English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Magastető  =>  Tetőtéri hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2008-08-28
12:52:51
#1031
Sziasztok!

Olvasgattam ezt a fórumot és még mindig nem világos, hogy ha van egy betonfödém a házon (+tető persze), akkor ha le szeretném szigetelni, de nem muszáj, hogy járható legyen, akkor kell a födém és a szigetelés közé bármilyen fólia, vagy sem? Elég csak lefektetni szorosan a szigetelőtáblákat és kész? Kőzetgyapotról lenne szó. Csak arra gondoltam, hogy nem árt a betonnak, ha nem tud semennyit sem szellőzni a fóliától?

Thx,

Tomka
2008-08-05
18:04:48
#1006
chunlee,

Ha belülről az 5 cm vastag szigetelés még nincs lezárva, és az ellenlécezésre még egy 5 centis léc felcsavarozható, akkor egyszerűen növelhető a vastagság.

A szigetelőanyag tömörítésére ne is gondolj! Attól két okból romlik a szigetelőhatás. 1. A fajsúly növekszik. 2. Biztosan úgy összegyűrődik az anyag, hogy légjáratok keletkeznek.
Inkább nagyon gondosan igazítsd el a szigetelőt. Jól el lehet vele bíbelelődni, de megéri.
2008-08-05
09:36:32
#1005
Sziasztok! Köszönöm a válaszokat!

Igen, ez már egy meglévő addig a folyamatig, hogy cserép,-léc (szellőző is igen) alatta már a nem tükrös fólia, aztán a szarufák. A szarufák vastagsága 15cm, így jött ki a 12 cm belső szigetelőanyag a 3 cm minusz réssel. Aztán igen, jön az ellenlécezés amiben 5 cm szigetelőanyag szintén. Nem tudom merre lehetne még ezt növelni. Gondolom a szigetelőanyagot nem jó betömöríteni. (15cm be 20at)



2008-08-04
20:45:47
#1004
Én úgy értettem, hogy ez egy meglévő szerkezet, nem pedig egy megépítésre váró.
Amennyiben az utóbbi, akkor egyetértek Szepygabbal, plusz a kiszellőztetetés keresztmetszetének növelését javaslom. Akár úgy is, hogy a szarufák közötti kisebb szigetelő-vastagságot a belső keresztirányú szigetelés vastagságának növelésével kiegészíteni.
szepygabVálasz erre
2008-08-04
19:27:36
#1003
Sziasztok!

Az én olvasatomban 17 cm az a rétegvastagság, ami persze lehetne több is, de azért már elfogadható.
Én a külső oldalon feltétleül hőtükrös, fényes/csillogó fóliát használnék. Érezhető a hatása a tetőtér csökkenő felmelegedésében.
A belső fóliát a szarufákra fektetném, átfedéssel, a z éleken leragasztva, hogy minél inkább légmentes legyen. Erre jöhet a belső lécezés és hőszigetelés.
Így kisebb az esélye annak, hogy villanyszereléskor, kép felakasztásakor, stb. megsérül a fólia.
Ha már megvetted az említett fóliát, amit a cserepek alá szántál, elhasználhatod belső fóliának, és még vehetsz hővisszaverőset.

üdv

szepygab
2008-08-04
12:00:54
#1002
chunlee,

A szigetelés össz vastagsága 12 cm? Elég kevés!
A rétegrend (ha jól értettem) egyébként ok. A 3cm kiszellőztetés (ami szintén kevésnek tűnik) a szigetelőanyag szárazon tartását hivatott bizstosítani. Ugye a fal és a tető találkozásánál be tud áramlani a levegő ebbe a résbe, és minden szarufa sorban van a gerinc közelében szellőző cserép is?
2008-08-04
11:05:43
#1001
Sziasztok!

Helyes -e a következő rétegrend egy új építésű tetőnél?
Cserép, tetőléc, ellenléc, tetőfólia (olyasmi anyag, mint a csövesek zacskója :) alatta a szarufáknál 3 cmrenként (befelé) szög és ezekre drótból cikkcakk, erre rátolva a 12cm rockwool szigetelő, majd erre 5cm léc keresztbe, ezek közé 5 cm rockwool, majd erre rá a tükrös fólia és erre rá a lambéria...? A fólia sorrendben nem vagyok biztos, illetve, hogy mire szolgál a 3cm eltartás a külső fólia és a szigetelő (12cm) között. Köszi!


szepygabVálasz erre
2008-07-31
18:35:07
#1000
"De lenne egy kérdésem: szerintetek mit ér a felületre fektetett hőtükör. Az anyagon belül, és az egymással érinkező anyagok között nincs hősugárzás, csak hővezetés. Vagy mégis?"
Én a fal/mennyezetfűtés miatt tettem, az meg sugárzó fűtés, így csak javulhat a hatásfoka.
Egyéként meg a helyiságből biztos, hogy távozik sugárzással is hő, nem csak vezetéssel. Ha ennek egy részét vissza tudjuk fordítani, már nem vesztettünk. Annyival meg nem drágább a fényes, hogy ne lehetne megkockáztatni az esetleges hiábavalóságát is ;-)

üdv

szepygab
2008-07-31
17:40:22
#999
Csatlakozom, az enyém is ilyen.
De lenne egy kérdésem: szerintetek mit ér a felületre fektetett hőtükör. Az anyagon belül, és az egymással érinkező anyagok között nincs hősugárzás, csak hővezetés. Vagy mégis?
szepygabVálasz erre
2008-07-31
15:53:31
#998
Sziasztok!

Ne félj, semmit sem ront rajta, sőt elméletileg még javíthat is. Abból a minimális sugárzó hőből, ami a felső kiszellőzetetett légrés alatti fényes fólián és a szigetelő rétegen átgyúrta magát, mnég vissza is fordíthat valamennyit, hiszen mindték oldala tükrös.
Én is ilyet használtam belső párazárásnak.

üdv

szepygab
2008-07-31
11:09:04
#997
Sziasztok!

Az nem gáz, ha a padlástér födémjének szigetelésekor a szigetelőanyag alá rakott párazáró fólia hőtükrös? Merthogy télen biztos jó, hogy a hőt nyomja vissza a lenti szobába, de nyáron nem lesz kazán a szoba emiatt?

Köszi
Péter
2008-07-30
23:49:38
#996
Padlástér hűtése nyáron.

Többször elhangzott már a padlástér átszellőzetésének fontossága. Ehhez még néhány, (bizonyos helyeken) használható ötlet.

Ha nem lehet utólag ablakokat a falon kialakítani, akkor is van megoldás.

Szellőző oromdísszel jól ki lehet vezetni a meleglevegőt. Gusztus és városkép kérdése.

Minden tetőfedőt forgalmazó árúsít a "cserepéhez" illeszkedő tetőkibúvót (szellőzőt). Ezek általában állíthatóak, eső ellen védenek. Be lehet őket közvetlenül a gerinc alá építeni. Akár párban is, egyet alulra a másikat fölülre.
Ráadásul ezek nem esnek városképi engedélyezés alá.

De csak akkor lesznek hatásosak, ha a frisslevegő beáramlása alulról biztosított!

szepygabVálasz erre
2008-07-29
16:50:38
#995
"Jó ez az epítkezés... na majd a második házunk jobb lesz... vagy a harmadik. :)
Nektek mi a szakmátok, hogy ilyen jól ismeritek ezt a témát?"
Nem a szakmánkon múlik, hanem a megépített házak számán :-)
A régi bölcsesség szerint az első házát az ember az ellenségének építi, a másodikat a barátjának, és csak a harmadikat magának.
Én sem vagyok építős, de kb. egy évvel előre elkezdetm tanulni, gyűjteni az információkat. Jó dolog az internet.

üdv

szepygab
2008-07-29
11:13:49
#993
Köszönöm szepygab, rob34!
Jó ez az epítkezés... na majd a második házunk jobb lesz... vagy a harmadik. :)
Nektek mi a szakmátok, hogy ilyen jól ismeritek ezt a témát? Jó lett volna, ha nekünk is sikerül normális szakembereket szerezni a házépítés során. :(
Még a sógorom is cserben hagyott a falak felhúzása után. Ő lett volna a műszakis, de nem engedte a felesége, hogy kijárjon az építkezésre. (Csak oda mehet, ahová megengedi az asszony.) Aztán megtiltotta neki, hogy aláírja a papírokat...
Nem kis bajba kerültünk ezzel.
Na mindegy, nem is ragoznám tovább...
Nektek köszönöm a segítséget!
2008-07-29
09:47:37
#992
Kedves Adrienn!

Ajánlanám figyelmedbe a cellulóz szigetelést aminél légrést nem szükséges kihagyni az osb mögött.A cellulóz egyik előnye hogy zsákos formában kapható és így sokkal könnyebb vele dolgozni mint egy szálas anyaggal,nincs hulladék,nincsenek toldások,átfedések,nem szúr(teljesen környezetbarát) és a fogópárok közé is sokkal egyszerübb "betömködni".
WWW.forelockbt.hu
Pl. azokban a közökben ahol a kémény vagy tatőablak van a kiszellőztetés csak úgy lenne tökéletes ha a kémény alatt ki és fölötte pedig be tudna áramolni a levegő.Ugyanez a helyzet a tetőablakoknál is,de én még nem dolgoztam olyan helyen ahol ez szakszerüen meg lett volna csinálva.

Üdvözlettel:rob34
szepygabVálasz erre
2008-07-29
07:36:51
#991
""Nekem úgy tűnik az elmondásodból, hogy nincs igazán hely a hőszigetelésnek és a kiszellőztetéssel is gond lehet."
15 cm a szarufa, amibe 10-es közetgyapot kerülne. Mögötte megvan az 5 cm a lécekig, vagy ez így nem jó? A páraáteresztő fóliát itt hogy kell betenni? Egy-egy sávot beszabni a szarufák közé? Hogy áll meg, míg a 10-es kőzetgyapot bekerül?"
Ha jól értelek, a tető már kész van :-(
Szerintem hagyd most már azt a páraáteresztő fóliát, az nem kötelező, most már fölösleges lenne bonyolítani. Az 5 cm légrés elég, ha ki tud szellőzni.
Rendesen azt szokták csinálni, hogy a szarufákra fölülről ráterítik a páraáteresztőt, azt a szarufákon végigfutó lécekkel (ellenléc/futó léc a beceneve)leszorítják, és erre rögzítik a cserépléceket, ill. zsindely esetén a deszkázást. Így a héjalás és a hőszigetelés teteje között kialakul egy lécvastagságnyi légrés.


""A tetőhéj és a hősziegtelés között illik kb. 5 cm légrést hagyni, ami úgy kell kialakíteni, hogy az alján (az eresz környékén) bejuthasson a levegő, a tetején (a gerincnél, vagy a padlástérben a ferde és a vízszintes hőszigetelés találkozása fölött, eltávozhasson."
A gerincnél nincs semmi, az biztos, az eresznél sem hiszem, de vannak beépítve a szellőzők az osb-n itt ott. Nem minden szarufa-közön, de van pár."
A légrés kiszellőztetésének az a feladata, hogy nyáron a héjalás alatt felforrósodó levegő hőjét elvigye, különben hiába van hőszigetelés, az be fog menni a tetőtérbe, és nem győzöd fizetni a klímák villanyszámláját.
Ha csak mutatóba van, nincs minden gerendaközben, akkor félmunkát végeztek.
Az alsó élén, vagyis az eresz táján, perforált szalaggal szokták a rést lezárni, hogy madár ne fészkelhessen be. Ez a szalag nem drága, többféle színben van, bármelyik tetőfedős kereskedőnél, építőanyagos áruházban kapható. Az ereszalja kialakításától függően, akár utólag is feltehető. Jellemzően valamilyen deszkázás, lambériázás van arrafelé, ebből kell egy szálat kivenni, és a rést ezzel a szalaggal lezárni.
Ha jól értettelek, Nálatok a ferde tetősík hőszigetelése nem ér fel a tetőgerincig, a fogópárok fölött kis "padlástér" van. Ez esetben a légrés ide szellőzik, ide hozza be a meleget. Ezt akár az oromfalakon, a gerinc alatt kialakított szellőző nyílásokkal is ki tudod szellőztetni onnan, ha még nincs levakolva a homlokzat. Ha megfigyelted, a régi parasztházakon is van szellőző nyílás a padlástéri oromfalon és persze az épület átellenes végén is, csak azt az utca felől nem látjuk.

üdv

szepygab
2008-07-28
21:03:05
#990
Tegnap írtam egy egész hosszú hozzászólást, de a küldés pillanatában elveszett és már nem volt időm újra megírni. :(((

"A terven is közvetlenül a szarufákra volt tervezve a zsindelyt tartó osb?"
Deszkákra van szegelve.

"Nekem úgy tűnik az elmondásodból, hogy nincs igazán hely a hőszigetelésnek és a kiszellőztetéssel is gond lehet."
15 cm a szarufa, amibe 10-es közetgyapot kerülne. Mögötte megvan az 5 cm a lécekig, vagy ez így nem jó? A páraáteresztő fóliát itt hogy kell betenni? Egy-egy sávot beszabni a szarufák közé? Hogy áll meg, míg a 10-es kőzetgyapot bekerül?

"A tetőhéj és a hősziegtelés között illik kb. 5 cm légrést hagyni, ami úgy kell kialakíteni, hogy az alján (az eresz környékén) bejuthasson a levegő, a tetején (a gerincnél, vagy a padlástérben a ferde és a vízszintes hőszigetelés találkozása fölött, eltávozhasson."
A gerincnél nincs semmi, az biztos, az eresznél sem hiszem, de vannak beépítve a szellőzők az osb-n itt ott. Nem minden szarufa-közön, de van pár.
szepygabVálasz erre
2008-07-27
14:10:11
#987
"Élére állított palló-párok vannak. A párok között futó rést (ami van vagy 10 cm, de lehet, hogy kevesebb) is ki kell tömködni kőzetgyapottal, ugye?"
Igen, a hőszigetelésnek lehetőleg hézagmentesnek kell lennie.

"Az 5 cm-est kell keresztbe fektetni, hogy fedje a pallókat? Szerinted rosszabb, ha felülre kerülne?"
Tökéletes megoldás, csak az összes hőszigetelő réteg vastagsága legyen meg 20 cm. Az a 15 kicsit kevés. Ezen kívül felülről célszerű páraáteresztő módon lefedni. (ez lehet deszkázás, páraáteresztő fólia, de osb nem). A hősziegetlés és a cserepek között maradó "padlásteret" célszerű kiszellőzni hagyni, hogy a nyáron ne rekedjen meg annyira a meleg, és ne melegítse a szobát.

"Csak a világítás miatt, mert így könnyeb neki helyet csinálni, ha alul nem vesz el még 5 cm-t a szigetelés."
Semmi gond vele, csak fokozottan kell vigyázni a világítás szerelésekor az így legalsó réteggé vált fólia épségére.
Elképzelek egy villanyszerelőt, amint fűrészfogas körkivágóval vágja a lukakat a gipszkartonba a halogén spotoknak, miközben fölötte 5 centire ott a fólia. Csaka zért nem fogadok rá, hogy kivágja azt is, mert "úriember biztosra nem fogad" :-(

"Lenne még egy probléma. Van, ahol nincs födém, a nappalink fölött. A szarufák közé kellene gondolom 10 cm kőzetgyapot, így marad 5 cm szellőzés az osb lapok alatt. (Zsindelyünk van.)
Itt is kellene páraáteresztő fólia?"
Rajta van már az a tető?
A terven is közvetlenül a szarufákra volt tervezve a zsindelyt tartó osb?
Meg kéne nézni a terven szereplő rétegrendet. Lehet, hogy valami alaposan el lett baltázva :-(
Nekem úgy tűnik az elmondásodból, hogy nincs igazán hely a hőszigetelésnek és a kiszellőztetéssel is gond lehet.
Mindenképp kell a hőszigetelés lakótér felőli oldalán párazárás, és a tetőhéjalás felőli oldalán lehetőség arra, hogy eltávozzon az a pára, ami mégiscsak belekerül a hőszigetelésbe (úgysem sikerül hermetikus fóliaréteget létrehozni).
A tetőhéj és a hősziegtelés között illik kb. 5 cm légrést hagyni, ami úgy kell kialakíteni, hogy az alján (az eresz környékén) bejuthasson a levegő, a tetején (a gerincnél, vagy a padlástérben a ferde és a vízszintes hőszigetelés találkozása fölött, eltávozhasson. A célja, hogy a felforrósodó tetőhéj alól elvigye a meleget. Mivel a felforrósodó tetőhéj a meleget nem csak az alatta levő réteg felmelegítésével adja le, hanem sugárzással is, ezért szoktak fényes, hővisszaverő fóliát használni, a hőszigetelés fölött. Sajnos azok, amik hővisszaverősek is, és a párát is
kiengedik, elég drágák.

"Aztán jön a lécezés probléma. Mivel 5 cm-es kőzetgyapot megy közé, ezért 5 cm-es léc kellene? Élére kell fordítani a 3*5-ös lécet vagy másmilyet kellett volna venni?"
Az alsó lécezésnél gondolj a gipszkarton rögzítésére is. Az élére állított léc 3 cm-s élén nem tudsz két gipszkarton táblát megcsavarozni. Ahhoz a gyári profil is 5 cm széles.

"Olvastam, hogy a második réteg is lehetne 10-es, de mi ezt most kihagynánk azt hiszem..."
Tudom, hogy pénz, de a hőszigetelést egyszer lehet beépíteni vagy kihagyni, a fűtésszámlát (és nem megfelelő kivitelezés esetén a fokozott klímaszámlát) minden évben ki kell fizetni, és az energia láthatóan gyorsuló ütemben drágul.

"Szóval menne az 5 cm, aztán fólia és gipszkarton.
És ha beépített spotot szeretnék, akkor hogy lesz neki hely? Még kellene lécezés vagy valami profil, amire fogatva a gipszkarton alatt maradna hely? Akkor viszont mi fogná a kőzetgyapotot? Csak a lécezés vagy be kellene drótozni?"
A világítás általában a vízszintes plafonon van, nem a ferde falon. A vízszintesre meg már remekül kitalátad, hogy fölülről teszed a pallók fölé a keresztbe forgatott réteget. Itt a pallók közé kerülő réteget megtartja a fólia addig, amíg felteszed a lécezést/profilozást. Bár ha felülről pakolsz akkor úgyis ezekkel kezded, és a kérdés okafogyottá vált. A ferde részeken illik olyan szorosan betaposni a szigetelőt a szarufák köz, hogy megálljon amíg felkerül a fólia és rá a lécezés. A lécezés közé kerülő táblákat meg kell drótozni.
A plafonon olyan mélyre kell tenni a gipszkartont tartó profilokat, hogy beférjen a fölötte levő légrésbe a világítás. Ha sok hely kell, akkor támaszd meg sima, legolcsóbb, osztályos deszka csíkokkal a fóliát és a fölötte levő hőszigetelést, és erről függeszd le a gipszkarton profiljait.
A részletrajzokat megtalálod a gipszkartongyártók honlapjain.

üdv

szepygab
2008-07-27
12:59:57
#986
Köszönöm szepygab!
Élére állított palló-párok vannak. A párok között futó rést (ami van vagy 10 cm, de lehet, hogy kevesebb) is ki kell tömködni kőzetgyapottal, ugye?
Az 5 cm-est kell keresztbe fektetni, hogy fedje a pallókat? Szerinted rosszabb, ha felülre kerülne? (Csak a világítás miatt, mert így könnyeb neki helyet csinálni, ha alul nem vesz el még 5 cm-t a szigetelés.)
A padlást nem tudjuk használni még lomtárolónak sem, mert nagyon alacsony.

Lenne még egy probléma. Van, ahol nincs födém, a nappalink fölött. A szarufák közé kellene gondolom 10 cm kőzetgyapot, így marad 5 cm szellőzés az osb lapok alatt. (Zsindelyünk van.)
Itt is kellene páraáteresztő fólia?
Aztán jön a lécezés probléma. Mivel 5 cm-es kőzetgyapot megy közé, ezért 5 cm-es léc kellene? Élére kell fordítani a 3*5-ös lécet vagy másmilyet kellett volna venni?
Olvastam, hogy a második réteg is lehetne 10-es, de mi ezt most kihagynánk azt hiszem...
Szóval menne az 5 cm, aztán fólia és gipszkarton.
És ha beépített spotot szeretnék, akkor hogy lesz neki hely? Még kellene lécezés vagy valami profil, amire fogatva a gipszkarton alatt maradna hely? Akkor viszont mi fogná a kőzetgyapotot? Csak a lécezés vagy be kellene drótozni?

Bocsánat, ha zavarosan fogalmaztam, egy kicsit sem értek a témához, de hát ezért is kérek segítséget. :)
Köszönöm!
Adrienn




szepygabVálasz erre
2008-07-26
15:53:04
#985
Szia Adrienn!

"Fa födémünk lesz, aminek most készülne a szigetelése. Mindenki mást mond, hogy kellene csinálni... Mi a rétegek helyes sorrendje?"
Alulról felfelé:
- gipszkarton (vagy bármilyen látszó burkolat)
- párazáró fóliaréteg (átlapolva, illesztések leragasztva)
- hőszigetelés
- felső, páraáteresztő borítás (deszkázás, hajópadló, páraáteresztő fólia)

"5 és 10 cm-es Rockwoolt vettünk"
Abból is ki lehet rakni azt a 20 cm-es réteget, ami kell.

"Hogyan kell lécezni? Hová kell fólia?"
Milyen méretűek a födém tartói? Gerendák, élére állított pallók? Mekkora a gerendák köze?
Ha még most épül, akkor azt csinálnám, hogy amikor a gerendák a helyükön vannak, alulról befóliáznám, és alulról rögzítenék egy gerendákra merőleges lécezést, a fólia alá. Ezt kb 60 cm tengelytávolsággal kell rögzíteni, hogy a 120 cm széles gipszkarton lemezeket rögzíteni tudd. A hőszigetelés nagyját kényelmesen, felülről tudod betenni, csak a lécek közét kitöltő 5 cm-t kell alulról.
Érdemes megnézned a rigips és a knauf honlapjait, sok részletrajzot és csináld magad információt is találhatsz.

"A padlást nem akarjuk használni"
Dehogynem: minimum lomtárnak :-)
Ilyet előre csak akkor jelents ki, ha olyan kicsi a padlás, hogy fel se lehet egyenesedni, különben előfordulhat, hogy mégiscsak beépítenéd. Majd, egyszer, valamikor :-) Ennek a fa födém, önmagában nem kizáró oka.

"alulról pedig a gipszkartonba épített világítás lenne, ha ez megoldható"
Természetesen megoldható, de előre tudnod kell, milyen lámpatesteket akarsz bele. Nem mindegy ugyanis, milyen magas hely kell neki a gipszkarton fölött.
A halogén spotok (ne feledd el, hogy erősen fűtenek is) elférnek nagyjából 5 cm-ben, a fénycsöves hosszú lámpatestek is. A kompakt fénycsöves mélysugárzók egyes típusa beférnek 12 cm-be, de jellemzően 15-20 kell nekik.

üdv

szepygab
2008-07-26
11:50:59
#984
Sziasztok! Most találtam rá erre a fórumra és ha lehet, segítséget szeretnék kérni Tőletek.
Épül a házunk... Fa födémünk lesz, aminek most készülne a szigetelése. Mindenki mást mond, hogy kellene csinálni... Mi a rétegek helyes sorrendje?
(5 és 10 cm-es Rockwoolt vettünk) Hogyan kell lécezni? Hová kell fólia?
A padlást nem akarjuk használni, alulról pedig a gipszkartonba épített világítás lenne, ha ez megoldható.
Kérlek írjátok le részletesen, hogy lenne jó megcsinálni. Nagyon köszönöm!
Adrienn
2008-07-12
01:26:17
#967
Molly!

Egy hasonló terasz szigetelését így oldott meg valaki:

Leszedtük a járófelület burkolatát egészen a betonig.

A teraszt, a gerendákat körbe ragasztottuk polisztirollal. Oldalt és fölül is!

A felső hőszigetelésre horganylemez boritás került. Hézagmentesen forrasztva, túlnyújtva a terasz szélén esővetőként.

Erre térhálóba vékony beton, vagy fagyálló kiegyenlítő került, arra a burkoló.

A szabadon maradó polisztirol hagyományosan eldolgozva, üvegháló stb.

A falról, ajtóról keskeny lemez csík vezeti a vizet a járófelületre.

Mi kitaláltuk, a tervező tiltakozott, egy értelmes kőműves megcsinálta. Szépen összehozta a külső höszigeteléssel.
Megszünt a hőhíd, a penész. Megfordult a helyzet, nem a hideg jön be a szobába, hanem egy kevés meleg megy ki a terasz szerkezetébe.


2008-07-11
22:12:59
#965
Molly,

A garázs mennyezet hőszigetelése mellet a födém anyaga a szigetelésen belülre kerül, ami jó, mert növeli a hőtároló tömeget. Hátránya, hogy a szigetelőt a mennyezetre nehéz jól rögzíteni, és a mechanikai védelemről is gondoskodni kell, mert minden hosszabb tárgy mozgatásánal felhasítjuk. A mennyezeti hőszigetelés ára is drágább, mert jó alaktartónak kell lennie. A szigetelés folytonossága viszont könnyen biztosítható.

A padló alá könnyű a szigetelést lefektetni, olcsó laza paplan is megfelel, de a párnafák hőhídmentes elhelyezése már nehezebb feladat, de megoldható. A szigetelt téren belül kevés a hőtároló tömeg, gyorsabban felmelegszik a szoba.
A szigeteletlen vasbeton gerendákra fektetett szigetelés csökkentené a hőhidasságot a tetőtér felé. A fűtetlen garázsban gondolom nincs annyi pára, hogy penészedésnek induljon.

Annyi információ alapján, amennyit közöltél én a padló szigetelését választanám.

A térdfalakat is leszigetelném belülről, kb 10 cm vastagon. A ferde síkon 15 cm-nél több lehet, de kevesebb semmi esetre sem, a tetőtér mennyezetén pedig 30cm. Két réteg gipszkartont ajánlok és a helyes rétegrend betartását a szükséges kiszellőztetés biztosításával.

A déli fekvésű tetőtéret nagyon nehéz a nyári túlmelegedéstől megvédeni (erről nem régen Sándor is írt), ha nem sikerül, akkor még visszasírjátok az északi oldalt.
Ha még nincsenek meg az ablakok, akkor álló ablakokat ajánlok a tetősík ablakok helyett.
2008-07-11
16:56:27
#960
Nagyon tanácstalanok vagyunk. A két fűtetlen garázs feletti tetőteret szeretnénk beépíteni. Már beszéltünk tervezővel és kivitelezővel is, mindegyik mást mond. Ráadásul a beépítendő térbe benyúlik a spajz teteje is, ami 2x3 m-es és 90 cm magas. Ezt jól ki tudnánk használni hálószobának.
Dilemmáink: vajon elég-e a 15 cm-es szigetelés a szarufák között + gipszkarton?
Alulról vagy felülről vagy mindkét oldalról szigeteljük a padlózatot? A belmagasság elég nagy. Ráadásul a vasbeton gerendák végei kilógnak a terasz miatt és ez állítólag bevezetné a hideget a lakótérbe.
Meg lehet-e úgy csinálni és milyen paraméterekkel, hogy ne legyen hideg ez a rész és ne penészesedjen a fal?
Sajnos az északi szobáinkban ez tapasztalható, ezért mennénk a déli fekvésű tetőtérbe. Félünk azonban attól, hogy egy rosszul szigetelt munkával csak pénzkidobás lenne.

Köszönöm a kérdezés lehetőségét és várom a segítséget.
Üdvözlettel: Molly
2008-07-10
16:35:21
#954
Pietru,

A szigetelőt úgy kell lerakni, hogy ne maradjanak üregek, de felülről ki tudjon száradni, ha víz érné. Meg kell találni a megfelelő egyensúlyt, ebben segíthet valamilyen páraáteresztő anyag.

A szigetelőben kicsapódó pára nagyban rontja a szigetési tulajdonságot, ami csak erősíti a további párakicsapódást. A nedvesség pedig a szigeteléssel érintkező többi anyagba is átjut. A nedves anyagok nemcsak a penésznek jelentenek jó táptalajt, hanem szét is fagyhatnak.
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Magastető  =>  Tetőtéri hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva