English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Kondenzációs kazánlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-03-17
18:32:30
#13008
Sziasztok,

Nekem kondenzációs kazánból hajdu-t javasoltak (nem a magyar, hanem állítólag holland), de nem találok róla érdemben infó. Mi a véleményetek róla ?
Köszi
Imre
2011-03-15
23:04:37
Előzmény: Niko #12948#12953

Nem ismerem a készüléket, de elég húzós ára van. Ez a rétegtárolós dolog nem világos, hogy hogyan mûködik, így azt sem tudom eldönteni, hogy csak marketing maszlag, vagy tényleg valami újdonság.

T.
2011-03-15
20:38:48
#12948
Köszi a választ. Még egy infó kellene. Mi a vélemény a Bosch 7000 WT-s 42 l-s
rétegtárolós kombi kondenzációs kazánról?
Üdv
2011-03-06
00:19:20
Előzmény: Niko #12550#12555
Niko,
igen, az indirekt tárolóra gondoltam, csak nem jutott eszembe a neve.
Az első két szám a hőlépcső - be/kimeneti -, a harmadik szám a környezeti hőmérsékletet jelenti.
Ezzel tudsz kalkulálni: www.dunaferr.hu/radiatorok.pdf
2011-03-05
21:15:14
#12550
Köszi Plaszlo. Indirekt tárolóra gondolsz, amit csatlakoztatni lehet a kazánhoz? Másik kérdésem, ha tudjátok, írjátok meg. A Dunaferr radiátorok tejesitménye 76/65/20 C fokra van megadva. Mi van akkor, ha a kazán 65 fokos előremenőre van állitva. Ez azt jelenti, hogy a kazán 65 fokra melegiti a vizet, ami a radiátorba megy?Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de nem értek hozzá, még nem volt szerencsém gázfűtéses kazánokhoz.Akkor nyilván a radiátorból kijövő viz hőfoka lecsökken, hisz menet közben lehül, igy pl 65/60/...Ilyenkor mennyi a teljesitménye? Feltételezem a 75/65/20 fok azt jelenti, hogy a radiátorba 75 fokos viz megy be, 65 fokos jön ki. Vagy nem igy van? Segítsetek, mert ehhez analfabéta vagyok. Köszi
2011-03-03
16:10:29
#12465
Niko,
Meglévő, kiépített vezérelt áramkörről működő bojlert szerintem még mindig érdemes megtartani, újonnan kiépítve már drága. A jövőre nézve válassz olyan kazánt, ami már elő van készítve külső hőtároló fűtésére is és építtesd ki a vízvezetékeket egy majdani külső hőtároló helyéig. Bármi történik, egy megfelelő külső hőtároló beépítésével kiváltható az elektromos bojler, de még így is megoldható a fűtése vegyesen gázzal és vezérelt áramkörről.
Vagy rögtön egy kazánról és elektromosan is fűthető külső hőtárolót kiépíteni az elektromos bojler helyére, így mindig azzal fűtesz, ami kényelmesebb, vagy gazdaságosabb.
2011-03-03
09:50:48
Előzmény: Niko #12445#12447
Hát igen, így nem sok támpontod van az egyszerű méretezéshez. A kondenzációs kazán mindent tud, amit egy normál turbós. Viszont, ha alacsony hőfokon üzemelteted, akkor megnövekszik a hatásfoka. Radiátoros üzemhez érdemes külső hőérzékelővel ellátni, így a kazán automatikusan változtatja az előremenő víz hőmérsékletét a külső hőmérsékletnek megfelelően. A fűtési szezon nagy részében amikor kint nincs túl hideg, a kazán tud kondenzálni, azon a néhány nagyon hideg napon, amikor megemelkedik a fűtővíz hőmérséklete, meg úgy működik, mint egy normál turbós. A kondenzációs üzemmód feltétele, hogy a visszatérő víz hőmérséklete 40°alatt legyen. Az előremenő ilyen szempontból lényegtelen. Róbert tett fel valahova egy grafikont, amiből látható, hogy mennyi nyereséget érsz el a különböző munkapontokban.

Ha a mostani villanybojlered jó állapotú, (a régi hajdu bojlerek élettartama 30 év is lehet) akkor azt tudod használni melegvíz tárolónak egy kombi kazán és HMV keringető szivattyú párossal.

T.
2011-03-03
08:55:21
#12445
Szia Takyka!

Pont az a gondom, hogy minden más lesz, így nem mindegy, mit választok a jövőt illetően. Jelenleg gázkonvektor van a 2 szobában, máshol semmi.A vizhálózat is teljes felújítás előtt áll. Csövek cseréje, vízvételi hely áthelyezés stb. A melegvíz jelenleg bojleres, de miután az utóbbi években csak ritkán tartózkodtunk itt, nincs rálátásom a jelenlegi ill egyéb fogyasztási adatokra.
Igy mi a véleményed? Kond. kazán esetén kifüthető a ház gazdaságosan? Elég olyan alacsonyra beállitani a bemenőt, hogy a kimenő 55 alatt legyen? Mert ugye ennyi kell ill kevesebb, hogy a kondenzáció beinduljon.
Köszi Niko
csodoktorVálasz erre
2011-03-02
21:15:27
Előzmény: Niko #12367#12430
Nikó!
50w x m3 = 20°C Biztos,hogy ki fogja fűteni a szobádat,
a fürdőt pedig 60w x m3 = 24°°C Ezek az értékek mindig beváltak!

2011-03-02
21:05:24
Előzmény: Niko #12426#12429
Két dolgot előjáróban:
- Azt nehéz innét megmondani, hogy milyen megoldás lenne neked a legmegfelelőbb. - Amit én javaslok az csak egy vélemény, nem mindenki ért vele egyet!

Ami biztos, hogy a legdrágább a villanybojlert üzemeltetni, viszont a legolcsóbb megvalósítani.
Elvileg a leggazdaságosabb az átfolyós rendszerű meleg víz készítés, viszont manapság, a magasabb komfort érdekében a kombi kazánok melegen tartják a hőcserélőjüket. Ez veszteséget eredményez. Arra vonatkozólag nincs tapasztalatom, hogy ez a veszteség mekkora a melegvíz tároló veszteségéhez képest, de szerintem nincs nagy különbség a gyengén szigetelt hőcserélő miatt.
Ha a felújítás során újra lesz építve a vízrendszer is, akkor a külső, gázzal fűtött tárolós megoldás a legkomfortosabb és az egyik legolcsóbban üzemeltethető verzió.

Radiátor kérdésben eszembe jutott az a megközelítés, hogyha a mostani (szigeteletlen) állapotban meg vagy elégedve a fűtésrendszer működésével, akkor szigetelés után a jelenlegi radiátorok méretét megtartva csökkenthető a fűtővíz hőmérséklet. Így lehetővé válik a kondenzációs kazán nagyobb hatásfokának kihasználása a fűtési idény nagy részében.

T.
2011-03-02
18:09:47
#12426
Bocsi: bojler
2011-03-02
14:34:36
#12425
Szia Takyka!

Új verzió jött a képbe. Mi van akkor, ha a melegvizet villanyboylerrel oldjuk meg és csak a radiátoros fűtés menne gázról.Akkor vajon olcsóbb lenne a fenntartás? /ha a boyler olcsóbb áramról üzemelne-éjszakai, vagy ipari/Ekkor milyen kazán lenne gazdaságos? Érdemes ebben a variációban gondolkodni?
Köszi: Niko
2011-03-01
15:37:14
Előzmény: takyka #12380#12395
Egy olyan kondenzációs kazánra van szükséged, amelyik le tud modulálni akár a teljesítménye 1/4- 1/5-öd részére, a füstgáz hőmérséklete maximuma: t levegő+45C fok, és 4-5 év gari van a hőcsrélőre.
Ha még a vezérlője külső hőmérsékletet is figyel, akkor már OK!
Legegyszerűbb a melegvizet egy kombi változattal előállítani külső tárolóba betárolva, a mi akár egy régi villanybojler is lehet!!
Egyébként kiválóan működik radiátoros fűtésnél is ez a kond. kazán, hisz a fűtési időszak 85-95%-ában még a jól méretezett kazán is csökkentett teljesítménnyel üzemel! A gyakori ki-be kapcsolgatáa a kazán halála!!!
És a fogyasztás is megnő! Ilyen PL: UNICAL Alkon
2011-03-01
15:18:09
#12393
takyka

koszi. akkor a belso tarolos verziot el is felejtem gyorsan.
2011-03-01
11:50:07
Előzmény: zsezse #12369#12380
Mindhárom féle felépítésű kazánnal van hosszabb rövidebb idejű tapasztalatom.

Belső tárolós kazán:
Kicsi tartály, ezért magas hőmérsékleten tartja a vizet, intenzív a vízkövesedés. Egyrészt nem fér bele a tárolóba elég meleg víz, másrészt az amúgy is kicsi hőcserélő felület (tartályba épített csőkígyó)hőátadó képességét is rontja a rárakódott vízkő. A kazán hiába lenne képes nagy teljesítménnyel fűteni nincs normális hőátadás. Saját (Hermann supermaster 60L) illetve ismerős (Sanier duval? 30L) tapasztalata alapján nem tudsz normális sebességgel megtölteni egy kádat jó meleg vízzel, csak, ha évente szétszeded és vízkőmentesíted.

Váltószelep nélküli átfolyós verzióval a legnagyobb probléma, hogy amikor van fűtés és nincs melegvíz elvétel, akkor a kazánban lévő HMV felmelegszik a fűtési hőmérsékletre, ami akár 80° is lehet. Ha megnyitod a csapot, akkor ez egyből megjelenik és szőrteleníthetsz. Ezen kívül, ha csak éppen csordogáltatod (<2L/p)a meleg vizet, akkor a víz hőmérséklete folyamatosan változik 20 és 60°között, ahogy ki be kapcsolgat a kazán. Persze, lehet hozzá esbe-t rakni, de attól még nem lesz komfortos, csak a balesetveszélyt kerülöd el. Ezeket a tapasztalatokat egy sanier duval renovastar kazánnal szereztem.

Egyértelműen a legjobb megoldás a kazán+külső, legalább 100L-es tároló.

T.


2011-03-01
01:06:32
Előzmény: takyka #12359#12369
takyka:

"A beépített tárolós kazánokat felejtsd el, a kicsi (30-60L) tárolók egy év után nem képesek annyi melegvizet tárolni, valamint utánmelegíteni, hogy fel tudj tölteni egy kádat!"

ezt kifejtened? mi tortenik 1 ev utan?


" Állandó szívás. Az átfolyós rendszerűeknél nagyobb a melegvíz hőingása. Fontos, hogy szekunder hőcserélős legyen, különben akár le is forrázhatod magad!"

ESBE keveroszelep forrazasvedelemre?

2011-02-28
23:56:45
Előzmény: Niko #12364#12366
Mindkét eset előfordulhat, rajtad múlik, mennyit szánsz rá, mit követelsz meg! Magad is kiszámolhatod, ha előtte rászánsz sok-sok szabadidőt, elolvasol sok-sok cikket, könyvet, hozzászólást, majd kérdezel (itt a fórumon). Ha megértetted az összefüggéseket, letisztázod magadban mire van szükséged és meddig ér a takaród, onnantól már "könnyű". Ajánlom a winwatt programot. Ha abban lemodellezed a házadat, akkor már lesz egy kb. helyiségenkénti fűtési igényed, onnét már meg lehet határozni a radiátor méreteket, kazánteljesítményt stb. Jóval egyszerűbb használni, de nem kapsz helyiségenkénti hőigényt ezzel:
http://apps.biosolar.hu/enercal/

T.
2011-02-28
23:35:36
#12364
Hogy tudom kiszámolni milyen radiátor kell? A ház fűtésrendszerét megtervezik, vagy a szerelő csak rácsap a hasára?
2011-02-28
20:44:37
Előzmény: Niko #12355#12359
Szia,

A szükséges radiátorméret meghatározásához kevés az infó amit írtál. Ha van tőke, érdemes kondenzációs kazánban gondolkodni. Ez némileg nagyobb radiátor felületet igényel, hogy mekkorát, azt ki kell számolni.
A tárolós melegvíz megoldás komfortosabb, de drágább. A beépített tárolós kazánokat felejtsd el, a kicsi (30-60L) tárolók egy év után nem képesek annyi melegvizet tárolni, valamint utánmelegíteni, hogy fel tudj tölteni egy kádat! Állandó szívás. Az átfolyós rendszerűeknél nagyobb a melegvíz hőingása. Fontos, hogy szekunder hőcserélős legyen, különben akár le is forrázhatod magad!
Én egy Termomax Inka 24k-t használok, ez kondenzációs és átfolyós, a HMV teljesítménye 35kW így a teljesen megnyitott csap mellett is van kellően meleg víz.

T.
2011-02-28
16:58:33
#12355
Köszi, hogy ilyen gyorsan írtatok. De milyen legyen a kazán? Kondenzációs vagy
hagyományos? Bosch? Immergas? Milyen? A radiátor méret kb jó akkora helységre?
17 m2 alapter.és 2,60 magasság?
Niko
2011-02-28
10:19:35
Előzmény: Niko #12334#12340
Ha van hely , akkor indirekt tároló.
És nem fontos a kazán márka saját tárolóját használni- általában aranyporért mérik - nézz körül drazice tárolók között...

Ha esetleg később napkolit tervezel akkor már most rdemes esetleg 2 hőcserélőset venni....

"Igényeink: hőmérséklet 27 C körüli,"
????? biztos köll annyi ???????
"Milyen a gázfogyasztás ilyen igények mellett"
Magasabb mintha csak 21-22 fokot tartanál....:-))
fokonként kb 6% plussz-al számolhatsz
2011-02-28
02:05:07
#12334
Sziasztok!

Tanácsot kérnék. Felújítás előtt állunk. 56 m2 a ház alapterülete+ugyanekkora
nyeregtetős beépitett, szigetelt padlástér.A ház is szigetelt lesz 10 cm-s
hungarocellel. Milyen kazánt vegyek, hogy gazdaságos legyen, fűtésre és melegvízre egyaránt. Dunaferr radiátorok lesznek,pl: a 17m2-s szobában 600x1400
DK22. Igényeink: hőmérséklet 27 C körüli, melegvízzel zuhanyozás, de ne csak
csordogáljon, hanem rendes sugárral jöjjön a melegviz és ne csak néhány percig, ill menet közben se zúduljon a nyakamba a hideg.Kondenzációs kombi kazán legyen, vagy másmilyen, átfolyós vagy tárolós ill van-e ajánlott típus?
Milyen a gázfogyasztás ilyen igények mellett? Hivatalosan engedélyezett-e
a falon át történő kivezetés vagy a tetőn kell, ill létezik-e, hogy ezt helye válogatja.Már az engedélyezést. Meg kell-e terveznie nekem a kivitelezőnek a lakás fűtésrendszerét, vagy csak közli, hogy hány és milyen radiátor legyen.
Bocs a sok kérdésért, de nagyon fontos. Köszi:Niko
2011-02-24
17:25:28
Előzmény: macko003 #12129#12138
macko003,

A kazán a külső hőmérséklettel arányosan lángmodulációnak köszönhetően olyan fűtővíz hőmérsékletet állít elő, amelyen a kazán egyenletesen működhet.

Az a kazán, amelyik nem képes erre, a legenyhébb az időben és a legnagyobb hidegben is ugyanakkora teljesítménnyel fűt. Ez túlfűtéshez, gyakori leálláshoz-újrainduláshoz vezet, ami rontja a hatásfokot.

macko003Válasz erre
2011-02-24
15:03:22
#12129
Azt olvastam több helyen is, hogy a külső hőérzékelős termosztátok gazdaságosabbak, mert nem akkor reagálnak, amikor már hideg van, hanem előre, amikor már csökken a hőmérséklet.
Hogy is van ez? Miért gazdaságosabb, hogy hosszabb időn át ad le kisebb teljesítmény, mint egyben nagyobbat?
Ebben kérlek segítsetek...
2011-02-04
21:05:31
Előzmény: Plaszlo #11397#11417
Ha külső hőérzékelőt használsz az előremenő hőmérsékletének beállításához, akkor jó eredményt érhetsz el a normál méretű radiátorokkal kb. 0 -5°-ig (a visszatérő 40° alatt tartható). Ha meg hirtelen felfűtés kell, legegyszerűbb becsapni a kazánt, és egy soros ellenállás bekapcsolásával nagy hideget lehet neki hazudni, így jól megemeli az előremenőt.

T.
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Kondenzációs kazánlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva