok jobb esetben 70%-os hatasfokkal mukodnek, ezt le kell-e vonni a 46kw.-bol, vagy bele van kalkulalva a hoigeny kiszamitasi modszerben? kezdo vagyok meg, csak az elmeleti resznel tartok, de nem lenne jo megbukni a "tantargybol"
2011-01-26
19:10:16
Előzmény: bodryysty #11095#11100
Nem lesz az kicsit sok, az fával is 46kw-ot nyom, ha lefojtva lesz használva, akkor jön a kátrányosodás és a korrózió, de ha lesz puffer akkor jó lesz.
2011-01-26
18:03:15
Előzmény: bodryysty #11095#11097
én nem vagyok kompetens, azért kérdeztem, mert a többieknek kelleni fog a többlet infó, hogy tudjanak segíteni :) addig is olvasgasd a régebbi hozzászólásokat, sok a hasznos infó.
bodryystyVálasz erre
2011-01-26
17:01:02
Előzmény: tomasz #11094#11095
a haz meretei, 30-as tomor teglafal, 5 cm kulso szigeteles, 5 kamras muanyag keretes nyilaszarok, fodem nincs szigetelve,fent is szobak vannak, a 2 szint osszesen 170 m2, fele-fele aranyban
2011-01-26
16:22:06
Előzmény: bodryysty #11092#11094
az attól függ milyen a szigetelés, mekkora a ház hőigénye?
bodryystyVálasz erre
2011-01-26
15:56:34
#11092
hello, kinek van tapasztalata a 10 tagos viadrus kazannal? faval ? kw.-ot tud leadni? 2 napja ajanlatot kaptam ,es ugy nez ki lemondok a szalmabalas kazanrol, sokat olvastam a forumokat, es zsezse meg sandor sokat segitettek dontesemben. a viadrus kb. 150000. ft. ezt szeretnem egy 2 m3.-es puffer-al kiegesziteni, a lakas 85 m2, plusz ugyanennyi tetoter beepitve, amit csak epp-hogy 15-18 fokon kellene tartani. ilyen kovetelmenyekre mit tud ez a kazan ,meg a puffer?
2011-01-14
21:15:55
Előzmény: votinka #10709#10716
votinka,

Nekem tetszik a tartály, a falvastagság is meggyőző (ha nincs elvékonyodva valahol), de meg kell vallanom nem értek a hegesztéshez.
2011-01-14
19:40:27
#10709
A tartály mérete 2m*2m*1 m és 5 mm vastag, az meglehet 3 m3 !
Erősen gondolkodom a megvásárlásán, de még mindig fenntartásaim vannak a tisztítónyílás lezárásával kapcsolatban ,mivel állítva szeretném használni!



macko003Válasz erre
2011-01-13
20:57:46
Előzmény: sándor #10672#10674
Én a visszatérőket is leszigeteltem (melegebb, mint a pince). Ha két év alatt hozza vissza az árát, már akkor boldog vagyok, ha nem jól szórakoztam, utána úgy is megy a levesbe.
2011-01-13
20:48:37
Előzmény: sándor #10672#10673
Azt elfelejtetted oda írni, hogy utána mennyi lett a hőmérséklet.
2011-01-13
18:16:55
Előzmény: villam64 #10656#10659
macko003,

Villam64-nek igaza van. A hőszigeteléssel mondjuk 150-200ezret megspórolhatsz évente, a napkollektorral meg a tizedét. Nem akarlak lebeszélni a kollektorokról, de érdemes egy fontossági sorrendet felállítani, és avval kezdeni, ami a legjobban megéri.

Kapkodod a fejed, hogy mindenki mást ajánl? Igen, mert nincs univerzális megoldás. Lehet, hogy a nyolcvanadik ötlet fog neked bejönni :)
villam64Válasz erre
2011-01-13
17:57:49
#10656
macko003
Itt egy beállítás indulónak napkollektor ügyben. A 15 kWh hőtároló kapacitás kb 500 liter 40 és 70 °C közötti teljesítmény. Ehhez kell minimum 3.4 m2 kollektor felület. Általában a minimum 1 m2 kollektor felülethez 100 liter tartály. Mivel eldöntötted, hogy most nem vegyes kazánt akarsz pufferrel beüzemelni, ezért át kéne menni a napkollektor részbe. Az ideálisan megtervezett napkollektor a hmv ~60 %-át tudja kiváltani. A fűtésrásegítés megmondhatatlan. Nekem is rajta van, meg másnál is, de a fosszilis fűtőanyagok kenterbe verik a napenergiát. A napkollektor fűtésrásegítésnek építése hobbi. Környezet védelem és spórolás a költséggel, de nem az egyszeri kiadással. De a megtérülési idő nagyon tág határok között mozog.
http://apps.biosolar.hu/solar_gain/?coll1=AP30&coll2=TS300&coll3=NONE&ho_start=1&nap_start=1&ho_stop=12&nap_stop=31&col_azm_deg=0&col_tilt_deg=60&buffer_capacity=15&Ta=50&coll_area=3.4&P=5&contr_p=7&pump_p=50&coll_fp_en=on&coll_vt_en=on

Róbert elolvassa a 400 ezres gázszámládat 100 m2-re, egyből fogja javasolni, hogy kezd a szigeteléssel. 10 cm szigeteléssel 30-40 %-ot foghatsz a gázszámládból. Ebből a következő évben jöhet az újabb beruházás. A szigetelések magukkal hozzák a légcserét, és párát. Kellene egy költségvetési tervet készíteni ezekre előre néhány évet. Arra is, hogy melyiket milyen évszakban érdemes csinálni.
2011-01-13
17:03:47
Előzmény: macko003 #10643#10650
Nem okozhat semmi problémát a keverőszelep beépítése a keringetésben. Ha normális, váltószelepes kombikazánt veszel, akkor utána nem kell, alig ingadozik a hőmérséklet. Ha duplacsöves hőcserélőset akarsz, akkor arról lebeszéllek. A keverőszelepet a szolártartály kijövő ágára kell tenni, a kazán elé. Bár erről (is) megoszlanak a vélemények, valaki szerint felesleges. Rikének van ilyen rendszere, volt erről egy diskurzus vica-versa.

T.
bodryystyVálasz erre
2011-01-13
15:40:28
Előzmény: zsezse #10443#10644
zsezse

utana neztem a kazanmereteket illetoen es oda jutottam ,hogy lehet v50-es kazan lessz vasarolva, plane hogy irtad hogy szezon utan vagy elott lehet olcsobban venni jo allapotban, es az tenyleg gyari parameterek kozt mukodik. kaptam puffert is kb. 1800 literes, ocskavas arban 160 ft. /kg. ez sok vagy keves? ugy nez ki kovetkezo futes szezonban meglessz minden ,csak futok, meg ulok
macko003Válasz erre
2011-01-13
15:03:24
Előzmény: takyka #10635#10643
9mm került fel, de kb 40m csőre. ok, végig kellett hasítani, emiatt nem zár tökéletesen vissza.
De azt olvastam, hogy egy ilyen akár napi 750Ft-ot is hozhat (enyémmel hasonló rendszer), ha ennek a fele a valóság, és a rossz kivitelezés miatt is csak a felét hozza, akkor az mondjuk 150Ft. A 11e-s költség így 73 nap alatt jön vissza, így gyakorlatilag az árát már visszahozta.
Igen, nagyon sokat olvasgattam itt, volt, hogy 1-1 témában a 2-3-400 hsz-t is, és látom, h mindenki mást mond, minekni másra optimalizál, van, aki Önmagát használja az automatizálás végett (sok ideje lehet)...
Amit még úgy gondolok, h jó lehet, az az, hogy az előremenő vizet keverőszeleppel előállítani a forrázás, és egyéb balesetek/kellemetlenségek elkerülése végett, de ha jól sejtem, ez picit összeakadhat a hmv keringetéssel.
2011-01-13
14:12:28
Előzmény: macko003 #10631#10635
Én a fűtéscsöveket a ház (leendő) szigetelő burkán belül vezettem el, így csökkentvén a veszteséget közel 0-ra. A szokásos 6mm-es polifoam csőszigetelő a fűtetlen helyiségben nem túl sok.

Az 50L/nap az 38-40°-os vízre vonatkozik. Ha neked van mondjuk 70 fok a tartályodban, akkor arányosan csökken a tárolandó melegvíz mennyisége. A szükséges tárolóméretről nagyon eltérő véleményeket olvashatsz itt, de ez csak egy a rengeteg egyéb vitára okot adó paraméter közül. (tömegáram, külső-belső hőcserélő, hőcserélő méret, stb.) Véleményem szerint egy általános, de jól megtervezett rendszer és egy valamilyen elképzelés mentén kihegyezett rendszer között 10% körüli eltérés lesz az éves hozamban. Ha megnézed itt az egyes rendszerekről készült beszámolókat, totálisan eltérő megközelítések vannak, de egetverő különbségek a hozamokban nincsenek.


T.
macko003Válasz erre
2011-01-13
12:15:24
Előzmény: takyka #10630#10631
Nekünk is a pincén keresztül van, azt kaptam egy 5letet és most már csőszigetelés rajta van. 0 ismerettel csináltam, alaposan. nem a legjobb, de az enyém, és a legpesszimistább számítások szerint is a 10-11e ráfordítást visszahozza ebben az idényben.
Én a fal és a padlófűtést kizárnám, egyrészt a padlón parketta van, és ami lent van az parketta... nem szedném fel semmi pénzért, semmi baja 15-20 év után, csak újra kell lakkozni (napokban egy ajtótámasztásra használt 3 parkettát leejtettem sokadszorra, és eltörött... természetesen nem a ragasztásnál:) ). a szobák méretét meg nem szeretném csökkenteni a falba a csövek beépítése miatt, illetve nagyon félek tőle, mert egy óvatlan falfúrás, és kész is a baj.
Illetve még egy gondolat a radiátor cseréhez, mégpedig sztem így is túlméretezettek (ár alapján használtan lettek megvéve), ha még rájönnek a szigetelések, ablakcserék, akkor már nagyon sok is lesz.

Ami még nekem nem tiszta a tároló méret:
A "nagy könyvek" azt mondják, hogy kb 2 napi vízmennyiséget tudjon tárolni (borus idő, felhő, stb), ha 50l/fővel számolók (előregondolkodóan) 5 főre, akkor az 250l*2=500l, viszont a neten körbenézve 5-6 főre mindenhol 300l-es tárolós rendszert adnak. Hogy is van ez?
A másik pedig, hogy pl tavasszal, összel az átmeneti időszakba, amikor jó lenne ha picit be tudna segíteni a fűtésbe, akkor melyik ajánlatosabb? Mert ugye a sok vizet nehezebb felmelegíteni, mint a keveset. Tudom, hogy van rétegződés, de akkor sem hiszem, h óriási különbségek alakulhatnak ki a tartály alja és teteje között. Tapasztalatok?
2011-01-13
12:00:53
Előzmény: macko003 #10629#10630
Nálam a vascsövek állapota olyan volt, hogy akár a következő 40 évet is rábíztam volna. Én inkább az esztétika, a totális rendszerátépítés és a veszteségek csökkentése miatt dobtam ki. radiátoros fűtés helyett padló és fal, kazán a pincéből felköltözött a felső fürdőbe, a pincén keresztül-kasul volt vezetve a fűtővíz 5-1/4-es csöveken. Ott rengeteg veszteség volt, amit nem akartam meghagyni.

T.
Biosolar Forum  =>  Hőtárolás  =>  Pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva