English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőtárolás  =>  Pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
villam64Válasz erre
2011-06-22
18:13:44
Előzmény: sándor #15330#15348
Sándor
Értelmezem. A gyűjtőtartály hőt tárol el, tehát vizet tartalmaz, ez nálunk a puffer, Votinka-nál 2500 L. Az össz víz mennyiséghez, meg a tágulási tartály, ez lenne Votinka-nál 300 L. A szakszeres ábrádon is külön van a tágulási, méret nélkül, mert a puffer határozza meg.
2011-06-22
14:31:27
Előzmény: sándor #15336#15346
Tuuuudtam, hogy valahol olvastam.....
Közben megtaláltam
Szakszeres használati, 27.oldal legteteje:


"A gyűjtőtartályos rendszer üzemelése
A kazán teljes teljesítménnyel működik (2 – 3 tüzelőanyag adagolása) a gyűjtőtartály
térfogata szerint az energia teljes felhalmozódásának pillanatáig, utána a kazánban
hagyjuk, hogy a tüzelőanyag teljesen kiégjen. Ezután csak a gyűjtőtartályban
felhalmozódott energiát használjuk fel, erre szolgál a háromutas szelep. Ennek az
üzemmódnak időtartama függ a gyűjtőtartály térfogatától és a külső hőmérséklettől. A fűtési
idényben (a táblázat szerinti minimális gyűjtőtartály térfogatok biztosítása mellett) ez az idő
1 – 3 nap lehet. Ha a gyűjtőtartály alkalmazása nem lehetséges, legalább egy ütközőtartályt
(500 l térfogattal) kell alkalmazni, mely a kazán teljesítményét egyenlíti ki."

Mondjuk itt meg -következetesen :-)) - "ütközőtartálynak" nevezi.

Mostakkor ???
2011-06-22
13:25:41
Előzmény: DeJoe #15341#15342
Ja és majd otthon megnézem a kazánhoz kapott cseh/angol nyelvű használatit, hogy abban mit írnak.
Azt már néztem, hogy a magyar használati több ponton is eltér a cseh/angol nyelvűtől.


2011-06-22
13:20:51
Előzmény: sándor #15330#15341
Én azért csak vitatkoznék még 1 picit veled...:-))
Má csak megszokásból is.......
Nézd meg az alábbi linket az "eredeti" atmosos oldalról
www.atmos.cz/english/kotle-009
Két rajz van:
A zárt rendszernél a puffert "accumulation tank", nak nevezi.
Amit akár fordíthatunk "gyüjtő tartálynak" is.

A nyitott rendszeresnél pedig a puffert " equalizinkg tank" nak nevezi.
Amit akár lehet "kiegyenlítő tarály"-nak is fordítani.

És mind a két esetben van berajzolva, (igaz a nyitottnál csak szaggatott vonallal), "pressure expansion vessel" is.

Tehát a képek szerint nem ugyan az a Kiegyenlatő tartály- mint a zárt tágulási tartály.

Rosszul lett fordítva a szöveg magyarra.
Szerintem úgy van ahogy én írtam korábban.

A "kicsi" puffer az a kiegyenlítő tartály az ATMOsosok szerint ,ami azért kell, hogy a kazán "túllendüléseit" kiegyenlítse.




2011-06-22
09:19:37
Előzmény: sándor #15330#15332
"""
a műszaki adatok táblázata nem kíván magyarázatot.
Az sem, hogy a "gyűjtőtartály" fogalom a hőgyüjtésre vonatkozik, tehát az a bazi nagy tartály ami a kazánból a lakásfogyasztás lezárása esetén begyűjti a továbra is képződő meleget.

A tágulási tartály pedig pont azért minimum 500 literes zárt rendszer esetén, mert ebben a kazánban, a rendszerben, a víz tömege, magas, forráspont közeli üzemi hőmérséklete a biztonság okán egyszerűen ekkora térfogatot igényel.
Ez más műfaj. Különbözik még az általunk "kazánvédelemmel" átalakított hagyományos vegyestüzelésű kazánok 60 fok feletti hőmérsékletének értelmezésétől is.

Még azt is javasolom, hogy a tágulási tartály és a belső gumiballon kiválasztásánál ne felejtse el senki megemlíteni, hogy 80-90 fokos hőmérsékletnek lesz kitéve és nem a szokásos 60 foknak.
Nagyon mellé lehet durrantani (a szó szoros értelmében).
Kis térfogat és magas hőmérséklet esetén, mint pl. lehetne paya (?)zárt db-s koli rendszere, még nem okoz gondot a gumi gyors elöregedése. Mert a megmaradó légpárna biztosítja a már eleve a maximumig kitágult víz esetleges tovább tágulásának a lehetőségét.
De itt csak a kazánban 80 liter forrásközeli víz van, amit még kell növelni a feltöltő szivattyú (Ladomat) szállítási teljesítményével. Tehát jóval nagyobb a számításba veendő vízmennyiség, mint amit a fűtés szerelők csípőből "értelmeznek".

Megkeresem azt a rajzot, pedig már fennt van ezerszer, amelyiken mindkét fogalom szerepel.
Ezt vegyétek figyelembe, ha nem akartok esetleg kellemetlen meglepetést!


"""


Most akkor te azt mondod, hogy ha zárt a rendszer, akkor a DC22-höz 500literes zárt tágulási tartály kell ???

Most hívtam a szakszert ezzel kapcsolatban amit írta.
Csak egy hölgy volt benn.
Nem értette szerintem, hogy mit kérdezek, de azt mondta, hogy zárt rendszerhez Ők 1000literes pufferhez 150literes tágulásit adnak/ajánlanak !

Mostakkor ?
2011-06-22
08:01:11
Előzmény: sándor #15321#15328
Sándor
Villámnak igaza van !
Az atmosos gépkönyv furcsán van fordítva !

Kezelési első oldal:
"Ha a kazán nem kötheti gyűjtőtartályhoz, javasoljuk, hogy a kazánhoz
legalább egy kiegyenlítőtartályt szereljen fel, melynek térfogata kb.
25 l legyen a kazán 1 kW teljesítményére."

A puffer (gyüjtőtartály " méretek, pedig a 25.oldal

Ők a kicsi puffert -500-1000 liter- KIEGYENLÍTŐ TARTÁLYNAK
a megfelelő méretűt -1000-5000liter- GYÜJTŐTARTÁLYNAK hívják.

Nekem is furcsa volt elsőre...
2011-06-06
19:58:29
#14872
Sziasztok!
Véleményeket szeretnék kérni ezzel a tágulási tartállyal kapcsolatban!
/300_literes_legust_tagulasi_tartaly_jo_aron

Érdemes vele foglalkozni,vagy vegyek inkább újat?
Gumiballont lehet bele venni újat úgy tudom,ha esetleg tönkremenne.
Pont jó lenne nekem a 300 l-es , a 2500-as pufferhez...
Köszi!
Üdv!
2011-05-21
20:24:36
Előzmény: sándor #14495#14500
Majd megpróbálom lefényképezni a sérült részeket.!
Biztos,hogy jó lesz a gumi is, jobban beleül,mint a kemény klingerit.
Azt hiszem ezt a tartály dolgot kiveséztük!
Lesz még bőven kérdésem a továbbiakban is,ha nem bánod,de ezeket majd másik topikban.
Köszönöm mégegyszer a sok segítséget.

2011-05-20
15:43:49
Előzmény: sándor #14485#14486
Köszönöm sándor!
Ezt jó,hogy megbeszéltük,mert én máshogy gondoltam a dolgot.
Hornyok nem lesznek.Ellenben a tartályon lévő hornyokkal valamit kéne kezdenem(felhegeszteni,esetleg folyékony fémmel kitölteni),mert néhány helyen ki van rohadva kicsit.
A furatok Cnc megmunkáló központon lesznek fúrva.
Szerzek gumit, klingeritem lenne itthon akár egy egész kört is ki tudnék vágni belőle,de akkor azt mégsem teszem fel.
Lehet,hogy azért mégis csak csinálok egy legalább 2 mm-es peremet úgy ahogy az eredti rajzon van 542-es átmérőn(ez az átmérő a tartályon lévő karima tömítőfelületének külső átmérője ) ,ez nem nagy munka és akkor olyan lesz,mint a gyári rajzon és a gumit is pontosan középre tudom tenni,mert ehhez illesztem(igazítom), meg a két karima is távolodik kicsit egymástól.(mondjuk a tömítés is emeli,meg a tömítőfelület is 2mm-el kijjebb van mint a furatok síkja.)
Így lesz alap esetben tömítés nélkül a két karima között 4mm távolság, közé teszem az 5-ös gumit,összehúzatom, szerintem az összeesik felére.
Összerakott állapotban lesz kb 5-6 mm rés.
Betét nélküli vagy betétes gumilemezt használjak,vagy mindegy?
Valahol van nekem egy hosszú csík,régebben szállítószalag volt,(ez betétes)
Ez is megfelelhet a célnak?




2011-05-20
06:54:11
#14482
sándor

Most készítem a tartály fedelét, találtam hozzá egy gyári rajzot,átírtam a furatokat,meg néhány olyan méretet ami nem egyezett,de egy dologban nem vagyok biztos.A fedélen található váll rész átmérője és szélessége.
Megmértem azt a részt ahova beleül, annak átmérője 504 mm, úgy gondoltam,hogy kisebbre csinálom a vállat (500-ra) úgysem itt tömít le. Esetleg passzosabbra kellene szerinted? A másik dolog a szélessége. Az ellendarab mélysége 8 mm, én a váll szélességének 5 mm-t gondoltam,mondjuk ezt még emeli egy kicsit kifele a tömítés.
Azt írtad van ilyen tartályod,esetleg nem emlékszel,hogy voltak ezek a dolgok rajt?
Három sima hornyot tennék bele 0.5 mélyen a tömítés ebbel ülne bele,a csonk karimáján is így van.




2011-05-18
16:08:49
Előzmény: sándor #14435#14446
Bocs,valamit nagyon benéztem a hőmérővel kapcsolatban:)))
Az éjszakás műszak megvisel.Persze,úgy a legegyszerűbb ahogy írtad.
Szűkítő 3/4 - 1/2 KB és a tartályból kijövő csonkban belül 3/4-es menet.
Aránylag pontosak ezek a bimetál hőmérők?
Melyik márkát érdemes venni, vagy mindegy?
Az ötrétegű csövet falon kívül, arra a verzióra gondoltál amit szálban lehet kapni,nem a tekercseset ugye?

2011-05-18
07:39:21
Előzmény: sándor #14414#14424
Értem,köszönöm!
Sokan azt mondják hibának a T-s bekötésnél,hogy ha csak a fűtéskör megy, akkor az esbe-t,szivattyút elkerülő nyelves visszacsapó miatt a kazánon keresztül is kering a víz.

A puffer hőmérőknél tesznek egy könyököt hogy párhuzamosan álljon a tartállyal?
Ennek a könyöknek gondolom elég hosszúnak kell lennie,hogy beleférjen az érzékelő is.
Úgy szeretném összehozni,hogy a tartályfedél alsó részébe fúrnék menetet,abba behajtanék egy csövet(ezt azért,hogy legyen hely a szigetelésnek),a cső másik végébe tenném a könyököt, ennek végbe pedig a hőmérőt.
Ha jól tudom a hőmérőkön 1/2"-os külső menet van. A gyári tartályokon meg többnyire 3/4-es belső menetet látok....




2011-05-17
20:45:00
#14410
Szia!
Köszönöm a hozzászólást.
Azokról lemondtam, ehhez meg elég olcsón hozzájutottam.
6 bár üzemi nyomás van ráírva, 6mm falvastagságú!
Sokan a másik fórumon nem jó ötletnek tartják a T-s bekötést, de én szeríntem úgy fogom bekötni. 1-es és 2-es csonkra.
Tudunk csinálni 2" -os csővéget ,mert cnc esztergályos műhelyben dolgozom.
Én úgy gondoltam,hogy lehető legtisztábbra takarítom,mert félek,hogy valami a csöveken keresztül kimegy dugulást okoz stb... baj lehet belőle.
Amik bele vannak esztergálva hornyok(beszúrások) , azok vannak kicsit kitöredezve elrozsdásodva.Arra gondoltam,hogy le kéne vágni a karimát és esztergán felhúzni újra fémtisztára.
Akkor 6/4-es csővel kellene összekötnöm a kazánt és a mellette lévő puffert,ezután szűkitsem le 1"-ra vagy ugyanezzel a mérettel menjek be a házig(8-10 m),
majd ott szűkítsem le?
A radiátorok között 22-es rézre gondoltam.
Közben vettem egy 12m magas 200-as saválló szerelt kéményt is amit a kazánház falán szeretnék felhúzni,de nem kívül ,ahogy ezeket szokták szerelni hanem belül a tűzfalnak csavarozva.
Üdv!
2011-05-16
20:12:06
#14368
Sziasztok!

Nemrég vásároltam,egy 2500 l-es nyomásálló fűtőber tartályt.

Egy kicsit fel kellene újítanom, ebben kérnék segítséget,véleményeket.

Zárt rendszerbe szeretném bekötni. 6 bárig tuti 6mm falvastagságú!

Több csonk található rajt,ahogy a rajz is mutatja, első kérdésem az lenne,hogy szerintetek jó lenne e úgy a bekötés,hogy egy T-vel a tetején a meleg ág (1-es csonk a rajzon) és egy másik T-vel az alsó részén, oldalt a hideg visszatérő(2-es csonk a rajzon)?

Esetleg az alsó leersztő csonkra is tudomom kötni a hideget,bár ott nem sok hely van a talptól.(9-es csonk)

Ezek a csonkok kb 2"-osak levágjam róluk a karimákat vagy az egész csonkot és és belső meneteset tegyek rá mint a gyári puffereken,vagy hagyjam és csináljak ellen darabot és így kössem össze?

Takarítás ügyben van ötletetek?Kicsit rozsdás, vízköves,drótkorongra gondoltam.

Vannak a tisztítónyílás tömítőfelületénél apróbb hibák, ez kicsit aggaszt,de felhegesztéssel szerintem ezeket ki lehet javítani.

A fedél most készül hozzá ,mert azt nem kaptam.
Hőmérőt a 4-es csonkra tennék és a 3-es tisztítónyílás fedél alsó részébe lenne egy 1/2"-es menet és oda tennék még egyet.

Mit kell még tenni a tartályra,valami biztonsági dolod esetleg?
Nyomásmérő óra kell rá?

Szerintetek kell rögzíteni a földhöz,mert ahol eddig volt ott kb 15 cm-et be volt betonozva,meg látom vannak a talpakba furatok,ezzel le is lehet csavarozni?

A kazán Atmos lesz ,csak még nincs eldöntve ,hogy 25 vagy 32 -es. 1" vagy 5/4" -os vascsővel akarom összekötni a pufit és a kazánt.

Segítségeket előre is köszönöm!

Üdv!











2011-04-16
08:10:50
Előzmény: jankasanyi #13778#13780
jankasanyi,

Kültéri épített tárolókkal kapcsolatban a következő kérdéseket kellene tisztázni:
1. olyan hőmérsékleti tartományban dolgoznak, amit csak korlátozott célra lehet felhasználni (pl hőszivattyú, előmelegítés
2. mivel fűtöd fel
3. van olyan hőhasznosító eszközöd, ami képes kinyerni ezt az alanyon hőmérsékletű energiát
4. nagy a hőveszteség
5. a hőszigetelés fokozásával a természet ellen próbálsz dolgozni (kihűlés csökkentése), ha nem hőszigetelnénk, akkor a környező talajból származó hőt is fűtené (de az mire elég)

jankasanyiVálasz erre
2011-04-16
05:52:47
#13778
SZIASZTOK.
Ötletes a tároló,nekem van egy 10-éve nem használt üres szennyvíz táró
aknám.
Arra gondoltam ezt kellene és lenne jó puffer tárolom,jó hőszigeteléssel.
Várok javaslatokat,ötleteket.!!
2011-02-23
20:35:02
Előzmény: sándor #12082#12083
Lenne vele meló az tuti,főleg hogy a belseje is rozsdás állítólag.
Milyen módszerrel tisztítják ezeket?
Hőcserélőt nem akarok bele.
Lehet,hogy így már nem is érné meg annyira foglalkozni vele.


2011-02-23
16:00:18
#12074
Sziasztok!

Szerintetek ez a tartály bírná a nyomást,ha zárt rendszerbe lenne kötve?
Azt mondják kb 6mm vastag fala van.A héten megnézem személyesen is.Nincs tisztító nyílás hanem csak ki van vágva flexel a teteje.
Így már nem annyira tetszik,mert szerintem költséges lenne azt úgy megcsinálni,hogy jól zárható tisztítónyílás legyen rajt.



2011-02-09
15:37:21
Előzmény: bodryysty #11579#11581
Attól függ mekkora a házad hőigénye...:-))
és attól is:
Mekkora (volt) a legnagyobb napi gázfogyasztásotok a legnagyobb hidegekben ?
Hány fokos előremenővel megy a fűtésetek?

Ha 85 fokra fölfűtöd, és még 45 fokos víz is elég fűteni akkor az 1,6m3-es pufid, kb 75 kwh energiát tárol.ami kb. 8m3 gáznak felel meg.
Ha jól tudom...


bodryystyVálasz erre
2011-02-09
14:34:29
Előzmény: DeJoe #11578#11579
Egyaltalan nem fontos a zart rendszer, csak meg tapogatozom, pest-tol egyebkent 600 km.-re vagyok,nehez lenne elhoznom a tartalyfeneket, ha nem zart a rendszer akkor megbirja a sima tartalyfenek is,nemde? Hosszu vivodas utan megvan a kazan, lemondtam egy nagy tuzteru balaskazan-rol, majd le egy 10 tagos viadrusrol is, allitolag mindketto tul nagy lett volna nekem, tobbnyire lefojtva kellett volna uzemelnie, igy jutottam egy 8 tagos viadrusra,remelem ez jo lessz egy puffer-ral kombinalva. Ezt is lehet nyitott renszerbe kotni? Az 1600 literes puffer mennyi ideig tudja biztositani a meleget a lakasnak a tuz kialvasa utan, ha a viz a pufferba 85 fokos? Nem percre pontos adatokra gondoltam, csak ugy hozzavetolegesen.
2011-02-09
14:23:52
Előzmény: bodryysty #11577#11578
Azt, hogy bírná-e , majd a hozzáértőbbek megválaszolják.
2 bar-nál nemigazán kéne, hogy magasabb legyen a nyomás, A biztonsági szelepekből általában 2 , vagy 2,5 bar-osakat raknak a rendszerekbe.
Amúgy pesten a technokov gyárt/árul, csak tartályfeneket is...
A megnet kft is tőlük veszi.....

De miért fontos, hogy zárt legyen a rendszered ??
bodryystyVálasz erre
2011-02-09
13:27:17
#11577
Az lenne a kerdes,hogy egy sima acel csobol keszitett puffer mennyire birja a nyomast? Egy 100 cm. atmeroju acelcsobol csinalnam falvastagsag 9-10 mm. , 2 m magas lenne, a terfogata ha jol szamolom kb. 1500 l. Ha alul meg felul 4 mm-es vaslemezt heggesztek, az birja-e a nyomast ahoz hogy zart rendszert lehetne csinalni, vagy ajanlatosabb a nyitott rendszer? Alul meg ugy-ahogy elmenne szerintem mivel ranehezedik az egesz puffer sulya, de vajon mi lessz felul, elreped-e a heggesztesnel? A zart rendszerbe milyen nyomas lenne? 1,5-2 vagy 2,5 bar.-ra is felmehet? Az egesz rendszer a kovetkezo lenne: viadrus 8-tagos + 1550 puffer + az osszes radiator (kb.15 db.) 50-60 liter szerintem. Itt is ugyanugy kell-e a tagulast szamolni a zart renszernel, hogy kb. 7% a tagulasi terfogat?
2011-02-07
11:47:03
#11499
votinka
latod, erre nem is gondoltam. budosnek nem lesz talan budos, de hogy mennyire olvad meg az jo kerdes!

2011-02-07
10:37:54
Előzmény: zsezse #11488#11496
zsezse
Az egyikben gáz!
A másikban valami olajszármazék,nem tudom pontosan.
A meleg tartályfaltól nem lesz büdös a kátrány,nem kezd olvadni?
Köszi!
2011-02-07
01:20:15
#11488
votinka
a kulseje nem lenyeges, a katrany jo korrozio ellen.
a belsejet erdemes kimosni, bar nem irtad, mi volt benne elozoleg.
ha csak viz, akkor miert ne?! ha pl futoolaj, az mar neccesebb.
Biosolar Forum  =>  Hőtárolás  =>  Pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva