English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Kondenzációs kazánlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-11-12
01:20:58
Előzmény: kuka #20916#20919
"Én hallottam ilyen 30-35% megtakarítást is a hagyományos kazánokhoz képest."

Én tapasztaltam IS! :-))
Mintha írtam volna itt is már....
DE ahhoz 2 őrlángos készüléket (ZV4 és ÉTI25) + teljes radiátor rendszert - alacsony előremenőre"méretezve" (ÁLLANDÓ 43-44fok)- cseréltünk le kondis kazán+indirekt tárolóra.
A megtakarítás tényleg 30-35% lett, a korábbihoz képest.
2011-11-12
00:02:45
Előzmény: robert #20688#20916
Azért az igazsághoz még az is hozzátartozik, hogy ha a régi kazán nem dolgozik maximális kihasználtsággal, akkor a hatásfoka átlagban meg sem közelíti azt, ami az adatlapján szerepel. A méretezési telejsítményt meg igen ritkán kell csak leadnia egy fűtési szezon során.
A mostani kazánoknál meg nem fix teljesítményt adnak meg, hanem -tól -ig értéket. Egy kondenzációs részterhelésen meg akár picit jobb hatásfokú is lehet,
mint fullon. Ugye az alacsonyabb előremenő hőmérséklet miatt még jobban működik a kondenzáció (állítólag).
Ha így nézzük, akkor sokkal többet is meg tud spórolni.
Én hallottam ilyen 30-35% megtakarítást is a hagyományos kazánokhoz képest.

Érdekelne engem is picit mélyebben, mert anyagilag felejtős az egész, de elméleti síkon át lehetne gondolni egy kazáncserével járó költségeket és megtakarítást.
Jelenleg egy régi fég c24-es falikazán van. Pár óra számolgatás után kijött, hogy a ház hővesztesége max 17kW. Magyarán ha ez igaz, akkor ez egy igencsak pazarló kazán. Ehhez jönnek még a vegyestüzelésre "méretezett", igazából kókány fűtéscsövek, radal radiátorok, 0 hőszigetelés. Nem is használjuk már jó ideje.

2011-11-04
16:51:16
Előzmény: robert #20714#20724
Szóltam egy SD szervizesnek jöjjön el éves karbantartást csinálni, majd kikérdezzük, hogy hogyan lehetne leggazdasgáosabban használni a kazánt. A padlófűtés termosztátját biztosan lecseréljük, áthelyezzük.
Még egy kérdés ha már a hőszigetelésnél tartunk: szerinted a födémen levő 5 cm-es nikecell elég vagy oda esetleg lehetne tenni még 10-15 cm kőzetgyapotot. Szerinted?
2011-11-04
10:42:06
Előzmény: Jasa #20713#20714
Jasa,

Annak ellenére, hogy rendszerint a kazán cseréje helyett reflex-szerűen az utólagos hőszigetelést szoktam ajánlani, most nem tettem, pont azért, amit írtál. Avval még soványabb megtakarítást érhetnétek el.

A ház "túl jó" ahhoz, hogy most hozzányúlj. Inkább egy felújítás, korszerűsítés alkalmával.

A fűtési rendszered szabályzásán viszont biztosan lehetne javítani, néha jelentős megtakarítás érhető el minimális ráfordítással.

2011-11-04
10:31:43
Előzmény: villam64 #20689#20713
Neked is köszönöm a választ! Ahogy átnéztem a ház dolgait pont azon a ponton vagyunk, hogy nem érdemes hozzányúlni még semmihez. A szigetelést utólag egy 6 éves házra (38-as porotherm, hőszigetelő habarccsal, 3 cm hőszigetelő vakolattal) 25 éves megtérülésre hozza ki a kalkulátor. Úgy tűnik valahol pont ott vagyunk, hogy még nem éri meg beruházni...
Amúgy az indirekt tároló benne volt az 560 ezerben (kazán, tároló, új termosztátok, kémény bélés, egyéb ayagok, szerelés, beüzemelés). Nem rossz ajánlat szerintem, csak tényleg nem térül meg belátható időn belül, ilyen gázárakkal.
villam64Válasz erre
2011-11-03
18:49:10
Előzmény: Jasa #20686#20689
Minél alacsonyabb hőmérsékleten tudod járatni a kondenzációs kazánt, annál jobb a hatásfoka. Ez <40 °C. Tehát szigetelés és kondenzációs. Hány fokos a tartály vize? Lehet, hogy 50 fok elég lenne. Vagy fürdés előtt feltekerni. A beépített tárolónak hátránya van, a nagyobb veszteség. Ha új rendszerre lenne szükség akkor érdemes variálni. Akár egy indirekt tárolóval, az jobban szigetelt. Az 560e tartalmazza-e a tartályt?
2011-11-03
18:29:53
Előzmény: Jasa #20686#20688
Jasa,

Van egy hat éves jól működő kazánod, aminek az adatlap alapján 90% a hatásfoka. Valójában persze nem ennyi, de a kondenzációs kazánoknak is kevesebb, mint az adatlap szerinti.
Szóval, kb 10%, ha szerencséd van, akkor 15%-al lesz jobb az új kazán hatásfoka. Ha most 1500m3 gázt használsz el egy év alatt, akkor jó esetben 1500*0.15=225m3 megtakarítást érhetsz el. Ez ugye 30 ezer forint. Ilyen ütemben az új kazánod az élettartama alatt nem hozza be a bekerülési költségét, ha csak ez lenne az egyetlen ok a cserére, és a melegvíz készítés a továbbiakban sem kerülne kevesebbe, mint 5000 forint.

A kazán viszont öregszik, talán néhány év múlva fedobja a bakancsot, és akkor úgyis cserélni kell, de az akkor kapható legmodernebbre, és talán nem is gázosra.

2011-11-03
17:47:44
#20686
Üdv Mindenkinek!

Segítséget szeretnék kérni, mert tanácstalan vagyok. Tavasszal költöztünk új házba, ahol jelenleg egy SD KLZ 30 kazán üzemel. A nagy kérdés, hogy érdemes lenne-e a hat éves kazánt kondenzációsra cserélni? Ha igen, hány kW-osat érdemes venni?
A házról: 80 nm, 2 szoba (10-10 nm) nappali (27 nm) amerikai konyha (15 nm) a maradék fürdő, kamra, wc, előtér, kazánház, mosókonyha.
A fűtési rendszer két körös, a nappali-konyha-előtér-fürdő-wc padlófűtéses is, és radiátor is van a nappali, fürdő, wc, előtér részen, a szobákban csak radiátor (normál méretűek, nem kondenzációs kazánhoz tervezettek), valamint a nappaliban van egy 9 kW-os kandalló (egy légtér a nappali-konyha innen nyílnak a szobák). Két termosztát van, az egyik sajnos túl közel a kandallóhoz - a padlófűtést irányítja, a radiátoroké a hálóban van. Az épület 38-as porotherm téglából van, külső hőszigetelés nincs, csak 3 cm vastag hőszigetelő vakolat, a padlófűtés alatt és a födémen 5-5 cm nikecell van, az ablakok kettős hőszigetelésű üvegezésű műanyagok.
Elég sokat fizettünk a nyáron csak a melegvízre (6000/hó 2 főre, 5m3 víz/hó), most úgy használjuk a kazánt, hogy csak az esti fürdés előtt kapcsoljuk be, ne menjen egész nap.
Bekértem árajánlatokat, 560 ft lenne a csere (anyag + munkadíj) egy Baxi 24 kw-os kazánnal, indirekt tárolós melegvízzel.
Ti cserélnétek vagy nem érdemes? Köszönöm előre is!
2011-10-01
20:11:13
Előzmény: DeJoe #18227#18234
Köszönöm.
Akkor hétfőn veszek egy kondenzációsat.
Kár, hogy pont hétfőtől lesz kazánáremelés.
2011-10-01
17:43:55
Előzmény: DeJoe #18227#18228
Jaaaa a kazán előremenő -mivel nincs külsőhőmérzékelő - 44 fokra van állítva.
Állandóan.
És még átmeneti időben sem kapcsolgat !
2011-10-01
17:41:22
Előzmény: klnap #18225#18227
Így látatlanba.....ezekkel a radiátorokkal simán bevállalnám a kondis kazánt!
Esetleg szigetelés nélkül, egy kicsit magasabb előremenőt köll majd használni nagy hidegekben (>50fok)...
Hőszigetelés után pedig simán mehet végig 43-45 körül.

Csak arra figyelj, hogy:
-A kazánnak minél alacsonyabb legyen a minimális teljesítménye .Van már 2kw körüli is, lásd korábban.
- az 140cm fölötti radiátorokat átlóban érdemes/szokták kötni. Az is "javít" a hőleadáson.
Nektek hogyan vannak azok bekötve ?

Nálunk ilyenek vannak : 40-es tömör tégla fal +6cm cell, "csak 2,8-as ablakok.
nappali 67 m3 DKEK600/2000
konyha 33 m3 DK600/1300
előszoba 25 m3 DK900/600
középső szoba 50 m3 DK600/1800
kis szoba 31m3 DK600/1400
WC 5 m3 EKE600/400
Fürdő 17m3 DKEK900/600
Emelet
szoba1 30 m3 DK600/1000
szoba2 32m3 DK600/1000
Fürdő 12m3 DK 900/600
és a még fűtetlen részen
szoba3 65m3 DKEK600/1400

A szobák légköbméterben, az EKE egysoros, a DK kétsoros, a DKEK 3 soros radiátort jelent.

2011-10-01
15:23:18
Előzmény: DeJoe #18208#18225
A radiátorokat is beírtam:

Földszint:magasság 2,8 m
Szoba 1: 10.89 m2 terület, 150 x 150-es ablak. Új, 3 rétegű üveggel. Radiátor x 130 x 60 --- 2 soros radiátor
konyha: 13 m2 terület, 150 x 150-es és egy 80 x 150 -es ablak.
180x 60 egysoros
fürdőszoba +wc: összesen 6,35 m2, egy 100 x 30-as régi ablakkal.
60x 60 -as kétsoros radiátor
nappali: 17,28 m2, ablak: 2 db 150 x 150, és egy 90 x 250-es ablak. 2 soros radiátorból 2 db egy 180 x 60-as és egy 160 x 60-as
szoba 2: 14,35 m2, egy 150 x 150-es és egy 150 x 90-es ablak.
180 x 60-as radiátor 2 soros
előszoba: 13,2 m2 itt csak egy új bejárati ajtó van. körbevéve a szobákkal. 130 x 60 as 1 soros radiátor
tetőtér: kb 2,25 méter magas. 25 cm vastag kőzetgyapot szigeteléssel.
Fürdő: 8,3 m2, 150 x 90-es ablak (új, 3 rétegű szigeteléssel). 120 60-as törölköző szárírós radiátor
Háló: 8 m2. két külső fallal. de az egyik fal ferde síkú, és van rajta 2 db velux tetőablak (60 x 120-as), illetve egy 120 x 120-as nem nyitható 3 rétegű üveg. 2 db 60 x 60-as, kétsoros radiátor
És egy "nappali", ami 34 m2. ezen van 2 db 150 x 150-es ablak. 3 rétegű, és egy 120 x 120-as nem nyitható 3 rétegű üveg. 2 db 2 soros 120 x 60-as radiátor

Kösz Sándor:
"""
Ha felhasználási hely távol van, akkor elveszik a kismennyiségű melegvíz, mire a csaphoz ér. Tehát cirkuláltatni kell. Az is veszteség és sok gáz.

De ha van egy rossz, de vízzáró, nyomásálló bojlered, akkor már meg is van a külső tárolód. Persze ehhez is kell pár apróság, ami miatt lehet, hogy egy átfolyós rendszer lesz a legolcsóbb.
Mindig a konkrét felhasználásból, a család igényéből kell kiindulni. Pl. a külső tároló bojlert nyáron felmelegítheted napkollektorral, és nem kell gázt használnod.

A kéménnyel meg úgy is lehet gondolkodni, hogy eleve egy vegyestüzelésre is alkalmas kerámia béléses kéményre kötöd az "átmeneti" kazánt. Később ez lesz a kötelező (szilárd tüzelésű) tartalék kémény, amit úgy is megkövetelnek.
A kondis kazán pedig mehet a páros kémény másik lyukában külön méretkorlátozás nélkül.
(Ha szerencsés helyen van a kondis kazán, akkor egy rövid csőszakasszal, meghatározott helyen vízszntesen is kivezethető az épületből.)
Egyszer kell csak átgondoltan megépíteni, és akkor nem veszik el az "átmeneti" kazánhoz vásárolt szigetelt, másra nem használható 70-100 ezer forintos alumínium gázkémény.
"""
2011-10-01
00:08:40
Előzmény: klnap #18189#18208
Elősször ezt írtad:
"Szerintem a radiátorok régi szokásnak megfelelően túl vannak méretezve."

De még mindig nem tudjuk, hogy mekkorák (méter) és milyenek (egy-két-három soros) azok a radiátorok, szobánként !
És még mindig nem tudjuk, hogy mennyi volt az éti előremenő hőmérséklete !

Egyébként nekünk is ÉTI kazán volt ZV4 vízmelegítővel, radal radiátorokkal.
Mint ahogy Sándor is írta , az éti előremenője valahol 53-56 fok között volt nálunk!
Majd, minden cserélve lett,
ÉTI kazán helyett Ecosy kondis kazán . Állandó 44 fokos előremenővel megy!
ZV4 helyett 125 literes drazice indirekt tároló hozzá.
+ "túl"méretezett lapradiátorok.
Gázfogyasztásban minusz 30-35%-ot jelentett a dolog.
ÉS íavízfogyasztásunk is számottavő mértékben csökkent! Zuhanyzás, hajmosás (Zasszony), közben sokkal szabályozhatóbb!Nem köll annyit kifolyatni....
2011-09-30
23:34:37
Előzmény: sándor #18205#18206
Sándor,

"""
Hőszigeteltem (hőszigeteltünk) nikecellel, amikor még nem engedélyezték. Be is penészedett a ház. A nagyobb kár bekövetkezte előtt le is bontottuk.
A hiba az akkori ismeret hiányunkból, az akkor még nem kapható mai anyagok "kitalálásából" adódott.
Így indultam el a másik vonalon, hogy először a ház fűtésköltségét csökkentsem amennyire csak lehet.
Én a pára áteresztő, párafékező szálasanyagban látom a megoldást. Szerintem egy házat lehet utólag szigetelni, de eleve szigeteltre kellene tervezni.
Már csak azért is, mert sokan csak "EPS"-ben gondolkodnak, de, hogy milyen célra hányféle EPS létezik, azt már kevesebben ismerik.

Az adataid alapján elég macerás kiszámolni a házad hőigényét.
Van egy ÉTI 25-ösöd (ami ma már egy katasztrófa), de ha meglenne egy tél gázfogyasztása, abból és az ÉTI hatásfokából könnyebben ki lehetne indulni.

Jó lenne tudni hány fokon járt a kazán?
Az ÉTI-k hagyományos kazánbekötéssel nem nagyon voltak 60 fok felett járathatók, mert nem volt kikapcsolás utáni mesterséges utóhűtésük. A természetes huzatmegszakítóval még egy megfelelő méretű kémény esetén is megforrt a víz a kazán leállásnál.
40 fok környékén szintén nem lehetett járatni, mert akkor meg az elhelyezésétől függően szétrothadt az alja a kondenzátumtól.

Most csak találgatok, de valahol 50-60 körül járhatott a kazán. Ez a víz, mire elérte a radiátorokat nem volt több 50 foknál. A visszatérő valahol 30-35 fok között lehet.

Ebből kindulva szerintem is lehetne egy korszerűbb kondenzációsban gondolkodni.
Nincs egész télen kemény hideg. Egy jól vezérelhető kazánnal nem a nagyon hideg két hétben, hanem az átlagosan hideg időben lehetne sokat megspórolni. Különösen, hogy nappal és éjjel nem kell teljes teljestménnyel fűteni. A rövid hideg időszakban legfeljebb a kondenzáció határán, tehát nem "kondenzációsként" üzemelne a kazán. Ennyi veszteséget igazán megérne.

Abból indulok ki, hogy a ház meglehetősen vegyes. Ősrégi kazán, valószínűleg túlméretezett Dunaferr lemezradiátorok, a gyakorlatilag nullának tekinthető thermo üveges ablakok... Ha eddig, ezzel a felszereltséggel, de gondolom magas gázfogyasztással nem fáztatok, akkor egy kevéssel alacsonyabb hőmérsékleten járó, jelenlegi radiátor rendszer mellett sem fagynátok meg. Az ÉTI ki és bekapcsolási veszteségeit, a rossz hatásfokát ellensúlyozná a jó szabályozhatóságú kondenzációs kazán. Szerintem, már csak ettől is csökkeni kellene a gázfogyasztásnak.

De a legfontosabb, hogy mi legyen a korszerűsítési folyamatban az első?
Szerintem amit DeJoe javasolt, hogy először kellene szigetelni.
Ha esztétikailag maradhatnak a régi radiátorok, akkor a szigetelés után már valószínűleg rögtön túlméretezetekké válnának. Tehát máris elegendő lenne a kondis kazán alacsonyabb hőmérséklete.
A helyiségek hőigényének biztosan nagy az eltérése, vagy legalább is, amíg a nyílászárók is mind ki lesznek cserélve, addig is, de utána is sokat meg lehetne takarítani a helyiségenkénti, radiátoronkénti termofejjel.
Így nem hülyülne meg a kazán a sokféle igény kielégítése közben. Ilyen "átmeneti" háznál volt aki egy "normál" olcsóbb kazánnal próbált a különböző fűtéskörök számára különböző hőmérsékletű vizet csináltatni.

Még azt is meg merném kockáztatni, hogy (maradva az eredeti elképzelésed mellett), hogy először lecserélni az ÉTI-t egy hagyományos, de korszerűbb atmoszférikus kazánra. Ilyen már 110-120 ezerért kapható. Van külső hőmérséklet követése is.
Mire pár év alatt eljutsz a teljes szigetelésig, a nyílászáró cseréig, addigra ez a kazán vastagon visszahozta az árát. Ha csak 50-100 ezret takarít meg egy télen a gázköltségen, akkor is a ház "becsomagolásakor" még egy eladható kazán marad.
És ha csak akkor cserélnéd ki, egy akkora már pontosan ismert teljesítményű kondenzációsra? Azzal is meg lehetne spórolni egy keveset.

Elsőre én így látom a dolgot.
Ha kiderülne a kérdésedből, hogy mi az ami a legjobban nyomaszt, hol a legsürgősebb a csere, akkor könnyebben lehetne dönteni.
Én az ÉTI-t tartom így ismeretlenül a legnagyobb problémának. Ezért azzal kezdeném a "megújulást".
"""


Köszönöm válaszod.
Mindenképpen a kazáncserével kezdjük a dolgot, mert a villanybojlerünk elromlott. Már nem vennénk újat, hanem az új kazánra bíznánk a HMV előállítását is.
A beépített tárolós és a külső tárolós között vacillálok.
Egyik nap azt gondolom ez lenne a jobb, a másik nap meg azt, hogy a másik.
Azt hiszem, azt senki sem tudja megmondani melyik lenne a jobb.
Talán a külső tároló annyiból lehet jobb választás, hogy kazáncsere esetén az megmaradhatna. Vagy tévedek? Más típushoz más tároló kell?

Nem tudom, érdemes-e "átmenetileg" vennem egy olcsóbb kazánt, mert a kéményt is béleltetnem kell a kazáncsere miatt. Úgyhogy nem lesz olcsó mulatság. A kondenzációs kazánhoz jó lenne később a hagyományos kazán kéménye?
2011-09-30
14:32:40
Előzmény: klnap #18188#18202
A meglévő radiátoraidat használd, csak alacsonyabb előremenővel. Feleslegesen ne cserélt több 10 ezerért radiátort.
Szigetelés után ezt még lejjebb veheted. Vannak termofejek rajtuk? Nálam nagyon sokat jelentett, hogy mindegyikre raktam (~3000Ft/db).

Pali
2011-09-30
13:58:11
Előzmény: takyka #18198#18201
Én tudom, hogy nem kondenzál, és azt is, hogy rosszabb a hatásfoka, mint egy kondenzálónak.
A magasabb árban van az észrevételem. Normál kazán ~200.000Ft, kondenzációs ~400.000Ft. Mekkora hatásfok emelkedés hozza be ezt a különbséget kb 15 év élettartam mellett?

Pali
2011-09-30
13:54:07
Előzmény: dejoe #18196#18199
A magasabb hőmérsékleten többször kapcsolgat, mint az alacsonyan!
2011-09-30
13:52:26
Előzmény: pali #18193#18198
Persze, hogy nem kondenzál, mert úgy van tervezve, hogy ne kondenzáljon. Nagyon kicsi a hőcserélője, nem tud kellően lehűlni a füstgáz a kondenzációhoz. Ha 45°az előremenőd, akkor a visszatérőd olyan 35°körül lehet. Ugyanoda felrakva egy kondenzációs vígan "pisilne"...

T.
2011-09-30
13:48:38
#18197
Urak,

Téves felfogás, hogy felesleges a kondenzációs kazán radiátoros fűtéshez, akik ezt hajtogatják, két dolgot kihagynak a számításból:

1. A kondenzációs kazánnak nagyobb felületű füstgázhőcserélője van, mint a sima turbósnak. Ez jobb hatásfokot eredményez. Ugyanazon visszatérő-előremenő hőmérsékleten, ahol a sima turbós még nem kondenzál (magas füstgázhőmérséklet), ott egy kondenzációs már simán kondenzálhat, mivel a nagyobb felület miatt jobb a hőátadás. De ha nem jönne létre a kondenzáció, a hatásfok akkor is jobb lesz. A turbós kazánokban azért spórolnak a hőcserélő felület méretével (pénzügyi okok mellett), hogy biztosan elég magas legyen a füstgáz hőmérséklete, a kondenzáció elkerüléséhez. Magas füstgázhőmérséklet = rosszabb hatásfok!

2. A fűtési rendszert -15°-ra tervezzük, ami azt jelenti, hogy a fűtési idény 90%-ban nincs szükség teljes teljesítményre, így a fűtővíz hőmérséklete is csökkenthető. Ha be van kötve a külső hőmérő szonda a kondenzációs kazánba, akkor kihasználható az időjárás követés és a kazán kondenzálni fog.

Vannak olyan rendszerek (pl. 80°/60°-ra tervezett radiátorok), ahol valóban nem biztos, hogy megéri a dolog, de élből elutasítani hiba.

T.
2011-09-30
13:30:42
Előzmény: pali #18195#18196
És próbáltad azt, hogy így mennyivel fogyaszt kevesebbet, mintha magasabb hőmérsékletem menne ÉS nem kapcsolgatna ?
Mert az újrainduláskori "belobbanások" , miatt nem biztos , hogy "takarékosab" így.
Arról nem is beszélve, hogy -elvileg- az alkatrészek élettartamának szempontjából sem biztos, hogy hasznos.

2011-09-30
13:20:25
Előzmény: dejoe #18194#18195
Ez a kazánom ismertetője: - www.kazanwebshop.hu/BOSCH_Gaz_3000_W-OW-23-1-KE_kombi_kazan_kemenyes_fali_23kW_Led-soros-kijelzovel
A milyenk még junkers volt, menet közben lett Bosch, de ugyan az.
A szivattyú és a turbó ventillátora állandó fordulaton megy. A lángot változtatja, de nem látom mert zárt égésterű, csak a gázórán látom a változást.
A fűtésnél tapasztalható, hogy a magasabb visszatérőnél lekapcsol a láng és csak akkor kapcsol vissza, ha már eléggé lehűlt.
45 előremenőnél kb 38 bejövőnél kapcsolja le a lángot és 30-nál vissza ( kézzel megfogva csövet, nem mérővel)

Pali
2011-09-30
13:05:29
Előzmény: pali #18193#18194
"szabályozó rendes beállításával érem el"
Milyen szabályzó?
Mekkora a minimális teljesítménye a kazánnak?
Miután lemodulál alapra, "kapcsolgat" a kazán? Ezalatt a gázláng ki-be kapcsolgatását értem, folymatos szivattyú üzem mellett.
2011-09-30
12:53:51
Előzmény: dejoe #18192#18193
Semmilyen kondenzvíz nem jelenik meg a kazánunknál és ezt az értéket a szabályozó rendes beállításával érem el. A kilépő füstgáz hőmérséklete elég magas, nem tud kondenzálódni a benne lévő folyadék. A kondenzációs ebből nyer még ki energiát és ott képződik a víz.
2011-09-30
12:27:16
Előzmény: pali #18191#18192
És a "sima" kazánodnak jót tesz a 45 fokos előremenő ?

Nálunk kondis kazán-fali kivezetéssel+csak radiátor 44fokos előrével
Mikor még kiváncsi és lelkes voltam mértem a kondenzvíz -napi - mennyiségét
3,3m3 után> 2,6 liter, 3,2m3 után> 2,5liter, 2,8m3 után 2,5liter volt.

Mondjuk mindez lehet, hogy csak a tekknológiának (beépített +hőcserélőnek köszönhető)....de akkor is.
2011-09-30
11:53:12
Előzmény: klnap #18189#18191
Nálam 4. éve van szigetelve a ház. Előtte 2700-3200m3 gáz fogyott/év. Jelenleg 1700-1900m-nél tartok. Mindenhol maradtak a radiátorok, termofejjel.
A régi kazánom FÉG volt, a jelenlegi Junkers, modulált, zárt égésterű. Az előremenőm a legalacsonyabbra van állítva 45°C. Egy szezont ment szigetelés nélkül, utána lett becsomagolva a ház.
Az egész kazáncsere (füstcső-kazán-szerelés ...) 200.000Ft volt. Szerintem egy kondenzációs nem tud annyival többet hozni az éves számlán, mint amennyivel többe kerül.

A szigetelésre nagyon figyelj, mert egy jó kivitelezéssel tízezreket takaríthatsz meg.
Ne felejtsd el a lábazati és födém szigetelést sem!! Nem elég a főfalakat bevonni!

Pali
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Kondenzációs kazánlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva