English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőtárolás  =>  Pufferlapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2016-01-24
15:29:14
#49779
Kérdés:

1) Van egy kb 100-110 m2 nettó alapterületű egyszintes lakásunk. Az enercal szerint hőigényre ezt kaptam eredményül: (abban sem vagyok biztos, hogy jól adtam meg az adatokat....)
Nettó energiaszükséglet =14923 kWh
Épület hőtechnikai jellemzője =136 kWh/m2a
Maximális kazánteljesítmény =6.8 kW

2) A kazánházam elég kicsi, max egy 1000-1500 l-es tartályt tudok beállítani. Mire lehet ez elég? Mennyi időszakot tudok áthidalni ezzel?

3) Jelenleg egy házilag gyártott régi kazánnal tüzelek, illetve van még mellette egy Westen típusú 24 kw-os tartályos (HMV) turbós kazán is.

Tervezem a kazáncserét. Ekkora pufferhez milyen teljesítményű vegyes tüzelésű kazánt érdemes tenni?





Válasz:

A ház fűtéséhez szükséges maximális kazánteljesítmény 100% hatásfok mellett 6.8kW, vagyis 1 óra alatt a legnagyobb téli hidegben 6.8kWh hőre van szükség.
Tudjuk, hogy 1m3 víz hőmérséklete közelítőleg 1 fokkal csökken, ha 1kWh hőt elvonunk.
Ha a kazánod egyenletesen 70 fokra fűti fel a puffert és a radiátorok 50 fokos előremenőre vannak méretezve, akkor 20 fok hőmérséklet-különbség miatt 20/6,8=2.94 óra, közelítőleg 3 órára elég tartalékkal rendelkezel.

Ha -13 fokra méreteztél 20C belső hőmérséklet mellett (dT=33C), akkor 0 fokos külső hőmérséklet mellett (dT=20C) 33/20*3óra, közelítőleg 5 órára elegendő tartalékod van.
1.5m3-es puffer esetén 1.5-szer hosszabb időre elég a betárolt hő.


Ez egy durva számítás volt, a hatásfok miatt ennél gyengébb eredmény várható.



A puffer feltöltését is a fentiek alapján lehet kalkulálni.
30kW-os kazán 70% hatásfokkal 1 óra alatt 21kWh-al ~21 fokot emel a puffer hőmérsékletén.
A puffer méretét úgy kell megválasztani, hogy a kazán egy leégésekor keletkező hőt képes legyen eltárolni, ha nincs hőelvonás.
Ezért, a példa szerint, ha két óra alatt ég le a tűz, akkor olyan kazánt választanék, amelyik 10kW átlagos teljesítményt produkál.
70% hatásfoknál nem nagyobb, mint 15-20kW névleges teljesítményű kazánt terveznék.



2016-01-24
08:14:03
#49775
erre en is kivancsi vagyok
engem anno mindenki lebeszelt rola.
barmifele uzemi baleset tortenik es azik az egesz lakas

2016-01-22
22:21:05
Előzmény: theb01 #49763#49771
Szia.
Nekem van kérdezz nyugodtan.
2016-01-21
15:04:34
#49763
Sziasztok,

érdeklődnék, hogy van-e valakinek tapasztalata padlásra tett puffertartállyal kapcsolatosan? Lenne egy pár kérdésem ezzel kapcsolatosan...

fa födémem van, tervolin szigetelés van a gerendák között, a tetején pedig perlitbeton. a fő kérdésem az lenne, hogy ha a főfalra teszem a pufit, az megbírja-e szerintetek azt a 1,5-2 tonnát...
2013-12-19
15:36:44
#44362
Azt akarod kiszámolni, hogy mi a különbség két azonos átlag-hőmérsékletű (azonos hőkapacitású) tartály hővesztesége között, ha az egyikben a meleg víz a tetején az alacsonyabb hőmérsékletű víz az aljában van (rétegződés), a másikban a teljes térfogatban egyenletes hőmérséklet?
Elméletileg egyforma a hőveszteség.***
Gyakorlatban az egyenletes hőmérséklet-eloszlású tartályban nagyobb a veszteség, mert a tartály alján rosszabb szokott lenni a hőszigetelés. Emiatt a tény miatt sem indokot a tartályban a folyadék összekeverése.


*** A szemléletesség miatt a legegyszerűbb azt az esetet megvizsgálni, amikor a tartály két egymásra helyezett kocka alakú hasáb.
A kockáknak V térfogata és A hűlő-felülete van a T hőmérsékletű környezet felé.
Az egyik esetben mindkét kocka hőmérséklete 3T, a második esetben a felső kocka 4T az alsó 2T hőmérsékletű (átlag 3T).
Könnyen belátható, hogy a hőveszteség mindkét esetben megegyezik, akárcsak a tárolt hő mennyisége.


A veszteség tekintetében a tároló átlaghőmérséklete számít. Mindegy, hogy
fenn=70, lenn=20
fenn=20, lenn=70
fenn=45, lenn=45


Ha egy adott kezdő hőmérsékletű tároló hűlni kezd, akkor a hőveszteség mindenkor a dT-vel arányos, vagyis abszolút értékben a közeg hőmérsékletével csökken. A közeg hőmérséklete a környezeti hőmérséklethez közelítő görbe. Amikor a magára hagyott tároló hőmérsékletét ábrázolod, akkor ezt látod.
Mindez nem mond ellent annak, hogy a hőveszteség a dT-vel lineáris.

Száz szónak is egy a vége, elhiheted, hogy avval nem csökkented a hőveszteséget, ha összekevered a tárolóban a folyadékot.



Puffer RECOMMENDED
2013-12-19
13:59:14
Előzmény: ctrlaltdel #44344#44358
C:Én olcsón meg tudtam venni a gyári szigetelést, de a gépész aki nálam szerelt poliform táblával csinálja általában, ez könnyen formára hajtható,ragasztható. Azt mondja abból négy centi annyi mint nálam a gyári 10-es hőszigetelés szempontjábol. Kérdés igaz-e. A tároló biztonságáról annyit, hogy nyomásproba eldönti.

D: "Azt mondja abból négy centi annyi mint nálam a gyári 10-es hőszigetelés szempontjábol. Kérdés igaz-e."
NEM !
Nézd meg mindkét anyag hőátbocsátási tényezőjét! Mindkettő valahol 0,039 van.

D: Hungarocellből IS van olyan ami irdalt !
CSak ráfekteted a tartályra, hálózod, gletteld és kész !
www.siti2004.hu/tartaly-szigeteles/

Mondjuk és inkább táblás gyapotot használtam. Azt IS "irdalva" tettem fel !

ZS: az uveggyapotot sokkal konnyebben tudod formazni + olcsobb, mint a kozetgyapot vagy a hungarocell, igy azzel egyszerubb, de arra a boritast nehezebb rarakni.
ha ponyvat vagy bezippzarolhato boritast akarsz ra akkor inkabb kozetgyapot, egy ponyvas mifelenk 8000bol gyart ra ponyvat.
ha pl begipszkartonozod, a sarokba vagy korbetekered valami foliaval (pl alu hotukor folia esztetikus) es nem zavar a "design" akkor az uveggyapot is megteszi.
EPSt szerintem nem tudod rarakni normalisan.
dejoe kozetgyapotbol vagott ki kis haromszog idomokat, hogy jobban idomuljon a kor alakra.

G:a szigetelés anyaga egy dolog miatt lehet érdekes: nyáron egér ne egye.
Télen nem fogja, de azért nyáron a szálast szeretik egérék.
Egyébként ízlés dolga. A táblás gyapottal tán a legkönnyebb dolgozni, hisz valamennyire merev, mégis alakítható, árban se vészes. Kívülről pedig csináltathatsz rá huzatot, de, Te is megvarrhatod, vagy csak simán betekered polifoammal, ha nem zavar, hogy ronda.
A lényeg, hogy minél vastagabb és folytonos legyen a szigetelés.
Itt : http://apps.biosolar.hu/tank_heatloss_v1/ tudsz számolgatni, hogy szerinted milyen vastag éri meg. Én 10 centinél nem rakok fel vékonyabbat, csak alulra (mert oda nem fér, csak 5).

Amúgy ezek nem hiszem, hogy "barkácsolt" tárolók lennének, lévén a gyárak is ilyen anyagból dolgoznak, még a tartályfeneket is hasonló technikával készítik.
Hegeszteni pedig néha jobban tudnak kisüzemben, mivel ott odafigyelnek arra amit kiadnak a kezükből.


2013-12-18
14:19:12
Előzmény: robert #44324#44336
GA: Mennyire számít a puffer gyártója, melyiket érdemes megvenni?
Mindegy melyiket választom, egy maszek által barkácsolt tároló ugyan olyan biztonságos, és jól használható, mint például egy Concept tároló?
Néztem az árakat 1500 literes, csőkigyó nélküli szigetelt tárolókra.
Concept: 317.000,
Reflex: 240.000,
Sunsytem: 228.000
Illetve találtam gyártót aki 130.000 körül legyártja szigetelés nélkül.


GR: szerintem ez a legkevésbe gyártófüggő része a rendszernek. Nekem a köböst 96e-ért tették le a ház előtt, pedig messziről hozta a posta.
A legolcsóbbak amiket találtam Babót és Püspökladány.
Előbbi magasat, utóbbi széleset gyárt.
A szigetelése házilag nem egy mutatvány.

amennyire tudom, a domboritott vegeket altalaben egy helyrol szerzik be (akinel en csinaltattam, o nem gyartott veget, azt kulon vette)
a nyomasallo tartalyokat pedig kotelesseguk lenyomasprobazni minimum az uzemi nyomas duplajaval.
az enyemet 5 baron nyomasprobaztak, mert mondtam, hogy max 2.5-es biztonsagi szelep lesz rajta.
a nyilt rendszerhez keszult nem domboritott vegu hengert en 1.5 baron probaltam le, de ott nincs benne 0.5 bar nyomas sem. 1.5 baron mar puposodott a ket vege:)

biztosan tudom, hogy többféle fenék is készül (gondolkodtam a csináltatáson).
Vannak préseltek és görgőzöttek is. A kisipariak jellemzően görgőzöttek.
Az enyém is az. 3bar-al tesztelt, 2bar-os üzemivel árulta a püspökladányi csóka.
(Így most 3bar-os biztonságit tettem alulra)
Azt hittem lapos lesz a feneke, de a majd méteres hengert domború vég zárja le.

2013-06-17
19:30:13
Előzmény: dejoe #40999#41055
Dejoe,
a kémény valóban alacsony lesz,
a kazán a földszinten lesz elhelyezve, mert a pincefödém valami beton talpfa, vagy nem tudom, miből van, de lehetetlen rajta egy 20-30 centis lyukat ütni,
ráadásul fölötte van a fürdőszoba, betyárosan mutatna a klotyó, meg a zuhanytálca között egy 200-as szerelt kémény :-)
Az egész ház egy elb.szott valami, akárhova nyúlok, az vagy folyik, vagy ráz, vagy rámborul, vagy szétesik, nagyon gány az egész. De ez van, hozott anyagból kell dolgoznom.
Szóval a kémény az úgy néz ki, hogy 2,40 körül van a belmagasság (erősen nyújtozkodva sámli nélkül elérem a plafont), a padlástér az 1,70 lehet, mert nem tudok benne felállni, beverem a fejem, erősen putriszerű az egész épület.
Ez jóindulattal (beleszámolva mínusz 1 métert, a kazán füstcső kötési magasságát)
3 méter, ha a gerinc fölé kiengedem 1 métert, akkor lesz 4.
Ha rendesen kiengedném, igen hülyén nézne ki egy kb. 4 méteres gerincmagasságú épületből kiáll 3-4 métert egy fémkémény, asszem a környék összes villáma ide verdesne be rögvest.Meg ki kéne kötni rendesen.

Köszi a linket, nem rosszak az árak.

2013-06-10
09:46:22
Előzmény: 444tibi #40996#41002
444tibi

meg lehet igy is csinalni, celszeru a tegla es a belescso koze perlitet onteni, tomoriteni a jobb hoszigeteles vegett!
a perlites zsakon rajta van, hogyan is kell alkalmazni.
egy zsakot kb 1700-ert tudtam venni anno.
2013-06-09
15:47:59
Előzmény: dejoe #40995#40996
Jól vetted ki a szavaimból, csak mellbevágott a költségvetés.

Ezen a linken néztem én is a pufit, az 1000 literest,
áfásan 80000, azt írja, hogy 3 baron nyomáspróbázva, akkor ez elbír üzemi nyomásba 2 bart? Huzamosabb ideig, pl évekig.
Ha nem, akkor meg az Expresszen találtam hozzám nagyon közel, Maglódon egy emberkét, ő is pufikat, meg tágulási tartályokat árul, nála 99000 a nyomásálló.

Köszi, hogy ilyen lelkesen foglalkozol az ügyemmel, dejoe.

Esetleg 4-5 méteres szerelt kéményt óccsóért tud valaki?

Vagy mivelhogy maradt a garázs bontásából kb. 1000 darab kisméretű téglám,
az járható út, hogy megcsinálom ebből, és saválló béléssel, valaki írta már, hogy annak métere 7000 körül van, meg a bekötő, a tisztító, kalap, lehet, kijönne 40ből,+ egy fél köbi homok, zsák mész, kis cement. Függőlegest meg tudok falazni még, remélem :-)

2013-06-09
15:13:12
Előzmény: 444tibi #40993#40995
Ok csak én úgy vettem ki a szavaidból eddig, hogy vegyest mindenféle képen akarsz..
Tehát a vegyes + kémény + néhány dolog (tágulási egy "része", bizti szelep) amúgy is kell..tehát az nem számít bele a "pufferes" árban...
:-)

puffer
www.puffertartaly-kazan.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1223&Itemid=586&lang=hu

2013-06-09
11:43:19
Előzmény: dejoe #40983#40993
Vegyeskazán, elég jót találtam használtat 100ezer
pufi, nem leltem használtat, új 100ezer
150 literes zárt tágulási 50ezer
szerelt kémény, tokkal-vonóval 110ezer
3 darab ESBE (kazánvédő, radiátorköri keverő,
hmv forrázásvédelem) 55ezer
keringető szivatyú, 2 darab 45ezer 22es, 28as rézcső kb. 20ezer
szelep+thermo fej 7ezer
visszacsapó 4 darab 9ezer
idomok, golyóscsapok, szerelvények 35ezer
egyéb (utánjárárs, fuvarok, stb 20ezer
pinceajtóm kibontása(80 centis, a pufi meg 95),
újrafalazás, drivit, ilyesmi 10ezer

Mindeddig 548ezer forint, ebben még nincs benne a Watts vészhűtő szelep,
annak oda kell vinni a vizet, az is cső, és idomok,
a biztonsági szelepek,
a vezérlés, és a menetközbe óhatatlanul felmerülő be nem tervezett
kiadások, ami kitehet még vagy 30 ezret. sacc. 570-580ba állnék meg.
És mivel a pufi mélyebben lesz, mint a kazán, erősen kéne még tél előtt
egy (lehetőleg szinuszos) szünetmentes, meg egy akksi, akkor meg is
van a 600ezer.

Dejoe, igen-igen erősen elgondolkodtam a dolgon, kell-e ez nekem ennyiért.

2013-06-07
22:41:39
Előzmény: 444tibi #40976#40983
Ebben mi is van benne ?
Részleteznéd ?
2013-06-07
17:10:39
#40976
Nagyon lelkesen tervezgetek, hajrá vegyes+pufi,
de most (tegnap) a szóbajöhető alkotóelemeket összeadva fél millánál tartok.
Hát ezt nem hittem volna... :-(
quasimod67Válasz erre
2013-06-03
14:01:26
Előzmény: dejoe #40877#40937
Csavar az nem lett beletéve. Az egész kazánház 230x110 cm, itt van a vegyeskazán, a 800 L puffer , hidrofor, höcserélös villanybojler, meg 2x30L tágulási. Nagyovbb azért nincs, mert nincs hova rakni.
Az egész úgy lett elgondolva, hogy még olyan is elboldoguljon vele, aki még életében sem hasogatott fát, ne kelljen benne csaokat nyitogatni, ne tudjon elromolni benne semmi, magyarul asszonybiztos legyen.
Fűtésszezonban, ha nem a gázkazán megy, akkor vegyekazánba 1 vödör szén (kb 15kg 70kWh) elég 1 napra. Mivel induláskor a kazán meleg a puffertöl, begyújtás után 10 perccel már indul a fütés, kazán nem kátrányosodik. Tűz kialszik, keringetö lekapcsol, maradék melegböl gravitácios keringéssel felfüti a bojlert, másnapra van melegviz. 1 DB keringetö szivattyú van az egészben, nem nagyon van minek elromlani, és biztonságos!
2013-06-02
07:13:19
Előzmény: dejoe #40906#40909
Dejoe,
bocsánat, elírtam,nem kombi, hanem fűtő, és van egy harmadik vízbekötés is, az indirektre.

Nagyon köszönöm a felvilágosítást, eszembe sem jutott, hogy 50 fokos hmv-t nehéz csinálni 50 fokos előremenővel, hőcserélő miatt kell legalább 15 fokkal melegebb víz.


2013-06-01
21:53:49
Előzmény: 444tibi #40905#40906
Több dolgot nem értek !
A kazán ugye mint korábban írtad SD Ecosy!
Az sima fűtő kazán, nem KOMBI mint írtod néha !
" a kombicirko reteszel,"

Másik..
"azért gondoltam a cirko beépített váltószelepet kihagyni,"
Nem hagyhatod ki a váltószelepet !
Ennél a kazánnál a HMV készítés ÉS a FŰTÉS 2 külön funkció !
Ami két külön előremenővel működik !
A fűtővíz hőmérséklete az előlapon lévő tekerentyűvel állítható ! 30fok a "hópihe" , majd minden 1-es fokozat/szám kb + 10 fokot jelent.
A HMv készítésnél az előremenő 70-75 fok kb. !
Tehát 2 külön dolog !!



2013-06-01
20:34:37
Előzmény: szocsmarci #40891#40905
Szocsmarci,
annyiban kötök kompromisszumot,hogy az indirekt felső harmada mindig 50 fok körül lenne, ezt a gázcirko elintézi.
Az indirekt tárolóm olyan, hogy a felső harmadában van egy hőkapcsoló,
gyárilag is ez vezérli a cirko hmv készítését.
Az alsó részében pedig benne van az elektromos fűtőpatron, kb. a tartály alsó harmada alatt.(kombinált az indirekt, elektromosan is felfűthető)
Szerintem ez azért van így, hogy gázzal csak a felső 40-50 liter vizet tartja melegen, mert ha hmv elvétel van, a cirko a maga 25 kilowattjával percek alatt utánfűti.
Az elektromos üzemben meg majdnem az egész tartály fel van melegítve, mert a 2,2kW patron csak lassan melegít.
Namost, megmaradna a gázcirko állandó 50fokos készenléti működése, a kényelem ennyit megér.
Ha viszont indul a vegyes, a kombicirko reteszel, és a vegyes viszont az alsó részig fűtené fel az indirektet finom meleg, 75-80 fokos vízzel. Ez nálunk talán 2-3 napot is kibírna, a mostani 80 literes is elég, az indirekt meg 160 liters lesz.
Ha meg nem gyújtok be 2-3 napig, akkor visszaáll az gáz hmv.
Sajnos az indirektem csak 1 hőcserélős.
Kiegyenlítőtartály akkor min.125,de inkább 150 literes kell.
2013-06-01
19:19:24
Előzmény: grano #40894#40900
Grano,
azért gondoltam a cirko beépített váltószelepet kihagyni,mert az indirekt visszatérőben ott van egy elektromos szelep,akkor csak az az egy legyen,kevesebb a hibalehetőség. Ha az indirekt felfűtött,az lezár,gáz, és vegyes módban is, ezt egyszerűnek találom.
Plusz szivattyút helyett az indirekt bemenőjén lévő két visszacsapó a nyelves lenne,ennek kisebb az ellenállása,mint a fűtési kör rugós visszacsapóé,
ezáltal mechanikus hmv előnykapcsolást csinálok, ez gáz,és vegyes módban is automatikusan,saját magától megvalósul.Az indirekt hamar felfűt, az elektromos szelep lezár, és ilyenkor a teljes melegvízhozam megindul a radiátorok,vagy a pufi felé.
Így gondoltam el.

szocsmarciVálasz erre
2013-06-01
07:48:51
Előzmény: 444tibi #40887#40891
-Ha a vegyes kazán is fűti a HMV tárolót, akkor valamilyen kompromisszumot kell kötnöd. Vagy nem áll rendelkezésre mindig melegvíz, vagy a gázkazán akkor is ráfog fűteni, amikor elvileg "kihúzná" bekapcsolás nélkül. Kicsit bonyolítja az elektronikát is. Általában ("hivatalosan") a puffer után kötik külön szivattyúval, és egy dupla csőkígyós tárolóra - alul a vegyes, felül a gázkazán fűti.
-A tágulási tartály méretét programmal számoltam, 0-100 C hőfok lépcsővel, 10% biztonsági tartalékkal, és azt hiszem 4m nyomásráhagyással induláskor (rendszer magasság + 4m). Ennyi jött ki - de be lehet kettőt is tenni - egy kicsit a vegyes kazánhoz, mert oda mindenképpen kell, és egy nagyobbat a pufferhez. Azt is lehet mondani, hogy úgy sem lesz 100C az teljes puffer sohasem, ezért lehet kisebbet is betenni - de csak a saját felelősségedre.
-A kondenzáció miatt nem kell a puffert rákötni a gázkazán visszatérőjére. Jobb lenne a kondenzáció, de teljesen felesleges a puffert fűteni a drága gázzal.
2013-05-31
19:08:45
Előzmény: dejoe #40881#40888
koszi a tippet, meg fogom keresni.
a hidraulikus tervemet is sajat fejembol vettem, persze elotte sok kesz rajzot nezegettem.
most korvonalazodik az elektromos vezerles, minel egyszerubb, annal jobb szerintem.
2013-05-31
19:02:26
Előzmény: szocsmarci #40875#40887
a kazan valtoszelepes,de nem fogom hssznalni a hmv reszt, akkor meg bonyolultabb lenne, amugy is kell egy motoros szelep, az megoldja az indirekt lekapcsolasat. amugy is kell, hogy ha vegyesrol megy, 80-85 foknal lezarjon. nem motoros szelep, hanem termoelektromos fej egy szeleppen, a zonavezerlomon bevalt 3 eve jol mukodik.
a hmv amikor megy avegyes, gyskorlatilag parhuzamoos a pufival, ha felfutott,a szelep lezar, es az osszes viz a pufit futi ezutan.
a visszaterot azert gondoltam a puffer aljan atvezetni, mert igy onnan langyos, vagy hideg vizet sziv, es mindig tud kondenzalni, vagyis maximalis hatasfokkal mukodni. dekihagyom, ha nem latod ertelmet.
quasimodoe igaz, egyszerubb, de nincs benne gazkazan, ami fut is, es hmvt is csinal.
kiegyenlitotertallyal az a baj, hogy szaz liter folott brutalis arban van, nem akarnek 60-70ezret kifizetni erte. lehet, a rendszer myomasat kene megemelnem, 3baron mar kisebb is eleg lenne.

bocs a stilus miatt, telefonrol irok.
2013-05-30
21:04:19
Előzmény: 444tibi #40866#40881
Korábban beraktam egy "vezérlés" rajzát, ami szélesebb körben gányoló féle vezérlésként fut !
Esetleg keress rá...jó ötletek vannak benne.

Mondjuk neked kicsit bonyolultabb kell(het), hisz :
- ha meleg puffer > tiltanod kell a gázkazánt
- ha meleg a kazán > tiltanod kell a cirkó HMV készítését IS..
2013-05-30
21:00:36
Előzmény: szocsmarci #40875#40879
"Vegyesről nem szerencsés fűteni közvetlenül a HMV bojlert."
Te hogyan csinálnád ?

"192 liter zárt tartály kell"
Nem sok az 1 picit ? :-)
Kettő "tágulási méretezővel " is megnéztem, és 2,5 bar-os biztonságival 110-122 liter, 3,5 bar-ossal 80-90 liter jött ki..

az 1ik.
www.vizfarago.hu/zart-tagulasi-tartalyok-meretezese/
2013-05-30
20:45:41
Előzmény: quasimod67 #40873#40877
Nem lenne 1xúbb berakni egy nagyobb vagy még1 tágulásit , mint ezt eljátszani szezon elején-végén ? :-)

Mondjuk így könnyű tartani az 1bar-t...

csak az a kérdés, hogy mekkora a hőigénye a háznak, ha 70-75 fok maxra fűtöd fel a puffert és másnap este még 40fok felette van ??
Mert akkor 35 fokos Dt-vel, (32 kWh) kb. 3m3 gáznak megfelelő energiát tudsz tárolni a pufferben..
Vagy hogy is van ez ?? Ebben mi a "csavar" ? :-))

Biosolar Forum  =>  Hőtárolás  =>  Pufferlapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva