English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Magastető  =>  Tetőtéri hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2009-12-01
18:15:24
#3568
Sziasztok
A következő lenne a problémám: a tetőtér beépítés után a szigeteléssel gondjaim akadtak. A szarufa köz 15cm vastagságú szigetelőanyaggal lett kitöltve, alatta a szarufához fólia("normál") lett rögzítve, erre a léc, és a gipszkarton. A téli időszakban, ahogy elindult a "fűtésszezon", utólag egy tetőablakot próbáltunk berakni. Ekkor azonban észrevettük, hogy a külső fólia, és a gyapot között pára van, a gyapot és a fólia egyaránt nedves. Az előzőleg beépített tetőablakok fa kerete pedig penészedik, vizesedik. Ennek mi lehet az oka, és esetleg valami megoldási javaslatot szeretnék kérni. Előre is köszönöm...
2009-11-30
22:34:44
#3554
Attila79,

Kösz a linket.

Ezek szerint van egy szűk folyosó a tetőzugban? Miből van a falazat?
Attila79Válasz erre
2009-11-30
22:02:11
#3553
robert,
www.kandallostudio.hu/kalyha-aqua.htm
Ezen a linken meg tudod nézni a kályhát.Itt meg találsz minden adatot róla.
Olvasgattam a fórumon és találtam olyan hozzászólásokat amik nekem segítenek.
Viszont lennének kérdéseim, örülnék ha tudnál segíteni.
A szigetelés alá közvetlen a falra kell a párazáró foila? Ezt a foliát kiválthatom-e egy kasírozott szigetelőanyaggal?
10cm szigetelőanyagnál valóban jobb 2x5cm és közte légrés?
Nem vagyok műszaki beállítottságú így rajzal nem szolgálhatok.
Az egész lakást körbe lehet járni a tető alatt.Azt hiszem az ilyet hívják szaknyelven szerelt falnak, de ha hülyeséget írtam akkor csak kicsit nevessetek:)
Köszönöm az eddigi válaszokat is.
2009-11-29
15:11:54
#3532
Attila79,

Ha ebben a témában (Tetőtéri hőszigetelés) végigolvasod a hozzászólásokat, akkor biztosan találsz sok használható ötletet . Persze ezen felül is megpróbálunk segíteni, de annyira általánosat kérdeztél, hogy erre tömören nem lehet válaszolni. Jó lenne, ha tudnál képeket, rajzokat készíteni, és kisebb felbontásban feltölteni.
A padlásra leterített kőzetgyapotot várhatóan majd fel lehet használni.

Természetes, hogy a lakás gyorsan kihűl. A szilikátnak kicsi a hőtároló képessége, vakolatlanul pedig nagy a hővesztesége. Egy hatékony külső hőszigetelés és a nyílászárók állapotától függően egyéb munkálatok elvégzése megoldhatná a problémát.

Érdekelne a vízteres kályhád. Megköszönném, ha küldenél róla adatot, képet.
Attila79Válasz erre
2009-11-29
14:27:14
#3531
Sziasztok!

Kérem segítsetek abban, hogyan és mire figyelve szigeteljem tetőtéri lakásom?
A lakás fala a tető alatt van.Szilikát téglából épült a fal, de nincs vakolva. Van padlás is az kőzetgyapottal le van borítva. Betoncserép van házon, viszont belülről azon sincs semmi. A lakásban egy vízteres kályhával fűtünk ami szuperül muzsikál csak ajánlani tudom aki ilyenben gondolkodik. Amíg megy nincs is gond viszont ahogy kialszik 24-25 fokról még ebben az enyhe novemberi időben is kb 5-6 óra alatt 16 fokra visszahűlik a lakás.
Előre is köszönöm
2009-11-20
00:05:42
#3435
Hasonló megoldásra én is gondoltam, de sajnos nem igazán működik. Ha felemelem a fóliát, akkor a lambéria és a felfalazás még mindig zárva van. Csináltam egy rajzot, talán úgy érthetőbb a dolog.
Közben még egy olyan ötletem is támadt hogy az utolsó sor lambériát ha ki tudnám vágni valahogy akkor talán meg is oldódna a dolog, persze baromira nem lehet hozzáférni, pláne nem úgy hogy a fólia ne sérüljön.
A rajzon a kék csíkkal jelöltem a tetőfóliát.



2009-11-19
19:36:10
#3431
mzoli,

Elég nagy baj, hogy a kiszellőztetésre nem gondoltak a kőművesek (remélem az ablakokat nem felejtették ki).

Szerencsére van ellenlécezés, így a cserépléc magasságáig megemelheted a fóliát. Arra kell vigyázni, hogy ne alakuljon ki tavacska a fólián a távtartó mögött.
A fólia eléggé rugalmas, enged valamennyit, de nem szabad túlfeszíteni a húrt!

Például: ha a két szarufa közötti távolság 60cm, akkor kb 62+2+2 cm hosszú 20x3-as laposvassal és egy 3cm magasságú ékkel kialakítható egy íves szellőző, amit kintről rovarhálóval le kell zárni. A laposvas két végét derékszögbe hajtva és kifúrva a szarufához kellene csavarozni lazán, hogy legyen játéka, de biztosan a helyén maradjon, és nem szakíthassa ki a fóliát. (A szarufa távolságok változnak, ezért minden vasat méretre kell szabni.
Kicsit bekavar a képbe, ha a szarufák le van-e lambériázva a falig, de az is megoldható. Lényeg, hogy ne kelljen falat bontani.

Evvel a módszerrel kb 100cm2-es szellőzőnyílást nyersz, ami ugyan harmada az ideálisnak, de a járatok felső kiszellőztetésének gondos kialakításával ez valamelyest ellensúlyozható.



Először egy helyen próbáld ki, ha szerinted is működik a dolog, csak akkor haladj tovább.

2009-11-19
19:12:28
#3430
batyu,

Én így csinálnám: 1x10cm helyett 2x5cm kőzetgyapot (pl Multirock).
1. Az akusztikus kengyelt (hajlított formája révén képes elnyelni kisebb mozgásokat) a szarufákhoz csavarozni.
2. Az alsó sorral kezdve az első réteget szigetelőt úgy felrakni, hogy a kengyelek átszúrják, a második réteget ellenkező irányba fektetve a profilokat a kengyelekhez csavarozni. A profil leszorítja a második réteget, és az szigetelőt a helyén tartja. Folyamatosan haladni a parapet irányából a plafonig.
3. A profilra ragasztani a párazáró fóliát.
4. Dupla tűzálló gipszkartont javaslok.




Megjegyzés:
1. Az legalsó profilsor után a legfelsőt is érdemes feltenni, mert a síkot így könnyű lesz tartani.
2. A szigetelés fölötti fóliáról és a kiszellőztetésről nem szabad megfeledkezni!






Tetőtéri hőszigetelés RECOMMENDED

2009-11-19
17:38:00
#3428
Szia Róbert!

Az imént véletlenül akadtam az oldalra, gratulálok a házhoz!

Ami a konkrét kérdésem lenne, 5 éve kezdődött házépítésem most jut oda, hogy szeretném a tetőtér beépítését folytatni.
Jelenleg a következő a rétegrend (kívülről befelé):
1. Creaton cserép
2. 3x5cm tetőléc
3. 3x5cm ellenléc
4. Solfex Nyár hőtükrös tetőfólia
5. 10x15 cm szarufák

Itt tartunk most, innen szeretném folytatni. 20-25cm kőzetgyapot szigetelést tervezek a szarufák közé és alá. A gondok ott kezdődnek, hogy mivel nem páraáteresztő tetőfólia van, ezért kellene a második kiszellőztetett réteg is. Viszont erről annak idején a kőművesek elfeledkeztek, és a szarufák között a teljes magasságot (a szarufákra fektetett lambériáig) felfalaztál/bevakolták.
Innen két út lehetséges, vagy megoldani a kiszellőztetést (nem szeretném szétbarmolni a falazatot és a külső vakolást), vagy pedig fóliacsere páraáteresztőre, és akkor nem gond, hogy nincs kiszellőztetés. Ezt szakszerűen nyilván csak a cserép és a tetőlécezés visszabontásával lehetne megoldani, amit szintén szeretnék elkerülni...

Ti mit javasolnátok, van esetleg valamilyen ötlet?
Én most azon gondolkodom hogy belülről valahogy megoldani a fóliacserét, de nem igazán bízom a ragasztóanyagok tartóságában, és félek hogy idővel nem lesz védett a szerkezet az esetleg a cserép alá jutó vízzel szemben.

Üdv
Zoli



2009-11-19
16:13:07
#3427
Szia Robert!
A szarufák között 10cm kőzetgyapot lesz.
A szarufák alá szeretnék 10cm kiegészítő hőszigetelést rakni, hogyan oldjam meg,
ha a gipszkartont fémprofilra szeretném szerelni!
Problémám hogy rakom be a közetgyapotot a fémprofil(-ba) és a kengyelek közé,vagy a fémprofil alá tegyem?A leghosszabb akusztikus kengyel(ferde tetősíkra ez kell igaz?)ha jól tudom 12cm és a profil vastagság 3cm.
Válaszodat előre is köszönöm.
2009-11-06
18:56:10
#3194
balfi,

A jelenlegi padlásfödémed hőátbocsátási tényezője U=0.5W/m2K (a megadott rétegrend alapján).
Ez
a.)15 cm-es homogén utólagos szigeteléssel U=0.16W/m2K-re javul,
b,)30 cm-es homogén utólagos szigeteléssel U=0.1W/m2K-re javul.
A kivitelési pontatlanságok és a szükséges járófelület kialakítása miatt Ua=0.2 és Ub=0.15-el számoljunk.

Ekkor a fűtési idényben 20 Celsius fokos belső hőmérséklet mellett 200 m2 felületen megtakarítható hőmennyiség:
a.) 4300kWh
b.) 5700kWh

Gázfűtés esetén "a" esetben 60 ezer forint, "b" esetben 80 ezer forint takarítható meg évente.
Ha melegebb van a lakásban akkor nagyobb lehet a megtakarítás is.

Ez egy durva számítás eredménye, de jól közelíti a valóságot.

2009-11-06
17:29:39
#3191
Ma végre megjött a megrendelt üveggyapot, 15 cm-es, 700,-/nm-es akciós áron.
Hétfőn kezdnek neki a 200 nm-nek.

Eddig volt az alábbi rétegrend, alulról felfelé haladva.

- mennyezeti vakolat homok-mész 1-2 cm
- beton E gerenda, kerámia béléstest 19 cm
- homok cement kiegyenlítés 2 cm
- neylon fólia
- 5 cm nikecell lépésálló
- neylon fólia
- homok cement kiegyenlítés 2 cm

erre teszek most
- neylon fólia
- 15 cm 0,44-es üveggyapot
- páraáteresztő fólia

Hol tudom pontosan kiszámolni, hogy mennyit fogok ezzel megtakarítani pontosan ?

S mennyivel lenne több a megtakarítás a 15 cm helyett 30 cm üveggyapottal ?
villam64Válasz erre
2009-11-04
20:57:56
#3142
Endi, én a perlit helyett az őrölt papírt (isocell, ...cell) javaslom. Sokkal jobbak a tulajdonságai. Vagy mint Monolit javasolja gyapotozni. De az a szigetelés fórum. http://biosolar.hu/forum/133
http://biosolar.hu/forum/60
2009-11-04
20:56:01
#3141
Egyszerűbb neked kiteríteni (és főként olcsóbb) a gyapotot, mint céget fogadni. (?)
2009-11-04
20:51:25
#3140
A padlást már régebb óta tervezem szigetelni,ezt most meg is csinálom.Ma mondtak egy olyan eljárást,hogy perlitet fújnak a gerendák közé.Fúrnak 3-4 lukat és porszívóval fújatják be.Ez ötletesnek hangzik.
A kép már régebbi,ezért látod,hogy a cserép nincs a helyén.Ekkor a gázkazánt csináltuk és a kéménye miatt volt leszedve a cserép.
Holnap még beszélünk...!
Üdv.
2009-11-04
20:31:49
#3137
A padlást rögtön kellene szigetelned, attól függ a megoldása akarsz-e járni rajta. A legtöbb hő itt távozik.

A hiányzó cserepet (ha jól látom) pótolnod kellene, mert a beázás a fürdő közelében lehet. Az áthidalókról kellene egy közelebbi kép, az is lehet a probléma forrása a fürdőnél.

A hiányzó eresz csatorna, a ház körüli járda hiánya is okozhat problémákat, a fal ez esetben fel tudja a vizet venni az esőkből. Érdemes messzebb vezetni azt a háztól.

A bukó ablakon kevésbé szerencsésen tudod a képződő párát kiszellőztetni.
2009-11-04
20:15:43
#3136
Lassan kezd formát ölteni a dolog!A kazán cseréjére jelenleg nem gondolok.Egy nagy tartály megépítésére viszont igen.Erről majd még beszélünk,hogy mekkorát és hogyan építsem be.De erre majd később rátérünk!
A szigetelésről tárgyaljunk egyenlőre.Megpróbálok feltenni pár képet a házról.
Az elsőn az eleje van.Ez keletre néz.Ez a leghidegebb szoba,és a miénk.
A másik képen a hátulja van és ez az északi oldal.A kis ablak a fürdőé.Itt penészedik a fal a legjobban.
A képeket még nem látom,de remélem,hogy átmennek...


Sikerült!Nos ez az eleje.


Ez pedig a hátulja.
Egyenlőre ennyi.


2009-11-04
19:08:37
#3129
Endi

Amennyiben nem laktok a padlástérben mert ott nincsenek szobák kialakítva, 10cm-es szálasanyagból kellene a hőszigetelést kialakítani. Ez már az első évben hozza neked vissza a pénzt, és a péntárcádtól függően tudod a tekercseket kiteríteni.

A belsőtéri hőszigetelést méreteztetni kell, mert több gondot okozhat mint nyereséget. Amennyiben felújítások lesznek, a szobák padlózata alá is építsetek be hőszigetelést.

Ha faelgázosító kazán mellett döntesz, a sok famunka csak az 1m-es rönk kettévágására szorítkozik. Amennyiben puffert is építettek a rendszerbe, automatizálhatóvá válik, 70 kg fát is tehetsz egyszerre a kazánra.

Legjobb az a fűtés ahol kevés energiával fűthetsz, de ennek előfeltétele a ház jelenlegi állapotának feljavítása.
2009-11-04
19:04:26
#3128
Endi,

A padlás szigetelése házilag könnyen elvégezhető. Minimális anyagköltség és saját munka kell. Az oldalainkon olvashatsz róla, képeket is találsz.
Mivel a meleg felfelé száll, a plafonon várható a legnagyobb hőveszteség. Az utólagos hőszigetelés viszont ott a legegyszerűbb, főleg, ha nem kell stabil padozatot építeni. Nem a lakásban felerősített gipszkarton réteg mögé, hanem a padlásra kell lefektetni a szigetelést.
Evvel a húzással jó esetben 150 ezer befektetésével többet spórolhatsz, mint 2 milla napkollektoros rendszerrel. Nem a napkollektorokról akarlak lebeszélni, hanem a fontossági és megtérülési sorrendről beszélek.
2009-11-04
18:11:16
#3127
Szevasztok!
Melóztam ma.A lakáson semmilyen szigetelés nincs.A plafon és a padló sem szigetelt.Gondoltam a mi szobánk szigetelésére,de az asszony szerint túl sok lenne (gipszkarton,mögötte min.5 cm szigetelő anyag).Ezt a falakon és a plafonon is megcsinálva!
Átgondolva a terveimet,már nem is nagyon szeretnék belevágni a kollektorokba...
Elképzelhető,hogy egy jó nagy tartály és valamilyen "egyszerűbb" szigetelés már javulást hozna.
Igaz,attól még a fával dolgoznom kellene,ami sajnos nem kis probléma az idő miatt!
Lerajzolom a lakást és a radiátorok helyét.
Keresek fotókat amit majd felteszek.
2009-11-04
12:30:44
#3125
Így igaz, azért kellene pár kép, hogy lássuk miről is van szó.
2009-11-03
23:54:52
#3124
monolit, Endi,

Az utólagos hőszigetelés egyik fontos feladata a hőhidak eltüntetése. Bármilyen jó a vályog, a hőhidak az alap, a koszorúk és az áthidalók mentén lerontják.

2009-11-03
19:37:32
#3113
Endi

A vályogfal ilyen vastagságban kiválóan kell hogy szigeteljen amennyiben nem nedves. A fűtésedet ne szakaszosan használjad, hanem hőntartással. Amennyiben szakaszosan fűtöd, sokkal több energiádba kerül.

A többiekkel egyetértve a fatüzelést kellene megújítanod (kazán). A megoldás kétaknás kazán, esetleg faelgázosító, nagyméretű pufferral.

A mennyezeted hőszigetelt? A padlód hőszigetelt? Rajzold le, jelenleg hogyan van kialakítva a fűtésed.Pár kép is jöhetne

Később találunk rájuk megodást.

"Nálunk nincs itthn senki,hogy befűtsön mire jövünk." Egy programozható szobatermosztát megoldaná ezt, és a szakaszos fűtésedet.
2009-11-03
18:31:48
#3110
Endi,

Én is egyetértek zsezsével. A napkollektorokkal csak akkor érdemes fűtésrásegítésre egy fillért is költeni, ha a ház hőszigetelése teljesen ok. Nem a fal vastagsága határozza meg, hogy kell-e szigetelni, hanem az átlagos hőátbocsátási tényező (U). Lehet, hogy 1 méter vastag a fal, de rosszabb a hőszigetelő tulajdonsága, mint egy jó szerkezetű 30-as falnak.

A szigetelést megelőzően a fal szárazon tartásáról kell gondoskodni. A nedvesség egyébként is rontja a hőszigetelést, ráadásul egészségtelen.
Gyerekkoromban vályog+vert falú házban laktunk. Apám szakaszosan körbement a házon, és elvégezte a szükséges szigetelést. A Tisza mellett laktunk, ott is magas volt a talajvíz, de a két réteg jó bitumenes kátránypapír megfogta a vizet. Manapság már jobb anyagok és gyorsabb, tisztább technológiák is vannak (igaz drágább is).

2009-10-31
19:26:10
#3059
batyu,

A rétegrendről itt láthatsz egy képet:
http://biosolar.hu/forum/show/2160#2160
A gipszkarton váz távtartóit annak megfelelően kell beállítani, amekkora a rendelkezésre álló hely.
A fóliát saját ragasztó-szalagjával a lemez vázhoz és egymáshoz rögzítheted.
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Magastető  =>  Tetőtéri hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva