English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Kondenzációs kazánlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2010-12-17
11:09:47
#9809
Wikuzol,

Én továbbra is azt javasolnám, hogy a szivattyúk teljesítményét változtasd.
Nem növelni kellene a kazán teljesítményét, hanem csökkenteni, a fűtési körök szivattyúteljesítményét pedig növelni. Így hosszabb ideig működik a kazán. Ha a kazán leáll, akkor kell neki néhány perc, hogy újrainduljon, a fűtőkörök viszont rögtön elviszik a meleget, ezért a váltó gyorsan kihűl.

Talán a kazán és a fűtési körök szivattyúját szinkronizálni kéne valahogy. Értem ez alatt, hogy a fűtési kör keringető szivattyúit a kazán szivattyúja engedélyezi.

Jó lenne, ha feltennél egy rajzot/fotót vagy mindkettőt.

2010-12-17
10:36:21
#9808
Wikuzol,


Hány nm padló és falfűtés felületed van? Milyen csövekkel van szerelve, milyen hosszúak az egyes körök?
Általános esetben a kombinált rendszereket (különböző hőleadók egy rendszerben)is meg lehet tervezni úgy, hogy ne kelljen hidraulikus váltó, meg millió szivattyú. Azért írom ezt, mert minél magasabb hőmérsékleten járatod a kazánodat, annál rosszabb a hatásfoka. Ha már 60° környékén jár a kazánod, akkor könnyen előfordulhat, hogy a visszatérője is 40° fölé emelkedik a rövidzár miatt. Valamint a sok szivattyú fogyasztása sem a spórolás irányába hat.
A fal és a padlófűtés is boldogan elmegy 40°-os előremenő és 30°-os visszatérővel. A kazán meg kondenzálhat kedvére. lásd Róbert grafikonját itt:

Én úgy terveztem meg a rendszeremet, hogy csak a kazánom szivattyúját használom, van egy osztó-gyűjtő a padlófűtésnek és van egy a falfűtésnek. A fűtési köröket úgy terveztem meg (egy-két kivételtől eltekintve), hogy egyensúlyba hoztam a leadott teljesítményüket és az ehhez szükséges tömegáramokat.A két rendszer független vezérlését két motoros szeleppel oldottam meg meg.

T.
2010-12-17
10:30:08
#9807
Wikuzol,

A kazánt a váltóba szerelt termosztát kapcsolgatja?
A váltó térfogata olyan kicsi, hogy a a kazán gyorsan felmelegíti, ha kisebb az elvétel, mint a termelt hő. Ha pedig leáll a kazán, akkor nincs hőutánpótlás, azért a váltót azonnal lehűti a visszatérő hűvösebb víz.
2010-12-17
09:52:12
#9805
Köszönöm a hozzászólásokat!

A földszinten van egy két osztó két szivattyúval, a padló és falfűtéseknek.
Az emeleten szintén van egy osztó egy szivattyúval a falfűtéseknek. Egy-egy termosztát van a két szinten. Ebből következik, hogy alul a fal- és padlófűtés egyszerre megy. Az emeleti pedig a fenti termosztát beállítása szerint működik.

Nem házi készítésű a váltó. A bekötés is jól van megcsinálva. Szerintem a méretezéssel lehet gond.
Valamit javult a helyzet. Olvastam, hogy a primer és szekunder tömegáram ca. egyenlő kellene legyen, akkor áramlik a meleg víz tovább a rendszerben. Próbáltam állítani a fűtési köröket ( részben lezárni ahol nem szükséges nagyon meleg ).
Illetve emeltem a kazán hőmérsékletet ca. 60 C-ra. Tehát ez megy most a váltóba ( a cső forró) , a váltón levő hőmérséklet mérő szerint ca. 40-45 C a víz amikor felfűt a kazán, ekkor az előremenő cső is meleg de kézzel megfogható.
Ha folyamatosan ilyen lenne az előremenő hőm. nem szólnék egy szót sem. Ezzel a beállítással ca. 20 C van a ca. 140 nm lakásban és tegnap 11 m3 gáz fogyott. Kint van -11 C. A ház 30 cm Ytong + 7cm szigetelés, szabadon álló.
A felfűtés után viszont leáll a kazán és rögtön lecsökken az előremenő víz hőmérséklete. Tehát elküld egy adag melegvizet a falba, majd rögtön utána egy adag jóval hidegebbet. Én ezt furcsálom. Ezért gondoltam, hogy a váltó nélkül
mehetne folyamatosan egy alacsony hőm. ( mondjuk a 45 C ) előremenő a rendszerbe, ez nyilván sokkal hamarabb felfűtené a falakat és a padlót. Értem én, hogy a 3 szivattyú + a kazán szivattyúja akkor egy rendszerbe sorba lenne kötve és ez nem szerencsés . De régen , amikor még nem volt hidr. váltó, akkor hogyan oldották meg? Az osztók két végének összekötése nem oldaná meg ( vagy csökkentené ) ezt a gondot?
lásd: www.ezermester.hu/articles/article.php?getarticle=4781

"Mintegy hidraulikus váltóként üzemeltethetjük az osztóblokkot, ha az osztó-gyűjtőtest szabad végeit összekötjük. Ezzel azt érjük el, hogy kiegyenlített nyomású osztót kapunk, és a kazánból kilépő fűtővíz ezen a bypass ágon egy rövid út megtételével a kazánba jut vissza."
Ja, a kazán Ariston Clas Prémium .

2010-12-16
22:20:17
#9800
DeJoe,

Valóban, két mondatot onnan ollóztam (nincs írói álnevem:)

Itt egy harmadik idézet: A gyári váltók vagy belső terelőlemezt tartalmaznak, vagy a csonkeltolásuk révén olyan belső áramlás alakul ki bennük, hogy nem fordulhat elő, hogy csak úgy "átszalad" rajtuk a fűtővíz.

Wikuzol váltójában lehet, hogy az utóbbi eset áll fönn:


Lehet, hogy házi készítésű váltót építettek be, ami nem tereli megfelelően a vizet.

Egy másik lehetőség, hogy az áramlási irányok nem megfelelőek (rossz irányban lett bekötve valamelyik szivattyú).



2010-12-16
12:59:00
#9789
Sziasztok!

Hidraulikus váltóról nagyon részletes leírás: - www.vgfszaklap.hu/cikkek.php?id=758.
Kétszer elolvastam és megértettem, hogy működik. Nekem nincs a rendszerben, nem ismertem előtte.

Pali
2010-12-16
12:43:09
#9787
Wikuzol,

December 4-10-ig a külső hőmérséklet így alakult:



120m2 laksást fűtök és a műhelyemet (kb 20m2). A ház 45-ös porotherm szigetelés nélkül, az éves fűtési energiaigényem 80kWh/m2év.

Nálam a hidraulikus váltó szerepét a 750literes puffer tölti be.

A kazánomon két fűtési kör van, ehhez biztos nem kellett volna váltó (igaz csak az egyik kört használom a tároló fűtésére). Padló és radiátoros fűtésem van.

Talán nem véletlenül tette be nálad a szerelő a váltót. Pl a kazán leírásában szerepel, hogy elveszíti a fűtőkészülék a gyári garanciát, ha az eliszapolódás miatt eldugul a hőcserélő, letapad a szivattyú stb., közvetlenül nem csatlakoztatható a fűtési hálózathoz.

Nálad gondolom külön szivattyú nyom a falfűtésbe és a padlóba?
Két szivattyút (a cirkóba beépített és a hálózati) pedig ebben az esetben nem célszerű sorba kötni, mert kellemetlen negatív kölcsönhatások léphetnek fel.

Az első amit megpróbálnék a kér fűtési kör keringető szivattyúinak a fordulatát megnövelni a szivattyún található három állású kapcsoló átállításával.

Ha ez nem segít, akkor azt javasolnám, hogy kérdezd meg a kivitelezőt, hogy szerinte miért nem működik úgy a fűtésed, ahogy szerinted kellene. Talán tud válaszolni.


2010-12-16
11:14:29
#9786
Robert!

Érdeklődve olvastam a "kondenzáció hatása" írásodat.
Ha jól értem, dec.8-9-10 -én a gázfogyasztás 19,4 m3 volt.
A hőm adatok világos, kérdésem, hogy mekkora házat ( tégla vagy ytong, szigetelt-e vagy sem ) fűtesz, illetve a belső hőmérséklet mennyi volt.

Nekem is kond. ( Ariston ) kazán van,+ padló és falfűtés. A szerelő berakott egy hidraulikus váltót amivel nem vagyok megelégedve. Pontosabban az előremenő hőmérséklettel. Neked van-e ilyen, vagy van-e esetleg tapasztalatod alacsony hőm. fűtésnél feltétlenül kell -é a váltó? Az összes kör vize kb. 160 liter, ezt kell keringetni és melegíteni. A hidr.váltóba bemenő cső forró amikor a kazán felpörög, az onnan előremenő viszont alig meleg.
Gondoltam kivesszük a váltót és engedjük direktbe a kazánból a kb.43-45 C vizet.
Érdekelne a hozzáértők véleménye.

Üdv!
Wikuzol
2010-12-10
20:43:58
#9629
takyka,

Ha az utolsó vízmolekula is kikondenzálódik, az a földgáz fűtőértékének 11%-a.
Amikor azt írják, hogy 108%, azt jelenti, hogy a gáz fűtőértékre magasabb, mintha normál kazánban égetnék el, de nem azt jelenti, hogy a kazánból ez az hőenergia kijön.

Hagyományos kazán:
A metán elégetésével nyerhető hőenergia 111
A víztartalom gőzzé alakításának energiaigénye -11
A füstgázzal távozó hő, valamint a magasabb hőmérséklet miatt a kazánház vesztesége -10
Hatásfok 90

Kondenzációs kazán:
A metán elégetésével nyerhető hőenergia 111
A víztartalom gőzzé alakításának energiaigénye -11
Kondenzáció során visszanyert hő +7
A füstgázzal távozó hő, valamint a a kazánház vesztesége -1
Hatásfok 106

Elvileg 16%-al magasabb a kondenzációs kazán hatásfoka.
Az én általam összehasonlított két kazán esetén a kondenzáció és az alacsonyabb füstgázhőmérsékletből csak 7% plusz adódott. A hagyományos kazán házán leadott hő végül is hasznosul.

A fűtőértéket a hagyományos kazánokra határozták meg = 100

Nem tudom érthető voltam-e?









Kondenzációs kazán RECOMMENDED
2010-12-10
20:19:30
#9628
A hatásfok számításoddal kapcsolatban annyi észrevételem volna, hogy ha csak 5% számított nyereséged van a felfogott kondenzátumból, akkor sajnos nehezen elképzelhető az általánosan ígért 105-108% hatásfok... Neked mekkora teljesítményen üzemel a kazánod általában? Mekkora hatásfok volt írva a gépkönyvében? Hány fokos a kazánból kilépő égéstermék? Meg tudod mérni?
Ha lesz ráérős időm, én is utánaszámolok a dolgoknak.

T.
2010-12-10
19:11:14
#9627
takyka,

Én 8 éve vettem, akkor még csak nagyítóval lehetett ilyen kazánt találni. Boldog, boldogtalan ezen akarta kitanulni a technikát. Meg is volt az ára! Nekem így bukta... dehát egyszer élünk!
2010-12-10
18:48:03
#9624
Robert,

Mostanában a hasonló tudású kondenzációs és sima turbós kazánok között azonos gyártónál már csak 100e forint vagy kevesebb van. (Az enyém 230e volt a nyár elején)így a megtérülés 10 éven belüli lehet.
2010-12-10
16:49:08
#9620
Még egy érdekes adat:
Megmértem két gázkazán füstgáz-hőmérsékletét.

A.
kondenzációs kazán (ferroli arena)
füstcső = 10m 100/60
külső levegő hőmérséklete = 0C
a szabadba kilépő füstgáz hőmérséklete = 20C
közelítő számítás: 10kW teljesítmény mellett kb. 10m3/óra friss levegő utánpótlás szükséges, ennek a duplájával számolva a beszívott levegő felmelegítésére 140W teljesítmény fordítódik (2%)

B.
turbó kazán (ferroli domitech)
füstcső = 4m 100/60
külső levegő hőmérséklete = 0C
a szabadba kilépő füstgáz hőmérséklete = 41C
közelítő számítás: 10kW teljesítmény mellett kb. 10m3/óra friss levegő utánpótlás szükséges, ennek a duplájával számolva a beszívott levegő felmelegítésére 280W teljesítmény fordítódik (4%)


http://biosolar.hu/forum/show/9609#9609 hozzászólásomban kiszámoltam, hogy a kondenzációs kazánomban a kondenzáció 5% hatásfok-javulást okoz, a jelen számítás szerint az alacsony hőmérsékletű füstgázelvezetésből egy azonos típusú füstcsővel ellátott turbós kazánhoz képest még 2% többlet adódik.

A mérést két konkrét kazánra végeztem el, más típusú kazánokon ettől valamennyire eltérő (talán nem sokkal) eredmények születtek volna.
Én most evvel a 7%-al számolok.
A kondenzációs kazán 350 ezer forintba került, a turbós 180 ezerbe. Évi 1500 m3 gázfogyasztás esetén 105 m3-el (11500 Ft) fogyaszt kevesebbet a drágább kazán. A különbözet megtérülése (170/11.5=14.7) 15 év.
Hát, ez alapján a számítás alapján nem érte meg kondenzációs kazánt vennem! Basszus!


Az égéstermék-hőmérséklet és a kondenzvíz-mennyiség
alakulása kondenzációs kazánoknál






Kondenzációs kazán RECOMMENDED
2010-12-10
13:57:10
#9615
Plaszlo,

A kondenzációnak külön levegőbeszívó és füstgázelvezető cső esetén is működni kell a hőcserélőn megfelelően alacsony visszatérő vízhőmérséklet mellett.
De miért akarod a kondenzációs kazánban leállítani a kondenzációt?

takyka,
Nekem válaszoltál, vagy Plaszlónak?
2010-12-10
13:46:50
#9613
"A hagyományos kazánoknál a füstgáz hőmérséklete nem süllyedhet 50-60 C fok alá, mert a savas kémhatása miatt hosszabb távon képes megrongálni a gázkazán belsejét, így a kazán élettartama is megrövidül."

Robert, ez a kondenzáció már közvetlenül a hőcserélőn elindul? Lehet ez ellen valamit tenni, ha nincs nagyobb fűtési igény a házban? Lehet, mégsem a kéményből folyik vissza a kondenzvíz a kazánba. Sárgás lerakódás volt a kazán hőcserélőjének a tetején.

2010-12-10
11:38:23
#9609
A kondenzáció hatása

December 8 és 10 között 19.4m3 gázt fogyasztottunk.
Ezalatt az idő alatt pontosan 14 liter kondenzátum fojt ki a kondenzációs kazánunkból.

Az adott időszakban a kazán hőmérsékletviszonyait a következő grafikon mutatja.


Látható, hogy a visszatérő ág hőmérséklete 30Celsius közelében mozgott.

Annyi gőz kicsapódásakor, amennyi 1liter vizet eredményez, 2.3MJ hő szabadul föl, így összesen 32.2MJ energiával kevesebb nem ment ki a kéményen, mint kondenzáció nélkül.
1m3 gáz energiatartalma 34MJ, a gáz elégetése során 19.4x34=660MJ hő keletkezett, a kondenzációs nyereség 5%-al növelte a kazán hatásfokát.

CH4 + 2O2 = CO2 + 2 H2O
1 m3 gáz elégetése során 1.5 liter víz keletkezik, a gőz energiatartalma az felszabaduló hőhöz viszonyítva (1.5x2.3/34) körülbelül 10%. Ebből a hőmennyiségből az én kazánom 50%-ot hasznosított.

Megjegyzés:
Cső a csőben füstgázelvezetésű kazánoknál az ellenáramú levegőbevezetés további nyereséget jelent. Evvel most nem foglalkozom, pedig jelentős energiatartalma van a "száraz" füstgázoknak is. Gondoljunk csak arra, hogy 1m3 gáz elégetéséhez 10m3 levegő szükséges.
A hagyományos kazánoknál a füstgáz hőmérséklete nem süllyedhet 50-60 C fok alá, mert a savas kémhatása miatt hosszabb távon képes megrongálni a gázkazán belsejét, így a kazán élettartama is megrövidül.

A teljesség kedvéért a külső hőmérséklet így alakult.






(***)
Az időjárásfüggő szabályozónak elsősorban a kondenzációs gázkazánoknál van jelentősége. Az időjárásfüggő szabályozó a külső hőmérséklettől függően változtatja a fűtővíz hőmérsékletet. Ez azért fontos, mert a kondenzációs kazánoknál minél alacsonyabb a fűtővíz hőmérséklete, annál jobb a hatásfok. Az időjárásfüggő szabályozóval így a lehető legtöbb ideig a gazdaságos tartományban üzemel a kazán.










Kondenzációs kazán RECOMMENDED

durkonorbiVálasz erre
2010-12-08
21:54:53
#9576
Sándor,

teljesen egyetértek, mind tervezői mind kivitelezői oldalon találni( :) ) embereket, akik mind többet és az elfogadható(!), nem pedig a becsülendő minőségben dolgoznak... egyértelműen a pénz motivációja mellett... tisztelet persze a nagyra értékelendő kivételnek... :(

Plaszlo:
én szigetelném a kéménybe vezető csőszakaszt, mert ugye az alu, és a pincédben gondolom viszonylag stabilan tizenpár fok van, ergo erősen hűti a kéményt ... ezt is támasztja alá az, hogy meg tudod fogni... a füstgáznak erősen lemodulálva sem szabadna 100C alatt lenni (főleg nem jelentősen) ... persze ezt sima kombi kazánnál nehéz megvalósítani, de ugye a turbósnál ezért is van a venti fordulatának visszavétele...
2010-12-08
16:02:53
#9566
Nem teljesen ehhez a témához kapcsolódik, de a kondenzvíz kicsapódáshoz igen. Olvasva a hozzászólásokat eszembe jutott, hogy a legutóbbi kazán karbantartásnál a hőcserélő tetején lévő lerakódásra a szerelő azt mondta, visszafolyik a kondenzvíz a kéményből. Bár sima kombi kazán, de a túlméretezés miatt alacsony intenzitással működik, főleg az átmeneti időkben. A kéménycső a kazánból először kb. fél méteren függőlegesen, majd 90 fokban elkanyarodva 1 méteren közel vízszintesen megy, míg eléri a kéményt. Mivel elég alacsony a füstgáz hőmérséklete (üzem közben meg tudom fogni a szigeteletlen csövet) és a pincében van, felteszem ezen a szakaszon lehet olyan mértékű kondenzáció, ami vissza tud folyni a kazánba.
Hogyan tudnám ezt megakadályozni?
- szigeteljem a szabadon lévő csöveket
- próbáljam a kémény felé lejtetni a vízszintes részt
- esetleg a vízszintes rész elejére - közel a kazánhoz - valamilyen vízgyűjtőt kitalálni, bár ez elég szakszerűtlennek hangzik.
A kémény hőszigetelt alumínium, a házban majdnem a tetőig klinkertéglával beépített, a tetőn túl csak simán szigetelt cső megy tovább. A szigetelt kémény alján lévő kondenzgyűjtőben nem látok sok vizet és nyoma sincs, hogy valaha ott kifolyt volna. A leeresztő csapot már elfelejtették kiépíteni, így ami lecsorog az aljára, valószínűleg el is tud párologni.
2010-12-08
14:39:39
#9562
Szerintem, amíg a tervező nincsen RÁKÉNYSZERÍTVE, hogy az összes épületgépészeti rendszert összefüggéseikkel együtt végigszámolva megtervezze, addig nem is fogja. Így is fel tudja markolni a pénzt, minek dolgozzon többet...
Hogy ez most a szabályozás hiánya, vagy az ellenőrzés gyengesége nem tudom.

Itt egy kicsit off, de:
Az előző házam tervei annyira elnagyoltak, hiányosak és hibásak voltak, hogy az alapján házat építeni nem lehetett volna, de az engedélyre természetesen rákerült a pecsét.
Megvolt, hogy milyen színű lesz a ház, hány fát kell ültetni a kertbe,de nem volt a fűtésről, vízről, villanyról semmi sem. Az aktuális szakterület mestere jött és csinálta, "ahogy szoktuk" alapon. Az ellenőrzések során természetesen hibát nem találtak, minden a terveknek megfelelően készült. Vicc az egész! Ennyi erővel el is törölhetnék az építési engedély intézményét. Ha valamit meg szabályosan akarsz csinálni, az gyakorlatilag kivitelezhetetlen.

T.
2010-12-08
13:11:28
#9558
A kéményseprők szakembere azt monda, hogy vannak esetek amikor megkerülni nem lehet, ezért előírás a tetőkibúvó megléte a füstcső közelében.

Saját esetemben (2m füstcső) -10°-ban sem volt probléma. Szerintem ez inkább a nem kondenzációs, alacsony hőmérsékleten járatott turbós kazánoknál lehet probléma, ahol a víz az utolsó 1-2m-en tud kikondenzálódni.

T.
durkonorbiVálasz erre
2010-12-08
11:38:41
#9554
Azért a jégképződés sajnos ezen dolgok betartása mellett is előfordulhat, ha túl rövid a csőszakasz (függőleges koaxiális), pedig túlér, esetleg más miatt nem járja jól a levegő stb. ... kollégám sajnos így járt: télen a nagy hidegekben sokszor annyira jegesedik a kivezetés vége, és annyit szűkül az átfújási keresztmetszet, hogy letilt a kazán... :( Persze ez leginkább egyedi eset, csak az ember a 10 működő mellett inkább az 1 befuccsoltra emlékszik... :)
2010-12-08
10:07:11
#9551
Én a legnagyobb hidegben sem tapasztaltam jegesedést. Szerintem itt a 10 méter hosszú függőleges cső a csőben elrendezés miatt a pára nagy része kikondenzálódik.

Mérte már valaki a kondenzátum mennyiségét két óraleolvasás között? Nálunk egy 20 literes marmonkannába folyik a trutyi, kb 2 naponta 1 vödör víz termelődik.



2010-12-08
10:00:28
#9550
Gyakorlati tapasztalatom alapján ott csüngenek a vízcseppek a füstgáz kivezető nyílás körül. Nekem kb. 2m függőleges koaxiális "kéményem" van a tetőn át kivezetve. A kéményseprő mutatott olyan fényképet, ahol a turbós kazán koaxiális füstgáz kivezetése körül massziv jégdugó alakult ki és leállt a kazán...

T.
durkonorbiVálasz erre
2010-12-07
23:02:12
#9542
villam64

ez nagyon függ a kazán aktuális paramétereitől (víz visszatérő hőfoka, moduláció állapota, mióta jár a kazán éppen) és persze a kémény tulajdonságaitól is...


De kiragadva egy életszerű példát: vegyük azt, hogy a kondenzációs kazán éppen olyan hőfokon üzemel, ami még teljesen rendben van fűtéstechnikailag, vagyis a kazánból kilépő füstgáz hőfoka kb. 35C° körüli érték... itt ha most levegőt feltételezünk (a füstgáz kicsit más persze, de lényegében nem változtat) akkor ebben a telített nedvességtartalom (abszolút) kb. 40 gramm/köbméter. Ha a kéményünk beltérben halad végig és jó hőszigetelést feltételezünk akkor legyen a falának a hőfoka 20C° . Persze itt már lehet továbbgondolni, hogy ha koaxiális a kivezetés, akkor a bejövő levegő folyamatosan hűti a falat, és ennél sokkal rosszabb értékek adódnak, de most ezt a változatot ne nézzük... legyen csak 20C°-os a kémény fala. Ebben az esetben a levegő abszolút nedvességtartalma 17 gramm/köbméter lesz a kondenzáció után, vagyis lekondenzál kb. 23 gramm víz (savas lötty).
Ha 1 m3 gázra 10 m3 levegőt számolunk (saccra, illetve nem nézzük a hőtágulást sem), akkor egy 20 kw-os kazán ha kb. 2 m3/óra gázt fogyaszt magas égési teljesítmény mellett (jellemzően az indulás elején, mikor a kémény is "hideg"), akkor a 20 m3 levegőből kb. 5 deci lötty távozik óránként (számolt átlag!). De a kémény - ha nem koaxiális - akkor átmelegszik pár perc alatt, legyen mondjuk kb. 10 perc a teljes hosszra, így ebben az első kb. 10 percben lefolyik kb. szűk 1 deci kondenz ...

Mindez persze csak elméleti számítás, de valós adatokon alapul, és kb. jól modellez...

De azt is érdemes mellé nézni, hogy ebben az ideális üzemállapotban az égés során keletkező vízmennyiség kb. 3 kg/óra, ami azt jelenti, hogy ha ennek a jelentős része lekondenzál - márpedig így van-, akkor ebben a kb. első 10 percben olyan 5 deci lé csurog le a belső hőcserélőn... vagyis kb. 5ször annyi mint a kéményben...

Ettől az állapottól el lehet menni mindkét irányba (pl. koaxiális, vagy nem megfelelően szigetelt kémény, esetleg magasabb visszatérő fűtési víz hőfok, vagy ezeknek pont az ellentéte... )!

Szerintem... :)


villam64Válasz erre
2010-12-07
21:47:47
#9538
durkonorbi
Azon gondolkodom, hogy a keletkező víz gőzből mennyi csapódik le a kazánban, és mennyi maradhat a kémény számára? Olyan sok? Természetesen azt is kicsepegtetem.
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Kondenzációs kazánlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva