English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Magastető  =>  Tetőtéri hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
istvan62Válasz erre
2010-06-18
08:30:28
#6160
Hát igen, egy esetleges beázás esetén a szerkezet kevésbé védett, de mivel a rendszer kívülről nyitott, ezért ki tud száradni. Viszont nagyobb a jelentősége a karbantartásnak, hogy ez az áztatás ne legyen hosszútávú. Ott van még az a kérdés is, hogy a szarufa alatti résznél hogy cseppentsük ki az alsó végén az esetleges csurgalékot. Szóval csodát tenni nem sokan képesek, itt is a részletek megoldásán múlik a megfelelő működés
2010-06-17
22:52:36
#6159
istvan62,

Mi történik a héjalás hibája miatt becsorog a víz? Bedunsztolja a gerendát a fólia?
istvan62Válasz erre
2010-06-17
22:42:56
#6157
Szia zsezse!

Egyet értek roberttel, hogy meg kell mutatni egy statikusnak, a második kérdésre adandó válaszokat ez után kell megvizsgálni, mert a statikus vélemény hatással lehet rá. Most inkább arra hívnám fel a figyelmed, hogy ha a cserép, és a lécezés jó állapotban van, akkor érdemes megkeresni a Dörken-t. Kihoztak egy olyan tető fóliát amit kifejezetten az ilyen estekre fejlesztettek ki. Utólag fel lehet rakni a lécezés alá, a szaruzatot belülről körbe kerítve, és olyan az anyag szerkezete, hogy a cserép alatt pára áteresztőként működik, a szarufa belső oldalán pedig pára záróként. Ismerve a nagyok gazdasági hozzáállását az újdonságokhoz valószínű az ára horror, de ha összehasonlítjuk az újra lécezéssel, és cserepezéssel, akkor már javul a helyzet
2010-06-15
08:58:08
#6129
zsezse,

1) Ki kell próbálni, és/vagy megmutatni egy statikusnak.

2) Én a födémre fektetett szigetelést választanám.
2010-06-14
23:57:53
#6125

++kerdes: tetoteri szigeteles:
jelenleg saralt fa fodem van nadrabiccal + ha jol tudom, perlites beton van mindennek a tetejen. igy a padlas jarhato.
A teto hejazat: sima cserep, folia nelkul. ezt mar megbeszeltuk, hogy nem erdemes tetoterben gondolkodni az ujrafoliazas/ujracserepezes nelkul.

1) kerdes: erdemes-e egyaltalan barmifele tetoteri megoldasban gondolkodni, ha fafodemes a szerkezet es nadrabicos a mennyezet alul?
ki fogja-e ezt birni, illetve hogyan? a perlit nem tul sima, arra kozvetlenul semmit sem lehet tenni, csak valami simito betont, vagy usztatott fapadlot?!

vagy tobbe kerul a hus, mint a leves, mert esetleg alul is erdemes begipszkartonozni, nehogy a sok rezgestol/mozgastol meginduljon a vakolat hullani?! :)))

2) kerdes:
ha feltetelezzuk, hogy ujra lesz lecezve/foliazva a teto, akkor a tetoteri hoszigetelest hogyan erdemesebb megcsinalni, ha jarhato padlast szeretnek?
a vizszintes fodemre tenni elere forditott deszkazatot, es koze szalas szigetelest, plusz a tetejere deszkat/OSB lapot?
vagy a gerendak koze erositeni a szigetelest, es akkor elhagyhato a deszkazat?
arban szerintem a gerendas megoldas jobban jonne ki, meg ha tobb szigeteloanyag is kell hozza!


2010-05-19
14:58:43
#5754
janiko,

A fólia kivágás ok.
A kúpcserepeket meg kell egy kicsit emelni (pl egy cserépléccel), a szellőző nyílásokat alul-felül pedig rovarhálóval zárni.

Úgy láttam, hogy a falak vakolva vannak. Ha még nem, akkor én nem ragasztanék gipszkartont a téglára, mert üregek maradnak a panel mögött. Inkább vakold le pár cm vastagon hőszigetelő vakolattal. Nyáron gyorsan kiszárad. Ha nem tudsz vakolni, akkor bízz meg egy kőművest.

2010-05-19
14:49:04
#5753
Szia,

én sem szeretném elhagyni a menyezeten a +5cm-es szigetelést csak ott arra gondoltam, hogy nem 10cm-es, hanem 15cm-es szigetelést(amit eredetileg is terveztem) rakok a szarufák közé és erre jön a +5cm. Így tudom tartani a 20cm-et, úgy hogy lefelé nem csökkentem tovább a belmagasságot. A cserép alatti részekeb pedig raknám a Te javaslatod szerint 10+5+5cm. Így ott meglenne a légrés a szarufáknál, és itt nem is igazán számít az a +5cm, amit elvesz a beltérből. Remélem érthető, amit leírtam.
Igen én fogom csinálni. Ezért is szeretném minnél jobban körüljárni a témát mielőtt belefogok. A fólia kivágásánál én arra gondoltam, hogy kivágom a kúpcserép alatt annak szélességében.
Írtad, hogy a falakra is rakjak vázszerkezetet, szigetelést és gipszkartont. A ház kívülről le van szigetelve. Gondolom elég ha simán ráragasztom a gipszkartont a téglafalakra? (Vakolni semmiképpen nem szeretnék)
Arra van még ötleted, hogyan-minhez rögzítsem a párazáró fóliát az oldalfalaknál!
Bocs ha sokat kérdezek!

Üdvözlettel: Csőke János.
2010-05-19
07:50:30
#5749
janiko,

A mennyezetre rakott szigetelő a zug felé szellőzik és a kúpcserép mentén a fóliát fel kell nyitni.
A szarufák lakás felőli oldalán elhelyezett szigetelés valóban csökkenti a belméretet, de busásan megtérül avval, hogy meggátolja a hőhidak kialakulását. A fogópárok esetén az összefüggő szigetelés kialakítható a belméretek csökkenése nélkül is.
A padlásablakot lehetőleg függőleges falon helyezd el, a tetősík ablakok nem szerencsések.

Itt van két kép, de biztosan találsz még más rajzokat is a fórumon, és gyártói honlapokon is (rockwool, isover, knauf, stb ). Alaposan tanulmányozd az ajánlásokat, mielőtt megbontod a fóliát. Magad akarod elvégezni a munkát?



2010-05-18
21:36:56
#5748
Kedves tetőteresek!

És lehet fóliák nélkül is a tetőtéri hőszigetelés ,massziv pára jelenlét nélkül is ,és egybefüggő is , minden zugot kitöltő is ,minden ablakkeretet befoglaló is ,lehet nyáron sokkalta hűvösebb is ,és ,lehet télen sokkalta melegebb is egy tetőtér ami hőszigetelt.
Hogy hogyan?
A login nevemet kell kiegészíteni a hőszigeteléssel ,és rákeresni...
Néha fáj olvasni ,hogy mit össze küzdenek emberek a párával fél életeken át...
Nyilván meg lehet csinálni szaktudással egy tetőteret problém mentesre. De meglehet csinálni annyi hőstabilnak ,mint egy falat (vastag falat)?
Ez a probléma ezzel a gyapotos fogyasztó társadalommal szerintem.
Mi 6 éve megcsináltuk a párazáró fólia ,páraátersztő fólia nélküli tetőteret ,amit azóta is laknak.Ez egy tréfa ,nagyon rossz tréfa ,amit a polgárokak eladnak ,és azt állitják korszerű ,meg hőszigetelés ,meg tetőtér ,és működik. Én laktam tetőtérben az egy vicc télen ,és egy álom nélküli álom nyáron ,automata klima nélkül .Csak jelzem ,VAN MÁS is!Itt nem folyik ki az elktoromos dobozból a viz ,nincs penész ,meg elrothadt VELUX tok sárguló Rigips kartonok ,hangos eső ,mert ugye a tetőterek hangcsillapitása az szintén vicc ,mintha egy dob alatt aludnál ,és még folytathatnám....

2010-05-18
20:07:17
#5745
Ez gyors volt! Köszönöm!

Sajnos számla nincs, mert használtan vettük a házat 2 éve.
A majdani "menyezeten" maradhat a 15+5cm szigetelés? Csak azért hogy a belmagasságból ne vegyen el még +5cm(a 20cm-es szigetelés vastagságot mindenképpen tartani szeretném). Ott gondolom nincs szerepe a légrésnek.
A padlástérbe tervezem még tetőablak beépítését is, ami szerintem szintén segíti majd a kiszellőzést.
A tetőfólát kivágjam a kúpcserép alatt? A jelenlegi állapot, hogy végig összefüggő:




Üdvözlettel: Csőke János.

2010-05-18
19:10:40
#5744
janiko,

Én sem tudom megállapítani a fólia típusát. Esetleg egy számla alapján be lehetne azonosítani.

Akár páraáteresztő, akár párazáró a fólia, 10cm kőzetgyapot hőszigetelést javaslok a szarufák közé, a megfelelő keresztmetszetben történő kiszellőztetést az eresz alatt és a gerinc mentén is.
Aztán az első réteg szigetelésen átlapolva még 5-10cm-t a gipszkartont tartó váz közé, utána párazár és gipszkarton.

A falakra szintén szigetelés a váz közé, a vázra párazár és karton.

Az általad gondolt szellőztetés nem elég.
2010-05-18
18:53:36
#5743
Üdvözletem!

Tetőtér beépítése előtt állunk. A jelenlegi elképzelés (feltéve, hogy a meglévő tetőfólia pára áteresztő) hideg padlás kialakításával, hogy a 15cm-es szarufák közé jön 15cm üveggyapot, majd tetőlécek a szarufákra, közé 5cm szigetelés, párazáró fólia, majd a gipszkarton a tetőlécekre.
Többek között következő kérdések merültek fel bennem miután utánaolvastam a témának: a jelenlegi fólia, ami a cserép alatt van párazáró v. pára áteresztő. Ez miből derül ki? Csináltam róla képet hátha ez alapján meg tudja nekem valaki mondani. Illetve hogy a páraáteresztő fóliát milyen módon tudom rögzíteni a falaknál(ugye ott nincs mihez odatűzni)? A kiszellőztetésre elegendő-e az a légrés, ami a cserép és a tetőlécek között van?
Egyenlőre ennyi jutott eszembe.

A válaszokat előre is köszönöm!
Csőke János.








2010-04-21
20:14:32
#5335
akos,

Nem szabad a szigetelésen járni, mert sérül. A hozzászólásokban, amit ajánlottam, az is le van írva, hogyan lehet járható felületet csinálni házilag.
2010-04-21
19:55:13
#5333
Köszönöm!
A fóliákra megtaláltam a választ, de hogy nagy ritkán rá lehet-e lépni az üveggyapotra, azt nem.
2010-04-21
18:34:33
#5330
akos,

Nézz szét az alábbi hozzászólás környékén:
http://biosolar.hu/forum/show/2577#2577

Szerintem megtalálod a válasz, ha nem, akkor segítünk.
2010-04-21
17:57:20
#5329
Heló!

Egy födémet szeretnék szigetelni 2X10 cm üvegygyapottal.
Ez egy fa födém, de van rajta valamennyi perlit beton, hogy hány cm arról fogalmam sincs.
Ez a padlás nincs semmire használva, de néha előfordulhat, hogy föl kell menni egy cserepet megigazítani vagy ilyesmi. A kérdésem: ezek a ritka alkalmak ártanak ennek a szigetelésnek? Valami fólia kell alá vagy fölé?
Köszönöm!
2010-03-24
15:43:09
#4862
Zizu,

Nekem a 80 m2-nyi tető héjalásának lebontására, alászigetelésére ( a szigetelőanyag egy része már meg volt véve), majd visszarakására adtak 850 eFt körüli árajánlatot 1 éve. Nem tudom mekkora felületű a tetőd, de a 250 m2 alapterületet számolva nem tűnik kiugróan magasnak. Persze mindig több árajánlatot kell begyűjteni azonos tartalommal, mert mindig lehetnek eltérések. Én meg szoktam mondani amikor árajánlatot kérek, hogy többet begyűjtök mielőtt döntök. Ha nem kell neki a meló, vagy nem ad, vagy irreálisan magasat, de ha kell, akkor nem száll el a ceruzája a számoláskor.
Egyre vigyázz, az árajánlatban minden munkát, minden részletet konkretizálj, mert a meló közepén, vagy vége felé szoktak rájönni, hogy így nem éri meg nekik, vagy bizonyos dolgokat nem vettek bele az árajánlatba, mert nem mondtad.
Olvastam egy építész blogját a házának felépítéséről, és még őt is számtalanszor madárnak akartak nézni, de pechükre szakember lévén mindent bele íratott az árajánlatba, így csak néztek nagyot fél év után a mesterek.
2010-03-22
16:07:39
#4798
Zizu!
Ha az említett szakember nem kivitelező, csak megszakértette és egy költségvetést adott, hogy tudj tervezni, akkor úgyis kell majd kivitelezőtől is ajánlatot kérni. Javaslom, kérj többtől is.
Ha pedig a szakértő eleve árajánlatot adott, akkor is célszerűbb mástól is kérni, hogy lásd a lehetőségeket. Lehetnek más megoldások, más technológiák, más anyagok, stb.

Fontos, hogy végül azonos műszaki tartalmú ajánlatokat, azaz azonos végső műszaki szintet biztosító ajánlatokat vess össze.

2010-03-22
15:43:17
#4796
Sziasztok!

Most volt kint nalunk egy szakember es a kovetkezoket javasolta: teljes tetocsere... reszletezve: mivel a folia parazaro, azt teljesen ki kell cserelni es a szigetelo es tonkrement, igy azt is, o helyette a befulyost javasolta, ezen kivul nincs meg a szellozes, madarhalo, a csatorna se jol van felteve es meg sorolhatnam.. A jo hir, hogy kivulrol javithato, a rossz, hogy cirka 3 millioba kerulne. Szerintetek hivjak mast is vagy ez realis lehet? 250 nm alapu haz teteje.

Nagyon koszi!
2010-03-14
10:10:37
#4705
zsolti,

Sándor megelőlegezett bizalma ellenére be kell vallanom, hogy nem tudom milyen a "hamis stukatúr". Légy szíves írd le azt is, hogy van a padlás "beépítve" (falak, tetőszerkezet, héjalás, szigetelések, födém... stb).
Csak a hangszigetelés rossz, vagy statikailag is gyenge a gerendázat.


Rajzok és képek is jól jönnének?

2010-03-13
23:04:52
#4701
Kedves Zsolti!

Ebben a témában Robert a profi. Ő nagyobb tapasztalattal és felkészültséggel rendelkezik mint én.
De néhány információra még biztosan szüksége lesz.
Üdv.
Sándor
2010-03-13
10:49:36
#4699
Tisztelt Sándor! Néztem egy házat ami hamis stukatoros, tetőtere be van épitve. Kérdésem az lenne mennyire tartós ez a megoldás és hogyan kellene szigetelni, hogy idővel lakótérré lehessen alakitani? Nagyon zuhog, lehet hallani a lépéseket is! Köszönettel Zsolti
2010-03-09
11:27:07
#4662
Zizu,

Amint már írtam, a kiszellőztetés megoldását nem lehet megúszni. Ehhez ki kell bontani a járatokat. Ha ezt még a hidegek idején csináljátok, akkor a résen lentről felnyúlva, és a padlásról lenyúlva kézzel is kitapintható, hogy nedves-e a szigetelő. A szigetelés folytonosságáról csak további bontással lehet meggyőződni. A kellemetlen a dologban, ha leszeditek a gipszkartont, és azt látjátok, hogy a szigetelés ok.

Tegyük fel, hogy jó a szigetelés. A lakásban 23 fok 40% páratartalom van. A tetőtérben 13 fok esetén a páratartalom már 75%. Ekkora relatív páratartalom mellett a gipszkartonban beindul a kapilláris kondenzáció és a penészképződés. Evvel azt szeretném mondani, hogy ha a két szint között nem zár jól az ajtó, akkor fűtés hiányában jó szigetelés mellett is előjöhet a penész. Minden tárgyon, ami 9 foknál alacsonyabb hőmérsékletű (és az ablak, valamint a hőhidas szakaszok biztosan ilyenek) vízgyöngyök formájában kicsapódik a pára.

Említettél egy használaton kívüli kéményt. Ki kellene nyitni a padláson (kormozónyílásnál), és figyeljétek a változást.
A hőmérséklet nem fog lényegesen csökkenni, az ablakokon viszont sokkal kevesebb párakicsapódás lesz. Próbáld meg, remélem bejön.
2010-03-09
10:24:49
#4660
Sandor!

"""
Ebben a témában Robert a profi, nekem csak egy két hasonlóság tünt fel. Ezt próbálom a többiek kritikus figyelme mellett megosztani.

- Nálunk a rétegrend (alulról felfelé): lambéria, párazáró fólia (sok sok lambéria szöggel átlyuggatva), 10 cm kőzetgyapot (kemény, de nem a járható fajtából), második párazáró fólia (ezt kellett eltávolítani!).
Ezután kapott még +10 cm szigetelést az alsó réteg toldásainak gondos átfedésével.
A Bramac cserép alatt nincs fólia. Pontos a tető, tökéletesen zárnak a cserepek.
A ferde tetőrészen maradt a 10 cm-es szigetelés, de felette van (a 17 cm-es szarufák miatt) kb a cserép magaspontjáig kb 10 cm légrés.
Az eresznél lezárta a cserép alatti kiszellőzés lehetőségét a porháló és a megtapadt por. A hálót eltávolítottam, akkor meg tele lett az átszellőzés helye veréb fészkekkel. Horganyzott lemezből csináltam minden cserép hullám alá egy egy félkör alakú lezárást amit egyenként szögeltem a helyére. Akkora nyílás maradt, hogy a verebek nem férnek be, de még át tud szellőzni a ferde tetőrész.
A gerincfedő cserepek alól is kiszedtem a hálót, hogy javuljon a padlástér átszellőzése.

A hiba úgy jelentkezett, hogy a födémen lévő fedő fólia alja bepárásodott. Benyúlva a szigetelésbe nyirkos volt a közetgyapot belseje. A változtatás óta nincs gond a párával, minden száraz. Az igazsághoz tartozik, hogy ez a rendszer még nem a mai anyagokból készült, hanem abból, amit a 80-as években össze lehetett szedni.

- A leírásod és a fotók szerint a penészedés közvetlenül a falfűtés feletti, melletti részen jelentkezik. Szerintem jogosan. A fal a fűtésnél meleg, nem fogadja be a párát. Ezért az össszes pára kénytelen a fűtés melletti, feletti hidegebb falszakaszba beszívódni. Ott pedig a harmatpont táblázat szerint (alacsonyabb hőmérséklet - több nedvesség) vízzé kell alakulnia. Ideális helyzet a penészképződéshez.

- A fotód szerint az üveggyapot szigetelés alatt nincs párazáró szigetelés. Az legfeljebb a fém gipszkarton tartószerkezet és a karton között lehet kifeszítve, ha van egyáltalán. Tételezzük fel, hogy ott van. A pára a rögzítő csavarok mellett feljut a szigetelésbe. Ott a harmatpont helyén vízzé alakul. Ha csak 10 cm-es és laza a szigetelés, akkor már a szigetelés alsó oldalán kialakulhat a harmatpont. A keletkező víz pedig megtalálja az útját a fólián át lefelé a gipszkartonba. Ezért javasolta (gondolom) Robert, hogy fűtsétek keményebben a felső szintet. És valószínűleg ezért nem értetek el a fűtéssel sem eredményt.

- A Tondach az Agyagtető, = agyag cserép. De nem az amit én régi, nedvszívó cserépként gondoltam. Még a máznélküli felső oldala is csak minimális vizet vesz fel. Olyan finom a szemcseszerkezete, hogy szinte nem marad hely a szemcsék között a víznek. De ha csak minimálisan is benedvesedik a felülete, akkor már megtartja a havat a túlhűlés miatt. Ez nem hiba, de nem is garancia arra, hogy a födém szigetelésetek tökéletes.
Ezt eldönteni egy próbát javasolok. Egy száraz cserépdarabot le kell mérni. Majd vízbe tenni és 10 órán át lassan főzni a forráspont közelében. Utána rögtön újra megmérni a súlyát. Ha csak pár százalék vizet vesz fel, akkor a cserép rendben van.
"""

koszonom szepen, ertem mire gondolsz es rajottem, hogy nalunk nincs hol kiszelloznie a tetonek, amit reszleteztel, mert alul vegig be van lamberiazva, viszont ennek ellenere, mikor a tavaly a kemeny miatt meg kellett bontani a tetoteret, akkor nem volt nedves semmi. Na mindegy, akkor valoszinuleg ezt is helyre kene rakni. Ilyenkor a labmeriat kene megbontani es betenni azt a madarhalot, vagy mi a szoszt (amirol fogalma nem volt a joembernek, aki csinalta a tetot, hogy az mire valo)? Mert igy hiaba van meg a legres, ha nem szellozik az egesz, ha jol ertem.

A terdfalat azert le kene szigetelni, ha a teto alatt van?
Csutortokon jon egy "szakember", meglatjuk mit mond.
2010-03-08
12:14:25
#4648
Sandor!

"""
A penésztől nem lehet bizonytalan kimenetű megoldásokkal megszabadulni.

A tetőre a következők miatt kérdeztem rá:
- Lehet e hőhíd a szarufa?
- Milyen a padlástér átszellőzése?
- Mennyire jut át a meleg a födém szigetelésen?

Ha régi, nedvszívó cseréppel lennétek fedve (erről nem emlékszem, hogy írtál volna), akkor az vizesen aláhűl a környezetének és nem engedi leolvadni a felületéről a havat. Közben a vízzáró felületű cserepekről már régen leolvadt a hó a szomszédban.
Ha korszerű, vízzáró felületű cserepetek van, de pl.nedvszívó agyag alapanyagú cserép, akkor az alulról még mindig átnedvesedhet a belső párától, és hóolvadásra úgy fog viselkedni mint a régi nedvszívó cserepek.

Szerintem újra kéne építeni a tetőtér födémjét mind a ferde, mind a vízszintes részen. Robert már több helyen leírta, hogy az elmozdulás, tömörödés kivédésére milyen tömörségű szálasanyag szigetelés a javasolt, milyen rétegrendben és kivitelezéssel, átszellőzéssel, páravédelemmel.

Nálunk a hasonló problémát az oldotta meg, hogy a szigetelés feletti fóliát leszedtem és megnöveltem a padlástér, illetve a közvetlen cserép alatti átszellőzést. A bajt (pára felhalmozódást a szigetelő anyagban) még a penész kialakulása előtt észrevettem. Mivel alulról lambériázva van, így nem jelentett gondot. Kiszellőzött és kiszáradt. Akkor a tetőtéri ablakok szoros záródását átállítottam laza záródásra. Picit nőtt a veszteség, de még a tetőablakok sem párásodnak csak néha, rendkívüli esetben.

Penészre hungarocellt ne ragasszatok! Sem egészségügyi, sem hőszigetelési szempontból nem szerencsés megoldás. Lehet, hogy eltolja pár centivel a harmatpontot a falba, vagy a szigetelésbe. De nagyobb a valószínűsége, hogy inkább beljebb hozza a lakás felé. A vizes gipszkarton szétomlik alatta és akkor úgy is újra kell csinálnotok mindent.
Egy árnyékos, de esőnek kitett helyen lévő hungarocell darab került a múltkor a kezembe. A külső felülete zöldalgával volt benőve, alul pedig penésszel. Mind az alga (moha), mind a penész kikezdte a felületét. Amikor kettétörtem, a közepe gyári fehér és tömör volt, de körben az algás és a penészes felület kb 1/2 cm vastagságban lehullott róla. Egyszerűen megette az alga, elbontotta a penész.
Mindössze két évig volt a szabadban.
"""

koszonom szepen!

Igen, a legnagyobb baj, hogy nem tudom egy normalis szakembert, akire ra mernem bizni, hogy 3x is leszedje es ujra rakja az egeszet. Mindegyik csak a penzt latja benne, es mivel mi nem ertunk hozza azt csinal tulajdonkeppen, amit akar.

Az biztos, hogy a sarga szigeteles kitolti a folia es a gipszkarton kozti reszt, arra gondoltal, hogy ott kene novelni a tavolsagot, hogy tudjon levegozni?
Bar az az igazsag, hogy, ha megegyszer leszedjuk, biztosan nem teszunk fel sarga paplan szigetelest, valami mast kell talalnunk.

A cserepunk egyebkent nincs bevonva azzal a vizlepergeto mazzal, sima tondach agyagcserep.

Amugy honnan lehet eszrevenni, ha felmegyunk ellenorizni a sarga szigetelest, hogy baja van? Mert ugy-e nem feltetlen lesz vizes, hiszen ott a hotukor folia a gipszkaron felett. A masik oldalon meg lelegzo folia van.
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Magastető  =>  Tetőtéri hőszigeteléslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva