English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Probléma - vimilapozz: 1, 2   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2015-02-08
14:49:06
Előzmény: villam64 #48343#48345
Köszi az hasznos infókat, mielőtt összeállítanám a szerelvényeket, szeretném majd kikérni a tanácsaitokat, hogy ne kelljen fölösleges köröket futnom. Egyenlőre a kazánt kell befejeznem, a rendszert nyár végén/ősszel tervezem összerakni (ha minden jól megy..) Előre is köszi a segítséget!

Villám64:

"Hőcserélő 45 kW-os kazánra nagyon kérdéses."

Azt hiszem félreértetted, nem a hőcserélőn keresztül fog fűteni terveim szerint a kazán, hanem közvetlenül a puffer vizét fűti. A hőcserélő a radiátorkörön lesz. (bár már ebben is elbizonytalanodtam...)
2015-02-08
10:59:41
Előzmény: vimi #48339#48344
vimi,

Villámnak igaza van, az üzembe helyezéskor történő felfűtést figyelmen kívül lehet hagyni, mert a folyamatos üzem mérlegéhez képest annyira csekély az energia-igénye.
Ráadásul a hideg puffert sokkal hatékonyabban melegíti a kollektor, mint a meleg puffert.

villam64Válasz erre
2015-02-08
09:55:10
Előzmény: vimi #48339#48343
Vimi
Az én rendszerem 2 db vákuumcsöves kollektor, összesen 60 cső, 4,8 m2 nettó felülettel. 300 liter HMV, 2000 liter puffer. Keverőszelep korlátozza a HMV hőmérsékletét. 50 °C-tól hozzákeveri a puffert. Ezt most 60 °C-ra emeltem. A grafikonról leolvasható, hogy nyáron 2300 litert képes 60 fokon tartani. http://wea.biosolar.hu/graphs/50
Első felfűtés nem létezik napkollektorral. Az első felfűtés csak a bekapcsoláskori, üzembe helyezési állapot (0,0000001%), mely a kazánnal történik. Utána üzemszerű állapot van, vagyis csak a hőveszteséget kell pótolni, ahogy Róbert számolta.
Hőcserélő 45 kW-os kazánra nagyon kérdéses.
2015-02-07
12:31:32
Előzmény: grano #48338#48339
Ok, feladom... :)

köszi a tanácsokat, mindenképp kipróbálom.
2015-02-07
11:40:01
Előzmény: vimi #48337#48338
vimi:
(Ha be vagy jelentkezve akkor meg tudod nyitni a képet.)

ez egy külső hőcseréő:
www.fegkazan.hu/letoltes/2013093022_130917_FEG_Spirec_HUN.pdf
(Én nem hiszek a belső hőcserélőkben, hatásfokuk töredéke egy külsőnek).

Azzal vigyázz, hogy ki mennyire elégedett.Nem is biztos, hogy tudatában van annak, hogy hcs nélkül lehetne jobb is.
Ha tudod próbáld ki mindkettőt, aztán jelentkezz.
2015-02-07
10:40:41
Előzmény: grano #48336#48337

grano,
a képet nem tudom kinagyítani valamiért, így igazából semmit nem látok rajta sajnos. Ez mekkora tartály, mekkora a hőcserélő felülete, milyen anyagból van? átmérő, hossz, stb. érdekelnének. Hol helyezkedik el a belépő és a kilépő ág a tartályon? A köpenytől milyen távolságra van a spirál?
előre is köszi!


zsezse,
Néztem a grafikonjaidat, de anélkül is elhiszem Neked, hogy jól működik a rendszered. :)
Viszont egy külső hőcserélővel egyértelmű, hogy csak negatív tapasztalataid lehettek, akármekkorára is méretezted. Azt kár is összehasonlítani egy jól méretezett belsőspirálos hőcserélővel szerintem. Eleve a dupla szivattyú, amit írtál is, stb...
Jó pár ismerősömnél van hasonló belső hcs-s rendszer, mint az enyém lesz és tökéletesen működik. Viszont direkt bekötésre, már hallottam panaszokat, ezért vagyok egyenlőre ennek a pártján. De már kezdetek elbizonytalanítani... :) Ahány ember, annyi féle vélemény, de itt a fórumon azért tényleg hasznos dolgokat lehet tanulni.
Puding próbája az evés, ennek még előtte állok... :)

Köszönöm a válaszokat, ki fogom próbálni és majd beszámolok a tapasztalatokról.



2015-02-07
07:45:49
Előzmény: vimi #48333#48336
vimi:
hőcserélővel nekem is negatívak a tapasztalataim. Amit látsz lentebb képet tőlem az egy valós állapot, pont olyan hőcserélővel.
A rendszer tisztaságától ne félj, ha a puffert beteszed a rendszerbe. A puffer jobb mint bármilyen szűrő, oda fog kirakódni minden radiátor iszap. Ha az aljára teszel ürítőt láthatod is. (Mondjuk ebben a méretben felesleges).
A nyílt rendszered nem fog sok levegőt felvenni, ettől se félj.
2015-02-07
01:24:36
Előzmény: vimi #48333#48334
Igen, nekem pl:)
Igaz en kulso hcs t hasznaltam de azok jocskan tulmerezettek voltak.
en nem voltam elegedett.

dupla szivattyu, nagy holepcsok.
letezik visszamoshato finomszuro futesi rendszerekhez es a radiatorbol is sok dzsuva fog am levalni ne aggodj;)
Ha nem hiszed h retegzodik a puffer nezd meg a 900l es tartalyom grafikonjait az ertekekre kattintva:)
2015-02-06
23:41:17
Előzmény: zsezse #48328#48333
még egy kérdés, ha megengeditek:
Valakinek van konkrét negatív tapasztalata rendesen méretezett, hőcserélős puffer fűtéssel kapcsolatban? (nem a kereskedelmi forgalomba kaphatók, amikben van 1500 literre másfél m2 felületű vascső...)
Nem elméleti számítások, hanem gyakorlati tapasztalat érdekelnének, összehasonlítva a "direkt" használattal. Nagy segítség lenne számomra!

köszi előre is!
2015-02-06
22:57:39
Előzmény: zsezse #48328#48332
Őszinte elismerésem, szuper a rendszered! Biztos sok munka volt benne mire így összeállt, gratula! Ennyire mélyen azért én nem szeretnék belefolyni, hogy online vezérlés, stb, de majd meglátjuk... :)

Nem szeretném én sem bonyolultra, a hmv rendszerbe sem szeretnék sem mágnesszelepeket, sem plusz feltöltő szivattyúkat. Felhívtad a figyelmem egy problémára, ami ritka esetben előfordulhat, a mágnesszelep egy hirtelen ötlet volt részemről, de nem komoly. Nem rossz ötlet a Tiéd sem , de azzal sem szeretném bonyolítani. Másképp fogom megoldani, valószínű kap a villanybojler is egy indirekt fűtést, elfér benne, kis költség és nem kell mágnes szelep, plusz szivattyú. Így már legrosszabb esetben is lesz 120l meleg vizem, jó esetben meg 280.

Puffer fűtési hőcserélő:

Elhiszem Nektek, hogy működik nélküle is közvetlenbe, de én egyenlőre ragaszkodom hozzá több okból is.
Először is számomra nehezen elképzelhető, hogy mikor a közeg áramlik a radiátorkör szivattyúja által, ráadásul ellentétes irányba, nem keveri meg a rétegeket.
Másodszor, a kazán és a puffer bevonat nélküli szénacél anyaga illetve a nyitott rendszer miatt, folyamatosan iszapolódik a fűtővíz és ezt vinném tovább a radiátorokba, szelepekbe, szivattyúba stb.
Harmadszor, már beépítettem a pufferbe a 60 m hosszú 3,4m2 felületű hőcserélőt, ami nem kis teljesítmény levételre alkalmas...
Mint mondtam, raktam a pufferre lehetséges bekötési csonkokat a Ti áltatok preferált "direkt" üzemmódra is, és ha nem leszek elégedett a hőcserélős módszerrel, ki fogom próbálni... :) Egyébként a keringetést egy frekvenciaváltóval szabályzott szivattyú fogja elvégezni, ami elég finoman hangolható.
Mondjuk ennyire ne szaladjak előre, mert még a kazán is csak félkész...

Köszi az eddigi segítséget, biztos lesz még kérdésem bőven! :)


2015-02-06
14:51:39
Előzmény: vimi #48322#48328
vimi

kicsit az 5-6 evvel ezelotti onmagamat latom az irasaid mogott:) ne erts felre: en is abszolut kezdo voltam, csak itt a forumon probaltam okosodni es a sajat rendszeremen kiserletezgetni. A sajat rendszeremet kb 3x szedtem szet es raktam ossze teljesen mas elvek alapjan, mire a szamomra is elfogadhato mostani verzio osszeallt, ugyhogy ... csak biztatni tudlak a kiserletezgetesre!

velemenyem szerint minel egyszerubb egy rendszer, annal jobb.

az en bekotesem igy nez ki:
www.i-house.hu/haz/zrinyi/online
regen en is magnesszeleppel valtogattam a puffer/lakas kozott, de be kellett lassam, hogy nincs szukseg ra. sima 2db T idommal bekotve a puffert parhuzamosan a lakas fele + egy VTC szelep a kazan korben + 2db VTA szelep a lakas fele es teljesen jol mukodik igy is a dolog.

visszaterve a te elkepzelesedre: ha van lehetoseged a puffer es a villanybojler kozott +1 csovet behuzni, akkor arra egy visszacsapo szelepet es egy kis szivattyut teve meg tudod oldani a villanybojler feltolteset.
sajnos a normal villanybojlerek eseteben egy rovid idore elkepzelheto, hogy felkeveredik a viz retegzodes a bojlerben, de ez csak 10-20 perc a toltes sebessegetol fuggoen.
ezt a csovet a puffer hmv hocserelojenek hideg aga es a villanybojler meleg kimeneti aga koze kell berakni.
2015-02-06
13:07:48
Előzmény: vimi #48322#48327
Számít a visszatérő hőfoka is, a keverő mellett érdemes jól szabályozható fűtésköri szivattyút tenni bele, és eljátszani vele, hogy a visszatérő minél hidegebb legyen.
Nekem is közös körön van, szépen rétegződik, pedig radiátorok miatt eleve kb 20-25 fokkal magasabb hőfokon megy az egész mint padló/falfűtéssel mehetne.


2015-02-06
12:23:12
Előzmény: vimi #48322#48326
vimi:
pont hőcserélőzve fog belekeverni a pufferbe.
Az csak álom, hogy a hcs mindkét oldalán egyformán hül/melegszik.
Vagy bivaly hcs-t veszel aranyáron, vagy bivaly térfogatáramot csinálsz ami egy pillanat alatt összekeveri a puffert, különben nincs teljesítmény átvitel. Ez egy nagy hőcserélő:


nézd meg a térfogatáram és hőmérséklet adatokat.
Ezzel szemben a fűtéskörömben 15 kW-ig kb 0,6m3/h szállítási mennyiség van csak!! A puffer ettől lényegesen kevesebbet ad (alig több mint a felét), mert a vta lekeveri.

Zsezse nagyon is jól mondja és nekem pozitív a tapasztalatom: a pufferből egy VTA (VRG..etc) keverő szeleppel szedjük ki a meleget és ezzel teljesen leüríthető, keveredés nélkül.

2015-02-05
23:36:35
Előzmény: zsezse #48321#48322
zsezse:

a két hmv tartály között a cirkulációt nem tudom megoldani, mivel a hideg és a meleg ágon kívül nem lett kiépítve további csatlakozási lehetőség és utólag ez már nem lehetséges. jó hogy felhívtad erre a figyelmem, köszi. Talán úgy fogom áthidalni az általad példában felhozott extrém helyzeteket, hogy mindkét tartály kimenő ágának mérni fogom a hőmérsékletét és egy mágnesszeleppel -illetve kettővel-automatikusan kikerülöm a villanybojlert, amennyiben a pufferben lényegesen melegebb a víz. Ha viszont egyáltalán nem kap utánpótlást a pufferből, (folyamatos borult idő esetén), akkor elkerülhetetlen, hogy bekapcsoljon és felfűtsön. Tulajdonképpen ez a feladata ebben az esetben ezért lett sorba állítva...

Fűtő kör, hőcserélő:
természetesen én is szabályozni fogom az előremenő hőfokát a hőcserélőn keresztül is, egy thermosztatikus szeleppel, nem a 80 fokos vizet fogom ráengedni a radiátorokra. Viszont a hőcserélő nélküli rendszer rétegződésével fenntartásaim vannak... nem hiszem hogy a radiátor kör szivattyúja nem kever be a Laddomat által felépített fokozatos rétegződésnek...

A hőcserélőm 60m hosszú 18-as inox, aminek a felülete kb. 3,4 m2, nem hinném hogy nagyobb veszteség lenne rajta, mint hogy megérné a kazán vizét ráengedni a rendszerre, valamint nyílt rendszerré tenni a radiátor kőrt.
Ettől függetlenül hagytam csatlakozási csonkot a pufferen, közvetlen bekötésre is...

Lehet, hogy nem helyes az elgondolásom, de majd puding próbája az evés... :)

Nem vagyok szaki ebben a témában a sajátom az első amit építek, ezért ha nagy hülyeséget írok, légyszi javíts ki.
köszönöm az ötleteket!
2015-02-05
21:52:43
Előzmény: vimi #48315#48321
vimi
termeszetesen a szukseg torvenyt bont. en is 2 pufferbol tudtam csak osszerakni a 2.2m3-t
a villanybojler sorbakotese sem a legjobb megoldas, ha nem megoldott az atcirkulacio a ket tartaly kozott.
ugyanis elkepzelheto olyan eset, hogy a villanybojler jobban hul, mint a puffer, ilyenkor a villanybojler
a) kihul es ha elkezded hasznalni a meleg (langyos) vizet, akkor csak felkeveri a retegzodest, lassan fog atmelegedni
b) sajat magat utanfuti.
egyik sem kivanatos jelenseg.
gondolj bele, nyaron kifurdod a villanybojler also reszet, a pufferben pedig eppen ma nem termelt semmit a nap.
ilyenkor ejjel vagy a villanybojler bekapcsol, vagy az "intelligens" vezerles eldonti, hogy inkabb majd holnap a napkollektorral potol. (azaz lekapcsolod a villanyt)
masnap 7 agra tuz a nap, a puffer melegszik, de neked mar a villanybojlerben megint csak langyos viz lesz.
szoval ha sorba kotod, akkor rakj ra egy cirkulacios agat, ha tudsz.

a puffer egyebkent hocserelo nelkul is retegzodik, egy kevero szelep kell csak bele, ami tartja a maximalis eloremenot a radiatoros korben.
ezmiatt nem szukseges hocserelo.
2015-02-05
15:30:07
Előzmény: robert #48316#48318
Tényleg nagyon köszönöm az eddigieket is, sokat segítettél, hogy megértsem a fölösleges túlméretezést!

Épp ilyen "csillagfényesidőben" is működő kollektor vásárlási csapdába nem szeretnék beleesni, ezért ha tudtok ajánlani olyan síkkollektort, ami kipróbált és korrekt, megköszönöm. Esetleg használt, de megbízható forrásból származó is számításba jöhet...


2015-02-05
14:17:40
Előzmény: vimi #48314#48316
vimi,

Zsezse napkollektora 2,5m2 nettó felület mellett szolgálja ki 3 lakó melegvíz-igényét nyaron 99%-ban napenergiaval.

Neki is van medencéje, amit a tetőre "dobott" KPE csőkígyóval melegít.


A 120 l-es villanybojler sorosan kötve egy alul-méretezett napkollektor+puffer-el jó megoldás lehet.
Sokan esnek abba a csapdába, hogy túlméreteznek annak érdekében, hogy 100%-ban napenergiával melegítsék a vizet nyáron, mert 90% nem elég nekik. Aztán drágább lesz a leves, mint a hús.

A túlméretezett kollektor állandó odafigyelést és gondot jelent. Ezért megfordult már a fejemben, hogy a tetőnkön üzemelő 4db kollektorból eladok kettőt.

Olyan sokféle kollektor kapható, hogy nehéz választani közülük, én nem tudnám megmondani, hogy ilyen-olyan "occsó" fajta mit tud, inkább olyat vennék, amire hosszú garanciát vállal egy stabil kereskedő, vagy valamilyen márkásat vennék használtan.
De sajnos semmi sem biztos. Találkoztunk már óriási cumikkal: példa az egekig dicsőített drága és márkás, a mi fórumunkon a kereskedő állítása szerint a csillagos téli éjszakákon is termelő APRICUS kollektor, amelyet, miután megvonták tőle a kizárólagos forgalmazási jogot egyből gyári hibásnak mondott:
"... olykor este 10 óra körül is bekapcsol a vákuumcsöves rendszere, és 5-10 percen keresztül folyamatosan működik, a mínusz 10 fokos holdfényes időben..."
http://biosolar.hu/forum/show/243#243

2015-02-05
14:01:01
Előzmény: zsezse #48311#48315
A tartály mérete azért "csak" ekkora, mert nem fért volna be nagyobb a műhelybe, legalább is túl sok helyet foglalt volna. Az 50l/kw ökölszabályt már olvastam, de azt gondolom, hogy az 1100 liter még biztonságos mennyiség a 45kw-os kazánhoz, ha odafigyelünk. (jobban szerettem volna én is egy 2m3-eset csinálni,a komfort miatt is...)
A hőcserélős megoldást nem csak a meglévő zártrendszerű radiátorok és a korrózió miatt választottam, hanem a rétegződés miatt is, mivel közvetlen a fűtővizet cirkuláltatva, a rétegződés elvileg nem tud kialakulni.(erről nagyon megoszlóak a vélemények, hogy melyik a jobb) Nem vagyok fűtésszerelő, de mindig is érdekelt a téma, ezért úgy gondoltam saját magam csinálom, amit tudok.

A HMV-vel a téli időszakban számolok azokkal a problémákkal, amiket írtál, így én is meghagyom a 120 l-es villanybojlert, amit úgy gondoltam sorba lesz kötve a pufferban lévő tartállyal és csak akkor kapcsol be, ha a fűtés visszahűtené 40 fok alá a villanybojlerbe áramló vizet.

A HMV tartály is hely és anyagtakarékossági okból került a pufferbe.
Ezeken már nem tudok változtatni és nem is akarok, de még sok minden nincs kész, ezért köszönöm előre is a segítséget és a jótanácsokat!
2015-02-05
13:37:45
Előzmény: robert #48310#48314
Ok értem, hogy mit mondasz és el is fogadom, meggyőztél!
A fölösleges energiát én a medencefűtésére gondoltam fordítani, de ez lehet, hogy tényleg nem ér annyi plusz ráfordítást...

Akkor maradjunk a 4 m2-nél. Milyen típusú síkkollektort ajánlasz?

én néztem ezt pl: www.nemsemmi.hu/SP-Sikkollektor-rezcsoves-napkollektor-harfa-elren

nem ismerem a kollektorokat ezért megköszönném a segítséget!

minden gazdaságos megoldás érdekel, ami JÓ! Nem szükséges számlás, az áFA az nem fűti a vizet...
2015-02-05
13:26:51
Előzmény: vimi #48292#48311
vimi
ketsegtelenul remek munkat vegzett, aki ezt a tartalyt osszeallitotta, le a kalappal.
ha nem veszed zokon en viszont azt mondom, nem biztos, hogy a legjobb megoldast valasztottad gepeszetileg is.
ahogy robert is irta ezt a nagy tartalyt csak tulmeretezett kollektorokkal tudod majd szinten tartani. Attol, hogy nagy a viztomeg nem hul "lassabban", legfeljebb csak azert tunik ugy, mert a terfogat/felulet aranya nagyobb, mint egy kisebb tartalynak, azonban energiaban tobbet kell majd belepotolnod, mint ha nyaron csak a kis 150L-es tartalyt futened.
(nekem egy db 30 csoves Vakuum csoves kollektor van fenn es 240L melegvizet allit elo nyaron. nyaron 99%-ban napenergiaval, az atmeneti idoszakban mar kazan rasegitessel keszul nalunk a melegviz. ritkan, kb evi 10 nap van olyan, amikor lustak vagyunk begyujtani de a nap mar nem eleg, ilyenkor villannyal "lustalkodunk")
telen, ha a puffert leszivja a radiator (pl reggelre) akkor a HMV tartaly is vissza fog hulni. Azt irod, jol hoszigetelt a haz, tehat a radiatorok elkepzelhetoen akar 38-40 fokos vizzel is elmukodnek, azonban idaig nem engedheted le a tartaly homersekletet, mert ez mar furodni keves.
1000 liter pedig nem olyan sok viz, foleg radiatoros rendszernel.
mivel csak a nagy tartalyt tudod futeni, igy a HMV nem elvez elsobbseget a futessel szemben, ezt mindenki maga dontse el, hogy problema-e.

Ami ezen felul szerintem kerulendo megoldas az a hocserelozes.
en egy vizterbe kotnem a kazant-puffer-radiatort, nem hocsereloznem. Gondolom azert oldottad meg igy, mert vagy a radiatoros rendszered eleve zart (pl gazkazan is van rajta) vagy felsz az oxidaciotol a radiatoroknal, stb.
tobb energiat ki tudnal meriteni a pufferbol, ha nem hocsereloznel.

az utolso eszrevetelem: 45KW-os kazanhoz az 1100L eleg keves. minimum 2-2.5m3 vizter lenne hozza ajanlott (50L/kw). nekem az 50KW-os lebenyi kazanomhoz 2.2m3 van, de meg elbirna minimum 500L-t.

azert kivancsi leszek a tapasztalataidra.
2015-02-05
13:12:29
Előzmény: vimi #48308#48310
vimi ,

A túltermelő kollektorokon miért segít egy, a szükséges hőfokra felfűtött medence? Legyen a medence is túlfűtve? Ha az első felfűtést szeretnéd napenergiával fedezni, akkor háromszoros kollektor-felületet vásárolsz? És mit csinálsz vele az első felfűtés után?

A probléma ott van, hogy minél nagyobb, utánfűtést nem igénylő rendszert akarsz építeni, annál nagyobb lesz a termelés és a felhasználás között a kiegyenlítetlenség.

"... kicsit túl legyen méretezve, (az ésszerűség határain belül)... "
Mit csinálsz avval a kicsi fölösleggel, amit már nem tudsz hova tenni?

"... a gyakorlatban mekkora felület kell síkkollektorból az 1,1m3 víz kényelmes felfűtéséhez nyáron..."
Az elhasznált melegvíz minden köbméterével és fokonként ~0,3m2 . NEM A TÁROLÓ MÉRETE SZÁMÍT, HANEM A HASZNÁLAT.

2015-02-05
12:49:10
Előzmény: robert #48306#48308
Tehát akkor, ha jól értelmezem, akkor a 4 m2 felület, az csak a tartály hőveszteségét és a 160 l meleg víz pótlását fedezné folyamatos napsütéses időszakban.
Induláskor akkor gondolom a kazánnal kellene felfűtenem, valamint akkor is, ha nagyon visszahűlne.

Úgy szeretném megoldani, hogy kicsit túl legyen méretezve, (az ésszerűség határain belül) tehát szeretném, ha megfelelő napsütés mellett egyéb energiaforrás nélkül is, fel tudnák fűteni a kollektorok az egész tartályt. Az esetlegesen megtermelt plusz hőt , a gyerekeknek felállított 5m3-es medence fűtésével el tudnám vonni, még akkor is, ha hosszabb távon nem vagyunk otthon és nem használunk melegvizet.

Szóval azt szeretném megtudni, hogy a gyakorlatban mekkora felület kell síkkollektorból az 1,1m3 víz kényelmes felfűtéséhez nyáron. (és esetleg kora ősszel tavasszal...) A kereskedőknek én sem hiszek, valamint az elméleti számítások is kétségesek számomra, jobban bíznék olyan tanácsban, mint a Tiéd, hogy gyakorlati tapasztalattal rendelkezel, konkrétan működő rendszerről.

A szünetmentes táp az nálam megoldott... én is szeretném minél kisebb ráfordítással megoldani az egészet, de viszont azt is, hogy tökéletesen működjön. Saját magam csinálok mindent, nem akarok felesleges kiadásokat én sem.

Köszi
2015-02-05
12:30:07
Előzmény: vimi #48305#48306
vimi,

Akkor nem elég. De nyáron legtöbbször süt a nap (ezért nyár a nyár).

Ha nem fogyasztod el a melegvizet, akkor mit csinálsz a megtermel hővel?

A napkollektoros rendszereknél nem az okozza a problémát, hogy nyáron nem tudsz elég hőt előállítani, hanem az, hogy túl sok a hő ahhoz képest, amennyire szükség van.
A kereskedők rendszerint túlméretezett kollektorokat próbálnak rád beszélni. Ha rákérdezel a túltermelésre, akkor azt ajánlják, hogy építs medencét, és oda vezesd el a felesleget.
Ha már a medence is áll, akkor az áramszünetek esetére szünetmentes táplálást adnak el neked.
A végén a szükségesnek a többszörösével nagyobb rendszer épül, és "többe kerül az ingyen energia", mintha nem csináltál volna semmit sem.

2015-02-05
12:26:43
Előzmény: robert #48304#48305
akkor én kérdeztem rosszul...
első alkalommal ugyebár fel kell fűteni az 1m3 vizet, valamint ha esetleg visszahűl mondjuk 25-30 fokosra a nagy tartály, (borús idő) akkor is elég ez a felület, amit írtál a felfűtésére?
2015-02-05
12:16:15
Előzmény: vimi #48298#48304
vimi,

Nem értettem félre, nem befolyásol semmit, hogy közvetve vagy közvetlenül fűtöd.

Nem a víz mennyisége számít, hanem a használat. A tartály méretétől a veszteség függ. A napkollektorok felületét tehát a használatból kell kalkulálni, ezt gyakran nem veszik figyelembe.

A sík-kollektoroknak egyébként az aktív időszakban nem rosszabb a hatásfokuk, a tél közepén pedig (amikor nem süt a nap) a hatásfok nem oszt, nem szoroz.
Nálunk sík-kollektorok vannak.

Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Probléma - vimilapozz: 1, 2   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva