English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Magastető  =>  Tetőtéri hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2010-02-21
19:23:12
#4493
gombhal,

Az első problémán koko ötlete, a másodikon egy flex, egy fűrészlap valamint egy vésőgép segíthet.
2010-02-21
19:14:30
#4492
koko
Nekem is ez a gondom,hogy a szigetelés és a tetőfolia(nem páraáteresztő) között nincs légrés,és ha még valahogy megoldanám(hogy?)akkor is ott a következő probléma a dryvit teljesen neki lett tolva a lambériának és ez által nincs kívűlről szellőzés.
2010-02-16
19:55:04
#4464
koko,

Nagyon jót gondoltál ki.

A lécek végét és élét csiszold gömbölyűre és simára, úgy nem fogja felszakítani a szigetelést, vagy a fóliát. Ha deltarock-ot használtál, akkor szenvedni fogsz , mert elég tömör anyag.

A padláson kapcsolj fel egy erős lámpát, ha teljes szélességében átlátsz a szarufák között, akkor ok.

A kibontott részt ne falazd vissza, rovarhálóval zárd le, és a padlástérben is gondoskodj a kiszellőztetésről, például a kúpcserepek megemelésével.
2010-02-16
19:26:32
#4463
Sziasztok Szakik !

Gondom a következő: miközben azon csemegéztem a fórumon,hogy milyen energia és környezetkímélő dolgokat tudnék belecsempészni a most még szerkezetkész házunkba csúnya hiányosságot követtem el a tetőszigetelés technológiai felépítésében.
Adva van egy tetőtéri beépítés, ami 50 nm, 1 m parapet, a belső tetősík 210 cm.
A menyezet a fogópár alá van rögzítve (padlástér van!). És mindez gipszkartonozva és a válaszfalak is már állnak.... és a tetőzug kívülről természetesen befalazva :(
Fölvázolnám:-betoncserép
- 5-cm légrés
-solflex hőtükrös fólia téli
-szarufák között 15-cm rockwool kőzetgyapot ami tejesen kitölti a teret.(és ez az ami engem frusztrál,hogy kimaradt a légrés )
-kereszt lécezés+5cm rockwool
-solflex hőtükrös fólia nyári
-és a gipszkarton 12.5 ös

Hát ez az én sikertörténetem.Láttam,hogy boncolgatva van ez a téma és,hogy kerülni kell az ilyet.
Szerintetek mi lehet a megoldás erre,kerülném a bontást,mert tavaly fejeztem be.
Azon agyalok,hogy kibontom a tetözugban a falazatot és egy 4-5 cm széles lambériát fektetve felnyomok a közetgyapot és a folia közé majd élére allítom.Ebböl kb 3db-ra lenne szügség 2 szarufa közé.Ez valamiféle légrést eredményezne....
Szerintetek mennyire életképes ez?Van valami egyéb ötlet erre.
Elöre is köszönöm.


2010-02-12
20:29:40
#4426
sorost,


A megtérülés kalkulálásához itt találsz egy programot:
http://apps.biosolar.hu/payback/?wall_type=0.9&wall_thickness=20&insulation_type=0.050&insulation_thickness=20&insulated_area=100&fuel_type=14&insulation_specific_cost=5000&dt_average=14

Én már beállítottam egy beton födémet, 20cm kőzetgyapot szigetelést és 5000 Ft négyzetméterenkénti árat. (A Külső-belső hőm. különbséget hagyd 14 Celsiuson.)
Az ár úgy jött ki, hogy 10cm kőzetgyapot négyzetméterenkénti ára 1500Ft, a járófelület pedig házilagosan elkészítve (munkadíj nélkül) 2000 Ft.

A megtérülés kondenzációs gázkazán mellett kb 4 év. Egy kivitelező négyzetméterenként 1500 alatt nem hiszem, hogy megcsinálja, de akkor is megtérül a beruházás 5 fűtési szezon alatt.

Ha későbbiekben be szeretnétek építeni a tetőteret, akkor most elég lehet 10cm szigetelés is, lehetőleg olyan szigetelőből, amit a beépítés során a ferde síkoknál fel lehet majd használni.

Játszadozz egy kicsit a programmal.

A kiszellőztetést tetőszellőzők beépítésével kellene megoldani.

2010-02-12
19:01:09
#4425
Sziasztok!

Köszönöm a segítséget! Ez esetben akkor 2x10 cm szigetelést érdemes rakni, vagy elég az 5-10cm vagy 5-5cm? A pára kültérbe való vezetését már nem tudom megoldani esetleg a cserép és a fólia közé lehetne vezetni. Párásodást nem láttam fent. Tetőn nincs külön szellőző ablak, "csak" szellőző cserepek, kb. 15db. Gondoltam már arra is, hogy a szarufák között szigetelem le, de a padlást feleslegesen nem szeretném fűteni, így döntöttem inkább a födém szigetelésnél. Szerintetek mennyit spórolnék a gázfogyasztáson?

Tibor
2010-02-12
16:01:45
#4420
sorost,

Itt van a hozzászólás, amire zseuzse utalt:
http://biosolar.hu/forum/show/2577#2577

Nem kell újabb réteg fólia.
2010-02-12
14:50:52
#4418
szia


engem 1 sor fogott meg:
"a fürdőben van egy állítható szellőzőnyílás a padlásra vezetve."

ha a furdobol nyomjatok fel a levegot, akkor jo esellyel megy fel para is a padlasterbe, ezt mindenkeppen ki kell onnan szelloztetni.

1. gondolat) ne a padlasra hanem a kutlerbe nyomjatok - ugyelve, hogy magatol ne induljon meg huzat kifele
2. gondolat) padlas szellozese legyen megoldott. -> ezesetben a parnafak koze szoritott szigeteles nem fog erni semmit

ha jarhato feluletet szeretnel a padlason, arra a galeriaban talalsz fenykepeket is. (csaladi haz utolagos szigetelese talan)
egy megoldas lehet: 10-15cmes szarufakat fektess le elere, es koze rakd a szigeteloanyagot.
a tetejere tehetsz OSB lapot vagy deszkazatot.


2010-02-12
13:57:44
#4417
Sziasztok!

Örülök, hogy találtam egy fórumot, ahol nagyon sok hasznos tanácsot találtam és kielégítő választ kapnak a kérdezők. Gratulálok! Végigolvastam kezdetektől a témát, de mint ahogy látom egyedi kérdéssel fordulok hozzátok.
2 éve költöztünk be családi házunkba, és felmerült, hogy leszigeteljük a padlást felülről.A padlást ritkán használt holmik tárolására használjuk, tehát a járhatósága fontos.
Paraméterek:
A lakótér teljesen alápincézett, alapterület 140nm.
A pince fala 38-as pincefalazóból készült a falak (ragasztott)és a mennyezet (szerkezeten) gipszkartonnal van burkolva.
A lakótér falazata 38-as Leier tégla kívülről 5cm szigetelés, belülről ragasztott gipszkarton. Mindkét födém E gerendás beton béléstesttel. Az alsó födém rétegei felfelé:(födém, 5cm lépésálló, párazáró fólia, aljzat beton, hideg/meleg burkolat)
A mennyezet felfelé: (gipszkarton, párazáró fólia, 5cm üveggyapot, födém, felbeton)
A nyílás-zárók műanyagok, a tető Bramac cserép, légrés, páraáteresztő fólia, szarufa.
A padlás födémre gondoltuk, hogy párnafák közé teszünk 10cm üveggyapotot és ezt OSB lappal vagy deszkával fedjük.
Kérdéseim a következők: Elgondolásunk megfelelő-e illetve megtérülési oldalon a későbbiekben energia megtakarítással jár-e? Szükséges még fent is párazáró fólia használata ha már belülről a karton alatt van?
Jelenleg a napi gázfogyasztásunk 6-14m3 között mozog (radiátoros fűtés) külső hőmérséklet függvényében állandó 21foknál. Relatív páratartalom: fűtési szezonban 38-52%, fűtési szezonon kívül 52-62%, persze a kinti páratartalom befolyásolja de túlnyomóan ezek az értékek jellemzőek, minimum és maximum értékek túllépése nem jellemző. Párásodást egyenlőre sem sarkokban sem ablakon nem tapasztaltunk, a fürdőben van egy állítható szellőzőnyílás a padlásra vezetve.
Bocsánat, nem akartam hosszúra nyújtani, de próbáltam mindent összefoglalni.
Előre is köszömöm a segítséget!
Üdv,
Tibor
2010-02-11
21:23:49
#4403
Koszonom a valaszokat!

a szarufak koze ez megfelelo lenne: KNAUF ECOSE TP-116 10CM es akkor 10 cm keresztlecezes es 10 cm KNAUF ECOSE ÜVEGGYAPOT menne keresztben majd a parazaro es a lamberia. Ez lenne a ferde sikokon ,de a plafonnal nem akarom csokkenteni a belmagassagot igy oda lehet paplant tenni vagy tablast rakjak 20cm-est(2x10), koszonom a tanacsokat.

malmosi
2010-02-11
10:21:46
#4395
malmosi,

Csatlakozom az előttem szólóhoz.

Minden faanyagot le le kell kezelni a rovarok és gombák ellen.
A 14 cm szarufavastagságból a szigetelés fölötti légrés elvesz 4cm-t. A szarufa közé 10cm táblásított kőzetgyapotot kell szorítani (pl deltarock).
A szarufákra a gipszkartonozásnál használt kengyelekkel bramac-lécet síkban felerősíteni.
5-10cm újabb szigetelőréteget az első rétegre merőlegesen felvinni (ez lehet puhább, pl multirock).
Az egész felületet le kell zárni párazáró hőtükrös fóliával, majd mehet rá a lambéria.
2010-02-11
10:04:21
#4394
malmosi, szia!

a "vastagitasnak" egy formaja, ha keresztlecezest alkalmazol a szarufakon.
el tudom pl kepzelni, hogy 10 cm szigetelest raksz a szarufak koze, es azokra keresztben felteszel keresztlecezest, azok koze mondjuk 10 cm vagy 2x5 centi szigetelest, esetleg ujabb keresztlecezessel?! majd masok megerositik vagy megcafoljak.

belulre mindenkeppen parazaro megoldas kell, pl hotukorfolia vagy parazaro folia, arra mehet a lamberia.


2010-02-11
03:23:18
#4389
Üdv!

Örülök , hogy rátaláltam erre a fórumra...:) , tetőtér beépitése előtt állok és annyi féle dolgot olvastam és hallottam hogy teljesen belebonyolodtam a dologba. Visszaolvasgattam itt a fórumban , de azért megkérdezném nekem mit javasoltok.
A tetőm szerkezete jelenleg 70x140-es szarufa rajta kátránypapír cserépléc majd cserép. Szeretném rendesen leszigetelni a tetőteremet a későbbi gondok elkerülése végett , de a tetőt nem szeretném megbontani , tehát befele vastagítanék a szarufákon és úgy raknék kb 20cm paplant vagy kőzetgyapotot( ez majd az árakból kiderül) lécezés, fólia? de milyen és lambériát szeretnék a ferdesíkokra és a plafonra , a függőleges falon gipszkarton lesz(kb 100 cm). Nagyvonalakban ennyi lenne, a kérdésem pedig mennyit vastagítsak a szarufákon mert ugye légrés kellene a kátránypapír alatt , milyen fóliát használjak vagy egyáltalán jól gondolom-e a dolgokat. A kivitelezés saját kezűleg lesz családi segítséggel , de én azért szeretnék tisztán látni és az esetleges buktatókat elkerülni pl. a szobákban a penészedést....

Köszi , malmosi

2010-02-10
07:56:35
#4379
Penge,

Az alátétlemez megfogja a tető felől érkező nedvességet.

Ha táblásított szigetelőt használsz, nem a nagyon laza paplant, akkor azt nem tudja semmilyen légmozgás kihűteni, viszont jobban szellőzik a felülete.
A páraáteresztő fóliákkal nincsen tapasztalatom, ezért, ha valaki tud ajánlani 10 éve működő típust, akkor az sokaknak segíthetne a választásban.
2010-02-09
21:40:20
#4374
Köszi Robert a biztató szavakat.

A páraáteresztő fóliát miért hagynád el? annak nem az a funkciója, hogy a tetőt végigöblítse a kiszellőzési pontokig és az alá kerülő szigetelőanyagot ne hűtse ki vagy éppen ne melegítse fel az évszaknak megfelelő légáramlat?

2010-02-09
20:17:25
#4370
hello

ez a kerdes engem is erdekel:

"A nagy kérdés az lenne, hogy a párazáró fólia és a lambéria között kell-e még (ajánlott) lécezést alkalmazni?
Nem szeretném, ha a lambéria mögé jutó pára lecsurogjon a parapet falig, vagy éppen a lambéria és a fólia között rekedjen és ott okozzon penészesedést, rohadást."

illetve a B) kerdes: csinalt-e mar valaki ilyen konnyuszerkezetes tetoteri beepitesbe falfutest-hutest?
most, hogy elnezegettem par galeriat, a kovetkezo otlet jutott eszembe, aztan majd elmondjatok, hogy jo-e vagy sem:

nekunk egy belso box van a tetoterben, erre van felerositve a lamberia es a szarufak kozott a (hianyos) szigeteles.
ezt vissza kell bontanom.
a kovetkezore gondoltam:
szarufak kozet kitoltom kb 10-15 cm kozetgyapottal, szarufakra 5cm-es ellenlec, koztuk keresztiranyban 5cm kozetgyapot.
ellenlecre hotukorfolia, majd a gipszkartonozashoz szukseges tetolecezes kialakitasa ugy, hogy koztuk falfutes csovek futhassanak (pl nehany helyen 10cm hezagot hagyok a lecezesben.
az 5 cm-es ellenlecekre raknam fel siman a falfutes sineket, es erre kerulne fel a falfutescso is.
az egeszet a vegen begipszkartonoznam

van-e ennek realitasa, hogy ez igy mukodni fog? vagy az elv rossz, es igy nem megoldhato a dolog, mert nutolt gipszkartont kellene alkalmazzak, hogy minel nagyobb feluleten erintkezzen a cso a kartonnal?
UPDATE:
www.e-gepesz.hu/?action=show&id=272
be kell marni a gipszkartonba

2010-02-09
19:09:36
#4368
Penge,

Majdnem 20 évig problémamentesen laktunk egy olyan általunk épített tetőtéri lakást, ahol a következő volt a rétegrend:

Ethernit (pala)
kátránypapír
deszkázat a 15 cm vastag szarufákra szögelve
5 cm légrés a teljes hosszon akadálymentesen kiszellőztetve
10 cm kőzetgyapot, alu kasírozás befelé néz
párazár (alu)
egyik tetőtérben lambéria (fózolt hajópadló), másikban betonyp habosított tapétával

A rendszer ma is tökéletesen működik.

A te esetedben a vastagabb a hőszigetelés, gondos munkával még jobb eredményt kell, hogy produkáljon. Én az üveggyapot paplant nem szeretem, mert nincs tartása, inkább a deltarock kőzetgyapotot javasolnám.
A páraáteresztő fóliát elhagynám, és az OSB helyett kezelt fenyődeszkát használnék.
Az alátétlemez jó minőségű üvegszálas legyen kellő átfedéssel.


2010-02-09
12:06:08
#4367
Tisztelt Olvasók,

Tanácsot szeretnék kérni tetőtérbeépítéses konyha kialakításában. Nem olcsó multaság a kialakítás, így nem igazán szeretnék kisérletezni, melyik elképzelésem a legjobb. Mesterembert nem szeretnék hívni, mert nem mindig úgy dolgoznak, ahogy azt a tulaj elvárja.
A rétegrend a következő kintről befelé:
-zsindely
-alátét lemez
-osb
-keresztlécezés
-ellenléc (3cm átszellőzés a csúcsig)
-páraáteresztő fólia
-szarufa (közötte 18 cm üveggyapot)
-lécezés kialakítása a lambériának (szintezése a szarufának) (sajnos a belmagasság nem engedi az 5 cm hőszig kereszt irányú szigetelését a szarufák alatt)
-párazáró fólia
-lambéria
és végül Mi :o)
A nagy kérdés az lenne, hogy a párazáró fólia és a lambéria között kell-e még (ajánlott) lécezést alkalmazni?
Nem szeretném, ha a lambéria mögé jutó pára lecsurogjon a parapet falig, vagy éppen a lambéria és a fólia között rekedjen és ott okozzon penészesedést, rohadást.
A lambéria két réteg vékonylazúrt kapna, abból a jobbik fajtából. :o)
Igaz tervezzünk a tűzhely fölé illat- ill. páraszívót, amiben bízunk, illetve a három egymás mellé épített tetőablak sem elhanyagolható párakieresztő képsségeel bír.

Kérném javaslataitokat, tapasztalaitokat.
Köszönöm.


2010-02-08
11:01:43
#4344
Ha nincsen nagyobb gond várjál vele, a kiszellőztetés után kiderül kell-e hozzányúlnod vagy sem. A fürdőben át kell állni mészfestésre, van már teddyzhető.
Hasonló gondom nekem is volt az előző házamnál a fürdőben én lekapartam a régi festést. A gondot nem a festék hanem az alatta levő glettelés okozza.
2010-02-08
10:49:01
#4343
Monolit,

A lakótérben amúgy nincs baj (csak a fürdőszobai tetőablaknál van kevés penész).
Az alapprobléma az, hogy a nemrég vásárolt házban trehányul csinálták meg a hőszigetelést. A hibák közül a hiányzó párazáró fólia utólagos pótlása a legnagyobb probléma. Nem tartom járható útnak (a lakottság + költség miatt) a tökéletes megoldást: ami a stukatúr (deszkázás-nádazás-vakolat)lebontása, majd fóliázás és gipszkartonozás. (A stukatúr talán még jobb is hőszigetelés szempontjából, mint a gipszkartonos alternatíva).
Roberttel már letárgyaltuk, hogy az első lépés tavasszal a hőszigetelés kiszellőztetésének megoldása lesz. Emellett arra is szeretnék gondolatban előre felkészülni, hogy ha az nem lesz elég, akkor a párazárást is meg kell oldanom.
Mellékelten képeket is. Üdv.





2010-02-08
10:17:53
#4342
Az U profil rögzítését úgy gondoltam ahogy írod.

Dobj fel pár képet úgy könnyebb lenne a dolgunk. Főként a kritikus részekről.
2010-02-08
10:13:58
#4340
Robert,

- Nagyon jó kis kalkulátor, köszi ! Jól gondolom, hogy a páratartalom-mérők (barométer féle) a relatív páratartalmat mérik ?

Monolit,

- Az U profilos rögzítés jó ötlet lenne, gondolom hogy a másik szárra gondolod kívülröl rárögzíteni a gipszkartont, és nem az U belsejébe.
A gondok viszont a következők:
1. A hajópadlóval az a gond, hogy nem szeretném nagyon megvastagítani befelé a ferde részeket, mivel azok nagyon alacsonyról indulnak, és így sok teret elveszítenék az amúgy is kicsi gyerekszobákból. (egyébként nem a szarufákhoz, hanem a deszkázathoz rögzíteném inkább a lapokat, ezért nagy súlyú terhelést nem szeretnék alkalmazni)
2. Nem tudom, hogy mi legyen a tetőtéri ablakok körül, ahol a a fal és a tok belső oldala között max 1 cm van.
3. A belső plusz hőszigeteléstől azért tartok, hogy ha a harmatpont helyzetét ezáltal befelé hozom, akkor az lehet, hogy pont a szerkezetbe (deszkázat) fog esni, ami szerintem a pont a legkárosabb.

- Tapéta ügybem meg olyan tapétán gondolkoztam, aminek nem a hőszigetelő, hanem inkább a párazáró képessége a lényeges.
2010-02-08
09:48:30
#4339
Zsolesz,

Itt játszhatsz a harmatponti hőmérséklet számítóval:
http://apps.biosolar.hu/humidity/?air_temp=22&humidity_rel=65

Láthatod, hogy a harmatponti hőmérséklet eléréséhez nem kell nagyon kihűlni a falnak. A sarkok közelében erre minden esély megvan.
2010-02-08
09:22:02
#4338
Zsolesz

Ha a szarufákra fogod rögzíteni a gipszkartontáblákat jó esélyed van arra, hogy állandóan repedezni fognak a toldásoknál. U profilra rögzítve (az u egyik szára van a szarufákhoz csavarozva)az enged annyi dilatációs mozgást hogy elmozdulhasson.
Előnye még hogy közé is tehetsz hőszigetelést. Hidd el menetközben fog kiderülni hogy nem olyan sík a vakolat!

Ha ragaszkodsz a szarufás rögzítéshez akkor nem gondoltál arra, hogy karton helyett hajópadlót tegyél fel inkább? Szerkezetéből adódóan jobban felveszi a mozgásokat, nem reped el mint a karton.

Van olyan habosított tapéta ami enyhén hőszigetel, és nyúlik is kismértékben. Kartonra azonban az üvegszálas tapéta ajánlatos a repedések elkerülésére.
2010-02-08
09:00:55
#4337
Robert,

Csak annyit szeretnék még hozzáfűzni, hogy
- a gipszkartont hosszú csavarokkal a deszkázathoz rögzíteném,
- úgy gondolod, hogy külső hőszigetelés (+ deszkázat + vakolat) mellett a belső felület hőmérséklete harmatpont alá süllyedhet ?
- "párazáró tapéta" esetleg nem létezik ? Vagy szerinted ugyanaz lenne a helyzet, mint folyékonynál ?
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Magastető  =>  Tetőtéri hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva