English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Kondenzációs kazánlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
durkonorbiVálasz erre
2010-12-07
17:22:55
#9534
villam64:

ugyanolyan savas a kémény felé is mint az elfolyó felé! A gond, ahogy míg "hagyományos" üzemben kb. min. 120C-os égéstermék (jó beállítás kérdése is persze) távozik a kéményen, ami még tud hűlni valamelyest kondenz lecsapódás nélkül illetve gyorsan felűti a kémény belsejét, addig a kondenzációsból pont olyan hőfokú égéstermék távozik, ami ha 1C-ot is hűl, már újbóli kondenzáció történik és nem utolsósorban jóval alacsonyabb hőfoka révén nem fűti fel úgy a kéményt... ergo nem úszod meg kondenz nélkül a kéményben, míg "hagyományos" kazán esetében ezzel normál üzemben nem kell számolni... ezért a komoly hercehurca a kémény körül ezesetben... persze egy oldalfalio kivezetés erre is gyors/egyszerű megoldás, ha van rá lehetőség...
2010-12-07
15:04:22
#9523
Ez jó. :-(( Ha télvíz idején hal meg a kazán, akkor lehet megfagyni, vagy villannyal fűteni??! Miért kell leszerelni a gázórát? És a tűzhely is kakukk akkor, főzni sem lehet? Egyszerűen nem értem a gázóra leszerelést. Megcsinálják a gáztervet, elküldik a gázműveknek, majd az engedélyezi (+kéményseprő ha kell). Elkészül a kazáncsere, szerelő nyilatkozik a megfelelőségről és ha akar, a gázművek ellenőriz. Szerelje le akkor, ha nem szabályszerűen építették ki, akkor megértem. Nem normális egy világ ez. Úgy látom meg kell beszélnem a kazánommal, meddig akar még működni.

2010-12-07
13:57:40
#9516
Van bélelt kéményes, falon átvezetett, épített koaxiális kéményű ezek között.

A legegyszerűbb és legolcsóbb a falon átvezetett, ez nem minősül kéménynek, csak füstgázelvezetőnek, így megúszod a kéményseprős őrületet. A komplett szett kevesebb mint 20e-be került a nyáron. Ha függőegesen akarod kivezetni, akkor az épített koaxiális rendszer 50-nál kezdődik, holott majdnem ugyanaz van benne mint a fali átvezetősben.
A hivatalos út szinte járhatatlan kazáncsere esetén. Apámék elkezdték, (gázterv, kéményterv, óraleszerelés, előzetes kéményseprői nyilatkozat stb.) befejezni csak fél-illegálisan lehetett, különben fűtés nélkül maradtak volna még beláthatatlan ideig.

Az inka 24K az kombi kazán, váltószelepes, külső hőcserélős fajta, szerintem nagyon jó. Alig érezhető rajta a kombisság hátránya egy 60L-es tárolós kazánhoz képest. Fényévekkel jobb mint egy dupla hőcserélős Sanier duval, amihez "szerencsém" volt.

Esetedben arra kell figyelned, hogy az adott kazán minimum teljesítménye ne legyen túl nagy, ha kicsi, jól szigetelt házad van!
T.
2010-12-07
12:07:32
#9511
Takyka,
kémény ügyben mi a helyzet? Kellett béleltetni, vagy kiment a falon a duplacsövű és kész?
Ez engem is érdekel, mert ha egyszer cserélni kell, ne akkor kelljen kapkodnom. Nekem a ház kis mérete miatt eleve előnyös lenne a kondenzációs kazán, főleg ha addig sikerülne a házon és a tetőn is a megfelelő szigetelés vastagságot elérnem.
Ezen kívül két nagy kérdésem, gondolkodni valóm maradt:
- kémény, átépíttetni, vagy falon kivezetni, de mivel pincében van a kazán, okozhat még gondot a föld közeli kivezetés.
- melegvízellátás: kombi, hőtárolós indirekt fűtésű, vagy elektromos
2010-12-07
11:56:21
#9510
Előzmény (Totcar):
Manapság sokat gondolkozom, hogy lecseréljem a gázkazánomat egy kondenzációs gázkazánra. Keresgettem ebben a témában írások és találtam egy oldalt ahol nagyon szépe le van írva:

"A hagyományos gázkazánok füstcsövén keresztül magas hőmérsékletű égéstermék távozik, ami nagyon sok energiát tartalmaz. Kicsit az eget is fűtjük ez által…
A kondenzációs gázkazánoknál elérték, hogy a kimenő égéstermék hőmérséklete mindössze kb. 40-45°C. Ez azt jelenti, hogy szinte „langyos” füstgázok távoznak csak. Nagyon magas a kazán hatásfoka, mert az égéstermékben lévő pára lecsapatásával elérik, hogy a füstgázok hőenergiája is hasznosuljon. Ezzel persze együtt jár, hogy üzem közben folyamatosan csepeg a készülékből a kondenzvíz – amit egy kis vezetéken be is kell kötni a lefolyóba – és a kémény is műanyag csővel van bélelve a füstgázok agresszív kémhatása miatt.
A kondenzációs készülék akkor a leghatékonyabb, ha alacsony hőmérsékletű előremenő fűtővizet kell előállítania. Ideális tehát a nagy hőleadó felületű padló illetve falfűtés alkalmazásánál. Radiátoros fűtés esetén nem árt egy kicsit túlméretezni a radiátorokat vagy kombinálni padlófűtéssel.

Gazdaságosság, megtakarítás
Régi radiátoros fűtés esetén a hagyományos gázkazánt kondenzációs kazánra cserélve 20-25% gázmegtakarítás érhető el, ha külső hőmérséklet érzékelővel szerelik fel! Nem kell az egész rendszert átszerelni – nincs szétverve az egész lakás, – csak a kazánnál kell szerelni. A külső hőmérséklet érzékelős termosztát miatt a meglévő radiátorok méretét nem kell növelni! Csak annyit lehet majd tapasztalni, hogy eddig szakaszosan néha forró volt a radiátor, most pedig szinte állandóan langyos.

A beruházás mértékéhez képest a legnagyobb megtakarítás a fűtési költségekből kondenzációs kazánra áttérve érhető el!

Ha egy évben egy-két hétig nagyon nagy hideg van, akkor a csúcsteljesítmény közelében annyira magas hőmérsékleten kell üzemelnie a kondenzációs kazánnak, hogy a kondenzáció jelensége nem tud létrejönni. Ebben az esetben is egy nagyon jó hatásfokú átlagos gázkazán módjára üzemel a készülék.

Összefoglalva:
Miért váltson hagyományos kazánról kondenzációsra? Mert kondenzációs technológiának köszönhetően hasznosítani tudjuk a kibocsájtott füstgáz hőenergiájának nagy részét, amivel gázt és ezzel együtt pénzt is megtakarít."
Forrás: Ventil-Gépész bolt

Szerintem ez alapján fogok dönteni. De kinek mi a véleménye az ilyen gázkazánokról? Aki tud javasolni valami az írja meg.



Totcar,

Az általad linkelt cikkben leírtak megfelelnek a valóságnak.
A közvetlen családomban két helyen is áttértek kondenzációs kazán használatára hagyományos radiátoros fűtéses rendszeren. A kulcs a jó hatásfokhoz, a külső hőérzékelő használata. Szüleimnél a visszatérő hőmérséklet csak kb. -8°-os külső hőmérséklet alatt éri el a 40°-t, tehát addig van kondenzáció. Ez egy B30-as téglából épült hagyományos ablakokkal szerelt ház. A gázfogyasztás észrevehetően csökkent az előző évekhez képest úgy, hogy lekerült az addigi villanybojler és a meleg vizet is a kazán állítja elő.

Apósoméknál sajnos bekerült egy hőcserélő a kazán és a fűtőtestek közé, viszont szigetelt, műanyag nyílászárós a ház, így az eddigi tapasztalatok alapján hasonló eredményt mutat a kondenzáció terén (ez az első szezon).

Mindkét esetben Termomax inka 24K kazán került beszerelésre. Nekem is az van, illetve még két ismerősnek is (ez összesen 5 kazán). Meg vagyunk vele elégedve.
T.
2010-12-07
11:10:20
#9505
Totcar,
nézd meg a kondenzációs kazán témát is, ott foglalkoznak vele, meg az alábbi linket is:
www.ezermester.hu/articles/article.php?getarticle=1741




2010-11-29
14:13:08
#9239
Hargi kazánja kondenzációs, az nem baj, ha kondenzációsként működik. ;-)

payagyerekVálasz erre
2010-11-29
14:09:31
#9238
Nekem -ilyen időben- csak 10-15sec.-t megy a gázkazán.
Persze szégyenszemre, mert már rég hőszipkával kéne fűtenem, de most nem nyel a nyelőkút. Hála a globális felmelegedéses, "Magyarország el fog sivatagosodni!" jelszónak.
Szóval cumi ez az elsivatagodós igen magas talajvíz.
De ez itt OFF.
Szóval most, gázzal fűtök, de csak igen rövid időkre gyújtja be a gázrózsát.
Persze a házam, kicsi hőigénye miatt.

Ezeknek a kombikazánoknak, muszáj a 24kW teljesítmény. Ugyanis HMV-t is elő kell állítaniuk. A lángmoduláció, csak 1 bizonyos minimálértékig dolgozhat. Onnan lentebb, már ON-OFF üzemű.
Szerintem azért nem mehet lentebb, mert -akkor már- kondenzációsként viselkedne. Ami a normál kombikazánoknál, ártalmas. Megjelennek az égésterméksavak.
De a fene tudja.

Amit én furcsállok, hogy a kérdező azt említette, hogy vizet kell utántölteni.
Namost, hova lesz? Szivárog? Hol?
Nem levegős az égőtér hőcserélője, és fölforr benne a víz? Netán azért tilt le, majd később, mikor meghűlt, újraindul?

Persze, míg nem tudunk többet, addig csak okoskodó találgatás.
2010-11-29
13:41:09
#9237
Ha ennyire meleg a visszatérőnek vélt cső is, akkor tényleg erősen túlméretezett lehet a kazánod a jelenlegi hideghez mérten. -15 C alatt már lehet jobb az arány. Ebben a "hidegben" egy hőszigetelt házban még elég takarosan kell fűtenie a cirkónak. Annál az egy kifűtetlen szobánál azért nézd meg, melyik megoldás éri meg jobban, hőszigetelni a szobát, vagy venni egy nagyobb fűtőtestet. Lehet, csak a fűtőtest méretezésével van gond.
2010-11-29
12:22:35
#9234
A kijelző alapján (ami a leírás szerint az előremenő víz hőmérsékletét mutatja) 38-40 C körül kapcsol be és 52 C körül kapcsol ki. A fűtőkörből visszajövő cső (már ha az, aminek gondolom, mert számomra egy ksebb labirintus :)) kézzel megfogva nem kellemetlenül meleg, majd megpróbálom megmérni. A szakszervizesek, akik belőtték, elég szűkszavúak voltak, úgyhogy sokat nem tudtam meg tőlük:(
2010-11-29
12:08:16
#9233
Itt inkább a visszatérő víz hőmérséklete számít, 40C fok felett csökken a kondenzációs hatásfok.
2010-11-29
11:56:48
#9232
Ha jól láttam, 52 C körül kapcsol le. Valószínűleg nagyobb hidegben több hőt fog leadni a rendszer, és most alulméretezett. Az egyik szobában viszont szinte biztos, hogy kicsi a radiátor, mert állandóan nyitva van a szelepe, és így se éri mindig el a kívánt hőmérsékletet. Mindenesetre a radiátor cseréje helyett inkább a szoba hőszigetelésével tervezem megoldani a helyzetet. az előremenő víz hőmérsékletét nem lenne célszerű tovább növelni, mert akkor nem lesz kondenzáció.
2010-11-29
11:50:04
#9231
Én arra gondoltam, hogy azért így csinálja, mert gyorsan felmelegíti a vizet a beállított max. hőfokra, de valószínűleg kicsi a hőleadó felület, és lassan hűl le a víz arra hőmérsékletre, ahol már ismét bekapcsol a kazán. Nem tudom, van-e ennek hátránya (a keringető szivattyú kopásán és áramfogyasztásán kívül). Mint laikus, hittem a fűtésrendszert tervező és kivitelező társaságnak, remélem, nem vertek át...
Könnyen lehet, hogy az van, amit robert írt, vagyis túlméretezett a kazán a fűtési rendszerhez. Ráadásul a radiátorok egy része csak ritkán kapcsol be az egyéb hőforrások (konyhai sütés-főzés, kandalló) miatt
2010-11-29
11:39:33
#9229
hargi
Azért kapcsolgat a kazánotok, mert a kazán lemodulálás utáni legkisebb teljesítménye is nagyobb, mint a radiátorok által leadott teljesítmény.
Tehát "túlfűti" a vizet a beállított értékhez képest.

Amúgy hány fokos előremenővel fűtötök ?

Nálunk "túl"méretezett radiátokokkal, 44 fokos előremenővel elketyeg a rendszer kapcsolgatás nélkül, még az átmeneti időben is.
2010-11-29
11:26:22
#9228
Nem feltétlen baj, ha a beállított hőfokot eléri.
Az én kazánom is ezt csinálja (sima, nem kondenzációs), felfűtés után is majdnem állandóan keringteti a vizet. Lekapcsol, majd pár perc múlva (néha szinte azonnal) újra indul, picit fűt és utána csak keringtet. A szerelő szerint padlófűtés programja van, ezért teker állandóan. A kondenzációs kazánnál ez elég valószínű lehet, főleg padló és falfűtéshez ajánlják az alacsony vízhőfok miatt.
2009-05-19
08:56:07
#2112
judit369,

Melegvíz készítéséhez - tárolási és egyéb veszteségek nélkül - kb 20-30 m3 havi gázfogyasztást tartanék elfogathatónak.

Mire mehet el a többlet?
1. Az átlagostól eltérő fogyasztói szokások átlagostól eltérő fogyasztást eredményezhet. Pl. mindketten naponta kádfürdőt vesztek, hosszasan folyó vízzel mosogattok, sokat főztök, stb.
Tapasztalatból tudom, hogy volt társasházi lakásunkban a szomszéd (szintén négy tagú)család pontosan kétszer annyi gázt fogyasztott, mint mi. Lehet, hogy más a mi fogyasztásunk felével is beérte.
Tehát nem biztos, hogy az ilyen mértékű fogyasztás valamilyen beállítási problémából adódik.

Minden esetre érdemes utánanézni:
2. Ha a tároló hőmérséklete túlságosan magas, ez megnöveli a veszteséget. A tárolt melegvíz hőmérsékletet érdemes levenni 45 fokra, ha a tárolást - éjszakára és napközben, amikor nem vagytok otthon - ki lehet kapcsolni, vagy csökkenteni a hőmérsékletét. Nem tudom, talán a kazánon programozható.

3. A fűtési kör kapcsolója nincs kikapcsolva, ezért a kazán néha bekapcsol. A kapcsolón a jel egy radiátor szokott lenni.

4. A HMV cirkulációs szivattyú éjjel-nappal melegen tartja a vezetékekben a vizet. Ezt nyáron érdemes kikapcsolni.

2009-04-16
10:31:32
#1983
sziasztok
ujra elovettem a temat, tegnap mar kinn volt az 1. szamu jelentkezo, nevezzuk G1.0-nak.
a szituacio a kovetkezo: a jelenlegi szabalyok szerint a mostani bekotes mar nem engedelyezett (nyilt egesteru gazkazan es gazboyler az also szinten)
ha cserelni akarom, akkor hivatalosan csak zart egesterure cserelhetem, de az egestermeket csak a kb 10 meteres kemenyen keresztul vihetem ki, egy, a mostani alu csobe behuzott 80as INOX vagy kondenzacios kazan eseteben PPS csovel.
a mostani 120v150es alucso es a benne futo 80as kozott jonne le a friss levego, a 80as belso csovon menne ki az egestermek.
ez eddig stimmt, varom az ajanlatot a 80as csore, 100e korul rebesgettek.
mivel modosult a most ervenyben levohoz kepest a gazkeszulekek szama + helye, ezert gazterv +25.000
kerdes: milyen gazkeszuleket? mivel a HMV-t is gazboyler allitotta elo, ezert csak a kombi keszulekek johetnek szoba.

na es most jonnek a csavarasok:
1) olyan keszuleket vegyek, amiben nincs beepitett 60 literes tarolo, es tartsam meg a gazbojlert, mint tartaly (Robert irta a masik topicban, h ennek rosszabb a hoszigetelese altalaban), es direktben futsem fel a kombi keszulekrol ezt a puffert valahogy? (mindezek elott lenne a szolar puffer)

2) olyan keszuleket keressek, amiben van eleve 60 literes viztartaly, es az egesznek kossem ele a szolar puffert, a mostani direkt futesu gazbojlert pedig dobjam ki/adjam el.
ezesetben a szolar tudna max 150 liter melegvizet /nap (ilyen villanybojlert tudtam most szerezni) ez folyna be a kombi 60 literes tarolojaba.
a szaki szerint atfolyoban is tudnak ezek a gepek eleg jol, es homersekleterzekelosek, tehat ha 50 fokos viz folyik be es csak 45 fokra allitom a gazkeszuleket, akkor nem fog bekapcsolni a gyujtas.

ez tunik helytakarekossag szempontjabol a legjobbnak, az elozohoz kepest itt a legkevesebb a hovesztesegem, de valszeg az egyik legdragabb megoldas is (kiveve persze, ha jo aron el tudom adni a regi bojlert.)

a kovetkezo kerdes, hogy milyet:
igaz-e, hogy a kondenzacios kazanhoz CSAK "muanyag" (PPS) csovet hasznalhatok, es az INOX savallo cso nem hasznalhato? ezt a kemenyseprok mondtak ma reggel, de en pont forditva olvastam: a normalhoz nem hasznalhato a PPS, a kondenzacioshoz akar PPS is hasznalhato. G1.0 szerint kb egy arban van a ketto.

erdemes-e felkondenzacios kazanban gondolkodni? 200e korul mondott azt hiszem Immergas-t, ami nem lecsapatja, hanem "csak egy hocserelon keresztul engedi ki" az egestermeket, viszont arban kedvezobb, mint a teljes kondenzaciosok.


a lentebb irtak tovabbra is ervenyesek:
a gaz 3-adrendu lesz a HMV es futesrendszerben, telen 99%ban a vegyes kazan fog dolgozni, nyaron pedig a napkollektorok, iden 2x kapcsoltam be a gazfalot.
ebbol kifolyolag draga keszulekbe folosleges befektetnem.

meg az is elofordulhat, hogy ezt a penzt inkabb napkollektorokba fogom olni, es minden marad a regiben.

ha valaki nagy butasagot vel felfedezni abban amit irtam, akkor plz javitson ki, probaltam leirni, ahogy G1.0-t megertettem

szepygabVálasz erre
2009-03-16
22:49:49
#1821
Szia Pali!

A CO fajsúlyával kapcsolatban igazad van, valamivel könnyebb a levegőnél.
Emlékezetből írtam és összekevertem :-(

üdv

szepygab
2009-03-15
19:39:50
#1806
zsezse!
Ősszel cseréltem nyílt égésterűt zártra. Junkers vettem, mert akciós volt. A szétválasztót a kazán sajátját vedd meg, a 80-as csövek már lehetnek Tricox, nálam is így van. Mielőtt bevásárolsz, kérdezd meg a területi kazán beszerelőt, üzembehelyezőt, hogy lehet-e úgy ahogy te elképzeled. Sok problémát előre ki lehet kerülni. Nálam 4x járt a beüzemelő, mire megvettem a kazánt, de fél nap alatt teljesen kész lett, minden meg volt nem kellett rohangálni semmiért. A falak átfúrását én csináltam, leszámolták a beüzemelési költségből.
Tapasztalat a turbós kazánról:
- 20% megtakarítás a nyílthoz képest, pl. nem viszi ki a huzat a meleget
- a bennmaradó meleggel a pára is megmarad, a szellőzést meg kell oldani
- jobban szabályozható az előremenő vizek hőmérséklete
- hangosabb, amikor ég a gáz

szepygab!

A CO könnyebb a levegőnél, a CO2 nehezebb.

Pali
2009-03-15
19:00:13
#1804
Szia!

koszi, megneztem. van olyanuk, hogy szetvalaszto idom 60/100 -> 2x80-ra.
szerintem majd valami ilyesmi kell nekem.
igy akkor feltehetek zart egesterut is egyszeruen.
szepygabVálasz erre
2009-03-14
18:00:26
#1783
Szia Zsezse!

Ilyen elhelyezés mellett szerintem nyugodtan vedd meg a nyílt égésterűt, ha az olcsóbb. A zár az égéstermék - és ebben a szénmonoxid visszaármalás kizárása miatt fontos, ha a készülék a lakótérben van. A CO nehezebb a levegőnél, lent gyűlik össze.
Szerintem majd minden zárt égésterű készülék csatlakoztatható szétválasztott füstgáz vezetékre. Nézd meg a tricox honlapján, ők gyártók.

üdv

szepygab
2009-03-11
23:14:15
#1760
Szia

ennyit nem akarok raszanni! csak a keszuleket szeretnem cserelni.
sok apro szempont miatt szeretnem kicserelni, a kevesebb fogyasztas csak 1 a sok kozul.
-orlang: 0.8 m3 / nap -> 0.8 * 30 * 130 = 3100 Ft/ho(!)
-tul nagy helyet foglal el a mostani, es nem tudom rendesen tisztan tartani a helyet
-a jelenlegi rendszer kicsit ganyul van megoldva, szukseges lenne meg egy szivattyu a korrekt mukodeshez. ezekben mar van.

a kemenyt a helyi kemenysepro brigad 2 tagja huzta be, a csovet egy kemenybelelessel foglalkozo cegtol hoztak. tudtommal alu.

jelenleg a szuterinban van a gazkazan, 2 ajto valasztja el a lakotertol. kulon legbejarata van/lehet a helysegnek.
zart egesteruben van olyan, amelyik kulon csovon kapja a levegot, es hasznalhatja a meglevo kemenyt kimenetnek, vagy csak olyan, amely egy csovet hasznal mindket iranyban (koncentrikus csoretegek, belul egestermek, kivul beszivott levego)?
ez utobbibol kb 10 meter kellene, ami igen huzos, es a mostani szerelt kemenyt is dobhatnam ki. Udvarra nem tudom kiengedni sehova az egestermeket, mert mindenhol ablakok vannak, kiveve a szomszed, de oda nem engedelyezik ugy tudom.
ha tudsz ajanlani olyat, aminek van kulon levego bevezetese, az esetleg erdekes lehet.

egyebkent szerintem nekem jo lesz ez a kinezett kemenyes darab, ha nagyon rosszakat nem tudunk rola. max meg nezek hasznaltat. 100 alatt szeretnem meguszni, ami megmarad, abbol mar a kollektorokat szeretnem elkezdeni!
szepygabVálasz erre
2009-03-11
22:57:13
#1759
Szia!

Az általad leírt üzemeltetés esetén szinte mindegy, hogy milyen berendezést veszel. Érdemes lenne kiszámolnod, hogy ilyen rövid üzemidő mellett, megtérül-e egyáltalán a beruházás? Fogyaszt-e annyival kevesebbet, hogy abból kijöjjön az a 4-500 eFt, amibe az egész csere kerülhet?

A lakótérrel egy légtérben lesz a cirkó? Van a lakótérbe vezető ajtó, vagy pl. a kazánháznak külön ajtaja van, az udvarról? Ha igan, akkor bizony célszerűbb lenne zárt égésterű (turbós) készüléket venni. (Ha megoldható az oldalfali kivezetés, akkor annak a legolcsóbb a felszerelése.)

Nem tudom ki vállalt alu csővel kéménybélelést, de a gázkészülékekhez nem szokták elfogadni (legalább is itt Budapesten), mivel a gáz égéstermékei enyhén savasak, és hamar megeszik az alut. Mielőtt bármiért is pénzt adsz ki, tisztázd a területi gázszolgálatóval / kéményseprővel, hogy mi is a helyzet.

üdv

szepygab
2009-03-11
22:37:46
#1756
Sziasztok

D-EG termekekrol van-e valakinek tapasztalata?

www.portal.d-eg.hu/content/view/659/41/

itt a legolcsobbat a DGE24FK -et neztem ki.

miert:
-elenyeszo mennyisegu gazt hasznalunk egy evben, nem erne meg draga kondenzacios kazant venni. kb a futesi ideny 10%-ban futunk gazzal, ha nagyon muszaj.
-HMV-re van mas eszkoz, ha szukseges
-most huzattam be 1 alu szerelt kemenyt, nem szeretnek turbos kemenyt (amugy is nagyon draga lenne)
-a leirasabol itelve elektromos gyujtasu (ez azt jelenti, hogy nincs orlang?!)
-a mostani Celsius allo kazant szeretnem kivaltani, azt a keves idot is sajnalom bekapcsolni, falja a gazt, 15 eves.


2009-02-24
14:56:55
#1563
tavol alljon tolem;), nem vagyok sajat magam ellensege!

csak gondoltam, hatha..


Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Kondenzációs kazánlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva