English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Vízköpenyes kandallólapozz: 1, 2, 3, 4, 5   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2016-02-03
19:57:00
Előzmény: barbot #49798#49799
"A gombaszedőket is megadóztatná a kormány"

.... úgyhogy csak óvatosan :) . Lehet hogy ez is állami privilégium lesz?

Rengeteg erdő van magánkézben, ezért a fagyökér kiszedést nem hinném hogy támogatná a sok "Döbrögi".
2016-02-03
09:49:13
Előzmény: monolit #49797#49798
A csempekályhába, kandallóba a legjobb a gyökérfa.
Anno, mikor még nem voltunk ennyire elurasodva, és az erdészek is jobban vigyáztak a fára, no meg a házak sem voltak szigetelve- no, akkor gyerekként az volt a dolgunk gombászás közben, hogy a 15-20 éves, vagy régebbi vágterekben megjegyezzük, hol vannak a jó tőkék. A sokszor több száz éves tölgyek földben maradt részének 30-40 év is kellett, hogy a vékony gyökerek, és a szíjjács elkorhadjon annyira, hogy "könnyen" ki lehessen termelni a földből. Aztán mikor már annyiról tudtunk, amennyivel megtelt egy szekér, egy szimbolikus összegért az erdésztől kaptunk bárcát, és mehettünk bányászkodni. Ásóval, csákánnyal, aratókapával körbeástuk a tőkéket, majd -ha lehetett- kifordítottuk, vagy fokozatosan lehasogattuk a helyén. Ez volt a legjobb a csempébe. :-)E mellett a fa mellett aztán tényleg sokszor meg lehetett izzadni. :-)

Az álmoskönyvek szerint nem tanácsos a kályhák, kandallók füstelvezető járatait elzárni. Nem kevesen mentek ezért földvárra deszkát árulni. A csempét úgy illik rakni, hogy lezárt ajtóval tartsa bent a meleget, ne lezárt kéménnyel. Mondjuk, ezt egy kandallóbetétnél nem lehet megcsinálni...
2016-02-02
19:43:52
Előzmény: zsbalazs #36401#49797
Érdemes bükk/tölgy fával tüzelni benne, mert az szinte csak parázslik. Emiatt folyamatosabb a hőleadás.

Mivel nem kellően tömítettek a kandallók ajtajai, ezért ha begyulladt a fa és már nem csak lángol hanem izzik is, akkor el lehet zárni a levegőt, akkor sem alszik el.

A kéményt akkor érdemes lezárni, ha már szinte teljesen átizzott a farakat. Azért nem érdemes folyamatosan nagy huzatot biztosítani a kandallónak, mivel ekkor jelentős mennyiségű energia távozik a kéményen keresztül. A lángot jól láthatóan beszippantja a kéménycsőbe.

A 2 éves fa nagyobb hőenergiát biztosít (nem kell a fában még megtalálható vizet elpárologtatnia), emiatt előbb kell hogy a szoba felfűtődjön.

Mivel a kandalló kisegítő fűtésnek minősül (többször kell rakni a kazánhoz képest), ezért nem érdemes automatizálni.

zsbalazsVálasz erre
2016-02-01
12:03:52
#49794
Új víztér

villam64Válasz erre
2013-11-30
23:23:45
Előzmény: Jesu #34115#43887
Egy szivattyú ment tönkre, mert elment a nyomás. A fagyvédelem működött. Azóta a villanybojler csapokkal rákötve a fűtés rendszeren, éjszakai áramon. A szivattyú vezérlését a hőfokkapcsoló végzi, de nem a puffert figyeli, hanem a keverőszelep utáni hőfokot. Addig keringtet, amíg a keverőszelep a padló felé 20 fokot biztosít. Elegendő víz kell a rendszerbe. A bontott fal nem nedves. A padlófűtés szépen működik. De. Kap majd 1 m magasan a padlófűtéssel sorban falfűtést. A falfűtést gipszkarton fogja takarni, melyet párnafához rögzítek. A gipszkarton kialakítása olyan lesz, mint a falon a lambéria szokott lenni. 2 cm párnafa, rajta 0,95 cm gipszkarton. Így helyettesítem a radiátort. Egy 20 m2-es helyiségben, így alacsony hőmérsékletű 40 m2-es fűtés lesz. Vizesedés megszüntetve, úgy, hogy nem kap a fal vízzáró réteget, csak kiszellőzik. A padló, és a párnafa kezelve van gombavédővel is. A kandalló nincs messze. Általában egy házban van az egész, központi helyen. A puffer villanybojler szigetelt, a sajátja. A padlófűtés szigetelése, csak a tégla lesz fektetve, a párnafa szintje alatt. Így a talaj víz a téglán keresztül elpárolog. A vizes részek fűtést kapnak, így nem nedvesedik.
2012-12-25
23:34:25
#37157
Félelmetesek nekem ezek a sufni tuningolt dolgok. Főleg egy nappaliban.

"
Eladó Vízteres kandalló-kályhák hatásfoknövelési leírása , részletes műszaki rajzzal és elkészítési leírással .
Műszeres hatásfokmérés nem áll rendelkezésemre , megközelítőleg 15 - 20 % - os VÍZTERES teljesítménynövekedés elérés várható . Az Én esetemben, azonos famennyiség eltüzelése esetén , a rendszer alkalmazása után szabad kézzel érezhetően melegebb lett a radiátorok hőmérséklete .
A vevő az árért megkapja az elvégzendő munka részletes leírását , részletes műszaki rajzot és korrekt tájékoztatást . Anyagszükséglet kb.: 6 - 800 ft ,. ráfordítandó munkaidő kb.: fél óra . A tűzhely semmiféle fizikai átalakítást nem szenved ( nincs hegesztés , fúrás ), nem sérül, garanciáját nem veszti el .
A kész megoldás a saját házamban megtekinthető és javaslom is a személyes kontaktust !

Ez az aukció nem átverés (kérem olvassa el az értékeléseimet ) , hanem egy olyan szellemi termék eladása, mely nekem az idén már több ezer forint megtakarítást eredményezett !
Az aukció tárgya konkrét , tervrajz és műszaki leírás !

Egy vevő véleménye ,aki már alkalmazta ezt az eljárást : " Ajánlom mindenkinek "
Egy újabb értékelés egy vevőtől : " Minden rendben ment , ajánlom. "
"
szocsmarciVálasz erre
2012-12-07
17:58:48
Előzmény: zsbalazs #36401#36421
A szüleimnek is egy vizteres kanadlló van, Pritty (bolgár gy.). Azt mondják, hogy úgy kell égetni a fát benne, mint egy gyertyát. 5 adiátor van rajta, és pillanatok alatt felforr a víz, ha túl sok fát tesznek rá. Viszont ott, ahol a kandalló van, hideg van, mert levegő oldalról kevés hőt ad le, ezért nyitva tartják a sütője ajtaját, hogy az is melegítsen. 50-60°C előremenővel megy végig, szép lassan.
Az automatizáláson én is gondolkodtam már, de én csak a levegő oldalról játszanék szívem szerint. A kémény fojtását nem kockáztatnám meg, mert ritkán vagyok ott, és lehet, hogy már a "beszabályozásnál" is gondok lennének.
De csak az elmélet elméletéig jutottam el, konkrétan nem gondolkoztam el, hogy mi az amit mérni lehetne, és ami alapján lehetne a kis levegő beeresztő csúszkát állítani. Anyám szereti mindig nyitva tartani, mert akkor nem kormolódik az üvege - ez is szempont.
villam64Válasz erre
2012-12-07
08:09:28
Előzmény: zsbalazs #36401#36407
Nem tudom. Viszont elég jól sikerül felülről begyújtanom most már. Legalulra teszem a kuglikat, hármat, majd erre építem a tornyot, csökkenő vastagsággal. Felülre papír és gyújtós. Az egész tűzteret kitöltöm. Nagyon szép hosszan ég az első. Nálam huzat van, így néha már a begyújtásnál felezem a huzatot alul. A rápakolásnál is szívesebben teszek 3 kuglit egymás mellé, mint hasogatottat. Nekem inkább víztér kellene, mint hősugárzás. A hősugárzást ráadásul az ajtóra koncentrálja, ami nagyon kellemetlen egy idő után.
zsbalazsVálasz erre
2012-12-06
23:10:50
#36401
Egyedi vízteres kandallóm hatásfokára vagyok kíváncsi.
Illetve arra, hogy milyen technikával fűtsek benne. Idén először van 2 éves szárított fám, de nem fogy belőle érzékelhetően kevesebb mint az előző években. Túl jól ég!
Betettem egy hőmérséklet mérőt a kandalló-kémény csatlakozásához néhány napja. Kémény hossz kb.5 méter.
Begyújtás után szinte azonnal felpattan 200 fokra néha még többre is a füst hőmérséklete.Ha elzárom minimumra a levegőt (a kandalló alján és az ajtón)50-nel azonnal csökken, viszont a sugárzó hő is visszaesik, tehát csökken a teljesítményem.Egyébként mikor parázslik kék lánggal ég és talán a füst mennyisége sem nő meg.
Sajna elég kicsi a víztér benne (60*40 es zártszelvény)nem nagyon fogja le a füst hőjét. Ha lángol akkor azért elég jól fűt néhány radiátort.

Valahol olvastam, hogy a kémény bemenetnél 110 fokosnak kellene lennie a füstnek.
Mikor érdemes nyitni/zárni a levegőt? Hogyan lehetne automatizálni?
2012-11-17
15:17:41
Előzmény: Gyuri #35464#35467
- Kazánvedo szelep csak puffernel indokolt es elvárható. Egy radiatoros rendszer normális vezerles mellett hamar tul van a kritikus ponton.
- Az alulmetetezes ellen nem lehet fellépni. Nem mondhatom, hogy cserelje nagyobbra. Igazabol addig terjed a jogom, hogy hasrautve felmerem a tapasztalatok alapján. Megjegyzést tehetek, hogy ne akarjak -10 alatt is CSAK ezzel futeni a házat. Es persze leírom, mint ahogyan a kandalló gyári fa kg/h értékét is. Aláírja. Az értés es értelmezés mas kerdes. Legtöbben letojjak. Megveszi a kicsit, mert "arra van penz", (elment a plazmara, csak az nem fut gazdaságossan ;-) ) oszt tolja mindhalálig. :-(
2012-11-17
13:03:29
Előzmény: Jesu #35457#35464
Jesu, két kérdés merült fel bennem:
Nem hiányzott a rendszerből egy kazán védő ESBE szelep?
Nem volt alul méretezve az a kandalló?
2012-11-16
21:14:59
Előzmény: Jesu #35457#35458
Jesu,

Amiről beszélsz, gyakorlatilag majdnem minden gépészeti és építészeti (és más egyéb) esetben megáll. A szaktudást sokan semmibe veszik, hiszen itt van nekik az ingyen gugli, de a találatokból is csak azoknak a cikknek adnak hitelt, amelyekben azt írják le, amit hallani szeretnének. Szerszámokból pedig csak az obi akciós, aztán neki a vasbetonnak! És tanulnak a kudarcból?

2012-11-16
20:56:32
Előzmény: robert #35452#35457
"Belegondolva, abban is egyet kell hogy értsek a forgalmazóval, hogy alapból szakember közreműködéséhez kösse a garanciát, mert az egy komoly visszatartó erő lehet a vakmerő barkácsolók számára."

Ez MUST HAVE. És erre a forgalmazók többsége igen nagy ráfordítással jött rá a múltban. Van hogy ez sem és a jó szándék sem elég, leírok egy példát, nagyon tanulságos:

Beüzemeltem egy vízteres kandallót egy családnál, tavaly ősszel.
A vezérlése nem volt megfelelő: pontatlan csőtermosztát indította a keringetőt, nem megfelelő helyen elhelyezve. Kértem az átalakítást: merülőhüvelyest elhelyezni, megfelelő ponton.

Felhívtam a figyelmüket, hogy gond lesz belőle, ha nem oldják meg, szükséges dolog, nem kötözködés. (meg is tagadhattam volna a beüzemelést!)

Bólogattak, mint akik értették. Leírtam, aláírták.

A következő alkalommal amikor találkoztunk, hiba miatt mentem ki, már vége volt a szezonnak, tavasszal: "Kicsit szorul az ajtó".

Az ajtó nem kicsit szorult, kérdeztem mióta csinálja: január.
Miért nem szóltak? "Nem gondolták, hogy komoly"

...több probléma is volt: a tűztér vastagon kátrányos, erősen érződik is, ahogy felénk mondják: a "cigányszag". (elnézést, de hát így nevezik no!)

Események láncolata, ami idáig vezetett (rekonstrukció, de megfelel a valóságnak):

- Csőtermosztát maradt a szar helyen.
- Minden induláskor késve kapcsolt, mert hát nem tudja az a szerencsétlen "megjósolni", mi lehet a tűztérben, no meg pontatlan is nem kicsit.
- Mit tettek? Lecsavarták 20 fokra, úgy elindult "hamar".
- No de hideg lett, nem fűtött, mert egyszerre emelte az egész ház vizét, fokonként, mivel a szerencsáétlen amikor elindult, többet nem állt meg.
- A folyamatos kondenzátum, kátrány képződés (45-50 fok alatt, kb. 3-5 órán át/ begyújtás) csak ront ilyenkor az egészen, sose lesz normális a tűz.
- A kátrány csámcsogta a lemezt is, elvékonyodás jelei mutatkoztak (eltávolítás után derült ki)
- Fáztak, nem melegedett a víz: mit tettek?
- Raktak rá. Mennyit? Hát sokat. Bazi sokat...
- Lemez kandalló révén a víztérrel nem védett részek feladták a 3-5*ös terhelésre (10-12kg fa/óra=40-50kW terhelés!!! egy olyan betétben ami max 18-ra van tervezve!).
- A kandallóbetét rommá égett. :(((
- Az ajtó mögötti lemez keret hullámos lett, ez miatt feszült meg az ajtó.
- Az ajtó záró zsanérjai a folyamatos erőltetéstől (január-> április) meggörbültek.
- A zsanér tartócsavarjai kitörtek a feszegetéstől.

"Kicsit szorul".
Meg lehetett volna előzni, csak hallgatni kellett volna rám.
:(
Ilyenkor persze nincs már gari. Kemény lecke volt nekik.

Tanuljatok más kárán: szükség van beüzemelésre és illene is megfogadni az ott elhangzottakat, LEÍRTAKAT!

Olyan dolgokra hívjuk fel a figyelmet, ami másnak fel sem tűnik.
Olyanokra, amit a kivitelező hasból hárít, eltitkol, "kókányolást" leplezve.

Én el szoktam mondani, hogy én nem az ügyfél, felhasználó ellen vagyok: én érte és természetesen a cégért akinek a termékét szeretné sokáig megelégedéssel használni. Ez közös akarat.

Sokszor ezért vállalnom kell, hogy mindenki engem utál:
- kivitelező: "mit okoskodik, 30 éve így csináljuk és jó" Ahhha...
- felhasználó: "most költöttem el egy valag pénzt, most meg azt kéri, hogy alakíttassam át? Mibe fog ez kerülni?" Hát ez van, inkább, mint 1 év múlva kuka. Az értelmesebbje persze megérti, de akkor is fáj: "ellenségkép" ofkoz.
- gyár: khm. az esetlegesen előforduló garanciális probléma érvényesítése némely gyártónál kész küzdelem. Én pedig küzdök amíg csak lehet a felhasználóért. Max. kirúgnak/ szerződést bontanak/stb. Előfordult már. :( Őszintén: nem bánom.

Szóval nem kell sajnálni azt a beüzemelési díjat tőlem, megdolgozom érte! ;)

Robert, ha már rászántam az időt, szerintem ez megérdemel egy kiemelést...
Kandallo RECOMMENDED
2012-11-16
20:32:11
Előzmény: Jesu #35454#35455
Jesu,

Nem védted meg leírást, ennyi erővel azt is mondhattad volna, hogy merő figyelmetlenségből kimaradtak a "sajnos mindez nem igaz" szavak :)

2012-11-16
20:14:41
Előzmény: robert #35452#35454
Az a része kicsit sántít. Ha szőrszálhasogató módon védeni szeretném a leírást azt írnám, hogy kimaradt a "primer" szó az "energia" elől. ;)


2012-11-16
19:23:53
Előzmény: Jesu #35450#35452
Jesu,


"Az emberi hülyeség HATÁRTALAN!"
100%-ban egyetértek veled!

Belegondolva, abban is egyet kell hogy értsek a forgalmazóval, hogy alapból szakember közreműködéséhez kösse a garanciát, mert az egy komoly visszatartó erő lehet a vakmerő barkácsolók számára. Gondolom több káresemény, esetleg baleset alapján született ez a kitétel.

Tapasztalom, hogy már egy bicikli garanciája csak akkor érvényesíthető, ha szakszerviz helyezi üzembe. Persze minden járulékos szolgáltatás járulékos költséget jelent, ez is rendben van.


Alapvetően a kandalló használatával történő energia-megtakarítás kérdése miatt írtam meg a posztot.

2012-11-16
17:09:08
Előzmény: robert #33676#35450
Ha látnád, amit néha mi látunk, nem lennél ennyire fennakadva.
Az emberi hülyeség HATÁRTALAN!
És nem csak a felhasználókról beszélek! A kivitelezők némelyike egyszerűen alkalmatlan a normális felelősségteljes munkavégzésre!!!

Egy vízteres kandalló nagyon nem játék! Nem megfelelő beépítés esetén egy időzített bomba, ami ketyeg. Lehet nem ma, nem holnap, de egyszer lejár ez a visszaszámlálás és akkor jó eséllyel szabadítja meg jobb esetben csak a lakhatástól az adott családot, rosszabb esetben pár tagjától is.

Ezt beüzemelőként mondom, mert sokat láttam már, és még mindig érnek meglepetések, pedig jó pár éve tolom az ipart!

Mint a nemrég itt, csak más topicon említett PP csöves bekötést, faelgázosítónál. (>80C üzemi hőmérséklet!!!)

De pl. múlt héten jártam egy vízteres kandallónál is, ahol a biztonsági szerelvényeket akvarisztikai, puha gumicsővel kötötték be, melynek a hőtűrése kb. 60 fok lehet! Ráadásul: feltöltéskor máris ledobta a készülékről magát (a 2,5-baros szelepnél), eláztatva a környéket, ennek ellenére a kivitelező VISSZATETTE, és meggyőzte a háziakat, hogy ezzel semmi baj! (!!!!!!!!). A baromarcú. Jó lett volna, ha körbeépítik és utána gond van. Tolta volna be a 95-100 fokos vizet/gőzt a burkolat alá (jobb esetben).

Sajnos azzal, hogy még neked is, - aki azért szagol valamit a dologhoz, mert ragadt rád itt azért az évek alatt ;) - kérdéses ennek a létjogosultsága, le is írom az egész fogadtatását, a jelen helyzetet. Pedig sokszor olyan embereknek kell OKTATNI egy kandalló használatát, akik még életükbe nem tüzeltek fával.
2012-11-12
23:47:32
Előzmény: szocsmarci #35183#35346
Köszi Marci valószínűleg ez lehet a jó megoldás és a legegyszerűbb is , egy visszacsapószelep, ami a napkollektornál széria de ezek szerint nem működik.
szocsmarciVálasz erre
2012-11-07
08:25:44
Előzmény: Aci66 #35179#35183
A szifon csak csökkenti a gravitációs áramlást, de nem szünteti meg teljesen. Pontos választ arra, hogy mennyivel csökken a keringés, nem találtam. Ha más talál, akkor az engem is érdekelne. (Arra tippelek, hogy exponenciális jellegű valami lehet, ami függ a szifon magassága, és a két pont függőleges távolságának arányától, a víz hőmérséklet-különbségétől, és a csövek hőszigetelésétől is - úgyhogy ez egy bonyolult képlet lehet.)
A legbiztosabb megoldás a visszacsapó szelep a napkollektornál, és a kandallónál is.
2012-11-07
00:00:05
#35179
Sziasztok !

Segítséget szeretnék kérni hogy mivel lehet megakadályozni , hogy termikusan keringetés megszűnjön a puffer és a vízteres kandalló között .
A kandalló a puffer felett található ezért amikor a napkollektor felfűti a puffert akkor a meleg elkezd felfelé szállni( nincs fűtve a kandallóba ) és a kandalló víztere is ugyan olyan meleg lesz , mint a puffer teteje.

Ide elég beépíteni egy visszacsapó szelepet, vagy van egyszerűbb megoldás is esetleg ( szifon cső kialakítás ) ??

Egyébként ugyan ez a problémám a napkollektor csövei és a HMV tartály között is .
Ahogy este lehűlnek a csövek és leáll a szivattyú elkezd áramolni a meleg felfelé.
gondolom ez az oka annak , hogy egy éjszaka 15-25 fok között hűl a HMV hőmérséklete, annak ellenére, hogy minden csap zárva van amiből energiát lehetne kivenni a tartályból , kivéve a napkollektoros kört.

Várnám a segítségeteket.

előre is köszi !
szocsmarciVálasz erre
2012-11-03
21:59:48
Előzmény: attila79 #35038#35044
Itt lehet méretezni a puffert biztonsági és kényelmi szempontok alapján: http://apps.biosolar.hu/tank_sizing/ Csak ki kell tölteni, a végén ott van, hogy mennyi ideig kell naponta fűteni, és hányszor kell a kandallóba rakni fát. Megjegyzem, hogy ez a leghidegebb napokra érvényes, az év nagy részében ennél jóval kevesebbet kell fűteni, illetve kisebb puffer is elég.
Kérdéseidre már Villám megadta a válaszokat. A szobatermosztát puffer nélkül nem ér semmit. Bármilyen típusú puffer jó, ha bírja a nyomást és a hőmérsékletet. Lehet távolabb is a puffer, nem kell a kazán mellett legyen, de össze kell csövezni a kandallóval. Még egy szivattyú is kelleni fog + szabályzás + tágulási tartály.
Nem lehet nagy házad, ha 4 radiátor, és a kandalló kifűti, látatlanba 60-70 m2-re saccolom (ezt ne vedd zokon, az én lakásom sem nagyobb). Ehhez 6kW kandalló teljesítmény elég lehet. A kandallód hőleadása a papírjában benne van, más nem is kell a számításhoz.
villam64Válasz erre
2012-11-03
21:58:19
Előzmény: attila79 #35038#35042
Nem hiszem, hogy ki lehetne számolni. Én is azért tettem be a puffernek a földbe villanybojlert, hogy ne kelljen a megforrástól félnem. Mert az 1-2 radiátor nem tudta leadni a megtermelt hőt. És biztonságosabb pufferrel. Meg a padlófűtés is húzza még egy darabig a kazán leállása után. Ezért, (!) lehetne beépíteni puffert, vagy puffereket. De amúgy egy szigeteletlen háznál ilyen kazán teljesítménnyel nem. Pufferrel a levegő fűtő teljesítményét a kandallónak, nem hogy csökkented, hanem a puffer felfűtése miatt növeled. Kevés, és lassú ajtó nyitással csökkenthető a füstölés. Az eltüzelt fa mennyiség nem sok, viszont a 24 óra igen.
Tehát, ha védelmet akarod növelni, akkor 1-2 ilyen tartály, hasonló megoldással, mint nálam jó lehet. Hány radiátorod van? Milyen víz tartalommal?
Maga a kandalló nem ilyen típusú házhoz készült, ilyen igénybevételhez.
attila79Válasz erre
2012-11-03
20:56:21
#35038
Köszi a választ!
Igen végigolvastam, de nagy része nem jött át:)Nem értek hozzá. Nagyából mekkora puffertartályt bírna el a kályha? Az a tapasztalatom, hogy ha kicsit jobban tolom a fát hamar megforr a víz a kályha tartályában. Természetesen megy a szivattyú és mégis elkezd zubogni a víz. Azért elgondolkodtat, hogy ha a tartályt is fel akarom fűteni legalább 70 fokos vízzel akkor is tolnom kellene... Az tuti, hogyha megy a kályha és ég akkor nagyon meleg van a lakásban.Túlságosan is meleg. Viszont ha nem ég hamar kihűl. Ez a lakás hibája. Ha pedig visszafojtom az égést a sok energia füst formájában távozik a kéményen. Ha optimálisan égetném a tűzifát talán elraktározhatnám a fölös energiát a tartályban. Ezt kellene megoldani csak nem tudom, hogy bírná-e a kályha és ha megvalósítható akkor mekkora tartállyal? Annak nincs értelme, hogy 2-3 órára való meleg vizet tudok elraktározni mert kicsi a tartály.
attila79Válasz erre
2012-11-03
15:15:37
#35031
Sziasztok'
Nekem Aqua kályhám van. Már az 5.telet kezdem meg vele és csak vele más fűtésem nincs. Tapasztalatom a kályhával kapcsolatban, hogy gyorsan meleg lesz és kb ugyanilyen gyorsan hideg is. Amíg ég a tűz nagyon jól ellátja a feladatát, viszont ha kialszik a kevés víz miatt hamar csökken a víz hőmérséklete. Meg ugye a tűzre rakásnál kicsapó füst is gond. Utána az egész lakást szellőztetni kell. Ömlik be a hideg, amit megint újra kell melegíteni. 4db radiátor van rákötve a rendszerre.Kályha a levegőre igazából csak addig ad érdemben hőt amíg lobog a tűz. Miután elveszem a levegőt nem sok meleget produkál. Ami azonban mindenképp mellette szól a takarékos fa fogyasztás. 75nm a lakásunk, régi borzalmas állapotban lévő nyílászárókkal, a padlás jól szigetelt. Általában 45-50 mázsa fa megy el egy szezonban. Kicsi lányom van úgyhogy egész nap megy(0-24) és jó idő van bent.
Ezek a tapasztalataim. Kérdéseim is lennének.
Lehet-e valamilyen módon szobatermosztáttal temperálni a hőmérsékletet? Ez csak puffer tartállyal lehetséges? Van ilyen típushoz puffer tartály? Meg ha van is, akkor ér valamit ha távol tőle egy másik helységben lenne elhelyezve? Nappaliban elég bután nézne ki egy nagy tartály:)
villam64Válasz erre
2012-10-27
14:05:15
#34739
Múlt hétvégén tüzeltem a kandallóban. A 80 literes puffer elég jól dolgozott. A műanyag padló fűtéscsövet gyenge hőleadásúnak érzem. A keverőszelep maximumra állítottam, 45 fok, és alig langyos. A műanyag padlófűtés cső hőleadása ezrede a réz csőnek. A temperáló villany bojler napi fogyasztása 43 kWh. Éjszakai áramon 1300 ft. Gázból 600-ból megúsznám.
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Vízköpenyes kandallólapozz: 1, 2, 3, 4, 5   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva